World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


HEARTHSTONE Hearthstone

Készült 2015. december 12. | írta Deathcrow

8

Hearthstone for Dummies #1

#1 Az első pár óra a Hearthstone világában

A tovább alatt egy alap Hearthstone bemutatót találsz majd – főleg új és kazuár játékosoknak. Az írásomnak ezen része még ezeken belül is az új játékosokra fog figyelmet szentelni: mire számíthatsz, amikor elkezdesz játszani a HS-sel? Mi történik az első órákban? Hogy fogsz egyre többet és többet tanulni, hogy aztán majd egyszer azt mondhass magadnak: el akarom érni a Legend rangot!

Veletek együtt én is elkezdtem egy új accountot az amcsi szervereken, hogy végigmenjek ezen az úton.

Egy biztos: ha új vagy, egyelőre ne költs pénzt a játékra. Maradj “freebie” egy darabig, és nyugodtan döntsd el, hogy tetszik-e a játék vagy sem. Mint minden gyűjtögetős kártyajáték, a Hearthstone is arra fog sarkallni, hogy vegyél paklikat/kiegészitőket, de azok nélkül is elboldogulsz egy darabig, de tényleg 🙂


Játék gép ellen:

Az első pár órában érdemes a gép ellen játszani, hogy megismerd a játék alapjait, és mellette kiszedni az összes alap kártyát.

  • Tutorial: a mágucicával, aki Jaina Proudmore névre hallgat (Warcraft 3, WoW-ból ismerős lehet) kell legyőzni Hoggert és társait. Szépen megismertet a játék alapvető dolgaival, mint a HP, a manakristály-rendszer, és kapsz kártyákat is.
  • A többi hős megnyitása: állíts össze egy dekket a meglévő kártyákból, és verd végig az összes többi hőst. Pár gyakorló csata és a Mage felhúzása lvl 10-re megér két paklit, nemde? Használd pl ezt:
    HSALAPDEKK

Játék emberek ellen:

  • Eljött az ideje az első játéknak a “Play” módban. Kicsit érdemes változtatni, beletenni azokat a lapokat amik lvl 10-ig még hozzád lettek csapva:
    HSLVL10DEKK
  • Ha veszítesz is, már most van 3 paklid a questekből 🙂 lehet bontogatni! A szerencséseknek már itt leeshet az első Epic/Legendary kártya!
  • Ezek után érdemes a következő játékórákban kipróbálni az összes kasztot, elvinni mindet lvl 10-ig és közben eldönteni, hogy melyikkel fogsz majd játszani többet/kevesebbet. A gépi ellenfekkel is játszhatsz nyugodtan, az Expert fokozatúak végigverésével kapsz 100 aranyat jutalmul.

Pancsolás a sekély vízben:

  • Innentől kezdve a következő napokban érdemes főleg a “Play” módban tolni, 3 győzelmenként kapsz 10 aranyat, és a napi questek is itt teljesíthetők. “Ranked” módban amennyiben eléred legalább a rank 19-t, akkor kapsz egy hátlapot minden hónapban.
  • Tavern Brawl: hetente egy kártyapakli jár az első győzelemért a kocsmai mókában. Ehhez level 20-t el kell érni legalább az egyik hőssel.
  • Minden nap kapsz egy questet, ami általában 40, 50, 60 aranyat ad, nagyritkán 100 arany lehet a jutalom, vagy egy pakli.
  • Aréna: érdemes ide bejönni úgy, hogy már jópár meccset letoltál a Play módban. Mivel a kezdethez képest közel 300 új kártya lett hozzáadva, ezért idő és gyakorlás kell, míg egyáltalán szembekerülsz a lapok nagy részével.
  • Az Aréna és a Ranked play egy hosszú folyamat, a sok gyakorlás mellett érdemes követni a trendeket és a játék jelenlegi állapotát (metaként szokás említeni).
  • Twitch-n 7/24 megy valamilyen Hearthstone stream, és van egy rakás jó játékos akit lehet nézni ranked/arénázás közben. Megjegyzés: a Forsen névvel arcoskodó streamer csatornája az csak baromkodásra jó.

A Heartstone alapjai

No, akkor kezdődjön a móka. Érdemes megismerkedni az alapfogalmakkal és pakli típusokkal.

  • 2 fő alfaja van a Hearthstone játékosoknak. Az első általában a “Ranked” módra fókuszál, és igyekszik minél magasabb szintet elérni. Ebben a módban kipróbált, optimalizált dekkek találhatóak, és ahogy mész felfelé a ranglétrán, egyre cselesebb, ügyesebb játékosokkal és kártyakombinációkkal találkozhatsz. A legmagasabb fokozat a “Legend” rang, amit a Ranked játékosok kevesebb, mint fél százaléka ér el egy hónap során.
  • A többiek az Arénára gyúrnak. Itt mindenki egyenlő esélyekkel indul: az összeállításnál nem a megszerzett lapjaidból, hanem mindig 3 véletlenszerűen kiválasztott kártyából kell kiválasztanod egyet. Ezt 30 alkalommal, amíg össze nem áll az Aréna paklid. Itt szinte biztos, hogy nincs két ugyanolyan játék, és ha eléred a 12 győzelmet egy paklival mielőtt 3x veszítesz, akkor elmondhatod, hogy Aréna mester vagy. És kapsz ezért egy rakás jutalmat is 🙂 A két játékmód nagyon eltérő felfogást kíván, embere válogatja hogy az Arénára, vagy a Rankedre gyúr rá.
  • A legjobb játékosok mind a kettőben jók, csak megjegyzem.

Alapvető fogalmak:

Lapérték: van, amikor akciósan veszel valamit és örülsz, mert jól jártál illetve van, amikor átvágnak. Ugyanez igaz a kártyáidra is: minden lapnak van egy értéke, amely meghatározza hogy  szituációtól függően mennyit ér. A legjobb példa erre a [Big Game Hunter]: alapesetben a lap egy sima 4/2, de ha van ez ellenfélnél egy 7+ támadással rendelkező lény, akkor máris sokkal nagyobb az értéke. A lapérték alapvetően azt jelenti, hogy a lehetőségekhez képest mindig a legtöbbet hozz ki minden lapból.

Lapelőny: általánosságban véve, ha több kártya van a kezedben, mint az ellenfélnek akkor több lehetőséged van a játék irányítására. Kártyaelőnyöd származik abból is, ha egy lappal az ellenfél több lapját sikerül semlegesítened. Természetesen ettől még nem fogsz automatikusan győzni, de a kártyaelőny azt biztosítja, hogy egyenlő harctéri (board)állás esetén valószínűleg nálad van a gyeplő.

Példa: a szemét hunter tekepakolja a térfelét kis lényekkel, mint [Timber Wolf], [King’s Elekk], meg [Scavenging Hyena] és nem marad lap a kezében. Te meg csuklóból eltolsz egy [Flamestrike]t és voálá, máris örülhetsz a lapelőnyödnek mert egy kártyával lepucoltad az ellenfél lényeit. Persze ha 2 HP-n állsz, akkor megöl a hunter a következő körben.

Tempó: aki tempóelőnyben van az a másikat reagálásra készteti, míg ő maga diktálhatja a – szóismétlééééés – tempót. Tempóelőny akkor keletkezik, amikor rákényszeríted a másik játékost, hogy a kártyáit rossz értékben játssza meg, mivel nyomást helyezel a HPjaira, vagy a lényeire.

Tipikus tempókártya pl. a druidák által használt [Innervate], a rugó [Sap], vagy a mage [Flamewaker] ami azonnal jelentős mana/sebzéselőnyt képes biztosítani.


Decktípusok:

Nagyjából 5 féle játékstílus, és arra épülő deck van, amely szerint nagyjából el lehet különíteni a paklikat: Aggró, Tempó, Midrange (hmm, FS! szóhasználattal ez lehetne a “Középszar”), Control és Combo. A későbbiekben majd részletesen végigmegyünk minden decktípuson.

Aggro: az agresszív szóból származik. Már az első körtől kezdve főleg arra fókuszál, hogy minél több sebzést toljon az arcodba, ezzel megnyerve a játékot. Alacsony manaköltségű lapokkal dolgozik, azaz a lapelőnyt és a lapértéket áldozza fel a (HP) tempó oltárán. Az aggró paklik főleg arra épülnek, hogy akár a 6.-7. kör előtt befejezzék a játékot: minél hosszabb ideig húzódik el egy játszma, annál esélyesebb, hogy elveszítik az értékharcot.

Tipikusan agresszív paklik:

  • Face hunter, és a picit lassabb Hybrid Hunter
  • [Mysterious Challenger] Aggropala
  • Murloc Warlock
  • Mech/[Tunnel Trogg] Shaman
  • [Fel Reaver] Druid

Tempo: a játéktér megtartása a célja – általában gyors lapokkal, de pár drágább lap is része a decknek. Trükkös játszani, mivel ha nem jön ki jól a mana-curve (minden körben optimálisan el tudod használni a manát) akkor egyre nagyobb hátrányba kerülsz az aggro/control ellen.

Tipikusan tempóra épülő paklik:

  • [Flamewaker] Mage
  • Tempo Rogue (az új Unearthed Raptor kártyával)
  • Ramp Druid
  • [Freezing Trap] [Savannah Highmane] Hunter

Midrange/Középszar: mindenből egy pici. Még lassabb, mint a tempo de gyorsabb, mint a control. Igazából már karcolgatja a controlt ez a kategoria, de főleg közepes manaköltségű lapokkal dolgozik.

Tipikusan midrange paklik:

  • [Quartermaster] [Murloc Knight] Paladin
  • Midrange Shaman
  • Demonlock

Control: jópár legendary kártya, a játék első 8 körében főleg védekezik, hogy aztán majd egyre másra dobálja le a Legendary lapokat, legyűrve az ellenfelet. A control deck általános jellemzője, hogy a lapelőnyt részesíti mindenek előtt. A leglassabb játékstílus, egy-egy játék simán lehet 15-20 perc.

Tipikusan control paklik:

  • Control Warrior
  • Handlock, ez, és a Control Warrior a legdrágább paklik általánosságban véve.
  • [Lightbomb]/Entomb Priest

Combo: általában 2/3 specifikus kártya összjátékára épülő pakli, amely addig védekezik az többi pakli ellen, amíg a laphúzásaival/meglévő lapjaival kihozza a nyeréshez szükséges kombót.

Tipikusan kombóra épülő paklik:

  • [Tinker’s Sharpsword Oil] [Blade Flurry] Rogue
  • [Grim Patron] Warrior
  • [Doomsayer]/[Ice Block] Freeze Mage
  • [Malygos] Spellpower Warlock

Kiegészítők:

2 kiegészítő és 3 kaland jött ki eddig a Hearthstonehoz. Kevés a hely ahhoz, hogy egyenként kivesézzük őket, de mindengyik hozott egy rakás új lapot, amivel kibővítette a játék lehetőségeit. A kalandok több szárnyból állnak, mint egy jó wowos raid insta, és 700 aranyért lehet egyenként megnyitni őket – vagy megvenni euróért.

  • Curse of Naxxramas: 5 szárny, 30 kártya. Olyan, mostanra már szinte természetesnek vett lapok vannak itt, mint az egyik legjobb 2 manás kártya, a [Haunted Creeper], az anti-aggró [Sludge Belcher], a mage/hunter paklikban szinte alap [Mad Scientist] és stb.
  • Goblins vs. Gnomes kiegészítő: 123 új lap, és a mechanikus lények eljövetele. A két legjelentősebb kártya kétségkívül a [Piloted Shredder] és a serényen csak doktorhetesnek becézett [Dr. Boom]
  • Blackrock Mountain: 5 szárny, 31 kártya. A megjelenése után a [Grim Patron] warrior egyeduralkodóvá lépett elő egészen addig, amíg szénné nem nerfelték a  [Warsong Commander]t. Több sárkány is bekerült, így innentől kezdve lettek életképesek a dragon-synergyre épülő dekkek. A legjelentősebb kártya innen talán a ma is használt [Emperor Thaurissan], főleg control paklikban.
  • The Grand Tournament kiegészítő: 132 lap, és az “inspire” mechanika bevezetése, ami nagyon egyszerűen annyit takar, hogy a lap csinál valamit, amikor használod a hősöd alap képességét. A [Justicar Trueheart] sok control pakli számára jelentett némi felüdülést, illetve ettől a pillanattól kezdve kezdték ellepni a “Ranked” módot a Midrange [Murloc Knight] palák és a ultragenyó secret palák [Mysterious Challenger]rel. Azóta is ott vannak a top paklik közt, amúgy.
  • League of Explorers: 4 szárny, 45 kártya és a “discover” bevezetése.

A Naxxramas és Blackrock Mountain egyenként 22 Euróba kerül, míg a League of Explorers 18 eurót kóstál. Azaz ha az összes kalandot meg akarod nyitni, 62 eurót kell kipengetni, ami nem kis összeg! Ingame aranyért is meg lehet nyitni a szárnyait: 700 gold/wing – ami összesen 9800 arany összesen! :S

Egyelőre csak játssz, de még ne költs pénzt a játékra. Hearthstone-ra fel!

Tetszik(14)Nem tetszik(0)

Tags: , , ,


  • Afthraste

    Jó kis összefoglaló, eddig úgy volt amúgy, hogy rank 20-tól hátlap, már nem így van? Illetve season végén a hátlapon kívül attól függően, hogy milyen szintet értél el, kapsz egyre esélyesebben jobb jutalmakat, havi 1 alkalom, de azért az is valami. 🙂

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • http://wowchatcomics.blogspot.com DeluksZ

    Az ilyen és ehhez hasonló cikkek jöhetnek dögivel. Szívesen olvasnék a metában divatos deckekről is, meg hogy melyikben mely lapok miért vannak, stb. Mai napig nem tudom mi az a Miracle Rogue pl. Ami engem nagyon mozgat azok a különböző tribe-deckek (pirate, dragon, murlock, beast, stb) ezekből szeretnék valami életképeset alkotni, de messze vagyok még attól, hogy saját magam összerakjak egy decket. Arról nem beszélve, hogy az adventure legendarykon kívül nincs semmim sajnos.

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • Deathcrow

    Deluksz: lesz majd egy kis Hearthstone evolúció, aztán majd ugrunk a mélyvízbe egy-egy ladderen is használt pakli elemzésével 🙂

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • Galdam

    "Megjegyzés: a Forsen névvel arcoskodó streamer csatornája az csak baromkodásra jó." Mily igaz... Trump néven játszó illető azonban nagyon edukatív. Strifecro hasonlóképpen. Persze ezeken a csatornákon kevesebb a "show".

    Tetszik(0)Nem tetszik(1)
  • Afthraste

    Arénához meg érdemes Kripparian-ra (Kripp-re) rákeresni 😀

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • rapbandita

    A miracle rugo volt aza dekk ami a gadgetzan auctioner segitsegevel 6-7 kortol barmikor kepes volt eltuntetni akar 30+ HP-rol is. Tobb verzio letezett de a leggyakrabban alkalmazott a shadow step+leroy jenkins combo volt, vagy a prep-spell power, esetleg vancleef. A lenyeg hogy auctionerbol kihuztad a fel dekket 6 manabol es meg abban a korben ki is szartad a handet az asztalra. Aztan tobb lepesben nerfeltek a dolgot, bar a cutpurse+tomb pillager lehet elore vetiti a dekk 2. eljovetelet. Mindenesetre az egyik legmokasabb pakli a HS-ben, bar az ellenfelek ezzel valoszinuleg vitatkoznanak. Control+kombo minded embereknek javalott.

    Dragon priest entombbal Ftw! Pofas lett az uj oldal!
    Udv, HF

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • chaos666

    Sziasztok!

    Mint kezdő HS player szeretném megkérdezni hogy az első napokban a most milyen paklit éri meg kinyitogatni? Mármint classic vagy kieges? Illetve nem érdemesebb esetleg már az elején a 700 goldot összespórolni - a kalandokra?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zerodeath

    A kalandoknál "bossfightok" vannak, az alap lapokkal nem mennék neki mindegyiknek, főleg a 4 lovasnak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑