GW2 no image

Készült 2012. augusztus 24. | írta Roodie

72

Guild Wars 2 előzetes

Nagyjából fél nap van hátra a Guild Wars 2 indulásáig, én pedig egy régi adósságom törlesztem azzal, hogy írok egy kis (azaz nem annyira kicsi, pedig rövidnek indult) beszámolót a több mint egy hónappal ezelőtti béta hétvégéről, és a benyomásaimról, a személyes véleményemről – egy pár napos bétateszt alapján természetesen nem fogok messzemenő következetésekkel szolgálni. Hatalmas a hype a játék körül, így én is nagy reményekkel vágtam bele a játékba azon a bizonyos hétvégén.

Az alapok

Az első, ami feltűnt, az a felület, az általános design. Természetesen ez erősen szubjektív téma, de nekem nagyon tetszett az átgondolt, egységes, minimál kinézet, amelynek ráadásul az előző jelzők ellenére bizony igen határozott, markáns stílusa van. Szép nagyon. Különösebb előismereteim nem voltak a játékról egyébként, mármint a felület használatára, a képességek tényleges működésére, az általános mechanikára gondolok, de játék közben nagyon gyorsan rá lehet jönni a dolgokra, szóval tervezésben sincsenek nagyobb hiányosságok, úgy érzem.

A grafika nekem tetszett. Mint a mellékelt képeken is látható, levettem mindent minimumra, hogy a kissé öregecske ATI 4870 kártyámon szépen fusson HD felbontásban, de azért így is akadozott kicsit, ha több játékos volt a képernyőn – örvendetes hír, hogy a tegnapi stressz teszt alkalmával már stabil 30-40 körüli FPS-t produkált ugyanez a gép, szóval dolgoznak a srácok a kliensen, látszik.

A karaktergeneráláskor egy norn harcost alkottam, a viking berzerkerek jártak az eszemben, nyilván. Elég sok opció áll a testreszabásra, bár alapvetően a nornok vaskos, bikanyakú egyedek (mármint a férfiak), és ezen a rendelkezésre álló opciók sem segítenek. De azért sikerült kedvemre valót alkotnom, és belevetettem magam a játékba. Persze nem bírtam ki, és előtte egy rangerrel is nekifutottam, a mellékelt képek azzal a karakterrel készültek, sajnos utána annyira belemerültem a játékba a harcossal, hogy egyszerűen elfelejtettem képeket menteni.

A világ

A környezet nagyon pofás (a nornok egy havas tájon kezdtek) – és megnyugtatok mindenkit, nyoma sincs a keleti MMO játékokban megszokott kinézetnek, még az egyébként mangásnak titulált Asurák is nagyon fiatal és sovány Yoda mesterre hasonlítanak inkább, mint animés cukiságra. Emellett a világ, a környezet maga él, farkasok kergetik a nyulakat az erdőben, az egyik faluban gyerekek hógolyóznak (be is lehet szállni!), az NPC-k beszélgetnek (egymással is).


Érdemes is elbólkászni, nem csak a látnivalók miatt, hanem mert a világban teljesen véletlenszerű helyeken indulhatnak be az események. Nem csak a térképen szívecskékkel jelölt küldetés-adó NPC-k körül kapunk feladatokat, hanem felfedezéssel is rájuk bukkanhatunk. A nagyobbak több fázisból állnak, és az ellenfelek erőssége a résztvevő játékosoktól függ. Ezek mind publikus események, azaz bárki részt vehet bennük, nem kell semmiféle küldetést felvenni, egyszerűen ha a területen vagy, akkor megjelenik az adott fázis célja, és máris csinálhatod. Nem lehet egymás elől lopni, nem lehet a másik elől taggelni a mobokat – aki részt vesz, az megkapja a jutalmát a segítségért, XP és repu pontok formájában többnyire. Nem kényszerít a csapatmunkára, egyszerűen MEGÉRI csapatban dolgozni, tényleg gyorsabban megy minden úgy, nem akadályozzuk egymást.

A rendszer

Egy pár szót ejtek azért a karakterekről és a harcrendszerről is, hiszen ezek a legfontosabb tényezők egy ilyen jellegű MMO játékban. Nem kertelek, először elég szegényesnek tűnt a karakter. Indulásként kaptam egy kardot, és azzal pár alap támadást – egészen pontosan 1 darabot.

No, itt álljunk is meg egy pillanatra. A GW2 ebben nagyon más, mint a többi játék. Az egyes képességek ugyanis nem valamiféle talentezéstől függenek, hanem a fegyvereidtől, legalábbis a felük. A skill baron 10 hely van. Az első 5 a fegyveres képességeké, ezek a felszereléstől függenek. A 6. mindig egy gyógyító képesség, általában 3 ilyen közül választhatsz, a harcos esetében az első egy átlag gyógyítás némi plusz adrenalinnal, a második egy nagyobb gyógyítás passzív életerő-regenerációval, a harmadik pedig egy kisebb gyógyítás, ami leszed rólad két debuffot. A 7., 8. és 9. helyen a kiegészítő képességek vannak, ezeket a fejlődés során kapod, összesen 20 van belőlük, és elég változatosak – van rúgás és nagy csapás, mindenféle saját magad és/vagy a csapatodat erősítő buff, lerakható zászlók, berserker stance. Az utolsó hely pedig az elit képességé, ezekből 3 darab van összesen, és meglehetősen erősek. Ezen felül minden karakternek van 1-4 extra képessége a bar felett, rangernél például a pet management került oda, harcosnál pedig egy darab ütés vagy lövés – ami megint csak a (fő) fegyvertől függ.


A használható fegyver-lehetőségek száma sem kicsi. Kétkezesből is van pár: hosszú íj, kétkezes kard, puska, kalapács. Ha ilyen van nálad, akkor mind az 5 képesség az adott fegyverből következik. Azonban két egykezes holmit is használhatsz: a jobb kézben kard, balta, és buzogány lehet, míg a bal kézbe vehetsz pajzsot, kürtöt, kardot, baltát és buzogányt. Ilyen esetekben az öt képesség közül hármat a jobb kezes, kettőt a bal kezes tárgy ad. Elképesztő mennyiségű kombinációt ad ki, és ezek tényleg teljesen másként működnek.

Példa, először ugye egy kardom volt, ez 3 képességet jelent. Ezekből először csak az elsőt kapod meg, és ahogy azt használod, unlockolod a másodikat, majd azt használva elérhető lesz a harmadik is, azaz nem a szintedtől függ, kis kitartással akár 2. szinten már a birtokodban lehet az összes fegyver képessége.

Szóval a kard képességei:

  • alap támadás, vérzést okoz
  • közepes méretű roham-ugrás, az érkezéskor sebzi a célpontot
  • sebző és ellenfelet lassító képesség.

Ezt még én is kevésnek éreztem, ezért hamar beszereztem egy pajzsot, ami a következő kettőt adta hozzá:

  • sebző és kábító csapás
  • 3 másodperces pajzs védelem, ami alatt blokkolod a támadásokat

Ezt mind szép és jó, de egy igazi berzerker kér fegyverrel harcol, így beszereztem a pajzs helyett inkább egy másik kardot. Ekkor az előbbi kettő helyett a következő két képességet kaptam:

  • egy kardhajítás, amit több vérző sebet okoz
  • riposzt, ami blokkolja a következő támadást, és vissza is támad rögtön, jó kis vérzést okozva

Így azért már alakult a dolog, pláne, hogy az aktív kitérés, elugrálás az ellenfél csapásai elől fontos része a játéknak. Az elején még kevésnek éreztem a képességeket, de pár óra után, főleg, amikor már a kiegészítő dolgok is elkezdtek megjelenni, azt vettem észre, hogy nagyon élvezetes, akciódús és gördülékeny a harc.

Pláne, amikor 7. szinten megkaptam a fegyverváltást. Egy gombnyomással lehet bármikor cserélni 2, a karakterlapon beállított fegyverzet között, ezzel gyakorlatilag az 5 fegyveres képességből rögtön 10 lesz, ráadásul a második szett akár teljesen eltérő játékstílust is jelenthet. Pl. én hosszúíjat választottam második fegyvernek, és ez egyáltalán nem másodlagos szerepet jelent – igenis nagyon durva AOE sebzése lett ettől a harcosnak, amivel egyáltalán nem maradt le a ranger képességeitől – cserében a ranger közelharci képességei is teljesen megfelelőek. A játék erősen épít is erre, fontos a játékstílusod alapján megválasztott másodlagos fegyverzet is, azzal lesz teljes a karaktered.

És ha ez nem lenne elegendő – tekintélyes mennyiségű passzív talent is a rendelkezésre áll szintlépésekkor, azaz itt traiteknek hívják őket. Minden karakter 5 ilyen ággal rendelkezik, és minden ilyen ág pár fegyvercsoporthoz tartozó képességet erősít az általános hatásai mellett. Nem is igazán ágak ezek, hiszen lineárisak – elköltesz 5 pontot az egyik ilyen ágon, akkor aktiválod a második képességet a sorban, ha azt is megveszed akkor a harmadikat stb. – emellett persze ezek passzív stat növekedést is jelentenek. A harcos esetében az Erő (zászlók, dual-wield és kétkezes kard), Fegyverzet (kétkezes kard, vérzések), Védelem (kalapács és buzogány, túlélő-képesség), Taktika (íj és harci kürt, zászlók, harci kiáltások) és Fegyelem (burst sebzés, adrenalin, fegyverváltás) az öt trait ág. A harcosommal én a Fegyverzet ágon indultam el a vérzések miatt. Az első képesség itt 33% esélyt ad minden kritikus támadásnál, hogy vérzést okozzon; a második képesség 3 másodpercet gyorsítás hatást ad 10% eséllyel szintén kritikus ütéseknél.

PVP

Sajnos elég későn jöttem rá, hogy már első szinttől lehet World vs. World pályára menni – ez az, ahol az adott hatalmas területért 3 különböző szerver játékosai hadakoznak. Azért végül sikerült bemennem, és tetszett, amit láttam, kivéve, hogy az akkori optimalizálatlan kliens miatt a gépem elég nehezen küzdött meg a sok játékossal. Márpedig az volt rendesen, egy francia szerver játékosai által tartott várat ostromolt a szerverünk éppen. Volt ott kérem minden – hadigépek, kitámadó védők, a hátunk mögé beérkező francia erősítés, amely visszavert minket a saját bázisig, majd újra visszaszorítottuk őket a várukba… Órákon keresztül ment a hirig, ide-oda vonult a front, és hihetetlen mód élveztem a dolgot. Talán a régi, eredeti Alterac Valleyhez tudnám hasonlítani a maga több órás meccseivel – és ez a hatalmas pályának csupán egy kis része volt, egyetlen utacska, a két végén a felek váraival…

 

Egyebek

Elképesző mennyiségű egyéb apróságot tudnék még felsorolni, ami nagyon tetszett. Csak egy kis szemezgetés, mindenféle rendszer nélkül:

  • Van víz alatti harc, saját fegyvertípussal
  • Ha új területre érsz, akkor egy közelben lévő felderítő megmutogat neked a térképen minden fontosabb pontot, kis mese kíséretében
  • A térkép alapvetően nagyon hasznos, minden rajta van, még az utóbbi percekben bejárt útvonalad is!
  • Hátas ugyan nincs, de rengeteg pont van a térképen, ahova bármikor odateleportálhatsz
  • Az AH bárhonnét elérhető egy gombnyomással, nem kell odasétálnod egy NPC-hez
  • A tradeskillekhez tartozó holmikat egy gombnyomással elküldheted a bankodba automatikusan, hogy ne foglalják a helyet
  • Van egy rakat trükkösen megközelíthető hely, ahol megcsodálhatod a kilátást – ezért természetesen XP is jár, mármint a felfedezésükért
  • Harcban a karakterek egymás képességeivel kombózhatnak, pl. leraksz egy méregfelhőz, a ranger pedig átlő rajta, akkor a nyila mérgezni fog!
  • Ha elfogy az életerőd, nem halsz meg rögtön, hanem kapsz 4 képességet, amit még használhatsz, ha ezekkel legyőzöd az ellenfeled, akkor felkelsz!
  • Elesett játékost bárki gyógyíthat, nem kell külön varászlat/képesség hozzá

Vélemény

Egy, a kezdetek óta (US Béta) World of Warcraftozó, erősen casual játékos vagyok, aki sok minden egyebet is kipróbált, és sorra csalódott – Age of Conan, Aion, Warhammer Online, Rift, SWTOR, és még sorolhatnám. Egyedül a LOTRO tartja magát a szememben, de az a monster play megléte ellenére PVE játék. És bármilyen furcsa, hiányzik egy jó kis PVP akció nekem. Az előbb felsoroltak közül messze a Warhammerrel játszottam a legtöbbet, hónapokig küzdöttem az Öregvilágon. Imádtam a PvP (azaz RvR) részét. Nagyon élveztem a kis küzdelmeket és párbajokat a balance problémák ellenére; odáig voltam a nagyobb csatákért, amiket persze a szerver alig bírt; és az ostromok is lelkesítettek, amíg ki nem vették őket a játékból.

Ezért is tartottam szemmel a Guild Wars 2 fejlesztését és a vele kapcsolatos információkat. Az előzetes hírek alapján egy, a Warhammer Online RvR részére hasonlító rendszerre számítottam, modern körítéssel és mechanikával. Nagyon örültem a béta hétvégés kódnak, mert ugyan videókat nézegettem folyamatosan a játékról, de az mégsem ugyanaz, mint amikor személyesen próbálhatja ki az ember.

A végeredmény nekem nagyon tetszett, annyira, hogy elő is rendeltem a játékot. Mégsem tudom nyugodt szívvel ajánlani bárkinek. Vannak szubjektív dolgok, például az autoscaling. Cascade utálta, hogy nem mehet vissza a kezdőterületekre a magas szintű karakterével vagánykodni, mivel automatikusan az adott zóna szintjére süllyeszt vissza a rendszer – a képességeid megmaradnak, de sokkal kisebbeket ütsz, és az életerőd is az alacsony szintnek megfelelő lesz. Én speciel ezt jó pontnak tartottam, hiszen bármikor visszamehetek bóklászni, és segíteni a többieknek, nem lesz unalmas, hiszen a szint miatt ugyanúgy kihívás lesz minden küldetés, de megértem és elfogadom, ha valaki ezt utálja – nem véletlenül volt az Elder Scrolls sorozat egyik legnépszerűbb modja az, ami kikapcsolta ezt az eljárást.

Vannak azonban ennél sokkal fontosabb, objektív tényezők, amelyek mellett nem lehet elmenni szó nélkül, ha teljes képet akarunk adni a játékról.

Egyrészt a hagyományos értelemben vett végjátékról nem tudunk semmit. Fogalmunk sincs, milyenek lesznek a PVE raidek, miféle jutalmakat adnak, mennyi ideig tart majd végigmenni rajtuk, milyen szervezést igényel. Mint ahogy arról sem tudunk, hogy milyen ütemben kerülnek majd új tartalmak a játékba.

A másik dolog pedig a PVP (WvW) tartalom. Azaz inkább az, hogy mi fogja motiválni a játékosokat arra, hogy részt vegyenek a pvp eseményekben, a játék örömén kívül? A Warhammerben ez egyértelmű volt – a PVP harcokban szerzett pontokból vásárolhattad a képességeidet és az egyre jobb felszerelést. Itt viszont a képességeid a szinteddel jönnek, a PVP felszerelésed pedig megveheted a vendornál alapból. A később megszerezhető PVP holmik már mint kozmetikai cuccok csak, a statjaik megegyeznek az vendortól vásároltéval. Tehát kérdés, hogy elegendő lesz-e egy páncél skin és egy hangzatos cím ahhoz, hogy a játékosokat a harcmezőkre csábítsa – mármint a harc örömén kívül, természetesen. Ez talán a játék legnagyobb kérdőjele – erre nem tudok válaszolni én sem. Meglátjuk, és próbálunk folyamatosan hírt adni a dologról.

Mivel ez a cikk egy régi béta esemény (és az első tizenvalahány szint) alapján készült, remélem hamarosan tudok szolgálni egy bővebb ismertetővel is, pár nappal és/vagy héttel a játék indulása után. Ha még töröd a fejed, hogy megvedd-e, akkor várj egy-két hetet a reakciókra, vagy, ami még jobb, próbáld ki egy havernál -a az utóbbi években volt pár játék, aminek a füstje nagyobb volt, mint a lángja, így megértem a kétkedőket teljesen. Én mindenesetre bizalmat szavaztam a játéknak az előrendeléssel – engem a béta meggyőzött, pedig szkeptikus voltam.

Ha további információkra vágysz a játékról magyarul, jó szívvel tudom ajánlani a Variance blog leírásainak archívumát, rengeteg, általam még csak meg sem említett dologról szó van ott. Ha pedig angolul szeretnél leírásokat olvasni a játékról érthetően és egyszerűen megfogalmazva, akkor a GW2Hub oldalát ajánlom, különösen a karakterosztályokról szóló részt, ahol az általános ismertető mellett az adott karakter játékstílusáról is szó esik.

Aki pedig már előrendelte korábban – találkozunk holnap reggel!

 

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags:


  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    Egy fikarcnyi kétségem sincs afelől, hogy ez egy baromi jó játék lesz. Én ugyan nem rendeltem elő, de mindenféleképp meg fogom venni, majd valamikor az ősz vége felé. Vannak kétségeim a játék élettartamával kapcsolatban, de most még nem akarok messzemenő következtetéseket levonni, mert egy MMÓ-nak legalább három hónap kell, hogy kiderüljön mennyit is ér. Remélem, hogy hosszú távon is kurva jó lesz, és az ArenaNetnek sikerül egy kicsit megszorongatni a Blizzard mogyoróit. 😀 Legyen már egy kis nyomás a kékeken, hogy a WoW még jobb legyen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • o_O

    "végjátékról nem tudunk semmit" - 5fos instak lesznek az endgame, minden instán 3 kulonbozo ut van ezert ha vegigtolod a jatekot (minden instát 1x) az egyik utvonalon akkor még ott van a masik ketto es mivel skalazodnak a kis instak is ezert még kétszer vegigtolhatod az egeszet max szint utan, mmo championon le van vezetve, hogy hanyszáz jatekora (kb 15 nap/300-500 óra kb mar nem emlekszem pontosan).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pewpew

    ha jól tudom a játék csak egyszeri megvételes lesz, és utána nem lesz havidíj. Ez kizárja a hosszú távú content adagolást, az alacsony bevételek miatt. Megvárom ameddig freemium lesz, vagy raknak bele pandát

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @pewpew: Cserébe futószalagon fognak érkezni a kiegészítők (amit természetesen ugyancsak meg kell majd venni).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Askeno

    @pewpew:
    Egy ici-picit el vagy tévedve, szerintem olvass utána jobban a dolgoknak!

    @sunyika: Lesz benne micro bolt ahol baget, karakter slotot stb tudsz venni majd, azaz Te döntöd el mennyit fizetsz még az alapáron túl.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Abrt

    @Askeno: az a baj, hogy a d3 ról is azt mondták, hogy mekkora fasza lesz és hogy inferno, meg évekig senki sem fogja megcsinálni, és tartott kb 1 hónapig az egész. persze a diablo nem mmo oylan értelmemben mint a gw 2, de ettől még kétségeim vannak a játék élettartlmával kapcsolatban. valahogy nagyon úgy érzem, hogy az lesz a vége, mint a diablonak... aztán ne legyen igazam.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Abrt: "persze a diablo nem mmo oylan értelmemben mint a gw 2" a diablo semmilyen értelemben nem mmo 🙂
    @Askeno: Igen, ezek lesznek meg lesznek kiegészítők új contettel, amit meg meg kell venni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endrosz

    Roodie!

    Köszönöm a beszámolót, teljesen korrekt volt. Bevallom, sokkal rosszabbra számítottam. 😛 Neked teljesen jól "ráállt " az agyad a GW2 másságaira -- a legjobb példa a leszintezés, ami elemien fontos része a játéknak, és szerintem is nagyon jó. Ajánlást szintén köszi a Variance szerk. nevében (a korábbiakat is). 🙂

    "Tehát kérdés, hogy elegendő lesz-e egy páncél skin és egy hangzatos cím ahhoz, hogy a játékosokat a harcmezőkre csábítsa – mármint a harc örömén kívül, természetesen. "

    A GW1 is egy ilyen elvű játék volt, milliókat szórakoztatott évekig (pedig a fejlesztést 2008-ban gyakorlatilag abbahagyták), nem félek én ettől. Ha a játék élvezetes, az emberek bele tudnak bolondulni ezekbe az első látásra soványkának tűnő répák kergetésébe is. Tapasztalat. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian

    * A WoW fikázását léci hanyagold ebben a topic-ban. A téma most a GW2! *

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Abrt

    @sunyika: ugye ezt a vitát nem kedjük el. szerintem mmo.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endrosz

    A fentiekhez egy kiegészítés dukál, ami az első 20 szinten még nem nagyon jön elő. Ami a talentekkel összevethető, az a trait rendszer. Ez rengeteg finomhangolásra ad lehetőséget, sok feltételes/passzív képességet ad, és sokkal különbözőbbé teszi még a kezdetben hasonló karaktereket is fokozatosan.

    http://gw2.luna-atra.fr/skills_tool/
    (a bal oldalt második fül, hatszög, visz a traitekre; angolra kapcsolás jobb felül)

    GW2 build elemei, amelyeket külön-külön megválaszthatsz:
    --- Skill bar---
    2 fegyver, 5-5 fegyverskill
    1 öngyógyító skill
    3 hasznos skill
    1 elit skill
    --- Gear modok ---
    6 páncélrúna (mod)
    1-1 fegyverpecsét (mod)
    5 ékszer (tulajdonság+)
    --- Traitek ---
    70 traitpont elosztva 5 traitvonalra, 5-15-25 pontért egy megadott kis trait jár, 10-20-30 pontért egy általad választott nagy trait, illetve 2-2 tulajdonságot növelnek a traitvonalak.
    --- Egyedi mechanizmus ---
    Kasztonként más-más, de mindig van valami aktívan használható része. Ez nem mindig választható, pl. rangernél a pet a saját skilljeivel együtt igen, warriornál a burst skill fix.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Abrt: úgy nemelkezdeni egy vitát hogy tromfolsz, nyertes 🙂

    úgy azért könnyebb kipróbálni és játszani a gw2 vel hogy nincs havidíj kötelezettség, biztos lesznek sokan velem együtt, hogy kocajátéknak simán megéri megvenni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Askeno

    Egy kis Wall of Text, de előbb Roodie nagyon jó lett a 'kis' irományod! még több ilyet kérünk 🙂
    @Abrt:
    Én mind a mai napig nem toltam le inferno Diablo-t, mert egyszerűen nincs rá szükségem, teljesen jól elszórakozok act 3-on a pici kis monkommal (többnyire public game-ben). Nem értettem sohasem, hogy egy játék ami 15 ezer Ft-ba kerül és játszol vele 100-500 órát az miért rövid. Persze ha 1 hónap alatt beletolsz annyit még szép, hogy rövidnek érzed a játékot, de nem is tudom, hogy így miként lehet átélni, végig élvezni az események láncolatát egy-egy boss / nagyobb tömeg elleni harc során. Régen elég sokat WoW-oztam napi 8-15 órákat hónapokon át, és nem tudok visszaemlékezni oly sok mindenre ebből az időből, pedig folyamatosan raid / dungeon / pvp / farm volt terítéken. Én jobban szeretem azt, ha több kisebb adagban játszok, mert jobban is emlékszem rá mit tettem, valamint sokkal jobb érzésem is van, talán pont az emlékek véget. Azonban a Dio3-nak a legnagyobb hibája nem a nehézsége volt / van, hanem a balance-olatlanság és pont ezért volt olyan "gyors" a Dio 3 kivégzése főleg DH -val. Nekem is elsőként így lett meg Azmodan killem, és ez a DH-m 68. órájában volt. A monkomnak 153. óra körül lett meg kínkeservek közepette.
    A két játék eléggé más. Természetesen itt is lehet majd super fast level upolni és az utolsó küldetésig elvinni majd levágni a gonoszt, de nem erről szól a GW2 (és szerintem egy játék sem).

    Minden játéknak van egy hatalmas megjelenés előtti hype-ja, majd a megjelenése pillanatától kezdődően szép lassan (drasztikus esetben gyorsan) el kezd apadni majd lassacskán stagnálni a játékosok száma.
    Dio3-ban az elmúlt napokban pl speed level upot próbálgattam (11 óra 40 perc alatt lv 47) és már bőven 350 óra felett vagyok, de nem unom, mert van benne heti 3-10 órám amit nagyon jól elszórakozok vadidegen emberekkel és akár egy jót is beszélgetek valakivel. Persze fel lehet hozni mindig a Diablo-t, hogy "mekkorát bukott" de én azt látom, hogy folyamatosan az eladások listájának top 10-ben benne van, ami nagyon nem azt mutatja, hogy gond lenne.

    Szerintem itt is hasonló esemény fog lezajlani mint a Diablo 3 körül, mert nagyon sok player / ember / lény félreérti, hogy a GW2 mit is nyújt, ahogyan a Diablo 3 ra azt hitték az lesz a WoW 2. Most ezt hiszik a GW2 esetében is. Pedig egyáltalán nem olyan lesz mint a WoW, nem lesznek tank, healer, dps kasztok azaz ez a hármasság nem található meg, stb. De ha körbe nézünk, akkor láthatunk pár jó MMO(RPG)-t ami a WoW mellett elfér, és a GW2 is ugyan úgy el fog férni, remélem nagyon hosszú ideig, ahogyan a GW1 esetében is történt (Pl. LotRO, Rift, EVE, Allods (míg el nem baszták), Maple Story -- ezek a játékok évek óta jelen vannak és szerintem boldogan élnek a WoW mellett). Amúgy meg a WoW-ot maximum a Titan rúghatja le a trónjáról MMO terén, de talán még az sem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    Tényleg érdekes kérdés, hogy elég lesz-e maga a harc különösebb rewardok nélkül ahhoz, hogy hosszabb távra is motivációt adjon. A másik az, hogy már régen mondom, a WoW PvP-ből nagyon hiányzik egy új "old AV like" PvE-PvP battleground. Egyedül a 40vs40 csata hozta vissza annó a world pvp-s élvezetet. Külön jó volt benne, hogy nem szórta szét a tömeget, mint a többi BG.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mordrede

    Érdekes és jó olvasnivalót raktál össze Roodie gratulálok. Annyit fűznék hozzá mindenhez, hogy az endcontentet még a nagyközönség sem látta. A sárkány főbosszok valószínűleg raid-ek lesznek.(ők lesznek az endcontent).És a tervezett weekly eventeket is kihagytad, mint ami a béta végén is volt, ami szerintem az egyik legötletesebb dolog. A hunger games móka nagyon jópofa volt és ezek még a kiszivárogtatott dolgok. A többi holnap reggel(remélhetőleg) nem sokkal 6 után kiderül.

    off: Minden tiszteletem Endrosz--nak. zsír volt a gamestar-os arena live. kb az 1etlen olyan adás , ahol focusban volt valami.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    Biztos tök jó, de engem a WoW világa a Warcraft 1 óta megfogott, nálam ez számít.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pitypang

    Kérek valakit okítson ki, most akkor nem kell polipnak lennem ebben a játékban? Nincs sok-sok skill, elég kezelnem mondjuk 10 gombot?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ranger

    @Pitypang: Max 10 skilllehet az actionbaron, Ennek egy részét te választod ki egy halomból, hasonlóan mint a D3-ban. De csak azokat tudod használni ami kint van az actionbaron. De a 10 sillből legalább 5db hosszabb cooldownal rendelkezik, szóval nem kell állandóan zongorázni.3-4 skill van amit folyamatosan nyomogatsz, a többit alkalomszerűen amikor szükséges/lejárt a cd.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @Mordrede:
    "A sárkány főbosszok valószínűleg raid-ek lesznek.(ők lesznek az endcontent)."
    100%, hogy nem. A GW2 fejlesztői levezették, hogy miért pont az 5 fő az ideális group méret PvE-ben és PvP-ben is, és erre tuningolnak mindent. Ki is jelentették, hogy nem lesznek nagyobb méretű groupok ennél.
    Szerintem a főbossok inkább hatalmas dinamikus eventek lesznek. És akkor végre nem az lesz, hogy 10 szerencsétlen leveri azt aki úgy amúgy egy újpöccel egy egész várost romba tud dönteni, hanem bizony pár száz player végzi ki.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Blasta

    kíváncsi leszek, mivel nincs kimondott healer hogy fog kinézni egy dungeon/raid, mindenki csapkod és néha healel magán egyet vagy hogy? Mert ha így lesz nem lesz túl nagy kihívás a naxx40/sunwellben edződött playereknek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Darksoldier

    Érdekes leirás mondjuk ez eleje igen száraz lett,a pvp-s résztől már érdekesebb.Mondjuk ezt"Ha elfogy az életerőd, nem halsz meg rögtön, hanem kapsz 4 képességet, amit még használhatsz, ha ezekkel legyőzöd az ellenfeled, akkor felkelsz!" bődületes baromságnak tartom.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • IdealDarkness

    Abban már most is lenyomja bármelyik mmo-t, hogy itt normálisan elindult a headstart, nem omlottak össze a szerverek. Ez máris egy nagy piros pont!
    Egyetlenegy kétségem van, mégpedig a klasszikus endgame hiánya, itt nem lesznek hagyományos értelemben vett raidek, mint wowban, viszont a pvp klasszisokkal jobb, és maga a játékmenet is sokkal dinamikusabb.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    Lesz egyébként endgame "raid", valami partraszállásos-ostromos móka, ahol valami nagy sárkányt kell támadni. Csak erről keveset beszélnek, és/vagy nem nagyon akarják észrevenni az emberek hogy volt már erre is utalás. Meg arról is elfeledkeznek, hogy pl. a WoW-ban sem az elején volt benne a játékban pl. DS...

    De aki a szavatosság miatt aggódik, az majd nyugodtan hasonlítsa össze az ár/érték arányát egy single player RPG-jével, ugyanis ha abból az irányból nézzük, itt is van rendes sztori questline (ami fajonként eltérő, plusz még variálódik a karaktergenerálásnál választható dolgok miatt), erre jönnek rá a barangolás közben a dinamikus események, az, hogy multiplayer, no meg pl. a pvp. Párszáz órácskát akkor is ellehet vele lenni, ha 2-3 hónap múlva megunod, és még mindig nem sokkal több az ára, mint egy single player RPG-nek... Szóval nem értem ezeket a félelmeket, hogy jaj istenem, de hát mit fogunk mi itt csinálni hónapok meg évek múlva.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    Kezdetektől tudni lehet, hogy ez alapvetően egy pvp játék, ezért aki hatalmas endgame raideket vár az csalódni fog, ez egyszerűen nem az ő játéka.

    Nagy előny a havidíj hiánya, így nem érzed úgy, hogy muszáj lejátszanod a pénzed, illetve hogy statokban nincs különbség a megszerezhető cuccok közt csak kozmetikai dolgokban. Ettől egyrészt tényleg a skill érvényesül, másrészt nem érzed úgy, hogy állandóan farmolnod kell nehogy lemaradj a többiektől.

    Itt akkor játszol amikor épp kedved van, és a játékélményért, nem azért hogy tartani tudd a lépést.

    Kiegészítők állítólag évente jönnek, azokban lesznek a nagyobb újítások.

    Ez a játék szerintem attól lesz nagyon sikeres, hogy jól elfér más mmo mellett, így sokan játszanak majd vele párhuzamosan wow, swtor, rift stb. mellett.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    @Zake: Persze, hogy megéri azt a 10-15 ezer Forintot, mint ahogy megérte a pénzét az Age of Conan, a Warhammer, a RIFT vagy a Tera is. Nem erről van szó, hanem arról, hogy magasabbak az elvárások, és nem egy újabb rágógumi MMÓ-t várunk, hanem egy olyat, ami évekig izgalmas és erős versenyző lesz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Zake: Az a partraszállásos dolog az uccsó zónába megérkezés eventje lesz ahogy olvastam, nem raid.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://piv.pivpiv.dk/ Zsaciku

    @IdealDarkness: Nem omlottak ossze AZONNAL a szerverek 🙁 Engem 4ora jatek utan dobott ki incorrect password hibauzenettel harc kozben es jelenleg az eu login szerverek halottak... A jatekrol sokat nem tudok mondani mert az a 4ora amit toltam par pislogas alatt elment 😀
    EDIT: 2dologra azert emlexem: min 30ember wipeoltattam mert elinditottam egy eventet ami 5szinttel magasabb volt nalam, a masik meg hogy a jatekosok nagyon segitokeszek chaten es harc kozben is ami a wow utan nagy meglepetes

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • KraX

    @IdealDarkness:

    Legjobb tudomasom szerint az egesz jatek a levelup-al _egyutt_ az "endgame". A fejlodest nem egy szukseges unalomfaktornak akartak a keszitok, hanem egy fun dolognak ami a jatek szerves resze nem csak egy nyug amit gyorsan vegig kell daralni, hogy elerd a vegen az end contentet. Szerintem ezert is super otlet a karakterek lescale-elese ha alacsonyabb szintu teruletekre mennek vissza. Ugyanugy lehet kihivas egy uj contentel berakott low level terulet peldaul.
    Ebben a jatekban nem gondolom hogy rohanni kene. Mas stilus.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @Zake:
    Nem, az nem "raid" lesz, hanem dinamikus event. Nem instance-olt dolog lesz, hanem "free for all".

    @Sodan:
    Nem, nem pvp-s játék. GW1 tényleg annak indult inkább, de idővel ott is felfejlesztették a PVE-t is (kissé hasonlóan, mint a wowban történt a pvp-vel). Ellenben a gw2-t már kezdetektől is a pve és a pvp egyforma figyelembe vételével tervezték. Az egész játék alap filozófiája az, hogy mindenki azt csinálja amit szeret.
    Nagyon remélem, hogy a WoW-osok világnézetét a MoP-ban érkező challenge módok végre kicsit átalakítják, mert valami hihetetlenül idegesítő tud lenni, hogy a wow-ok 90%-a szerint ha valami nem legalább 10 fős, akkor az csak könnyű, semmi kihívást nem jelentő, faceroll dolog lehet (én is WoW-os vagyok, mielőtt valaki nekem esik).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pitypang

    @Ranger: Köszi a választ. Szerintem beruházok rá majd én is. Tetszik hogy nem előfizetéses modellt használ, így majd szépen eljátszogatok vele, aztán ha később esetleg kedvem szottyan MMO-zni bármikor újra rávethetem magam:)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mordrede

    @Cathfaern:
    Igen igazad, van rosszul fogalmaztam. Nekem azt jelenti a raid.

    Ő most jut eszembe míg a login server bénázott, hogy 1 fontos dologról nem volt szó. Ami szerintem a legnagyobb előnye a legtöbb mmo-val szemben. Az hogy nem tudnak semmit sem ellopni egymás elől az emberek. Se lootot se 1 árva node-ot.
    Állhat ott 5 ember a copper node előtt te akkor is odamehetsz és kiveheted. Szerintem ez olyan nagy változást hozhat az emberek mentalitásában, ami egy kellemesebb közeget teremthet. Aki többet akar tudni nézze meg a gamestar arena live műsorát amit a gw2-ről készítettek.(érdemes)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Vulture

    Ugyanannyi értelme lesz húzni a pvp rankot mint arénázni magasabb ratingért. A páncélod ( skin-t leszámítva tényleg ugyanaz marad statokba ) de pl az amulet ami a legtöbb statot adja erősödni fog. Kb. ugyanaz mint a conquest-es gear és az elite conquest gear között a különbség ( csak ott 1 fegyó. )

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • IdealDarkness

    Nyihihi, elkiabáltam, a legszebb D3-s időket idézi a szerverek teljesítménye. elborult minden:))

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    @KraX:
    A legtöbb MMO -ban a szintezés, a felfedezés a legélvezetesebb. A negyedik alt powerlevelingje már persze más tészta, föleg ha kicsi a játékbeli világ, és ugyanott ugyanazokat a küldetéseket kell csinálni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • KraX

    @Charmed:

    Javitson ki egy gw2 expert ha tevednek, de en ugy tudom, hogy bizonyos pontokon a karakter/fajanak/classanak/donteseinek fuggvenyeben elagazik a story mode tortenete tenylegesen, ezert uj karakterrel egy teljesen mas utat jarhatsz be, novelve ezzel a replayabilityt. A questeles sem teljesen a hagyomasnyos felveszem a quest hubbol a kuldeteseket es megyek a dolgomra tipusu hanem sokkal inkabb esemenyvezerelt, vagyis az egyes teruleteken mindenfele random eventek tortennek amik tortenetebe belefolyhatsz. Vannak egyszeru, egy lepcsos eventek es vannak tobb lepcsoben lezajlo esemenyek. Egyszoval, mindezek fenyeben nem lesz unalmas egy masodik vagy harmadik karakter felhuzasa sem mint mas regebbi MMO rpgben azt lattuk. Termeszetesen a mindenkori tevedes jogat azert fenntartom magamnak most is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • qwertzu

    Ki az a Roodie?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian

    9 óra játékkal lvl9 értem el... azaz kb óránként lehet egy szintet lépni, és egy másodpercig nem unatkoztam!
    Durván jól sikerült a játék, az első pillanatoktól kezdve magával ragad, sé nem ereszt.
    Kb mint anno a WoW, mint nekem az életemben az első MMORPG amit kipróbáltam. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zerodeath

    Ha tényleg ennyire addiktív , mint az ember első mmorpgje akkor kötelező vétel lesz. Na de várjuk ki 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Rumil

    @Attila:
    Ne haragudjá de jöjjön rád a nehézség 😀

    Nem akarjuk hogy a WoW jobb legyen! A WoWnak legyenmá vííígeee.....
    Mi azt akarjuk hogy 2 év múlva a TITAn jelenjen meg, annyira szorongassa má meg a blizzardot hogy az új MMOra koncentráljon ne a 8évesre.... ÁMEN

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ranger

    @Rumil: Csak nehogy az legyen a Titannal is mint a D3-al hogy túlhypolják amíg nincs a kézben a játék addig ugrál mindenki hogy milyen jó lesz és ez lesz "A" játék, aztán pár hét múlva a játékosok fele csalódottan pislog, hogy erre ugráltunk éveken keresztül? Néhányan már most ugrálnak a Titanra mint megváltóra, pedig amit tudunk róla az az abszolút nulla. Túl nagy és túl hosszú ideje megy a titkolózás. Ami a végén persze hogy nagyot durranhat, de lehet hogy a végén wtf fejjel nézünk, hogy ezt rejtegettétek 5 éven keresztül?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kobra92

    @Rumil:
    nem igen lesz vége amíg milliók játszanak vele ...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • bericroxx

    Titannal kapcsolatban elég erős a gyanúm, hogy browser based social mmo lesz. Kb mint a fb játékok.
    Amúgy aki aktivabb gw2 körökben, hallott már arról valami pletykát vagy konkrétabb hirt hogy mikorra tervezik az árcsökkentést?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Detto

    @bericroxx: Árcsökkenés ? 08.28.-án indul hivatalosan. 😀 Még várni kell az árcsökkenésre pár hónapot. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @bericroxx: Még baromi sokáig nem lesz árcsökkenés. De vannak helyek ahonnan olcsóbban veheted meg. Én is így tettem nekem 12,090 Ft -ba került míg máshol 14,990. Keress rá google-n, nem akarok itt reklámot csinálni a cégnek de webshop és ált olcsóbbak náluk a játékok. A másik 12,000 Ft = 3 hónap WOW feltöltés. Ennyit megér. Szerintem fél - 1 évig ne várd hogy olcsóbb legyen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @bericroxx: Titanról olyan pletykát olvastam valahol, hogy egy "WoW 40k" lesz. 10000 évvel játszódik majd a jelen kor után, űrhajóval érkezünk meg Azerothra, ahonnan minden faj kihalt. Próbáljuk felderíteni, hogy mi történhetett, eközben felzavarunk álmából valami ősi gonoszt, és kész a baj.
    Hivatalosan pedig annyi a biztos, hogy f2p lesz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    @Sodan: Semmit se lehet tudni a Titanról, csak annyit, hogy MMO lesz, egy teljesen új settingben fog játszódni, és hogy a WoW engine-jével tesztelik a mechanikákat. Fogalmam sincs, hogy honnan vetted ezt a F2P dolgot, de biztos tudsz adni egy linket.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • alkaline

    tudja valaki hogy ez a gw2 világ is olyan mint a wow, hogy teljesen nyitott és lehet menni minden irányba szabadon? vagy olyan mint az aoc, hogy csak 1-1 területre lehet menni és nem egybefüggő?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blcomputer.hu Garmacor

    Szabadon barangolható. Természetesen vannak végei mert térkép de meg is lehet halni mert lepotyogsz itt ott 🙂 A térkép brutálisan nagy 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Attila: Infokat egyik fórumon írta be valaki már régen, azt állítva hogy belső infoi vannak, ezért is írtam hogy pletyka, vagy igaz vagy nem. De ha csak a 2 utóbbi wow kieget nézzük, catas tájrendezésre és pandára is azt hittük, hogy kamu és vicc, aztán tessék. Találgatni meg lehet, az nem árt senkinek 😀
    F2P dolgot meg ti írtátok itt, most nem keresem vissza. Egyik blizzardos mondta, hogy abban gondolkodnak, mert még a wow játékosszám rekordját is túl akarják szárnyallni, de véglegesen még nem eldöntött.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Abrt

    @Sodan: azért aközött, hogy biztosan F2P lesz és aközött, hogy lehet, hogy az lesz, különbség...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/bloodscalp/zakarias/simple Verminaard

    @Sodan: Főleg úgy, hogy az én emlékeim szerint, csak arról volt szó, hogy ha jön a Titán akkor a WoW (valószínűleg) F2P lesz. Bár nem vagyok jártas az MMO game-ek üzemeltetésének gazdaságtanában, de nekem párhuzamosan 2 F2P game működtetése nem tűnik nagy ötletnek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Attila:Mégis kikerestem 😀
    Úgy emlékszem foglalkoztatok vele még ezen kívül is, de mindet nem kutatom fel.
    http://139.162.145.242/mmo/2012/02/23/f2p-lesz-a-titan/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @alkaline: Bazi nagy világ, és lehet menni ide oda bárhova, ahol pajtikkal találkozól és események sorozatát megvíva fejlődsz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    @Sodan: Ja, ez nem hivatalos infó, sz'al kb. annyit is ér. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @Sodan: Ezzel egy probléma van. A Wow 40k-ba hogy illenek bele a Coca Cola meg Intel reklámok? Mert a Titánnal 1 dolog biztos, hogy többször kerestek cégeket, hogy hirdessenek a Titánnal.

    A Gw2 térképre meg az, hogy hatalmas egy igen szerény kifejezés. Nem tudtam hétvégén egész nap tolni de azért beleraktam jó pár órát és a világtérkép 3%-át fedeztem fel. Ez azt jelenti, hogy a charr kezdőt kivégeztem kb. Ez a charr kezdő is akkora és annyi felfedeznivalót adott, hogy 2 napig el voltam rajta és nem unatkoztam egyszer se. Nekem is ahogy egy másik kommentelő írta előttem az első mmo élményét adja. Ez nálam nagy szó mert nekem a Wow volt az első amit a mai napig a legjobb mmonak tartok. Külön jó pont hogy tényleg más mint egy klasszikus mmo. Végre valaki nem egy Wow klónt csinált, mai annyit tud, hogy szép és van egy feature benne amit a Wow nem tud. Aztán kiderül hogy fele annyi dolog sincs benne, mint a Wowban és ami benne van azok is sokkal gyengébbek a Blizzard játékánál.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • miki111222

    Egy kérdés: Lehet a guild wars 2-ben ugrani? 😀 Nekem az 1-ben is nagyon idegesítő volt így a wow után hogy nemlehetett benne ugrani, illetve nekem a 2-ben csak az nem tetszik hogy lehet teleportálgatni össze-vissza mint az oblivionban és ez szerintem rontja a nagy terület érzetét hiszen nemkell ténylegesen ide-oda repkedni mint a wow-ban hanem csak ráklikkelek a map-on hogy hova akarok menni és odateleportálódok, de am nagyon bejön eddíg lehet hogy kifogom majd próbálni 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @miki111222: 😀 Lehet!!! SŐŐŐTT! 🙂 A fejlesztők csináltak egy fricskát megviccelve a játékosokat és magukat is úgynevezett Jumping Puzzle -k vannak elrejtve pályákon ahol lootért és XP ért, ilyen super mario és sonic feelingben fel kell ugrálnod, úgy hogy ne vétsd el az ugrást mert lezuhnasz 😀 Keress rá youtube-n és röhögni fogsz! Baromi jók! Ez a teleport rendszer pedig kellet, mert olyan baromi piszok nagy a térkép, hogy még ha lenne repülő mount is mire oda reppenél 10-20 percet repülnél... ami durva.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @miki111222: A Gw2-ben olyannyira lehet ugrani, hogy konkrétan mini-játékok épülnek erre. Jumping puzzlenak hívják őket. Minden térképen van adott számú vista. Ezek olyan pontok, amiknek a környékén kiemelkedően szép táj vagy látnivaló van. Általában magas pontokon vannak pl. hegyek tetején vagy a fővárosokba egy magas épület egy kiszögellésén. Sokszor elég trükkös feljutni rájuk. A közlekedés ízlés kérdése. Én úgy tapasztaltam, hogy még gyorsabb így az utazás, mint a Wowban pedig ott is nagy segítség a maxos flying mount. Viszont a rövidebb területeket kénytelen vagy gyalog megtenni. Ami ebben a játékban azért jó, mert így nem maradsz ki semmilyen látnivalóból. Látnivaló az pedig van dögivel. Számomra a Wow egyik legnagyobb erőssége a komplexitása mellett az utánozhatatlan hangulata. Hiába nagyon elavult már a grafikája, nálam a Wowos megyék változatossága, a területek designja lenyomja bármelyik csili-vili keleti mmot is. Több mmot is kipróbáltam az évek alatt, és soha egyetlennél se éreztem, hogy "hiányoznak" a terültek és maga a világ. Csak a Wownál. És egyetlen mmonál se volt az, hogy a világ az első pillanattól beszippantott volna
    és azt éreztem volna, hogy évek múlva is szeretni fogom ezeket a terülteket. Ezt a Wow érzést eddig egyedül a Gw2 területei tudták hozni. Sőt itt az a bajom hogy sokszor fejlődés helyett megállok fél percig vagy percekig nézelődni. Olyan konkrétan mintha egy megelevenedett festményben kalandoznék.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Salen: Kikészítesz 😀 Mintha egy repülő mountnak nem annyi lenne a sebessége, mint amekkorát meghatároznak neki 😀 Amúgy meg nem azzal van a baj, hogy vannak ezek a teleport helyek, hanem az a baj vele, hogy 10 méterenként van egy. Ha minden zónában lenne 2-3 akkor még azt mondanám, hogy oké.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @sunyika: A wow-os repülő mount sebességel számoltam hasraütés szerűen... És tényleg sok teleport van, de ez választható opció 😀 Casual vagy és nincs sok időd ? Használd őket. Ráérsz és szeretsz tájat lesni ? Ne használd fuss el odáig.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • miki111222

    Még annyit kérdeznék hogy a guild wars 1-ben sok olyan hely volt ami megvolt rajzolva szépen minden, de nemlehetett oda eljutni mert megakadtál a textúrában pl. 1 dombra nemmehettél fel, szóval gyakorlatilag egy ilyen fél-linerális területek voltak, nem úgy mint a wow-ban ahhol oda megyek ahová csak akarok. Ez a gw 2-ben hogy működik? Változotattak rajta?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • hopp

    @miki111222:

    GW1-ben nem lehetett ugrani, GW2-ben meg nagyon durva jumping puzzle van minden zónában. Az egyetlen dolog, ami megmaradt GW1-ből ebben a tekintetben, hogy a zónák határán van egy portál, és csak ott lehet átmenni a másik zónába, máshol magas sziklák/épületek/akármik vannak, de egy zónán belül szinte mindenhova oda lehet menni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @hopp: Azok a portálok is egy pillanat alatt átraknak a másik zónába. Nincs az, mint Sw:torban, hogy először betölt a hajóhangárba aztán utazol a hajóval újabb töltögetés, majd megérkezel és újabb töltés árán kijössz a hangárból az orbital stationre. És végül az orbital stationról egy igen hosszú töltögetés árán végre lejuthatsz a bolygóra is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • hopp

    @sunyika:
    Ha WoW-ban egy specifikus helyre el akarsz menni, akkor portállal elmész valameddig, onnan meg repülő mounttal mész, közben meg majszolod a pizzát vagy nézed a TV-t, mert nem érdekel, hogy mi van alattad abban a három zónában, ami fölött át kell repülnöd, hogy elérj oda, ahova indultál. Az első két alkalommal még izgalmas átrepülni a zónák felett, a 4362924. alkalommal már teljesen felesleges időpocsékolás.

    GW2-ben egy kattintással ott vagy a célterület környékén, és nem kell 10 percet repülnöd feleslegesen. Ugyanez a lényege annak is, hogy az LFD berak az instába, és nem kell odamenned minden alkalommal. Ha azzal nincs bajod, akkor a waypointokkal mi a probléma?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • hopp

    @Nilufar:
    Igen, tényleg néhány másodperc, nem az SW:TOR-ban megszokott "oké, új zóna, akkor főzök egy kávét, amíg tölt" 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @hopp:
    1: ki mondta neked, hogy nincs vele bajom
    2: a 10 perc repülés meg a minden 10 méteren van egy teleport között azt hiszem lehetne találni átmenetet. De mintha írtam is volna egy ilyen köztes megoldást...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @sunyika: Ja a 2 teleport a bazi nagy térképeken. Én pl. tegnap este 11 körül kifejezetten örültem, hogy "tíz méterenként" van teleport. Mert a personal story-m miatt sokadjára kellett Brimstone irodájából a térkép vmelyik pontjára mennem. Bizony jólesett, hogy nem kell minden alkalommal 15 percet kocogni oda meg vissza még 15 percet Brimstone-ig. Gondolom a Blizzard se hülyeségből oldotta meg hogy teleport visz a Catás terültekre a fővárosból. De biztos ott is fun lenne ha mindig el kéne repülni If-ből Twillight Highlandsre virágot szedni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Wili

    @sunyika
    Ha nagyon zavar a "10 méterenként teleport" akkor ne használd. Vagy használj összesen 2-3 at, a többi esetben pedig gyalogolj. 🙂 Senki sem kényszerít, hogy teleportálgass...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Nilufar: Szerintem ezeket nem feltétlenül csak villódzó neonreklámokként lehet elképzelni a városban. Eddig is sok vicces dolog, utalás, quest lett belerakva a játékba. Meg tudnák ilyen módon oldani a reklámokat is, ráadásul sci-fi környezetben még könnyebb dolguk lenne.
    GW2-ben is lehet napszemüveget, baseball sapkát és egyéb, a környzetbe rendkívül jól illeszkedő dolgokat venni a karakterre, mégse zavarja a játékosokat...
    Attól pedig, hogy lenne valami átvezető szál még lehetne teljesen új világ, csak így a wowosokat is könnyebben át tudnák terlelni a Titanba.
    Befejezem mostmár a találgatást, lesz ahogy lesz, de eddig minden elképzelés közül amit olvastam erre illenének rá leginkább a kiszivárgott dolgok, ráadásul ügyesen áthidalná azt is, hogy ne kelljen a saját játékukkal versenyezniük.

    GW2 egyébként hogy áll így pár nap után? Bugok, szerver problémák mennyire vannak? Érdemes most elkezdeni, vagy várjak vele 1-2 hónapot ?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Yoyo

    @Sodan:
    Olykor-olykor vannak meg bugok , beakad egy event ,vagy estenkent neha erezni kis szerverlagot ,az AH meg egy az egyben kivan kapcsolva (ma reggel meg nem neztem),de ezek az en jatekomat nem igazan zavartak eddig , bar lehet azert mert van mit csinalni ezek nelkul is.
    Szemely szerint en nem sietek ,szepen felfedezgetek mindent es rohadtul elvezem.
    A terkepet azert nem erzem annyira nagynak /oriasinak , lehet a waypoint rendszer miatt van ez , ennek ellenere azt sem mondanam ,hogy kicsi a vilag , teljesen rendben van. 7 terkepdarabot fedeztem eddig fel 100%-ban ,es volt amivel elvacakoltam kicsit ,mire minden megtalaltam ,de hihetetlen volt szamomra ,hogy ilyennel tokolok ,soha nem volt a wow-on kivul mas mmo-ban ilyenre turelmem eddig. Remelem 1-2 honap utan is igy fogom elvezni a jatekot ,sokat olvastam rola ,ennek ellenere napi szinten tudok ujdonsagokat talalni.

    En azt mondom ,ha nem is 1-2 honapot , de 1-2 hetet mindenkepp varj meg , ha nem vagy biztos magadban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Skeeno

    Emberek(?) :D! egy kis segítség kellene azoktól akik játszanak a játékkal.
    A konfigom egy Core2 DuoE4600,2gb rammal,és egy Gforce 8600GT-vel.Azt tudom hogy ezzel nem fogom maxra húzott grafikával tolni,a kérdés annyi lenne hogy egy ilyen géppel kb. mennyire marad játszható a játék az ilyen nagyobb 40-50fős tömegjeleneteknél.
    Wowban ez minden probléma nélkül ment(AV közepén,SW főtér),de aggódom hogy itt mennyire bírná a gép.
    akinek valami hasonló vasa van legyen kedves írja le a tapasztalatait,mert engem már csak ez az aggály választ el a vásárlástól:D

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • suttor

    @Skeeno: Ha PVP-zni akarsz, felejtsd el! Rengeteget optimalizáltak rajta, de WvW-ben kb. 10-15 FPS-t fogsz tapasztalni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑