Egy kis UPC-followup
May 12th, 2009 by Hancu
Úgy néz ki, pár óra szünet után reggel megint elkezdte a UPC-féle net a hétvégi trükközést az 5000ms lagspike-okkal. A sajtóosztályuk délután egykor azt mondta, ma addig összesen 2 hibabejelentés érkezett be hozzájuk ilyen témában (ami vicces, mert csak hozzám, index+FS mailboxokba ennek legalább a tízszerese esett be), de persze utánajárnak az ügynek.
Azt is elmondták, hogy a bug forrása egy amerikai router, ami meghülyült, és folyton újraszámolja az adatforgalom irányításához az utakat (routerek ugye azok a központi szerverek, amik megmondják, hogy az adataid hogyan érnek el a címzettjükhöz). Ez úgy szivatja meg a magyar júzereket, hogy a Chello európai routerei, amik kapcsolatban állnak ezzel a bugos szerverrel, szintén lelassulnak, mert folyton várniuk kell a válaszra.
Tehát te megnyomod otthon a wtfpwn-ultramegakombó-100%critical-overninethousand-iwinbutton makrót, és az egyik router, ami ezt továbbítaná a Blizzard szerverparkja felé, várakoztatja az adatokat. Miért várakoztatja? Mert az adatforgalom irányítása úgy megy, hogy körbeérdeklődik a vele kapcsolatban álló többi routernél, hogy “hé, van itt valami adat, a Blizzard felé menne, tudja valaki hogy merre van az?”, és be is jön neki pár válasz, hogy “ja, erre van, kűggyed”, meg “aha, hallottam már róla, de tőlem elég messze van”, de – és most veszi fel a szopóálarcot az egyszeri magyar UPC-júzer – ki kell várnia, hogy a nyomorult bugos jenki router is kinyögje, hogy “ÉN EZT A WARKRAFT NEVEZETŰT, EZT ÉN NEM ISMEREM, AMIBE ÉN JÓ VAGYOK, AZ A VEREKEDŐS JÁTÉKOK”. Vagy valami hasonló, sosem beszéltem olyan jól routerül. És amikor éppen az útvonalak napi százezredszeri újraszámolásával szórakoztatja magát a gép, akkor ezt a választ a szokásos pár milliszekundum helyett ennek a százszorosa-ezerszerese alatt nyögi ki. Addig meg áll az egész hóbelevanc, és ezt érzékeled te úgy otthon a gép előtt, hogy beütött a lag.
Tags: hun
Posted in Hírek | Comments (90)
90 Responses to “Egy kis UPC-followup”
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.

May 12th, 2009 at 15:05:08
EPIC!
May 12th, 2009 at 15:06:36
Ez legalább már hihető, hogy mér az amerikaiakra fogják.
May 12th, 2009 at 15:07:52
Bámulatos, hogy hol tart ma már a tudomány.
May 12th, 2009 at 15:09:58
mekkora poszt!
D:D:DD
May 12th, 2009 at 15:11:47
Hát szeritnem ez már felháborító, hogy ennyi időn belül másodszor is jelentkezik ez a probléma(hál’ isten
nincs gc-m). Blame the USA!
Valaki linkelné a wtfpwn-ultramegakombó-100%critical-overninethousand-iwinbutton makrót pls^^
May 12th, 2009 at 15:11:53
“Hé paraszt! Merre van a háborukovácsok világa?”
May 12th, 2009 at 15:12:30
Hancu!
Ha lenne felterjesztenélek, de nincs, és ezennel kezdeményezem, hogy alapítsuk meg a informatikusul kezdőkneklaggspikemagyarázós routernyelven alpfokúCnyelvvizsgávalrendelkező középkereszt érdemérmet ezért a postért.
May 12th, 2009 at 15:16:20
* Csocsika! *
May 12th, 2009 at 15:17:22
Remek, tegnap nem tudtam arénázni raid miatt ma meg megint szar az upc. Ennyit arról ,hogy arénapontom legyen a héten..
#5
/cast charge
/cast mortal strike
May 12th, 2009 at 15:21:14
Őszintén minden elismerésem, amikor előző topic-ban megjelentek a “há az ámerikában van mé gyűrűzne ide bé a válságe e” okoskommentek, gondolkoztam hogy megpróbálom kifejteni, de reménytelennek ítéltem meg, meglepett hogy milyen egyszerűen is el lehet magyarázni, érdemérmet oda
May 12th, 2009 at 15:24:44
Hancu 4 prez.
Routing for Dummies =D Made my day
May 12th, 2009 at 15:28:05
Lehet, most ez hülyeség lesz, amit írok, de a tény, hogy európai szerveren vagyunk nem jelenti egyből azt, hogy a szerver is itt az EU-ban van, és nincs szükség az amerikaii routerre?
May 12th, 2009 at 15:28:13
Engem csak egy dolog érdekelne jelenleg ebben a storiban még pedig az hogy ha a Blizznek van egy bazi nagy server parkja valahol a Franciáknál akkor mégis miért megy az én “wtfpwn-ultramegakombó-100%critical-overninethousand-iwinbutton makróm” egészen Amerikáig meg vissza? mert ugye pont az a lényege ennek a Routeresdinek hogy a legrövidebb idő alatt járja meg oda vissza az a nyamvadt bit az utat.
na jó persze tudom hogy über mega giga brutál sebességgel vannak összekötve ezek a gépek meg az elektronok fénysebesség közeli sebességgel haladnak meg ilyesmi de akkor is csak nekem sátít ez a dolog?
Valahogy én nem tudom elképzelni azt hogy egy USA oda vissza rövidebb lenne időben mint mondjuk egy Francia oda vissza út.
és küldönben is ha ez igaz lenne akkor miért van az hogy külön van Amerikai server és külön EU?
May 12th, 2009 at 15:28:17
Könyörgöm! Az “információs társadalom” korában élünk!!! Hogy engedhetik ezt meg maguknak az internetszolgáltatók???!
May 12th, 2009 at 15:28:35
masik szolgaltatoval usakos szerverek mukodnek tokeletesen. jupiszi ftw
May 12th, 2009 at 15:30:16
Csak azt magyarázza meg nekem valaki, hogy mi köze egy ámerikái routernek az – elméletileg – európai szervereken futó WoW-EU-nak? Vagy ez egy globális probléma? Vagy csak a UPC magyarázkodik? Egyébként meg nekem tök mindegy, oldják meg. Ezért fizetjük a nem kevés zsoszót.
May 12th, 2009 at 15:30:50
Megvilágosodtam, hiába van info éretségim, most már tisztán látom a ruterek életet és működését.
BIGthx!!4négy
Indulnod kéne a választásokon, a te vezetéseddel kell megreformálni a magyar oktatást.
May 12th, 2009 at 15:32:03
Nem kötekedésként, de ne keverjük a router (adatforgalom irányító hálózati eszköz) a szerver fogalmakkal pls (bár természetesen egy szerver is lehet router)!
/okostojás mód off
May 12th, 2009 at 15:32:33
Amúgy magyarul asszem útvonal választónak szokták csúfolni!
May 12th, 2009 at 15:32:50
Super post.
Egy önjelölt prof egyszer összeszedhetné nettechnikailag hogyan is működik egy MMO a háttérben szerveroldalastul, userestül, routerestül, mindenestül.
May 12th, 2009 at 15:34:34
#16 azért, mert az egész világ nagy szerverfarmjait gerinchálózatok kötik össze, üvegszálas kábelek. Hogyha kiesik egy szerver, akkor az az egész világra kihatással van, mert akkor a többi szolgáltatót is terhelik.
May 12th, 2009 at 15:39:35
A Franciás-amerikás problémára én azt tartom magyarázatként elképzelhetőnek, hogy über mindegy, hogy hol van a szerver, ha a szaros UPC nek olyan szerződése van a internásonöl, hogy CSAK a szaros amerikai rútereken keresztül tudja az adatforgalmat bonyolítani még a francia szerverek esetében is. Ez egy elég kézenfekvő esetnek és valószínűnek tűnik, nem?
May 12th, 2009 at 15:39:56
jó ez a hátha-vki-így-már-megérti post…
bár elég szánalom hogy még mindig nem sikerült megoldani.
/8 szerintem az egyik lehetőség hogy újrarakod az egészet, ha már kihagyod a gc-vásárlást hogy bugban játsz és képes voltál hagyni az egészet h felpatchelje 3.1-re ami nem 1 és nem is 2 másodperc lehet talán tudsz várni pár órát h felrakja… de van egy olyan halvány sejtésem hogy a több1000 (vagyahalálnemtudjamennyi) törtszerver weboldala közül némelyiken fentvan… de csak egy tipp. és gugli a barátod
May 12th, 2009 at 15:44:42
Hát igen….még nem hallottam elégedetten nyilatkozó előfizetőt, aki a UPC-nél van…legyen az tv, vagy internet….mindig van valami gebasz náluk…havi rendszerességgel….BLAME:S
May 12th, 2009 at 15:44:50
Hancu frissítsd az upc-s hírt, had legyen a főoldalon ^^
May 12th, 2009 at 15:46:47
Attila1234
Mondjuk van itt .HU-ban egy A nevü router .FR-ben egy B, USA-ban meg egy DZS. Van egy adatcsomagod aminek a fejlécében benne van hogy hova akar eljutni. Ezzel szemben a routerek csak bizonyos ideig jegyzik meg az adott útvonalat, azt is csak a legközelebbi állomásig, azaz a B-ig, ha a kirótt time (default asszem 60 sec) lejárt akkor újra kell tanulniuk. Tehát elküldöd az adatcsomagot, az a legoptimálisabb útvonalon “akar” haladni azaz a routerek arra küldik ahol a legnagyobb a sávszél… illetve ez sem teljesen igaz, de most ne bonyolódjunk bele. Tehát a nyomoronc eljut A-ba, az A közli hogy nekem fogalmam sincs hol a gyíkban lehet ez a célállomás, de majd a következő csak tudja (általában IP cím függvénye hogy melyik országban keres, ergo ki lehet szűrni izibe), átküldi B-nek is, és minden más routernek is aki kapcsolatban áll vele hogy kezdjenek valamit ezzel mert neki fingja sincs róla. B-n kívül az összes többi router elküldi anyjába A-t hogy szakadjon le róla (majd 60sec múlve ez meg is történik), de B-nek nagyjából van fogalma hogy ezeket a címeket hova szokta küldeni, de mivel tanulnia kell átküldi az összes barátjának a címet… Namost cseles DZS barátunk, röhög a markába, mert bogarat kapott. Fontolgatja a választ, az útvonal nem jó, de neki esze ágában sincs átadni ezt az infót, ezért B barátunk késleltet amíg le nem jár a time-out és ráhagyja DZS-re, ezzel el is küldte az ip csomagot a kívánt helyre… némi késéssel!… (csak nagyjából van itt, doktorit lehetne írni a routerek üzemeltetéséből eléggé elnagyoltam a dolgot!)
BTW ezt nem lenne “nehéz” javítani, mert át kéne struktúrálni az adathálózat irányokat, kérdés hogy az üzleti érdekek ezzel hogy sérülnének. Sajnos elképzelhető hogy üzleti szinten nem tudnak más reális megoldást javasolni, az amerikai router üzemeltetők, meg kapásból szarnak egy nagyot a fejünkre… vagy esetleg alszanak jelen pillanatban és még nem tudnak róla hogy milyen szar nap áll elöttük (ez is teljesen reális)
May 12th, 2009 at 15:47:26
“ja, erre van, kűggyed” kiverte a biztosítékot nálam
May 12th, 2009 at 15:47:30
használj diginet telefont és/vagy internetet, visszasírnád a UPC-t…
May 12th, 2009 at 15:47:40
Gondolom a k-europai ujjaszervezes meg tart.
http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/03/10/lefejeztek_a_upc-t/
http://en.wikipedia.org/wiki/Cablecom kerdezzgessetek a listan talalhato orszagok jatekosait h ok is szopnak-e.
Ujra halat adok az egnek es az elveimnek, h sose kerultem veluk kapcsolatba.
May 12th, 2009 at 15:50:50
Na most lehet hogy hülyeséget fogok mondani de azok akik nemértik hogy most az amcsi szerver miért van kihatással az ő net sebességükre amikor a wow server Párizsban van, hát azért mert amikor megy a jel a csomópontok között, mindíg lekérdezi a router hogy merre kéne neki küldeni, és mire az amcsi servertől megjön a válasz hogy ne erre addigra eltelik jó sok idő, és csak a válasz megérkezése után tudja a router tovább küldeni az adatot a jó írányba(Párizsba) . Értjük? Ha hülyeséget mondtam akkor bocs
May 12th, 2009 at 15:51:03
Ennyire szar a Diginet? akkor igaz lenne, hogy olcsó húsnak híg a leve?:)
May 12th, 2009 at 15:51:24
#28 tavaly majus ota az van. konstans 120-280ms usaba. bekoteskor le-ledobalt 1-1 napig(2 varos 2 lakas 2 elofizetes). az osszes downtime/”inkabb csinalok mast annyira szar a net” 1 ev alatt volt v 2nap.
May 12th, 2009 at 15:56:46
Heh, így megfogalmazni a lag issue-t… komolyan mondom, tisztább lett a kép! Kösz Hancu!
May 12th, 2009 at 16:00:14
Btw: lehet idióta kérdés, de, ha szar egy router, és emiatt szar a többi, akkor miért nem vágják ki a rákba az alaból hibázó szar routert? és akkor nem kever be a mi kis európai perverz netünkbe.
May 12th, 2009 at 16:03:34
hát akkor… kérem kapcsoljákki
May 12th, 2009 at 16:06:36
#32
Nekem is bekötéskor volt szar a digi, kb.3-4 hónapig szoptam vele.Ledobált állandóan, volt amikor csatlakozni sem tudtam (hetekig!).Kiderült, hogy az alvállalkozók akik bekötötték, nem végeztek egyenes munkát.Amikor kivizsgálták a hálózatot a hivatalos szakemberek, leesett állak fogadtak, ugyanis elvileg nem is müködhetett igy a cucc.Miután mindent újrakrimpeltek (lol), jött egy szoftfrissités a routeren és helyreállt minden, atomstabil.Persze a probléma nem általános,valaki szerencsésebb…
May 12th, 2009 at 16:06:39
Hancu… You made my day…
May 12th, 2009 at 16:08:42
Lekopogom de nekem ma már nincs dc és olyan hogy beáll a kép én meg találjam ki mi történik, viszont ma toltam 10 arena meccset hogy ott milyen és bizony ott kb 1 seces lagg simán volt még..
May 12th, 2009 at 16:12:13
@34 nem ilyen 1xü a kérdés kétfelé bontanám a választ:
1 gazdasági. 1 jobb router 6m HUF-nál kezdődik alhangon, így válság idején ez kissé megerőltető lehet még egy nagyobb amerikai cégnek is. (ne felejtsük a hiba USA-ban van) Maximum a takarítót megkérik hogy ezt a zsinórt (amelyikre a router van kötve) használja porszívózáskor és utána dugja vissza, egy kis hideg reset nem árt senkinek!
2 a két ember közül akiket még alkalmaznak a cégek és értenek is hozzá, az egyik néhány száz km-rrel arrébb javít egy másik hálózati szegmenset, a másik alszik a kocsijában mint minden normális hétköznap, és nem hallja hogy csörög a telefonja!
May 12th, 2009 at 16:13:55
#39 + magyarorszag pici piac, ok elbirjak a szopatasat par napig:)
May 12th, 2009 at 16:15:00
@40 aye! ez is szempont ám!!!
May 12th, 2009 at 16:17:56
másik topicban említett proxy-s dolog mostani állapotban is működik? -.-
May 12th, 2009 at 16:23:35
Jahh alszik a kurafi, mert egész éjjel wowozott…
Hancu előtt leburulok, irjal konyvet…
Esetleg a csajokrol is irhatnal valamit amitol ilyen egyszeruen meg lehetne erteni oket… Vagy a csodateves-daily mára pipa?
May 12th, 2009 at 16:24:35
#39 – 1 jobb router 6m HUF-nál kezdődik alhangon
Egy szolgáltatói gerinchálózatba rakott router esetében told meg minimum egy nullával.
Most a héten érkezik meg négy kicsi router, ami nem adattovábbítást, hanem csak route reflektorként a routing táblák gyorsabb és biztonságosabb karbantartását végzi majd. A számla 550k EUR.
May 12th, 2009 at 16:28:40
@42 Igen. Persze amennyiben nem UPC-re van kötve a proxy/tunnel szerver
May 12th, 2009 at 16:31:21
Nekem most nincs semmi gond a upc-vel, le is kopogom gyorsan, de kb egy órája fenn vagyok, és semmi… Persze nem biztos, hogy ez raid körülmények között is így lenne.
May 12th, 2009 at 16:34:19
update: nekem eddig a percig volt jo
May 12th, 2009 at 16:36:25
Hancu, mivel szar a netünk, wowozni nem tudunk ezért szórakoztass még minket valamivel.
May 12th, 2009 at 16:37:14
Inkább arra lennék kíváncsi még, hogy mitől ugrál. 2 előtt fél percenként akadás, halál. 2 óta 100 ms egy akadás sem. Most meg megint 4000 ms és 10 secenként akad, le is dobott. Ez mi? Egyszer jó egyszer nem, azért érdekes.
May 12th, 2009 at 16:37:53
9. dettó.
AMUGY: van valami értelme jelenteni UPCnek hogy szar van a palacsintában vagy gépelés helyett nézzek meg 1 filmet?
May 12th, 2009 at 16:40:01
#44 mit erdekelje ez a tobb szazezer elofizetot, aki minden honapban rendesen csengeti a zsetont(van aki mar evek ota -aranyaron- es a 95%-ba tartozik aki meg csak nem is toltoget)? Rendes cegnel van ilyen eszkoz a polcon/cicko azonnal ad neki masikat, csak el kell hozni, vagy meg azt se…. Vilagvalsagot sem kene felhozni mint ervet.
Szar/pici piac vagyunk, birka fogyasztokkal.
May 12th, 2009 at 16:41:47
* Kb. senkit se érdekelnek a problémáid. *
May 12th, 2009 at 16:44:10
amugy egy valamit nem értek: Ha X szolgáltatónak megy a routolás A pontba, Y-nak meg nem, akkor hogy lehet, hogy a probléma nem Y-nál van, hanem máshol? Falunettől az adat ha kiér magyar gerincről akkor nem ugyanaz a leggyorsabb neki is mint UPCnek? DE. Ha meg ugyanaz a leggyorsabb, akkor nemértem. Ezt ugy tudnám szemléltetni, hogy egy vállalat 2 gépéről megpingeled Hancu-t. Amig ki nem ér az első közös pontig a 2 ping, eltérőek az IPk, onnantól azonosak. Ergo kb. első 2-3 route után azonos lesz mind2.
Nem?
May 12th, 2009 at 16:45:11
@51
A pici piacot aláírom, de nem birkák vagyunk, hanem kiszolgáltatottak. Próbáltam már más szolgáltatót találni a UPC helyett, de nem tudok, mert ahol lakom nincs más! Mobil internet meg nem pálya. Szar ez az egész.
May 12th, 2009 at 16:45:32
EZ az amcsi szöveg kicsit sántít, warba is megjelent ujra a lag spike, és ott aztan semmi köze nincs usa hoz servereknek, mivel csigaevők üzemeltetik csigaevő országban( ráadásul elég bénán)
May 12th, 2009 at 16:48:46
#50 Nézzél filmet.
May 12th, 2009 at 16:56:10
#56 Star Trek egész jó
May 12th, 2009 at 16:56:39
53 – UPC-nek van egy saját gerinchálózata Európában, úgy hívják, AORTA. Namost ezen belül vannak routerek, amik kapcsolatban vannak a bugos jenki vassal, és ezért lelassulnak. Más szolgáltatóknál vagy nincs közvetlen kapcsolat a bugos routerrel, vagy jobb a rendszerük, és meg van oldva, hogy ne kommunikáljanak olyan routerekkel, ahonnan X% felett kapnak rossz/lassú válaszokat.
55 – Fuss neki még egyszer a postnak. Vagy a kommenteknek, ízlés szerint, legalább 3-4-szer van elmagyarázva, hogyan hat az amerikai router az európai forgalomra.
May 12th, 2009 at 17:01:40
#54 A monopolhelyzet es a csodas magyar ugyfelszolgalat is a birkasag eredmenye. (Invitel es upc only varosbol szarmazom)
2008 meghozta a digit, (elotte inkabb enternetrol nyomtam, bar az inviteles faszsagokkal ok se birtak mit csinalni) imadkozom is, h ne menjen csodbe a roman miliardos, talan valtozik valami idehaza a szolgaltatasi fronton, bar a tonline reakcio most az, hogy ahol digi van oda kossunk mi is 50mbitet aranyaron, es nem azon teruletek fejlesztese -a nagyonnagyonregota halmozodo profitbol-, ahol esetleg hosszabb tavon nyerhetnenek (kertvaros falu stb, ahova a digi nem mostanaban megy a tul magas befektetesi koltsegek miatt).
Invitel meg akkor mozdul csak, ha a felhasznalo felmondja a szolgaltatast, mert nem uti meg az igert minimumot. De elotte beprobalkoznak nala, hatha eleg hulye ahhoz, hogy megegye a fele/negyede szolgaltatast szinten aranyaron. Ha nem eszi meg akkor hirtelen lehet fejleszteni (falun lako titkarnom jart igy). Nevetseges. Jol el is keseredtem, muszaj lemosni ezt egy kis tokajival. off:)
May 12th, 2009 at 17:03:16
58 na igen alapesetben a víz is elkerüli idővel a helyet ahol nem tud átfolyni és keres más utat, gondoltam a routolásban is van ilyen visszakapcsolás ha béla felé szar az ut (x% loss x adatnál) akkor nem megyek béla felé. de ugy tünik upc-éknél még nincs ilyen…
May 12th, 2009 at 17:11:43
Hancu!
/salute
May 12th, 2009 at 17:12:51
@53:
Vannak jol és vannak rosszul megtervezett, kivitelezett hálózatok.
A UPC-nek a rosszul/olcson megtervezett és kivitelezett hálózata van, épp ezért van az, hogy náluk elö fordulhat ilyesmi, más szolgáltatónál meg nem…
May 12th, 2009 at 17:21:55
#62
Azért én egy év után úgy vágtam vissza a T-online 2 éves előfizetésemet, hogy inkább kifizettem egybe a maradékot. Nulla support, kijön egy csávó nagynehezen a 20. bejelentésemre és én magyaráztam el neki hogy mi is az a MAC Adress, aztán még egy 5ezrest is akart kérni a kiszállásért (persze megcsinálni nem tudta)…mázlija volt, hogy csak az első emeletről akartam lerugdalni. Havonta 10szer 2-3órás netszakadások és további nyalánkságok után mondtam, hogy elég. Pécsen volt amúgy az eset. Most pesten tanulok és albiban UPC van és tökéletes.
May 12th, 2009 at 17:27:44
Igen, ilyenekröl hallottam énis ami furcsa, mer máshol meg tökéletes, de én itt elsösorban az olyan esetekre gondoltam ami nem egyéni probléma hanem a hálozat “alapjai”-ban van a probléma.
Nekem T-s netem idestova 5-6 éve és sose volt vele semmi, kivéve mikor egyszer a DSLAM-ot ba**tatták, de nekem munkatársi netem van ami egy teljesen más kategória, igy akár ez is lehet az oka
De az tény hogy egyik se tökéletes, de a Windows se az, és mégis mennyien használják?:)
May 12th, 2009 at 17:43:27
Amikor mondtam haveromnak reggel, hogy szerintem megint valami gáz, van, csak visszakérdezett “ez a csoda is csak egy napig tartott?”, hát most már tudom, hogy igen. Amúgy nálam most sokkal durvábban jelentkezik, nincs lag, hanem egyből dob a szerverről.
May 12th, 2009 at 17:55:05
#50
Minden hibát be kell jelenteni, a hibajegy-számot el kell kérni, a leállás kezdetét és végét excel táblázatba fel kell írni, a hibajegy-számmal együtt. Két dolog miatt:
- nem biztos hogy tudják hogy gond van, lásd szerdán elromlik, péntekig legyintenek, hogy ó, ez csak a szokásos, pár féleszű nyafog -> több hibajegyből könnyebb a hibát lokalizálni
- amikor már a hócipőd tele van, hogy egy hónapban háromszor kell hibát leadni, és úgy döntesz hogy szerződést bontasz, akkor fel tudod mutatni hogy ez nem rendelkezésreállás amit az elmúlt időszakban nyújtottak.
Nem kell hisztériázni, nem kell fenyegetőzni szerződésbontással, nem kell türelmetlenkedni – csak simán le kell adni hibára és kész. Két perc alatt megvan ha sikerült ügyintézőt szerezni.
May 12th, 2009 at 17:56:33
Nagyon kemény, sírva röhögős post.
May 12th, 2009 at 18:33:05
A gixer ott van a sztoriban, hogy a core routerek ezt a problémát felismerik és automatikusan kezelik. Gondolom UPCéknél sikerült valami igen debil konfigot használni ami nem engedi az átrútolást és most szívunk amíg valami nem egészen hülye ember feltölt egy új konfigot.
May 12th, 2009 at 19:05:57
Gondok voltak és lesznek is a szolgáltatókkal. A UPC ügyfélszolgálat még eddig soha nem nézett hülyének. Ha elmondtam hogy teszteltem, és nem megy azonnal kapcsoltak valami hozzáértőt, és nem kezdték el magyarázni hogy vírus, és egyéb baromságok vannak a gépemen. Tréonline folyamatosan azzal kezdte ha betelefonáltam hogy én hülye vagyok és nem értem csak 3-4 perc osztás után kapcsoltak valaki hozzáértőhöz, de azok leosztottak ha nem a saját oldalukon(magyar net nem internet) teszteled a netelérést ami a szerződésben szerepel. Tehát inkább ez mint ami a tréonline alatt volt. Volt hogy párizsba a feltöltés nagyobb volt mint a letöltés(256k körül….Tréonline) Így is az eredetileg 2 megás internet 5 megával tölt le és 1 megával tölt fel:D Speedtest.net-en nézegettem és a hiba alatt is 4-5(4.66 de volt már 5 fölött is) megával töltök le, 1 megával fel, és 65 ms párizs. Csak a játékok dobáltak le.
A fura hogy torrent és más dolgok működtek, igaz nem túl gyorsan, de filmeket, stb tudtam neten keresztül nézni. Egy ilyen hálózatnál olyasmik mint az edge szerverek nincsenek? amik megtartják a sokszor, rendszeresen használt dolgokat, infókat és így gyorsabb a netelérés? Bár lehet hogy szerződésben amerikához vannak láncolva de eléggé furának tűnik hogy MO-FR-USA-FR útvonalat tegyen meg egy adat.
May 12th, 2009 at 19:14:55
68
!
Azért szerintem annyira nem lehet egészen hülye, ha ilyenkhez ért
May 12th, 2009 at 19:20:16
És ha ezeknek a routereknek egyszer önálló gondolkodásuk lesz és elfoglalják a világot?!?! Már nem is kell router, laggoljon csak, én félek o.O
May 12th, 2009 at 19:20:44
Ezt így tanítani fogom!
May 12th, 2009 at 19:30:32
Úgy látszik hiába cserélték le a teljes európai vezetést a UPC-nél, nem ér semmit. Az nem létezik, hogy egy ilyen globális szolgáltatónak csak egy szála van Amerika felé (legalább bérelnének egyet, amíg megtalálják a hibát). UPC eddig is sokszor szakadt, egyáltalán nem vagyok vele megelégedve. T-Home Optinetre fogok váltani.
#69 amiről te beszélsz az a proxy, nem hiszem, hogy örülnél neki, ha este hatig csak a reggel hat órás index híreket olvashatnád, sajnos ezt nem lehet szolgáltató szinten megoldani
May 12th, 2009 at 19:41:41
Tudjátok mi a vicc?
Az, hogy nálam szombaton és vasárnap káosz volt, most meg semmi, sőt még jobb is mint eddig. .<
May 12th, 2009 at 19:49:41
Nálam újra műkszik, 10 perce vok belogolva és elég stabilnak tűnik
May 12th, 2009 at 21:25:41
Equip your Suckermaaask!
May 12th, 2009 at 21:26:39
WTB!!!!!!!wtfpwn-ultramegakombó-100%critical-overninethousand-iwinbutton makró
May 12th, 2009 at 22:36:45
Este fél 11kor megint rákezdte….
May 13th, 2009 at 07:43:00
B*szod Hancu, még egy ilyen hírből is tudsz olyan hírt csinálni, hogy ne mindenki (legalábbis én nem) azzal foglalkozzon, hogy “jajj k*cs*g upc” stb, hanem párszor fél óra röhögés a poston, aztán go vissza gamelni valami offline-al.
May 13th, 2009 at 08:05:15
Nah, ezt még most nekem is sikerült megértenem, pedig warrior vagyok:-)
May 13th, 2009 at 11:12:13
Tegnap volt még két három szpájk, de a verekedős játékban benyomtam az instantget 1861 rating-et, Titánsztíl Elpusztítóval nem olyan rossz
May 13th, 2009 at 11:25:31
OFF A UPC hozzáállása az előfizetőihez nevetséges…akkor vettek először komolyan, amikor bementem lemondani a szerződést. Harmadannyiért kaptam atomstabil Diginetet, igaz a wifis router fészkelődött eleinte kicsit, és inkább bármi más hálózatra csatlakozott rá amit be tudott mérni a környéken, de 2-3 hét alatt összehaverkodtak. Azóta hibátlan. És voltak oly kedvesek elmagyarázni érthetően, hogy miért csinálja ezt a wifis router, ellentétben a UPC-s “-24 ezerért+havidíjért-még-egy-vételi-portot-vegyél” hozzáállással. /OFF
ON Remek post, végre betekintést nyerhettünk mi laikusok is a routerek magánéletébe. Sajnos – sajnos a nem-UPCsek is szopnak vele…. hirtelen meg nem mondom hányat feküdtünk Thaddiuson, mert a fél raid mozgásképtelen volt polarity shiftnél.
még egy off: “Due to technical issues the login servers are currently not operating at full capacity. ” Konkrétan tapasztalataim alapján 0-hoz konvergál ez a kapacitás.
May 13th, 2009 at 11:39:50
Én azért még délután pecázás közbe is éreztem valakinek melettem villant az achi és kb 10 percig nem tudtam normálisan pecázni.
May 13th, 2009 at 13:06:15
“ÉN EZT A WARKRAFT NEVEZETŰT, EZT ÉN NEM ISMEREM, AMIBE ÉN JÓ VAGYOK, AZ A VEREKEDŐS JÁTÉKOK”
ez a videó megvan még valahol?
nem találom sehol
* http://index.hu/video/2008/11/13/fuggo_vagyok_de_nincs_vele_bajom/ *
May 13th, 2009 at 15:11:10
Kérdésem olyan lenne, hogy az UPC meg fogja-e téríteni az okozott kárt azért, hogy nem tudtuk 100%-ig használni azt a szolgáltatást, amit kifizettünk nekik?
Ha van módja lóvét vissza kapni pls írjatok!
May 13th, 2009 at 15:44:47
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy áll most a lag-helyzet?
May 13th, 2009 at 17:58:44
Köszi a linket ^^
May 13th, 2009 at 20:55:15
“Az Index által megkérdezett hálózati szakemberek szerint reális, hogy egy ilyen hiba megtalálása ilyen hosszú időt vegyen igénybe, az azonban nehezen érthető, hogy a hibakeresés idejére miért nem irányították át az adatforgalmat egy másik útvonalra.”
A lényeg a végén van
http://index.hu/tech/net/2009/05/12/ujra_akadozik_az_internet_a_upc-nel/?rnd=591
May 14th, 2009 at 10:31:35
Azóta az ominózus Szerda óta beton-biztosan borzalmas a net, nekem egy percre sem volt jó, bár a szakadások helyett, már csak mamut nagyságú spike-ok és 180ms-os németországi ping van, amit (számomra meghatározhatatlan nézőpontból) akár még pozitivumnak is lehetne tekinteni. Akiket ismerek és UPC-jük van, nekik is csak a szakadások szüntek meg, szóval én nem tudom, hogy hogyan lehetett itt egyeseknek egy időszak amikor jó volt mert szerintem a hibát sohasem hárították el.
June 14th, 2009 at 17:40:00
Nekem péntek délután óta totál elszált a netem. Semmit nem lehet vele csinálni. Ez így rohadtul nem állapot:S Szerencse, hogy panelban lakom így megvendégelhetem magamat a szomszédok wifis netjeivel:D