HEARTHSTONE shamancancer

Készült 2016. november 21. | írta Rambo

30

A rák élt, él és élni fog!

Bizony, a rák paklik a Hearthstone hajnala óta jelen vannak és nem is nagyon látszik az, hogy a közeljövőben eltűnnének a porondról. A legtöbb játékos gyűlöli őket, pedig nem is tudják, hogy jól adagolva pont ezek a paklik teszik a HS-t olyan népszerűvé, amilyen.

Sziasztok, Rambo vagyok és azért vagyok itt, hogy megmutassam nektek: sokkal több gondolkodás van kedvenc játékaitok mögött, mint hittétek. Ez alkalommal a Hearthstone-ban jelen lévő rák paklikról beszélgetünk egy kicsit: arról, hogy miért léteznek egyáltalán, hogyan alakulnak ki, és hogy titkon miért jók ezek összességében a játék működésének – persze csak az ésszerűség határain belül.

A rák születése

A Hearthstone-ban kevésbé járatos olvasók kedvéért leírom mindenek előtt, hogy egy “rák paklinak” alapvetően négy kritériumnak kell megfelelnie:

  • Legyen olcsó
  • Legyen egyszerű vele játszani
  • A befektetett időhöz és játéktudáshoz képest sok győzelmet hozzon
  • Legyen nagyon elterjedt – bár ez utóbbi kritérium inkább a következménye az előző három pontnak.

Azonnal látszik, hogy a fenti kitételeknek főként az agresszív paklik felelnek meg. Persze, ott volt a Grim Patron Warri, amely nem volt annyira olcsó (legalábbis egy Zoolockhoz képest) és még csak nem is volt vele annyira egyszerű játszani, mégis elképesztően magas volt a győzelmi aránya és tele volt vele a Ranked mód, de ez inkább az a kivétel, ami erősíti a szabályt. Ebben az esetben inkább az volt a fő “rákosító” ok, hogy szörnyen elterjedt volt a pakli és nagyon kevés olyan lapösszeállítás volt, ami hatékonyan tudta felvenni vele a versenyt. A “rák pakli” tehát nem egy kifejezett paklitípus, nem kívánja meg, hogy bizonyos lapfélék legyenek benne, vagy hogy egy adott stratégiát folytasson (mint ahogyan egyes paklikat Midrange vagy Control paklinak bélyegzünk), inkább egy bélyeg, amit a felé kialakult gyűlölet aggat rá.

De miért az egresszív paklik? Miért az arc és miért épp az 1-2-3 manás lapok dominálnak ebben a kategóriában? Nos, a szemfülesek, illetve azok, akik régebben játszanak virtuális (vagy egyéb jellegű) nem hagyományos kártyajátékokkal, azok tudják, hogy a HS-ben aránytalanul erősek a fent említett lapok. Ha nem hiszitek, csak csináljatok egy gyors fejszámolást például a Tunnel Trogg lappal: egy 1 manás lény, aminek 1 támadása és 3 életereje van, illetve minden “túltöltött” (overload) manakristályod után kap +1 támadást. Ha ez egy 5 manás lény lenne és arányosan skáláznánk a rajta lévő statokat, akkor kapnánk egy 5/15-ös lényt, ami minden overload után kap +5 támadást. Ez nyilvánvalóan eszméletlen durva és jól mutatja, mennyire erősek a kevés manás lények, de ugyanezt a számítást meg lehet csinálni egy Flame Jugglerrel is, ami 6 manára felskálázva egy 6/9-es lény lenne, ami 3-at sebez valamire, mikor lerakod. Persze, nem vettük számításba azt a tényt, hogy minden kijátszott lapnak van egy lapköltsége is, tehát minden egyes alkalommal egy lapot “fizetsz” azért, hogy kijátszol egy lényt (vagy varázslatot). Ezt a hátrányt azonban az ellensúlyozza, hogy agresszív paklik esetében sokkal kevesebb “rossz húzás van”. Ez dióhéjban annyit tesz, hogy amíg a lap, amit felhúzol veszélyt jelent az ellenfeled hősére, addig az egy jó húzásnak számít. Ellenben, ha mondjuk egy control paklival játszol és az ellenfeled térfele tele van 1-2 HP-s lényekkel és az összes AoE-d a paklid alján nyaral, gyakorlatilag minden lap, ami nem AoE, az rossz húzásnak számít.

Dióhéjban tehát arról van szó, hogy ha nekem van egy elég rossz aggro paklim sok-sok 1 manás lénnyel, akkor is sok lassabb paklit képes leszek megverni, mert ha nem húzzák fel a fent említett AoE lapokat vagy egy jó nagy Taunt lényt, akkor egyszerűen lehagyom őket tempóban és nem lesznek képesek olyan gyorsan leszedni a lényeimet, amilyen gyorsan lerakom azokat. Ez egy igen gyors (általában 5-6. körös) és a másik félnek felettébb frusztráló győzelemhez vezet és a győzelem kritériuma nem más, mint az, hogy az én paklimban jóval kevesebb “rossz húzás van”, mint az ellenfél paklijában. A rák paklik elleni mélyen fortyogó gyűlöletet pedig a fenti ok táplálja, tehát az, hogy amikor valaki veszít egy ilyen jellegű pakli ellen, úgy érzi, nem azért veszített, mert a másik jobb vagy szerencsésebb volt, hanem azért, mert az ő lapjai nem voltak elég jók ahhoz, hogy megállítsák a korai agressziót.

cancer

Amikor kijön egy új kiegészítő és a meta teljesen felborul, a természet rendje szerint mindenki kísérletez az új lapokkal és rövid időn belül körvonalazódnak az új pakli-archetípusok, valamint a már meglévőek felturbózott változatai. Az emberi természet jellegéből adódóan a játékosok azok felé a paklik felé fognak leginkább kacsintgatni, amelyek a leghatékonyabbak és időegység alatt a legtöbb győzelemhez vezetnek a ranglétra minél gyorsabb megmászása érdekében. Mivel matematikát is tanítok, számomra nem meglepő, hogy miért a rák paklik messze a legjellemzőbbek Ranked módban, a matek ugyanis nem hazudik! Tegyük fel, hogy van egy control paklim, amivel 70%-os a győzelmi arányom (ez irreálisan magas, valószínűleg egy paklinak sem volt még ehhez közeli sem a játék történetében, de a példa kedvéért ezzel számolunk) és van egy agresszív paklim, mivel csupán 52% a győzelmi arányom. A control paklival egy meccs átlagban 7 percet vesz igénybe, míg az aggro paklival 4-et. Gyors fejszámolást követően megtudhatjuk, hogy 100 győzelmet összeszedni az aggro paklival 12.8 órába telik, a control paklival pedig több, mint 16 és fél órába. Ez elképesztően nagy előny az agresszív paklik javára, főleg úgy, hogy a control paklinak irreálisan magas győzelmi esélyt adtunk a példánkban és valószínűleg rövidebb meccs időtartamot, mint a valós átlag.

A rák jó…

Igen, tudom. Most nagyon sokan húzzák a szájukat, hiszen a gyakorlatban valóban csak mérgelődést és sok-sok – látszólag – igazságtalanul elvesztett meccset hoznak a fent említett paklik. Ahhoz, hogy jobban megértsük, hogy az ilyen paklik miért jók a játék működésének, kicsit bele kell másznunk a játékdesign elméletébe, úgyhogy arra szeretném kérni a tisztelt diákokat, hogy jegyzeteljenek, mert jövő héten dolgozatot írunk a mai óra anyagából.

A játékdesignerek sokszor annyira el vannak foglalva azzal, hogy egyensúlyt teremtsenek a különböző eszközök és képességek közt, hogy elfelejtik közben, hogy sok más aspektus is létezik, amit figyelembe kell venni az egészséges balansz megalkotása érdekében. Az alapkoncepció a következő: természetesen lehetséges, hogy egyszerűen a tárgyak vagy stratégiák erejére építve egyensúlyozzuk ki a játékunkat, nem lehet elhanyagolni azt sem, hogy bizonyos stratégiák mennyi gyakorlottságot vagy “skillt” követelnek meg, hogy működjenek. Ez azonban soha nem szabad, hogy lineáris összefüggés legyen. Tehát ha valamilyen stratégia kivitelezéséhez “A” mennyiségű játéktudás kell és “B” mennyiségű erősségű a stratégia, egy “2A” játéktudás igényű stratégiának nem szabad “2B” erősséggel rendelkeznie. Alapvetően az erősség/játéktudás aránynak annál nagyobbnak kell lennie, minél kisebb az elvárt játéktudás. Oké, oké, ez nagyon komplikálttá vált nagyon gyorsan, szóval inkább írok példát.

Gondolom többen közületek, akik HS-eznek kipróbálták az Overwatchot is. Van benne egy nagyon cuki karakter Bastion személyében. Aki nem ismerné, ez a barátságos robot a pálya különböző pontjaira tudja “lerakni magát”, akkor mozgásképtelenné válik, cserébe eszméletlen mennyiségű sebzést tud magából kisajtolni. Gyakorlatilag, ha befordulsz egy sarkon, aminek a másik oldalán ott van és nem számítasz rá, valószínűleg már nem lesz időd visszafordulni és fedezékbe vonulni. A Bastion játékos részéről nagyon kevés játéktudást igényel egy ilyen taktikai manőver, hiszen mozogni nem kell (nem is tud), csupán a célkereszttel kell követni az ellenséget, aki inkább előbb, mint utóbb fűbe harap. A játék korai szakaszaiban nagyon sok panasz érkezett a karakterre a hivatalos fórumokon, hogy túl erős. Pedig nem erről volt szó kifejezetten (igaz, egy kis finomhangolást elbírt), inkább arról, hogy a karakternek kényelmetlenül alacsony volt a megkívánt legkevesebb játéktudás-igénye, hogy működőképes legyen. Itt szeretnék elnézést kérni a  humános beállítottságú olvasóktól, mert most diagramot fogok használni.

skill

A megkívánt legkevesebb játéktudás vagy skill floor azt a befektetett energiát szimbolizálja, ami egy játékban egy karakter/eszköz használatához minimum szükséges. Ezzel szemben a skill ceiling vagy tudás plafon az a mennyiségű tudás, amikor hiába tudsz jobban játszani, az adott eszköz már nem lesz erősebb. Bastion esetében nem csak, hogy alacsony volt a skill floor, de alacsony volt a skill ceiling is, ez dióhéjban annyit jelentett, hogy egy igazán jó játékos nem tudott sokkal többet kihozni belőle, mint egy kezdő, ugyanakkor más karakterekkel játszó veterán játékosok a porba alázták a karaktert.

Na de hová is akarok ezzel kilyukadni? Oka van annak, hogy a Blizzard nem gondolta újra drasztikusan a karaktert, hogy nem cserélték le egy az egyben a képességeit és hogy mai napig szilárdan tartja magát Bastion, mint az Overwatch “noobvadásza”. Ezekre a karakterekre/stratégiákra igenis szükség van egy egészséges többjátékos módhoz. Ha nem lennének ezek a megoldások, csak magas skill floorral és ceilinggel rendelkező karakterek/stratégiák szerepelnének, akkor az új játékosokat a veteránok folyton elvernék és előbbieknek elmenne a kedvük a játéktól. Én zárt béta óta játszom az Overwatch-al, de töredelmesen bevallom, hogy mai napig néha elkap egy-egy sarokban megbúvó Bastion és akármennyire is frusztráló számomra a helyzet, tudom, hogy néhány új játékosnak ez az első sikerélménye a játékban. Ha ez nem lenne, a játék rövid úton rossz esetben egy szellemvárossá, jó esetben egy elit klubbá válna, ahol csak az igazi veteránoknak van jogosultsága játszani, mert nincs belépőszint.

A Hearthstone “Bastionjei” az aggro paklik. Könnyű velük játszani és azonnali, gyors sikerélményt adnak, ráadásul olcsóak. Erre szükség van a játékban, hiszen ez jelenti az új játékosoknak az első lépést a komolyabb, gondolkodósabb játék felé.

…vagy mégsem.

Van azonban a fent leírtaknak egy árnyoldala is és félő, hogy a Hearthstone efelé tart (vagy már ott is van?). A fent említett stratégiák egy kényelmes belépőszintet hivatottak képviselni. Ez azt jelenti, hogy egy idő után, ahogy egyre tapasztaltabbak vagyunk, ezeket a taktikákat le kell cserélnünk több figyelmet igénylő, de erősebb eszközökre. A probléma akkor kezdődik, amikor ez az átmenet nem valósul meg. Vagy a szakadék lesz túl nagy a magas és alacsony tudást igénylő taktikák közt, vagy az alacsony tudást igénylő annyira sokáig hatékony, hogy egyszerűen nem éri meg váltani. Ez megtörtént már a Hearthstone történelme során, talán először még a bétában a Murloc Warlock paklival, majd a Curse of Naxxramas után a Deathrattle Hunterrel és még pár esetben, legutóbb az Aggro Shaman okozott fejfájást mind a játékosoknak, mind a fejlesztőknek. Nemsoká új kiegészítővel nézünk szembe és csak reménykedni tudunk benne, hogy nem ismétlődik meg a történelem és a fejlesztők még a tervezés fázisában meg tudják akadályozni a túl erős aggro paklik felszínre törését.

Tudom, ez egy kicsit tömény volt egyből így bemutatkozó cikknek, de remélhetőleg közérthetően sikerült elmagyarázni, miért is tesznek jót ezek a paklik a játéknak és ha legközelebb kikapsz egy hasonló összeállítástól, megnyugtathatod magad azzal, hogy valahol valakinek, aki kevésbé ügyes, sok örömet okozott a győzelme.

Tetszik(56)Nem tetszik(0)


  • http://frostshock.eu/ Astonkacser

    (Először is fasza cikk, köszi szépen!)

    Gondolom itt a játékos terminológia még nem teljes, de a rák pakli, ha jól értem, nem egyenlő a példában említett Bastion féle belépő szintű stratégiával.

    A Bastion példához nekem a tipikus Aggro-Hunter pakli jut eszembe. Könnyű összerakni, nagyon olcsó, nem agyműtét játszani vele, és olykor még a legjobb paklikat is megveri. A Bastion példával élve, alacsony skill floor, és és alacsony skill ceiling.

    Az ilyen és hasonló paklikra szükség van, hogy a magamfajta noobnak is legyen sikerélménye. Eddig világos. Amint több tudásom van, érdemes stratégiát váltanom, ami összetettebb, nehezebb, drágább, de többet is nyerek vele.

    Ha jól értem, akkor válik valami rák paklivá, hogy ha egyrészt a skill ceilingje valamiért magasabb, vagy pedig valamilyen okból kifolyólag mégis ezt éri meg használni más nehezebb és drágább paklik mellett.

    Abban az esetben válik rákossá a dolog, ha egy belépő szintű pakli érvényteleníti, ellehetetleníti a más paklikat, ezáltal az idő előrehaladtával nem éri meg csak azzal játszani.

    A példádban említett 12.8 óra versus 16 óra különbség egyértelműen arra viszi a játékot, hogy senki ne játszon control paklival.

    Viszont, itt jön a képbe két másik meghatározó tényező. Egyrészt versenyen ez az effekt nem fog előjönni, a 70% winrate az 70% winrate és ennyi.

    A másik pedig az, hogy mi várható a teljes elrákosodás után? Egyrészt ilyen sosem történhet. A dolog dinamikájából adódik, hogy egy rák pakli sosem tud teljesen elterjedni, hiszen amint elterjedtté válik, máris megjelenik egy azt counterelő másik pakli. És ha jól tudom a Hearthstoneban mindig lehet counter paklit összerakni.

    Tetszik(2)Nem tetszik(0)
    • Rambo

      Istenem, tudtam, hogy valamit kihagytam. Szánom-bánom, igazad van. Ehhez a cikkhez még hozzátartozott volna az a kis szösszenet is, hogy versenyen kevésbé elterjedtek a hasonló aggro paklik, hiszen ott totál mindegy, hogy 20 perc vagy 2 óra alatt zsebeled be a győzelmeket.

      Tetszik(3)Nem tetszik(0)
      • szukuro

        Csak aztán jön pár random arc full aggro lineuppal azt lealáz mindenkit mert nem számítottak rá, a'la Viagame House Cup, Roger és Hoej.(legalább egymás ellen volt egy jó warri vs. pap meccsük)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Stephen Blaise

      Hát ha egy zoo paklit nézünk, az olcsó, majdnem belépő, de mégis le tud alázni egy control paklit ha az szarul húz.

      Nem hiszem hogy minden esetben működik az ellen-pakli dolog... Egyrészt csinálhatok én mondjuk anti midrange druid paklit, de nem mindig azok ellen fogok csak menni, szóval a többi pakli ellen szopni fogok. Másrészt meg voltak/vannak paklik amik ellen nagyon nehéz védekezni. Kiváltképp ha OTK van a dologban.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Slorasil

    Kecskékkel hálok.

    Tetszik(26)Nem tetszik(0)
  • szukuro

    "legutóbb az Aggro Shaman okozott fejfájást mind a játékosoknak, mind a fejlesztőknek. "
    Sajnos ezen már túlléptünk, ahogy a legutóbbi nerf patch-hez is leírtuk páran lehet, hogy az aggro gyengébb lesz de a sámán en bloc erősebb. Be is jött, jelenleg a midrange sámán mocskosul erős deck. Firebat beszélt róla nemrég, hogy jelenleg minden egyes meta deck ellen favorit a midrange sámán, egyedül a freeze mage ellen nem, de az meg maga nem áll túl jól. Nem az a baj, hogy van rák, hanem hogy Blizz lassan/bénán balanszol. És szvsz ez egyre rosszabb lesz, mert akárki akármit is mond a régi OP deckek nem voltak ennyire erősek, inkább csak nem volt elég tool meg az átlagjátékos kevésbé volt tapasztalt (3 éve tolom, azóta ég és föld a különbség.) Blizzconon meg aki nem bannolta a sámánt az aktívan targetolta és még így is 47% winrate-et hozott, ami elég durva.

    Heroic Tavern Brawlban is látható volt milyen népszerű a sámán, nem véletlenül. Még akkor is ha vannak streamerek akik 0-3-at mennek vele 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    A cikk nagyon jo, nekem a terminologiaval van bajom. Vagy legyen minden angol vagy mindent fordits le, de ez a fele-fele nagyon zavaro. Rak es tultoltottseg vs taunt es AoE.

    Tetszik(1)Nem tetszik(3)
    • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

      Jogos. Legyen akkor minden magyarul a jövőben.

      Tetszik(17)Nem tetszik(5)
      • http://eu.battle.net/wow/en/character/arathor/Skaven/advanced skaven

        mivel tovabbra sincs hivatalos magyar nyelvu HS kliens, ezert talan maradhatnank az angolnal... :-p

        Tetszik(7)Nem tetszik(1)
      • warruth

        A fekete lovag
        Csatakiáltás: Elpusztít egy ellenséges kegyencet gúnyolódással.

        Dühöngő worgen
        Dühbegurulás: Széldüh

        Tetszik(8)Nem tetszik(0)
        • szukuro

          Lángba burkolt arctalan

          Tetszik(3)Nem tetszik(0)
        • N4nd1t0

          Hűvösbendő
          Gúnyolódás
          Halálcsörgő: ha tartasz egy sárkányt, 3-at sebez minden kegyencre.

          Paletress gyóntató
          Inspirálás: megidéz egy véletlenszerű legendás kegyencet

          Engedd szabadjára a vérebeket
          Minden ellenséges kegyencért megidéz egy 1/1-es vérebet rohammal

          Tetszik(2)Nem tetszik(0)
          • szukuro

            Napi fun fact: Paletress neve eredetileg egy szójáték, High Inquisitor Whitemane-re utalás (ahogy a ruhája is). White mane = fehér sörény, pale tress = fakó/halvány hajfürt. Szóval lehet Fakófürt gyóntató. 😀

            Tetszik(4)Nem tetszik(0)
          • PreSeto

            Láttunk már Paletress + Whitemane közös cosplayt is. Hmm... 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://battle.net/recruit/X6PXJJLMR8 Khas Dylar

            @szukuro Na, ez jó, köszi, ezt nem is tudtam 😀

            @PreSeto Láttunk már? Mutasd! Lusta vagyok guglizni 😛

            Tetszik(2)Nem tetszik(0)
        • Stephen Blaise

          Anal dirge

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tekhnorg

        Ezaz!
        Rák paklik helyett, inkább több rák magyar fordítást a népnek! Habár kicsit mindig meghalok belül, amikor olvasom ezeket a magyarra túlságosan lefordított cikkeiteket, de közben szét is röhögöm magam rajtuk, szóval teljesen megéri. 😀 MÉG!

        Tetszik(3)Nem tetszik(1)
    • http://eu.battle.net/wow/en/character/Arathor/Faralet/advanced Faraleth

      majd nyomok egy területit

      Tetszik(6)Nem tetszik(0)
    • Daermon

      Igen, Szívkőben fontos, hogy minden érthető legyen. Különben az egyszeri játékos összezavarodna a Sámán túltöltöttségi lapjain, vagy a Harcosok bedühödős kártyáin (pl Pokolsikoly kártya), vagy a Papok árnyék varázslatain, esetleg a Háborúzár (:P) Spirál Semmi varázslatán, stb... 🙂

      Tetszik(11)Nem tetszik(1)
      • Endyr

        hat igen, es kb a rak is teljesen jol megy a listaba 🙂

        Tetszik(2)Nem tetszik(0)
      • https://battle.net/recruit/X6PXJJLMR8 Khas Dylar

        Kályhakő (vagy Kandallókó), nem Szívkő 😛

        Tetszik(14)Nem tetszik(0)
        • Daermon

          Vá jogos! 😀 Legyen Kandallókő akkor, mert az jobban illik ebbe a világba. 🙂 ( A Háborúmesterségének Világába)

          Tetszik(5)Nem tetszik(0)
      • Deathsworn

        Áh akkor már stílusosan Örvénylő Alant legyen, az mennyivel jobban hangzik mán

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://battle.net/recruit/X6PXJJLMR8 Khas Dylar

    A rákkal ugye az a probléma, ha túl hatékony vagyis ha az ÁtlagJóska tehetetlen ellene. Ha olcsó, az csak azt jelenti, hogy hozzáférhető, vagyis ÁtlagJóska le tudja egy-két hét alatt másolni HearthPwn-ról.

    A rák egy erős design probléma, ami dominó-effektet tud előidézni, ha nem figyelnek. Itt érdemes kitérni az ún. "power creepre", amit az alábbi videó sokkal jobban elmagyaráz, mint én bármikor tudnám:

    Vagyis itt arról van szó, hogy az 1-2-3 manás lapok hatékonyságban lekörözik a synergy miatt a drágább lapokat.

    Tetszik(1)Nem tetszik(1)
    • Rambo

      Az olcsó itt főleg azért fontos, mert ha tele van Legendarykkal meg egyéb jó drága/ritka lapokkal, akkor már élből nem lehet tele vele a ranked mód.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • fects

    A fő gond a havi ladder reset és az iszonyú win mennyiség, ami a legendhez kell még egy viszonylag jó 55%-os WR mellett is. (1x elértem, azóta nem vitt rá a lélek, hogy még egyszer nekiveselkedjek.) Ha a hónap elején mindenki csak 5 (max 10) rankot vesztene, esetleg a 10+ körig tartó meccsekért járna egy bónusz csillag, akkor sokkal többen mozdulnának el a control paklik irányába.

    (Btw a mill, face és otk paklik kiirtásával eléggé leszűkült a paklik fajtája is, ami szerintem hosszú távon nem túl jó.)

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • Blasta

    hihetetlenul jol leirtad amit az emberek ereznek, tudjak is, de valahogy nem tudjak szavakba onteni a jelenlseget:)

    Tetszik(2)Nem tetszik(0)
  • Tadzu

    Egyik játékot sem játszom de valamiért nem tudtam nem végigolvasni, 10/10 iromány! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sabe

    Még több ilyet szeretnék olvasni!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Stephen Blaise

    1: De, gondolom azt hogy a másik csak a szerencse miatt nyert és nem gondolom azt hogy rosszak voltak a lapjaim. Illetve azt hogy unbalance-olt a játék.

    2: Hát igen, miért lépnének tovább az emberek a cancer deck-ekből hogyha azokkal megvan a sikerélmény.

    3: Nem hiszem hogyha egy pakli sikeresebb mint a másik akkor sok játékosnak számít a meccsek hossza (legalábbis nálam nem mérvadó). Winre adják a rankot, nem meccsidőre.

    4: Azért a blizznél is van egyfajta, nos, vagy részrehajlás, vagy bénaság; mert a béta óta így vagy úgy hunter lapokat már nagyon sokszor nerfeltek, mikor sosem volt olyan nagy hunter dominancia (max a bétában, Starving buzzard + 2 manás unleash the hounds), viszont a control warriorral, zoolockkal, aggro sámánnal alig kezdenek valamit, és ha igen (lásd legutolsó nagyobb sámán nerf) akkor sem érnek igazán célt vele. Hunternek meg lesz 1 erős lapja jó sok idő után (Call of the wild), és 1 hónap után megemelték a manaköltségét, nehogymár legyen egy használható lapja a kasztnak. A top 3-4 kaszt dominanciájával vagy nem tudnak, vagy nem akarnak mit kezdeni (ezért írtam hogy vagy bénaság vagy részrehajlás)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑