World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


DIABLO no image

Készült 2011. szeptember 25. | írta Aleph

26

Diablo 3 endgame theorycraft

Régi mániám, tankkal… khm szóval az mmo, multi játékok high end játékélménye, tartalma (vagy inkább annak a hiánya). Nálam minden cím nagyrészt akkor vérzik el véglegesen, amikor elfogynak az újdonságok és utána nem sokkal kihuny a vad loot éhség a szememből. Ezért azon morfondíroztam ezen a csodás vénasszonyos nyári napon, hogy mivel tömném ki a Diablo 3 high endjét, ha lehetőségem lenne rá. Három eltérő lehetőséget mutatok be és röviden megvizsgálom mennyire használható az ötlet, de természetesen a Ti vágyálmaitokra vagyok kíváncsi főként. A felvezető után remélem senkiben nem maradt kétség: ez egy szélsőségesen nyálcsorgatós, álmodozó és a valóságra relatíve lazán támaszkodó poszt lesz, ezért aztán csak óvatosan a tovább gombbal.

A Diablo 3 end game jelenleg alig bemutatott terület. Mindössze annyi derült ki, hogy a végső kihívás gyakorlatilag az egész játékot felskálázó Inferno nehézségi fokozatban materializálódik. Ez a 60-as felgearelt karakterek számára jelenti majd a játék végén elérhető end game tartalmat. Új és eddig nem látott boss és mob módosítók, lvl 61-es erősebb, nagyobb HP-s mobok és fejlesztett AI fognak megízzasztani a keményebb lootért. Blizzardnál ezzel akarják azt a problémát orvosolni, hogy a játékosok a Diablo 2-ben megszokott módon, csak egyetlen bosst farmoljanak álló nap. A játék teljes terjedelmében kereshetik majd a lootot és a kihívást. További tervekről még nem kaptunk hírt, ezért talán ez a legérdekesebb és legjobban várt, eddig a nagy közönség előtt még fel nem fedett elem a játékban.

Én e mellé három további end game tartalmon filozofálgatnék pár sorban.

A DCUO-ban ismertem meg a Vault játékmódot. Rögtön kicsit elkanyarodok a kanonikus end game fogalmától, hiszen ez egy minden szinten elérhető tartalom volt anno. Naponta egyszer lehetett a Vaultba lemenni, ahol egy vicces, 1-2 perces doboz robbantgatás után különböző kozmetikai cuccokkal lehettünk gazdagabbak. Egy-egy új skin – ha véletlenül ritka volt – nagyon megdobta az élményindexet. Diablo 3-ban is elképzelhetőnek tartok egy hasonló megoldást, hiszen a trendek azt mutatják: az emberek imádják csinosítani a karakterüket.

Mégis a Survivor mód lenne az első kívánságom, ha Tibi bácsi hozzám dobná a pöttyös labdát. Ezzel a móddal Left 4 Deadben ismerkedtem meg és azt hiszem ez illene talán a legjobban a Diablo univerzumába. Adott egy hely, ahová egyre erősödő hullámokban ömlenek az ellenfelek, és végén mindenképpen legyűrik a játékosokat. A kérdés csak az: meddig bírja a csapat. A bétában már bemutatkozott a random eventek scriptelése (katedrális ablakaiban felmászó csontvázak és társai), ezért úgy gondolom a technikai feltételek már adottak. Időnként potyogna a loot, bizonyos számú hullám után nyílna a durva láda, tele epic-kel. Valahogy így képzelem el a “tökéletes háááj endet” hiszen soha nincs “kivégezve”, mindig változik (hála a Diablo 3 random módosítóinak) és ezért nem lehet megunni.

Harmadik vesszőparipám a PvPvE. Aki nem ismerné a kifejezést, Aionban majd később már WHO-ban lehetett ilyen játéktartalommal találkozni, mondanom sem kell: mindkettőben eléggé elcseszett formában. A koncepció az, hogy PvE közben bármikor előállhat olyan helyzet, hogy PvP-re kerül sor. Aionban egy instance két szárnyába tesz be a játék, ahol meghatározott helyeken találkozhatsz az ellenféllel. Warhammer Onlineban pedig bárki betörhet abba az instába, ahol éppen verekszel a bossal. Ahogy már mondtam, sehol sem sikerült ezt úgy megoldani, hogy annak ne anyázás legyen a vége. Kíváncsian várom, mikor jön el végre az a játék, ahol ezt sikerrel tudnák implementálni. Talán a Diablo 3 tehetne egy próbát, hiszen itt a közönséges mobok azért nem jelentenek olyan nagy kihívást, hogy valakivel közben ne lehessen harcolni. Persze azt tudjuk, hogy a Blizzard gyökeresen kiirtotta a PK lehetőségét a D3-ból és nem látok rá nagy esélyt, hogy valamilyen formában vissza akarná hozni.

Ti milyen endgamet kérnétek karácsonyra, Gyertyaszentelő Boldogasszony ünnepére?

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: , , , , , , ,


  • scr

    egy szép nagy tigrisen.. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • rapbandita

    A survivor módnál jobbat magam sem tudnék kitalálni. Légy oly szíves említsd meg a hivatalos fórumokon is hátha belecsempésznek valami ilyesmit még a megjelenésig!

    Van egy kérdésem is. Akkor az inferno mód lvl 60 karakterekre lett kitalálva és csak és kizárólag lvl 60 as karakterekre lett optimalizálva?Én addig azt hittem lvl 1 essel is neki kezdhetünk a legdurvább szintnek, mint Torchlight-ban a Very Hardnak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Aleph

    @rapbandita: Infernón felhúza a mobokat lvl61re. D2-vel ellentétben a nehézségi szintek egyben a karaktered szintjéhez is vannak kötve (Lvl 1-en nem kezhetsz rögtön infernon). Ahogy léped a szinteket, úgy haladsz előre a nehézségi szinteken is elméletben.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kalandor

    PvPvE már Lineage 2-ben is volt, és ott 'sszem működött is rendesen. Nadehogyszóval szerintem mi a legjobb endgame tartalom?

    Aréna. Meg ez a zombihullámos, ölős izé sem hangzik rosszul. De akkor is, aréna!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zska26

    A Survivor módot egy későbbi kiegészítőben vagy valahogy én is eltudnám képzelni,ez már valamilyen szinten emlékeztetne egy wow-os instancere ...Ó be szép is lenne =D
    Ugye egy betett aréna szerű pvp módot már mutatott nekünk a Blizz,az is valami.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Aleph

    @zska26: Arénát most full kihagytam, inkább pve-re koncentráltam.

    Egyébként az Arána inkább egy battleground rendszerben fog működni, mert folyamatos lesz a respawn és a killek száma dönt a nyertesről.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Oldern

    Hát, a PVPVE imho durván padlóla lökős fosika.
    Nem is lesz a játékban, ez szerintem nagyon egyértelmű - nem véletlen, hogy a Blizzard mindenfajta "grieving" elemet kivett a játékból, kezdve az egymás gankelésétől egészen a loot "csak én látom a sajátomat, csak te látod a tiéd" megoldásáig - a PVPVE koncepciója egy MMO-ban is épphogy működik (lásd még a durván broken Aion hibáit..), egy Diablo 3-ba meg egyáltalán nem is kell.

    A horda játékmód (hullámokban támadó szörnyek, á la Halo ODST, Gears 3, stb) viszont működőképes ötlet, nagyon is. Félelmetesen jó lenne a Diablo 3-ban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ranger

    Én inkább valami heroikus questet látnék szivesen infernóra, amik tényleg rohadt nehezek lennének és olyan kritériumai lennének hogy időre told végig az actot halál nélkül, esetleg mind a négy actra ilyet de nem egyhuzamban persze. Hanem először az act1-et, utána meg act2-re is ugyanúgy, majd ha mindegyik sikerült megidézhető lenne egy extra boss, ami jó nehéz lenne, és csak 1x lehet rámenni, ha nem sikerül leölni akkor meg az egész questsorozatot újra kéne kezdeni act1 speedruntól. Az extra boss meg mindig random képességekkel rendelkezne, így 2x ritkán lesz ugyanaz. Esetleg hogy még betegebb legyen, már az actonkénti speedrunok is úgy működnének, ha elrontod a runt akkor ugrik az egész és kezdheted elölről.

    Tudom hogy betegnek hangzik, de talán jó időre kihívást nyújtana valami ilyesmi 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • menpe

    Mivel minden általam is elképzelhető ÉRTELMES ötlet elhangzott eddig, jöjjön egy kis off:
    Lehetne egy olyan játékmód, ahol a merevlemezünk tartalma felett adhatnánk közvetlen elérést a játéknak. Természetesen betonkemény, intenzív játékmenet várna ránk, ahol halál esetén egy random fájlt kerül törjésre. Így lehetne igazán izzasztóvá tenni a dolgokat, mert ha rendszerfájl lesz a következő, akkor....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Aleph

    @menpe: Volt régen egy ilyen játék, ami a rendszered file rendszeréből rajzolt mappot, de istennek se fogom megtalálni. Vírusok után kellett rohangálni a saját rendszered mappáiban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Veldspar

    @menpe: Ilyen a Lose/Lose nevű flashjáték, a honlapján még high socre lista is van.

    On: amúgy a hordás játékmódot simán elképzelném a rendes kampánymóddal együtt: a vadonban kalandozás közben bizonyos időnként swpanol a közeledben egy adag monster, ami rögtön megindul feléd. Ha sokat tökölsz egy adott helyen, akkor egyre rövidül a holtidő, a drop és xp pedig csak mérsékelten jön belőlük -- asszem a L4D-ben is ilyesmi az AI director, mozgásra készteti a játékosokat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • HeiNeKKeN

    /off
    @Aleph:
    Bakker, nekem is felugrott ez a game, és már 1 ideje én is keresgélem.
    Valami kis űrhajós-arcade játék volt, pálya az gyakorlatilag a mappa volt, a file-okat fel kellett szedegetni (vagy szétlőni ha "vírusos" volt).
    Ha valakinek beugrana a neve, írja már le légyszives, thx. 🙂
    /off

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • HeiNeKKeN

    Nm, megvan, Inner Space. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Capowne

    A survival szerintem is jó ötlet, én is szoktam szeretni más játékokban is. Bár nemhiszem hogy mint "endgame content" leültetne a gép elé hetekre.
    A kérdésre válaszolva pedig szerintem nem nagyon kell semmilyen hatalmas újdonság, már az bőven elég hogyha a WoWhoz hasonlóan itt is folyamatosan kontent bővítés lenne új területekkel, dungeonokkal, esetleg újfajta mob-spell mechanikával.
    De ha már itt tartunk akkor ha valaki esetleg tud erről mondani konkrétumot, akkor megköszönném, mert kíváncsi vagyok hogy a Blizz mondott e arról valamit hogy lehet e számítani egyáltalán kontet frissítésekre. (csak azért vagyok bizonytalan, mert összehasonlítási alapnak csak a WoWot ismerem, mint másik aktuális Blizz játék, SC2-t nem... és érdekelne hogy egy nem havidíjas játék playereit is megajándékozzák e majd ilyesmivel, vagy csak fizetős kiegek formályában várható az új tartalom)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Limrasson

    A survivor mode azért nem adja nagyon, mert vannak ugye HC karakterek is. A PvPVE is ezért nem működik rendesen.

    De a HC karaktereknél van endgame lehetőség, nem valószinű, hogy 1-2 hét alatt végigmész Infernon akármilyen HC karakterrel 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Gaiwer

    @Aleph:

    d2ben se kezdhettél hell-en... sőt még szint megkötés is volt közvetve több pontos is a játékban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • KepalaSuku

    @Capowne: Frissítések tuti lesznek. A Blizz most nagyon sokat foglalkozik a Diabloval. Na meg itt írnak arról, hogy 2014-re tervezik a Diablo kieget http://diablo3.hu/2011/09/17/a-blizzard-3-even-belul-6-jatekot-tervez-megjelentetni/ Fogalmam sincs, hogy a lore-ba hogy illesztenek be valami még durvább föbosst a diablo után, de én eddig még nem csalódtam a Blizz kreativitásában.
    Ez a survivor mode nekem is bejönne, de szerintem lehetne még fokozni is. Mondjuk hogy le kell zárnod pár átjárót, mondjuk egy szorosban hegyomlást okozni vagy egy hidat felrobbantani, hogy a sok gané ne jusson át. Ha mindet lezártad, vége van, nyertél, és kapsz valami lootot.. Igenám, de ahoz hogy ezt megtedd, el kell jutnod az átjárókhoz, és az odavezetö úton a survival modhoz hasonló módon jönnek rád a mobok. Minél tovább tökölsz egy adag mobnál, késöbb annál több jön rád. Ha meg egyszerüen áttörsz közöttük, az azért nem jó, mert miután lezártad az egyik helyet, ugyanott kell visszamenned ahonnan jöttél, és akkorra már annyi mob lesz ott, hogy teleporttal sem jutsz át közöttük. Vagy mondjuk feltétel, hogy minden mozgó dolgot le kell darálnod.
    A nehézségi szintekhez hozzáfüznék valamit. A karaktereiddel mindíg normal szinten kezdessz, és ha végigmentél az összes acton, utána ugyanazzal a felgearelt karakterrel újrakezded az elejéröl a következö szinten. Namármost, ezen a diablos item adatbázison http://us.battle.net/d3/en/item/crafting-material/ a crafting materialok mellett írja, hogy melyik szinten esnek. Szóval klikk az egyikre és kiadja, hogy az melyik cucchoz való. Így hozzávetölegesen látszik, hogy melyik nehézségi szinten hanyas lv-en mész majd keresztül:
    Normal = lv 1-24 Nightmare = lv 27-54 Hell = lv 53-60 Inferno = lv 60

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ghostboci

    Azt hiszem már van a D3-nak endgame-je, úgy hívják hogy hardcore karakter. Tudod, egy éltete van.

    Szerintem az első hardcore character aki befejezi infernot kb 10-15 hónappal a release után fog megszületni. A "diabloprogress.com" azt fogja mutatni, hogy melyik kari jutott a legtovább. Szerintem azzal hogy egyáltalán bejutsz infernora HC karival, a top 10%-ban leszel.

    Ezt még esetleg tudják fokozni achievementekkel mint például "HC kari aki befejezi infernot úgy hogy végig szólózik".

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://diablo3.hu Westy

    Az élj túl x másodpercig survival ötlet amúgy úgy fest random eventként már a bétában is képviselteti magát, bár én még nem futottam bele sosem:
    http://www.youtube.com/watch?v=BUMJtakR-74&feature=feedu

    Úgyhogy a sok különböző minigame felé mozog szerintem a Blizzard, amivel nincs is nagy baj, infernon ez nehezebben fog menni, mint a videoban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pajti

    A PvPvE jelen volt a D2-ben is, és funny volt. Tök egyszerű a móka.

    Még ha PK-zni nem is lehet, azt akkor is tudhatja Mr. ifj. Vér István, hogy halad a party pld Act1 vége felé, ahol Andy-t akarják majd leölni, és ez biztos. Nosza gyorsan leszáguld oda őelőttük, és kinyírja Andy-t. Még ha a party látja is a quest kijelzőben az eredményt, Cata2 WP-ről lejutni Andy-ig akkor sem két perc (pláne hellen), és így vagy úgy, de valamennyi erőfeszítésük kukába lett dobva. Nem sok élmény ugyan ifj. Vér Istvánnak, de a kegyetlenség akkor is csak kegyetlenség. Tanulság: vegyél karit és felszerelést egészben, és akkor nem tudnak lealázni.

    Sajnos Blizz a D3-ban a külön loot mindenkinek rendszerrel valamennyi fájdalom díjat akkor is juttat a "veszteseknek", és a game max 4 player is kvázi lehetetlenné teszi a D2-ben megjelent természetes PvPvE túlélését, így a Blizz Bank elég rendesen micsodált bele abba a kútba, amiből állítólag még inni akarnak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Earthen+Ring&cn=Azshade Yv@n

    @Westy:
    Teljesen random, a temető beli 3 kriptából az egyikben lehet.

    Amúgy a fő questet leszámítva rengeteg dolog random. Amikor a barbárral toltam, simán volt 3 olyan dungeon old tristram felé menet, amit a többi karakternek egyáltalán nem dobott.

    @pajti:
    És ez tulajdonképpen kinek "funny" a debilen kívül, akinek már óvodás korában is az adta az örömöt, hogy beleszart a másik gyerek homokozó vödrébe?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Seyen

    A PvPvE-re egy dota-hoz hasonló játékmódot tudnék elképzelni hol az ellenfél oltárát kell elpusztítani . Esetleg olyat hogy a pályán "pecséteket" kell megsemmisíteni amelyik csapat elveszíti az összes "pecsétet" annak a bázisán megnyílik a lehetőség ahol megölhetjük a bossukat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pajti

    @Yv@n: A Blizzard Banknak, aki abból akar gazdagodni, hogy Vér István és társai erre nyomják a zsetont. Amikor a Blizz döntött az RMAH mellett, implicite elindult ezen az úton. Maximum a sebesség kérdés, de az irány nem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Earthen+Ring&cn=Azshade Yv@n

    @pajti:
    Fordítva. Épp az RMAH az ami miatt nem teheti meg ezt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pajti

    Ahogy elnézem, nem egyformán vélekedünk emberismerettanból. Lévén ez itt nem egy vita fórum, részemről a témát lezártam.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://wowchatcomics.blogspot.com DeluksZ

    A Dibalo 2-ben és a WoW-ban az endgame teljesen más funckiót töltött be. A WoW-ban a szint maximalizálása egy olyan alapvető cél, amely előtt a játék legnagyobb (jelentőséggel bíró része) elérhetetlen minden karakter számára. A maximális szintre való eljutás egy olyan alapvető követelmény, ami nélkül nincs endgame content. Ez a Diablo 2-ben éppen ellenkezőleg alakult. Az endgame elérése önmagában nem volt cél. Pontosabban nem önmagáért volt cél, hanem egy kritériuma volt annak, hogy az igazi végcélt, a maximu szintet elérje a karakter. Röviden összefoglalva a WoW-ben a max szint elérése az eszköz és a legjobb itemek megszerzése a cél, míg Diablo 2-ben a legjobb itemek megszerzése az eszköz a cél pedig a legmagasabb szint elérése.

    A legjobb itemeket (rúnaszavas pajzsok, vértek, fegyverek, különböző unique és craftolt itemekt) a karakterek már Nightmaren, lvl60-70 környékén már fel tudták húzni, ami WoW-ban egy vanilla végigjátszásának felel meg (nem szintben, hanem játéktartalom szempontjából). A folyamatos Baalrunok vagy Chaos Sanctuary runok nem az item szerzést voltak hivatottak szolgálni, hanem a folyamatos és a vége felé már nagyon nehezen teljesíthető szintlépést 8ami persze könnyebben ment, illetve biztonságosabb volt jobb itemekkel, amik történetesen ezeken a runokon hullhattak). Ezzel szemben a WoW-ban csak és kizárólag a jobb és jobb itemek szerzése a cél.

    Hogy baromira leegyszerűsítsem a már egyébként is túlmagyarázott endgame koncepciót. WoWban a legtöbb karakter azonos szintű és közülük az a "pro" amelyiken jobb gear van. Diabloban a legtöbb karakter azonosan gearelt és közülük az a "pro" amelyik magasabb szintű. Ezeket a tulajdonságokat figyelembe véve kíváncsi vagyok, hogy a szint lekorlátozásával és a WoW-os endgame modell bevezetésével milyen új élményeket fog nyújtani a játék. Nem tudom, hogy fog ez csattanni, és milyen érzés lesz nem a szintre, hanem a lootra figyelni ebben a játékban is, ahol egyébként mindenki azt számolgatta hogy a következő szintig mennyi Ballrunra van még szüksége.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑