Featured kiemelt

Készült 2013. június 20. | írta Roodie

45

GW2 – Félidőben – első rész

Szakítok kicsit a hagyományokkal – ezúttal nem a kiadást követően írok kis beszámolót a kalandjaimról egy új játékban, hanem 10 hónappal annak megjelenése után. Az oka borzasztóan egyszerű – a megjelenéskor az akkor 3 éves vasamon nemigen futott a játék megfelelően. Aztán úgy három hónapja, az egyik nagyobb frissítés után adtam neki még egy esélyt, miután egy Catalyst driver-frissítés is érkezett. És milyen jól tettem! Ahol 5 és 20 között ingadozó FPS volt korábban, ott most 50-60 közötti…

gw045

Nekivágtam hát újra a kalandozásnak – az utóbbi két-három hónapról olvashattok most egy kis cikket. Nem hagyományos értelemben vett kritika lesz ez, hanem egy beszámoló a játékról, eseményekről, benyomásokról, kicsit csapongva, összevissza, ahogy eszembe jutnak a dolgok. Egy picit szörnyeteg lett, így a végén ketté kellett osztanom a cikket, nehogy megfeküdje a gyomrotok a mennyiség, de még így is tekintélyes méretű lett.

Ennek ellenére remélem jó képet ad arról az érdeklődőknek, hogy milyen is ez a Guild Wars 2, amelyről lehet olvasni jót és rosszat egyaránt.

Hogy miért félidő a cikk alcíme? A fő karakterem szintezésének a felénél tartok most nagyjából – 42. szintű. Kipróbáltam sok mindent, megnéztem jó pár területet, így nagyjából mostanra érzem azt, hogy érdemes írnom a játékról. Persze nem fogom abbahagyni, így pár hónap múlva várható egy újabb cikk arról, hogy milyen az élet a végjátékban (feltéve, hogy nem kezdek új karaktert megint, ami nálam sajnos gyakori eset).

A képességek

Amikor először elkezdtem a megjelenéskor a játékot, picit furcsa volt a karakterek rendszere, a fejlődés. Valahogy kevésnek tűnt a használható képességek száma, pedig nem ért meglepetésként, hiszen a Guild Wars első részében sem volt ez másképp.

Gyorstalpaló, ha valaki nem ismerné a rendszert – egy időben maximum 14 képessége lehet a karakternek aktív, mármint ez a legtöbb, mivel van olyan karakter, amelyik kevesebbel indít. A cikk közepén részletesen leírom a ranger képességeit, így talán ott válik majd teljesen érthetővé az egész.

Az első 5 képesség mindig fegyver-függő: teljesen más képességeket kap például egy guardian, ha kétkezes karddal, kétkezes pöröllyel, vagy éppen egykezes buzogánnyal és pajzzsal nyomul. A teljesen más itt nem csak eltérő animációkat jelent – a valós működése is eltér. Árnyalja a képet azonban, hogy egyszerre két fegyver-szetted lehet (pár karakternél pedig nem fegyver, hanem egyéb képesség-készletek saját barral), és ezek között bármikor válthatsz, bár egy kis cooldown van rajta. Az első képesség mindig autoattack, és többnyire egy láncot alkot, azaz 2-3 “állapota” van – az első ütés kisebbet sebez, a második nagyobbat, a harmadik ütés pedig gyakran valami extra hatást jelent.

gw048

Egy nagyon-nagyon fontos pont – egy fegyverrel a karakter csak fél karakter, meg kell tanulni váltani, mert enélkül nem lehet boldogulni – azaz lehetni lehet, de nagyon unalmas lesz a karakter, egysíkú a játék. Minden egyes fegyver-kombó egy adott helyzetre megfelelő, és teljesen más jellegű játékot nyújt. És hogy még teljesebb legyen a kép – a fejlődés során trait pontokat költhetsz el – icipicit hasonló a régi Warcraftos talent-ágakhoz, kivéve, hogy itt 5 ág van. És ezen ágak általában egy-egy játékstílust, és a hozzá tartozó fegyver szettet is erősíthetik.

A következő képesség fixen mindig a gyógyítás. Ezekből is több fajta van minden karakternél (pontosan 4, ebből 1 faj-specifikus). Ezek is nagyon különbözőek lehetnek, a tolvaj esetében például az egyik kisebbet gyógyít a képesség használatakor, viszont van egy állandóan aktív komponense, amely minden ellenfélbe bevitt ütés/lövés esetén gyógyít egy picit a karakteren; a másik közepeset gyógyít, és egyben hátraugrik a karakter a használatakor, lerázva magáról a lassítást vagy mozgásképtelenséget; a harmadik pedig egy picit nagyobbat gyógyít, kap egy kis regenerációt, és a karakter láthatatlanná válik 3 másodpercre.

A gyógyítás után jön a 3 kiegészítő képesség. Ezek lehetnek aktívak vagy passzívak, ha jól emlékszem, karaktertípusonként 20 ilyen van, plusz a faji képessége (2 vagy 3 talán). Ezekből kell kiválasztanod hármat, amelyet használni fogsz (a cserélhető képességek csak akkor változtathatóak, ha nem vagy épp harcban, viszont nem kell hozzá semmiféle trainer).

Az uttolsó fix képesség pedig az elit képesség – ezt 30. szinttől lehet elérni. Ezekből csak néhány van, viszont igen erős dolgokat jelentenek – többnyire (szegény mérnökök).

Végezetül van még 1-4 speciális képesség – ezek száma a karaktertől függ, és minden esetben az adott karakterre jellemző speciális mechanikákhoz kötődnek – ide tartozik például a tolvaj lopkodás képessége, amely használatakor odateleportál az ellenfélhez, és elcsen tőle egy képességet (ez mindig az ellenfél fajától/típusától függ, nem a felszerelésétől), amelyet rögtön használhat is. Érdekes.

Kitérés

Nem mehetünk el szó nélkül a kitérés mellett, amelyet az összes karakter használhat, sőt, használniuk kell. Elsőre furcsa, sőt, idegesítő – megnyomod a gombot, és a karakter odébb gurul. Mindez 50 endurance pontot emészt fel a meglévő 100 pontból, ezek folyamatosan töltődnek vissza (persze vannak traitek, amik gyorsítják).

És hogy miért kell használni? Mert a játékban az ellenfelek igen brutális képességeket használnak időnként, és bizony még egy bunker guardian (védelemre és túlélésre gyúró karakter, kb. mint a vanilla paladin, csak ez még harap is) is belehal simán az ilyenbe. Viszont kitéréssel ezek elkerülhetőek, és persze a tűzből is ki lehet gurulni vele.

Általánosan igaz a játékra, hogy akármilyen erős, brutális bolygórobbantó lézert lő rád ki az ellenfél (és ez lehet másik játékos is!) – egy jól időzített odébb gurulással teljesen elkerülheted. És garantálom, meg lehet szokni, annyira, hogy pár napja bizony bőszen nyomkodtam Warcraftban is a legújabb altommal az egér 4-es gombját (arra raktam a kitérést, nagyon fontos, hogy egy könnyen elérhető gombon legyen), de valahogy nem akart kiállni a tűzből…

Ráadásul még a legtöbb karakternek vannak olyan képességei, traitjei, amelyek felturbózzák picit ezt a kitérést: az egyik mindenféle buffokat kap a használatakor, a másik szögeket szór maga köré, és így tovább. Nagyon fontos része a játéknak ez a kitérés, ettől válik egy picit aktívabbá a harc, és az első hét után maximálisan bejött nekem is. És itt utalnék vissza a korábban említett dologra is – hogy csak 14 képességed lehet aktív egy időben. Ami még időnként így is sok, ugyanis ha belegondolsz, hogy szaladgálsz össze-vissza, kitérsz, nyomod a támadásokat, fegyvert váltasz, használod a gyógyítást és a többi skillt is – sok karakternél már így is a kezelhetőség határán mozog a dolog (elementalista és mérnök főként), ha ennél több lenne, akkor egyszerűen nem lenne elég hozzá két kéz 🙂

Szóval ha elsőre utálnád a kitérést, adj neki egy kis időt, mert ha megszoktad, akkor nagyon is kézre áll.

gw047

A fejlődés

Szóval ahogy írtam, eleinte nem voltam elájulva a karakterektől. Kevés képesség, azok is unalmasnak tűntek – de azért kitartottam, és játszogattam tovább. Aztán valahogy 20. szint környékén elkezdett összeállni a karakter. Akkora már rég megvolt az összes fegyveres képesség, ki is próbálgattam mindent. Elértem az első választható traitet a kiválasztott ágban, 3 kiegészítő képességet rakhattam ki, és ezek választéka is tekintélyesebb volt. Kialakult egy játékstílus, a hozzá való fegyverekkel és képességekkel – és egyszeriben nagyon élvezetes lett a játék.

És a harcok is komolyabbá váltak, így szükség is lett ezekre a dolgokra. Na nem mintha olyan nehéz lenne a szintezés. Egyszerűen csak a kezdőzónákból kilépve a zerg-effektus erősen csökkent. A kezdőterületeken ugyanis akárhányszor indul valami csoportoknak szánt event, körbemegy a híre chaten, és özönlenek az emberek. Hiába baromi erős az a troll bajnok, ha 40 karakter rohanja le egyszerre (bár elvileg dinamikusan skálázódnak az események, gyakorlatilag 10 karakterig érvényes ez a legtöbbnél), akkor nem él sokáig, ráadásul a csaták sem túl izgalmasak ilyenkor.

Viszont a további területeken már oda kell figyelni – időnként teljesen egyedül vagy, amikor indul az esemény, és dinamizmus ide, skálázódás oda, okozhatnak meglepetéseket. Az utóbbi évek egyik legnagyobb játékélménye volt számomra például pár nappal ezelőtt, amikor a rangerem egy nekromanta társaságában belépett egy barlangba, ahol egy óriáspók eset nekünk, időnként kispókokat idézgetve magának, felgyógyítva ilyenkor magát.. 11 percig küzdöttünk vele, és minden, de tényleg minden képességet elhasználtunk: gyógyítások, lövések és közelharc, kitérés, a kiegészítő képességek, minden. Nálam mindkét pet elhalálozott közben ráadásul (egyszerre egy peted lehet aktív rangerként, de lehet cserélni őket, pont, mint a fegyvereket), és egyszer még élesztenem is kellett a nekromantát. Valahogy úgy kell elképzelni az egészet, mintha egy HC insta végén a boss 15%-on áll, és két, offhealelni képes DPS-en kívül meghalna a csapat. Mókás volt, na.

A kulcs nálam egy borzasztóan egyszerű dolog volt egyébként… A dodge és a fegyverváltás funkciókat rátettem az egér 4-es és 5-ös gombjára. És egyszeriben klappolt mindent, ezt tudom ajánlani mindenkinek, aki eleinte nehezen boldogul a keményebb harcokkal.

A ranger

A karakterek sokféleségét talán úgy tudom a legjobban bemutatni, ha leírom a benyomásaimat arról a néhányról, amivel picivel többet játszottam. Persze mindez inkább a felszín csak, mivel a legtöbbel csak egy PVE buildet (a sok közül) és esetleg 1 sPVP buildet (a sok közül) próbáltam ki. Főként a rangerről írok, ezen próbálom meg részletesebben bemutatni a karakterek sokszínűségét, és utána ejtek pár szót a többi kipróbáltról.

Szóval a ranger. Első pillantásra az jár az ember fejében, már látatlanul is, hogy próba nélkül is ismeri. Petek, íjak, csapdák – hiszen ez a WoW hunter másolata, ugye?

gw007

Először én is beleestem a csapdába, és az íjjal lövöldöztem jobbra-balra, de ez a ranger bizony nem egy átlagos, megszokott vadász. A legjobb fegyver kombói jelenleg nem az íjak, hanem a kézifegyverek.

Egyrészt ott a kétkezes kard, ami hatalmas fun, ráadásul, mint minden kétkezes fegyver, ez is cleavel (3 ellenfelet ér minden kétkezes csapása). Az első támadása bónuszként egy rövid kitérést is ad, a harmadik egy 1200 yardos (ez a hosszú íj lőtávolsága!) ugrás, és van egy channelezett képessége, ami blokkol bármit. Így igazán univerzális eszköz, tényleg mindenre jó.

De nem feledkezhetünk meg az egykezes kardról sem, amely a ranger legjobb single-target DPS fegyvere (és az 1. képessége kicsit idegesítő módon körbetáncolja az ellenfelet). Mellé foghatunk sok mindent a bal kézben: bicskát (kitérés és mérgezés), fáklyát (gyújtogatás, AOE is), kürtöt (nagyon kemény buff), vagy baltát (dobható). Persze ha a kard nem tetszik, akkor a jobb kézbe is mehet egy fejsze, amely 900 yardos távon működik, és kellemes több ellenfél ellen.

Természetesen az íjak sem maradnak haszontalanok, mindössze nem érdemes csak rájuk építeni a karaktert. De továbbra is hasznosak lehetnek csapatban, pvp-ben, és eventek alatt, ha az ellenfél a földre lökdösi a közelhalci kalaktereket, de dulván.

A hosszú íj egy általános DPS eszköz – 1200 yard a lőtávolsága, és az alap támadása (a spammelhető autoattack) annál kevesebbet sebez, minél közelebb van az ellenfél. Nagyjából ennyi a trükkje, ez a fegyver akkor a leghasznosabb, ha meg tudsz állni, jó messzire az ellenféltől, és eregeted rá a nyilakat. A rövidíj ezzel ellentétben a csatározók fegyvere. Az összes képessége mozgás közben mondható, az alap támadása oldalról/hátulról erős vérzést okoz, és a maradék négyből három a harc kontrollálását segíti: az egyik egy kitérést eredményez, a másik lassítja az ellenfelet, a harmadik pedig kábítja.

Már a fegyverek leírása alapján is többféle játékstílus bontakozhat ki a szemünk előtt, de térjünk is rá gyorsan inkább a képességekre. A gyógyító skillek nem túl izgalmasak (az egyik egy HOT, a másik meg egy sima heal, mindkettő hat a karakterre és a petre is), kivéve a healing springet. Ez ugyanis lerak egy nagy kört (a lerakáskor is gyógyít egy nagyobbat) 15 másodpercre , amibe ha beleállsz, akkor nem csak hogy regenerálja az életerődet, de a rád rakott kondíciókat (dotok és debuffok összefoglaló neve) is szedegeti lefelé. Nyilván nem csak rád hat, hanem bármely baráti karakterre és petre, amely belemegy. Hab a tortán, hogy ez egyben egy kombó-mező is (erről lásd a következő cikkben a leírást a csapatról), azaz ha valaki egy olyan képességet használ benne/rajta keresztül, amely ugrással jár, akkor ezt az bizony egy azonnali gyógyító “löketet” eredményez rajta. Ha pedig egy olyan képességet, amely hatása robbanás, akkor egy AOE heal lesz az eredménye. Ez természetesen a 15 másodperc alatt folyamatosan ismételgethető…

A maradék 20 képesség öt csoportba osztható.

Az első a kiáltásoké. Ezek többnyire a befogott állatra hatnak, és nagyon sokrétűek. A “Védj meg” hatására a jószágod 6 másodpercig felfog minden téged ért csapást. Az “Őrizd” 10 másodpercre egy adott terület védelmére rendeli az állatot – ez időre viszont rejtőzést és extra védelmet kap. A “Kapd el” kicsit felturbózza a petet, 10 másodpercre gyorsabb és erősebb lesz. És persze ott a “Keresd és mentsd meg”, amely azonnal odavágtat egy legyőzött társunkhoz, és feléleszti.

A második csoport a csapdák. Ezek mindenféle effektek, amelyeket a karakter maga mellé rak a földre (van rá trait, amivel távolabb is elhelyezhető), és akkor aktiválódnak, ha egy ellenfél belelép. Az egyik lassít/akadályoz, a másik lassít és vérzést okot, a harmadik felgyújt, az negyedik pedig mérgez – persze kígyókkal. Sima ügy.

A harmadik csoport a túlélő képességeké. A “Fenőkő” hatására a következő 6 támadásod vérzést fog okozni. A “Gyorsuló szellő” eredményeképp a karakter és pet 6 másodpercre begyorsul. A “Sáros talaj” igazán kellemetlen (az ellenfeleknek) – egy alapból is 900 yardra elrakható zóna ez, 20 másodpercig marad ott, és elég csúnyán lassít, amíg a terülenén tartózkodsz. Az utolsó tólélő képesség a “Villámreflexek” – megnyomásakor azonnal odébbgurul a karakter, mintha kitért volna (endurance pontot nem fogyaszt, viszont regenerálja azt!), és még sebez is az ellenfélen.

A negyedik csoport a szellemeké (bár az elementál majdnem jobb lenne ide megnevezésnek) – ezek ilyen kis megidézhető szellemlények, alapból helyhez kötve, bár van trait, amivel követnek. Egy percig maradnak kinn, és ez alatt folyamatosan buffolják a csapatot, mindegyik mással. Leginkább a sámán totemeire emlékeztetnek.

Az utolsó csoport a pecséteké. Ezek olyan képességek, amelyeket ha beraksz, rögtön kapsz egy passzív hatást, de természetesen aktiválhatóak is – ilyenkor a passzív hatásuk elvész addig, amíg a jóval erősebb, de rövid ideig érvényes aktív hatás ketyeg. Traitek nélkül az aktív hatások csak a petre hatnak, traittel a rangerre magára is. Védelmek, DPS, sebesség – mind a passzív, mind az aktív hatások ezeken a területeken erősítenek.

Végezetül a három elit képesség: az egyik egy gyógyító szellemet idéz meg, a másik hatására szúrós növények fonják be az ellenfelet 20 másodperce, aki a vérzés mellett még mozdulatlan is lesz 20 másodpercre, ha szét nem csapkodja az indákat. A harmadik képesség meg egy Bestial Wrath, csak itt “Rampage as One” a neve 🙂

Szóval röviden ennyi a karakter. A traitekre már nem térek ki részletesen, mert rengeteg van belőle az öt ágon, és már így is elszaladt velem a ló. A lényeg – az öt ág mindegyike egy-egy fegyver- és/vagy képesség-csoportot erősít.

gw049

A végére maradtak a befogható állatok. Igen, be kell őket itt is fogdosni, ebben szintén hasonló a Warcrafthoz, és abban is, hogy az egyes állatok egy-egy családba tartoznak, amelyek alap képességei közösek – ezek az állat által használt automata képességek. Azaz pl. minden kutyaféle ugyanazzal a hárommal van felszerelve: harapnak egyet (ez az alap támadás), ugranak és lassítanak, valamint ugranak és a földre terítenek (ez utóbbit pl. 40 másodpercenként használják).

Amiben eltérnek családon belül, az az aktív képesség – minden állatnak van egy darab olyan skillje, amit te irányítasz, és ezek már erősen különbőznek. A közönséges farkas félelmet okoz vele, a fehér farkas lassít, a hiéna megidézi egy társát maga mellé, a párfánykutya gyógyít, a kyrtan kopó pedig mozgásképtelenné tesz. És ez csak egy család volt, ami mellett még van 11…

Szóval tessék, ezekből lehet válogatni, kombózni. Nem egyszerű eldönteni, mit is szeretnél, lehet túrni a fórumokat sokat. Én szintezés közben kétkezes kardot és valamelyik íjat használom, egy nagymacska és egy kutya társaságában (ezek között akár harcban is lehet váltogatni, bár olyankor van rajta CD), két pecséttel és egy csapdával. Traiteknél elsősorban a petet erősítem szintén, így egészen jó túlélő, és a sebzés is igen komoly. Ezzel így kiválóan lehet szólózgatni, szóval nekem tökéletes!

A folytatásban (hamarosan) szót ejtek még a többi kipróbált karakterről, a világról, küldetésekről, eseményekről, és a csapatmunkáról. Persze nem maradnak majd ki a negatívumok és a technikai dolgok sem. Ha bármi kérdésetek lenne az itt leírtakkal kapcsolatban, akkor kommenteljetek bátran, és igyekszem válaszolni.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)


  • pefcs

    HansZim admirális generális ennek nagyon nem fog örülni. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Oryon

    Szerintem a játék borzasztóan jó, és rengetek lehetőség van benne, ami olyan pofátlanul hagynak kihasználatlanul ahogy azt csak lehet. Amatőr triviális hibákat vétenek, amik elsőre megbocsájthatók, másodszorra idegesítőek, többedjére pedig arcpirítóak.
    A legújabb fesztivál update a Dragon Bash volt, GW1ben a kedvenc ünnepem volt ennek a megfelelője, amit írtak róla rettenetesen jó volt, és nagyon nagyon vártam. Mini PVP aréna, ahol tűzgolyókat lehet dobálni quake módra (100 HP, gyors vagy, nincs falling damage), Moa (csirkeizé) race, ahol fogadni lehet mint a lóversenyen, megszerezhető holografikus szárny... pure AWSOME...
    Aztán jött a patch...
    PVP aréna? áhh.. egyél meg egy HP regenes kaját, 90HP-t regenel secenként, és mivel 100 HP-d van halhatatlan vagy.
    Moa race? A játékban kb 10-15 skill van ami NPC-kre is hat, de ezt sem sikerült ellenőrizni, elementalista be tufűdta bugolni, bent volt 2-3 órát, redditen száltak a képek 2-300 goldot farmoltak össze vele.
    Az hitted ennyi? Áhh!... Sikerült bent felejteni a következő patch achívment fülét a játékban néven...
    Meg szeretnéd szerezni a holografikus szrényat? Not today BI*CH ha eljutottál 10/10re az achivmentben nem kaptál semmit, mert természetesen ez is bugos volt 🙂
    Ha bármikor ilyen silány trehány munkát adnék a főnököm elé, még ha senki sem látna nagy valószínűséggel akkor is repülnék a munkahelyemről, ezek meg ideba**nak a több százezres játékostársadalom elég egy ilyen silány posványt...

    A játék grafikája szemet gyönyörködtető, a harcok pörgősek ötletesek, a WvW rettenetesen ötletes, az insták feelingesek. És ezzel mind nem kezdenek semmit...
    Értelmes PvP/WvW update nem jött a játékhoz a kijövetel óta. Az insták oylan egyszerűek, hogyha a nyulamat ráteszem a billentyűzetre, és randomban rábogyózik néhány betűre, akkor 80%, hogy sikerül befejeznie.
    Amiket betesznek updatet bugosak, átgondolatlanok, és gyermetegen buták... Living story meg annyira élő, mint egy kétszer fejbe lőtt zombi.

    Ettől teljesen függetlenül, a játék 15 ezer forint (lehet h már olcsóbb). Ennyit bőven, BŐVEN megér. 100-200 órát tökéletesen el tudsz vele szórakozni, és nagyon fogd élvezni. Csak ne várd tőle azt, hogy fél év múlva is jól fogsz vele szórakozni. Le kell tenni időnként huzamosabb időre, és vissza vissza nézegetni. Nincs havidíj, megteheted.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Oryon

    @Oryon:
    Az achivment fület DELETE ME néven hagyták bent, csak taggel, és altónt a kommentből.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kylearan

    @Oryon: először nem jöttem rá, fikázod vagy istenited a játékot, az utolsó bekezdés végül döntött 🙂 de azért elég ellentmondásos a kommented.
    Annyian irnak jókat a GW2-ről, komolyan mondom lehet beruházok egy példányra. Végülis enni nem kér a polcon és ha csak annyi játékóra élményt ad mint a D3 (nálam ez kb 100-150), akkor már rendben vagyunk.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mohrtimer

    @Oryon:
    Én azt nem értem, ha ennyire a bántja a szemed a minőség, akkor mért írod le nyelvtanilag ennyire igénytelenül a véleményed?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    Oryon jól összefoglalta, csináltak egy eszméletlenül jó játékot, aztán mintha otthagyták volna és nem érdekelné őket. Viszont ettől még must have. A legtöbben a 100-150 óra tízszeresét letolják mielőtt elkezdenek ráunni. Mert sokan ráunnak. 1-2 hónapja pl. még én sem gondoltam volna, hogy nem lesz kedvem belogolni, most mégis így vagyok (mondjuk én egykarakteres játékos vagyok, és a megjelenés óta toltam/tolom, viszont nem pvp-ztem még semmit, tehát ott pl. még lenne mit csinálnom). Nem érdemes úgy hozzáállni, hogy ugyanolyan elfoglaltságot vár tőle az ember, mint pl. a WoW-tól. Ez egyben az előnye és a hátránya a játéknak, nem kell napi 4 órát eltölteni vele, ami egyszerre jó és rossz tud lenni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Oryon

    @Kylearan:
    Azért ilyen ellentmondásos, mert ilyen a játék is. Szerintem érdemes rá beruháznod.

    @Mohrtimer

    http://24.media.tumblr.com/acf53a5b67867190bde34d0239840d1e/tumblr_mnkqcukduE1s6b3sdo1_500.png

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @Zake: Most azért gyorsan megnézem a teljes cikkem beállításait a google docon, mert majdnem szó szerint leírál pár mondantot az én konklúziómból (ami pár nap múlva felkerül) 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Rex

    Véleményem szerint a Guild Wars 2ben nincs end content vagy legalábbis semmi olyan amit tartalmasnak lehetne nevezni. Nekem egyedül a fractal nyújtott szórakozást egy darabig míg el nem szúrták módszeresen. Semmi motiváció nincs már sajnos benne... van 80 szint de minek ? 20-as szint elérésével és farmolásával minden megszerezhető. Ráadásul a nehézségi szint növekedésével nem nyersz semmit nincs, nagyobb loot, csak magadat szivatod vele.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • trollnumberone

    Gyakorlatilag fasza single player játék koop funkcióval. Miután megvan a lvl80, megölted Zhaitant (és nem tetszik a WvW), rájössz, hogy nem volt ez semmiben új a királyhoz képest, de amennyit játszottál, azért megérte kifizetni a most már nem tudom, mennyi casht. De 15k Ft alatt van, az biztos. Aki gondolkodik rajta, hogy megvegye, az legyen vele tisztában, hogy ez egy op single player rpg, ami nem ér véget, ha végeztél a storyval, lehet még afkolni utána fővárosban.

    bónusz: ne legyen troll a nevem, ha nem kötök bele ebbe:

    Mohrtimer:
    Én azt nem értem, ha ennyire a bántja a szemed a minőség, akkor mért írod le nyelvtanilag ennyire igénytelenül a véleményed?

    Mit mért? Féllábú majom tömegét? Ha már nyelvtan, akkor lehetne az inkább miért.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    @trollnumberone:
    Jópofa hogy mindenki megjegyzi, bár zárójelbe teszi, hogy "ha nem tetszik a WvW". Ez olyan, mintha a WoW-ot a raidelés nélkül néznéd.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @trollnumberone: Bár megelőztek, de egyetértek Zake kollégával - ez teljesen olyan, mintha elmesélnéd a haveroknak, hogy hát nem rossz játék az a World of Warcraft, de ha nem tetszik a raidelés, akkor nincs engame 🙂 A GW2 bevallottan WvW és sPVP orientált játék a kezdetektől.

    Az, hogy pakoltak bele némi PVE tartalmat, az ugyanolyan gesztus, mint az Aréna és a Battlegroundok Wowban. Csak ők már az elején beletették, nem kellett várni rá sokat 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    Rertez merre vagy? Rendbe kell tenni a dolgokat volt legalabb 2 negativ mondtad a GW2rol:P

    Szereny velemenyen: keves ennel jobb vetelem volt, mint ez a jatek, de tudni kell, hogy a jateknak nagyon hamar elered a hatarait, leven szinte semmiert nem kell megkuzdeni, amiert meg meg kell az valami borzalmas farmolassal mennyiseggel lehet. Itt nincs 2 havonta normalis content pecs maximum a szar maszatolasa, cserebe az alaposzegen kivul egy kanyit nem kell letenned az asztalra.

    Jelenleg allas szerint kb igy nez ki a jatek: PvE-> rohangalsz maprol mapra es olod a world bossokat, vagy vegigrohansz valamelyik insta n00b biztos path-jan (CoF p1). kiskarit huzol, de ne szamits SW:TOR szintu szemelyes tortenetre jobbara minden baromi kiszamithato es unalmas full 2D.
    PvP---> WvW agyatlan zerg, most is az 10 honappal ezelott is az volt. Persze vannak kivetelek, ahogy anno WoWban is volt Tol baradnal, de az esetek 90% ha nem zergelsz a tomeggel elobb utobb megbax az ellenseges zerg.

    Ami viszont teny, hogy a jatek amig el nem ered ezeket, felhotlenul szorakoztato, es nem kinoz szarsagokkal (tavolrol AH stb). Ha valaki a D3mat jo vetelnek tartotta, akkor ez neki maga lesz a manna:P

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Roodie: Ha ez igy lenne akkor a fenti cikkben is kiemelve (en pont engit jatszottam es ha van hasznalhato elite kepesseg akkor az a mistfire wolf volt...es ezzel el is mondtam mindent:D ) miert nincs mar jo ideje normalis kaszt balansz, vagy legalabb probalkozas ra olyan blizzardosan baltaval:D Sajnos a fentebb szoloval kell egyetertsek, a jatek alapjai kivallloak, de megjelenes utan mintha valami sufni ceg csinalna a dolgokat ugy szarnak az egeszbe...vagyik kivulrol igy nez ki.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • trollnumberone

    Azért tettem zárójelbe, mert senki másnak nem tetszett ismerőseim közül, akik kipróbálták, és nekem se, úgy gondolom, általános vélemény, hogy szr. Commander vagy hasonló rangú játékos körül futkozik a sok casual, és random gyilkolja egymást a nagy tömeg, kb úgy mint egy AV meccsen, ahol mindkét csapat bukta a boss legyilkolását, és elszórva darálják egymást már csak.

    Szervezetten guildben biztosan más lehet, biztosítani az utánpótlási vonalakat, védeni egy erődöt, de önmagában olyan tartalomnak (endgame), aminek hónapokon át kellene megtartani a játékost, hogy az időről időre gemes boltban megvegye az új napszemüveget, elég gyenge. Főleg úgy, hogy érdemleges újítást még ehhez se adtak hozzá.

    Én max 10 órát szántam rá, hogy kipróbáljam, és nem jött be. Mennyi idő lehet, ha élvezi is az ember, amíg ráun erre a nem fejlődő tartalomra? Ha már mondtad, hogy kb olyan szintű core feature ez mint WoW raidjei, mennyi idő lenne megunni Black Temple raidet, úgy, hogy a játék kezdete óta az az egy darab kerül be, és később sem jön újabb. Hasonló a helyzet, csak (szubjektív) egy raid sokkal izgalmasabb. (Írhattam volna pl. Karazhant is, amit, lehet, egy évig is végigszenvedné az ember újra meg újra, annyi a csalás. :D.)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    Most komolyan az endgame mindenkinek azt jelenti, hogy +1 raid 2 havonta, amit 2 hétig farmolsz csak azért, hogy meglegyen az ultimate +0,001 sebzést adó fegyvered? 😀
    Nem akarom megint tele szrni a chatet a sok szövegelésemmel, ezért inkább csak belinkelném egy korábbi cikkből a saját személyes, szubjektív véleményemet az endgammel kapcsolatban:
    http://139.162.145.242/gw2-2/2013/05/22/guild-wars-2-helyzetjelentes/#comment-338774

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    @trollnumberone:
    Ez kb. olyan mintha a raid finder alapján ítélnéd meg a WoW-ot (ami szerintem egy merő unalom, mármint a RF). Igen, guilddel sokkal jobb, ráadásul guilddel ott vannak még a guild mission-ök is, stb.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • trollnumberone

    @Xer:
    "Most komolyan az endgame mindenkinek azt jelenti, hogy +1 raid 2 havonta, amit 2 hétig farmolsz csak azért, hogy..."

    Azért, mert lehet feelinges, kihívást jelent a hc, és kellemes sikerélmény, ha egy nehéz bosst igazi csapatmunkával legyűrünk. Aztán jön a loot, és 0,1% növekedés lesz a healemben.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @trollnumberone: És akkor mi van azzal, akinek nincs sok ideje játszani, ezért nincs raid csapata? Akkor számára nincs endgame? Csak azért kérdezem, mert sok korábbi hozzászóló szerint azért nincs endgame GW2-ben, mert nincs raid. (U.I.: Akkor 2 havnta csak 2 hétig van endgame része a WoW-nak? Ha szőrszálhasogató akarok lenni. 😀 )
    Sajnos valóban nincs havonta új dungeon, de én a 9 hónap és 1000+ óra alatt még mindig nem untam meg a játékot. (Nem, nem farmer vagyok, nem ugyanazt az akármit farmolom azóta is. Csak az a lényeg, hogy változatosan kell játszani.)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Skeeno

    Sziasztok!
    Olvastam,hogy sokat optimizáltak a játék motorján a megjelenés óta ezért szeretném megkérdezni hogy az alábbi konfigon;
    Core Duo2
    2giga Ram
    Gforce 8600GT
    Elfutna-e a játék játszható FPS-el?Az hogy ezzel csak minimum grafikán menne az nyílvánvaló ,de a lényeg nekem az lenne hogy pl. egy WvW harcot kibírna-e ez a gép.

    Akinek valami hasonló gépe van,vagy tapasztalata az kérem írjon már egy választ.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @Skeeno: Tudok ajánlani pár szakértőt a témával kapcsolatban: http://gw2.variance.hu/chatbox/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Skeeno: WvW-n kívül minden játszható a gépeden, komolyabb WvW csaták az i5-öt is megizzasztják.
    Ha alacsony népességű szerverre mész, ott nem szoktak akkora csapatok összeállni, így játszható marad gyengébb gépen is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • trollnumberone

    @Xer:
    Akinek nincs ideje játszani, annak nincs endgame. Game se nagyon. LFR-t erőlteti azért blizzard, csak hát az... ja. Persze, eddig megfeledkeztünk arénáról, rated battlegroundról, a normális kompetitív pvp-ről, amit szinte mindig lehet játszani.
    (PvE) Endgame meg nem szűnik meg, kivéve a pár elit nerd guild embereinek, mert nem 2 hét végigmenni minden bosson, általában még normalban sem.

    Amúgy, persze, el lehet lenni 9 hónapig is valamivel, ami első naptól kezdve nem változik semmit, ki mondta, hogy nem lehet egy évig szórakozni ezzel is akár:
    https://www.youtube.com/watch?v=aqAUmgE3WyM

    no offense 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @kindzsal: Miiicsooodaaa? Ki volt az, mi volt az? 🙂 Ha olvastad, a múlt keddi content patch után az illetékes blogon is elmondtam ami nekem nem tetszett, a jövő keddi content patchnél is el fogom mondani, hogy mi nem tetszik benne, az tutifix.

    WvW-t meg akkor kell játszani, amikor normálisan kommunikáló csapatok vannak, oszt jónapot. (nekem pl. éjjel összejön) Teljesen más úgy zergelni, hogy láthatóan gondolkodnak az emberek, és elcsalják a túlerőt oda ahol nem érvényesül a létszámfölény, aztán körbeveszik és lemészárolják a kétszer akkora sereget, ha az nme menekül fejvesztve. Van pár saját készítésű érdekes felvételem ilyen akciókról, csak lusta voltam megvágni, kommentálni és feltölteni. Viszont azt patchelni akarják, hogy a kis csapatok vagy egyéni akciók is értelmet nyerjenek. Egyébként sincs mindenkinek olyan gépe, ami elbír kétszáz játékost harc közben, de hát nem sírhatunk, hogy szegény magyarok vagyunk, nekünk nincs olyan és tessék inkább rosszra csinálni a grafikát. Szerintem WvW tök jó, csak minimum két-három órát érdemes lehúzni egyhuzamban, csak miután kitapasztalta az ember a térképet, meg hogy kikkel érdemes menni. Friends list vagy egy WvW guild a barátunk, ugye. Kb. három óra alatt jelenleg történik 3-5 nagyobb várostrom (most még inkább az mint védés), egy valag event, fejlődik az ember 2-3 szintet, keres sok badge-et, meg tanul is esetleg valami új dolgot, neadjisten jól szórakozik az ismerőseivel vagy egyedül.

    sPvP-ben meg nem szabad agyatlanul spamelni a skilleket, különben egy rutinosabb játékos röhögve szétzúzza az embert, az újoncokkal meg mindegy mit csinálsz, mert még nem tanultak meg játszani. (Valaki hónapok alatt sem.) WoW után nehéz leszokni róla. Főleg azokat ne spameljétek, amiknek a funkciója második használatra megváltozik, pl. thief sword2 vagy shortbow2. Thiefnél fokozottan igaz, hogy semmit sem szabad spamelni, különben elfogy az initiative, mielőtt még sebezhető lenne az ellenfél, és akkor futás van, de ez szinte minden classra igaz. Én szóltam előre... A csapattársak combo field-jeit és a sajátokat meg tessék kihasználni finisherekkel!

    Ennyi voltam. Ez sem két mondat lett, a fene egye meg! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    Combo fieldekről írok a következő részben, mert elég nehéz elsőre rájönni, hogy az miféle

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @trollnumberone: Ezaz! Lehet mást is csinálni WoW-ban is!
    GW2-ben sem csak az van, hogy "nincs raid ezért nincs endgame", mint sokak szerint, ahogy írták... Ott is ott a:
    -PvP (megjelenés óta ez is bővült új mapokkal... méghogy nincs új tartalom :D)
    -WvW (csak nem a bírkákkal kell együtt vonulni és akkor élvezetes...)
    -Dungeonök (nem a legkönnyebbeket kell farmolni, mint a bírkák...)
    -Fractals: minél többször mész abba a "dungeonbe", annál nehezebb. (Nincs új tartalom?!? Megjelenéskor ez még nem volt benn....)
    -Guild Missions: 5 különböző típusú "elite küldetés", amit guildek indíthatnak. Típusonként 5 és 150 között változik, hogy melyik "küldetést" sorsolja ki. (Nincs új tartalom?!? Megjelenéskor ez sem volt még....)
    -"Repuzás"
    -100% mapfelfedezés
    -Jumping puzzlek
    -Mini dungeonök
    -Ünnepi eventek
    -Living story
    -World bossokra vadászat
    -Dinamikus eventek
    ...és ki tudja, hogy mit felejtettem még ki a listáról. 🙂 Rengeteg dolgot lehet csinálni. Csak az dühített fel, hogy pár ember szerint itt FS-en: "nincs raid = nincs endgame"... Bár hlyék mindig is voltak és lesznek is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Xer: Aaa te se vagy elfogult 😀 Az a baj, hogy amit felsoroltal mindig igaz csak epp nem fedik a valosagot mindig 100%-ban.

    Bar ezeknek egy reszet leirtam, nah de a tisztanlatas kedveert:
    - Dungik java marha szep es filinges csak eppen a bosss fightok rettenetesen unalmasak, vagy tul konnyuek, egyszeruen nincsenek jol tuningolva, mert marha unalmas 10 percig evadelgetni ugyanazt az 1 kepesseget amit a boss hasznal.
    - Jumpingok jo pofak 1x max 2x.
    - Living storyt altalaban meg a legelvetemultebb GW2 fanboi-ok is ketkedve istenitenek, hosszu lett es kb marha unalmas.
    - World boss-okra nem kell vadaszni, hanem van egy counter nezel elotte 10 percel odamesz majd 12 mp alatt szetcsapjatok. (ha nem nezel countert akkor jellemzoen le is maradsz rola)
    - Dinamikus eventek nagyresze tok ugyanaz: gyujtogess, kiserj, vedj, es ennyi. Sok esz nem kell hozza, de egy darabig ketsegtelen, hogy szorakoztato.
    - 100% map felfedezes...mivel konkretan megkapsz mindent ahhoz, hogy megcsinalhasd (pontosa meg tudod nezni mi hianyzik 1-1 maphoz) igy kb WvW nelkul (az ugye kicsit macerasabb) siman meg tudod csinalni nem valami was is das.
    - WvW/PvP persze ha haverokkal tolod akkor mindig minden jobb, ez nem is kerdes.
    - Unnepi eventektol meg had ne dobjam el magam, mert a legtobbje iszonyu tescos es szinte mindig lagfestel jar mert a balfax brigad lehetoleg 1 teruletre koncentralja azokat (lasd karaka vagy a Halloween).

    Az endgame, meg nem az, hogy van e raid vagy nincs, hanem hogy tudsz e valami olyat csinalni ami szervezett keretek kozott zajlik es van is ertelme (loot, vanity, title, akarmi) es van benne kihivas, a GW2ben azert nincs endgame mert mindent az arcodba tolnak semmiert nem kell kuzdeni (legendary farmot leszamitva) igy akik szeretnek kuzdeni lvl80+ 100 ora utan beleunnak mert eltunik a csinalni akaras. Az meg sok embernek nem palya, hogy szorakoztasd magad mert milyen csodalatos az, hogy guild szinten futoversenyt rendezunk...ez igy szinten eleg tescos asszem. Kb olyan mintha vennel jegyet vidamparkba majd kozolnek veled, hogy tessek erezed jol magad ezzel 1 evig es van elotted 1 dodgem, elismerem darabig szorakoztato, de megunod. Na ilyen a GW2 is sok embernel, szep volt jo volt, a jatek alapjai nagyszeruek, elofizetes nincs, de mivel ERDEMI tartalom (a +3 PvP map had ne szamitson mar erdeminek, szamomra a PvPben a kaszt balansz elorebb valo mint +1 map) szinte nem jott, abbahagytak, vagy felretettek es majd felev mulva - ha addig nem jon jobb - eloveszik. Mindettol fuggetlenul, vannak boven hianyossagai a jateknak amit 10 honap elteltevel sem sikerult kikuszobolni (jopar beragado event a kezdetektol pl.)

    Egyszeru nalam az endgame a kihivast jelenti, azt ami probara tesz, megkinoz es eufforikus erzesekkel tolt el mikor vegre megcsinalom. Na ezt nem adja meg a GW2, mert ugralni, meg zergelni, meg 15 perces "majdmegoszulok az unlaomtol" dungi fightok nalam nem jatszanak.

    Bocs a WT-ert.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @kindzsal: Én is mondhatom ugyanúgy, hogy "te se vagy elfogult". Ezt csak azért nem teszem, mert saját magad is alátámasztottad az állításomat, hogy van endgame a játékban...
    "Az endgame, meg nem az, hogy van e raid vagy nincs, hanem hogy tudsz e valami olyat csinalni ami szervezett keretek kozott zajlik es van is ertelme (loot, vanity, title, akarmi) es van benne kihivas"

    Az egy szubjektív dolog, hogy ki minden lát értelmet, kihívást, szórakozást, és minden nem....
    Sok ember számára nem az egy játék értelme, hogy "beraktak egy új raidet, statnövekedés volt és ezért kötelezően ki kell farmolnom az ultimate +1 sebzést adó geart..." Sok ember számára az jelenti a szórakozást, hogy változatosan, sok féle élvezetes dolgot lehet csinálni.... Erre lehetőséget ad a GW2. Rengeteg ember játszik vele. Igaz, nem annyi mint WoW-val, de az emberek 99%-a, aki elérte a max szintet, folytatja tovább a játékot, mert talál benne értelmet. Itt is megvan a loot, vanity (szebb felszerelés), title, achievementek, "akármik". Vagy pusztán lehet azért csinálni valamit, mert élvezed... Együtt lehetsz a barátaiddal, segítesz az újaknak, akármi...
    Pl. Én WoW-ban mindig is gyűlöltem az egész PvE részt. (Akkor nincs benne endgame, ha én azt nem toltam?) Nem találtam értelmet abban, hogy csak azért mejek végig az unalmas dungeonökön, hogy erősebb gearem legyen. Vagy szpjak a raidekben a jobb gearért. Számomra sosem voltak élvezetesek a raidek, mert nem az jelentette ott a kihívást, hogy én mennyire harcolok jól, hanem az, hogy vagy valamelyik társam elbszott valamit, vagy pedig alul voltak gearelve és mindenki megdöglött...
    Beszélsz arról, hogy marhaunalmas 10 percig evadelgetni GW2-ben 🙂 Elfelejtettem, hogy sokkal izgalmasabb egy helyben állva püfölni WoW-ban az 1-2-3 gombokat. 🙂 DPS karakterrel ennyit kell csinálni... Tank szintén kb. ennyi, folyamat ordibálok a mobokra, hogy "Engem üssetek!" Healer karakterrel pedig csak a kis csíkokat figyelem, nem is látom a monitor többi részét... ennyi erővel tetrisezhetnék is, ha csak csíkokat akarok figyelni.

    De tekintsünk el a PvE-től... PvP! Az ellen mi kifogásod van? Szerinted a PvP nem az endgame része? Igen, ez sem arról szól, hogy "statnövekedés..." Itt a készítők úgy gondolták, hogy ne kelljen sok-sok órát játszanod, hogy ugyanolyan erős legyél, mint az a nolifer, aki egész nap csak a gépnél ül. Itt új skineket unlockolhatsz a játékkal. Viszont a legtöbb értelmes ember itt is és WoW-ban is nem a statokért PvP-zik... Hanem azért, mert ÉLVEZETES!!

    Na szóval konklúzió: Mindenki számára más a kihívás, az élvezet, mindenki más dologban látja az értelmet. Ez egy szubjektív dolog. Amíg egy játékban van mit csinálni max szint után is és ezt élvezik is a játékosai, addig van értelme, van endgame része.
    Ezzel a témát az én részemről le is zárom, nem megyek bele ilyen gyerekes vitákba. Akiknek valami tetszik, azok számára van értelme, akiknek pedig nem tetszik valami, azok számára nincs értelme annak a dolognak. Évekig el lehetne vitázni rajta. Különben is "Haters gonna hate..."

    U.I.: Még mielőtt valaki félreértené a dolgot... a "negatív" WoW-os kommentjeimmel nem akarom szidni sem a wowot, sem a játékosait... csak azért írtam, hogy lássátok, hogy nem mindenki számára ugyanaz a dolog élvezetes, nem mindenki lát abban értelmet, amiben más igen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • trollnumberone

    @Xer:
    Ez mind trash, kindzsal össze is foglalta, miért. Amúgy Fractalsnak van 5-6 variációja (Ki tudja, lehet, 7 is), ezek ismétlődnek random, és legelső alkalommal tényleg nagyon hangulatos volt. A mark farmolgatás extra minőségű gyűrűkért stb. pedig okot adott a farmolására is. Ha ilyen minőségű anyagot tennének be néha, nem is írtam volna talán semmit, de ez a dolog volt az egyetlen, amit nem két unatkozó szakmunkás dobott össze a játék megjelenése óta. Szintén jó volt az ascaloni falnál levő jumping puzzle, ami közben eliteket is meg kell ölni, mire végére érsz. Ezek tipikusan azok az elemek, amiket elsőre látsz, faszák, aztán ugyanaz az összes többi. Minden más, amit felsoroltál, pure trash (kindzsal hozzászólásában részletezve).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pefcs

    @Xer: Igazad van, nincs is értelme ilyen dolgokról szájtépni. Az egyik embernek ez jön be, a másiknak az. Ez ilyen egyszerű. Azon vitázni, hogy kinek mi tetszik olyan, mint arról vitázni, hogy a szőke, vagy a vörös hajú lányok a szebbek.

    Mindenkinek mást jelent az end-game. WoW-ban van, akinek az, hogy sok achit próbál szerezni. Van, akinek az 5 fős dungeonok a barátaival. Van, akinek a pet battle. Van, akinek a raidek. Van, akinek a story minél jobb megismerése. Stb.

    Ez a szép az emberiségben, különbözőek vagyunk!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Xer: Amiket itt felhoztal, tok igaz csak eppen semmi koze, ahhoz amit en irtam:
    - Nem latom, hogy azon kivul barmit kifogasolnek a PvPben, hogy balansz mint olyan nem nagyon letezik (tudom mas MMOban sem, de ugye a GW2 annyira tokeletes pont ez ne lenne benn az?).
    - A GW2-t sem kinectel jatszod ergo nyomkodod a gombokat es futsz, annyi kulonbseggel, hogy itt futas kozben is hasznalhasz jopar skillt, de nem mindet (szinten allnod kell egyhelybe).
    - A harcnal a Boss fightokra ertettem, es irtam is, hogy azok az unalmasok nem a harc rendszer maga...spamol a boss 1 skillt 10 percig nekem ez nem izgalmas.
    - Ha GW2ben elbasz valamit a tarsad, akkor az is hatranyba hozhat teged, ilyen mikor egyutt jatszol valakivel, szoval ez alol a GW2 sem kivetel (cucctol barmitol fuggetlenul)

    Fuggeltenul ettol fenntartom, hogy sok embernek pont ezert lesz egysiku a GW2 "X" ora jatek utan, mert elmulik a kihivas erzes. Ezt kellene fenntartania a Anetnek ujabb kontentekkel, es olyan dolgokkal amik azt az erzest keltik, hogy erdemes csinalni, mert attol nekem jobb lesz. Nem rossz jatek a GW2, egyszeri vetelnek kivallo, de el kell fogani, hogy az emberek nagy tobsegenek 4 honap jatek utan ellaposodik, ez meg teny latva csak a korulottem elszivargott embereket mig vegul 2 honapja en is abba hagytam.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • trollnumberone

    @Xer:
    "Sok ember számára nem az egy játék értelme, hogy “beraktak egy új raidet, statnövekedés volt és ezért kötelezően ki kell farmolnom az ultimate +1 sebzést adó geart…”"

    lol, erre válaszoltam, de akkor megint:
    Azért, mert lehet feelinges, kihívást jelent a hc, és kellemes sikerélmény, ha egy nehéz bosst igazi csapatmunkával legyűrünk. (Aztán jön a loot, és 0,1% növekedés lesz a healemben.)

    Írtad, hogy nem tetszett WoW-ban pve, mindig más tehetetlensége miatt szoptál. Igaz, értelems guild nélkül semmire se mész. Na de csak nyomkodni kell 123-mat, és állni egy helyben? Nem elég izgalmas? hmm...https://www.youtube.com/watch?v=SDHIRS-WcjY . Melyik GW2 lenne a nagyobb kihívás? Ja, amiben állni kell egyhelyben és a többi 20 ember leöli a bosst.

    Na de, hogy ne legyen ilyen könnyű belekötni, van ilyen is valóban :D: https://www.youtube.com/watch?v=z9AlBvLiUWg

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @kindzsal: Egy picit mégis folytatnám előző írásomat, mert te is féligazságokat mondtál. 🙂
    -Dungik: Valóban vannak unalmas bossok is... általában a leggyengébb dungikban. Nehezebb helyeken kihívás jelent. Ha az evadelgetés pledig nem tetszik, akkor a játékot is kár volt megvenni. Az egész GW2 alapja az aktív harcrendszer, nem pedig az, hogy egy helyben állsz.
    -Jumpingok: Ebben teljesen igazat adok. Nem olyan valami, amit százszor is megismételne az ember... de sok van és ha nem "kifarmolod", akkor sok idő megcsinálni őket.
    -Living story: Rövidek! Vannak unalmas részei, de egészében nézve a dolgot, annak aki követi a loret, érdekes, várja a folytatását az ember. Szerintem egyébként meg senki sem "Isteníti"....
    -World bossok: Igen, sajnos mostanában valóban már csak ebből áll... régen jobb volt, de ennek ellenére mégis rengetegen csak ezeket vadásszák, mert élvezetes számukra...
    -100% map felfedezés: Valóban nem nehéz, de sok idő. Akik szeretik kimaxolni a dolgokat, azok nagyon élvezik.
    -Üneppi eventek: általában jók a minijátékok benne. Lagfest pedig már régóta nincs rajtuk...

    Ezek többsége egyébként amiket felsoroltam kis dolog... Nem azért soroltam fel mindet, mert szerintem pl. az ünnepi eventekkel is hónapokat lehet eltölteni... Azért soroltam föl a sok kis apróságot is, mert mint egy korábbi hozzászólásomban írtam: "Csak az a lényeg, hogy változatosan kell játszani." (és ebbe a sok apróság is beletartozik....)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Xer: Hm nem is rossz egesz sok mindenben sikerult megertened amit irtam. Cool. A lenyeg nem az votl, hogy frocsogok ajatekra mivel tobbszor is kiemeltem 1x vitelnek jobbat el sem lehet kepzelni. hat en is csinaltam a bossrol bossra ugrast 2 nap alatt meguntam, kb ugyanaz mint a farmolni 1 instat. A kis dolgok megis ezeket emelted ki. Akkor mik a nagy dolgok?:P

    U.I.: Nem irtam sehol, hogy ne tetszene az evadelgetes. csak azt mondtam ha 10 percen at kell evadelned 1 adott boss tamadast az unalmas. Igy okes?:P

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @trollnumberone: Te amiről beszélsz, hogy "a többi 20 ember leöli a bosst" az a open-world bossok, amiket azért raktak be, hogy a nagyon casual játékosoknak is legyen sikerélménye.... és semmi köze a dungeonökhöz...
    Hagara-ban, amit linkeltél, a végén valóban van valami kicsi taktika, de előtte az, hogy körbefutnak, az fenomenális! Biztos évekig gyakorolták. 😀 Nem mondom, hogy semmi taktika nincs WoW-ban, hazudnék... csak azt mondom, hogy összességében nem taktikásabb egy dungeon...
    GW2 dungeon bossoknál természetesen meg kell jegyezni, hogy vannak sok taktikát igénylő bossok is, de általában, a legtöbbhöz nem sok extra a taktika, az alap "aktív harcon" kívül... Viszont baromi nagyokat sebeznek, nincs "dedikált healered", ezért folyamatosan mozgásban kell maradni, ami élvezetessé teszi a harcot. És az elesett társakon is harc közben kell segíteni... Szóval legtöbbször nincs olyan előre lebeszélt taktika, hogy "én itt állok, te ott állsz, stb...", hanem e helyett harc közben kell egymásra figyelni. Ha valakinek kevés a hp-ja, meg kell próbálni leszedni róla a bosst, healelni, vagy buffolni a társad. Ha már valaki fexik a földön, akkor védeni kell őt és az őt élesztő társadat a bosstól.... szóval a GW2 sem mellőzi a csapatmunkát.

    @kindzsal: Nem azt mondtam, hogy az ÖSSZES dolog amit felsoroltam kis dolog, hanem azt, hogy ezek TÖBBSÉGE kis dolog... Mik a nagy dolgok? Dungeonök, PvP, WvW.

    Teljesen mindegy úgyis, hogy mit mondok. Mostmár tényleg lezárom részemről a vitát.... Mint már korábban említettem: "Haters gonna hate…” és "Mindenki számára más a kihívás, az élvezet, mindenki más dologban látja az értelmet. Ez egy szubjektív dolog." pefcs fogalmazta még meg nagyon jól a dolgot.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @Xer: ...Végére már nagyon eltértünk az eredeti tárgytól. Szóval visszatérve a "vitát kiváltó dologra": Szerintetek nincs endgame, a GW2 játékosok 99%-a szerint pedig van... Sajnos eddig valóban nem sok maradandó content volt, de még ígyis rengeteg dolgot lehet csinálni max szint után, amit az aktív játékosok nagyon élveznek. Ezen nem érdemes vitázni. Én leírtam a lehetőségeket, hogy miket lehet csinálni endgameként GW2-ben ti pedig mindennek csak a negatív oldalát nézitek, megpróbáljátok kiforgatni a dolgokat és váltig állítjátok, hogy szr az egész, úgy ahogy van. Az óvodások közt vannak ilyen szintű viták. Veletek együtt én is lesüllyedtem erre a szintre, úgyhogy most mát tényleg abba is hagyom ezt a vitát. Írjatok, gondoljatok amit akartok, nem érdekel.
    Minden ember más, mindenkinek más az ízlése, más tetszik és bárki tud bármiben tud hibát is találni.... Ha nektek nem tetszik a játék, nem kell szrni a játékot egy GW2-vel foglalkozó cikkben. Más se megy WoW-os cikkekbe szrni a WoW-ot, akinek az nem tetszik... (Legalábbis az értelmes emberek...)

    Ismét csak pefcs hozzászólását bírom idézni:
    ""Nincs is értelme ilyen dolgokról szájtépni. Az egyik embernek ez jön be, a másiknak az. Ez ilyen egyszerű. Azon vitázni, hogy kinek mi tetszik olyan, mint arról vitázni, hogy a szőke, vagy a vörös hajú lányok a szebbek.
    Mindenkinek mást jelent az end-game. WoW-ban van, akinek az, hogy sok achit próbál szerezni. Van, akinek az 5 fős dungeonok a barátaival. Van, akinek a pet battle. Van, akinek a raidek. Van, akinek a story minél jobb megismerése. Stb.
    Ez a szép az emberiségben, különbözőek vagyunk!""

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Xer: Ja szep duma. 😀
    "Ez a szép az emberiségben, különbözőek vagyunk" ezzel a reszevel nem ertek egyet, de ez mar valoban nem a temahoz vag.

    Annyi meg, hogy nem a jatekkal sokkal inkabb az ANet viszonyulasa a jatekhoz es annak jatekos bazisahoz....inkabb ez a gondja szerintem sok embernek, legalabbis nekem biztos. (egy marha jo alap nem kihasznalasa szerintem legalabb akkor bun, mint szart fejleszteni:D )

    Plusz ami csak a sajat nyomorom en ruhellem az Anet kommunikaciojaert felelos emberet ahogy tud nyilatkozni bizonyos dolgokrol mint a spectate mod vagy barmi mas, mintha leszartak volna a spanyol viaszt, minden ilyen kinyilatkoztatasanal ez az erzesem, es nekem ez valami hihetetlenul iritalo, de ujfent mondom ez a sajat nyomorom. (Kb ugy nez ki mintha a blizzard nagymellenyel elkezdene mondani ok bizony, most olyan egyedit alkottak, hogy erre meg nem volt pelda...lehet hazad es tehetsz bele szonyeget INGAME!).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • trollnumberone

    @Xer: Még a lvl80 után játszók között is van 1%, akik szerint nincs endgame? Azok miért játszanak? Badum.
    " Szerintetek nincs endgame, a GW2 játékosok 99%-a szerint pedig van"

    Erről az instás dologról. Ha egy BME-s és BGF-es nekiáll beszélgetni egyetemről, BGF-es úgyis kihozza végére, hogy BGF a nehezebb. Tényleg nincs értelme tovább vitatkozni az egyértelműről. Jó szórakozást akkor a játékhoz, és ajánlom mindenki figyelmébe a useless boxot, aki több hónap után sem unta meg!

    https://www.youtube.com/watch?v=aqAUmgE3WyM

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @trollnumberone: Pontosan erről beszéltek, hogy csak kiforgatjátok a dolgokat, amiket írtam. 🙂 Vagy netán a szövegértéssel vannak gondjaid? Ez esetben mielőtt felsőoktatási intézményekről beszélsz, menj vissza általános iskolába és tanulj meg szöveget értelmezni. 🙂

    1.: Nem azt írtam, hogy a lvl80 után játszók 99%-a, hanem azt, amit te is bemásoltál, hogy "a GW2 játékosok 99%-a szerint pedig van” ebbe nem csak a lvl 80-as emberek tartoznak bele... sőt a volt játékosok is beleszámolhatóak (nem írtam, hogy csak az aktív játékosok...). Abba az 1%-ba beletartozik az, aki játszott vele, nem tetszett neki és abba hagyta.

    2.: Gondolom, hogy a BME-BGF hasonlattal ara célzol, hogy szerintem nehezebb a GW2, mint a WoW... Hát nem! (Írtam is, hogy a legtöbb GW2 bossnál nincs semmi különleges taktika... szóval nem lehet úgy értelmezni, hogy én azt állítom, hogy GW2 nehezebb...) "Lehúztam" a WoW-ot, ha már ti is a GW2-t, de többször is kihangsúlyoztam, hogy az az én személyes véleményem, hogy számomra milyen... Arról nem beszéltem sehol sem, hogy melyik játék a nehezebb. Azt részleteztem, hogy másabb fajta kihívás van mindkettőben. Egyedül azt írtam csak, hogy a GW2 dungeonjai nehezebbek, mint egy WoW-os dungeon, de könnyebb, mint egy raid. (bár ezt lehet másik topicban írtam...). Mivel más stílus a 2 játék, nem lehet őket ilyen szinten összehasonlítani. Nem írtam olyat sehol sem, hogy maga a GW2 nehezebb, mint a WoW....

    U.I.: Ha ennyire tetszik a useless box, hogy csak ezt linkelgeted, akkor menj és játssz vele egy sötét sarokban. 🙂 Linkelgetheted itt ezt a szrt, de ez csak azt árulja el rólad, hogy egy [nemmondomkimertbannolnak] vagy. Gondolom azért hoztad föl a BME-BGF példát, mert "nagy büszke, mindent tudó BME-s" vagy, de mégsincs annyi eszed, hogy képes légy felfogni, hogy mindenkinek más az ízlése. Te nem látsz semmit a GW2-ben, más pedig nem lát semmit a WoW-ban. Ennyi... Így megy ez. Akár én is telespammolhetném a WoW topicocat, azzal, hogy useles box, mert nekem már nem tetszik úgy a WoW, mint réggen, de nem teszem, mert számomra nem csak az okoz örömöt, hogy ha fórumokon trollkodhatok. Kívánom neked, hogy több örömöd se legyen egész életedben! 🙂 Ja és ne csöpögtesd össze fehérrel a monitorod...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @trollnumberone: Még mielőtt esetleg ezt is megemlítenéd.... azt sem mondtam, hogy a GW2 jobb játék mint a WoW. Csak azt, hogy SZÁMOMRA jobb (meg még sok embernek az). De nagyon debilnek kell lenned ahhoz, hogy az után, hogy 100x leírtam, hogy mindenkinek más tetszik [blablabla] ne legyél képes megérteni, hogy SZUBJEKTÍV, hogy kinek mi jobb, stb., stb....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @kindzsal: Teljes mértékben igazat adok. Sokkal több mindent is ki tudnának hozni a játékból. Nem tudom, hogy mi van az Arenával 😀 Én is, annak ellenére, hogy - mint már a hozzászólásaimból kiderült - a GW2 jeleneg a kedvenc MMO-m, hiányolom pl. a +contenteket. Illetve lenne még mit javítani a játékon. Megvannak a maga hibái. És ja, valóban elég beképzelten beszélnek időnként az "új" featureökről. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • panoz

    @Xer: Az én definícióm szerint az endgame az ami a szintezés és a világ szépségeinek megcsodálása után odaragasztja a játékost huzamosabb időre az MMO mellé.
    Nos GW2-t elég jól kijátszott játékosként mondom a GW2 eléggé híján van ennek.

    Ahogy mondod csak százaléknyi pluszt ad a gear, de elég ahhoz hogy a játékosok nagy hányada megmaradjon maxlevel után is. A GW-2-ben ami lényeges endgame az a WvW illetve a Fractal. A exp mód dungeonokat 10x meglátogatja a játékos és többet feléje se néz, hacsak nem goldot farmol. A visták, a jumping puzzlek meg mondjuk a world exploration, komolytalan felvetni mint endgame, más jól tartott MMO-kban fel sem merülnének ezek mint tényezők. Ezek annyirauncsik mint a WoW-ban holtszezonban elégedetlenkedőjátékosnak mondani hogy "farmolj acsit".

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @panoz: Azért gondoltam, hogy pl. a JP-ket is felsorolom endgame contentként, mert más cikkben volt, ahol pl. repuzást is fölsorolták WoW endgame tartalomként. Az se sokkal izgalmasabb. 🙂 Egyébként ez is olyan szubjektív dolog, amit már említettem. Van aki élvezi, van aki nem. Én pl. élveztem végigtolni az összes JP-t, fullra fölfedezni a mapot, stb. Persze vannak akik nem szeretik, ezzel sincs semmi baj.
    Viszont ha szereted az ilyen dolgokat, akkor a sok kis aprósággal együtt rengeteg időt el lehet tölteni a játék PvE részében is. Persze mivel sajnos nincs rendszeres időközönként új content, ezért valóban hamarabb "elfogy" a játék, mint a WoW. Legalábbis a PvE része. ...Lassacskán csordogál itt is az új content. Megjelenés óta bekerült 1 új zóna, 1 új típusú skálázódó dungeon (Fractals), ami igazából 9 dungeonből áll, 2 új PvP map, 5 típusú guild mission... Csak sajnos nem elég gyorsan jönnek ezek az új dolgok. 🙂 Jöhetnének 5x-ös, 10x-es tempóban. Nem bánnám. 😀
    Ezért is írtam korábban, hogy változatosan kell játszani (ha valaki sok száz [esetleg ezer]) órát akar eltölteni vele. Ha pl. csak önmagában a dungeonöket-t tolod, akkor ha nagyon aktív játékos vagy, max ~2 hónap kell a PvE kimaxolásához. Utána már csak a Living storyk és az ünnepek jelentenek újdonságot. Viszont, ha nem napi 8 órában játszol és változatosan tevékenykedsz, akkor hosszú hónapokra leköt a játék.
    Aki viszont főként a PvP-t kedveli, az nem szenved hiányt endgameben. PvP-ben a WoW sem ad semmi +t új contentekkel az új aréna szezonon kívül, amivel igazából nem változik semmi, csak a gear, ami szerintem egy igazi PvP játékost nem hoz lázba. Úgyis az ellenfelei is megszerzik ugyanazt a geart, nem változtat semmin...

    Na szóval összefoglalva: Mivel ritkán és kevés új content jön, ezért valóban hamarabb elfogy a játék PvE része, mint WoW-nak, de aki szereti a változatosságot és nem egész nap a gép előtt ül, azt hosszú hónapokra leköti a GW2 (ha tetszik neki).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    Egyébként én azt látom, hogy nagyon sokan rosszul állnak a GW2-höz.
    Szóval egy (WoW-on felnőtt) MMO-snak mik az elvárásai? Az, hogy mivel fizeti a havidíjat, a játék ne csak ideig-óráig (hetekig, hónapokig) kösse le, hanem ha úgy szeretné, akár szinte a teljes szabadidejét el tudja ezzel tölteni. Nyilván szabadidő mennyiség függvényében ez lehet kimerül heti 5 raidben, lehet heti 5 raid + 2 altos raid, vagy raid + 20k achi pont, stb. De a lényeg, hogy folyamatos tartalmat vár "ingyen" (illetve értelemszerűen a havidíjért cserébe).

    Na most aki ugyanezt elvárja a GW2-től, az nyilván csalódni fog. Remélhetőleg ha valaki az előző bekezdést végigolvasta, rá is jön, hogy miért: a GW2 nem akar (sose akart) teljes időt kitöltő MMO lenni. Éppen ezért nem is havidíjas. És éppen a havidíj hiánya miatt nincs is senki kényszerítve arra, hogy 0-24-ben ezzel játszon. És ha úgy nézi az ember, hogy egy "sima" játék áráért mennyi játékórát kap (ha semmi mást nem csinál, csak felszintez pár karaktert, esetleg 1-et kimaxol), plusz időnként néhány napra - hétre elég vérfrissítést ingyen (szó szerint ingyen, hisz nincs havidíj), akkor úgy érzem bőven megéri az árát.

    Szóval lássuk be, hogy tegyük fel 1,5 évente jön új kieg WoW-hoz, illetve GW2-höz is (utóbbinál volt már szó kiegről egyébként?), akkor ez alatt a 1,5 év alatt WoW-hoz drasztikusan több új tartalom (és ebből adódóan szabadidőt kitöltő tevékenység) jön. Viszont. Ez alatt a 1,5 év alatt a WoW-ra kell költeni 75000 Ft-ot (! nem elírás), addig GW2-re 12000 Ft-ot. Azért szerintem érezhető ebből, hogy az előbbi fejlesztésére jóval több erőforrás áll rendelkezésre...
    (Tekintsünk el attól, hogy WoW előfizetést lehet goldért is venni, illetve hogy ArenaNetnek azért van bevételi forrása kiegek között is. Véleményem szerint mindkét eset és ebből fakadó plusz/minusz bevétel marginális a fővonalhoz képest)

    (Megjegyzem ugyanez volt a D3 "tragédiája" is, csak mivel az Blizz játék, ezért tényleg tragédia lett belőle. Valójában a D3 kezdetektől fogva egy tök jó hack'n'slash játék, a műfaj minden jellegzetességével. Ellenben 12 millió emberből legalább 10 millió WoW2-t várta, amivel majd évekig ellesz. Ja és még pénzt is fog benne keresni. Aztán utána meglepő módon csalódtak, és mindez a Blizz hibája lett. Pedig sose állították, hogy MMO lesz...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Cathfaern: Nekem csak annyi az elvarasom lenne mint mondjuk a CD project eseteben a witcherrel szemben, ami nem hogy nem online, se nem havidijas, de mai napig tamogatjak (legutobb red kit-tel amivel sajat sztorielemeket gyarthatsz), joval kevesebb emberbol. Ertem en, nem kell szerverpark nem is ez az oldala a lenyeg, hanem erzem hogy szereteik es tisztelik a jatekosaikat, es megtesznek mindent annak erdekeben, hogy a jatekukkal elegedettek legyenek az emberek (bugfixek, kulonfele portok, utolag betett + missziok, es CGI intro/outro). Szerintem meg fuggeltenul mennyibe kerul a jatek..szoval ez az ami sok embernek szurja a szemet, ahogy fentebb is megbeszeltuk mar, hogy egy marha jol alapokkal rendelkezo jatekot vetek elbaltazni. (+ az anet is szedi magat a random ladakbol elhiheted 800 gem kb annyiba kerul mint egy havidij amibol tudsz venni jo esetben 10 BL kulcsot.)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑