GW2 no image

Készült 2013. május 22. | írta Roodie

48

Guild Wars 2 helyzetjelentés

Eir (2)

Rég adtunk már hírt a Guild Wars 2 háza tájáról, épp ideje tehát egy gyors kitekintőnek. Az apropó a bejelentés: 10 dollárral csökkenti a kiadó a játék árát. Megelőzve a kárörvendő mutogatást – ez pont olyan akció, mint ami a GW1 esetében is volt, és az bizony szép kort ért meg (pár napja jelentették be egyébként, hogy a GW1 fejlesztése befejeződött). Persze azért ott motoszkál a kérdés minden játékosban – vajon sikeres a termék? Van jövője, érdemes beleölni az időt?

A kérdésekre Colin Johanson, az ArenaNet GW2-ért is felelős igazgatója válaszolt, és úgy tűnik, nincs miért aggódni, az árcsökkentés a stratégia része, nem pedig reakció a játékosok számának alakulására. Nagyjából 3 millió példányban kelt el a játék eddig, és bár ez mindig csalóka adat, mivel előfizetési díj nincs, ez természetesen mind potenciális játékos. A pvp területek egyre népesebbek, a korábbi elnéptelenedési folyamat nem hogy megállt, de visszafordult – a bevezetett javításoknak és újdonságoknak hála az utóbbi időszakban heti nagyjából 3%-kal nőtt az adok-kapokban résztvevők száma, és a hetekben el is érte ez a szám a megjelenés körüli értéket, ami azért biztató a jövőre nézve.

Nem állnak le a fejlesztésekkel természetesen, elsősorban a pvp tartalomra koncentrálnak a közeljövőben, az egyébként igen sikeres élő történetek mellett (jelenleg egy kalózos sztori fut). A kiegészítőről továbbra sincs érdemi hír. Ja, és a napokban kiadtak egy fejlesztőknek szánt eszköztárat, amivel a játék bizonyos adatait lehet eléri. A közösség gyors volt – máris van oldal, ahol a nagyobb world eventeket lehet követni, egy másikon az összes kisebb esemény is megtekinthető, és már készülnek a WvW összezördüléseket mutató alkalmazások is.

Nektek mi a benyomásotok a játékról, a fejlesztés irányáról? Hamarosan jelentkezem egy hosszabb cikkel, amelyben eddigi kalandjaimról számolok be, de addig is várjuk a beszámolókat a kommentek között!

 

Tetszik(0)Nem tetszik(0)


  • wozfahqc

    trial hétvégén kipróbáltam, ha ingyenes lenne játszanék vele
    de 10-15 ezer egy játékért amikor ott a wow 1 hónapra 3-ért 😀 esélytelen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mohrtimer

    @wozfahqc:
    Számold már össze, hogy mennyit költöttél összesen wowra, és ahhoz képest mennyi pénzt sajnálsz a gw2re... minimálisan sem értem az "érved", vagy gondolatmeneted "logikáját" 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eversong

    @wozfahqc: Na igen, viszont 15k-ért akármeddig játszhatsz vele, ezt ne felejtsd el! 😉

    Egyébként nagyon fain kis játék ez. 1 hete vettem meg én is, már rég ki szerettem volna próbálni. WoW-al egyáltalán nem lehet összehasonlítani, teljesen más a két stílus. Ez így van jól. Amennyit eddig tapasztaltam a gw2-ből, az alapján el tudom mondani, hogy inkább casual playereknek való, persze mindenki megtalálhatja benne a kihívást. Néhol felbukkan 1-2 bug, ez előfordul. A játékosbázis teljesen rendben van, szinte nincs olyan terület ami "kihalt" lenne, az eventeken mindig hozzámcsapódik valaki, vagy valakik. Nyilván nem tudok teljesen nyilatkozni a játékról, még az elején szintezgetek. Az endgameről sokan sírnak, konkrétan az a közhiedelem, hogy NINCS. Utánaolvasgattam/néztem videokat, szerintem nem lehet panaszuk az embereknek. Az egész játék gyakorlatilag egy "endgame". Csak tudni kell hogyan érezd jól magad a világban. WvW pedig valami eszméletlenül jó! 🙂

    Ettől függetlenül mindig is a WoW lesz az elsőszámú MMO nálam, ez nem is kérdéses, 2005. óta aktív playerként. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @wozfahqc: Ez ugye csak vicc volt? 🙂
    Mennyiért is vetted a wow-ot +kiegeket? Mennyi az a sok kis havi 3k egyben? Na ugye...

    Aki nem érzi égető szükségét a raideknek, annak ajánlom. Jó kis játék és rengeteget foglalkoznak vele a fejlesztői.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/Lynet/simple UP

    wozfahqc nem mutatta fel a szarkazmus táblát...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Shaele

    Ebbe a 3 millióba azokat is beleszámolták akik visszakérték a game árát.. (ugyanis van erre lehetőség, a supportnak kell írni és visszaadják. 🙂 )

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kokkbaron

    Éveken keresztül játszottam WoW-ot, arénáztam 2,2k rating körül, annak idején Dragon Soul insta idején játszottam leginkább hardcore módon pve-t, hc-n végig toltam 5 vagy 10%-os buffal. Szóval amolyan semi-hardcore megközelítéssel a Guild Wars 2: nagy hype, menő videók, már úgyis ráuntam WoW-ra, ki is ifizettem hát érte a 15k-t, hátha nem ugyanolyan nagy rakás szr az egész mint az összes többi MMO, hanem tényleg vmi next gen vadállat. Miben új? Semmiben.

    Elindítod a karakteredet, sok minden testreszabható, ezek meghatározzák a karatker saját történetét, ami lvl80-ig tart. Igaz? Nem. Van pár variáció minden fajnál, a legelén hogy alakulnak a dolgok a k.generáláskor beállítottak szerint, de utána az alap szál fut tovább. Pár mission különbözik még attól függően, a 3-ból melyik factionhöz csatlakozol később.

    Fejlődés közben ugyanúgy questeket grindelsz mint WoW-ban, csak most nem 20/20 jelzi, ha kész a quest, hanem betölt egy csík ha megvan a 20, és nem kell visszaszaladni leadni... Dinamikus event kb ugyanez, csak ha előted nem ölik le a 20 mobot, akkor nem tudod megölni az ultramobot, hanem meg kell csinálni a 20 mobos eventet.

    Lehet instázni (automatizált LFG nincs, hogy ez jó vagy rossz, szubjektív), pár fős értelmes emberekkel 0 nehézségű dungeonök. Fejlődés közben egyre több elérhető, nagy meglepetés nincs bennük, annyi plusz van az egészben, több variációja is van egy instának, és az elején kiválaszthatod, melyik részt akarod kiüríteni.

    PvP-re van battleground, nagy battleground (Realm Realm ellen), és arénaszerű skrimish meccsek. A harcrendszer miatt számomra ez az egész mehet a kukába, de hát szubjektív, causalkodni lehet, akinek nem számít, hogy mi történik, ki nyer, csak történjen valami a monitoron, annak biztosan tetszik.

    Nagyon odavoltak a harcrendszerükre megjelenés előtt. Hogy néz ez ki? Lehet dodgeolni és... ennyi. van rá stamina bar, nyilván nem lehet akárhányszor egymás után. PvP-ben ritka szánalmas, hogy dodge alatt (amíg tart az animációja) sebezhetetlen vagy. 10-15 spellt lehet használni a játékban, nagyon változó a szám classonként, de 15 felett nem valószínű. Viszont legalább folyamatosan használod mindet, mert nem egyesével választod ki őket, hanem fegyver már magában meghatároz 5-öt, és lesz között sok szr, semmire se való. Mivel a játékban valódi taktikai szempontból figyelembevehető CC (1 vagy max 2 secesek, egyedül az immobilization effektek tartanak jelentős ideig) nincs, gyakorlatilag csak fejelgeted a billentyűzetet, és amelyik spellről épp lejárt cd, azt nyomod is egyből. Egyik damage spell után a másik damage spell. Mindenkinek van 1 spellje, ami valamilyen formában healel, és nincs rajta nagy cd. Done.
    Aki játszott valaha WoW-ot normálisan, használt 20-30 vagy több key bindingset, ami kell is, annak nem kell magyarázni, ez milyen primitív rendszer, és milyen hamar unalmassá válik.

    Itemek craftolása, maga a profession (ez félreérthető, GW-ban maga a class egy profession) fejlődése újszerű. Fejlődés közben sok mindenre nem jó, ha pedig felértél 80-ra, pár hónap farmolás után az egyetlen használható funkciója, hogy összerakhatsz egy legendaryt, viszont értelmét veszíti az egész, mivel ez a legendary szinte semmivel nem jobb a pár goldért vehető unique tárgyaknál ah-ból, ráadásul a játékban nincs olyan kihívás, amihez ez kellene. Endgame lejjebb.

    Felértél lvl80-ra, új dolgot nem nagyon láttál (jumping puzzle... Az első azért még vicces :).), mi újra számíthatsz még? Semmire. Csak hogy teljesen érthető legyen, ENDGAME: mehetsz vissza az instákba még jó sokszor végignyomni ugyanazt, amit már láttál fejlődés közben, hurrá!. Random nekiállhatsz goldot farmolni, mert fun! Csinálhatod a nagyobbfajta eventeket, amiket már csinálhattál max szint előtt (Elder Dragon), és az első még nem totál unalom, hiába nem lesz sikerélményed (mivel annyi ember van, hgoy akkor is meglesz, ha csak állsz egy helyben). Mehetsz Battlegroundozni vagy WvW-re casualkodni, ami tényleg lehet fun :D.

    Aki a mobok grindelését és a nehézség nélküli pár fős insták grindelését hónapokon át tudja élvezettel csinálni (értsd számára jó mmo endgame), hát...

    De nem olyan szr ez összességében, ahogy eddig leírtam. A personal story nagyon jó lett! Az hajott előre a karakter szintezsében, hogy kiváncsi voltam, mi fog történni a következő missionben, mi lesz a vége az egész sárkányos storynak. Az utolsó mission pedig nem epic, hanem LEGEN... wait for it!... DARY!

    Tehát összefoglalva: a játék egy nagyon jó co-rpg, egy nagyon epic beütésű történettel, és amint kész vagy vele, abba is hagyhatod, mert más élvezhető dolog nem nagyon akad benne. Mintha végignyomnál egy szokásos rpg-t, mmo stílusú irányítással.

    De mit változott a játék megjelenés óta? A játékban nem volt semmi alap játékmenetet megváltoztató patch, néha (nagyon ritkán) tesznek be egy kis új adag contentet. Még több dinamikus event=sima quest 20/20 helyett egy csíkkal, új insta (eddig összesen egy darab új instát tettek be. aki játszott a játékkal és belekötne, hogy viszont ez nagyon sokféle lehet: van 4-5 variáció, és mindig ugyanazezeket tolod végig). Lényeg, hogy amikor eddig kijött akármilyen újítást, nem tart egy napnál tovább megnézni belőle mindent. De nincs havidíj, befogom a pofám. Köszönöm, remélem nem lesz törölve a post, mert túl hosszú. És nem scak fikáztam a játékot, valami tetszett is benne :).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • wozfahqc

    @Sodan: hol kell egyben kifizetni? az állatkertbe se veszek éves bérletet százezerért..

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Rayne

    @kokkbaron: Kb. tökéletesen leírtad, hogy miről szól ez a játék. Számomra is ennyi volt a történet (pedig GW1-et imádtam, WoW mellett is toltam rendszeresen), azzal a különbséggel, hogy én a personal storyt sem voltam képes végigtolni a bugok miatt (már elvileg javítva lett), meg hát azóta megnéztem a sztori utolsó harcát, hát az sztem epic fail. Nem fogok spoilerezni, de hatalmas csalódás volt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    Ízlések és pofonok ugye 😀 Rövid előzetes a majd egyszer felkerülő cikkből - az én családapás tempómban (február óta játszom vele rendesen, azóta egy 50-es ranger és egy 30-as guardian van, meg az aprónép - napi fél óra, egy óra, néha 4-5 is, néha meg 3 napig semennyi, mikor mennyi sikerül) nagyon élvezetes, és baromi messze még a vége számomra. Amilyen tempóban haladok, simán van még benne 2-3 hónap, mire oda érek, hogy hiányozna az endgame. Ráadásul nem idegenkedem a pvp/wvw mókától sem, szóval a kényelmes casual típusnak nagyon is kellemes játék ám ez, havidíj nélkül.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @wozfahqc: Szerintem arra gondolhatott, hogy a WoW alapjátékot is megvetted tízér', és utána még a havidíjat is fizetted érte. A GW2-t meg megveszed (már csak) 11500-ért, és a következő kiegig nem fizetsz érte. Vagy te ingyen kaptad a Wow példányod, és a kiegészítőkért sem fizettél?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • MarksmanJoe

    Óriási pozitívum, hogy nincs havidíja. Egy ugyanennyibe kerülő másik játékot is pár hétig, vagy egy hónapig tolsz. Ha ezt tolod mondjuk 2 hónapig akkor az árát szerintem már maximálisan behozta.

    BG:
    A bgk-nek tetszik a pörgőssége: Bejelentkezel, instant behív, ha vége a bg-nek akkor tölti egyből a következő pályát. Akármikor ki és belépkedhetsz, csapatot válthatsz(nincsenek frakciók), van auto-balance is. A bg taktikák egyszerűek mert mindegyik egy wowos AB-re hasonlít de vannak másodlagos pontszerzési lehetőségek amik változatosságot visznek bele. Az is tetszik hogy egyenlő gear-ben és szinten harcol mindenki. Ha kikapsz valakitől az a skill miatt lesz. A gond csak az, hogy nagyon sokáig tart megölni valakit, úgy hogy tényleg meghaljon, ne csak a földre kerüljön, így egy 1v1 sose tud kialakulni, mindig vagy neked vagy neki segíteni fognak, és duel sincs a játékban. Így a legtöbbször egy sok vs sok nagy harc kavalkád az összes bg.

    Skillek:
    Az nagyon jó dolog, hogy kevés spell slot van a játékban. Nem kell Razer Naga, vagy hatmillió keybind, hogy jó legyél pvp-ben. A baj csak az, hogy nem csak a spell slot kevés a játékban hanem maguk a spellek is! Szerintem a fő spellek kéne, hogy a legérdekesebbek legyenek, de unalmasak lesznek, mert kötöttek. Ha te warrior akarsz lenni két kezes karddal, akkor neked ugyanaz az 5 spelled lesz level 1-től level 80-ig és utána is. Úgy kellett volna csinálni, mint a Diablo 3-ban van. Kevés skill slot, de sokféle, változatos skill, ami level 60ig semmiképp se lesz unalmas. Továbbá reméltem, hogy ez a combo rendszer tényleg jó lesz, de egyáltalán nem tesz hozzá sokat a dolgokhoz ha kombózod a spelljeidet, gyakorlatilag nyomod azt amelyiket lehet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Faehren

    A videók és a pozitív beszámolók alapján nagyon megtetszett, ezért megvettem, gondoltam casualkodni jó lesz. Persze voltak engatív kritikák is szép számmal, de gondoltam a sok kocka napi 12 óra játékkal nyilván hamar megunja.
    Feltettem, elkezdtem, nagyon tetszett, csupa újdonság, jó ötlet, látványos, akció dús. Casualok számára kiváló, stb, stb.

    Aztán kb 1 hónap alatt meglett a max szint és PAFF! Most mit kéne csinálni? Insták igazából nagyon könnyűek és bénák, a WvW meg... egy hatalmas tömeg rohangál fel-alá a commandert követve. De tényleg. Mész a tömegben várról-várra, lecsapod a főmuftit, majd kezded elölről. Először látványosak a nagy csaták, a sok spell/skill, mozgalmas ,aztán rájössz, hogy mindig ugyanaz a zergelés megy várról-várra, körbe-körbe.

    Megkérdeztem klántársakat, hogy mit lehet csinálni? Azt mondták ne vegyem komolyan ,ez egy casual game és szórakozzak... gyűjtsek ruha és fegyver skineket, meg acsikat...

    Abba is hagytam 1,5 hónap után, az endgame egy nagy nulla. Addig izgalmas, amíg bele nem unsz ugyanazon dinamikus eventek napi ismételgetésébe és a zergelős pvpbe. Persze aki WoWban hónapokon keresztül tudja csinálni a dailyket (én ott sem tudtam) annak talán jó. De WoWban volt értelme, itt nincs értelme. Egyik mottója a játéknak, hogy "mindenért jutalmaz, bármit csinálsz", ez igaz is, csak úgy dobálják a world bossok a jó cuccokat, csak aztán ott találod magad felöltözve teljesen és nincs miért tovább játszani...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • xanyi

    Nemrég vettem meg én is (csakhogy leszokjak a wowról így 6-7 év után), és elsőre nagyon furcsa volt a questek hiánya. Majd rájöttem, hogy a taskok (szivecskék a térképen) a wowos questhuboknak felelnek meg, meg hogy a játék nem az eszetlen grindelést jutalmazza, hanem a felfedezést.
    Ennek megfelelően más hozzáállással nézve a játék igenis szórakoztató. Csak nem szabad úgy nekimenni, mint a wownak, hogy namost én azonnal max szintű leszek.
    Wowban az első 90 szint a tutorial, gw-ben pedig minden szinten lehet élvezni a játékot.

    Csak be kell tartani, hogy napi 1-2 óránál nem szabad többet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Faehren: Rosszul közelíted meg, mint sokan mások. Ezt a játékot azért játsszák akik szeretik, mert szeretnek vele játszani, és nem azért mert ezt meg azt a cuccot ki akarják farmolni kerül amibe kerül. Ha neked az állandó grind nyújt örömet, akkor ez nem a te játékod és sosem fogod megérteni, hogy mi miért szeretjük.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Faehren

    @Sodan:

    Az a baj, hogy a játék pont nem más, mint egy állandó grind. Mégis minek neveznéd Shadow Behemoth, Fire elemental stb és a sárkányok minden napi levágását? Minden egyes nap, amint megjelennek odaseregleni és becsapni, szépen sorban minden bosst, napról-napra.
    És a zergelős WvW mégis mi ha nem grind?
    Épp az a bajom vele, hogy rövid idő alatt kifullad és monoton lesz az egész játék, csak az ismételgethető eventek maradnak. Casual játékot akartam, de azt a kevés idő amit eltöltök vele legyen változatos és ne agyatlan tömegmészárlás, agyatlan, taktika nélküli instázás, vagy agyatlan, nagyon könnyű boss eventezés.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tzata

    @Mohrtimer:
    főleg hogy a legolcsóbb gamecard is majdnem 6000 kredit. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tzata

    @tzata:
    semmi, benéztem, lol 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    Az első béta óta játszom vele, és mivel a fent leírtak alapján óriási félreértésekben élnek még azok is, akik játszottak vele, és itt osztják az észt, leírom, hogy mire figyeljen, aki belevág és nem akar csalódni:

    0. Gépigény
    A játéknak brutálisan részletgazdag grafikája van. Talán a Tera közelíti meg (nem stílusban), de a textúrarétegek száma és felbontása ott is gyengébb.
    Négymagos CPU mindenképp ajánlott, ha nem akarsz tömegben FPS lagot. Tömeg márpedig mindenképp lesz, akárhogy is próbálod elkerülni.
    A játék erősen CPU-függő, ahogy minden MMO.
    Ha csak PvP miatt játszol vele, ott WvW kivételével nem lesz tömeg, ezért gyengébb gépen is menni fog.

    1. Harcrendszer
    Szerintem ez a leginkább félreértett része a játéknak. Vannak akik hónapok után sem értik, hogy működik.
    Pl. tab targetelés van ugyan, de nem feltétlenül azt sebzed, akit kijelölsz, hanem aki előtted vagy a target és közted áll. Nem szabad spamelni a képességeket, különben feleslegesen elnyomsz hasznos CD-ket, mivel a játék nem fogja neked megmondani, hogy mikor használhatsz valamit, csak a UI jelzi pl. egy piros csíkkal a skill alatt, ha a target out of range. Ha a target "obstructed", azaz nem látsz rá egy kő, fa, oszlop, fal miatt (amit ő is idézhet), akkor sem tudod sebezni, hiába lősz el bármit. Olyankor nem szabad elnyomni, ennyi.

    Mindenki lehet melee és ranged is, akármivel játszol. Pl. Elementalist vagy Necromancer is használhat tőrt és olyankor közelharci spelljei lesznek ranged spellek helyett. Két class (profession) kivételével mindenki cserélhet fegyvert harc közben is, sőt PvP-ben elengedhetetlen része a harcnak a szituációtól függő fegyvercsere (közelharciról másik közelharcira is lehet cserélni, ha neked az tetszik). Ele és Engi mást használ fegyverváltás helyett.

    A fegyvertől függ hogy mi az első 5 képességed. A második 5-öt meg te válogatod össze magadnak. F1-F4 pedig classonként adott dolgokat használ.

    Buffokat (boon), debuffokat (condition) tessék megtanulni, valamint érdemes átnézni a combo field és finisher variációkat a gw2 wiki oldalán (combo szóra keresve), mert ezek a harcrendszer szerves részei.

    2. Fejlődés, questelés (event-ek)
    Aki rohan lvl80-ig a GW2-ben, annak nem való ez a játék. Felejtsétek el, hogy minél előbb max. szinten akartok lenni, mert pl. pvp-re nem kell felhúzni a karaktert, pve-ben pedig a játék felfedezése lényeges pont!

    A térképen nincsenek fix quest hubok, neked kell felfedezned mindent, hogy hol találhatsz eseményeket, melyik NPC-nek segíthetsz, de legjobb a fejlődésre, ha csatlakozol más játékoshoz (nem kell party), mert nincs loot-konkurencia, mindenki a saját szintjére kap lootot. Tehát ha kezdőterületen kihagytál valamit, visszamész később 80-as karakterrel, akkor a terület szintjére visszaskáláz, de lootot a valós szintednek megfelelően kapsz. Ha egy event nem tetszik, vagy nem tudod megcsinálni, menj tovább, hagyd ott! Ha belekezdtél, otthagytad, de valaki időre befejezi helyetted, utólag megkapod a jutalmad érte.

    Jutalmat postán kapod mindig, meg felugrik a képernyő jobb oldalán, szóval az eventeket nem kell leadni. Térkép jelzi, ha történik valami a közelben, de a karaktered is dumál neked, ha lát valami érdekeset.

    A fejlődés a felfedező típusú játékosoknak kedvez. (Keress meg minden helyszínt, kutasd át az egész térképet.) Ennek megfelelően rengeteg rejtett hely, rejtvény van a játékban és gyönyörű helyszínek, amikhez hasonlót jelenleg semmilyen MMO-ban nem láthatsz.

    Ne menj magasabb szintű területre, mert anyázni fogsz és sokba fog kerülni a javítás és az állandó éledés! 😉

    3. Szakmák
    A szakmázással is rengeteg XP-t gyűjthetsz, és mivel minden szakmát megtanulhatsz akár egy karakterrel is, kihasználhatod a fejlődésre. Fun dolog újabb recepteket kitalálni, és egyelőre másra nem is nagyon használható a legtöbb szakma, viszont lvl80-ig 20-30 szintet simán léphetsz vele pihenésként.

    Ne gyárts ugyanabból a cuccból többet, mint ahogy a WoW-ban tetted, hanem fedezd fel az összes receptvariációt (discovery panel), mert nem csak a szakmát, de a karaktert is fejleszted vele!

    Minden alapanyagot küldj a collectibles tárolódba a táskából, a felesleges lootból törj alapanyagot és soha nem lesz tele a táskád!

    4. PvP
    Nem kell egyáltalán felhúzni karaktert. Lvl1-en lenyomod a PvE tutorialt és mehetsz PvP-zni a Mists-be azonnal, mint egy lvl80-as. Mindened unlockolva lesz, a vendoroktól ingyen megkapsz mindent max stattal, minden rúnát, sigilt, amuletet korlátlanul kivehetsz, talenteket (trait) korlátlanul pakolgathatod lvl80-ra.

    Akármilyen jó PvP-s voltál, itt nagyon sokszor el fognak csúnyán verni az elején. Ami időt a WoW-ban a karakter felhúzására szenteltél, azt itt PvP-ben gyakorlással, tanulással fogod tölteni, de legalább nem kell PvE-vel kínlódni, ha csak a PvP érdekel.

    Rengeteg build van, nagyon szabadon variálhatod a fegyvereket, traiteket, statokat.
    Tölts sok időt más játékosok figyelésével! Spectator-ként bemehetsz meccsekre és megnézheted mások mit csinálnak jól és rosszul. Úgy látod őket, mintha te játszanál a karakterükkel, és a statjaikat is megnézheted.

    Elég komolyan nyomják a pvp-t EU-ban. Nem ritka az olyan játékos sem, aki 8-9 hónapja napi 8-10 órában csak ezt csinálja.

    WoW Arena megfelelője itt nincs. Teljesen más a cél és a stratégia pvp-ben. Nem írom le, hogy miért, mert hosszú. Már vannak pénzdíjas tournamentek, livestreamen lehet őket nézni.

    A WoW-hoz képest itt tényleg a jobb győz, és még balance is van. Nem tökéletes, de esporttól elvárható szintű balance van 5v5 conquest módra.

    5. RAID
    Nincs raid a GW2-ben!!! Nincs olyan kemény kihívás jelenleg PvE-ben, mint WoW-ban az éppen aktuális HC Raid. Azon kívül a WoW-ban sincs más, szóval nem nagy érvágás, ha eddig sem voltál oda a raid-ért.

    Alternatíva a közös időtöltésre a Guild Missions, amit korlátlan számú guildtaggal együtt csinálhatsz és nagyon sok variációja létezik, amiket bővítenek. Nincs minimum és maximum létszámkövetelménye, de olyan kb. 8 ember fölött ajánlott. Ezek között vannak komoly szervezést és csapatmunkát igénylő feladatok is. Egyszerre 5 guildben lehetsz...

    Tömeges bulira nem kell csapatot szervezni, nem kell invet kérni, csak kimész és találsz magadnak tömegharcot bőven. Mindig tele van a világ játékosokkal. Ha a szervereden mégsincs PvE-ben sok ember az adott területen, vendégként bármikor akármelyik szerverre átmehetsz ingyen.

    (Talán lesz a jövőben raid, de most nincs.)

    6. 5-man dungeons
    Ötfős dungeonból van bőven. 33 db + Fractals + havonta szoktak content patch-eket kiadni, amikben néha van szezonális dungeon, amit aztán az életben nem látsz újra, vagy csak egy év múlva. Mindegyiket csinálhatod lvl80-on. A legkisebb lvl30-as és elég könnyű, de van köztük pár elég nehéz is. Túlgearelni nem lehet, se szólózni. Meg se próbálj bemenni egyedül!

    Van egy Fractals nevű progress dungeon-rendszer, ami mindenkit felrak lvl80-ra, és a nehézsége attól függ hogy a csapatodban valaki hányszor csinálta végig, és belépéskor választható a nehézsége. Elvileg végtelen a nehézségi szintek száma, de állítólag valahol 50 fölött van a cap.

    7.
    Ha eddig elolvastad, akkor még mindig nem tudsz semmit a GW2-ről, de legalább nem ér meglepetésként pár dolog.

    +
    Havonta legalább egy ingyenes content patch van, ami két részre bontható:
    I. maradandó tartalmi változások, kisebb bővítések, balance, bugfixek
    II. átmeneti tartalom, living story (általában a következő patchig játszható, aztán kiveszik)

    Aki a fentiek ismeretében is megpróbálkozik vele, annak jó játékot! Szerintem jelenleg a legjobb MMO, de ez ízlés kérdése, és ennek is megvannak kisebb és nagyobb hibái, hiányosságai. A PVE része alapvetően felfedező és casual játékosoknak ajánlott, a PVP pedig elsősorban a kitartó (és hardcore) embereknek.

    Újabb wall of text, sorry...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    Basszus, a legfontosabbat kihagytam: Nincs hagyományos tank-healer-dps szentháromság. Ha téged ütnek, akkor neked kell megoldani a helyzetet vagy segítséget kell kérned a csapattársaktól amíg próbálod túlélni (mozgás, dodge, defenzív statok és cd-k).

    Mindenki segít mindenkinek, akárhol vagy. Emiatt a közösség nagyon barátságos és segítőkész. A játék mindenért xp-vel jutalmaz, még azért is, ha felvakarsz a földről valakit.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Barnus

    @Roodie: "simán van még benne 2-3 hónap, mire oda érek, hogy hiányozna az endgame. "

    Te Roodie! Hány éve wowozol velünk? Mert az endgame-ig még ott se sikerült eljutnod 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Makk

    Nekem több haverom is megvette, én akkor megnézegettem kicsit bohóckodtam vele, nem egy nagy durranás engem nem fogott meg. Persze ettől lehet nem rossz nyilván és lehet valaki mai napig tolja vele, énis így vagyok a Diablo 3-mal 🙂

    Ui: Már egyik haverom sem játszik vele, nincs kivétel.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tzata

    @Rertez:
    én még annyit tennék hozzá, hogy itt nem működik az a dolog mint a wow-ban, hogy behúzol 15 darab nálad 3-4 szinttel nagyobb mobot és szénné aoe-zod őket.
    ebben a játékban ugyanis már 2 szint különbség is rettentő nagy különbségnek számít, egy 3 szinttel nagyobb mob pedig 90%-os eséllyel feltörli veled a padlót. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Faehren

    Félreértésekben élnék? Azt hiszem az, hogy kipróbáltam, tetszett, majd gyorsan kiüresedett és monotonná vált nem félreértés, csupán nem azt nyújtja ami engem lekötne. Sok újdonság van benne: pl. először nagyon nagy ötletnek tartottam én is, hogy rögtön lvl1-en max szintre ugrok pvpben és mehet is a hentelés, aztán így gyorsan rá is untam. Pláne úgy, hogy pvpben nincs semmi cél, csupán ruha és fegyver skinek :S
    Én csak leírtam, hogy szerintem milyen, innentől mindenki döntse el, hogy neki ez kell, vagy vmi egészen más.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mohrtimer

    @Barnus:
    Annyi altod lenne, mint Roodienak, te sem látnád az end gamet 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kokkbaron

    @Rertez: Harcrendszer: Igen? Annál undorítóbb dolgot még nem láttam, mint amit Guild Wars 2-ben csináltak. El is felejtettem leírni, miért is nagyon durván szr az egész. A targetelés ugyanaz mint WoW-ban, csak be lehet kapcsolni egy opciót, hogy ha nincs is kijelölve senki, akkor automatikusan jelöljön ki valakit előtted... Nem kell ennél többet belelátni, ennyire causalfriendly. Másik: igen, ha a target out of range-ben van, akkor is be lehet nyomni akármelyik spellt, sőt, ha nincs is targeted, és közeledben sincs senki, még akkor is engedi benyomni akármelyik képességet! Ha valaki menekül előled, legdurvább abilityd fél másodpercen múlhat, hogy elnyomod a semmire, de fogjuk ezt rá arra, hogy "skillesnek" kell lenni, ami nem igaz, ez szimplán unfair. Másik, hogy ha mögötted áll a target, nyilván akkor is benyomhatsz mindent, ugyanúgy cd-re kerül a spell. WoW-ban is minden normálisabb melee karakterrel játszó ember pvp-ben cikázik jobbra-balra, mögéd fut, stb., hogy egy caster minél kevesebbszer tudjon rákasztolni akármit, guild warsban képzeld el a helyzetet, hogy ha éppen mögötted áll az ellenfél, akkor is cast végén cd-re kerül a spell, és beszoptad.

    Abilityket jókor kell benyomni? amint lejárnak az átlag 20-30 seces cd-k, lehet is nyomni. Lényegtelenm ki próbál meggyőzni, micsoda kemény stratégia kell, (key bindigs állítás néklül) végig kell nyomogatni folyamatosan az 1234...-t,. Esetleg, ha van egy 1 másodperces (hosszab idejű úgysincs) stun vagy hasonló ability, azt érdemes elnyomni, ha valami súlyosabb dolgot akarnak rádnyomni, de akkor már nagyon pro hardcore vagy ebben a játékban, és megtapsolnak.

    Nem látom bele a játékba rossznak azt is, ami nincs is benne, de felesleges fényezni azt, ami szr. Arra pont jó a harcrendszer, hogy végighúzz 80-ig egy karaktert, és addig élvezt a játékot, mert azt tényleg eltalálták, hogy 80-ig nem unatkozol, sőt kifejezetten jó érzés, mikor egy elite mob vmi durva spellt nyomna feléd, vagy egy szikát dob feléd, te pedig utolsó pillanatban dodge-olod. Utána viszont PvP-re ez a rendszer szánalmas. Bárcsak belogoltak volna WoW-ba a fejlesztők párszor battlegroundozni, arénázni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pitypang

    Na azt azért szeretném tisztázni, hogy ez a játék teljes mértékben más mint a wow, minden területen eltér tőle, ezért ne is nézzük már a wow "szemüvegén" keresztül a gw2-t. Én megvettem megjelenéskor, ugyanebbe a hibába beleestem, nem is tetszett. Aztán később, fél év múlva teljesen véletlenül adtam neki még egy esélyt, tiszta lappal indulhatott a játék. Őszintén megmondom, nagyon jó játék a Guild Wars 2, viszont mivel gyökeresen mást nyújt mint a wow (ami persze az "etalon", mindent hozzá hasonlítunk, mondom ezt úgy hogy én is wowoztam), ezért máshogy is kell hozzá állni.

    A Guild Wars 2 nem egy előfizetéses játék, nyilván így nem is várható el a friss contentek péklapáttal történő adagolása. Ne is várjunk olyan end contentet mint "Az egyetlennél", aki ezt megérti, és nem úgy áll a játékhoz annak viszont kitűnő szórakozást nyújt.

    Casual a játék? Igen, bármikor abbahagyhatod, folytathatod, én speciel nagyon örülök neki, hogy nem érzem azt a "jajj, most már befizettem a havidíjat, ezért játszanom kell" vagy "ha a héten nem nyomom le a raideket lemaradok a progressről" feelinget.

    Ez egy más játék, mást nyújt, ha már az elején azon gondolkodsz, hogy mit fogsz csinálni ha 80-as leszel akkor az már rég rossz....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • XaRiel

    @kokkbaron:
    Bár eredetileg Rertezre szerettem volna reflektálni valami pozitív megerősítéssel meglátásaiban, de jó magyar szokás szerint a másik végén fognám meg a dolgot és ...
    Szeretnél egy szebb grafikájú WoW-ot, amit JobbGrafikaMMOWoWimitátorKoppintás-nak hívnak?
    A Blizzard az illetékes.
    Esetleg a TRION.

    --

    A GW2-ről, és a szerintemekről. Felfedezős, casualos, szépséges, lelkendezős, aranyos játék.
    Hatalmas előny, hogy egyszer fizetsz érte és slusszpassz (továbbiakról google: gem store gw2).

    Szerezhetsz nagyobb geart, szerezhetsz szép geart, szerezhetsz csúnya geart, szerezhetsz peteket, szerezhetsz goldot, szerezhetsz szakmát, mindent szerezhetsz... csak a raid nincs benne, de (és most figyelj!) nem hiányzik belőle.

    Még egyszer leírnám: az egy másik játék.

    A fejlesztés körül én úgy érzem még tapogatóznak, de van iránya a történetnek és igyekeznek tanulni a hibáikból (sok piros pont érte).

    Aki inkább WOW-ot és hasontársait várja, az próbálja ki barátok, haverok gépén. Aki szeretne valami mással játszani és mellette élni az életét, annak kifejezetten ajánlom! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Barnus

    @Mohrtimer: na persze de 8 évnyi end game nélküli wowozás után nem is írnám azt egy újonnan belekezdett játékra, hogy "néhány hónapig" elvagyok endgame nélkül 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Barnus: Kérdés hogy ki mit nevez endgame-nek és hogy valóban fontos-e az endgame egyéb tartalmaktól elkülönített definíciója egy játékban.

    WoW-ban hiába mondja a játékosok egy része, hogy az endgame PvE-ben az aktuális HC raid, ha valakinek se csapata, se ideje nincs rá, vagy esetleg agyáltalán nem érdekli a raid. Hiába van ott a tartalom, ha már elavult, vagy esetleg nem tudod valamiért élvezni, azaz a következő tartalomcsomag megjelenéséig nem tudsz eljutni oda.

    Mindenki maga definiálja, hogy mit akar csinálni egy MMO-ban, mire van igénye, ideje. A GW2-ben nagyon pozitív dolog, hogy nem avul el semmi, hanem a havonta bővülő végjáték része marad. Nem akkor kezd el az ember játszani, amikor végre felszenvedi magát az aktuális level cap-re, hanem amint megcsinálja az első karakterét. Ha valami kimarad neki, visszamehet később, és nem oneshot-olja a mobokat, hanem a tartalom tervezett szintjén kezdhet bele, vagy ismételheti, ha tetszik neki. A tartalom pedig folyamatosan bővül és változik.

    Ha valaki szereti az achivementeket megcsinálni, title-öket megszerezni, vagy Legendary fegyvert akar szerezni baromi sok munka árán, esetleg a hónapokig eltartó guildfejlesztés és az abből elérhető összes Guild Missions érdekli, vagy WvW-n fel akar fejleszteni WvW ability-ket több karakteren, neadjisten (normális) Commander akar lenni, aki igazi vezetőként összefogja és irányítja az őt követő játékosok tömegét WvW-n és PvE területeken, esetleg Fractalst akarja a lehető legmagasabb szinten letolni, vagy csak belogol havonta és nem akar kimaradni az aktuális content patch-ből, teljesen mindegy, nem marad le a többi játékoshoz képest még akkor sem, ha kihagy egy csomó content patch-et és fél évig be sem logol, vagy csak heti pár órát tud játszani és nincs is 80-as karaktere.

    A játék alapvető filozófiájához tartozik, hogy nem mondja meg neked, hogy mit csinálj az időddel, sőt egy csomó lehetőséget szándékosan elrejt a játékos elől (pl. jumping puzzles, folytatásos eventek, eventek következményei, rejtett poénok). Találja ki mindenki maga, hogy mennyi időt akar rá szánni, mi fér bele az idejébe és találja meg a saját céljait, de társainak is segíthet, ha nincs konkrét célja.

    Ha valaki a hagyományos szemléletben akar úgy hozzáállni a GW2-höz, hogy "Érdemes időt szánni rá és felhúzni egy karaktert lvl80-ra, hogy aztán játszhassak?", az rosszul teszi. Inkább az a kérdés, hogy mennyi időt tudok rászánni, és annak minden óráját élvezetesen tudom-e eltölteni. (Leszámítva az első kb. 40 órát, mire teljesen megszűnik az a frusztráló érzés, hogy semmit sem találok, nem tudom hogy mit, hol, mikor és hogyan lehet csinálni.) Ezt csak akkor tudod meg, ha már elég sokat játszottál, nem pedig egy ingyenes hétvégén. Utána eldöntheted, hogy mennyi időt érdemes játszanod vele a későbbiekben. Jelenleg kifizethet az ember érte annyit, mint egy 40-60 órás játékért, és kap néhány száz vagy néhány ezer órás szórakozást. Akkor játszol vele, amikor élvezed. Mellette simán játszhatsz más játékokkal, nem maradsz le a GW2-ben, mert sem a gear-en sem a szinteden nem múlik hogy megtalálod benne a számításod vagy sem.

    Ma, amikor tonnaszám jönnek ki a játékok és olyan MMO-k válnak ingyenessé, mint a Rift, szerintem ez egy nagyon pozitív dolog.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kokkbaron

    @Rertez:
    "Leszámítva az első kb. 40 órát, mire teljesen megszűnik az a frusztráló érzés, hogy semmit sem találok, nem tudom hogy mit, hol, mikor és hogyan lehet csinálni."

    Valójában ha játszottál 40 órát, akkor szinte mindent megnéztél, amit a játék kínálhat.

    "Mellette simán játszhatsz más játékokkal, nem maradsz le a GW2-ben."

    Nem maradsz le, mivel progression, kifejezetten gear progression gyakorlatilag nem létezik (legendary fegyvert leszámítva, aminek kifarmolása agyatlan grind, és csak arra jó, hogy egy népszerű helyen afk-olj, az emberek pedig körbeálljanak)

    Viszont lényegében jól összefoglaltad, kinek érdemes tényleg megvennie. Én nem bántam meg, mert végighúztam 2 karaktert 80-ig, és amit addig láttam, tetszett is, utána felejtős a játék, mert minden amit endgamenek írtál, igaz, tipikus keleti szemét, agyatlan grind. Topic témája az, hogy mi a benyomásom a játék fejlődésének irányáról? Írtad, hogy havonta bővül a tartalom, és nem avulnak el a cuccok, milyen op ez. Nem javul havonta, de mikor javul is, csak még több szemét eventet (értsd daily megfelelője wow-ban) pakolnak be a játékba, és egy nagy rakás valós pénzen megvehető kozmetikai cuccot.

    Nemrég megjelent új content tartalma ( https://www.guildwars2.com/en/the-game/releases/may-14-2013/ ):
    -még több event (gyűjts össze x szám y itemet és add le őket, ölj le x számú y mobot, de nem látod pontosan mennyit kell, mert egy csík jelzi a quest állapotát, és így next gen fun-ban van részed)
    -pénzért megvehető fantasztikus itemek gemstore-ban (pénzes bolt)
    -Realm vs Realm Bg-ken használhatsz csapdákat!
    - egy új izgalmas minigame: Crab Toss!

    Ehhez hasonló minőségű, mennyiségű patchek jönnek, szóval folyamatosan bővülő játékról nem érdemes beszélni, mert igaz, hogy több lesz, de jobb nem. A Super Adventure Box update valóban jó volt, de nagyon okosan kitalálták, hogy egy idő után kiveszik a játékból... (egy hónap erejéig)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @kokkbaron: Amit linkeltél, a múlt keddi patch volt, de igazából a jövő keddi lesz a havi patch, arra pont két hétre. Június 5-én pedig újabb patch jön. https://www.guildwars2.com/en/the-game/releases/may-28-2013/

    Ez az általad linkelt felvezető tartalom további része.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://arathor-eu.warcrafter.net/Esgalawarden Esgalawarden

    Bár én se játszok már vele, azért én nagyon hálás vagyok a fejlesztőknek azért a 6 hónapért, ameddig lekötött a játék. 3db 80as karaktert (fullra felszerelve, ami itt a játékban kb a vizuális tuningot jelenti 🙂 ) és a dungeonok nagy részének végigvitelét jelentette ez az idő számomra. Hihetetlen élmény volt, hogy amikor épp nem insta csapatot szerveztünk akkor magával a világgal, a benne zajló eseményekkel, illetve a jumping puzzle-ökkel hogy le tudtuk magunkat kötni.
    Én azt mondom ,hogy aki szereti a hangulatos játékokat. A szép tájakat egy játékban. Ne adj isten még BC idején a wowban szeretett a pixeleken felmászni a "titkos" helyekre 😀 Annak megér egy próbát a játék. A wow-on kívül még egy játék se kötött le sajnos ilyen hosszú időre. (Na jó annak idején az első Zelda Snessen 🙂
    Úgyhogy én bátran merem ajánlani. Mindezt úgy ,hogy én nem nagyon vagyok oda a pvp-ért, ezért a játék pve részére koncentráltam leginkább.
    Bár én a casual játékosok közé tartozom, azért aki Arah explore-t könnyűnek mondja az vagy hazudik, vagy tényleg nagyon hc 🙂 Jó csapatal persze megcsinálható, de ne mondjuk rá ,hogy könnyű. Sok sikert mindenkinek aki rászánja magát, hogy kipróbálja. Ha jön valami kieg, még én is rálesek erre a gyönyörű kis világra.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mohrtimer

    Mindenki mondja, hogy a grindolás mekkora gáz. Erre írnék egy ellen véleményt. Én sok játékban élveztem, a grind farmolást, megvan a varázsa. Lehető legtöbb mobot kevés segítséggel lehető leggyorsabban ledarálni. Mindig egy határaidat feszegető dolog volt. Megkeresni az ideális helyet, ahol megfelelő mobok vannak hozzá, összeállítani a megfelelő csapatot, pl lineageben tank paladin összehúzta a "fél szervert", spoileres törpe felbuffolta a mobokat, hogy több cuccot dobjanak, caster meg leAOEzta. Bárhol hibázol, akkor kész, fekvés. Vagy ott volt a GW 1ben az 55 hp-s monk solo farmolás. Vagy Tera onlineban bármilyen szinten elérhető grind quest, és tök jó dolog egyre több mobot összerángatni és a penge élen táncolva leverni őket. Egyet mellé lépsz, vagy kicsit túlvállalod magad, esetleg rosszul használsz egy skillt és fekvés. Ha szarul csinálod már nem elég hatékony és jobb questelni. Szóval azt akartam ezzel mondani, hogy egyáltalán nem agyatlan dolog a grindolás, azt is lehet magas szinten űzni. És pl a wowban egyátalán nincs rá lehetőség, mert a devek tűzzel vassal írtják a lehetőségét.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • suttor

    Én is úgy voltam a GW2-vel, mint oly sokan. Felhúztam egy pár karaktert 80-ra, megvolt a 100% completion, full exotic gear, stb. Aztán rádöbbentem, hogy mostantól semmi mást nem tudok csinálni, mint grindolni a ruhákért, sörbunyózni és az ünnepi eventeken bohóckodni. A PvP és a WvW tét nélküli, így számomra érdektelen. Abba is hagytam két hónapra, mikor egy guildtársam meggyőzött, hogy micsoda revampok történtek, nézzek vissza. Elkezdtünk egy dungeont, egy óra alatt 5 wipe. Nyomhatom én a dodge-ot, ha rossz helyre érkezem, és egy mezei porbafingó mob egy ütéssel/varázslattal kivégez, ami ellen SEMMIT sem lehet tenni! Ezek után már fáztam a bosstól, aztán 20 másodperc alatt kicsináltuk. Röhej.
    Egy olyan MMO-t pedig, amiben a megjelenés után 9 hónappal még mindig nincs beépített LFG kereső, nem tudok komolyan venni.
    Majd az első kiegészítőnél visszanézek, addig is marad a LOTRO és a RIFT.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • adyy

    A játék nagyon fasza, roppant élvezetes és kalandos, addig a pontig, hogy eléred a max szintet. Akkor 2 lehetőség van, vagy pvpzel vagy abbahagyod, mert pve content roppant csekély és az lfg/lfr hiánya teljesen megöli azt a picit is, ami van (remek 30-40 percen át ordibálni a városban egy partyért...)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    Hát nem tudom, ha én visszagondolok az LFG-re WoW-ban, csak az jut eszembe, mennyi arrogáns, antiszociális, bunkó emberrel találkoztam ott. Pár hét után csak guildes csapattal voltam képes belépni abba a pöcegödörbe, ha épp hiányzott egy ember. Szerencsére ilyen nem gyakran volt, mert szinte mindig akadt guildes csapat, érdekes, hogy nekem, aki nem is vagyok nagy közösségi ember, ezzel sose volt gondom. Vagy mondjuk ha nagyon unatkozott az ember, csak a móka kedvéért is meg lehetett próbálni egy-egy kört, mert voltak csapatok, amiken dőlni lehetett a röhögéstől. Komolyan nem értem, hogy annyian mit hiányoltnak rajta...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kokkbaron

    @Rertez: "valóban fontos-e az endgame egyéb tartalmaktól elkülönített definíciója egy játékban"

    Nem hát :D, különösen MMO játékoknál lényegtelen.

    Bár mivel nincs normális LFG a játékban, mire a dungeonökön végiszenveded magad, eltelhet 1-2 hónap. voltam pár olyan guildben, ahol bőven volt fent ember (50-100), és szenvedés összehozni 4 embert egy szánalmas minőségű instára, ahol mindenki csak osztja a damaget ész nélkül, és végén mindenki boldog amúgy, ha van annyiész, hogy tűzből kiállni. Ha pedig guildből nincs ember (ami szintén ugyanaz, mintha vmelyik publikus chatről keresnél embert ilyen létszámű guildek esetén=ugyanazok a... játékosok, csak nevük alatt egy guildnév van), akkor vagy mész a leginkább fővárosnak számító lion's archba, ahol még high pop szerveren se valószínű, hogy lesz ember, részben azért, mert az emberek vagy az insta bejáratának zónájának chatjén keresgélnek, vagy egy másik városban. De pvp újításokra lehet számítani a jövőben, mert ez rendben van. PvP-re viszont nem értem, mit lehet fejleszteni? Vannak Bg-k, amiknél nincs tétje vereségnek/győzelemnek, van egy nagy bg (realm vs realm), ahol mindenféle motiváció nélkül lehet öldösni egymást, és elfoglalni a másik várát, hogy ne nyerj vele semmit, majd ezután ők nyerhessenek semmit a visszafoglalással. Lehet skirmishezni is (aréna rating nélkül), ahol nyerhetsz fun ajándék baget, ha megvan egy meccs. Minden tökéletes a pvp-ben :D.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @kokkbaron: Te egy szót sem értettél az idézett mondatból. A jelek szerint sajnos a többiből sem.

    Ha már a PvP-n akarsz lovagaloni, meg hogy "unfair" az szerinted, hogy neked és az ellenfelednek egyaránt pozicionálnia kell magát folyamatosan és oda kell figyelned hogy mikor spamelsz valami szerinted "szr" dolgot: Ugye ismered a faceroll kifejezés eredetét? Ha nem, akkor nézz utána gyorsan, de tényleg! Na, akkor már tudod, hogy melyik játékból származik... 6-7 évig én is PvP-ztem a "tudjukhol" a makró- és addonvilágban, és így utólag inkább nem mondok rosszat, hiszen akkor még élveztem jobb híján. Az ArenaNet-et azok alapították, akik a Blizzardtól mentek el, tehát feleslegesen ajánlanád nekik, hogy nézzék meg a WoW PvP-t, mivel ezer éve még ők tervezték és fejlesztették, ha jól tudom.

    WvW-n a tétekről:
    Minél jobban áll a szervered, annál több és nagyobb buffot kapnak a játékosok egy bizonyos szintig WvW-n kívül az egész szerveren. Ezenkívül WXP-t kapsz, ami külön WvW-n fejleszti a karaktered és külön WvW képességeket fejleszthetsz az abból jövő pontokból karakterenként. Mellesleg lootot és badge-eket kapsz.
    Egyébként van ladder is a szerverek számára.
    https://leaderboards.guildwars2.com/en/eu/wvw

    A PvP meg olyan, hogy a többi játékban is a ladder megmászása a cél, és mellette az, hogy minél jobb legyél saját magadhoz és a többiekhez képest. Ha belogolsz, akkor még a friends list-edre és a guild-jeidre tudsz szűrni benne a publikus eredményeken kívül:
    https://leaderboards.guildwars2.com/en/eu/pvp

    A hot join meccseken meg valóban nincs rating, ahogy te is írtad, de azok gyakorlásra meg a buildek tesztelésére szolgálnak. Tournamenten számít a ratinged, ami ha sokáig nem logolsz be, csökkenni kezd, mivel kiesel a gyakorlatból. (Te biztos nem, de más igen.) Egyébként azért PvP-zik az ember, mert élvezi. Te nem élvezed, semmi gond. Ne csináld akkor!

    Minek is tépem én a szám feleslegesen... Befejeztem, megyek játszani. 😉

    Ha valakit érdekel, hogy a gyakorlatban kb. hogy működik a PvP néhány map-en, itt a vasárnapi EU Tournament felvétele. Voltak tűrhető meccsek:
    http://www.twitch.tv/guildwars2guru/b/405631430

    Holnapután megint lesz egy tournament adás. Az mmorpg-com-on megtaláljátok a hirdetést.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Caci

    @kokkbaron:

    Erről eszembe jut egy bash-es post:

    "-vazze. 5 perce vagyok IRC-n de már 4 köcsög belémkötött.
    - nem lehet hogy nem velük van a baj?
    - már 5 köcsög..."

    Attól még, hogy nem bírod használni a harcrendszert, mert lehetőséget ad a hibázásra, értsd: elhasználod a skillt, amikor nem kéne, még nem a rendszer a rossz. Idézem tőled, hogy mi is a probléma: "lényegtelenm ki próbál meggyőzni, micsoda kemény stratégia kell, (key bindigs állítás néklül) végig kell nyomogatni folyamatosan az 1234". Nem, nem kell folyamatosan nyomogatni az 1234-et...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • MaRee

    Akinek nehéz csapatot találni:
    gw2lfg.com kb a játék megjelenése óta megy, mindenki itt keres csapatot, percek alatt lehet találni mindenre.

    Az 1234 nyomkodós pvp huszárnak meg ajánlom csináljon egy engineert vagy egy mesmert vagy egy elementalistot, valószinüleg thieffel játszott eddig 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sharix

    @kokkbaron: "Nem kell ennél többet belelátni, ennyire causalfriendly. Másik: igen, ha a target out of range-ben van, akkor is be lehet nyomni akármelyik spellt, sőt, ha nincs is targeted, és közeledben sincs senki, még akkor is engedi benyomni akármelyik képességet! Ha valaki menekül előled, legdurvább abilityd fél másodpercen múlhat, hogy elnyomod a semmire, de fogjuk ezt rá arra, hogy “skillesnek” kell lenni, ami nem igaz, ez szimplán unfair."

    Elolvastad te, hogy mit írsz? 😀 A WoW nem engedi, hogy spellet nyomj, ha messze van az enemy, a GW2 igen és még a GW2 a casualfriendly.... 😀 Amúgy meg most nem azért, de tegyük fel íjászkodsz, lelőnél egy állatot, a nyíl száll, az állat elfut. A valóságban sincs semmi ami megmondaná, hogy "fú b*szki, el ne lődd mert messze van". Logic... 😀

    Targetelésről meg annyit, hogy csak akkor kell targetelni, ha ranged skill-t használsz, melee-nél nem. Akkor most ez hol is pont olyan mint a wowban? Ja sehol...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sharix

    @MaRee: LFG lesz a játékban, dataminerek találtak róla nyomokat már 🙂

    "Információkat talált a srác a készülő LFG rendszerről is. Ezek szerint lehet majd csapatot illetve embert keresni a különböző dungeonökbe, fractalra (itt meg lehet majd adni, hogy kezdő, közepes vagy nagy szintűre), WvW-re (lebontva a különböző térképekre), PvP-re (unrated és rated), személyes történetre, sőt még az aktuális living story-ra is." - Forrás: http://gw2.variance.hu/2013/05/29/adatbanyaszat-3/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    Mivel sokan írtak róla, ezért az ENDGAME-hez annyit tennék hozzá, hogy ember függő, hogy tetszik-e... Most csak a PvE endgame részéről fogok SZUBJEKTÍVEN beszélni. Azért hangsúlyozom ki ennyire, hogy szubjektív, mert nem szeretném, ha sértődés, személyeskedés lenne a saját, személyes véleményemből.

    GW2:
    A kis szintű dungeon-ök kis szintű karaktereknek nehezek, ezért általában max szinten szokták őket tolni. 8 dungeon van. Ezek mindegyikének 1 sztori módja, ami valóban nagyon könnyű és 3 "felfedező" módja, ami már nagyobb kihívást jelent. Felfedező módok közt is van ami kevesebb kihívást jelent, de van olyan is, amik eléggé megizzasztják az embert. Így max szinten összesen 8*4 dungeon tárulkozik eléd. Annak ellenére, hogy elég változó a dungeon-ök nehézsége, szerencsére már az elején van általában valamilyen módon "DPS-check", amiből kiderül, hogy elég erős lesz-e a csapat legyűrni az egészet. Így nem szívsz a végén, ha gyenge a csapatod.
    Csak viszonyítás képp: Ezek a dungeon-ök (pontosabban a felfedező módok) nehezebbek a WoW-os dungeon-öknél, de könnyebbek, mint egy raid. Általában időben is így vannak... hosszabbak egy WoW-os dungeon-nél, de rövidebbek egy raid-nél.
    Azoknak, akik HC-bb kihívásra vágynak, van egy új típusú dungeon, amin összesen 8+1 útvonal van. Egyszerre 3+1 véletlen szerűen választottat kell lenyomni és ha ez sikerült, mehetsz nehezebb szinten ugyanitt. Magas szintre csak kevés játékos jutott el, mert ott már valóban nagyon nehéz. A jutalom itt, a nehéz szinteken a "+1 statot adó über-super-legendary-magical gear" helyett jobb skinek, amivel szebbé teheted karaktered és persze a farmerok kedvéért alapjáraton nagyobb drop rate.
    E mellett kezdetben havonta, most pedig már fél havonta új PvE tartalom van. Ezek általában gyorsan, max 1-2-3 nap alatt végigtolható dolgok, nem kell nagy dologra számítani, de mindenesetre mindig elég hangulatosra sikerülnek. Vannak köztük eventek, illetve csak korlátozott ideig játszható dungeon-ök.
    Más jellegű endgame tartalmak a jumping puzzlék, ahol végig kell ugrálni bizonyos helyeken. Itt főként az élvezetet nem az jelenti, hogy "megnyomtam a space-t", hanem az, hogy te magad keresed meg az útvonalat, mivel általában nem olyan egyszerű megtalálni. E mellett még ilyen érdekesség a mini-dungeon. Ezek valahol jumping puzzle és dungeon közt állnak. A lényeg az, hogy valami rejtett helyen kell megtalálni a rejtett útvonalat, miközben csapdákon és mobokon vergődsz át.
    És persze ott vannak még a dinamikus eventek is, amit sokan szeretnek. Bár ezt inkább a farmerok szeretik max szinten, nem a magam féle casual játékosok. Persze rövid távon én is élvezem, nagyon hangulatosak. 🙂 Sok-sok órahosszán át ugyanazokat az eventeket csinálni, mint a farmerek, nem...

    WOW:
    Mielőtt elkezdenék a WoW-ról írni, ismét kihangsúlyozom, hogy egy egy SZUBJEKTÍV vélemény, csak azt írom le, hogy SZÁMOMRA milyen a 2 játék. Nem szeretnék veszekedést a dologból...
    Régóta nem játszottam vele, ezért csak arról írhatok, amit régen tapasztaltam... Az endgame abból áll, hogy minden patchnél beraknak +1 dungeon-t. Kevesebb/több fős változatban egyaránt.
    E mellett open-worldben a repuzás, ami számomra egyenlő az unalmas grindeléssel. U.I.: "repuzni" GW2-ben is lehet annak aki élvezi, csak itt másabb. Sokkal több, de hamarabb "kirepuzható" dolgok vannak. (kb. ugyanannyi időbe telik a sok kicsit, mint wow-ban a pár nagyot kirepuzni)
    Szóval számomra a 2 játék közti különbség az, hogy a WoW-ban van X időnként egy új dungeon amit grindelsz a jobb statokért. Illetve sok fős raidekben valóban nagyobb kihívást jelent a dungeon. De a kihívást sok főnél már nem az jelenti, hogy TE milyen jól játszol, hanem az, hogy a csapatod többi tagja elcseszi a dolgokat, vagy pedig alulgeareltek.
    Ezekre a raidekre a guildek általában szerveznek heti 1-2 napot, amikor lehet menni oda. Azon kívül pedig ha online vagyok és szeretnék valamit PvE-ben csinálni, akkor lehet menni a sima random-dungeon-ökre, melyek sokkal kevesebb kihívást jelentenek, mint a GW2 dungeonjei, illetve sokkal unalmasabbak is. Az utóbbi valószínűleg a harcrendszerből ered. Megszoktam, hogy GW2-ben folyamatosan el kell kerülni a támadásokat; sosem lehet tudni, hogy kit támadnak meg a mobok; és nincs egy saját healerem, saját magamért felelk. WoW-ban ha tank vagyok, hát akkor persze, hogy mind engem, hiszen én megyek elöl és ha rájuk ordítok, akkor mind rám jön. Ha pedig healer, vagy dps vagyok, akkor meghúzódok hátul. Utóbbi 2 rolenál csak akkor támadnak engem, ha a tank nem végzi jól a dolgát; én nem futok be a mobok közé "csak úgy".
    Kicsit visszakanyarodva a raidekhez: Amikor volt időm "HC-nak lenni", akkor se szerettem sz*pni a társaim miatt. Sokan mondják, hogy az az élvezet, a kihívás benne, azért jobb mint GW2-ben a dungeon-ök, mert ha valaki elront valamit, akkor vége az egésznek... Számomra ez nem "kihívás", hanem sz*patás, hogy elront a 24 társam közül valaki valamit és game over... GW2-ben ha valaki elront valamit, akkor jóval nehezebb lesz a harc. De ha jó a csapat és aki elrontotta a dolgot az sem béna, csak véletlenül elrontott valamit... akkor, még ha nehezen is, de a nagyobb kihívás mellett is korrigálható a dolog.

    Szóval összefoglalva: SZÁMOMRA, mivel casual játékos vagyok, a GW2 jobban bejön. HC játékosoknak lehet, hogy jobban bejön a WoW, de én személy szerint nem kedveltem annyira "HC koromban" sem a WoW-ot, mint most, casualként, hosszú GW2-vel eltöltött hónapok után a GW2-t... Persze mint mindennek, a GW2-nek is megvannak a maga hibái. Ez sem a tökéletes game.

    Tudom, ez a commentem után hiába hangsúlyoztam, hogy ez csak egy szubjektív, személyes vélemény, biztos jönnek majd a VérPistikék... de szeretném, ha nem így lenne... VITA lehet a dologból, azt nem bánom, de VESZEKEDÉS ne legyen! (Remélem tudjuk mi a 2 közti különbség...)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    Előző commentem túl hosszúra nyúlt, ezért is nem akartam már ezt is még oda írni...

    A dinamikus eventeken szeretnék helyesbíteni, mert kokkbaron hozzászólásában nem igazán adta vissza a lényegüket... Valóban az az alapkoncepció, hogy ahelyett, hogy kiírná, hogy ölj meg 20 mobot, csak egy csíkot mutat... DE a lényeges különbség az abban rejlik, hogy DINAMIKUS. Szóval:
    WoW-ban fölveszel egy questet, melynek szövege azt írja, hogy: "Banditák támadták meg a farmomat. Ölj meg 20-at és minden rendben lesz!" Te odamész, megölsz 20-at, áll még mellette másik 100, de sebaj... megöltél 20-at szóal minden rendben van. 🙂 Utána fölveszel még egy questet, melynek szövege azt írja, hogy "Ölj le 10 késes banditát... mert hát az előzőeknek kardja volt. ...az más..."
    GW2-ben ez úgy zajlik, hogy mész az úton valamerre, erre látod, hogy füst száll föl a távolban egy farmról, közben pedig feléd szalad egy paraszt segítségért kiabálva. Odamész a farmhoz és látod, hogy valóban támadják! Banditák gyújtják ki a bálákat és rombolják le a farmot... Ekkor te elkezded őket ölni, melynek hatására fogy az a "híres csík". Ha ez elfogyott, akkor a banditák megfutamodnak és mind elmenekülnek. Nem állnak tovább tétlen a farm mellett. Ez után a folytatás lehet az, hogy segédkezni kell a farm újáépítésében, esetleg felkutatni és elpusztítani a banditatábort... Ha pedig nem sikerült "betöltened a csíkot", elpusztították és elfoglalták a banditák a farmot, akkor nem kiírja, hogy QUEST FAILED, hanem jön a folytatás, hogy "hívd a közeli katonákat erősítésnek és együtt foglaljátok vissza a farmot." Természetesen bármelyik event közbe bárhova becsatlakozhatsz. Ha más már félig megtöltötte a csíkot, neked csak a másik felét kell. Persze minél több a játékos, annál nagyobbá válik a kihívás is.. minden event automatikusan skálázódik.

    EZT jelenti igazából a DINAMIKUS event. Nem pedig azt, hogy szám helyett csík van...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    Még egy dologgal adós vagyok... PvP. Itt már egyértelműen nem tudok casual játékosként sem dönteni, hogy melyik tetszik jobban... Most csak a GW2 PvP módjairól fogok írni, úgy gondolom, hogy a WoW-osat mindenki ismeri a fórumon.

    "BG-szerű":
    Ezen belül is 2 mod van. Van a "sima" és a Tournament. A "sima" FPS játékokhoz hasonlóan folyamatosan mennek a szerverek. Ha vége egy mapnak, jön a következő. A csapatok max 8 fősek lehetnek. A játékosok harc közben jönnek-mennek.
    Tourny: A "simával" ellentétben egyszerre csak 1 kör megy le 2 5 fös csapat között. Ez a csapat lehet random, vagy előre összeállított. Ez valamivel nehezebb, ezért nagyobb is a reward. Ha PvP-zek én is ezt tolom.
    GW2 PvP-nek WoW-al szemben nagy hátránya, hogy Nincs semmilyen rating rendszer. Teljesen véletlenszerű az ellenfelek erőssége is e miatt. Éppen ezért egy időben gondolkoztam, hogy WoW-ot újra elkezdem játszani GW2 miatt (mondjuk hozzájárult az is, hogy Blizz ingyen hozzámvágta a full-WoW-ot Dio3 mellé...). Azonban ez a "terv" meghiúsult, mert számomra túl unalmas volt a fejlődés GW2 után WoW-ban... valahol lvl 40-50 közt abbahagytam. Így nem értem el a max szintet PvP-hez. Ezen kívül WoW-ban a BG map-ek fele nem tetszik. GW2-ben szerencsére csak 1 nem tetszik, de az sokaknak nem tetszik, ezért tourny-ban nem is szokott lenni. ...Persze a rating rendszer teljes hiánya WoW-hoz képest még mindig nagy hátrány.
    U.I.: GW2-ben PvP-hez nem kell fölhúznod a karakteredet és fölgearelni. PvP "Lobbyban" automatikusan felszintelődsz lvl 80-ra, megkapsz minden skillt és vannak árusok, akik Ingyen árulnak mindenféle cuccot. Szóval a PvP reward az általában jobb skin. Azok a jobb skinek elég jók ahhoz, hogy megérje értük harcolni és legalább nincs az, hogy "jajj persze, hogy leüt.. sokkal jobb cuccai vannak mint nekem..."

    World vs. World:
    Ezt a mod-ot úgy képzeljétek el majdnem, mint Wintergraspot, vagy Tol Barad-ot, pár "apró" módosítással... Itt 2 fél helyett egyszerre 3 küzd egymással egy fél Outland méretű területen (ez 4 map-re van felosztva), ahol összesen 37 Wintergrasp méretű erődítmény és további 24 Supply camp van. A supply camp-ek egyszerű táborok, de nagyon fontos szerepet töltenek be. A supply camp birtokosának erődítményei felé rendszeres időközönként karavánok indulnak az erőd felé a supply campekből, melyek (meglepő módon) supply-t szállítanak... Ez az erőforrás használható falak megjavítására és ostromgépek építésére.
    Esett szó róla korábban a topic-ban, hogy az emberek csak egy commandert követnek erődről erődre... Nos ez teljes mértékben igaz is. Ezt teszik a bírkák nagy zerg csapatokban. Azonban az okosabb játékosok elit kommandósként lopakodnak kis fős csapatokban az ellenséges területek mélyére, ahol megpróbálnak szabotálni amit csak lehet. Pl. elpusztítják az ellenség supply karavánjait, foglalját az ellenség táborait, vagy esetleg saját területen belül "kémelhárításként" dolgoznak és az ellen kis fős mi területünkön tevékenykedő osztagait pusztítják. 🙂

    Szóval PvP összesítve: "Wintergrasp szerű" mod-ból szerintem egyértelműen a GW2-es a jobb. Már csak a mérete alapján is. 🙂 Viszont "BG szerű" PvP-nél nagyon nehéz a döntés... GW2-es számomra sokkal hangulatosabb, de a rating rendszer nagyon hiányzik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    Elnézést a szófosásért, de úgy éreztem, hogy pár dolgot helyesbítenem kell, főleg kokkbaron commentje után... Valahogy arról a hozzászólásról az az érzésem, hogy vagy csak pár órát játszott a GW2-vel, vagy egyáltalán nem is játszott vele, csak netről összeollózott pár téves infot... Ezek pl.:

    Sztori:
    Valóban van egy főszál, a Zhaitan elleni harcról szól, de összesen kb. 40-50 küldetésen kell végigmenned, hogy teljesítsd a sztorit. Ebből összesen 5 db, ami minden játékosnak ugyanaz. Rengeteg választási lehetőséged van a sztorit tekintve. A főszál ugyanaz marad... "csak" az változik, hogy ezt hogyan teljesíted. Pl. választhatsz, hogy lerombolod a "gyárat" (akkor annak a környékén lesz csata), vagy pedig elpusztítod az utánpótlásokat (ekkor tengeri csata lesz, ahol az ellenség hajóján kell bombát elrejteni). ...Szóval valóban egy főszál van, de rengeteg választási lehetőség ennek teljesítésére.

    Dinamikus eventek: erről már írtam helyesbítést.

    Dungeon: Már erről is írtam. Ha szerinted valóban 0 nehézségű dungeonök vannak, akkor vagy egyáltalán nem voltál dungeon-ben, vagy pedig csak a legkönnyebben voltál...

    PvP: Erről is írtam. De itt kb. egyáltalán nem értem, hogy miről beszélsz... pl.: "akinek nem számít, hogy mi történik, ki nyer, csak történjen valami a monitoron" Nem igazán értelek... szerintem csak összeírtál mindenféle marhaságot... Miért ne számítana, hogy ki nyer? O.o Meg, hogy mi történik? O.o

    Sok minden lenne még, de több dologba már nem is szeretnék helyesbíteni. A végén még azt hiszik itt az emberek, hogy kötekedni szeretnék... 🙂 Egyedül egy dologhoz fűznék hozzá még véleményt:

    "Aki a mobok grindelését és a nehézség nélküli pár fős insták grindelését hónapokon át tudja élvezettel csinálni (értsd számára jó mmo endgame), hát…" Mint már korábban írtam a dungeonökről, egyáltalán nem igaz, hogy nehézség nélküli... Van néhány könnyebb, de nem sok. (Sőt, a 3 legkönnyebbet átdolgozták pár hónapja, hogy nehezebb legyen.) Mellesleg fogadok, hogy ha te nem is, de a kommenttel egyetértők közül sokan Diablo 3-aznak... ahol mi megy infernon? Fullos gearben egy bal egér gombra öltök mindenkit és ezt farmoljátok hónaokig... Gondolom ez biztosan nagyobb kihívást jelent... De ne menjünk ilyen távolra... WoW-ban is az instákat grindeled. 🙂

    Szóval még egyszer elnézézést a szófosásért (4 hosszú comment), de úgy érzem, hogy az elején megemlített téves infok miatt helyesbítenem kellett pár dologban, illetve személyes tapasztalatomat meg kellett osztanom a 2 játékkal kapcsolatban.
    WoW-ban is több mint 1000 órám van, sőt régen még kedvenc játékom is volt. Igaz játszottam törtön is, de eredetin is rengeteg időt töltöttem. Szóval úgy érzem, hogy a saját hozzászólásaim nem csak összeollózott hülyeségek sorai, mint kokkbaron (jelenleg 47 "+"-t kapó) kommentje... Persze mindenkinek más az ízlése, sokaknak jobban tetszik a WoW, amivel egyáltalán nincs is baj. De ennyi hülyeség után, mindenképp le kellett írnom, hogy mi is a jó GW2-ben.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @kokkbaron: Már be akartam fejezni, de elolvastam minden hozzászólást a topicban... ezért csak muszáj még1-et írnom a skill- és combat rendszerre, ami nagyon szidva lett GW2-ben....

    WoW-ban sok skillt elemezzük ami van:
    -Fél órás buffok: Hát ezt akár örökös passzívnak is adhatná a játék, ne számoljuk bele...
    -5+ percenként elnyomható spellek: Baromi ritkán használod... Igaz adhat valamicske előnyt, de én nem nagyon számolnék bele olyan spelleket, amit egy map-en megnyomok 2x összesen...
    -Proccolós spellek: Ha felvillan valami nagy izé a monitorod közepén, csak akkor nyomod be. GW2-ben is vannak proccolós spellek, csak itt nem foglal +1 helyet, hanem lecseréli annak az ikonját, ami proccolta. Szóval ugyanazt a gombot nyomod meg többször.
    -Build függő spellek. WoW-ban te magad rakod őket a skillbar-ra, de a talentod definiálja, hogy miket KELL használnod. Ha nem azokat használod, hülye vagy... GW2-ben ezeket a fegyvered határozza meg és alapból skilbar-ra rakja.
    -Ezeken kívül maradnak "kiegészítő spellek". Oda azt raksz be amit akarsz, de ezek száma már elenyészően kevés.
    Ezen szempontok alapján WoW-ban sincs semmivel sem több HASZNOS spell egyszerre nálad, mint GW2-ben.
    +Korlátozott az egyszerre kirakható skill GW2-ben = több taktika kell egy jó build összerakásához. Nem rakhatsz be 'fölösleges', 'tartalék' skilleket. Figyelni kell arra, hogy minden szituációhoz alkalmazkodni tudj, vagy a csapattagjaid tudjanak segíteni. Ultranagy DPS-t raksz össze? Lehet, hogy jót solo-zol vele, de valaki hátba támad, instant halott vagy. Ultrabrutál tankot raksz össze? Nem öl meg senki... de egy low hp-s karit sem tudsz megölni. ...Szóval ésszel kell összerakni a buildet. 🙂

    1234 elég megnyomni a gombokat? Nekem most pont egy olyan karakterem van, ami szinte full DPS, tehát folyamat mindent CD-n tartok... de itt sem mindegy a sorrend és az időzítés! Most nem akarom részletezni... eredetileg akartam, de a részletezés felénél már elég hosszú volt a rotation leírása. 🙂 Ígyis ez az 5. nagyon hosszú HSZ-em. Nem akarok még többet, vagy méghosszabbat....
    Ennek a buildnek az eredeti változatát neten néztem. Később tökéletesítettem magamnak. Amíg az "eredeti" változatot használtam, találkoztam PvP-n más rangerekkel akik ugyanezt a buildet használták, de szegények nagyon csúnyán behaltak ellenem 1v1-ben. És tudod miért? Azért, mert csak elzongorázták a skilleket, ahogyan te is. Én pedig nem! Ezért győztem le mindet. Igaz, mivel kicsi a CD minden spellen, külső szemlélő számára úgy tűnhet, hogy mindent CD-n kell tartani folyamatosan. Ez egyáltalán nem igaz... Nem szabad sokáig tartogatni egy-egy skillt, de attól függetlenül Jókor és jó sorrendben kell elnyomni.
    Ha te így játszottál, hogy 1234 nyomogattad a gombokat, akkor nem csoda, hogy annyit szidod a harcrendszert. 🙂 De ez nem a játék hibája, hanem a tied. Ez majdnem olyan szitu, mint az, hogy "szidja az ember az , mert nem ért hozzá...".

    Unfair, hogy a játék engedi, hogy akkor is spellezz, amikor mögötted az ellen? ...vagy távol az ellen? Ez nem az! Ez is a taktika része... Szerinted nincs esélye egy melee kaszttal szembe egy casternek, mert a melee mindig mögé megy? Hát... ezért kéne neked is mozognod esetleg... A spellek 99%-a mozgás közben is használható. Nem vagyok egy über-pro, de legtöbbször pont hogy a melee-k vannak velem szembe hátrányba, mert én jól mozgok! Ha te unfairnek találod ezt a rendszert, az sem a rendszer hibája, hanem a tiéd...

    Nem akarok haragot, nem akartam veszekedésre okot adni senkinek, de csak ki kell mondanom sajnos... Én nagyon azt szűrtem le, hogy azért szidod ennyire a GW2-t (főleg a harcrendszert), mert béna voltál. Bénán játszottál. Persze ennek is megvan az ellenszere. Mint a mondás is tartja: Gyakorlat teszi a mestert.

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑