HOTS heroes-brawl-blackhearts-revenge-cannon-header

Készült 2016. november 30. | írta Astonkacser

19

Most már értem

Tavaly November elején izgatottan ültem Hancunál és a többiekkel együtt szorongva vártuk a Blizzcon 2015 bejelentéseit. Kaptunk is belőlük bőven. Legalábbis az idei adaghoz képest mindenképpen.

Az egyik ilyen nagyon jó új feature a Heroes of the Stormban az Aréna volt. A dolog lényege viszonylag egyszerű: dobd ki mindazt amit eddig tudtál a HOTS-ról, fix level, nem kell talentezni, kis pályák, random hősök, aztán hadd szóljon.

A dolog nagyon izgatottá tett, mert hozott valami olyan újítást ami nagyon izgalmas dolgokkal kecsegtetett. Milyen fasza is lenne 5 Murky vs. 5 Murky egy pici pályán ahol mindenki tolja a murloc hadsereget a másik felé.

Aztán telt múlt az idő és az aréna projektből úgy nézett ki, hogy semmi sem lesz. Végül az történt, hogy törölték az eredeti formájában, átnevezték Heroes Brawlra, és egy teljesen új formában hozták a rajongók elé. Kevesebb választható opció, kötöttebb játékmenet, és havonta-hetente megjelenő új pályák.

A legújabb ezek közül egy Blackheart’s Bay variáns pálya, ahol muníciót kell begyűjteni és beletölteni az ágyúkba. Ezekkel kell aztán megakadályozni, hogy Blackheart hajója bejusson a kikötőbe és elpusztítson minket.

Mentem is egy pár kört ezen a Brawlon kiváncsiságból. Három kört mentem a quest teljesítéséért (és az 1000 goldért), és a következőket tapasztaltam. Baromi gyorsan megvan, de viszonylag értelmetlen az egész, és kevés “fun”-t kaptam végeredményben.

Az első kettő alkalommal bebizonyosodott hogy a pálya durván imbalanszos. A támadóknak sokkal nehezebb dolga van mint a védekezőknek. Két helyen lehet felvenni a bombákat, a védekezőknek elég lerohanni egyet, és máris van muníciójuk. A hajó az öbölben ahogy halad befelé, mindkét oldalt vannak ágyúk, a védekezőknek elég egyet elérniük. Eközben a támadóknak az egész folyamat alatt mindkét frontra koncentrálniuk kell, ahol nagy eséllyel mindig erőfölénnyel kell szembenézniük.

És itt jön az a komponens amit az Arénában haragoztak be tavaly: az egyik brawlban mindenki BUTCHER volt. Nagyon izgatott lettem, mert ez izgalmasnak hangzott. De hamar rájöttem, hogy ha minden heronak ugyanaz a képessége, az egyáltalán nem fun. Az egyedüli választási dolog a robbanás vagy a láncolás volt mint R képesség. De a láncolásnak nem volt jelentősége, sem a robbanásnak. Végül rohangáltunk ide-oda, csapkodtuk egymást mint Butcher vs. Butcher, de végül mindig az nyert aki többen volt egy adott helyen.

Szóval, hogy visszatérjek a címre, kicsit összeállt a kép számomra, hogy mi is történhetett az Arénával. Ha egy picike arénában történik mindez az előző Butcheres dolog, a végeredmény valószínűleg még unalmasabb lett volna. Gondolom a Blizzard is rájött, hogy ez a koncepció elsőre nagyon izgalmasnak tűnik, de amint ott vagy benne rájössz hogy nincs is varázsa.

A másik dolog amire pedig éppen most jöttem rá az az, hogy a Blizzard idén miért szűkölködött bejelentésekben. Kezdenek rájönni, hogy kifogytak a korszakalkotó hatalmas ötletekből? Illetve, az elmúlt években talán elég sok kudarc érte őket? A Cataclysm óta szidja 200-300 ezer ember a Wowot és követeli vissza a vanilla időket, a Diablo real money auction úgyahogy van megbukott (az egyetlen igazán nagy változtatás), a Warcraft filmre szinte csak Kínában voltak kiváncsiak az emberek.

És a HOTS-ban is rájöttek, hogy az Aréna nem működik. Ezért kénytelenek voltak egy tavaly beharangozott újítást lefújni. Vagy talán csak azért mert már kényesen félnek az újabb csalódástól? Lehet. Ezt mutatja az is, hogy a Chief Creative Director, vagyis a kreatív munkáért felelős igazgatója a cégnek, Chris Metzen, pánikbetegséggel küzd és idén le is mondott. Norton cikkéből kiderül, hogy főleg azért mert attól retteg nem lesz jó az amit csinál. A félelem a bukástól az évek alatt felőrülte idegileg.

De hát butaság lenne a Blizzard részéről ha ezek az élmények túl meghatározóak lennének. Gondoljunk csak arra mekkora sikere van az Overwatchnak, vagy hogy a World of Warcraft éppen a reneszánszát éli. Bízom benne, hogy felül fognak kerekedni ezen a minden bizonnyal nehéz időszakon.

Tetszik(13)Nem tetszik(1)


  • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralet/advanced Faraleth

    "haldoklik a Blizzard."

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Astonkacser

      "De hát butaság lenne a Blizzard részéről ha ezek az élmények túl meghatározóak lennének. Gondoljunk csak arra mekkora sikere van az Overwatchnak, vagy hogy a World of Warcraft éppen a reneszánszát éli."

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    az egesz cikk tele van kerdessel. biztos, hogy most mar erted? 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Astonkacser

      Jogos ott valójában csak 1 kérdés van.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    Overwatch mellé odatenném a Hearthstone-t is, mint sikeresebb játék.

    Amúgy a Blizz beleesett a WoW-al abba a hibába, hogy azt gondolták, hogy folytatásokkal lehet nagyot alkotni. Egy MMO-ban ez "működik" (csak ugye ott meg a kiegek végülis nem folytatásokat jelentenek), de más környezetben csak akkor lehet nagyot robbantani egy-egy folytatással, ha elég sok év eltelik, és az alatt az idő alatt vagy teljesen kikopik az emberek emlékezetéből az a műfaj, vagy teljesen meg lehet újulni a grafikai / technikai változtatások miatt.
    Ugye Warcraft 1-et hagyjuk, akkor még minden nagyon gyerekcipőben járt, W2 -> W3-nál volt érdemi megújulás (grafika, rts-ben még lehetett újat mutatni, stb.). Ha WoW helyett kijöttek volna egy W4-el, akkor mindenki azóta is fújolna, hogy mekkora csalódás volt, mert nem lehetett már újat mutatni ebben a műfajban (azóta se lehet, talán most majd az új VGA API-kkal amik lehetővé teszik a tényleg kolosszális csatákat, persze kérdés a gyakorlatban ez mennyire jelent majd megújulást, de egy jól összerakott játékkal üthet). Sc2-vel ugyanebbe futottak bele, szép-szép, de igazán újat nem lehetett hozni az 1-hez képest. Diablo 3 is hasonló cipő, azt gondolták hogy ha hozzák a régi játékmenetet + egy új ötlet (rmah, ami a játékmenethez igazából nem ad hozzá... ) akkor mekkora siker lesz. Nem lett, mert eltelt 10 év, és grafika bár jobb lett, de érdemileg nem hozott újat (mondjuk ettől függetlenül a D3 pénzügyileg egyáltalán nem sikerült rosszul, bár ha az rmah működőképesebb, akkor sokkal nagyobb fejőstehén lehetett volna). Ugyanezért bukott meg a Titán is. MMO műfajban egyszerűen nem lehet újat mutatni jelenleg. Talán ha VR történet beindul és működik, akkor igen, de kérdés mennyire akarnak az emberek napi 3-4 órát VR-ezni egyfolytában. Széljegyzet, de a "WoW elődjének" tekinthető point-and-click kalandjáték is ezért bukott meg (Titánhoz hasonlóan még kiadás előtt), mert akkoriban ebben a műfajban már nem lehetett újat mutatni.

    És pontosan ezért siker a HS, mert ennyire digitális játékra tervezett TCG nem nagyon jött ki előtte, ezért siker az Overwatch, mert ötvözni tudta az FPS lövölde és a MOBA előnyeit. És ezért erősen mérsékelt siker a HotS, mert csak egy a sok MOBA közül.

    De ez igazából nem azért a Blizz hibája, mert kifogytak a kreatív ötletekből, hanem azért a Blizz hibája, mert rossz irányba próbálkoznak. Kreatív tőke szerintem továbbra is meg van ott, de ha nehéz úgy kreatívnak lenni, hogy ha már előre fel van állítva egy hosszú követelménylista (a konkurrens azonos műfajbeli játékok álltal), aminek mind meg kell felelni. Annyira van esély így kreatívnak lenni, mint ha egy építészmérnöknek azt mondjanák, hogy kéne egy ugyanolyan panelház, mint amik léteznek, mert elvárás, hogy egy panelház ilyen legyen, de legyél kreatív! Sok szerencsét hozzá... Nyilván az nem segít a helyzeten, hogy totál új dolgot nehéz megbízhatóan (értsd: hogy biztos profitot hozzon) fejleszteni, és részvényesek nyomása meg ott van, nem véletlen, hogy pont két "hobbiproject" az ami el tudott szakadni a kliséktől. De pontosan ezeknek a sikere meg tudja győzni a részvényeseket és a vezetőséget arról, hogy érdemesebb ebbe az irányba elmenni, és az új IP-kre, illetve a teljes megújulásra helyezni a hangsúlyt. Mert ebben igenis jó a Blizz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralet/advanced Faraleth

      kell még: Blizzard sportjáték (Lucioball)
      Blizzard autóverseny (valami flúgos futam szerű)
      egyéb? 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • rapbandita

        Rock n' Roll Racing from Silicon & Synapse
        A Lucioball meg hülyeség ^^

        Én még diablo rts-t el tudnék képzelni, vagy egy starcraft TPS-t

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

          Múltkor a szerkesztői chaten pont én is azt fejtegettem, hogy szerintem egy Startcraft világában játszódó Skyrim/Fallout4 stílusú cucc ütne.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralet/advanced Faraleth

            múúúúúúúú. mostakarom
            ps: lehetne inkább New Vegas, mint F4?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Cathfaern

          A többit nem tudom, de a Mega Drive-os kiadás már Blizzard név alatt futott: https://www.youtube.com/watch?v=PV-Vu_KOCmk
          Amúgy egy jól megcsinált újragondolás szerintem ütne 🙂

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralet/advanced Faraleth

          a Lucioball miért hülyeség? játszottál vele?

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • rapbandita

            igen, próbáltam és mérhetetlenül unalmasnak találtam. de ez egyéni vélemény, ha neked tetszett, örülök (bár én inkább a Junkenstein-féle eventekre szavazok)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralet/advanced Faraleth

            többet játszottam Lucioballal öcsémmel meg a barátnőjével, mint Overvaccsot összesen mióta kivették 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • rapbandita

            tessék : https://www.youtube.com/watch?v=21oSp4eWYhc Lucioball, HF 🙂

            Én inkább lűdözök mcreevel estére 😉

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

    Szerintem nagyon jól lekövethető az ipar fejlődése a Blizzard játékain, elég profin integrálják a népszerű feature-öket az aktuális lead productjukba.

    A "kezdetekben" a Diablo szinte stílusteremtő volt, a Starcraft új szintre emelte az RTS műfajt, a WoW pedig elterjesztette az MMORPG-t. A WoW-ba ugye mindig beépítették az összes olyan feature-t, ami éppen menő volt, aztán jöttek a MOBA-k és ezzel elsőre nem tudtak mit kezdeni, le is kopott a fél közönség a játékból. Megcsinálták a HotS-ot, aztán mégse lett fele olyan népszerű se, mint várták (pedig kurvajó kis játék, én csipázom), a WoW-ba meg sehogyse akartak visszaszivárogni a népek. Túl lassú volt már az egész rendszere, túl lassan jöttek a jutalmak, a "carrot on the stick" túl távol volt az új játékosoknak, főleg a fiatalabb korosztálynak, akik hozzászoktak ahhoz, hogy 1-2 percen belül akcióhoz jutnak és állandóan ott lehetnek, ahol történik valami. Erre jöttek ugye a World Questek (és az Order Hall), ahol ki kell menni a nagyvilágba, karnyújtásnyira van az akció és ha valami túl nehéz, akkor ott van a group finder "Questing" tabja.

    A HotS-ban megpróbálták lemásolni a DotA-t és a LoL-t és a marketingszöveg szerint kihagyva belőle az unalmas részeket. Aztán persze fejleszteni kellett tovább a játékot, csak nem volt egy jó koncepció arra, hogy merre is menjenek. A jó ötlet a Hearthstone-ba jött: Tavern Brawl. Minden benne van, amit csak az egyszeri játékos kívánhat: változatos, mert minden héten új szabályok vannak, instant action, mert amint kész vagy a pakliddal, egyből ugorhatsz is fejest a sűrűjébe és végül, de nem utolsó sorban gyakorlatilag nem lehet ebben a módban veszíteni, tehát mindenki nyertes. Ezt a szent grált kéne valahogy átültetni HotS-ba, de erre az Arena tökéletesen alkalmatlan lett volna: nem lett volna változatos, nem lett volna instant és még csak a nyerés, de legalább a fun factor se lett volna garantált. Ez a Brawl-szerű cucc érdekesen hangzott elsőre, de hiszek Astonnak: ha ő azt mondja, nem fun, akkor az nem fun (azért majd teszek vele egy-két próbát). Talán érdemes lenne egy olyan pályát csinálniuk, ahol csak a legvégén van egy PvP rész, de végig PvE van és a két csapat nem is találkozik egymással egészen az utolsó 1-2 percig, ahol végül leverhetik egymást, mint vak a poharat. Vagy esetleg kéne egy Tower Defense pálya, ahol egymásra kell küldeni a minion hadseregeket.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Eleanor

      Fura módon nekem Astonnal teljesen ellentétes tapasztalatom volt, iszonyat funnak találtam a brawlt, igaz, a 3 választható hero közül egyiket se játszottam még, szóval volt min izgulni.
      Alarakot kipróbáltam, bejött, meg is fogom venni goldból amint tudom.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Astonkacser

        Na jó lehet adok neki még egy kis esélyt én is 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • deviome

    https://uploads.disquscdn.com/images/d37618e114c0bf621dd7cde06a5082129c4f3000db9b1940f35c03174e36dffa.jpg

    https://uploads.disquscdn.com/images/241a7111cc3483c38e4aed53beffa3cb4420a39684bd2caf5f366a1e5aa1ab9e.jpg

    https://uploads.disquscdn.com/images/5f243021aa78b327e018543584470454f9d08f989cca29fb7d9f5887623a4289.jpg

    Nem akarom megbántani a cikk írót, de semmit nem értesz a HotS-al kapcsolatban. 😀 De tényleg ne vedd magadra.

    Szimplán
    ki fog pusztulni az egész játék saját maga által. Hülyébbnél hülyébb
    ötletek és megvalósítások tömkelege. A Blizzard úgy védi a low skilled,
    noob, troll játékosokat, hogy el sem lehet mondani. 2700+ játék után
    azért átlát az ember 1-2 dolgot. A mostani legnagyobb bukta a
    Mutliclass. Ekkora elbaszást. Nem tudom mi a bánatnak kellet
    megbolygatni az eddigi nyugis dolgot. A játék megint bughalmazok
    tömkelegét nyomja. A skillek megint nem mennek ki hiába nyomod. 3-4
    alkalommal kell elnyomni az ultit, hogy kimenjen. Pl nállam lassan 1 éve
    képtelen a játék elindulni teljes képernyős módban. Mindig át kell
    raknom, windowsfullról és a kontrasztot is át kell állítani. Van fent 30
    játék kb és abból csak ez az egy szar képes erre. A multiclass-hoz
    kicsit visszatérve. Ugyan az az összes Varian talent.Mind DPS-re megy
    selfheal-el.
    Érdekes a QM meccskeresés is. 4 premade mellet 300 sec
    várakozás azért, hogy találjon 1, ISMÉTLEM 1 kibaszott játékost. Aki 300
    games. 😀 Meg a hasonló finomságok. Nem beszélve hogy a QM-ben a
    johanna tank. De az enemibe bebassza Variant mint " tank ". Tényleg egy
    szint a kettő. Vagy a mi csapatunk 4-es premade és 5-nek bebasz egy
    Aba-t a másik csapatba meg befigyel egy Medivh. Mondván, hogy spec-spec.

    De a játék legnagyobb rákfenéje a játékosok maguk. Ez öli meg az egész játékot. Semmit nem tesz ellene a Blizzard.
    A
    játék tele van troll és low skilled játékosokkal meg leaver-el. Innen
    vegyük ki a low skilles játékosokat, mert nem az ő hibájuk a dolog. ( bár
    részben igen )
    A Blizzard ész nélkül adja a free hero-kat meg az
    xp-t. Így a csóró low skilled player olyan hamar tud Rankedezni, hogy
    azt sem tudja mi a játék, de már rankedezik. Persze a retek Blizzard
    semmit nem tesz az ellen, hogy ezt megszüntesse. Neeeeeeemmmm.. Nyomja
    befele ezeket a játékosokat még jobban. Nem figyelmezteti a játékosokat
    arra, hogy itt bizony valaki komolyan akar játszani, előrelépni és
    azzal, hogy ő belép " kikapcsolódni " rontja a mások statisztikáját. És
    itt kezdődik el a játék haldoklása. Mert az egyszerű casual player letol
    1-2 QM-et Unranked-et és neki az elég. Aki meg komolyabban akar
    játszani és fejlődni az meg megy ranked-be. De nem. Ehelyett a casual
    jön be rankedezni, mert az funn. Az a játékos aki fejlődni akar az meg
    beragad a szintre, mert nem bír kijutni bronze vagy silver-ből.
    Vicces
    az is mikor HL-be bemegyünk 2700+ meg 4600+ játékkal és a 300 games low
    skilled palyerek figyelnek mellettünk. 3-nak együtt nincsen 1000
    játéka, de ő oda való mellénk, mert csak. És a dühítő mikor az ilyenek
    kezdenek el trollkodni és ezek miatt bukod el a rankodat. De a blizzard
    védi őket foggal mg körömmel.Tele van olyanokkal a játék, hogy alfa
    portre van kirakva és 300 játéka van. Az ilyen minek jön be rankedre? Az
    is rendszeres, hogy 500 játék megnézzük a historyt és az aktuális meccs
    előtti meccse 5 hónapja meg 1 éve volt. És Ő így jön be rankedre, mert
    az király és funn.
    Ezek miatt döglik meg ez a retek játék. Saját
    magát öli meg. Nem értem, hogy a free rotacion hősök mért is adódnak a
    meglévő hősökhöz. Ha ezt megszüntetnék ranked-be már is fele ennyi low
    lenne és élvezhetőbb lenne a játék.
    Fos szar az egész rendszer és a
    Blizzard szart sem tesz ellene. Az MMR-t sem reszetelik, mert akkor a "
    jó " játékosok akik bemakkolták a rangjukat leesnének és kiderülne, hogy
    mégsem akkora sztár. Ez is milyen undorító dolog, hogy az Alfás szopik
    azért, mert ő korai hozzáférést kapott. Én úgy tudtam, hogy többnyire
    azokat jutalmazzák.
    Még megvárom a mostani átalakítást, de ha ez sem hogy eredményt. Akkor hagyom én is az egészet a francba.
    Itt van pát kép hogy ne csak a levegőbe beszéljek! Ezek mind Unranked és QM képek. És az ilyen és ehez hasonló meccsek egymás után jönnek. Mondjuk napi 10 meccsből 5-6 ilyen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Astonkacser

      Sajnálom ha ennyire kiábrándultál a játékból. Én azért ennyire nem látom rossznak a helyzetet!

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑