BLIZZARD job_0929

Készült 2017. szeptember 29. | írta Attila

38

MMO RTS-en dolgozik a Blizzard

Megszokhattuk, hogy a Blizzardtól nem szoktak infók kiszivárogni a be nem jelentett projektekről, de azért néha-néha náluk is hiba csúszhat a gépezetbe. Pár órára ugyanis kikerült egy olyan állásajánlat a hivatalos weboldalra, amiben mobilos fejlesztőt keresnek egy készülő MMO RTS játékhoz. Ejnye! Ennyit lehet tudni, meg az állásajánlat szövegét. Bő egy hónap, és itt a BlizzCon. Ott talán kiderül, hogy miről is van szó.

Blizzard Entertainment is seeking an experienced Unity mobile client engineer to work on an unannounced MMO RTS project. The ideal applicant has an unwavering passion for mobile development and solving engineering problems unique to mobile app environments. If you thrive in an environment that values creativity, collaboration, and knowledge sharing, then drop us a line!

Requirements

  • 5+ years of Game Development experience
  • iOS and/or Android development experience
  • Experience with Unity
  • Fluent in C#
  • Capable of working very closely with artists, designers, and engineers to understand and meet their client needs
  • Strong understanding of game assets and handling asset version changes
  • Excellent verbal and written communications skills
  • Experience with optimizations for mobile platforms

Pluses

  • Experience with code optimization
  • Fluency with C++
  • Avid mobile application user
  • Strong understanding of 3D graphics and shaders
  • CS or related degree
  • Strong data structures, logic, and algorithm skills
  • Strong debugging skills

Tetszik(1)Nem tetszik(1)


  • Serathis

    Clash of Clans klón mobilra. kthxbyenope.jpeg

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • XwP

      Gondolom, már a Blizzardnál is csak ctrl c+v megy évek óta, egyszerűbb, mint valami újat kitalálni.
      Candy Crush zerg unitokkal, alig várom 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Stephen Blaise

        Mikor talált ki játékstúdió valami újat?

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Daermon

    Mobilos. Pff.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Slorasil

    Ebbe semmi újdonság nincs a legutóbbi Q2 blizzard earningsben is benne volt, hogy a mobilt tartják most a fő piacnak és arra fognak fókuszálni játékok terén.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Lepkemaci

    Egyelőre nem mondta senki, hogy ebből az akármiből nem készül PC verzió. A HS is egy mobiljáték, csak kicsivel előbb jött ki PC-n, mert mobilon még szöszmötölni kellett vele. Unity, szóval valószínűleg még okoshűtőn is fut majd. Talán konzolokon is.

    Mondjuk nekem a multiplayer mobiljátékokkal mindig az a bajom, hogy úgy tervezik őket, hogy buszon meg budin is versenyképesek maradjanak rövid játékidőkkel, ezért túl sok agyalást meg interakciót nem nagyon hagynak a játékosnak, nehogy húzza az időt. Egy szavam sem lehet, mert nem én vagyok a célközönség. Nálam nincs olyan, hogy tizenöt percig játszom. Ha leülök játszani, akkor játszani ülök le. Ha nincs rá legalább másfél-két órám, bele sem kezdek. Ezért csak PC-n játszom, meg konzolon.

    Ettől függetlenül kijöhet olyan mobiljáték, ami érdekel. Persze nem hátrány, ha PC-n is játszható.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • TarBeast

      Nekem is ugyan az jutott eszembe amit az első részben megfogalmaztál meg.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Don Dondon

    Már 1 éve is erről írtam. Diablo Manager 2018 vagy Starcraft Tycoon - garrisonhoz hasonló megoldás real-time elemekkel vegyítve.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szinkron

    Döbbenetesen pitiáner cég lett.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Gábor Fehér

      Miért is? Tudják hogy a mobilos játékokon is lehet elég jól kaszálni és ezért fektetnek is bele időt/pénzt. Teljesen jól csinálják.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • pepipapa

        Valojaban sokkal tobbet lehet mobilos jatekokon kaszalni..a Candy Crush 1 ev alatt kitermelt 1,5 milliard dollart, ..a mai napig napi 2 millio dollart termel vagy a Clash of Clans napi 1 misivel..Ezekhez kepest a Blizzard vagy akarmelyik pc-s vagy konzolos ceg a kanyarban sincs..)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szinkron

        pont azért, amit leírtál, csak a kasza a lényeg, régen nem ilyen volt ez a cég, a blizzard northról már nem is beszélve.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Stephen Blaise

          Ez is cég, profitra megy. Ennyi. A sarki pék is, akármilyen szépen mosolyog

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

          Bődületes nagy baromság, amit írsz, leginkább naivitás. Ha nincs profit, nincs új játék sem, ez ilyen baromi egyszerű. A "régen nem ilyen volt a cég" mire vonatkozik? "Régen" azért fejlesztettek PC-re főleg, mert abban volt a pénz, konzolok is szépen muzsikáltak, de a 2000-es évek második feléig akkor is várni kellett, hogy jól látszódjon a bevételi előnyük. Most meg egyértelműen látszik, hogy ha egy ekkora cég nem fejlesztene mobilra, akkor nagyon súlyos bevételtől esne el - tehát mobilra IS fognak fejleszteni. Ettől még persze, ahogy fentebb írták, eszük ágában nem lesz a PC platformot kihagyni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szinkron

            csinálhatsz egy bugyuta Disney filmet és kaszálhatsz vele, de csinálhatsz egy Szárnyas fejvadászt, vagy Ragyogást stb és azzal is kaszálhatsz, ráadásul értéket hoztál létre. A Blizzard elment egy kommersz gyermeteg irányba, giccses miniállatkák színes szagos hülyeségekből szedi a lóvét és így profitálni szerintem értéktelen

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dee

            Az érték szubjektív. Nem azért kaszál a Disney sokat a filmjeivel, mert szart csinál, hanem mert arra van tömegigény. Te meg azzal akarsz kitűnni a tömegből, hogy a fanyalgásoddal bizonygatod, neked mennyire különb az ízlésed. Pont, mint a többmillió többi fanyalgó. 😛

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szinkron

            haha, ennél logikátlanabb ostobaságot rég olvastam, válaszolni is felesleges

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Csaba Nagy

            Es megsem birtad megallni 😛

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dee

            Okos ez a Szinkron csávó, mint egy taliga aprómajom.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szinkron

            Én a kommentedet minősítettem, te meg engem. Mit tudsz rólam? Semmit. Miért sértegetsz?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Naliviel

    Kövezzetek meg, de én azt mondom, hogy ez abszolút jó. Tucatszámra gyártják a hulladékokat telefonra, ami miatt van előítélet bőven, pedig egy minőségi játék kellemes szórakozást tud nyújtani, mikor 'zsebjátékra' folyamodsz. Azt, hogy mekkora igény van rá mutatja a Nintendo Switch népszerűsége is, habár az nem csak hordozható.

    Ráadásul az RTS olyan műfaj, amiben lehet maradandót alkotni és a Blizz neve garancia arra, hogy nem egy gagyi Epic Alien Invasion 2072 lesz belőle.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Olasz

      Nem garancia a blizz neve egyaltalan. A hots al senki nem jatszik . A d3 al alig jatszanak(en is megvettem a nekrot is) a wow is leszálló àgban van wotlk óta folyamatosan. Tapasztalatbol mondom. Legioztam is joideig. A hots ugy be volt harangozva. Semmi nincs belole....

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Naliviel

        HotS borzalmasan indított, de 2.0 óta stabil játékbázissal rendelkezik. Nem ellenfél a Dota-Lol számára, de azért 3. helyen jól megvan. Amúgy ha a 2.0-ás állapotban dobták volna piacra anno akkor simán egy szinten lehetett volna a két gigásszal...ezt ők baltázták el.

        D3-ról nyilatkozni nem tudok, mert sosem játszottam vele. Azok alapján amit tudok egy elég sikeres játék volt korábban, szóval elvileg minőségi játéknak kell, hogy legyen.

        Wowot lehet szidni, nem szidni de azt be kell látni, hogy a műfajában az egyetlen igazán piacképes játék. Manapság az, hogy egy MMORPG top10-es játék legyen több, mint sikerként könyvelhető el. Én hiszem, hogy sok dolog (nem mind), ami nem tetszik nekünk a korábbi kiegekhez képest az pont azért van, hogy továbbra is versenytárs lehessen egy olyan világban, ahol egy beta battle royale vagy a moba műfaj az etalon.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • XwP

          Bármit csinált volna a Blizzard, akárhogy adta volna ki, nem lett volna ellenfele a 2 gigásznak, ezzel a casual struktúrával. Competitive scene HotS-ba egy vicc, minden MOBA elemet kiszedtek a játékból, amihez skill / tudás / gondolkodás kellett.

          D3-at már leírta a Blizzard, túl Casual lett. 1 nap alatt megvan a gíred, utána nincsen motivitása az embernek, hogy maxra vigye a statokat. Nem beszélve arról, hogy PoE (Path of Exile) új Patche maga a gyönyör 10 Actal. Nem képes a Blizzard a PoE összetettségével vetekedni, tegyük hozzá, nem is akar. Inkább hagyja meghalni a játékot. Már botokat sem igazán banolnak.

          Az MMO korszakának szerintem már vége. A Blizzard jókor volt jó helyen, jó időben és hihetetlen kreativitással és merészséggel. Ebből lett a WoW, ennek az ellenkezője a HoTs, ahol mindent loptak és butítotak.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            HotS-t nehéz a többi MOBA-hoz hasonlítani, mert a megszokott mechanikák helyett teljesen mást használ.

            Nincs last hit? Van soak, ami mechanikailag kevesebb skillt igényel, de stratégiailag többet.
            Nincs item? Van talent, ami szvsz az itemelésnél egy nagyobb szabadságot nyújtó rendszer, amihez épp akkora skill kell.
            Nincs gold? Van XP, ami pl LoL-hoz hasonló snowball effektet tud okozni.
            Nincs jungler? Van ganker, plusz rövid lanek, mount. Sokkal több a mozgás a pályán, a jungle monsterek szerepe teljesen más. Amúgy mondhatjuk, hogy a Rift Heralddal a LoL is lecopyzta ezt a rendszert.

            Sokkal push orientáltabb játék, inkább stratégiai érzéket igényel, mint mechanikait. Még kiadáskor fogalmazta meg egyik diamond divízió feletti (fene se tudja azt hogy hívják ott) lolos ismerős, hogy ő ezzel soha többet nem fog játszani, mert folyamatosan csapatban kell gondolkodnia és 5-ből 4x nem hozza le egyedül akármennyire is jól játszik + neki a moba az nem Age of Empires. Szerintem épp ezért nem szeretik sokan és casual nekik, mert más skillt igényel.

            A game pace megint külön téma, én hiába szeretem nézni a kompetitív LoL-t, azért HotS után elég lassított felvételnek tűnik az egész. Ebből is sokan annyit látnak, hogy csitt-csatt, nonstop fight és aprítás. Más szemmel kell rá tekinteni, mint a vetélytársakra és akkor azért bőven lehet benne mélységet találni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dávid Hegyesi

            Mélységről beszélni blizzard játékok kapcsán 2017ben erősnek érződik. Wow mint egyetlen piacképes.. az igen....Helyesen írták jókor volt jó helyen. Folyamat csökken a színvonala ezt 1000+ órával mondhatom igaz nem sok, de már elég vélemény nyilvánításhoz. Itt már csak a név van. Egy telített piacon a régi "megbízható". OWban sincs mélység de fun legalább. HS arról ne is essék szó. Hots kell stratégia melyik mobában nem? Az egyetlen blizzard game aminek tényleg vannak mélységei és nem casual trash az a sc/wc részei.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Don Dondon

        Azért én nagy adag zizivel mernék fogadni, hogy most a mikrotranzakciókkal többször annyi pénzt termel a WoW, mint anno a WotLK-ban erőből, előfizetőszámból.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szinkron

          nem vágod, hogy pont ez a gáz? Csak a pénzre mennek és gyártják a szart.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Don Dondon

            Az baszna be, ha tőzsdére bevezetett vállalatként nem ezt tennék. Jön a beszámoló ideje, a cég veszteséges ők meg beírják a féléves jelentésbe, hogy "bocs kedves részvényesek, pénzünk az nincs, de nézzétek milyen klafa pandás meg törpés rajzokat csinált már megint a Samwise!". Majd ha lesz fizetőképes kereslet az igényes játékokra, akkor fognak azt is gyártani. Én egyébként a f2p cuccaikkal nem is játszom, mikrotranzakciót sem csináltam egyszer sem, de köszönöm minden játékostársamnak aki igen, hiszen ennek egy része nyilván arra ment, hogy azt a szoftvert fejlesszék amivel én is játszom. Szerintem a WoW még mindig egy nagyon jól működő kis világ, akinek a Suramar storyline pl. nem jött be, az magyarázhat nekem akármilyen vaniláról, régenmindenjobbvoltról, nosztalgiáról, számomra hiteltelen. Az nem szar, az király, tehát mégis csak van remény a pénzcsináló gép belsejében arra, hogy az igényesebb előfizetők is elégedetten távozzanak a kasszától.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szinkron

            szarom le a tőzsdét, jó hangulatú játékokat akarok, nem 5 éveseknek való mikrotranzakciós szarokat, ennyi. Szerencsére vannak fejlesztők, akiknél még találok ilyet. A blizzard egy dedós disney lett, csak azon csodálkozom, hogy felnőtt emberek mégis így retardálják magukat, csak egy cégnév miatt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Stephen Blaise

        Köszönjük az egyéni véleményedet 😀 A Blizz jól van anyagilag, különben jönnének a hírek hogy veszteséges. HS és Overwatch termeli a pénzt. Tökmindegy D3-mal mennyien játszanak, pénzt nem hoz nekik. HOTS-t "muszáj" volt megcsinálniuk ha már megígérték, és akkoriban a moba-láz a csúcsán volt. Én pont azért játszok vele hogy ne kelljen agyalni last hiten meg deny-on. És közben a kedvenc karaktereimmel szórakozom, nem valami War3-as dota mod karakter koppintásának a koppintásával

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Jazoo

    Hozzá kellene szokni, hogy játékot nem a kiadó alapján veszünk. Nem fenyeget senki sem pisztollyal, hogy Blizzard játékot vegyen az ember.

    Én meg szoktam venni a WoW kiegeit és mindegyikkel játszok pár hónapot...jellemzően 2-3 hónapot kiegenként és még nem csalódtam egyikben sem. Mindegyikben benne van legalább ennyi szórakozás. Épp ezért meg fogom venni a következő wow kieget is jövőre. (gondolom tartják magukat a 2 év körüli fejlesztési ciklushoz)

    A többi Blizzard játék viszont nem hoz lázba.
    - WC jelenleg nincs (anno megvettem mindet)
    - SC 2-t tavaly megvettem akcióban és néha több-kevesebb lelkesedéssel tolom a kampány részét. (hozza a minőséget, de akció nélkül sosem vettem volna meg)
    - Heartstone. Az indulásakor játszottam vele pár hetet casualban, de nincs elég időm/pénzem rá és anélkül sehova sem jutni vele.
    - HotS, Owewatch: egyik sem az én játékom

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Dagimaczi

      Dehogynem, az Ubisofttól semmit.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Metatron

        Jaj ezt úgy imádom 😀 Először az EA volt a big bad, aztán az Activision, most az Ubi, pár év múlva melyik lesz?

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • rapbandita

          a Blizzard x) kéne már valami fain mobilos játék, ami nem csak tableten fut röccenés nélkül. uff

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ouroboros

    Windows Mobile development experience megint nem föltétel. Gyökér a világ, mindig a jobbik oprendszert hagyják ki. Kezdem azt hinni, hogy ez a cégek bosszúja a Microsoft ellen: hiába a Microsofté a jobb operációs rendszer, direkt nem fejlesztenek rá semmit, hogy elhaljon. Sajnos sikerrel jártak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Egy kis Emberke

      Sajnos az ok okozati összefüggéssel nem értek egyet. Azért nem fejlesztenek a microsoft OS-ére, mert alig 1%-át auralja (?) a mobil piacnak. (És elképzelhető, hogy most még sokat is mondtam)

      A vásárlók nem vesznek windows mobilt, mert aki olcsóbbat szeretne, annak ott a droid, a drágább telefonok közül meg van almás, illetve néhány nevesebb ázsiai gyártó droidos készüléke. Sajna ténylegesen nagyon kevesen vesznek ablakos telefont, és ez miatt nem fejlesztenek rá semmit. (Ami egy részben rájátszik, hogy halnak kifelé). A másik két nagyobb rendeszer egyszerűen túlságosan megéri nekik

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Dee

    "Strong debugging skills" 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑