DIABLO no image

Készült 2012. május 24. | írta pirosbicikli

48

Diablo 3 – Itemizáció II.

Avagy „az AH megöli a Diablo életérzést”. A legutóbb megnéztük az utálatos itemizáció alapjait, úgyhogy megpróbálom az ott megkezdett gondolatot folytatni, az elmúlt másfél hét tapasztalaira építkezve.

Lehet, hogy bő lére fut a végére; spoiler és TLDR verzió: szerintem nem öli meg.

Tekintve az elmúlt 6-8 év MMO tapasztalatait, de akárcsak az utolsó 2 Diablo epizódot, az AH bevezetése teljesen logikus lépésnek tűnt, főleg, hogy az új terméket (RMAH) is itt akarta tesztelni a Blizzard. A tárgycsere, az azokkal való kereskedelem a játék elemi része volt mindigis, és bár messziről indultunk ’96-ban (dobd a tárgyat bizalmi alapon a földre, és reméld, hogy adok érte valamit), aztán megéltük a Trade channel spammelést, az „O ethperf zaka N Read” játékokat, úgyérzem 2012-ben azért ideje volt eljutni addig, hogy mindez kultúrált formában adassék meg az egyszeri játékosbázisnak.

Azzal, hogy most már normális felületen árulhatja mindenki a szerinte arra érdemes tárgyakat értelemszerűen felhígult a piac, nem csak a tradespammerek adagolják a perfect, és a godly itemeket, hanem mindenki. Ebből kifolyólag (másfél hétről beszélünk), jelenleg az árak mindkét irányban el vannak szállva: én is nem egy broken tárgyat vettem ki tízezrekért, ugyanígy fogom a fejem a 4-5 millióért betett 35-ös legendaryn, csak azért, mert legendary. Értem én a fő problémát, hogy „szar a drop”, meg hogy „nekem semmi nem esik” – ha nem esne normális item, nem lenne bent az AH-ban. Itt egy pillanatra megállnék: tegye a szívére mindenki a kezét, aki játszott a második résszel: ki az, aki saját magának farmolta ki az Enigmához, a Heart of the Oak-hoz, meg a Breath of Dying-hoz a high rúnákat? Én biztos nem, pedig egy pár órát azért játszogattam a második résszel. A játék szerves része a kereskedelem, ebben semmi meglepő nincsen.

Amire először én is felhúztam a szemöldököm, az az volt, hogy amíg a második részben a gold értéktelensége miatt a játékosok barterre voltak „kényszerítve”, minden a tárgyak körül forgott (még ha hamar be is állt az egységes „valuta”, Stone of Jordan, perfect skull, később rúna formájában is). Szerintem azért itt sem túl drámai a helyzet – mondhatnánk azt is hogy „a gold find az új magic find”, de még ez is kicsit sarkosnak tűnik mostanra. Tekintve a Nephalem Valor buffot, illetve a partytagok közt eloszló MF, és GF bónuszt, még csak azt sem tudnám kijelenteni, hogy csak azon „keveseké” ez a tudás, vagy a haszon, akik görcsösen gearelnek rá – élveznek némi előnyt értelemszűen, de a Blizzard mindenki alá odatolja a lehetőséget, csak élni kell vele.

Az AH-ra visszatérve: az árak nem másfél hét alatt fognak beállni, de megkockáztatom még csak másfél hónap alatt sem. Aki szemfüles, és nem sajnálja nézegetni az AH-t, valóban vehet ki aprópénzért nagyon jó fejlődős geart, öltözhet szintjéhez képest parádés vitality+main stat kombóba, de nagyjából Hell Act 3 körül fogja érni az első csalódás, amikor mindettől függetlenül elkezdik becsomagolni a szörnyek. Infernón pedig ugyanez pepitában – mivel ennyi idő alatt Infernót a játékosok töredéke érte el, nem hogy farmolásról nem beszélhetünk, de még csak belekóstolásról sem – ahogy azt az előző postban megénekeltem, az igazán komoly lootokból (Tier 17-18) még ízelítőt se láttunk. Mivel ezeket egyáltalán nem lesz gyerekjáték megszerezni még jóideig, plusz feltételezem, endgame révén néhányan szeretnének is majd itt játszani hosszabb távon, meg lennék lepődve, ha az igazán durva tárgyakat fillérekért lehetne majd kivenni jóideig. Ki fog alakulni az ár/érték arány, ahogy kialakult anno is: most nem dupeolt SoJ lesz az átváltási ráta, hanem megadott nagyságrendű gold.

Az ifjútörök-kommandó egy része még csak most karcolgatja Inferno Act I-et, úgyhogy a tapasztalataim egyelőre ide szorítkoznak, de az már most is látszik, hogy NM Act 4 dropokból / AH-ból vásárolt 59-60-as tárgyakkal, amik saccra Tier 14 körül lehetnek, Inferno Act I egyrészt brutális upgrade, másrészt igencsak küzdős. Act II-be bele se gondolok egyelőre, azt majd DC koma kifejti kommentben, ha gondolja. Mindenesetre sok helyen olvastam, hogy mennyire unalmas a gearelődés, semmi nem számít, csak a main stat + vitality, és kész – hát ez Infernon nem sokakat fog messzire juttatni az eddigi meglátásaim alapján.

Egy szó mint száz, a játék legelején járunk, AH-t cápázni ilyenkor lehet (egyébként érdekes megfigyelni a D2 alapján berögzült statok mennyire fel vannak értékelve, a goldfindos itemeket pedig pédául egyelőre tényel fillérekért lehet kivenni), az igazán komoly itemvadászatot számomra nem veszélyezteti. Az igazzy játékosok persze nyugodtan állíthatnak maguk elé íratlan kihívásokat: csak azt hordom, ami nekem esett.

Most pedig ti jöttök: nektek miért öli meg az AH az Diablo életérzést?

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: , ,


  • http://eu.battle.net/wow/en/character/bloodscalp/ninoc/simple toffi23

    Most jutottam át a napokban Infernora a monkommal és eléggé meggyötört. Hiába állok ki instant mindenből, márha a körém ugró chaines mobok hagyják, akkor is instant halok. Szóval visszabattyogtam Hell Act 1-be és ölöm a rare pakkokat a +75% MF és GF miatt és lesem az ah-t, mert amig nincs elég resistancom és egyéb def statjaim addig inferno csak agykárosodást okoz.
    Az AH ezen sokat segit. Esik valami intellectes jobbacska cucc, beteszem pár tízezer goldért, gyüjtögetve infernora geart. Ha nem lenne AH kb abbahagynám a játékot, mert mire Infernora geart szerzek, addigra megunom az egészet. Szóval én örülök az AH-nak.
    Kérdésem, hogy AH-ban minden itemet megjelenit ami a szűrésnek eleget tesz vagy van egy korlát? mert ebben az esetben betehetnének egy max-buyout / min-buyout szűrőt is, mert a 300ezer goldommal nem nagyon érdekel a fél milliónál drágábbi tem egyelőre.

    OFF: Monknál próbáltam dodge-ra stackelni, de minden dodge buffom akár passive akár skill use -ra csak kb. a felét adja a tooltipben írthoz képest. Valaki le tudná írni pls, hogy hogyan működik a dodge és van -e rajta diminishing?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zoli

    @toffi23: Nem jelenít meg mindent, de van max. buyout, betudod írni alul valahol a bal sarokban a maximum összeget, amiért vásárolni szeretnéd a tárgyat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Doki

    Az ah perpill még csak a lvlinghez jo.1-59 Én special még 1 durva infernos cuccot sem értékesitettem inkabb elrakom a pajtiknak és szerintem elég sokan vannak még igy rajtam kivul. ebbol adodoan igazán inferno geart ah bán vásárolni, szerintem meg nem lehet. Elvétve találni pár szép darabot csillagászati áron de az sem az igazi.
    Igy a diablo életérzésem még megvan mert az összes igazán durva cuccomat én vagy a haverok találták nekem...(trade)
    Kiváncsi leszek, hogy a hamarosan érkezo inferno nerf után miféle cuccok kerulnek majd be ah ba:)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://wowchatcomics.blogspot.com DeluksZ

    @toffi23: Az, hogy a dodge mennyi %-ot ad attól függ, hogy mennyi van rajtad alapból. Hogy ehhez a fix értékes képességek hogyan adódnak hozzá azt nem tudom. http://diablo.incgamers.com/blog/comments/barbarian-community-compendium itt az 1.3.1 rész kell neked.

    A témához hozzászólva: Szinte biztos vagyok benne, hogy nem fog beállni semmilyen állandó ár a különböző itemekre. Egyrészt azért sem, mert az itemizáció nagyon elbaszarintott, vagyis lvl36-on tudsz olyan elképesztő (100+) statokkal rendelkező tárgyakat venni, amik bőven rajtad maradnak lvl60-ig (mert egy idő után a statok felskálázódnak, vagyis 10 vitality lvl24-en és 10 vitality lvl48-on más HP értéket ad), másrészt annyira random a stateloszlás, hogy nem lesz semmire sem bevett séma. Én is teljesen random adogatom el az itemeimet (amiknek jó részét egyébként a NM Act II-es vendoroktól veszem. Ott mindig találok valami jó tri-statos itemet 4-5k-ért ami elmegy 12-14k-ért AH-ban) Szóval fél év után sem fogod tudni megmondani, hogy a 106 vit / 47 str amulet vagy a 86 vit / 77 str amulet ér többet és ha igen akkor mennyivel vagy miért. Egy akkora random halmazból kell kiválogatni a dolgokat, hogy ha nem lehetne kb színárnyalatra is szűrni az Ahban, akkor szerintem az emberek nem is bajlódnának vele.

    Másrészről tény, hogy kicsit furcsa ízt ad a játéknak (úgy fejlődök gear ügyileg, hogy ki sem teszem a lábam a városból) de legalább van mit csinálni az itemekkel. Ha megint másokkal kéne barteleznem és ordibálnom csatin h LF vit/str legs O vit/int amu! akkor az nagyon hosszadalmas és fárasztó folyamat lenne. valahogy teljesen más egyelőre az érzés, mint anno DII-ben, amikor az ember nekiült és mondjuk 1 órán keresztül Ancient Tunnelezett, aztán megpróbálta a zsákmányt high runákért eladni, amelyek a valutát jelentették. Bár remélem egyelőre azért, mert messze nem vagyok a végén a játéknak. Farmolni remélem itt is olyan "diablos" lesz, mint a 2-ben.

    A véleményemet erősen befolyásolja, hogy HC-ban játszom, ahol Inferno itemek még nagyon nagyon sokáig nem fognak előfordulni (így az elől járó kis százalék nem fogja gearelni a mögötte lévőket), illetve ahol az itemek időről-időre kikerülnek a körforgásból, nem úgy, mint SC-ben. Csak a poén kedvérét benéztem oda is. 50 oldal egyből a legdurvább legendarykkal tele. RMAH-ban senki nem fogja megvenni azt, amihez 100k goldért hozzájut, másrészt meg 2 hónap és 100k goldból a 22. altodat is felepikeled minimum tier 14 körül, mert a tárgyaknak nem lesz értéke. Sohasem kerülnek ki a körforgásból. És 1 év múlva 2.000.000.000 Bul-khatos tribal guardian lesz az AH-ban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://wowchatcomics.blogspot.com DeluksZ

    Csak viszonyításképp írom, a lvl44-es barbáromon most kereken 1000 vitality van (21k HP). Infernon lévő karaktereken látok általában 1100-1300 között. Egy idő után nem az itemek javulnak, hanem szintenként több HP-t kapok gondolom alapból és a statokból is. Pedig nincsenek rajtam lvl60-as cuccok. Ez kicsit kellemetlen szerintem. Nincs lineáris fejlődés az itemek terén. Annyi a különbség, hogy több az armor az egyes darabokon. Ami pedig a fegyvereket illeti, egyelőre én is csak úgy érzem, hogy amíg dmg van addig minden van. DII-ben legalább a support aurákat nézte az ember, vagy a + skilleket, allresit. Egyelőre DPS-en és main stat/vitality kombón kívül nincs semmi, amivel komolyan versenyképessé tehetnének egy itemet. Senki sem fog eldobni egy 1000 DPS-es 1h fegyvert 1% lifeleechért meg 13 fire resistért.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Majdnempro

    @Doki: milyen inferno nerf? nem hallottam semmilyen nerfről, sőt, még talán blizzardék mondták h csak akkor fogják nerfelni, ha a leghardcore-abb (de szép szó) emberek is vért pisálnak és a forumokon rinyálnak h esélytelen, ez a helyzet pedig nem áll fenn..

    @DeluksZ: fegyver nem adhat resistet tudomásom szerint 😛 am meg ha lvl 44 vagy ne nagyon agyalj infernon mert köze nincs az előző 3 nehézség bármelyik részéhez, én is barbárral játszom, inferno act 1et már tudom csapni, viszonylag simán, elite pack affixok ha nagyon szarok azért meg tudok izzadni, de a gearem nagy részét le kellett cserélnem vitality+allres kékekre, sárgákra amire volt pénzem, mert különben ha 5 mobnál több volt körülöttem kb 1et ütött mind és repültem a sarokba, elitekről nem is beszélve, moltenes group odaért hozzám és már kint is volt a resurrect gomb 😀 allress 500-600 között van, melyik mennyi éppen, + 1h és pajzs, tankolós survival spec, enélkül nem ajánlom h kimenj a városból 😀

    EDIT: h a témához is szóljak, nagyon bírom AH-t, 1-1,5 millát már szerintem elszórtam vele, nélküle még mindig hellet farmolnám, hogy infernon labdába tudjak egyáltalán rúgni, köszönöm blizzard 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Peddy1

    Kissé alulérrtékelitek az MF értékét, ha belegondolnátok hogy amikor van valor buff az +75% és mennyire érezhető. Amugy act1 inferno kis hozzáértéssel és kitartással simán farmolható. Aki meg kicsit jobban belegondol az itemizáció nincs elkurva, ugyanugy nehéz jó itemet találni mint D2ben.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Majdnempro

    @Doki: és tényleg, mai hír, erről lemaradtam.. kár, de act 2től tényleg nagyon kemény, még a sima mobok is, gear függő minden persze

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://wowchatcomics.blogspot.com DeluksZ

    @Majdnempro: Mint mondtam HC karikkal játszom csak, én nem megyek Infernora valószínűleg sohasem, itt nem lesznek tier 17 meg 18as itemek AHban, stb. Hellre is csak nagyon komoly gearelődés után, 40k körüli hp-val merészkedem majd ki. Inferno HC-n az nem pálya. Kungen streamjét szoktam nézni ő tegnapelőtt verte le HEll HC diablot soloba, 2 napja a legelső küldit farmolja Infernon, nem megy tovább. 3 zombi felezi a 40k plusszos HPját (ami viszonyalg kevés).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Doki

    Remélem amugy nem nerf lesz hanem tényleg inkabb kis balance.. Blizzard is beismerte kicsit elszamoltak magukat, mert ez mar az élvezet rovására ment, legalábbis a meleenek biztos xDDD

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Majdnempro

    @DeluksZ: nem tudtam, hogy hc karival tolod, lehet azért, mert az első posztodat nem olvastam 😛 HCval veszélyes is inferno, sosem értettem, miért jó HCzni, de ez maradjon az én problémám 😀

    @Doki: ne is mond, monkal még tűrhető, legalábbis amit látok havertól, de barbárral izzasztó nagyon 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Peddy1

    Én monkal játszok, act1 butc. simán farm, act2ben a fehérek kemények, nemhogy a packok, egyszerűen tényleg hihetetlen mekkora az ugrás a kető között, a bogarak amik a seggükből kis zöld cuccokat lönek feléd, 1darabja egy DHra 25k körül sebez.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Vulture

    @Majdnempro

    Inferno Act1 re minek 600 all resist? Lehet én vagyok brutálpro ( nemhiszem) de én barbárral full dpsként tolom végig. Na mondjuk Act2 be mégcsak Maghda-ig jutottam , oda kell majd csak a jó kis resis gear... kegyetlen milyen mobok vannak 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Klapiklapp

    @Vulture:

    es amikor majd siman farmolod ACT 2-t es atmesz ACT 3-ba ugyanugy szetvernek majd a mobok. Nekem nagyobbnak tunt a nehezsegi szintbeli ugras act 2 es 3 kozott mint act 1 es 2 kozott. Na ott vettem elo a pajzsot a barbarral.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zayl

    @Vulture
    addolsz légyszi én is infernon szenvedek barbival és kiváncsi lennék hogy "hogy" tolod, mármint skillek meg gear meg ilyesmi, eddig valahogy még egy értelmes barbárral nem futottam össze
    Lastchace#2616

    (mage) off: shock pulse meg nem mondom melyik runával és a passival ami critenként csökkent egy secet minden cd-ből, nem si kell magas crit de ha ezt spammolja vki akkor a diamon skint vagy a fagyasztős spellt instant nyomogatja 1-2 másodpercenként = god mode on
    ki mit tud erről? lesz erre nerf vagy ez így van "JÓL?!"

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ragle

    Zayl: ACT 1 infernot én is barbárral solozom komolyabb halálok nélkül. Egyáltalán nem kell ide semmi extra all/phis. resist cucc, nekem nincs túl sok ilyenből a cuccaimon. Annyi az egész, hogy átmész furyba vagy mibe (amikor megnőssz, és sokat sebzel), és lerakod a vulkánt a földre minden speciális packnál. Ezek simán kinyírják őket, legrosszabb esetben meghalsz idő előtt, de a láva a földön marad, az ellenfél meg jó esetben benne marad, és meghal.
    Emellé még revenge, war cry, charge, és frenzy képességeket használok.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • snl

    nem tartom magam hc diablo fannak, sőt, mivel csak most tartok hell act 1-en valahol skeleton king után, de.. ugyanaz a a feeling, mint wowban, hogy kurvára nem esik semmi használható dolog (ja ja ja, loot miatt sirok...) kénytelen voltam venni egy fegyvert a wizardnak (jöhet a flame), mert 0 db 1kezes esett ami ért is valamit az előzöhöz képest. most 52 környékét taposom, de az offhand az még mindig lvl25-30 közötti, mivel 100+ int-et ad sockettel és hasonló értékű vitality-t+az egyéb statok. esni nem esik semmi értelmes offhandre sem, a goldal meg ugyanugy nem tudok gazdálokdni mint a forintjaimmal.. de a fegyvert megvettem 6k goldért és gyerekjáték volt act3 felétől az egész. noob vagyok na. jo az ah, de lehet rmh már annyira nem vonzana

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ezri

    Inferno Act II akkora ugrás Inferno Act Ihez képest, amilyet addig még nem produkált a játék. Kb 1 hete farmoljuk Act Iet, de az eredmény még mindig a Methodos run&run módszer.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • dudi

    Szerintem az alapkoncepció úgy alakították ki, hogy a gameplay rovására, hogy annyira nagyon random a loot, hogyha valakinek kiesik majd egy olyan, ahol minden stat imba, annyira ritka legyen, hogy ezért képesek legyenek az emberek valódi pénzt is adni. Rákényszerítik az embereket arra, hogy a loot 90%-át AHból vegyék. Jó példa erre, hogy pl. ott van a wizard only wand, és nagyon sokadikra fog olyat dobni, ami használható egy wizard számára. A másik, hogy szerintem el van csúsztatva a drop. Én végig vittem nightmaren, semmi értelmes gear nem nagyon esett, agyonvágtak hellen mint a rongyot, benéztem AHba pikk pakk felgeareltem úgy, hogy tudtam darálni hellt. Hiába farmoltam volna agyhalálig nightmare-t nem esett volna olyan magas szintű cucc, mint amit AH-ból bagóért megvettem. Nem az AH az alapvető probléma, hanem az, hogy úgy van az itemizáció és progress kialakítva, hogy kénytelen vagy AH-t használni, mert az elsődleges szempont az volt, hogyan termeljenek majd nagy profitot az RMAHból és ez szerintem a gameplay rovására megy.

    Még csak Hell act 3 végén járok, de 58-as cuccok esnek csak, nem tudom esik e 60-as hell végén, ha nem akkor nem sok értelme van "agyhalálig farmolni hell-t" (hogy egy készítő szavaival éljek), mert goldot kell farmolni és AHból venni a lvl60as cuccokat. Így gyakorlatilag goldot farmolok mint a gépállat aztán gearelem a karit AH-ból, hogy legyen esélyem infernon. Erre értettem azt, hogy el van csúsztatva a loot.

    A korrekt az lenne, hogy Hellen Act 3-4ben essen már lvl60as cucc, amivel el lehet kezdeni inferno-t, így van értelme itemet farmolni, és nincs teljes mértékben rászorulva az ember az AH-ra.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Capowne

    Konkrétan az AHval kapcsolatban azért nem írok inkább semmit, mert csak ismételni tudom a postban elhangzottakat, viszont ezzel kapcsolatban döbbentem csak rá hogy mennyi következetesség van a blizzardban, hogy nem a starttal egyidőben lőtték fel a rmah-t, de még csak nemis az előre bekalkulált késéssel, hanem szépen egyidőben azzal, amikor a nagyérdemű már eljut odáig, hogy beérjen az ára egy high-end lootnak... milyen őrület lessz itt amikor fellövik a PvP-t is.
    (azért félelmetes, hogy a blizz mennyire ért a pénzcsináláshoz 😀 )

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • rapbandita

    Hell act2. kezdek izzadni 🙂 na, csak annyi akartam, valóban olyan könnyű lett a játék, már nerfelni kell infernot. hfgl

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Capowne

    @dudi:

    És mindenz alig másfél hét leforgása alatt állapítod meg... tudod nem igazán értem hogy szerinted konkrétan mihez képest van "elcsúsztatva" a loot? mert ha pl a diablo2-t nézem, akkor azt kell hogy mondjam hogy szinte elképesztően nagy a farm-eredményesség aránybeli hasonlóság, pedig a két rendszer tényleg nagyon sokban különbözik (és én most az eredeti battlenetes drop tapasztalataim alapján mondom ezt, és nem egy random crackelt szerveren ahol x%os bónuszok voltak)... vagy neked egyértelműen sokkal rosszabb változatosabb helyszíneken farmolni goldot, mint ugyan azt a bosst húszezerszer? nem azt mondom hogy az rossz volt, de nekem valahogy szimpatikusabb egy olyan rendszerben farmolnom, ahol értéke is van a goldnak, és mellette még esélyem is van hasznos itemeket is lootolnom.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • atesz567

    Inferno act 2-t próbáltam ma barbárral, 1 óra kínkeserves próbálkozás után feladtam egyenlőre, vagy nagyon farmra veszem act-1-et nephalom buffal és reménykedek jó cuccokban, vagy még én sem tudom. Kicsit tényleg elszálltak, mert a barbáromat sima mobok úgy összecsukják hogy (nem)öröm nézni! Act 1 hez képest kb 5-10 szer nehezebb. Pedig mikor azt elkezdtem az is nehéznek tűnt ez igaz, mégis megcsináltam.
    Ah-val kapcsolatban egyetlen dolog zavar csak, ami sztem emberek 90% -át, az hogy maximum 10 cuccot rakhatsz csak be. Most is televan, és várakozik még legalább 20, amit be kéne raknom :/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • dudi

    Capowne : Az alapvető problémám az, hogy ami esik, az biztos, hogy jóval kisebb szintű mint a karakterem, vagy altnak jó, vagy megy eladásra a vendornak. Craftolni nincs értelme, mert annyi goldból amennyiből random craftol egy nagy valószínűséggel ócska itemet, annyiból veszek AHban olyat, ami jó is. Hiába esik a rare, úgyis kuka vagy alt vagy AH, mert bagóért veszek a szintemre AHból cuccot. Ami most van a karakteremen, egy gyűrű-t leszámítva mind AH cucc, altoknak elteszem ami tényleg jó. Azt, hogy nem boss-t kell farmolni hanem mindent, az jó, egy szóval nem mondtam, hogy gond, az a probléma, hogy CSAK goldot kell farmolni Infernóig, mert dropból upgrade nem esik, mert kisebb szintű és gyengébb mint amit már rég megvettem AHból.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • dudi

    Egy másik egyszerű kérdés : a GF és MF eloszlik a party tagok között ? Mert haverral letoltunk egy actot, nekem volt 80% MF-em esett legalább 15+ rare, neki semmi nincs és esett 5 db. Ez véletlen, vagy nem működik az MF eloszlás ?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Peddy1

    @dudi: Elvileg eloszlik, de a valor buffnál tapasztalat szerint egyértelműen nem. Ha valaki jön 0buffal a bossra valaki meg 5el, az 5ös sokkal többet lootol a buffnélkülinél.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Klapiklapp

    igen...tudod RNG is van am a jatekban , lehet csak mazlija volt

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Deathcrow

    Main Stat és Vitality stack infernón:

    Kösziheló, de nem. Összegyűrnek, mint a tetrapakkos dobozt a szelektív gyűjtőbe. Act 1-ben még TALÁN TALÁN működik, act 2 olyan nagyot ugrik nehézségben hogy nagyon durván előtérbe kerül a
    - resist
    - megfelelő skillek használata a csapatsetuptól függően (tegnap Belial infernót próbáltuk, wizard + monk)
    - WASD 😀 tegnap már csapkodtam a billentyűzetet belialon 😀

    AH és az árak beállása: levelup gear olcsó, viszont a legjobb itemek lvl 60-n már lassan kezdenek beállni. A magas all resist, magic find, main stat + vit, attack speed cuccoknak értéke van. Pláne ha ebből kettő van egy itemen, ha három... akkor fél millió alatt nincs, nagyítóval kell keresni.

    Random drop: az infernón dobott sárga itemek kb. 10-15%-t el lehet adni az AH-ban, amely értelmes statokkal rendelkezik. A kékekből is van pár olyan amit simán el lehet adni. Sok 50-100k-s eladott sárga-kék itemből lesz a pénz a jó cuccra 😉

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Deathcrow

    @Deathcrow: Ó és D2-ben se volt ez másképp, csak a Mephisto run volt 2-5 perc (repeat 100x egy nap...)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/Hokusai/simple evoken

    "csak azt hordom, ami nekem esett." D1 óta igy játszom, hozzátartozik a "Diablo játékmenethez", ennyire egyszerű. Ezt a fajta módi (ahból vadászom a cuccokat szintezés alatt) teljesen a régi wow része volt, annak úgy volt meg a hangulata. Mostmár ott nincs az és Dioba tették át. Haldoklik minden. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    Nekem kicsit azert oli meg, mert a szintezesi idoszakban barmit fillerekert meg lehet kapni. A jatek targygyujtogetos resze sztem igenis vonatkozik az 1-59-es szintekre is, es jelenleg az van, h megeri mindent gondolkodas nelkul beonteni a vendorhoz, majd venni AHrol neked valo tutitapot. Craftolni egyszeruen ertelmetlen.

    Az egyetlen modszer ez ellen, ha direkt nem nezel az AH iranyaba. En ezt probalom kovetni, csak akkor veszek 1-2 targyat az AHrol, ha mar tenyleg nagyon nehezen megy az adott szint. De ez az ott van a lehetoseg, de nem hasznalom valahogy nem az igazi.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tiaz

    Csoki all,

    Nekem elegem lett, hogy összehupákolnak a mobok. (wizard) Inferno Act I végén lett meg a proper gear, igy viszont 3-4 valamikor 5 ütést is kibirok (elitektől) Force Armor nélkül 3 def spellel 🙂 Statjaim jelenleg: 25k hp, 530 all resistance, 71% def, meg blokk mert 1h shieldel tolom wand mellé ^^ Glass Cannon buildről váltottam át 27k dpsről, 11k ra estem, de most full supportként funkcionálok a csapatomnak. Javarészt hidrát és blizzardot pakolgatok a mobok elé. Egész jól bejött nekünk. Barbár, Monk és Wizard teamben toljuk, tegnap vagy 15 elit pakkot lemészároltunk mindössze 2 all halállal. Szerintem egész remek. Van egy olyan sanda gyanúm, ahogy olvasom a kommenteket, h Act IIre, meg kéne tripláznom a defet 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pluhi

    @Peddy1: a valor +loot hatása nem függ a többiektől, csak a rajtad lévő stackektől. Pár érdekes dolog viszont be lehet drótozva, pl. nem volt még olyan, hogy ne legyen sárga (sőt 2) 5 stacknél, ami normál %-kal boostolt rollnál simán előfordulna, még 8-9 lootnál is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Father

    Vitality stack? persze 🙂
    Wd-vel jatszok, amikor inferno A1-re jutottam, ugy nezett ki a karim hogy 40k hp, 30-40% allres, meg 40% sebzes csokkentes armorbol, es 6-7k sebzes ...

    Na mar act 3-ban jarok, es a karim ugy nez ki: 20k hp, armor az ugy ahogy maradt itemek miatt, 20-30% resist, 25k sebzes (soulharvestel 38k)

    Inferno act 1 gyerekjatek ... ha meg mar atjutunk act 2 be, act 1 az farm. Ha mar act 3-ba atjutsz, act 2 konnyunek tunik, act 1 meg eszre se veszed, leellenorzod hogy biztos infernon vagy e. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    @Endyr:
    Igazából ha csak fegyvert veszel pár szintenként AH-ból már az is nagyon megkönnyíti a dolgot. Most hell act2-ben kolbászolok, ami még könnyűnek is tűnik act1-hez képest, pedig a fegyveren kívül az összes ruhámat úgy találtam (így pl. az armorom jóval szarabb, mint lehetne). Fegyvert viszont reménytelen olyat találni, ami akár csak feleannyit is sebez, mint amit 10K-ért veszel AH-ban... Szóval annak ellenére, hogy azt hallottam, hogy act2 milyen nehéz lesz act1-hez képest (már hellen is), csak megerősödött az a véleményem, hogy semmi baj a nehézséggel, talán még könyebb is hell, mint amire számítottam.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • hopp

    Tegnap találtam egy fegyvert, ami upgrade volt a tegnapelőtt AH-ban vásárolthoz képest. El se hittem 😀

    Ahogy már másik posthoz is írtam, nekem nagyon vegyes érzéseim vannak az AH-val kapcsolatban. Egyrészt NAGYON jó, hogy nem kell órákat eltölteni, mire sikerül elcserélni egy nyomorult tárgyat egy másikra, másrészt az instant get egy picit elvesz a feelingből. Valószínűleg ezt csak szokni kell, és a feeling át fog alakulni, csak idő kell neki.

    Az egyetlen félelmem tényleg csak az, hogy 1-2 hónapon belül milliónyi soha tönkre nem menő tárgy és trilliárdnyi arany lesz a játékosok kezében. Számomra nagy kérdés az, hogy hosszú távon hogy fog alakulni a gazdaság. Szerintem idővel itt is be fognak vezetni laddert, amit időnként resetelni fognak, ami magával vonja a ladderes gazdaság resetelését is.

    Azzal teljesen egyetértek, hogy idő kell, amíg letisztul a piac, és beállnak az árak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • jakalmekara

    Mivel a DHmat full resist /def gearben megcsukják a normal mobok úgy hogy minden def képesség aktiiv, maradt a full DPS stackelés. 160k crittek, 10k hp, 80k dps.

    Def még működne act1ben amit farmolok, de kései act2ben ahol most vagyok már csak ez marad megoldásként.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Lacu

    tapasztalataim alapján,kevesen játszanak DH-rel, és ez számomra azért rossz hír, mert kevés a mások által megosztott tapasztalat (monk vagy barbárhoz képest)...
    haverral játszunk 2en, esténkén, meló után, még csak most léptük meg az 50et.. kb 5-8 szintenként szoktam/szoktunk AH-t böngészni gear-ért, én ált csak fegyvert veszek, többit próbálom craftolni.. így, hogy "szintre" vagyunk öltözve, szerintem látványosabban kevesebb sárga item esik, mint korábban (~30% körüli magic find)
    igyexem előre gondolkozni, és úgy böngészni az AH-t.. 60ra vettem olyan sárga 2h-s bowot 30k-ért ami nagyon minimálisan tér el az ottani "gyengébb" legendás testvérétől (720as dmg, 150+ dexterity és vital, valamint többi stat is erős) fejlődésig, amíg nem esik jobb, addig remélem, hogy meg fog felelni... vár ahogy tegnap este nézegettem, dmg-ben jelentősebb kisebb, de statban kb azonosak már a jelenlegi fegyvereim

    AH-ra próbálok csak olyan itemet berakni, amit én is felvennék, aminek nem látom értelmét, azt nem is erőltetem (stg-es mágus fejes 😀 ) fejlődéshez tényleg nagyon jó volt ez az AH, amit a blizz összehozott, hogy majd infernon mennyire lesz hasznomra, és mennyire fog sikerülni gondot csinálni a későbbiekben, az majd még kiderül...

    (megjegyzés, inkább azoknak, akik nem AH-znak, használják, és nyugodtan pakolják be azt a 10 itemet, amihez nincs karijuk, és úgy gondolják, hogy másnak jól jöhet.. mert nekik is lesz hasznuk belőle .. )

    negatívum... hogy a crafting rendszer nagyon nagyon nagyon random... és sok bosszúségát okoz...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    ha mar AH tema, az RMAH-t megint elcsusztattak, most nincs datum

    Real-Money Auction House Coming Soon

    In light of the post-launch obstacles we’ve encountered, we have made the decision to move the launch of the real-money auction house beyond the previously estimated May time frame. As we mentioned in our original announcement, our goal has always been to ensure everyone has the smoothest experience possible when the real-money auction house launches, and we need a bit more time to iron out the existing general stability and gameplay issues before that feature goes live. While we don’t have a new launch date to share just yet, we’ll have more information soon.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    @Lacu:
    Én próbálom pakolgatni AH-ba a cuccokat, ilyen 5-10K-ért rakosgatok be értelmes rare-eket (pl. vitality meg egy másik stat van rajtuk), de úgy se kell senkinek... Még azokat a 10-20K-kat amiket én költöttem fegyóra, sem hozták tulajdonképpen vissza a banálisan olcsó aukcióim...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zayl

    infernon am barbnak már muszáj shieldet használni jah és nem értem hogy pl HC hell first diablo killen h van mindegyiknek már ott 70k hp-ja...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Majdnempro

    @Vulture: azért megyek ennyi allressel, mert egyrészt később úgyis kell, másrészt gond nélkül ölök bármit, akármennyi mob legyen rajtam, de tényleg akármennyi 😀 tudom, hogy full dpsként is megoldható, próbáltam, azért ég és föld a kettő között a különbség, szvsz.. fire chaines, plague, hasonlóan kedves elite pakkoknál bármennyi dpst toltam ki nagyon hamar összecsuktak allres nélkül, most kb ki se állok semmiből annyira mindegy 😀 kinek hogy könnyebb, és act 1 vége felé azért ennyi dmg reductionnel is kapom rendesen, egyébként azért is ruháztam be ennyi allresre, mert nem volt valami jó gearem, 40k hp alatt voltam, most is azalatt vagyok de kárpótol a resistance, 70k hpval, vagy tudomisén, lehet én sem szarakodnék pajzsal act 1 ben 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Deathcrow

    @Zayl: Nah az Vitality Stack 🙂 Diablonak a képességeit alapvetően elég könnyen el lehet kerülni (villám, tűzfolt, még a tűzlabdacsokat is)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sabee

    Én meg HCben tolom (lvl12 :D), de valahogy itt érzem azt, hogy érdemes AHzni, mint régen VanilaWoWban. Állandóan nézni a buyout nélküli jó cuccot, nézni, mennyi idő van még hátra, megbidelni 8-10-12 itemet, és örülni, hogy 1 bejön 😀 szerintem flash 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tiaz

    @Sabee:

    Még sose bideltem. Leveszi a pénzt ha ráraksz? Vagy csak ha vége az aukcionak?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://szilcsi.freeblog.hu szilcsi

    én az AH miatt vettem meg a D3-at. Ha nem lenne, játszanék egy haverom accountjával. Nagyon lehet cápázni jó cuccokat, amit 5-6szoros áron újra berakva is elvisznek. Sajnos nem csak én csinálom ezt 🙁 2day 1d23h cuccok sokszor az orrom előtt mennek el, pedig épp hogy megnéztem, máris nyomok rá... Ilyenekből és gyűrűkből már összejött 1,5 milla és még van a stashban és +1 karakternél vagy 2milla áru, de egyszerre csak 10db item lehet kint 🙁 És nincs cancel, csak az első 5 percben. Na ez fáj!
    vit/main stat gearről már leszoktam inferno act1-re. DH-val tök mindegy van-e vitalitym, úgyis 1 ütés vagyok. Megtanultam kite-olni, 18% movement speed, jó build, sok dps. Persze van olyan pakk, ami esélytelen, ilyenkor új játék és folytatom a check point-tól.
    Van amivel felesleges szenvedni, pl a fast/mortar/plague/shield féle jóságokat kihagyom :))) Az árak pedig sokszor elszálltak 60-on, de lehet itt is fogni 700+ dps xbowt "olcsón". Mondjuk 900+ dps xbow/bow-t még nem láttam bent, azt megtartja magának, aki talál... Így még álom a 110k dps DH 🙂

    Erről eszembe is jutott a számomra legnagyobb "átverés" a játékban. A karakter lapon látható dps :))))
    DH-ként, pl az IAS több dps, mint a crit hit damage%. No de, ha kite-olok (szoló), akkor az IAS mit sem ér, hisz fut, lő, fut, lő - nem kell sebesség a lövésekre. Ellenben sharpshooter-el critelek rendesen. Partyban viszont jó az IAS. Igazi dps-t sose fogunk tudni, hacsak nem lesz Recount féle addon hozzá.

    MF pedig hihetetlen módon látszódik. 75% (NV nélkül) MF-el is már érezhető a kék/sárga mennyiségi többlet. Ládákból is potyok a sárga. Milyen lehet 220% mf-el? Nerf előtt pár szerencsés DH kifarmolta már infernót láthatatlan módban (végtelen SS)

    Összefoglalva: szerintem sok pénzt nem item farmolással lehet keresni, hanem az AH cápázásával és türelmes gyűrűkereséssel lehet :)))

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://szilcsi.freeblog.hu szilcsi

    @Zayl: tegnap egy ismerősömmel toltam hellen és 57-es barbárral 63k hp-ja volt. Ezek szerint nem bonyolult 🙂 Nekem DH-val 57-en volt 36k hp-m 15k dps-el. Infernón lecseréltem a vitality geart 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑