BLIZZARD crusaders

Készült 2018. november 5. | írta Deathcrow

41

A Diablo halandó

Előszó: nem vagyok egy Diablo fanatikus, csak szimplán szeretem a játékot. Ez a vélemény-poszt nem azért született, mert nekem okvetlenül kellett volna a Diablo IV bejelentés és emiatt hőbörgök. Egy sima Diablo II HD vagy a Druida a Diablo 3-ba is már elég lett volna.

Vágjunk a lecsóba: minden idők legszarabb Blizzconját sikerült összehoznia a Blizzardnak:

– Az Overwatch, Heroes of the Storm, Starcraft egy-egy új hőse szimpla content update
– WoW Classic megyeget, meg lesz valami új patch a jelenlegi wowhoz (kiegről egy szó sem esett!),
– A Hearthstone új kiegészítője az elvárt content update az idei évre (3. adag, Ben Brode nélkül)
– Warcraft 3 reforge, amely egészen jónak ígérkezik, de pár lelkes modder kb megcsinálja SC2 engine-re pár év alatt.

Na… és akkor mi maradt? A Diablo.

A Diablo, amelynek a bejelentése előtt Rudi úgy állt hozzá, hogy “elképesztően mocskosnagy dio3 bejelentés kell, hogy az eddigieket feledtesse”. Mert bizony addig a pontig az idei Blizzcon szimplán csalódás.

És akkor még fogalmunk sem volt, hogy lesz ez még rosszabb is.

20 ezres Blizzard gamer közönség előtt kijelenteni, hogy most a Kínaiakkal csináltatunk nektek egy Diablo mobiljátékot – egészen elképesztően nagy blama. De ami utána következett, az teljesen ledöbbentett.

– Másnap láttam a Q&A panelt, ahol jött az “Ez valami késői áprilisi tréfa?” kérdés a pirospólós sráctól. “Haha, touché” gondoltam magamban és mentem tovább.
– Még mindig Q&A, a “Pedig mi bizony csak mobilra csináljuk ezt a játékot” választ követő “DO YOU GUYS NOT HAVE PHONES?” részre már húztam a számat. Nem lettem dühös emiatt, de azért érzi az ember, hogy itt gáz van bazzeg ha már ennyire kapálózni kell egy Blizzard főfejlesztőnek.
– Aztán jöttek a Reddit posztok a cenzúráról: “Diablo Immortal video magically goes from 311k dislikes to 215k dislikes”
– És jött a kísértetiesen hasonló Netease játékról videós összehasonlítás (főcímben a kép – azaz itt az a vád, hogy ez egy reskinnelt kínai játék…)
– És a győzködések twitteren/cikkekben (elég nyilvánvaló, hogy az Activision/Blizzard leadta az ukázt: srácok, mitigáljatok minket ha akartok tőlünk támogatást a jövőben), ahol is elkezdtek minket, a játékosokat hibáztatni:
– “…ezek nem is gamerek, hanem csak fröcsögők”
– “Hogy merészelte a fejlesztő arcába vágni” (Az áprilisi tréfás srácra célzott)
– “A Blizzard nem tartozik nekünk semmivel”

Innentől kezdve tudtam, hogy ezt már nem lehet szó nélkül hagyni. Innentől kezdve meg kell mutatni a Blizzardnak, hogy minket, a saját játékosait ne nézze hülyének a cég.

Nem tudta megúszni az Activision (Infinity Warfare) és az EA (Star Wars Battlefront) sem a hülyeségeit… hát a Blizzard sem fog.

Vegyük ki a képből a retardált (full enrage) hőbörgőket, akik twitteren halálos fenyegetéseket küldenek és nézzük csak a “sima” Diablo fanokat:

Meg lett erősítve, hogy bizony több Diablo project is megy… szépen lett csepegtetve az információ, hogy az idei Blizzcon bizony a Diabloról fog szólni… Rögtön egy Diablo Q&A-val nyit a Blizzcon, és igaz, hogy pár héttel a Blizzcon előtt jött a hivatalos hír, hogy nem lesz bejelentve a Diablo IV…

Ettől még simán lehetett volna valami kib****tt jó bejelentve… Mert mi ezt várjuk el a Blizzardtól.

Ahogy az egész fel lett építve, úgy sikerült teljesen lerombolniuk. A legalapvetőbb Marketing/PR hibákat elvötették, és mellesleg kiállítottak magukról egy rendkívül negatív bizonyítványt a bejelentést követő lépéseikkel.

Már az Overwatch szabályzatos ügynél is már erősen kételkedtem a Blizzard értékeit illetően (Overwatchban a business az első, második és harmadik helyen), de az idei Blizzcon csak megerősített ebben. A Blizzcon nem egy Gamescom/E3/Tokyo game show. A Blizzcon csak a Blizzardról szól, amiért az emberek bizony kőkemény 200 dolláros belépőt fizetnek. És ezen a szent helyen és eseményen bejelentik, hogy az egyik legősibb játékukat bizony kiadták a kínaiaknak… hogy aztán valami Microtranzakciós játékot csináljanak belőle…

Ha lett volna gerinc ebben a Blizzardos bandában, akkor még szombaton kiállt volna az új nagyfőnök, J. Allen Brack a bejárathoz, elnézést kérve minden látogatótól, hogy csalódás okoztak nekik és a jővőben még jobban igyekeznek. Adjanak nekik még egy esélyt.

Ehelyett kb. szaúdi király módjára próbáltak minket félrevezetni… Hát köszi szépen, ebből nem kérek. Dögöljenek meg ezzel a Diablo Immortallal.

Utóirat: ha jó lesz a játék, én leszek az első aki bocsánatot kér.

De amíg nem lesz Diablo II remaster / Diablo 4, addig nem kérek a Blizzardból. Kurvára csalódtam bennük.

Tetszik(36)Nem tetszik(7)


  • warruth

    Biztos Morhaim nem régi leköszönése se egészen véletlen. Gyanítom úgy meg volt kötve már a keze, hogy feladta a hiába való küzdelmet azokért az értékekért, amit évtizedeken keresztül képviselt. (Ez csak egyéni feltételezés, mondjátok, ha többet tudtok.)

    Ez a dolog meg tényleg úgy sántít, ahogy van. Pusztán a egy ilyen játék lehetősége is erősen piszkálná egy keményvonalas régi nyugati Diablo fan csőrét, az észak-atlanti térségben ilyesmi sehogy sem lenne sikeres. Ha meg nem titkolt módon Kína a célközönség, mert az imponáló nekik, hogy végigjátsszák 28. alkalommal ugyan azt a játékot okostelefonon, azzal a különbséggel, hogy ezúttal egy nagy múltú nyugati franchise logója figyel a töltőképernyőn, ám legyen. Ebben az esetben is a lehető legnagyobb öngól, hogy ekkora hypetrain után a Blizzconon jelentik be, mert ott jellemzően nem ez a közönség van jelen, nem ők fizetik a drága belépőt, hogy a hónapok óta várt nagy eseményen ott lehessenek. Ha nem csapnak ekkora hűhót köré, még mi is elintéztük volna egy vállrándítással, hogy "jól van, telefonozzatok csak nyugodtan drága kínaiak, mi ugyan nem fogunk, de reméljük, még azért nem kell temetni a Diablo-t." Így viszont...

    Várom a további híreket az üggyel kapcsolatban. 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      "Biztos Morhaim nem régi leköszönése se egészen véletlen. Gyanítom úgy
      meg volt kötve már a keze, hogy feladta a hiába való küzdelmet azokért
      az értékekért, amit évtizedeken keresztül képviselt. (Ez csak egyéni
      feltételezés, mondjátok, ha többet tudtok.)" Szerintem benne van hogy tényleg megvénült már... 🙁 De benne van az is amit te mondasz, talán a kettő együtt, ki tudja... Ezt támasztja alá hogy a felvezetőben, az egész opening elött de maga a nyitó ceremónia is Activision játékok tukmálásával kezdődött! Call of Duty igy, Destiny úgy...ez kurvára gáz! Szerintem azért Allan lett az uj Presi mert ő képes/hajlandó Activision féle irányokba vinni a Blizzardot. Lecsepegtetik az ősfanoknak a remake-ket de az új contentek csak piaci megfontolásból születnek majd.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Amikor egy hónapja bejelentették az utolsó "akadályt" jelentő Morhaime eltávolítását, akkor írtam:
      "Valószínűleg pont a hasonló mentalitása miatt nem Kaplan követte.
      Metzen, Morhaime, Kaplan és a többi "öreg" még komolyan vette a "When
      it's done" elvét, amit viszont az újabbak már nem követtek. Elég csak a
      BfA hibáit nézni. Az öregeknek szép sorban elegük lett ebből.
      Brack már az új generációt képviseli, ahol a pénz számít, nem a minőség. Az
      újabb játékokban már ott a lootbox is, ezzel a változtatással a régi
      nagy nevek is idővel megkapják majd a maguk lootbox megoldását."

      Hát kezd sajnos bejönni a tippem a "nagy nevek" lootbox-os kiegészítéséről. Következő vajon a Classic WoW lesz, ahol Sulfuras/Thunderfury is eshet majd a vásárolható lootboxból? Esetleg a mostani WoW is kap ilyet hamarosan?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zibuprofen

    "Dögöljenek meg ezzel a Diablo Immortallal."
    Ámen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Annyit kellett volna tenni, hogy lenyomnak egy fél perces Diablo 4 teasert, aztán most mindenki pörögne, mint majom farkán a stanicli, és még a Diablo Immortal is más optikát kapott volna. Egyszerűen elbaszták a PR-t, rosszul mérték fel a közönséget, elbízták magukat, stb., stb. Legalább lesz mit szépíteni a 19-es gamescomon.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • zibuprofen

      Így van, mondták volna hogy készül a Diablo 4, de a türelmünket kérik,
      addig itt ez a kis mobilos játék. Őrjöngött volna mindenki...

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Lepkemaci

        Ezt így kellett volna, és ezt mindenki érezte rajtuk kívül. Főleg hogy a mobiljátéknak sincs még megjelenési dátuma, ami külön vicc. Vagy inkább aggasztó.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Darem

        Pontosan. Lásd Fallout Shelter mobil játék. Kiadták azzal a felkiáltással, hogy "amíg vártok a Fallout 4-re, addig itt egy kis időtöltés"

        És leszakadt az álluk amikor több pénzt hozott mint a Fallout 4 és mindenki imádta. Még én is, életemben először és utoljára, feltettem egy mobil emulátort és kipróbáltam.... és jó volt vele prüntyögni 1-2 hétig amíg megjelent a PC játék

        Hihetetlen, hogy ebből, vagy az EA-s C&C bejelentésből nem képesek tanulni.... felfogni nem tudom mit képzeltek mi lesz....

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Igen, 1-2 screenshot az alpha buildről, vagy bármi amin csámcsogni tudnak, igen egy kis CGI teaser a semmiről és a végén 1 mondatban, hogy amíg várunk a D4-re addig lesz egy telefonos játék, amit 2019 év elején launcholunk és hipiszupi jó lesz. Ennyi lett volna.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    #gamergate

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    Amúgy én játszom egy Neteases mobilos MMOval, a Liange 2 Revolutionnal. Nem katasztrófális, simán lehet fizetés nélkül is játszani. De a fieztős cuccokból röhejesen drágák is vannak. 20-40k forintért armor setek. Ja és autoplayes. Az szinte biztos hogy a potion aranyba fog kerülni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • pepipapa

      Majdnem....Lineage 2 Revolution es NCSoft.... A tobbi klappol....

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Serathis

        Most nézem, tényleg nem Netease hanem Netmarble. Egyre megy.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • pepipapa

          Fokusz....a Netmarble a fejleszto, az NCSoft a kiado es nem, nem megy egyre...(A GW2 is NCSoft)
          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lineage_2_Revolution

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • olasz

    Ahogy a kedves post író mondta. Amit vartunk az a d2 remastered .d3 druida esetleg 1-2 friss zona meg 1-2 uj über boss. Uj setekrol itemekrol mar nem is beszelek.... En szemely szerint nem vartam d4 bejelentest. De azt tudom hogy abban a runaknak es runaszavaknak benne kellene lennie :p egyebkent teljesen egyet ertek a post irojaval.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Lepkemaci

    Attila, respect.
    Az a legnagyobb baj, hogy egy ennyire érinthetetlen és nagyszerű múltú stúdió elvesztette a kapcsolatot a rajongóival. Az a legaggasztóbb, hogy fogalmuk sincs, mit művelnek. Évek óta ez a trend mutatkozik már game design-ban is, és ezt nagyon nehéz lesz orvosolni.

    Minden BlizzConon a nyitóbeszéd végén durrannak a legmeglepőbb, legizgalmasabb bejelentések. Mobiljátékot amúgy sem szabad egy PC- és konzoljátékosokból álló közönségnek beharangozni. Rakják fel a store-ba aztán vigye akinek kell! Csináljanak a BlizzConon egy standot neki, de ne vigyék színpadra egy olyan közönségnek, akiket marhára nem ez érdekel! Ezt képtelenek felfogni.

    Csak hogy a kizárólagosan WoW játékosok is értsék, mi történik:
    Ez a bejelentés olyan volt, mintha a következő kieg helyett bejelentenék, hogy a WoW neve alatt kiadnak egy külön mobiljátékot, és a következő kieg tartalma a lore-ral együtt nem jön ki PC-re. Helyette kapsz ingyen WoW-ot csak mobilra, és ha tetszik az első szint, vehetsz újabbakat egyesével. Ettől félnek az emberek, és ezért nem szabad keverni ezt a két piacot egy ekkora kiadónál.

    Cheng mikor ment át az Immortalra? Három éve vagy mikor postolta ki, hogy átment a D3-ról oda? Ennyi ideje dolgoznak azon, hogy az Immortal lassan elkészüljön? Ez marha jó jel, mert azt jelenti, hogy a következő PC-s Diablo címtől minimum hosszú évekre lehetünk. Ha a félkész mobiljátékot be merték jelenteni főattrakcióként, akkor a PC-konzol sehol sincs. Talán tervezik vagy épp most kukázták, de a nyakam rá, hogy egy sor kód nem készült el belőlük. Ne legyen igazam!

    Abban se legyen igazam, hogy simán benne van a pakliban, hogy belsős fejlesztőkkel akartak mobilra fejleszteni az elmúlt években, de nem jött össze, ezért megkérték a NetEase-t hogy az utolsó pillanatban dobjon össze valamit a saját engine-jével, hogy valamit legalább be tudjanak mutatni.

    Amúgy a YT trailer alatt valamikor tegnap vagy ma visszavonták a tiltást a negatív kritikákról. Nem törölték őket, csak letiltották. Aztán vissza az összeset. Olyan közkedvelt, közismert emberek hozzászólásait is rendre letiltották, akik teljesen normálisan fejezték ki csalódottságukat és aggodalmukat a játék és a cég jövőjével kapcsolatban. Ezek az emberek dollármilliókat hoznak a Blizzardnak a munkájukkal, és hatalmas közösségeket mozgatnak meg azzal, hogy a Blizzard játékait népszerűsítik. A hozzászólásokat olvasva egyesek sokkal jobban értenek a kommunikációhoz, mint maga a Blizzard. Mondjuk jelenleg nem kunszt ebben überelni a Blizzardot, ami gáz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Ezt most DC írta, nem én.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Lepkemaci

        A szokás hatalma. Ezt most beszoptam. 😀
        Mindegy, respect. Meg neked is az eddigi kitartó munkádért.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Havasi Gábor

    A Dio3 szerintem életem legmonotonabb játéka. Olyannyira az, hogy végig sem toltam, mert meguntam.

    A WoW-ra befizettem nyáron, jó ha 3 hónap alatt 10 órát játszottam. Gondoltam felhúzok egy "félkész" (70+ szint) huntert, de annyira lassú és monoton a fejlődés, hogy hagytam a francba. Nehéz nem volt, kihívás semmi, csak mesterségesen lassú szintezés.

    Nekem a Blizzard már régen kifulladt és ahogy nézem mostanság már csak ráerősítenek erre.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

    Cikket nem ér szerintem, de azért megjegyzem - számomra a legárulkodóbb jel a Blizzard, mint cég változása kapcsán Chris Metzen lelépése volt. Ő a nagy szerepjátékos, a Warcraft sorozat kreatív motorja, ő volt az, akiről sütött, hogy szenvedélyből és lelkesedésből csinálja.

    Biztos vagyok benne, hogy nem hirtelen döntés volt, hanem 1-2 év kellett hozzá. Érezhetően a Vivendiből való kiválás volt a fordulópont (emlékeztető - az önállósodást követő évben vették meg gyorsan a Candy Crush Sagát készítő céget majdnem 6 milliárdért). Valószínűleg ő már ekkor látta, hogy milyen irányba indul a cég - azért elég komoly problémák kellenek ahhoz, hogy egy Metzen, aki jól láthatóan imádta a munkáját, egyszer csak teljesen feladjon mindent, és pl. háttérbe vonulás helyett egyszerűen kilépjen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      Metzennél tudtommal eü okai voltak hogy lépett (pánikbetegség).

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Lorelol

      Roodie, ha van 1 órád hallgasd meg. Már csak azért is, mert jól láthatóan te is nagyra tartottad/tartod őt. Elég sok mindenről szó esik benne, 2016-ban készült, nem sokkal az után, hogy elment nyugdíjba. https://soundcloud.com/scott-johnson-27/the-chris-metzen-interview

      És köszi, hogy erről te nem tudtál, és utána kellett néznem, mert kiderült, hogy idén készült vele egy második interjú is, amit még nem hallottam 🙂
      https://soundcloud.com/scott-johnson-27/special-interview-chris-metzen-20

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Will

    De ki az a Rudi?

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Mielőtt teljesen belelovalnád magad egy indokolatlan hisztéria rohamba, jelzem, hogy a Disqus tartotta vissza a commentedet. Nem az ádáz DC törölte.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Ensomhet

      (Az én egyik kommentem is megjelölte spamnak, pedig teljesen normális és releváns hozzászólás volt a WoW alulnézetben bejegyzéshez.)

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        Ez azért van, mert béna a Disqus. Reggelente szoktam átnézni a karanténba tett commenteket, és alig van köztük moderálásra méltó. Szóval nem kell megijedni, ha nem jelenik meg azonnal egy normálisnak szánt comment. Legkésőbb másnap reggel azért már kint lesz.

        Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • ben2

    Egy másik topikba leírtam már, de akkor ide is.

    A Blizzard eddig olyan volt a játékiparban, mint a Steve Jobs féle apple a hardverben: mások középszerűen kivitelezett, elhalt ötleteiből alkottak minőségi termékeket, amivel meghódították a piacot és forradalmasították a műfajt.
    A Blizzard úgy változtatta meg az addig rétegigénynek számító rts, mmo és hack and slash műfajokat, mint az apple az okostelefonokat és a táblagépeket: olyan sokak által fogyasztható, mégis minőségi termékeket tettek le az asztalra, ami milliókat tudott rövid időn belül magához vonzzani.

    Tehát alapvetően nem azzal van a baj, hogy a Blizzard belép a mobil piacra. Ha ezt a régi Blizzardtól megszokott szinvonalon tennék és "újra feltalálnák" a mobil játékplatformot úgy, ahogy addig még senki sem próbálta és mind a hardcore, mind a casual közönség körében (végre) elfogadhatóvá tennék a mobil játékokat, akkor most a rajongótábor üdvrialgása közepette ünnepelnék a nagy bejelentést.

    Ez a project viszont teljesen nyilvánvalóan arról szól, hogy célzottan a kínai piacra szánt tucatmegoldást akarnak saját skinnel eladni, hogy fejjenek még egy kicsit a Diablo franchise-ból. Minél kevesebb energiával minél többet kaszálni.
    És nem a profit orientáltság itt a probléma, hanem a cég hírnevének és a Diablo világnak az apró pénzre váltása. Na ezt harangozták be fő műsorszámnak és várták el a Blizzard mellett (még) kitartó rajongótábortól, hogy vágjanak jó képet hozzá.
    Erre mondta a közönség - teljes joggal -, hogy "szeretjük mi a Blizzardot, de nem minden áron".

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • skaven

    en a cikk utan is ugy erzem hogy mubalherol van szo.
    igen, nalam is a lost vikings volt az elso blizzardos jatek ami meg ugye nem is blizzard volt igazabol, nyomtam mindegyik diablo reszt, a diablo 3 konkretan megvan nekem is, a felesegemnek is, aztan meg xboxra is megvettuk a kieggel egyutt hogy tudjunk a kanapen uldogelve egyutt jatszani, szoval mondhatjuk hogy alap blizzardos rajongo vagyok vagy mi. ehhez kepest semmi bajom nincs a mobilos diabloval. egyreszt szerintem mar itt is volt rola szo hogy mobilos fejlesztoket kerestek regebben, szoval lehetett varni hogy valami jon. masreszt amikor regen probaltam ilyen cuccokat mobilon akkor eleve az volt a legnagyobb gondom veluk hogy nem diablok, csak random szar fantasy jatekok.

    egyebkent mikor anno a wwi-n parizsban bemutattak a dio 3-at, ott is voltak azert a tomegben akik ugy voltak vele hogy mi ez a szar, ok valami warcraftes cuccot szeretnenek. tudom, ott voltam, rajongo vagy mi ugye.
    szoval emberkedhettek hogy a nagy osrajongok szerint ez szar lesz meg minden, de sokmillio masik jatekosnak kb csak az jon le az egeszbol hogy par fanatikus nagyon suttyo. ha szar lesz a jatek akkor megjelenes utan ket honappal senki nem fog vele jatszani es annal komolyabb visszajelzes nem is lehetseges a fejlesztok fele.

    Tetszik(0)Nem tetszik(1)
    • DeathcrowFS

      Azért műbalhénak titulálni ezt azért erős... lásd a részvényeiket:

      Activision Blizzard, Inc.
      NASDAQ: ATVI

      A Blizzcon utáni első napon indítottak is egy eséssel 🙂

      Mobilos játék bejelentésben kicsit tanulhattak volna a Bethesdáról. Fallout 4 + Fallout Shelter, illetve idén az Elder Scrolls mobil játék meg egy 15 mp teaser az új Elder Scrollsról.

      A Blizzard, amely híres arról, hogy minőségi munkát ad ki a kezéből erre bejelent egy kínába kitelepített, másol által elkészített mobil Diablót? Viseljék is el a következményeit.

      Tetszik(1)Nem tetszik(0)
    • Lepkemaci

      Azt hiszem, hogy nem a mobiljátékkal van bajuk az embereknek. Nekem legalábbis nem, és nagyon sokan kifejtették ezt már részletesen.

      Az a baj, hogy a "Diablo jövője" volt beharangozva, és erre a nagy durranásokra tartogatott nyitóbeszéd végét egy mobiljátékra lőtték el. Aztán semmi, de még egy sokat sejtető D4 logo annyi sem volt. Ennél a pontnál mindenkinek az a benyomása lehetett, hogy PC-s Diablo nem tart sehol, és egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy jó irányba halad-e, jó kezekben van-e. Ha egy félkész, megjelenési dátum nélküli mobiljátékkal akarták a megnyitót megkoronázni, és annyit nem tudtak mondani, hogy milyen irányban gondolkodnak PC-n, akkor a BlizzConnak ez a része nem a rajongóknak, hanem a befektetőknek szólt. A rajongókat nem ez érdekli, és az egyenesen olaj a tűzre, ha még viccelődnek is azzal, hogy PC-n akarnak játszani egy Diablo címmel. Egyszerűen nem tudtak szót érteni a saját közönségükkel. Először nyomják a hype-ot a BlizzCon előtt, hogy a Diablo jövője mennyire fontos, és majd mindenki meglátja, mennyi mindenen dolgoznak, aztán már közvetlenül a BlizzCon előtt ment a csitítás, hogy azért mégsem lesz ám olyan sok szó a játékról, mint ahogy az emberek várakozásait felcsigázták, és végül ez a földtől elrugaszkodott magatartásuknak köszönhető katasztrófa lett a várt színpadi attrakcióból és az évekig hiányolt igazi Diablo panelből, a "The future of Diablo"-ból.

      Bethesda ezt tök jól oldotta meg, amikor a mobilos Elder Scrolls játékot bejelentette, mert utána azonnal mutattak egy The Elder Scrolls VI. logót, ami egyértelműen jelezte azt a vonalat, ami a rajongókat valóban érdekli. Onnantól teljesen máshogy fogadták a mobiljátékot, mert tudták, hogy jó kezekben van a játéksorozat, és a mobil csak egy szükséges mellékág, ami nem fontosabb annál, ami valóban fontos nekik.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Nekem alapjába véve tetszett a blizzcon, főleg miután bejelentették a wc3 reforgeot. Az igaz hogy sc2 moderek is létre tudnák hozni, sőt van egy csapat aki el is kezdte de egyenlőre csak az emberek meg az orkok vannak kész. Azonban sc2 esetében 300 mb a tárhely felhasználónként,(és ha jól tudom csak vásárolt starcraft esetén jár tárhely, az ingyenes részéhez nem.) a teljes blizzard által kiadaott wc3 asset csomag sc2höz pedig 1gb kb annyi mint a teljes régi wc3, amik szintén kb úgy lettek átalakítva mint a wc3 reforgedban azzal a különbséggel hogy azokhoz néhány kivételtől eltekintve nem készültek el a HD egységek. Szóval ha egy modder csapatnak sikerülne is megcsinálni akkor se tudná feltölteni multiplayerként mert a méret lenne vagy 5-10gb ha minden egyes warcraft egységet megcsinálnak sc2ösen HD-re. Ráadásul remélhetőleg így lesz lehetőség az átjárhatóságra(assetek terén) az sc2 és wc3 reforged között.

    A hots és ow karakterek is tetszenek. Illetve Zeratul Commander is funnak néz ki, ahogy a több is. Ráadásul minden egyes Zeratul egység új asset a moddereknek custom modokhoz :).

    wow vanilla: tetszett, (1-1 órát játszottam alliba és hordába druidákkal)azt sajnáltam hogy a cat formot nem szereztem meg hogy lopakodhassak a magas fűbe :D.

    Diablo Immortals: Úgy vettem észre a különböző videok alapján, hogy ez a játék játékmechanikailag jónak néz ki, (bár igazából a rajongóknak nem a játékkal van a baja hanem a pc verzió/pc folytatás hiányával) bár személyesen nem próbáltam ki, mert nem voltam ott csak videokat néztem róla, ebből az egyikben 2 videos elmondja hogy először ők is felháborodtak, de mikor kipróbálták a játékot akkor tetszett nekik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • DougMarcaida

    https://pbs.twimg.com/media/DrPsHX0XcAEs7rD.jpg:large

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    Nem az a baj, hogy bejelentettek egy mobilos Diablot, hanem hogy csak azt jelentettek be.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Herczeg Imre

    https://youtu.be/sHinl3jMUtw?t=1106

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • DougMarcaida

    Ez a jó pr https://uploads.disquscdn.com/images/0990c259fba7741424d582f233683f89d416fb77e799910d6e884de9395fddfd.jpg

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pepipapa

    Nem piskota hova fajul a dolog..Egyreszt az ActiBlizz reszvenyek kisse bezuhantak, masreszt....
    https://youtu.be/_pxxwEUCrk4

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Rimóczi Gábor

    Én akkor is csalódott leszek ha jó lesz a játék.
    Mert tudom ez saját szegénységi bizonyítványom, de nem hiszem hogy az én telefonom futtatná azt és nem lesz rá annyim hogy vegyek együtt. Főleg hogy ha van egy normális PC-d min elmenne….
    Tehát ez olyan kérdés is hogy egy PC orientált volt a blizz ezért ebbe bízott az ember.
    Másik dolog hogy mint már mindig elmondják hogy a játékosokért csinálják s a mostani kommunikáció nem ezt tükrözi. „Hisz mi adjuk a pénzt a zsebükbe a fejlesztésre.”
    Lehet hogy így is végig kellene gondolni, s ha nem tudnak felmutatni jó címeket mint eddig és tendenciát bakik nélkül akkor hagyják ki a blizzcont (főleg ha csak update vannak) vagy akkor tessék igen is megerőltetni magukat.
    Sajnálom Blizz! Ezt a csalódást nehéz lesz kiküszöbölni és feledtetni.
    Néhányszor oly érzés hogy azért is mentek el a nagy nevek mert látták a jéghegyet…..

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ragadozo88

      Az egyik játék hír oldalon nem rég jelent meg egy hír, amiben benne van hogy azt nyilatkozták a fejlesztők hogy ugyan pcre nem jelenik meg, de nem fogják nézni hogy valaki tényleg telefonon játszik vagy emulátorral :). Eddig is gondolkodtam emulátorba de pont azt tartott vissza hogy mivan ha bannolnak érte miután megvettem a játékot, viszont így már csak egy stabil android emulátorra van szükség :).

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Lepkemaci

        Valószínűleg F2P lesz ez a játék is. Ha sok felhasználót szeretnének elérni, és a lehető legtöbb pénzt akarják belőle kihozni, akkor az lesz. Van sikeres F2P mobiljátékuk a King termékein kívül is.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ragadozo88

          Valószínűnem tartom én is, viszont a progresst se lenne jó elveszíteni azért mert bannolnak, de szerencsér ez már nem áll fent :).

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • PaneuropeanBattleRam

    Mint ős játékos, (tényleg rengeteg időt rászántam a Blizzard termékeire:) szerintem jó ötlet a mobil app, azoknak, akik mobilon akarnak vele játszani.
    De én a magam részéről azonban nem mobilon, hanem asztali nagygépen szeretnék szöszmötölni, egy olyan programmal, amiben a pályákat véletlenszerűen generálja a program, és nem "terel" a gép. (szeretnék a karaktergenerátorral vörös tűzben izzó szemű, dark elf sorcit összerakni.. ez olyan nagy kérés lenne?:)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑