World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


HEARTHSTONE priest-paladin

Készült 2016. június 23. | írta Hancu

19

Hol a paladin? Hol a priest?

Tök érdekesen változik a meta, egy hónapja még a Nzoth paladin volt a legnépszerűbb deck, most meg – minden lassítási kísérlet ellenére – dúl az egresszió, és az aggró sámánok és zoo-k  vették át a hatalmat. Ím a hétvégi Amerika-bajnokság top8-döntőjére vitt deckek eloszlása (minden játékos 5 paklit visz, egyet lehet bannolni a meccsek elején):

deckz

Stream a szokásos helyen, és érdekes, hogy a döntőbe egyetlen ismert név, híres streamer sem jutott.

Tetszik(0)Nem tetszik(1)


  • Sylar

    Nem csodálkozom hogy egy híres ember se jutott be, csak azon múlik a game kihúz jobban a cancer rák aggro deckjével.

    Tetszik(10)Nem tetszik(4)
  • SilentThom

    Aggro vs Aggro kinek van nagyobb luckja.. Ez egyértelmű. Azokhoz nem kell ész, csak pakolgatod a lapokat és nyersz 6. körre.. nekem pl egyáltalán nem izgalmas.. Az egészbe a legrosszab, h a fun (akár reno lock, rogue, akár nzoth priest etc) deckeket ez miatt nem lehet játszani, mert ahogy feljebb írtam 6. körre vége, kivéve azt a 10% -ot amikor perfect starting handet kapok. Aggro deckek szinte élvezhetetlenné teszik a játékot. Nem tudom, hogy csak én vagyok -e így vele, de régebben nem volt ennyire "rossz" a helyzet...

    Tetszik(10)Nem tetszik(5)
    • grobs

      Szerintem az agyatlan aggro-nál semmivel sem jobbak a pasziánsz deck-ek amik régen voltak ... az agyatlan aggro mellett.

      Tetszik(1)Nem tetszik(0)
    • Makk

      De, a vicc hogy szerintem most még nem is annyi aggro mint régebben. Volt olyan, hogy gyakorlatilag anti aggro deckel 81% win ratet hoztam és ami nem aggro volt az alapból megvert. Szóval nem rosszabb a helyzet, előbb utóbb mindig ez van ebbe a játékba hogy szarásig lesz aggroval és ez bizony nagy hiba.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ermac

    Control deck + Paladin / Pap nincsen. De van PureRNG Yogg Saron Druid deck , ez sokat elmond a játékról .
    Aggro > RnG > Skill !

    Tetszik(3)Nem tetszik(3)
  • warruth

    Habár örülök, hogy nincsenek már mech-magek, murloc vagy secret palák, én sem tudom mire vélni, hogy hogy nem látták előre ezt a sámán esetében fejlesztők, ha saját bevallásuk alapján is pont ezt a játék stílust akarták visszaszorítani. A sámán valóban az a class, ami sosem volt rendben, vagy egyszerűen gyenge volt, vagy ez a most is jellemző agyatlan face deck volt az egyetlen járható út. Ma már a hunterben is sokkal több fantázia van.
    Lehet, hogy ezért a véleményemért nem fogtok szeretni, de mivel ezelőtt úgy 10-12 évvel nagy HKK-s voltam, ezért még mindig szeretem ahhoz hasonlítani habár komoly különbségek vannak a két játék között. Mindenesetre itt az a szembetűnő, hogy a HKK-ban nem a lénytől függött, hogy "taunt"-e vagy nem, hanem a pozíciójától, így bármelyik lényből lehetett "taunt". Így hiába csak 20 hp-ja volt a játékosnak, nem 30, ez azért jelentősen kordában tartotta az agresszív deckeket. Sokkal jobban szerettem azt a lassabb, átláthatóbb játékstílust.
    Mit gondoltok?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Ermac

      A HS túl lineáris, ahhoz, hogy ilyeneket bele lehessen tenni (ezért nincsen quick/fastspell sem).
      A HKK a powercreeptől szenved, a HS az aggro pakliktól.

      Tetszik(3)Nem tetszik(0)
      • warruth

        Én inkább azt mondanám, a HKK rég halott a power creep miatt 😀
        Ez a "régi lapok lapok kizárása a hivatalos játékmódból a meta felhígulásának elkerülése céljából" megoldás sokkal jobban tetszik.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zolik

    már nekem is hányhatnékom van a sok aggro huszártól. abba mi a játék hogy pakolom le az 1-2 manás lapokat és 4-5re nyerek? imádom az olyan meccseket amik akár 10-15 percig is eltartanak vérre menően az utolsó lapig megy a küzdelem és csak az utolsó pillanatban dől el ki nyer. de itt? ebbe mi a jó? már csak az iwinbutton kártya kéne...

    amilyen lapokat én hiányolok:
    - "Removes silence effect from Your minion"
    - Secret-ek helyett "counter" lapok, amik akkor játszahatóak ki ha pl az ellenfél letett egy miniont és annak lecsökkented a hp-ját 1re, de te döntöd el mikor reagálsz. Ez csodásan felborítani a mostani idióta aggrozást.
    - Armor penetration. pl: "deals x dmg what penetrates armor" (azaz ignoralná azt hogy 2 hp-n 30 armorja van valakinek)

    Annyi kihasználatlan ötlet van még a játékban és le van szűkítve arra hogy dobáld le azt a 4-5 cthunos lapot vagy az aggro mobokat. Állítom van olyan lap a játékba 10-20 olyan lap amit talán 1000-ből 1 játékos használ, ezek helyett kellene valamit végre kitalálni.

    Tetszik(1)Nem tetszik(5)
    • warruth

      Azt felejtsd el, hogy az ellenfél körében legyen aktív cselekvésed, az tényleg úgy lelassítaná a játékot, hogy mindenki menne világgá.
      Én inkább az ilyesmit hiányolom, hogy az ellenfélnek lehessen overloadot csinálni, vagy a kezéből dobatni random lapot.

      Tetszik(1)Nem tetszik(0)
      • zolik

        Honnan tudod? Az ellenfél pl letenne egy chargeolós lapot, erre a te "freez trap" lapod besárgulna és egyből dobhatnád le.
        A mostani "wilde" mode helyett lehetne és akkor mindenki eldönthetné hogy aggro dackek ellen akar játaszani vagy normálisan kártyázni.

        Tetszik(0)Nem tetszik(2)
        • Arilian

          Még az hiányzik, hogy klikkverseny RTS legyen, hogy counterelem e időben....

          Tetszik(3)Nem tetszik(0)
        • warruth

          Nem, amire te gondolsz az az lenne, hogy minden egyes esetben, ha csinálsz valamit a saját körödben, az ellenfélnek felröppenne egy kis ablak, hogy akar-e ő is csinálni valamit, és minden egyes esetben mondania kéne, hogy nem, nem akar, kivéve persze azokat a ritka eseteket, amikor tényleg akar. Ez pedig hihetetlenül macerássá és nyögvenyelőssé tenné a játékot.Ennek tényleg legfeljebb secretek meg hasonló automatikus effektek az egyetlen lehetősége, de ezen a téren valóban elég korlátozott a mozgástér.

          Tetszik(2)Nem tetszik(0)
  • szukuro

    Vicces, hogy amikor bejelentették standardot sokan örültek, hogy nem lesz végre rák, mert nincs secret pala (minibot, mustár, dr. 6), nincs mad scientist, implosion, shredder. Miközben egyértelmü volt, hogy romlik a helyzet, mert aggro lapokra mindig van helyettesítö, de Chow-Healbot-Belcherre ma napig nincs.
    A játék unalmasabb mint valaha, a paklik teljesen homogének, húzz minél inkább on-curve majd végén játszd ki a "finishert" (C'thun, N'Zoth, Yogg). Nincsenek vagy hót gyengék az igazi kontroll paklik (mint pap vagy warri anno), igazi combo\OTK deckek kvázi halottak ladderen.
    Lehet csak én vagyok öreg és nyügös, de 2,5 év alatt sose találkoztam ennyire unalmas metával, pedig látszólag, pont színes mert nincs domináns deck, sok különbözö van.

    Tetszik(2)Nem tetszik(1)
    • szukuro

      Gondolatot folytatva és kicsit továbbgondolva arra amlékeztet amikor kijött a WotLK WoW-ban, elötte teljes imbalance volt OP lock vs filler mage, 10 sámán a raidben a folyamatos BL/Hero miatt, ret pala mana battery. Senki nem szerette, de aztán átestek a ló másik oldalára, és kicsit túlhomogenizálták a classokat, kikopott a színesség. Valahogy itt is ezt érzem.
      Annyi, hogy HS-ben a sámán pont fordítva járt és majdnem játszhatatlanból lett OP tier. 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • warruth

      Remélem, arra nem negatívumként tekintesz, hogy nincsenek OTK deckek. Ha mást nem, legalább arra elismeréssel tekinthetünk a fejlesztők hozzáállásának tekintetében, hogy az OTK deckeket tényleg szabotálják, ha a határtalan találékonyságú játékos közösség újra és újra előrukkol eggyel.
      A control warrior meg valóban nem olyan egyeduralkodó, mint korábban volt, de még mindig bőven játszható, én is elsősorban azzal játszom.

      Tetszik(1)Nem tetszik(1)
      • szukuro

        Pedig inkább de negatívum, ha belevesszük a nem szószerint OTK, hanem csak a "swingy" (nemtom magyarul) deckeket, mint pl az olaj rugó vagy handlock volt. Sokkal több skillt/döntést igényelt nem simán on-curve játszani. Azokkal volt csak gondom, mint pl a druida, ahol early- és midgame is erös volt, és még ehhez jött rá "A" kombó.
        Control warrior meg egyik fix deck volt tournamenteken, most meg senki nem visz, azért ez is sokat elmond. De ahogy írtam, nem a warriorral van baj, hanem hogy tiszta control deck kb. nincs is már játszható.

        Tetszik(0)Nem tetszik(1)
        • warruth

          Azért nagy különbség. Ebbe igazad van, az olaj rugót meg a handlockot én is tökre szerettem, ott tényleg kellett tervezni meg előre kalkulálni. Azok azért nem voltak annyira OTK-k. Szemben a charge-os patron/frothing berserker warrior meg a 4 manás Leeroyos miracle rugó gondolom neked sem hiányzik.Illetve a FoN+SR druidától is öröm volt már végre megszabadulni, az hiába nem volt valódi OTK, de kb ugyan annyi esélyed volt ellene.

          Tetszik(1)Nem tetszik(0)
          • szukuro

            Leeroy, Shadowstepx2 18 dmg, maradék mana gyakran ment el Sapra, de leges-legjobb esetben is 26 2 Cold Blooddal (ami nem volt annyira népszerü). Nem azért volt erös mert OTK (mert ahogy látod nem is az), hanem mert Auctioneer felhúzta a 3/4-ed decked, ezért durván konzisztens volt, Conceal ellen meg alig volt play, föleg amikor 5 mana volt az Auctioneer.
            Poison-Deckhand-Oil-Hit-Flurry 17 dmg és full board clear, és mégsem volt sose OP, söt. Pont azért mert nem volt konzisztens, volt elég gyengéje hogy balance-olt legyen. Hullámvasút volt az egész.
            Szóval nekem az a gondom, hogy kidobták a gyereket a fürdövízzel és én fenntartom, hogy csökkent a "skill ceiling", laposodott a játék.

            Tetszik(0)Nem tetszik(1)
Back to Top ↑