Featured gw2_0901

Készült 2013. szeptember 1. | írta Roodie

54

GW2 – születésnap

cf02105-See-You-In-Game

Egy éves lett a Guild Wars 2, gratulálunk neki! A korábbi Reddites infógrafika után ezúttal egy hivatalosat is kaptunk a blog postban. Pár kiemelt adat:

  • Három és félmillió példány kelt el eddig a játékból
  • A rekord 460.000 online játékos egyszerre
  • A legnépszerűbb faj az ember, toronymagasan, a többiek között maximum 6% a különbség
  • A legnépszerűbb class a warrior, legkevesebben pedig a mesmerrel és az engineerrel játszanak
  • Ebben az egy évben összesen 16 tartalmi frissítés érkezett a játékhoz…
  • … bennük 5 új dungeon, 9 fraktál és 3 pvp térkép

Kíváncsian várjuk a továbbiakat. UPDATE A szülinap örömére az Arena Net kiadott egy ütős trailert is.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)


  • http://eu.battle.net/wow/en/character/turalyon/Sindrakis/advanced Khas Dylar

    Lusta vagyok guglizni, mi az a fraktál a GW2-ben? Group quest?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • vazzeee

    Tetszik a koncepciója a játéknak, ez a vedd és játsz, fizethetsz skinekért, de azért nem p2w. Még bétába játszottam vele, és egészen megfogott, lehet majd megveszem ha úgy lesz pénzem.
    Kár hogy ESO, meg a WildStar előfizetéses lesz...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    A fraktál afféle heroic mini insta, választható nehézséggel. A max nehézsége 80, minél erősebbe mégy, annál nehezebb értelemszerűen, de annál több a jutalom is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cyrus

    @vazzeee: TESO meg GW2 között ég és föld lesz a különbség tartalomban,nem hiába döntöttek az előfizetés mellett hisz folyamatos tartalombővítést terveznek

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zibuprofen

    @Cyrus:
    Már ha lesz majd kinek tervezni...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/Baci/simple Baci

    Az előfizetéses TESO infó honnan van?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Cyrus: GW2-ben is van bőven tartalom, csak más típusú mint amihez a többség szokott. TESO még meg sem jelent így nem tudhatjuk mennyi tartalom lesz benne. Az minden esetre nem nagy jövőt sejtet neki, hogy egyértelműen egy olyan réteget céloznak vele (TES játékosok), akik single player szerepjátékosok és jelentős részük semmire sem vágyik kevésbé, minthogy miközben próbálják beleélni magukat a világba 200 majom ugráljon körülöttük. Eközben a TES bizonyos sajátosságai (pl irányítás) elriaszthatják a más mmokhoz szokott PC-s játékosokat. Két szék között tipikus esete.
    Mindezt megkoronázzák a hero enginel-el (swtor) amivel GW2 WvW méretű csatákat akarnak összehozni. És erre a slusszpoén az előfizetés. Szóval...
    Fél év és f2p.

    WildStar akár még be is jöhet, ha sikerül olyan könnyed, vicces hangulatúra megcsinálni a játékot mint a bemutatói.

    Szerintem fog még GW2 meglepetéseket okozni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Donjohnson

    @Sodan: Én úgy tudtam, hogy a Hero Engine-t csak tervezésre használták az elején míg a saját fejlesztett grafikus engine-jük el nem készül.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Sodan: Az lenne a meglepetés, ha végre raknának bele érdemi endgame tartalmat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Khas Dylar: A Fractals of the Mists 5-man progress dungeon-rendszer, ami 9 különböző dungeon-ből, összesen 11 változatból sorsol páratlan nehézségi szinten hármat, pároson négyet. A jelenleg 9 dungeon legtöbbje brutálisan jól néz ki, és mindegyiknek történelmi témája és egyedi mechanizmusa van. Az egész Fractals egy visszatekintés a lore-ban, és eszerint bővítik további dungeon-ökkel. Az unlockolható nehézségi szintek száma elvileg végtelen, gyakorlatban olyan 50 körül megakadnak a csapatok, mert instant halnak. Nem resetel, annyiszor csinálod végig, ahányszor akarod, és minden karaktert felrak lvl80-ra aki belép. (Trait-eket, skilleket viszont nem unlockolja!) Könnyebb szinteken lehet menni kisebb karakterekkel, de nehezebb fokozatokon a szükséges agony-védelmet csak Ascended gearben lehet megoldani, mert abban van csak infusion slot, és azt a geart csak lvl80-as karakter használhatja. Az Ascended statokban is az Exotic gear fölött van és speciális Infusion slotot tartalmaz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • vazzeee

    @Baci: Ugyan akkor lett bejelentve hogy havidíjas lesz amikor Wildstar is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Cyrus: Van egy kis ellentmondás abban amit írtál, mert a GW2-ben nincs havidíj, mégis kéthetente jönnek ki az új tartalomcsomagok, amiknek a fejlesztését a játék eladásából és a gem store-ból bejövő bevételekből finanszíroznak.

    A kéthetente megjelenő Living World és egyéb tartalmakat a 300 fős cég kb. negyede készíti, a cég háromnegyede pedig állítólag egyéb, nem kommunikált fejlesztéseken dolgozik. Ezekkel a gyakori és ingyenes frissítésekkel eddig sikeresen folyamatosan tudták növelni és magasan tartani az aktív játékosszámot.

    Saját meglátásom is az hogy ezzel módszerrel jelenleg a GW2-nek van a legnagyobb aktív játékosbázisa, amit bárki saját maga is felmérhet, ha bejelentkezik a játékba. Óriási probléma viszont hogy a kéthetente kijövő tartalmak nagy része nem marad a játékban, ezért sajnos az új belépők és hosszú időt kihagyó játékosok úgy érezhetik magukat, mintha egy tévésorozat közepébe csöppentek volna, és nem nézhetik meg az előző epizódokat. Ezzel kapcsolatban már volt ígéret, hogy egyre több álladó tartalom lesz az átmenetiek mellett, de egyelőre főleg átmeneti tartalmakat adnak ki. Persze a sikeres alkalmi tartalmakat idővel visszarakják állandó elemként (pl. MF és AR dungeon), de nem mindent.

    Mindenesetre az előfizetéses MMO-kat egyelőre lassabban fejlesztik, mint a GW2-t, szóval nem érv hogy az ESO azért lesz előfizetéses, mert kell a pénz tartalomfejlesztésre, csak abban az esetben, ha eleve kevés aktív játékosra számítanak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    @Rertez: Bár undorító dolog a prejudikálás, de szerintem a TESO és a WildStar is csak max. az első fél évben lesz előfizetéses. Addig behajtanak egy rakás pénzt, aztán szépen ők is átmennek B2P-be, mint ahogy azt már más játékok esetében már láthattuk. Vagy nem. Mert, ha képesek lesznek valami olyan extrém magas élményt nyújtani, ami miatt megmarad a táboruk, akkor maradnak ennél a rendszernél. Ezt még ők sem látják előre, csak ezt az üzleti modellt találták ki, hogy legalább a fejlesztés és az infrastruktúra költségei megtérüljenek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Attila: A WS szerintem még életképesebb előfizetési modellt választott, és minden bizonnyal olcsóbban és hatékonyabban fejleszthető, tehát önmagában a várhatóan a kezdeti sikeres eladásokkal már pénzüknél lesznek az elején az első évre a havidíjak nélkül is. A WS-nak sem lesz reklámbüdzséje, ahogy a GW2-nek sem volt soha. Ezzel rengeteg pénzt lehet spórolni.

    Az ESO viszont sokat veszíthet, mert a jelek szerint nagyon lassan fejlesztik, amire a gatyájuk is rámehet. Februárban volt egy closed press beta, és korábban júniusra ígérték a béta teszteket, ha jól emlékszem, amiből még mindig nincs semmi. A legutóbbi élő bemutatója sem hozott semmi érdekeset, azon kívül hogy egy multiplayer Elder Scrolls játékot, teljesen általános MMO elemekkel láthattunk. Nem akarok vészmadárkodni, de hiába akarnak ott pl. GW2 WvW-hez hasonló tömeges ostromharcot, nem fogják tudni megoldani, ha egyelőre közepes grafikai minőséggel öt főnél is FPS lag várható. Egyedül a történettel tudnának érdekes dolgokat művelni, amitől különleges lehet, de azért én nem fizetnék sokáig havonta. Nekem a harcrendszerrel kapcsolatban is komoly fenntartásaim vannak. Ha az első hónapot elszúrják, akkor nagy bajban lesznek. Mindezt Elder Scrolls rajongóként mondom... Olyan dologba nyúltak, amiben nincs tapasztalatuk.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • wozfahqc

    az első rész élt két évet amíg el nem rontották a kiegészítővel, ez meg egyet se, köszönjük hogy kidobhattunk rá pénzt, ncsoft.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sanyivagyok

    3.5M? Akkor az majdnem annyi amennyi wow player van most XD

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sanyivagyok

    @Rertez:

    Az eso az ensemble online, ami a microsoft tulajdona, amire te gondolsz az teso. Szerintem nagy dobás lesz, akik megvették az skyrim-et meg az obliviont cc 12..17M ember az ezt is megfogja.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Beny

    @sanyivagyok:

    Az ESO-t nem hinném, hogy megvenné 17M ember. Az SW:TOR-nál is ugyanígy gondolkoztak a fejlesztők (Sokan megvették a KOTOR 1-2, meg a ott a sok SW FAN..) és hát láthattátok mi lett belőle.

    Na de visszatérve a GW2-re. Elkezdtem újra én is kb fél év MoP után. Sokkal pozitívabb most már a véleményem róla. Van jövője a játéknak.

    @sanyivagyok:
    A WoW aktív játékosbázisa az utóbbi negyedéves jelentések alapján 7,7M játékos. Attól azért picit messze áll még a GW 3,5 M eladott példánya. Azonban azt is tudni, hogy a WoW játékosbázisa kb olyan 9 millió felett volt kb fél-1 évvel ezelőtt. Tudnillik, hogy kb az utóbbi fél év alatt ment el 1,5 millió játékos, ami azért aggasztó kezd lenni, de nem meglepő.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sanyivagyok

    @Beny: Ha elindul a fogyás akkor az mindig elindit egy lavinát, ha csak a haveri körömet nézem, jó ha 5M player van. Szerintem a kegyelemdöfés az új kieg lesz, tavasszal amit már a playerek nagy része nem fog megvenni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • MarksmanJoe

    @sanyivagyok: Vagy talán az új kiegre mindenki visszatér és annyian lesznek mint a Cata idején. Lehet, hogy azért csökkent a játékosbázis mert tényleg 'haldoklik a wow', de lehet, hogy csupán csak nem volt jó ötlet tényleges contentnek kihozni valamit ami tökéletes áprilisi tréfa volt, és ami nyomokban se illik a wow eddigi képi és hangi világába. Ezt az én haveri körömből, és magamból kiindulva mondom. Sok hardcore warcraft és wow fan haverom hagyta ki teljesen a pandát, úgy hogy előtte minden mást gondolkodás nélkül vett meg.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @sanyivagyok: Azért ESO és nem TESO van a hozzászólásomban, mert a pórnép könnyebben mond "íeszó"-t (szerencsétlen "szwútor" is milyen rövidítés már 🙂 ), ezért általában így rövidítik, de valóban TESO lenne, csak az emberek lusták. MMO-ból még nem adtak el annyit, amennyit te tippeltél. Eddig a GW2 fogyott leggyorsabban Nyugaton a valaha megjelent fizetős MMO-k között, a megjelenést követő 9 hónap alatt 3,5 millió eladott példánnyal. Ha az ESO ezt meghaladja, rekordot dönt.

    @Beny: A negyedéves jelentésben 7.7 millió előfizetés (!) szerepel, aminek a fele a Nyugat összesen (Amerika+Európa+Ausztrália(?)), másik fele Kelet. GW2 csak Nyugaton jelent meg, a közeljövőben adják ki Kínában, és legalább olyan sikeresnek várják mint nálunk. Egyébként EU-ban láthatóan sokkal népszerűbb mint USA-ban, amellett hogy mindkét régióban folyamatosan tele vannak a szerverek.

    Az meg hogy valaki WoW-előfizetésnek számít a statisztikában, nem jelenti azt hogy játszik is a játékkal. Ezért vannak a döglődő szerverek és a jellemzően alacsony populációkra panaszkodó közösség.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Beny

    @MarksmanJoe: Igen. Nagyon sokan reagáltak a MoP kapcsán így. Lényegében nem csak ez a gond. A 2012-es év az MMORPG-k éve volt. Sok komoly termék jött ki (SW:TOR, RIFT, TSW, TERA, GW2) és rengeteg vált ingyenessé. Az F2P piac is jelentősen megnőtt.
    A blizzard ezt az évet benézte, nem robbant akkorát, mint az előző termékei.
    Maga a WoW új kieg cukiságai még elnézhetők, sőt lore terén egész pozitív alkotás lett. A casual réteg elég magas már ott. Az újításokkal, amit sokan butításnak neveznek (jogosan), véleményem szerint semmivel sem támogatja a casual rétegeket, ahogy kéne. Igaz fejlődés és gear szerzés pontját megkapnak mindent. Ezek miatt, vagy talán ettől függetlenül, rengeteg klán szenved amiatt, hogy nem tudnak lassan egy eredményes 10 fős raid csapatot kiépíteni. Végül ezek fel is oszlanak. Mi is sokszor hiába voltunk 10-en ha abból csak 1 tank vagy 2 healer volt jelen. Nem volt raid.
    A játék rengeteg dolgot kényszerít ki az emberekből (pl.: játsz healerrel, játsz ezzel így ...), amibe sokan belefáradnak.

    Értem mondhatják, hogy lehet pvp-zni, acsikat farmolni, altozni, profozni, daily-ket csinálni egyedül, LFR-ezni. A baj ezzel, hogy ezt egy F2P MMO-ban is meg tudod csinálni, sőt még sokkal jobban le is köti az embert ott. Mellesleg, könyebben össze lehet rakni egy dungeon csapatot. A i-re pontot még az teszi, hogy ez nem kerül havi 3-4K forintba, de a WoW-ban igen.

    A WoW-ban igenis szükség volt egyszerűsítésekre, hogy mindenki elérhessen, amit el lehet, csak sajnálatos módon nagyon rossz irányba indultak el. A vicc az egészben, hogy a playerek el is mondják, hogy mi a gond, csak a hülye GC meg bemagyarázza, hogy ara van szükség, amit ők találtak ki xD.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    Hat ahhoz kepest, hogy mindenfele adatokat lattam/halottam, ez igy eleg karcsunyak tunik. Azert az a 3.5 millio peldany nem egy egetvero mennyiseg, ennyi azert altalaban el szokott menni egy egy kozepesebb jatekbol. Elnezve ezeket az adatokat kozel sem mondanam sikeresnek, inkabb egy vallalhato/elvarhato teljesitmenynek.

    @Rertez: Azert, egy WoW KIEGbol is elment kozel ennyi, de ott a Diablo 3. TECHNIKAI szempontbol hasonlitanak, hisz kell a folyamatos online kapcsolat, es nem kell havidijat fizetni, es abbol is elpattintottak laza 12M ha jok az ertesuleseim.

    Szoval egyszo mint szaz, en ezt nem tartom olyan "hub+" teljesitmenynek, de nagyszeru alternativa (nem tobb). TESO fejlesztesi idejerol meg annyit, hogy a SKYRIM 5 evig keszult kb, kozel sem lett befejezve megis hatalmas fun volt "kiporgetni"/felderiteni, innen nezve a GW2 hasonlo fejlesztesi ideje, vagy a diablo 3-e szimplan rohejes a vegeredmenyt nezve.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    Meg annyi, hogy nagyon sok jatek mar eleve F2P modellbe lat napvilagot foleg mostansag, es ott eladasokbol eleg nehez szamokat felmutatni. A TESO is biztos, hogy nagy eladasokat fog generalni, ahogy anno az AION vagy az SW:TOR vagy maga a GW2, mert az emberek vagynak a valtozasra, rajongoi a cimnek vagy franchise-nak. A GW2 esete nagyon specialis az ANet nagyon jol datalta a megjelenest. Kozel s tavol sehol egy normalisabb MMO megjelenes, a WoW-ot tonnaszamra unjak meg az emberek pandak ide vagy oda, szoval szamomra a "vakok kozott felszemu a kiraly" esete all fenn. Illetve a havidij mentesseg nagyon sok kispenzu (vagy erre nem aldozo) embert kepes benn tartani, hogy rutinszeruen beloggol "fut ket kort tancol egyet" Lionarch-ban majd kilep, ezt hivjak megszokasnak (voltam en is aldozata es nehezebb leszokni rola, letenni a jatekot otthagyni es mas fele nezni). Kivancsi leszek majd ha megjelenik nehany nagyobb asz, akar a szamomra ertetlenul korberajongott WS vagy a TESO, akkor majd megint nagyot valtozik a piac...vagy nem (allitom, hogy az elso GW2 kieget veletlenul pont a TESO/WS megjelenesere dataljak 😛 ).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @kindzsal: Igazad van, de a 3,5 millió az első három lezárt negyedévben ment el a pont a leárazások előtt, ami még mindig eladási rekord a fizetős MMO-k piacán Nyugaton a hónapot nézve. A negyedik negyedév leárazott eladási adatai majd később jönnek.

    Szerintem az aktív játékosszám magasan tartása a leglényegesebb egy MMO-nál, ha a népszerűséget akarjuk mérni, és ebben jelenleg az ArenaNet nagyon eredményesnek bizonyul. Lehet vitatkozni, hogy milyen tartalommal, meg hogy ki a célközönség (casual vagy HC), de tény hogy egy évvel a megjelenés után élen vannak népszerűségben, és folyamatosan olyan játékosszámot tudnak produkálni a szervereken, ami felülmúlta a várakozásokat.

    Nem egy jó F2P MMO is van már Nyugaton, és nem csak Keleten, ami mindenkinek konkurencia. SWTOR, Rift, World of Tanks, Neverwinter, Tera Online vagy akár TSW és társaik ide vagy oda, de összességében szépen elviszik a játékidőt, és nehéz lehet mellettük magasan tartani a szerverpopulációkat. A saját bőrünkön érezzük, hogy micsoda népvándorlás van ezen a piacon a túlkínálat miatt. Pl. lenyomja az ember a napit LoL-ban, GW2-ben, WoW-ban, kipróbál egy új MMO-t, eltűnik egy időre a FFIV-ben, és máris elment az ideje, pedig egyikben sem töltött el sok időt. Én is ezt látom, hogy a közvetlen ismerőseim csak akkor mennek be egyszerre együtt egy MMO-ba, ha van közös program. Egyébként a napi rutin többnyire több játék egymás után, vagy minden nap másik játék. Mindig egyeztetni kell, hogy ki, mikor, melyikkel játszik, máskülönben idegenekkel játszunk, aki épp online van.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Rertez: Jól elírtam az első mondatot, és kimaradt a "9 hónapot".

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Beny

    A kezdeti eladások nem számítanak hosszú távú következtetésnek. Legjobb példa erre a Diablo 3. Megvették, ha jól 8-10 millióan, és javítsatok ki, de szerintem ennek az x millió vásárlónak, már ha kb 10%-a ha játszik még vele aktívan, akkor sokat mondtam. Hatalmas nagy pénzlehúzás volt az egész. Már a kiegészítőjében sincs bizalmam.
    Hasonló volt a helyzet az SW:TOR kapcsán is.

    Ha most a GW2 3,5 millió eladott példányát nézzük, azért abból a 3,5 millió játékosból jóval több, mint 10%-a tolja szerintem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Rertez: Nah csak egy apro kotekedes: ha nepszeruseg eleje 460k player jelent egy idoben (ugye ez a rekord), akkor a WoW hol van? Nem vagyok WoW fanboi felrertes ne essek csak kerdem.

    Amugy a tobbivel egyetertek pontosan ez a bajom es ezert nem MMO-zom mar egy ideje, mert megszokasa rutinna valik maga a jatszas es nem elvezeti ertekke. Ott egy Mass Effect, egy Witcher, vagy szimpla Deus Ex, leulok jatszok a magam tempojaban, akkor ha kedvem van vele semmi kulso kenyszer (nekem onlinenak kell lennem, healernek/tanknak mert nincs raid spotom, nincs eleg aranyam/alapanyagom go farm, mert kell raidre stb). Sok esetben lehetne azt mondani, hogy semmi sem kenyszer egy-egy MMO-ban, de ha igazan elvezni akarom a jatekot onmaga teljessegeben akkor bizony erot kell venni magadon es csinalni. A GW2 tobbe kevesbe megadna ezt az elmenyt, de ("szigoruan maganvelemeny ALERT!44!!4") annyira pici a jatekter ( 2-3 ora/terulet szorzd be (kerekitve) 30-cal), annyira bugyuta a lore (PG az egesz meg csak nem is 13), hogy keptelen vagyok elveszni a vilagban. Egy Skyrim, a felfedezes oromet adta minden szinten, hogy minden sarokban van valami kis baszas. Egy witcher, hogy kepes volt egy olyan fantasyt letenni az asztalra, amit a bioware masolni tudott es azt is szarul (DA:O) a maga felnoteknek szolo tartalmaval (nem az erotikus jelenetek). Egy Mass Effect a maga epikussagaval, es filmszeru atvezetoivel es zeneivel. Na ezek kozul a jelenlegi MMO-kban egyikkel sem talalkozom, igy meg teljesen mindegy melyikkel jatszom, mert 12 egy tucat az egesz, mert "belepek azt megy a progresszteherurhajo", meg "farmolom a reput/legendaryt/achivmentet/raidet/geart aze mert azt hiszem ez adja a tartalmat a jatekban". Valoszinu en lettem alkalmatlan az MMO jelenlegi piacara, de ezek a dolgok miatt lesz majd a kovetkezo igazan sikeres MMO (mint amien a WoW volt anno), mar ha kepesek lesznek, ilyen vagy ehhez hasonlo fejlodest felmutatni, addig csak felmorzsolodik a piac mas nem nagyon tortenik szerintem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • DS

    Hát jah, szerintem mivel az MMO játákos bázis szerintem kifejezetten stagnál egy olyan 20 millió körül +-5-10 millió, minden egyes új játék megjelenés, ami nem forradalmasítja a genret árt az egésznek. Folyamatosan oszlik fel a játékos bázis, és egy nagy helyett (wow + 12 millió) lesz sok kisebb. Ami nem tudom, hogy hosszútávon jó vagy rossz lesz.

    GW2-t megvették 3,5 millióan, D3-t meg 12 millióan, ebből érdekelne mennyi MMO player abból a 3,5 millából és mennyi az új játékos, aki még nem játszott mmo val.

    Illetve ott az Everquest Next, ami meg F2P lesz Planetside 2 style, az is bekavarhat majd a piacba

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Hancu

    @sanyivagyok: "ha csak a haveri körömet nézem, jó ha 5M player van."

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @kindzsal: Az első év közepén, mindenféle expansion kiadása nélkül 460k concurrent user növekedés nagyon nagy szám. Megjelenés után érte el a 400k-t 2012-ben, amit később 2013-ban növelt 460k-ra.

    Nem mindegy, hogy ez nő vagy csökken. A Blizzard is megnyalja a szája szélét, ha ezt a konkurens felhasználószámot most két kiegészítő között meglátja a nyugati régióban a szerverein. Kétlem, hogy volt ennyi eddig 2013-ban a nyugati szervereken, mert Kínában a jelek szerint már nem is lesz egy ideig. Az ArenaNet-nél ez szerverenként átlag 9k játékos ugyanabban a pillanatban, tehát elvileg volt több olyan szerver amin egyszerre 15k körül vagy többen voltak online, mert ezalatt a másik régióban nem volt csúcsidő az időeltolódás miatt.

    A WoW szerverei szerintem még mindig olyan 6-8k (esetleg már 10k) max. játékosra vannak belőve, csak ugye nem 51 van belőlük hanem legalább tízszer annyi, amik javarészt low pop realm-ek, tehát szerverenkénti kapacitás hiányában a high pop szervereken hosszú login queue van (concurrent user limit miatt), másokon meg alig játszanak páran. MoP megjelenésekor egy éve Kína nyomott csúcsot egymillió konkurens userrel, az volt az utolsó rekord, és azóta értelemszerűen annak töredéke lehet, ami negyedévente csökken/stagnál a következő dobozos kiegészítőig, ha nem rukkolnak elő valami eget rengetővel, ami felér egy kiegészítővel.

    A WoW-ban nyilván akkor van csúcs amikor kijön egy új kiegészítő, és mindenki egyszerre akar játszani vele ugyanabban a pillanatban, aztán szépen gyorsan beáll a napi, heti, havi rutin mindenkinél és fellélegezhetnek a szerverek. Mindannyian tudjuk, hogy ez így megy minden kiegészítő megjelenésekor. Még mindig konkurens, azaz egy adott pillanatban mért felhasználószámról beszélünk, ugye... Így a 460k nem is rossz egy új MMO-nak mindenféle expansion, reklám nélkül még az egymilliós MoP csúcs mellett sem. Sőt... Főleg azért, mert növekszik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • panoz

    Erős kamu az 5 új dungeon a GW2-ben, miután ugye csak ideiglenesen voltak benn a játékban. Csak a Fractal maradt permanens, és talán az a Super adventure box marad végre most már a helyén.

    Rertez: 3,5 milla eladott GW2 elég halovány, a WoW-nál 7-12 milla között van/volt aki 1 hónap alatt előfizet. 8*12 hónap alatt ha csak a főjátékot is vette meg valaki laza 20-30 milla eladott alapjáték összejöhetett (nem tudom van e erről blizz statisztika).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @panoz: Ha 8,5 évet hasonlítunk össze 9 hónappal, akkor nyilván "halovány" a 3,5 millió. Ezért mondják, hogy minden idők leggyorsabban eladott MMO játéka a kiadást követő 9 hónapban Nyugaton. Ezzel megelőz minden MMO-t, beleértve a WoW döbbenetes nyugati eladásait is az első 9 hónapban. Keleten még nem jelent meg.

    Láthatóan a Blizzard is komolyan veszi a GW2-t mint a legnagyobb versenytársát, mert az utóbbi időben csupa olyan megoldás került/kerül a WoW-ba, amitől a GW2 sikeresnek mondható. Még a MoP launch is a GW2 bejelentett indulásához pontosan egy hónapra volt igazítva, közvetlenül az Anet bejelentést követően, amit kétlek, hogy véletlen lett volna. Szeptemberben nem szokás nagy címeket kiadni, augusztus végén meg pláne. Ettől függetlenül a két játék egymástól nagyon különböző marad, és akár jót tehet a WoW-nak is ez a versengés. Gyorsabban jönnek az új tartalmak, többféle end-game során hasznos tartalom lesz, stb. Látható a tendencia.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Rertez: 2x probaltam valaszolni gondolom spam gyanus lett a kommentem, vagy nem tudom mindegy a lenyeg roviden:
    - Az Anet nagyszeruen lopkodja ossze az otleteket es probalja ugy eladni mintha ok talaltak volna ki (ez engem irital, de befolyasolni nem befolyasolja az eladasokat teny)
    - miben mas a 2 jatek? Gombokat nyomkodsz autoacceptelsz kuldiket/eventeket, de hatha van egy kisordog, amit en nem vettem eszre
    - A te jatekod a GW2, ertem a rajongasod elfogadom en is vak tudok lenni es kezzel-labbal vedeni a legszarabb reszet is a kedvenc jatekaimnak ( witcher 1 szinkron)
    - Gw2 nagyszeru jatek, megerte a penzet, de ha nem vagy PvP fan 3 honap utan a PvE kurva nagy boring (nem reszletenem mert mar nincs idom, ha megkerul a kommentem ott bole're eresztettem)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ensomhet

    Ebben komolyan vannak olyan lények, mint a középen látható izé?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Flyinghawk

    @Ensomhet: Asuranak hivjak a kis taknyokat. Rosszabbak, mint a gnomok 😛 (a grafikajuk viszont jobb)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Ensomhet: Ez egy barátságosnak tűnő példány, de egyébként általában sokkal rondábbak, és minden más fajt alacsonyabb rendűnek tekintenek, meg állandóan fölényeskednek az intelligenciájukkal. Elég vicces hogy a nagy fejük miatt bukdácsolva mozognak, és ha meg akarnak állni, a fejük előre vagy oldalra húzza őket. Szeretnek mindenféle tömegpusztító fegyvereket, teleportokat, golemeket, lézereket fejleszteni, amik vagy jól működnek vagy nem. Kis kiszámíthatatlan szarházi mindegyik. 😉 Az animációjukat képtelenség olvasni, mert olyan kicsik, ezért sosem tudod, hogy milyen skillt akar épp használni ellened.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Beny: azt meséld már el légyszives, miért kellene még mindig játszani a d3 mal? minden játék lehúzás amivel nem játszol minimum egy évig folyamatosan? mert akkor nagyon sok játék szégyellje magát de azonnal.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @wozfahqc: Ezen tegnap a livestream alatt is jókat mulattam, hogy bejöttek elkeseredetten küzdő trollok a chatre, akik annak ellenére szajkózták ezt tudatlanul, hogy talán a GW2 volt az egyetlen MMO idén, aminek nyáron is nőtt az aktív játékosbázisa, és az uborkaszezon ellenére folyamatosan fullon vannak a szerverei. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nemtoknyolc

    3,5 M eladott példány , talán 40,000 aktív játékos . Mindent elmondanak a számok.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    A szerveren ahol vagyok még a sylvari és az asura kezdőn is vannak emberek. Minden eventet meg lehet csinálni ( a group eventeket is) world bossokra gyakorlatilag bármikor van group. Számomra ez nem egy halott játék benyomását kelti.

    @Nemtoknyolc: Az alig 40 ezer játékost milyen forrás alapján mondod. Be tudnád linkelni az adott Anetes nyilatkozatát, vagy legalább az erről szóló cikket egy megbízható szaklapból. Vagy esetleg a hasadra ütöttél és kitaláltad ezt a számot ?

    A halott játékban nekem egyébként az tetszik nagyon, hogy bárhova megyek a világban, játékosok vesznek körül. Valahol ezt is várná el az ember egy játéktól, ha már mmo-nak hívja magát.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Nemtoknyolc: Te sem szeretted a matekot az iskolában, vagy még nem kezdted el tanulni. Segítek: 40k aktív játékosból gyönyörűen el lehet tartani egy 300-nál több fős amerikai céget, és még marad is haszon a kiadónak, ugye? Nem.

    De az is lehet hogy titokban minden játékos egyszerre tíz accounttal van online, és fejenként több száz dollárt fizetünk havonta csak hogy menjen a bolt. Most mindenkit lebuktattál, pedig nem ezt beszéltük meg!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Rertez: tehát te a suliban ilyen feladatokat oldottál meg matematika órán: mennyi aktív játékos tart el egy 300 fős amerikai céget úgy, hogy semmilyen értelmes információd nincs a kiadásokról és bevételekről? ha így volt, már érthető a lekezelő, sértődött hangnemed.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @sientech: Tehát kell további információ, hogy egy tízéves gyerek kiszámolhassa amiről most szó van. Nyilván kell az az információ még, hogy MINDEN játékos havonta kb. száz dollárt fizet a játékért, és akkor tudjuk biztosan hogy 40k aktív játékos eltartja a céget. Egészen véletlenül nem fordulhat elő, hogy mégis van kellő információm és tapasztalatom egy ilyen mérhetetlenül bonyolult számításhoz? Ja, a villanyszámlát nem láttam, és az is nagyságrendekkel meghatározhatja a kiadásaikat. Egyébként sötétben dolgoznak és lopják az áramot, ilyen egyszerű. A szerverek meg mind zombiszerverekből lettek amiken a root jelszó "c". Peti törte fel őket, aki egy kínai kisfiú. Így működik ez a cég.

    Nem vagyok sértődött, csak nehezen tolerálom az ostoba embereket.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nemtoknyolc

    * Leállhatsz. *

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • rosco01

    Hali!

    Kicsit off: Már egy hete várom a Shaman 5.4 előrejelzést. Lesz amúgy?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    @rosco01: érdeklődés hiányában elmarad

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ucnahvuli

    videó eléggé odabaszós

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Petaki

    Tavaly megjelenés után én is kipróbáltam, de kicsit frusztrált a respawn time. Lehet én voltam a noob és lassan haltak a mobok, de nem egyszer előfordult, hogy miután lement egy mob a hátam mögé spawnolt egy újabb. Ez többször is megismétlődött mire végre arrébb állhattam anélkül, hogy ne húzzak be egyet sem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • suttor

    @Petaki:
    Néhány területen tényleg elképesztően gyors a respawn, de ez már a javított verzió. Hajdanán a legmagasabb szintű területek szólóban játszhatatlanok voltak az eszelős mennyiségű újjászülető élőhalott miatt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sanyivagyok

    @panoz: Azért a 7 meg a 112 között elég nagy különbség van és ráadásul egyik érték se jó. A vanila végén kb másfél évvel a kiadás után volt olyan 5M player. És akkor nem volt más. A 12M a wotlk vége felé/ cata elején jött össze vagyis cirka 4-5 év alatt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @sanyivagyok: Nem értem miért bántja őket, hogy GW2 sikeres. A wownak is jót tenne egy erős konkurens, ők is nyernének vele mert összekapnák magukat a fejlesztők. Lehet, hogy még az új karaktermodellek is gyorsabban elkészülnének 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sanyivagyok

    @Sodan: Mindig vannak elvakult fanboy-ok.. Igazából nekünk tenne jót egy igazán jó a mmo és a wow mehetne a picsába. Nade amig nincs más addig...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endrosz

    Itt egy korrekt, nem hivatalos összefoglaló az elmúlt egy évről. Nem csak dicsérnek, részletesen csámcsognak a már megoldott és a még meglevő problémákon is.
    http://www.youtube.com/watch?v=7DuaVq7oQXA

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑