BLIZZARD metzen_0215

Készült 2019. február 15. | írta Attila

66

Chris Metzen üzent

Chris Metzen üzent az éjjel a Twitteren a mostanában kissé indokolatlanul hisztérikus Blizzard tábornak. Arra kéri a közösség tagjait, hogy pánikolás helyett inkább támogassák egymást és a Blizzardot. Mindenféleképp pozitív üzenet, mert ma a negatív hozzáállás és a rosszindulat számít trendinek és szexinek. Ezt diktálja a korszellem.

While I don’t represent Blizzard anymore, I want to say that despite how hard this week was – the folks still there are some of the most dedicated and passionate developers in the world. They give their ALL daily…… for YOU guys.

Yes, the business end of things can be tough sometimes – but that’s every company. Blizzard’s not done. Or over. Or on fire. Rough patch, maybe? But the people there are brilliant and working hard every day. Support them. Encourage them where you can.

Flailing about the apocalypse doesn’t help. Positivity and faith in the long run actually DO help. A community that doesn’t support each other won’t last. Be positive for each other. Be constructive. Anger just breeds anger. I think Yoda said that once…

…the vast majority of people there that build and support products can’t/don’t control the top end of the business. Claiming that it all on fire and dead does a huge disservice to the people that are there doing their best.

Tetszik(7)Nem tetszik(0)


  • olasz

    Valami rossz fat csak rakott a tuzre a blizz ha tomegesen ilyen visszajelzesek vannak..... es a blizz tojik ra. Inkabb felker 1 embert regrol akinel meg szepen ment a szeker hogy csititsa a nepet. Szanalmas....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Na, pont erről beszélek. 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.youtube.com/mirmix MirmiX

    2005 óta támogatom...nemelég? 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bangyi

    Támogassuk azt a Blizzardot aki "listening to the community feedback"?! Kac-kac. De meg kell hagyni szép PR lépés.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      https://youtu.be/TbT-cW8Zb7o

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Bangyi

        Jó öreg régi wowcrendor. 🙁
        Tudom hogy csak humorizálunk, de BFA feedbacket kb kukázták ahogy van és töröltek is sok postot. (Nem toxic tamások postok voltak hanem normális hangvételben írodott postok.)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Igen, így volt. Az viszont érdekes, hogy a legutóbbi időkig az Electronic Arts volt az ultimate evul game corp., amit minden lehetséges alkalommal szidni kellett, most viszont senki se fikázza őket. Igaz, hogy kellett hozzá egy Apex Legends.

          Tetszik(0)Nem tetszik(1)
          • rilo

            https://uploads.disquscdn.com/images/1130161e8f839207a43e0cba626ecfab14fe56427eee83153040bf97702cccd9.jpg

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Körülbelül.

            Tetszik(0)Nem tetszik(1)
          • Bangyi

            Senki sem fikázza?! Anthem MTX miatt eléggé megy a ramazuri. BF5 még mindig kb early access fázisban kb de már javul. Nem tudom hány hete bukták el a pert Belgium ellen. Még mindig az és várj az anthem release utáni hate-re amikor rá jönnek hogy az endgame Destiny 2 base game alatti szintet súrolja. Most az Apex-ba belenyomott irtózatosan sok pénz miatt elcsöndesültek ezek a hírek, mert elkezdték fortnite killernek meg mindennek nevezni, de ez még csak a start volt de majd meglátjuk mit alkotnak. El kell ismerni hogy az Apex nem lett rossz játék még ha csiszolni is kell rajta egy kicsit és F2P, de ezzel még mindig ugyan az az undorító gonosz ultimate evil marad. Elkaszált star wars gamek stb stb. Most egy pár napig még mindenki hurr durr gonosz Acti/Blizz, de kb 2 max 3 hét és mindenki elfelejtette ezt az egészet.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Sz.Zoltan

            A blizzard már a 2018 as blizzcon előtt is kapta az oltást nem csak most, mivel a wow nem a várt szintet hozta henem csak egy szart ami évről évre gyengébb lett így támadják a Blizzardot, majd a diablo mobil dolog és utána jött a hots balhé.
            Szoval jelenleg az Activision Blizzard az egyik legrosszabb helyzetben van, ki rúgnak olyanokat az Activision jóvoltából akiknek ott lenne a helye és fél vesznek olyanokat akik egy tetrist se fogtak életükbe ... Az ea most jól halad sokan dicsérik a bf 5 öt, az Anthem-öt és még az apexet is.
            De lássuk be jelenleg egy nagy játék cég se van az élen hanem a kisebbek akik nem futó szalagon gyártják a jatekot hanem a minőséget hozzák.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Bangyi

            Elnézést de dicsérik a BF5-t alias GenderFive?! Persze most már talán elfogadhatónak lehet nevezni, mert már fixeltek egy csomó mindent, de azért dicsértésre még nem adnék okot, mert kb mostanság kellett volna kiadniuk, mert amit launch-kor adtak az egy early access volt.
            Igen kapták a savat, de azt is szépen lassan. HOTS meg őszintén érdekelt bárkit is? (Tuti, csak költői túlzást használok). Az egész HOTS iskolapéldája volt hogy hogyan kell lekésni egy hájpolt genre-ről. Diablo mobil meg igen, azt nem is minősítem de az is már lecsillapodott.
            Anthem? Háááát Destiny 2 base game-től kevesebb end game content, undorító MTX. Egyedül az Apex-ra merem azt mondani hogy szépen összehozták a startot, de várjuk ki a végét, mert a network része azért pár sebből vérzik. (ott a network analysis link, ha érdekel).
            https://www.youtube.com/watch?v=9PfFPW9a90w

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    Indokolatlanul? Ember...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Igen. Indokolatlanul. Nagy a világ, ha nem tetszik az, amit a Blizzard csinál, lehet menni máshova a napi betevő szórakozásért. A Blizzard egy cég, nem karitatív szervezet, nem is kívánságműsor.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Zegna

        Végül is. Tényleg ha sz*rt csinálok és a legtöbb embernek nem tetszik, akkor velük van a baj. Igazi profi cég hozzáállás...
        A terméket kell alakítani a vevőkhöz, főleg ha sok a visszajelzés, hogy mi lenne jó, vagy mi az ami rosszul működik.
        Nem egy ingyenes dologról van szó! Akkor azt mondom oké, de így nem. Pay-pay-pay, grind-grind 7/24, élvezet közeledik a nullához.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Akkor ideje abbahagyni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(1)
          • Zegna

            Már megtörtént ^^
            Bocsánat nem akartam senki lelki világát még csak megkarcolni sem 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Afthrast

            Rendben, akkor konstruktívan: ha azt szeretnék, hogy a játékosbázisuk ne legyen negatív és csak fröcskölődjön, akkor kezeljék úgy a feedbackjüket, mintha egy picit is érdekelné őket (bármilyen is legyen az, mert a világot nem fogja érdekelni, ha valaki csak azért nem számolt valami bekövetkező dologgal, mert nem úgy kapta meg, ahogy az ő kis lelki világának megfelel). Ha nem akarják, hogy azt mondják, hazudtak, hogy ez a karakter olyan, mint az előző, akkor ne hazudjanak és ne csinálják olyanra a karaktert, mint az előző. A restruktúrálás mindig nehéz lesz, de mondjuk ha van pénz 15 millkát adni a lelépő CFO-nak, aki alatt sikertelen volt a játék, és az újnak szintén ennyit üdvözlésképpen, akkor valószínűleg néhány egyéb, nem devet is meg lehet tartani még pár hónapra.
            Tovább menve a konstruktivitás útján, olyan fórumot és community managereket készítsenek/szerezzenek, akik foglalkoznak a komoly gondokkal és építsenek ki egy kommunikációs folyosót a support és a developerek között, mert BFA alatt a kb 5-6 ticketemből (előtte 2 kieg alatt írtam ennyit, nem fél év alatt, és egyik sem rant volt) mindegyikre azt a választ kaptam, hogy fingjuk sincs mit akarnak a devek. Esetleg az is segít kialakítani egy konstruktívabb feedback csatornát a communityvel, ha a community managerek nem a tmog threadekre posztolnak egy "haha"-t, hanem a kulturáltan megfogalmazott kritikára/kérdésre/konstruktív ötletre reagálnak egyet egyet, azt természetesen senki normális ember nem várja el, hogy a vérpistikéknek válaszolgatva legyen.
            Tényleg nagyon nehéz eljuttatni valamit feléjük, az elmúlt 1-2 hónap előtt rengeteg időt szántam a kiegészítőre, és miután még mindig nem érzik problémásnak, hogy valaki, aki 10 éve ugyanazt a classt maineli, ott hagyta, mert olyan élvezhetetlen lett (csomó feedback ellenére), az egyetlen elvárásom az lett volna, hogy ne kelljen 4 hónapot várni arra, hogy a plate warfront tier 3-as öv ne nézzen úgy ki, mint egy hím pallosa. Több száz bug report volt, több fórum thread ahol tényleg csak jelezték ezt a hibát, és egy annyit se voltak képesek válaszolni rá, hogy "roger roger".
            + lehet, hogy igazad van, és nem akartál többet mondani mögé, de ha 14 év hűséges játék után feladják emberek a játékot, mert olyan változtatásokat vezettek be, annak ellenére, hogy jelezték ezeket a változtatásokat az emberek, ott igenis elgondolkozhatna a fejlesztő azon, hogy valahol mellényúlhatott, nem pedig annak az embernek kell azt mondani, hogy hagyja abba a játékot, aki ennyi éven keresztül tolja már, a közösségét/baráti társaságát hátrahagyva, akiket nem tud más környezetben összeszedni, mert más játék nem elég szerteágazó, hogy ennyi fajta embernek nyújtson játéklehetőséget.
            Ion-nak tökre örültem, amikor kinevezték, mert elkezdett nyíltan beszélni a játékosokkal. Miután megígért olyanokat, hogy Sylvanas nem lesz Garrosh 2.0, meg hogy morally gray lesz a történet, és közben a "sztori tím" Afrasiabi-val az élen benyögi, hogy Sylvanas (a Horda megtestesítője ATM) mindig is gonosz volt, és vissza tekintve Garrosh tettei amatőrnek számítanak, már az ő Q&A-jei se érnek szinte semmit, mert nem mer semmire nyílt választ adni, továbbá nem is kerülnek be olyan kérdések, amiket nehéz lenne megválaszolni. Ha az az ember kérdése, hogy lesz-e +2 karakter slot, most már a harmadik livestreamen, sure, megfelelhet neki.
            A lényeg: nem csak, hogy a support és devek között nincs kommunikáció, a vezetőségen belül sincs - emellé kialakítottak egy olyan kultúrát, ahol túlnyomó többségben csak trollok és fröcsögők vannak AZZAL, hogy nem képesek értelmes választ adni azoknak, akik kulturáltan teszik fel a kérdéseket. Ezek az emberek, miután X-edszerre se kaptak választ, abba fogják hagyni a kérdezgetést (aztán lehet, hogy a játékot is), és amik hátra maradnak, azok a toxikus vérpistikék. 14 év játék, csomó sikeres kiegészítő, funkció, ezen a ponton igenis annak is elég feedbacknek kéne lennie, hogy "ez nem tetszik, nem jó érzés, csináljátok vissza", mert van hova visszamenni, nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt (GCD-k). Az, hogy a játékosok arcába mondják, hogy már pedig ez marad, hiába mondtok bármit is, az nem fog segíteni és tök feleslegessé teszi az egész "jobban kell kommunikálnunk" PR szöveget.
            Ha lenne bármi a kiegészítőben, ami új embereket hozna, akkor persze lehetne mondani, hogy az emberek változtak meg. De nincs ilyen és egyre csak hagyják el az eddigi játékosok a WoW-ot. Kívülről lehet mondani, hogy akkor hagyják csak abba, de amikor kivételesen megjavítani szeretnél valamit, nem kidobni (ami megint csak a kor szelleme) akkor ne már, hogy a Blizzard legyen az ártatlan, akit minden ok nélkül bántanak és akinek nem tetszik, az húzzon el, majd azt kamuzzuk, hogy kalandvágyból tették.
            Mindig csak a rák kivágását tervezgetik, a megelőzését sosem. Semmi nem az ő hibájuk, "ilyen toxikus lett a közösség", teljesen maguktól, minden nélkül...
            És természetesen azért neked írom, mert a Blizzardnak felesleges lenne írnom ezt. Rajtam kívül több ezren/tízezren megtették. Több százezer feliratkozós streamerek is, akik összegzik a nézőik véleményét és hozzá adják a sajátjukat és eljuttatják a céghez. Amiből az elmúlt fél évben kb 1x történt komoly változtatás - ezen a ponton az én véleményem ott semmit nem ér. Téged remélem talán érdekelhet, hogy nem ok nélkül vették elő a céget és nem csak az emberek lettek toxikusak.
            EA-t még most sem kell félteni, sőt, lehet drukkolni, hogy kövesse a világ Belgium példáját és tiltsák be a lootboxokat, mert az a cég szinte már csak ebből él.
            De a rosszindulatúskodás mellé érdemes megemlíteni, hogy egyre jobban a semmin is besértődnek az emberek és támadásnak veszik.
            Máshova menni meg good luck, have fun, nem maradt más kompetens MMORPG a piacon ilyen kaliberrel, mert senkinek nem volt a WoW mellett 14 éve polírozni azokat a játékmechanikákat, amikre alapszik az egész játék (irányítás, harcrendszer, küldetések stb), aztán az utolsó fél évükben rontani rajta. MMORPG-re csak egyre lesz rendesen ideje egy embernek, úgyhogy választania kell. Sajnos még mindig a WoW a legjobb MMORPG a jelenlegi állapotában is, de nem hiszem, hogy ennek örülni kéne.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Annak semmiféleképpen nem szabad örülni - és én se teszem -, hogy a WoW jelenleg még mindig a legjobb MMO a piacon. De ez van. Ezt azért már csak nem kéne a Blizzardra verni. Nem tudom, hogy milyen a lánc a fórum, a support és a dev team között. Lehet, hogy jó, lehet hogy nem. Azt mondod, hogy nem az. Elhiszem. Nekem viszont az a benyomásom, hogy a WoW esetében egy kiegészítő fő sarokkövei már legalább évekre megvannak a megjelenés előtt, amiken menet közben már nem igen tudnak vagy akarnak változtatni. Jó példa erre az Azerite rendszer, amit én se komálok. A béta alatt rengeteg negatív feedbacket kapott, de mégis betették. Hogy miért? Nem volt annyi idejük arra, hogy előálljanak egy jobbal. Biztos vagyok benne, hogy egy olyan brutálisan nagy tankert, mint a WoW nem olyan egyszerű ide-oda kormányozni, nem lesz tökéletes soha, és nem is lesz olyan, ami mindenki minden igényét lefedi, de azt mondani, hogy buta és alkalmatlan emberek készítik, olyan mértékű túlzás, amire talán nem is érdemes reagálni. Egy csomó olyan dolog van benne, amit annak idején hiányoltak vagy nem kedveltek vagy nem működött, és most igen. (Például egy időben több dungeont akartak a népek. Most kaptak 10-et, több nehézségi fokozatot, mythic szezonokat.) Csak épp az igény és a megvalósítás között évek teltek el, ezért nem köszöni meg őket senki. Szomi. https://uploads.disquscdn.com/images/113631e690efcbb447c8679a0bdb70e519822db1673e45fdd404dc556b575b8e.jpg

            Tetszik(0)Nem tetszik(1)
          • Attila

            A másik dolog, amit sokan hiányolnak (én is) a class setek. Ion is többször nyilatkozta pironkodva, hogy bizony hiba volt őket kivenni, ezért majd lesznek újra. Szuper! De a csodás Azerite rendszer miatt valószínűleg azok is majd csak a következő kiegészítőben fognak megjelenni újra, ami legalább másfél (!) év innen.

            Tetszik(0)Nem tetszik(1)
          • Afthrast

            Ja az egyáltalán nem a Blizzard hibája, inkább az MMORPG mint műfaj következménye, hasonló gameplay-el a kiforrottabb játékot fogják választani akik nem az univerzuma miatt játszanak vele (SWTOR se hiszem, hogy ha egy generic universe lenne, nem SW, akkor a környéken lenne még).
            Érdekes egyébként, hogy mit meddig tart megcsinálni, Azerite rework-öt ugye 8.2-re ígérték, ami reális lehet, ha egy teljesen új és teljesen kiforrott ötletet akarnak megvalósítani, majd kiderül mit sikerül kihozni. De legalább technikai részen próbálnak javítani, ha lassan is. A lore team totál cool factorban meg deus ex machinákban úszik. Egyébként a béta is nagyon rövid lett, ahhoz képest, hogy milyen későn kerültek be feature-ök, meg még megjelenés előtt 2-3 héttel ígérgették 1-2 classra, hogy változtatnak még rajtuk. A minimális class changekre meg az olyan bugfixekre mint a boner belt nem kellett volna 4 hónapot várni, pont Ion örült még Legion alatt, hogy .5 -ös updatekkel végre nem kell várniuk nagy patchekre az apróbb dolgokkal, ehhez képest most megvárták 8.1-et, ami sokak szerint content szegény lett, főleg a raid, m+, rated pvp season 2 nélkül. Kitalálni egy új rendszert egyértelműen sokáig tart, tesztelni meg mindig csak addig lehet, hogy "good enough", tökéletes soha nem lesz, de sajnos a .5 patchek meg a hotfixek között elvesznek olyan dolgok, amikkel nem kéne várni több hónapot.
            Ahogy Metzen írja, "business end of things can be tough sometimes" - talán mindenkihez elment már Steve Jobs szövege, (akihez nem, yt: steve jobs product development), amire ki akarok lyukadni az az, hogy az elmúlt fél évben nagyon durván csak a business end-el találkoztak a játékosok. Gyenge kezdése van a kiegészítőnek? Vegyél előre 6 hónap játékot egy mountért! 8.1 és a raid nyílás között tegyünk be pont egy hónap üresjáratot, mert tuti voltak olyan balekok (barátaim is), akik előfizettek 8.1-re, mert azt hitték ebben jön a content, de kb csak a harmada. A következő lépés kiadni egy mountot, amit nem kért senki -> a már mérges playerbase megjegyzi, hogy content kéne, nem mount, persze nagy döntés lett volna, de lehet nem a legjobb lépés volt ezután a felháborodás után ragaszkodni ahhoz, hogy a kínai újév miatt betegyenek még egy mountot, a két mount fiaskó között 0 tűzoltással (a fórum poszt törlések nem számítanak annak szerintem, sőt). Mind ezt amellé, hogy Ion megmondja, hogy a teamnek nincs ereje a régi területeket feljavítani - kontárkodtam modellezésben, de talán anélkül is körülnézve meg lehet állapítani elég biztosan, hogy egy karakter jellegű modellre (mint egy mount) sokkal több befektetett energia kell, mint egy kis landscapingre, főleg, ha pénzt is fognak kérni érte. Az old content nem olyan kritikus, mint az új, nyugodtan fel lehetne venni + pár artistot, akár csak megbízásként is, hogy dolgozzanak rajtuk, csak ugye itt is visszaköszön, hogy nem az old content hozza a pénzt, úgyhogy nem fognak felvenni embereket olyan dolgot csinálni, ami nem hoz nekik pénzt, hiába lenne tőle jobb a játék a meglévő játékosoknak.
            Fuck ez megint wall of text lesz - szóval a lényeg: Blizzardról az elmúlt fél évben nagyon sok embernek - köztük nekem is - az jött le, hogy a financial részleg hoz meg minden rengeteg fontos döntést. Ezt mi nem szeretnénk, szeretnénk vissza azt a Blizzardot, ahol a játékok és a playerek voltak az elsők, nem a befektetők. Erre jelenleg nem sok reményt látunk. Persze ezzel az Activision-Blizzard 800 fő kirúgással azt ígérik, hogy a pénz a devekhez megy majd, de ha kibírja a cég, hogy elmennek, akkor olyan fontos munkát nem végezhettek, hogy annyi pénzt kaptak volna, amitől meghanyatlott volna a cég (főleg úgy, hogy rengeteg report szerint a Blizzard kifejezetten alulfizeti a dolgozóit ahhoz képest, hogy kaliforniai cég és kihasználják a cég vagy játékok iránti lelkesedésüket). Azt, hogy mi meddig tarthat megváltoztatni, passz. A Blizzard mindig is lassan dolgozott, nem véletlenül volt szállóige a "soonTM", de mindig megérte a várakozást. Mostanában sajnos már nem egészen érezzük ezt. Blizzconon is olyan dologra büszkék voltak, hogy már évekkel ezelőtt eldöntötték, hogy Teldrassil leég, és ezt a devek döntötték el, nem a sztori írók, őket csak felkérték, h vlhogy próbálják meg kimagyarázni, ami nem sikerült. Saurfang küldetésnél bakker elég volt néhány nap panaszkodás, hogy nem akarnak segíteni Saurfangnek néhányan és betettek egy addig nem látott rendszert, amivel hosszú távú döntést tudtál hozni. Döntés volt már, de nem igazán volt maradandó küldetések terén, maradandó dolog is volt, garrison meg hasonló formában, és ezt a kettőt ötvözték. A 8.2-es ígért azerite változtatások is gyakorlatilag úgy néznek ki az utolsó nyilatkozatban, hogy az armor traitek ki lesznek oldva, és a nyaklánc kap kioldható traiteket, mint az artifact weapon. Ez egy régi rendszer, simán vissza lehetne hozni pár hét alatt, igazán nem kellene hozzá egy év, ha igen, akkor tényleg el kell gondolkozni a kompetenciájukon. Minden szoftverfejlesztés úgy történik, hogy iterálni kell és ha valamikor több gond felmerül, mint előtte, akkor visszalépnek. Előfordul, meg persze ciki, meg minden, de a playerek is inkább kihúztak volna még egy fél-1 évet egy Legion copy rendszerrel, mint egy rosszabb rendszert kapjanak. Az egész azerite rendszerrel egyébként az a probléma, hogy az artifact fegyverrel elvettek rengeteg "baseline"-á vált traitet, vissza nagyon keveset adtak, az azerite gear meg éppen hogy csak visszahoz annyi tartalmat, mint amennyit a set bonusok adtak, csak ugye azokat is kivették. Terveket mégse hallunk arra, hogy a következő fél évben kijavítanának olyan "apróságokat", mint frost dk-nak a 30% waiting a rotájában.
            Egyébként szerintem azért harapósabbak az emberek most már olyan cégek fele is, akiket addig szerettek, mert évek óta telik a tökük az EA-vel, meg Ubisoft-tal, és akkor beáll a sorba az addig szeretett cégük (Blizzard, Bethesda). Tőlük egyszerűen többet vártunk el. Apple-nél se lepődünk már meg olyanon, hogy kiveszik a jack dugót, vagy egy hibás designra azt mondják, hogy a vevő nem tudja jól tartani a telefont, és az elfogult emberek miatt ilyen sikeresek is, csak a többi cégnek nem azért van sikere, mert kiépített egy szektát maguk köré, hanem mert jó termékeik voltak, ha ezek a cégek elkezdik ugyanazt csinálni, ami miatt a másik nyereséges, meg fognak bukni, és most úgy látszik a vezetőség terén ezt az utat választotta több másik cég is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • olasz

            100% ban igaz . 2006 tol wowozok. 2007 tol eredetin. Es a BFA t nem vettem meg..... mmert ptr alapjan nagyon nem jott be. Es csak egyre romlott az elvezhetoseg. 2006 tol legionig warlock volt a mainem. Imadtam a demon formot es minden vele kapcsolatos spellt es tortenetet (lore bol sajnos keves van rola) . Es egy bejelentessel vege lett. Szo ne erje a haz elejet folytattam a warlockomat de 110 en sok mytic es raid utan is rendkivul taszitott :/ valtottam. Es ott jarok hogy nem is jatszom vele. Helyette visszamentem egy uj tbc szerverre. Es nagyon jol erzem magam.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          Az a helyzet, hogy a sok felesleges sírás vitte oda a játékokat ahol most tartanak. Úgyhogy kell hallgatni a közösségre, de azért mérlegelni is kell. A helyzet az, hogy a legtöbb játékos csak játszik valamivel és élvezi és pár ember őrjöng valamin, ami meg beindít egy csomó hőbörgő embert, amiből aztán ez jön le, hogy jaj ez meg az kell, pedig nem.
          A másik baj, hogy ha valamit úgy próbálnak csinálni, hogy mindenkinek tetsszen, érdemes megcélozni a megfelelő közösséget és akkor működhet a dolog.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • pepipapa

            "A helyzet az, hogy a legtöbb játékos csak játszik valamivel és élvezi és pár ember őrjöng valamin, ami meg beindít egy csomó hőbörgő embert, amiből aztán ez jön le, hogy jaj ez meg az kell, pedig nem."
            Az -ismert- accountcsokkenes ezt alatamasztja...ja, nem

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            "Az a helyzet, hogy a sok felesleges sírás vitte oda a játékokat ahol
            most tartanak. Úgyhogy kell hallgatni a közösségre, de azért mérlegelni
            is kell."
            Az első fele igaz. A második fele nem. Épp a közönség akarta hogy a játék unalmasan egyszerű legyen.

            * omg... egy SZEREPJÁTÉKBAN az a küldetés hogy szedjek össze egy csapatot és menjek instába.. gg blizz /unsub

            * QQ a karakterem ha harcol kifogy manából és hp-ból. legyen az openworldben egy buff ami hp/manareg. Ráadásul az ellenfeleknek is erősek... így hogy nézzek pornhubot meg sodorjak cigit wow közben?!

            * item menedzsment? kereskedelem? attunement? proffession
            gg blizz... én játszani jöttem nem dolgozni ..!..

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Úgy hiszem félre értettél. A játékosok nagy része aki ír valamit kb 95% (de lehet több) a hülyeség, de lehet 1-2 jó ötlet is. Nagyjából így értettem 🙂 . Meg is látszik, hogy a WoW hova jutott meg a Diablo 3 is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            A Blizzard ott hibázott, hogy az első pár kiegészítőben a fórumos hangadókra - nem a közösségre, hiszen akkor most is 10+ milliós tábor lenne - hallgatott, majd a játékosszám zuhanását látva bedurciztak, és a későbbi kiegészítőkben már a "You think you do, but you don't" hozzáállást képviselték, amivel csak még lejjebb lökték a WoW játékosszámát.
            Egy kompetens emberkére lenne szükségük, aki képes kiszűrni a rinyálások közül a valódi közösségi igényt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Kompertens ember van, csak nem játékfejlesztésen.
            A marketingesre fognak hallgatni, aki kimutatja hogy
            "a paici elemzéseken látszik, hogy a legnépszerűbb játék az incremental/casual/battle royal"
            Vagy a pénzügyi befektetőre aki azt mondja
            "elhiszem h egy open world mmorpg élveznek sokan, de a pénzt egy kaszinó algoritmus fogja hozni. Sok hülye nyomni fogja az előfizetést mert a rng és a timegate a true pénzhozam"

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • pepipapa

        Mifele hulyeseg ez mar? Ennyire ne sztarold a rabszolgamentalitast..."igenis mester!" Hallottal mar olyasmirol, hogy vasarlok jogai vagy total homaly? Ugy altalaban.....etteremben sem reklamalsz, ha problema van? Vagy barmilyen termeknel benyeled szo nelkul, ha gebaszos? Merthogy nem karitativ szervezetek, meg nem kivansagmusor? Parkapcsolatbol kilepsz elso veszekedesre?

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Ez volt itt az utolsó commented, amiben cukkolni próbálsz engem. Ha szórakozni akarsz valakivel, akkor keress valaki mást.

          Tetszik(0)Nem tetszik(1)
          • pepipapa

            Jujj...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Isobutane

            Azt lehet tudni hogy az előző kommentem elveszett az éterben vagy a moderáció tüzes katlanába esett?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Már megvan, csak eldugta a disqus.

            Tetszik(0)Nem tetszik(1)
          • Joc

            Ha már ott tartunk, hogy régen mindig jobb volt: én emlékszem rá, amikor ezen az oldalon nem voltak ilyen tenyérbemászó adminok.

            Abbahagytam a wowot, de ami a legszomorúbb, hogy az ilyen segg kommentek miatt már ezt az oldalt is csak fél évente látogatom. Meglátom hogy általában miket írsz másoknak, akiknek nem egyezik a véleménye a tiéddel, és inkább fél évig nem jövök erre megint. Szép munka.

            Tetszik(1)Nem tetszik(0)
          • beszélő disznósajt

            pedig igaza van. olvasgatom a kommentjeidet és a blizz faszának szopásán kivül nem sok mindent csinálsz.
            na gyerünk bannolj had álljon a cerka.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila Nagy

            Akkor most engedd el a cukkolós részt és válaszolj az értelmesebb kérdésekre."Ugy altalaban.....etteremben sem reklamalsz, ha problema van? Vagy barmilyen termeknel benyeled szo nelkul, ha gebaszos? Merthogy nem karitativ szervezetek, meg nem kivansagmusor?"

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Azt írtam, hogy indokolatlanul hisztérikus a tábor, nem azt, hogy nincs joga panaszkodni, ha nem tetszik valami.

            Tetszik(0)Nem tetszik(1)
  • Ira Dei

    Teljesen igaza van Chrisnek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zibuprofen

    Pont nem érdekel mit írogat ez a figura a twitteren, úgy hogy Ő lépett le elsőnek...

    A céget a pénz érdekli, engem a termék, ha a termék nem elégíti ki az igényeimet, nem veszem meg.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • olasz

      Igy van. Igazad is van. Hearthstonal is jatszottam eleg sokat. Es nagyon meg is untam. Hots ugy ahogy van nrm jott be. A lol nagysagrendekkel elotte volt mindig is szamomra. A diablo 3 at is uj season ban par het alatt meg lehet unni. Es ez volt az 1. Kieg amit nem vettem meg a wowban. Es diablo 2 vel jatszok inkabb. Meg tbc tortszeroval. Warcraft 3 al. Age of empires 2 uj kiegekkel. Heroes 3 al. Kings bountival. Szamomra a blizzard haldoklik. Es ahogy a nagyszaju kommentelok (blizz fanatikusok) irtak ha nem tetszik ne jatsz vele. De ha eszrevettek volna evrol evre kisebb a jatekostabor...... mert hianyzik a kreativitas es a jatekosok velemenyere alapozas. Es a sok rinya miert van ? Azert mert amit csinalnak az nem jo iranyba halad. Koszonom aki olvasta.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Na ez tetszik, mert én is elkezdtem TBC szerón, meg egy haverral 3 napja elővettük Dia2-t 😀

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • usul

    Na, szép. Már ott tartunk, hogy megpróbálnak lelkiismeret furdalást előidézni, a fogyasztókban? Meg amúgy egy válallatot és annak vásárlóit mióta nevezik közösségnek? Hagyjuk már ezt az érzelmi manipulálást. Ha nem vagyok elégedett egy termékkel, vagy szolgáltatással, akkor igen is megmondom a magamét.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tibor Sipos

    Ugye az is megvan hogy egy mmorpg fejlesztése és fenntartása erősen pénzigényes dolog?

    És bár te azt mondod h a játékosbázis megragadása fontos, most előrántok a sejhajomból egy számot:
    A WoW mindaddig pozitív mérlegegyenleget mutat amíg van 1millió előfizetője.

    Namármost a fene se tudja h mik a valós előfizetőszámok, mert amikor ajnározni kell a blizzt 12millát mondanak, amikor haldoklikawow akkor meg 3millió az aktív előfizetők száma...
    Még a haldokló szám is jó hozam...

    De a gond nem itt van...
    Hanem az évek során kikandikáló "trónbitorlók", a StarWars, Lineage, ElderScrolls, Blade&Soul, stb stb...
    Egyik sem rengette meg a wow-ot.

    Szomorúan olvastam h a Wildstars is lehúzta a rolót. Pedig ugyebár az a WoW mag csapata volt, és az a 35 szint amit felhúztam szépen mutatta hogy amit anno a WotLK idején tesztelgettek phasing tech-et mennyit dobott volna a játékon.

    A játékosai sajnos hiába sírnak, ÉPP azt élvezik h semmi komolyság, semmi kihívás, semmi döntésképességet nem igényel a játék...
    Belogolsz, kigrindolod a napi 4 emissary questet, megcsinálod a heti kulcsot, raidet, és ennyi...

    Kb mintha gíroszos füstöltsajtos pizzát akarsz, de az embereknek a piaci zsíroslángos kell...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Pozitív egyenleget nem nehéz kihozni, csak kevesebbet kell rákölteni, mint amennyi befolyik belőle.
      A WoW további tartalom hozzáadása nélkül is elzümmögne még sok évig, legfeljebb szép sorban még tovább szűkítenék a szerverek számát, és végül a roló lehúzása előtt már csak egy US/EU/OC szerver maradna. A szerverek villanyszámlája és 10-20 ember részmunkaidős bére nagyon sokáig kijönne a havidíjakból.
      A gond az, hogy a csökkenő érdeklődés miatt csökken a bevételük, amit ellensúlyozandó egyik megoldásként "repülő disznót" árulnak, másik következményként pedig fejlesztőktől válnak meg/helyezik át őket.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        Nekem a bajom az a WoW-al hogy régóta átkapcsolatak ctrl+c ctrl+v módba.
        Van egyhatalmas világ, ami 2-3 havonta elavul, mert az új content egy újrafestés ahhelyett h valós szerves tartalmat adna a játékhoz.
        Új raid: minden currency soft reset, ami eddig kemény gear volt a beugrószint, minor balance (vagy épp fail, mikor mi)...
        Egy új kiegészítő olyan mint egy új játék. Mintha a Call of Duty legújabb részét úgy játszhatnád h előbb le kell h töltsed az összes eddigi megjelent részét...
        Most attól h benn van a játékban a tbc raid/insta nem lesz ugyanolyan, hiába lockolom akár a szintemet a kieg optimumára, mert tbc-bena cc volt a fő challange mechanika, cataclysm-ában a dps átment aoe spambe, heal meg picit még dispell körül forgott, azóta minden kieg aoe-aoe-aoe...

        Egy machinima csapatot alkalmaznának h a regényeket szedjék szét fejezetekre és csináljanak belőle questsorozatot, máris dobna a játékon...

        Mióta megjelent a WoW egyszer se volt a kieg lényege az amiről az egész játék szólna:
        a két frakció egymásnak essen...
        Persze, ütjük egymást ha akarjuk (mondjuk az se balanszolt így wm off) de a hatalmas frakcióharcot is kb baráti mérkőzéseknek nevezném.

        Csinálják meg a warfrontot open world-be, és az összes wq akkor nyíljon meg ha az adott controll point a frakcióé. A contributionon múlna h melyik oldalé az irányítás.
        Tessék... máris meg van oldva az unaloműzés, és van értelme kimenni az open world-be.
        A contribution legyen globális, a real time harcok meg megfelelő shard balansszal megoldható.

        major content patchenként átalakítanak egy azeroth map-et warfronttá, és idővel már egy hatalmas globális szervert kéne csinálni, mert minden térképen menne a kötélhúzás.

        És töletem nincs hogy ezt miért nem csinálják meg?
        Csak atzon tudok agyalni, hogy azért, mert ez egy rpg, és szintet lépni KELL. De ezért bukik egy új mmorpg. Mert ki akarod maxolni a számot. Ha 1000 szint van a játékban, akkor 999 szinten át nem fog érdekelni a világ, mert minden ami nem a max szinten van max statokkal az = szemét.

        És manapsáég nincs az a solo game mechanika ami ennyi ideig leköti az embert. A társaság fog odaláncolni a játékhoz nem az hogy 14 éven keresztül 1-2-3-4-5 ot nyomod sorba.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Azt én sem értem, hogy ha már egyszer a két frakció harcáról szól a játék, akkor miért nem lehet valóban harcolni a bolygó birtoklásáért például egy olyan alternatív shard keretein belül, ahogy például a GW2 WvW rendszere működik. Ugyanúgy elfoglalhatnánk az ellenkező frakció városait, és egy hullámzó frontvonal lenne, amitől kezdve tényleg számítana a PvP.

          Warmode pont jó lenne erre, és Azeroth méretéből következően egy-egy oldal be se tudná kempelni a teljes világot, meg a Blizzard is idővel ki tudná egyensúlyozni az erőviszonyokat akár úgy is, hogy egyik oldalon kevesebb erős karakter, másikon több gyengébb kerülne ugyanazon shardba.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bamboocha82

    Nevetséges... Az egész..
    Atilla értem én, és szerintem az olvasók java része szintén... De ez egy vicc...
    Miért?
    Mert a cégvezető elsőre leszarja mit mond a tömeg, aztán ráfogja, aztán kedvez neki, aztán, megint ráfogja, majd... Kioktatja...
    Rendben van ez így? Naná, hogy nem...
    De fizessetek, és toljátok amíg az utolsó szerver le nem áll... aztán majd rájöttök, és te is Kedves Atilla, hogy a langyos húgyért fizettetek évekig!
    GG HF!
    Etessétek Bobbyt. Csak így tovább... Ez a cég már nem mutat semmi újat. Kb 6 éve.
    De tömjétek!......

    Ja,. hogy már felmerült a húgyos Bobby leváltása is? Köszöni szépen. Ellesz élete végégig, a sok lófasz pénzzel, amit beletömött a sok vak.

    Jöhet a "na majd én megmagyarázom" válasz, vagy a törlés.. Aki ezt nem látja évek óta az fanatikus fan, vagy vak..

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Értem én. Tehát már ott tartunk, hogy nem csak a Blizzard a hülye, de az a 35 millió ember is, aki hónapról hónapra leül a játékaik elé, és közben nem veszik észre, hogy erőszakot tesz rajtuk a Bobby Kotick! A legnagyobb hülye persze én vagyok, aki még foglalkozik a bloggal. Megértem a keserűségedet, elvégre komoly dolgokról, videójátékokról beszélünk, de ha kérhetem egy kicsit szerényebben ugorjunk neki a Blizzard kritikának.

      Úgy egyébként miért is szarok a Blizzard játékok? Mert te, meg egy pár hangoskodó, kiábrándult és kiöregedett gamer azt mondja? Csak azért kérdem, mert a számok még mindig mást mutatnak. A Diablo 3 szar, de azért csak elment belőle több mint 30 millió, a 15 éves WoW szintén, a kiegészítőre a megjelenés napján mégis 3,8 millió ember nézett rá. Overwatch! Worst game ever. 40 millió eladott példány. HS? Ingyenes, de azért 100 millió ember csak kipróbálta A HotS-ról nincs adatom, az nem jött be, de az is ingyenes, és ha nem is népszerű, nem hallottam még róla rosszat. Ja, most jön az a rész az egy milliárd légyről meg a lószarról?Lehetséges.

      "De csökkent a MAU!! A Blizzardra már nem kíváncsi a kutya se!!!" Majd, ha jönnek az új játékok, akkor nőni fog. Nem azt mondom, hogy a remake, reboot jó csapásirány, de igény volt rá megcsinálják. Gondolom ez se a piaci igények kiszolgálásáról szól, hanem inkább egy kétségbeesett multi utolsó vergődése a te olvasatodban. 😛

      De arra még nem gondoltál, hogy nem te vagy már a célközönség? Nem ébredt fel benned a kétség szikrája, hogy nem te vagy az első, akire a Blizzard gondol játékfejlesztés közben? És a világ tulajdonképpen rendben van, csak nem a te igényeid szerint van berendezve?

      Persze az is lehet, hogy igazságtalan vagyok. OK! Kitől kellene akkor példát venni? A Rockstartól talán, aki átlagban három évente ad ki egy ugyanarra a kaptafára felhúzott játékot? Vagy CDPR-től, aki eddig összesen 3 db Witchert tett le az asztalra? Ha meg szigorúan MMO, akkor meg mi az alternatíva? A Final Fantasy XIV? Seriously?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Isobutane

        A Diablo 3-ból sajnos nem azért ment el 30millió mert annyira jó játék lenne.

        A Diablo 2, az akkor még többé-kevésbé létező bár már kopóban lévő Blizzard renomé illetve a marketinghadjárat tolta meg azt a bizonyos szekeret.

        Sose felejtem el, release utáni napokban sokan egyszerűen nem értették hogy itt miért nincs open world, hol vannak az insták, mi ez az egész. Aztán kiderült azt hittek hogy ez egy felülnézetes WoW..

        Szép dolog az a 3.5 milliós eladás egy nap alatt, de nagyobb összegben mernék fogadni hogy a vásárlók jelentős része az elején azt se tudta mire fizet be. (Volt még ugye az Annual Pass-os akció is.)

        Sokat elmondhat a játék népszerűségéről az is hogy a chat-ből az online player countert egyszerűen kivették valamikor. D2-vel néhány hete futottam pár kört és csúcsidőben még mindig meg tud mozgatni ~9000 embert. Egy lassan 19 éves címtől annyira nem rossz szerintem. 🙂

        A D3-nak szerintem az a baja hogy a sok farigcsálás miatt annyira jellegtelen lett az egész hogy ha a piros patás nevét átírnák a kutya nem jönne rá hogy ez bizony a 3. felvonás és nem egy átlagosnál kicsit jobb Diablo-klón.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Bamboocha82

          "annyira jellegtelen lett az egész"
          Mindent elmondtál ezzel.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Bamboocha82

        Atilla, én értem, hogy te az utolsó szerverig tolod majd. Told..
        Ez a te saját véleményed!
        A többség véleménye, akik elhagyták a blizzard játékokat, akik inkább tört szerverre mennek, akiknek nem elég a diablo app telefonra, azoknak ez ma már nem elég.
        Persze van bennem is tüske, van másokban is, ezeket szarul meg is fogalmaztuk (és sajnálom, ha a mondandóm ennyire fókuszált volt!), de ezt a szemellenzős hovatartozást, aztán a megmagyarázást, hogy "mi" miért vagyunk hülyék... azt nehéz egy adott közönséghez kötni.

        A "HA" mondatokra nem reagálok, mert ha a nagyanyámnak pöcse lett volna ö lett volna a nagyapám...!

        A számokról, csak úgy csendben. Miért is nincsenek fix adatok? Ja mert az Activison-Blizz nem akar veszíteni több befektetőt? Ok lapozunk...

        Az eladott példányokkal kitörölhetik, max ujjonganak a negyedéves bejelentésnél. Menyi játékos van ma OW-ban? Ja arról hallgatnak...

        "Majd, ha jönnek az új játékok.."
        Ja... Mikor is? Miért is? Nem akarlak bántani tényleg, és örülök, hogy vannak még fanok, mint Te meg azok, akik olvassák az oldalt, de a HA... kurvára nem játszik.

        Én olvasom a cikkeidet, minden nap! Örülök is neki, bár azt nem értem, hogy a többiek hol vannak... (összeolvadás...)
        Nem ellened akartam fellépni, csak azt szeretném, ha az emberek kiállnának amellett, amit szeretnek, és ne csak fizessenek azért... ami lószar.
        Azt támogassák, amit érdemes!
        Sokszor írtad Te is, hogy a nem az számít mi volt, nézzük a jövőt stb. De a szavaid ennek ellene mennek időnkénk. Ezért nem értem, hogy miért... Azt hiszem azért, mert igazi fan vagy, ezért is cikkezel a mai napig!
        De az Activison Blizzard ma már nem a játékosért van. Hanem a pénzért... Kb azóta, hogy a cég neve -Activision- Blizzard.
        Bocs. Köszönöm a cikkeidet, és remélem szép és élvezetes időt töltesz az éterben, a játékokban, és kevesebb köpést veszel fel, mint ami!

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

    Ez mind nem számít gyerekek, lesz Vanilla server! #világlegjobbcége <3 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Számomra még mindig hatalmas kérdőjel az egész vanilla wow pénzügyi szempontból, mert csak havi díjat kell fizetni érte és nem kell "külön" megvenni. Akik sírnak vanilla wow iránt már legalább 25+ korosztály akik mondjuk már nem tudnak napi 4-24 órát a gép előtt tölteni. Ez a korosztály kb 2 hónap után ott fogja hagyni, mert a rózsaszín köd el fog tűnni. Mostani érában nevelkedett MMO-t kedvelő emberek sem fognak ennél több időt eltölteni, mert őszintén szólva eszméletlenül outdated egy csomó minden. (legjobb példa az hogy perkálni kell egy csomó goldot a retalentért). Akkor így hosszú távon hogy fog fent maradni ez az egész? Megéri 1-2 hónapra becsődíteni a népet? Kíváncsi leszek nagyon a számokra (amiket csak akkor fogunk látni ha hatalmas siker).

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Sajnos erre a teóriára már több privát szerver is rácáfolt 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Bangyi

          Igen van rá igény, de számszerűleg kicsinek tartom azokat akik tényleg játszanának vele. Amit találtam az kronos 10 hónapja 6k online volt. 5-6k player és 3-4 nagy vanilla szerver van. Szóval akkor számolhatunk 30-50K emberrel ha tippelnem kéne és ha hihetek a vanilla radarnak és a reddit postoknak. Szóval ezek indie deveknek nagy számok, de nem egy AAA cégnek főleg hogy az activision a seggükben lohol hogy mutassanak már fel valamit. Szeretném ha sikeres lenne, csak mint írtam szeretném majd látni a számokat.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Csak MAU-t fogsz látni. Szépen beolvasztják majd a Classic játékosokat a nagy Blizzardos közös tudatba.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Bangyi

            MAU az jó lenne ha szét lenne szedve Classic/"aktuális"-ra, de ez nem fog megtörténni, max ha valami hatalmas első havi szám lesz amivel lehet vagizni a befektetőknek, de hát nem fogják megmutatni a pórnépnek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Azt sokan elfeledik ám, hogy az épp aktuális online player nem az aktív játékosokat mutatja. Ha ezt néznénk, akkor retail-en is kb az jönne, ki hogy a kutya se játszik, sőt 10-12 éve is volt egy nagyobb közösség nem a 10+milla player.
            A másik van még nagy TBC szerver is és ezeken a szervereken az emberek azért vannak, mert mondjuk úgy hogy várják a messiást. Amikben voltam guildekben mindenki menne retail-re ha megfelelő lenne a játék minőség.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Alapvető különbség, hogy a privát szervereken jellemzően nincs havidíj, valamint idővel mindegyik szerveren lehetőség nyílik tárgyak és egyebek vásárlására valós pénzért. Néhányon nyíltan, másikon korrupt GM által.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Úgy látom ez a magyar játékos közösség vesszőparipája, hogy jaj az ingyen van, mikor őszintén az a 13 vagy mennyi EUR havidíj vicc összeg...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Elfogadok pár vicces átutalást akkor tőled... Ígérem, még nevetni is fogok 😉

            Egyébként pedig a havidíj nem a mértéke miatt korlát, hanem a megléte miatt. Ingyenes játékot kipróbálja az ember, aztán ha nem jött be, tovább áll. Nem került semmibe a próba. Karakter ott marad, és majd visszanéz talán hónapok múlva megint. Ingyenes mmo játékokban akár 100x annyi ingyenes fiók is van, mint amennyin pénz is mozgott már.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            A havidij maximum a fizetőképtelen kisgyerekeket zárja ki, lehet nevetni de ez valoban vicc összeg egy stabil, supportal és biztos játékosbázissal rendelkező serverért. A classic pont nem arról szól hogy kiprobálja az ember és majd hónapok mulva visszanéz, az a retail.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Tehát eszerint csak azért pörögnek 10 éve a privát serverek mert ingyen van és lehet itemeket vásárolni? És persze csak a hardcore oldskool wowosok tartják fent ezeket, hiszen "tudjuk" hogy az uj/fiatal játékosoknak tul kemény. Komolyan érdekel, nincs közvetlen tapasztalatom de az egyik oldalon vannak tapasztalatok a másikon meg feltételezések.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bamboocha82

      Evo szeretem a hozzászólásaidat!
      Remélem igazad lesz, bár én azt hiszem, ez a mai "ide nekem a lófaszt is azonnal" népség, ala new generation, nem fogja osztani a régi nézetet.
      Miért?
      Mert megszokták, hogy ki van nyalva a seggük. Gyalogolni? NEBASZ LVL 40-IG, mert semmi pénzem??? MIBŐL LESZ PÉNZ?

      Én szeretném látni az összes, ismétlem összes oldplayer-t, akik szocializálódtak, akik kerestek partit egy "wc"-re barrensen, akik le is tolták, nem léptek ki, akik felvették a nem ---ninja--- játékosokat barátlistára, akik mentek és tolták a healereket (ja mert ők nehezebben fejlődtek... ismerős?), akik EMBERKÉNT viselkedtek.
      Ebből mennyi lesz?
      Mai viszonylatban... szerintem... 87-ből 1.
      :=(

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

        Én is ebben bizok, akik ott lesznek azokkal majd normálisan lehet együtt játszani! ámen!

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tsirche

    Ha visszajelez a közösség az a baj, ha nem akkor az. (Ja, ha rosszat jelez vissza akkor meg kapja be a közösség.) Mintha láttunk volna erre példát itthonról is...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑