World of Warcraft Classic megjelenés -


HOTS hots_1214

Készült 2018. december 14. | írta Attila

42

Lélegeztetőgépen

Szomorú nap virradt a Heroes of the Storm, ha nem is túl nagy, de lelkes rajongótáborára. A rossz híreket J. Allen Brack és Ray Gresko hozta, és a lényeg tömören a következő. A jövőben is lesznek új hősök, eventek és kisebb-nagyobb contentek, de nagy dolgokra már nem kell számítani. A másik rossz hír pedig az, hogy a Blizzard kivonja a Heroes of the Stormot az e-sport scene-ből, így jövőre már nem lesz Heroes Global Championship és Heroes of the Dorm se. Nem jött be.

We’re constantly changing and evolving not only our games, but how we support and grow them. This evolution is vital to our ability to continue doing what we love to do—making great games—and it’s what makes Blizzard, Blizzard.

Over the past several years, the work of evaluating our development processes and making hard decisions has led to new games and other products that we’re proud of. We now have more live games and unannounced projects than at any point in the company’s history. We’re also at a point where we need to take some of our talented developers and bring their skills to other projects. As a result, we’ve made the difficult decision to shift some developers from Heroes of the Storm to other teams, and we’re excited to see the passion, knowledge, and experience that they’ll bring to those projects. This isn’t the first time we’ve had to make tough choices like this. Games like Diablo II, World of Warcraft, StarCraft II, Overwatch, and more would not exist had we not made similar decisions in the past.

Despite the change, Heroes of the Storm remains our love letter to Blizzard’s worlds and characters. We’ll continue actively supporting the game with new heroes, themed events, and other content that our community loves, though the cadence will change. Ultimately, we’re setting up the game for long-term sustainability. We’re so grateful for the support the community has shown from the beginning, and the development team will continue to support Heroes with the same passion, dedication, and creativity that has made the game such a unique experience.

We’ve also evaluated our plans around Heroes esports—after looking at all of our priorities and options in light of the change with the game, the Heroes Global Championship and Heroes of the Dorm will not return in 2019. This was another very difficult decision for us to make. The love that the community has for these programs is deeply felt by everyone who works on them, but we ultimately feel this is the right decision versus moving forward in a way that would not meet the standards that players and fans have come to expect.

While we don’t make these decisions lightly, we do look to the future excited about what the decisions will mean for our other live games and all the projects we have in the works. We appreciate all of our hard-working developers and everyone in the Blizzard community, and look forward to sharing many more epic gaming experiences with you in the future.

J. Allen Brack and Ray Gresko

Tetszik(0)Nem tetszik(0)


  • Zero

    A játékot nem, a profi játékosokat kicsit sajnálom, ha hülyék voltak és nincs most B tervük.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • olasz

      Akkor befuccsolt a hots.... nem kar erte.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Don Dondon

      Sokáig a WoW-ból is nagy e-sport játékot akartak faragni (ha valaki emlékszik még az első aréna tournamentek körüli felhajtásra), aztán ma már a kutyát nem érdekli ez a rész - van progress meg M+ verseny, de e-sport fókusz nélkül lehet, hogy csak jobban jár mindenki.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • zibuprofen

      Mindig van B terv, a gyárak kapui nyitva állnak mindig kell a munkaerő egy kis csavarozásra.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zarane

    A Wow pvp-t nem lehet egy lapon említeni a Lol-al vagy egy Cod-al de azért azt sem mondanám, hogy teljesen érdektelen lenne a dolog. Év közben is vannak versenyek amiket nem néz annyi ember mint egy Lol worlds-öt de azért van rajta nézőszám. Konkrétan a többszöröse annak amit a Hots-en láttam bármikor is. A játék sajnos úgy járt mint bármelyik nyugati mmo a Wow mellett. Szerintem legalább négy évet elkéstek a piacra dobásával.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Wow Janíx

      Ennyi, ha anno még a Dota 2 elött kiadták volna a Blizz All Star mappot SC2-hőz előrébb lennének.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      WoW pvp-vel az a baj, hogy eredetileg nem volt a design része, csak a játékosok unszolására került bele a játékba ezért koncepciójában működésképtelen.
      Egy normális pvp-nek vagy 1v1 balanszban kellene lennie, vagy ha a "kő-papír-olló" vagy hasonló logikát követ, akkor csak olyan pvp szituációkat szabadna engednie, ahol ez a felállás megvalósul. (Pl. olyan teameket összeállítani, ahol minden szerep egyenlő arányban vesz részt.)

      A WoW pvp viszont minden MMO-ból összeszedte azt, ami a pvpben rossz és összegyúrta egy játékba: nincs 1v1 balansz, de a pvp szintuációk 90%-a vagy 1v1 vagy sok vs sok.
      Így viszont mindig vannak OP classok és használhatatlanok. Ami éppen az OP, az meghatározza minden pvp küzdelem kimenetét.
      Most éppen a healerek tobzódnak: akinél több a healer, az 80%-ban nyer. (Egy disc vagy druid simán tartja magát 2v1-ben a végtelenségig, mert a mana is végtelen.)

      Vanillában ugyanez volt a hunter és a rogue. Amelyik csapatban több volt, az nyert és kész.
      Ezzel a fejlesztők nem tudnak mit kezdeni, mert mindig lesz olyan class-spec-gear combo, ami üti az összes többit, onnantól kezdve pedig a pvp nem a skillről, hanem a nettó szerencséről szól.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zarane

    A Wowheaden írják nem olyan meglepő módon a devek egy jó részét is átrakják más projektekre. Remélem a Wowhoz is kerül jó pár lelkes dev és nem újabb mobilos fostalicskákra teszik át őket.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • warruth

    Nem nagy kár érte. És ezt úgy mondom, hogy ez az egyetlen játék, amivel rendszeresen játszok a viszonylag kevés szabadidőmben utóbbi időben. Ez a játék szerintem elérte a saját viszonylag szűk korlátjait ennyi idő alatt. Jó egy melós nap után este hazaérve kicsit elbohóckodni vele, de ebben ki is merül. Elismerésre méltó, hogy a többi mobával szemben itt mindent megtettek azért, hogy az együttműködésen és a közös célokon legyen a hangsúly, nem az egyéni mutatókon és jutalmazáson, és ezzel lehető legkisebbre csökkenjen a csapaton belüli potenciális nézeteltérés/káanyázás mennyiségét, de emiatt a szupercasual rendszer miatt hamar meg lehet unni. (A Hearthstone-t is azért hagytam abba annak idején. Jópofa játék, csak hamar eléri a lehetőségek határait, és onnantól kicsit unalmassá válik.)

    Persze még szívesen játszogatok még vele.
    Tényleg nem lenne már itt az új hős bejelentésének ideje, ha elvileg még tartják a hónaponkénti megjelenéses rendszert?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Naliviel

    Nehéz rá mit mondani, kár érte de várható volt. Elkésett vele a Blizz jó pár évet plusz a 2.0 update kellett volna, hogy a kiadott játék legyen. Pedig maga a játék leszámítva a Dotát (ami kb etalon nálam a komplexitása miatt a mobákon belül) kenterbe verte az összes MOBA-t.
    Az egész játék mechanikája 'Easy to learn, hard to master' ami jó a kazuárnak estére pötyögtetni és profik számára is rejlik benne bőven mélység. Egyetlen játék, ahol laddert orrvérzésig tudtam pörgetni és bevállaltam semi-pro versenyzést. Szép emlék maradsz, nyugodj békében HotS!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szinkron

    Ezeket az erőforrásokat fordíthatták volna egy ütős Diablo folyatásra. De úgy gondolták, leszarják a 40es célközöségüket úgysem játszanak már annyit.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Zarane

      Igen ez lehetett az elgondolás. Pedig pont ez a 25-50 korosztály aki hűségesen ragaszkodik hozzájuk és a 30+-os gamerek akiknek a Blizzard a favorit cég még mindig. A tinik körében sokan nem is ismerik a céget szerintem mert alapvetően a Lol-al meg a Fortnite-al játszanak. Egy tizenévesnek aki nem szerette meg őket a W3 meg a Diablo 2 miatt annak a mobilos Diablo is csak egy lesz a sok hasonló játék közül. Sőt valószínűleg valami vidámabb hangulatú darab helyes manga lánykákkal még jobban be is fog jönni.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • hapci

        Én úgy látom, hogy az Activision-el való egyesülés óta a Blizz megindult a lejtőn és most értünk el oda, hogy egyre jobban látszódnak a problémák.
        A fő problémát én abban látom, hogy a Blizz fénykorában megtehette egy játékkal, hogy annyit időt szán rá, amennyit akar, vagy egyszerűen elkaszálja a minőség érdekében. Az Activision ezt nem engedi meg. Nem akarok temetni, de sajnos nem adok a Blizznek úgy 5-10 évnél többet és lehúzhatják a rolót.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Vitya

          Konkretan ez az elso Blizz jatek amit erdeklodes hianyaban, kiadas utan kaszalnak el.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szinkron

            És miért? Mert eddig ők találták ki a játékaikat zseniálisan, most meg be akartak illeszkedni egy zsánerbe. Ez lett e Blizzardból egy pénzért koppintó cég.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ensomhet

            Szerintem ez eddig is így volt, nem találtak fel semmi extrát, hanem megnézték más játékok milyenek, mik a jók benne, mik a rosszak, majd hozzáraktak egy halom saját ötletet, és kiváló minőségben leprogramozták, megrajzolták stb. Szerintem abban tudtak többet mint más, hogy kényelmes, praktikus, játszható játékokat csináltak.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Don Dondon

            Kiadás után 3,5 évvel. Mindenkinek lehet véleménye róla, hogy ez sok vagy kevés, de a videojáték piac azért mindig is az egynyári címekkel volt tele - egy 1 éves játék már öregnek számít, ami már nem termel pénzt a kiadónak. S "game as service" ide vagy oda, a f2p és mikrotranzakciós modellek sem tudják ezt az élettartamot örökre kitolni. A WoW 15 éves, a Diablo 3 is túl van már az első X-en, s a Starcraft 2 is közelít hozzá és még egyik sem totálisan halott. Én is szeretnék majd így haldokolni matuzsálem koromban.
            Az elmúlt évek teljesítményét tényleg csak a HotS és Overwatch alapján lehet megítélni. Egy kopp meg egy hopp - ha minden rossz játékukra csak egy OW minőségű fog jutni boldogan élhetnek mint hal a vízben.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • pepipapa

            "Mindenkinek lehet véleménye róla, hogy ez sok vagy kevés, de a videojáték piac azért mindig is az egynyári címekkel volt tele"
            Ja, az online jatekok errol hiresek....
            A Diablo 3 meg ne legyen tul az elso X-en...Max, ha a jovobol jottel...SC 2 valoban kozelit...Jo latni, hogy kepben vagy a temaban...

            Tetszik(1)Nem tetszik(0)
          • Makk

            2012 --- > 2018 Azaz 10 év. Hát bizony a Diablo I is lassan 3X-hez közelít azt hiszem, akkor ha jól számolok.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          Ez bizony maximálisan így van. Ott van a legjobb példának a WoW ami utána azonnal megindult a lejtőn és ami az előfizetői számon is látszik, mert folyamatosan csökken azóta is.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            A WoW lejtmenetét ne varrd csak a Blizz nyakába, nagyot fordult a világ. A 2 legnépszerűbb online műfaj a MOBA és a battle royale másodvonal az FPS, TCG és a sport. Mindegyiknek van egy közös jellemzője: nincs folyamatos progress, 15-30 perc egy meccs és mehetsz is dolgodra. A mai átlagjátékosnak erre van igénye és maradunk mi a kisebbség akik egy végtelen progressbe ölünk bele számtalan órát.
            Ilyen tendencia mellett a lejtmenet természetes és a körülményekhez képest még egész jól is tartja magát a játék.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Igen rendszeresen ezzel jönnek páran, ugyan tartalmaz igazságot a dolog és valószínűleg nem maradt volna 12 millió játékos. De azért ha körülnézel, mekkora igény van csak pl a Classicra. De arról is beszéljünk, hogy a classic-tbc-wotlk privát szerverek olyan játékosbázissal rendelkeznek, hogy hihetetlen és jön valami új minőségi privát szerver az emberek vetődnek rá, több szervert megtelítő mennyiség van és ebből nem egy van, szóval biztos jó irányba haladt a játék?
            És gyors counter arra, hogy ja ingyenes, a játékosok akik ott játszanak, mint azért vannak ott, mert nincs más lehetőség és csomóan mind frinc franc pénzes mountot megvesznek (jómagam is hogy támogassam őket).
            És végszóra nem is a Blizzard számlájára hoznám ezt fel, hanem az Activision-re, mert az egyesülés és minőségromlás totálisan ugyan abba az időbe esik.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • pepipapa

            BS....Hogy a fenebe lehetseges akkor, hogy pl az FF14 novelni tudta a jatekosbazisat? https://www.youtube.com/watch?v=DikV4MEcq5c
            A POE (ami arpg) szervergondokkal kuszkodott, mert 50%-kal tobben akartak belogolni, mint amire szamitottak...Az Immortal bejelentes megtette a hatasat....
            A WoW (Blizzard) lejtmenete senki es semmi masnak nem koszonheto csak az Activison-Blizzardnak...
            Azert hoztam fel ezt a 2 peldat, mert mindkettoben tobb otlet, tobb kreativitas van, mint amennyit az OSSZES Blizz jatek fel tud mutatni az elmult 5 evbol...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Kár hogy PONT az vágja gallyra a wow-ot, hogy nincs már semmiféle progress. Miről kéne szólnia egy MMORPG-nek?
            massive multiplayer - wow instance based

            az rpg valami stat pontokkal való játszást is jelent, többnyire itemmanagement feature-nek nevezik. Namármost ezt is kivették, mert régen volt vagy 20 stat, most meg van 4, amiből 2-t azaz KETTŐT maxolj. Már az ilvl se számít, mert rájösz h van 12 kombináció egy slotra, amiból neked EGY kell, így hiába jön ki egy új ruhatár, te azt az egyet fogod farmolni, tehát nincs választásod.

            még van valamicske sztori ami még vissza-vissza vonz a játékba, de hatalmasat csalódok, hogy "content patch" címen kapok kb annyi lore-t ami egy flash játékba is beleférhetett volna.

            Mi kell még egy mmorpg-nek?
            Piac. Na az az ami már évek óta nincs a wowban.

            játékosok által épített és lerombolt dolog sincs, pedig mégiscsak két frakció veri egymást elméletileg.

            Az egész WoW nem más, mint egy raid progress bar / arena rating farm, és ezen túl ki is fújt a játék, mert épp annyira erőltetik ezt a "logolj be 30 percre" marhaságot, hogy csak épp a zsáner lényegét herélték ki ezzel.

            Egy mmorpg nem arról szól h fellépek egy mythic körre és köv resetig vissza se nézek. Erre legyen már elég a diablo meg az overwatch, könyörgöm.

            Egy mmorpg arról kéne szólni hogy ZAJLIK az élet egy alternatív világban, aminek te is részese vagy, és annyira vágjanak vissza belőle hogy azért ne függjél rá.
            Annyiféle dolgot bele lehetne tenni a játékba ami mechanikailag már rég integrálva van, kvázi csak a database-t kéne kalibrálni kicsit és egy everlasting játék lehetne a wow.
            Visszasírom a "grindolós" időket, mert igazából egész mókás volt, hisz volt progress előtted valamilyen formában.

            Most meg megvan a heti raid, van egy kis ilvl upgrade ha szerencsés vagy, megvan a mythic láda is...
            és...
            rájösz h van egy böszmenagy üres világ, mert amint megvan az ilvl rá se nézel a wq-ra.
            Elkezdesz proffot húzni, aztán rájösz hogy szintén semmi értelme nincs az egésznek, aminek meg egy picit van, a piac annyira nincs egyensúlyban, hogy rájösz, annak sincs értelme, mert már dominálva van a piac, és mire felzárkózol kiégsz.

            Itt a nagy "battle for azeroth" és SEMMI motiváció nincs benned hogy mégis miért targeteld ki az ellenséges frakciót.
            mert ha egy premade neki is áll corpsecampelni, igazából inkább kilépsz, mert mégis minek ütnél vissza? Nincs ott semmi amiért harcoltok.

            Kicsit az EvE-t koppinthatnák, és hagyhatnák a wow-ot a hardcore rétegnek.
            Ezen értem azt h alkalmazhatnának pár közgazdászt h valami economyt csináljanak a játéknak, mert elszomorító az is h van 140 zóna ajátékban amiból zajlik kb 4-6ban az élet.
            De ugyebár hiáb a timearp meg egyéb, a probléma visszatér ott hogy igazából van EGYETLEN statkompozíció amit minmaxolsz...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Én egyetlen egyszer sem tapasztaltam, hogy félóránként wipeolna lvl 1-re a karakterem és gear nélkül kezdhetek mindent elölről. Az MMO folyamatos progress, azaz ilyesmi nem történik. Amire gondoltam a kommentemmel, hogy a játékosok nagyjából 3 %-a az akinek szüksége van folyamatos progressre, a másik 97%-nak pedig Fortnite, LoL, Hearthstone, CS:GO stb. kell.
            A maradék 3 % is táborokra oszlik, tegyük fel van 1% akinek nagyjából jó a játék, 1 % aki hardcoreabbra akarja venni a figurát és 1 % a kettő között. A Blizz úgy lavírozik, hogy igyekezzen a 3 %-t boldoggá tenni és a 97 %-ból is bevonzani minél többet. Ők úgy mérték fel, hogy a casualabb irány jobb számokat fog hozni még akkor is ha a HC alakok panaszkodni fognak miatta. Ennek fényében gondolkodj a változtatásokon. Az általad képviselt 1 % számára kedvező változtatások lehet tetszenének neked, a szintén ide tartozó barátaidnak de vajon az a ki tudja hány millió Kazuár József mekkora része hagyná abba miatta, mert 'Túl nehéz és időigényes a játék'?
            Ne érts félre, én sem vagyok mindennel elégedett de próbálj globálisan gondolkodni és a hozzád képest máshogy gondolkodó, más életstílust folytató egyének érdekeit is latba vetni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            A - nyilván azért nem 97%-ot kitevő - Kazuár Józsefekkel az a gond, hogy ők nem a konkrét játékot szeretik, hanem a játszást. Ők azok, akik "bárhol bármivel bármikor", csak játék legyen.
            Kazsuár József pár hónapnál tovább nem fizet elő havidíjas játékra, helyette vagy egyszeri árú játékkal játszik, mint például a GW2, vagy eleve ingyenes játékot választ. Pont azért, mert mind GW2-ben, mind a teljesen ingyenes játékokban van valódi előnyt biztosító in-game shop, ahol megveheti azt az "erőt", amiért WoW keretein belül meg kellene küzdenie.
            Kazsuár Józsefekkel pont az a gond, hogy könnyen becsábíthatóak egy játékba, de nehezen tarthatóak meg. Sajnos a WoW elfordult (jó pár kiegészítő óta) attól a sikeres recepttől, ami a játékstílus uralkodói trónjára juttatta. Elkezdett a mindenhonnan kinövő "kicsikkel" csatázni azoknak a módszereit részben átvéve, és ezzel a saját a játékhoz hű bázisát folyamatosan idegeníti el magától.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            GW2-ben nem igazán vehetsz valódi előnyt. Nincs is igazán valódi előny, mert a játék nem gear stat progression-re épül. Az Ascended és Legendary gear mind account bound, és nem kereskedhetsz velük. Utóbbi kizárólag raideléssel szerezhető. Alapanyagokat a gear craftolásához megvehetsz másoktól, valamint kellenek account bound alapanyagok is, amiket könnyű megszerezni. BiS cuccokból egyedül a Vanilla Legendary fegyvereket lehet trade-elni, és azok is Ascended statokkal vannak, annyi különbséggel, hogy bármikor válthatod a statokat rajtuk. Nincs a játékban gear treadmill, tehát a 2015. előtt megszerzett end-game gear ugyanolyan erőt biztosít, mint amiket később adtak ki. Az end-game gear ráadásul átadható altnak használat után is. Amúgy piszkosul egyszerű a legjobb end-game geart megszerezni, mert nem az a játék lényege, és a raid sem igazán azon múlik, hogy milyen gear van rajtad, hanem hogy milyen csapatot raksz össze, milyen buildet használsz és mennyire vagy jó abban amit csinálsz. Account Mastery progression van, amit pénzzel nem vehetsz meg. PvP-ben mindenki max. statok közül választhat, mert a gear-en nincsenek statok és PvP-ben nincsenek szintek. PvE-ben meg az Ascended és Legendary gear pár százalékkal erősebb az Exotic cuccoknál.

            Valódi előnyt leginkább azzal vehetsz, hogy megveszed a kiegészítőket és unlockolod a class specializációkat. Ez az egyetlen része, amire rákiabálják egyesek, hogy pay-to-win, mert az alapjáték nem tartalmazza az új karakterosztályokat, mountokat, glidert, mastery-ket. Na bumm, meg kell venni a kiegészítőket, ha kell egy konkrét class/build. A másik, amiért reklamálni szoktak, hogy a háromhavonta megjelenő story epizódok és a hozzájuk részenként kiadott 1-1 map csak azoknak ingyenes, akik a story adott szakasza alatt játszanak. Aki lemaradt róla (3 hónapig van nyitva, és egy login azonnal unlockolja véglegesen), azok utólag goldból vagy pénzből vehetik csak meg. Ez a raid-ekre nem igaz, csak a történetre és a map-ekre.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            97%-ként nem a casualokra gondoltam, hanem azokra akiknek nem fáj a foga a RPG nyújtotta végtelen progresshez. Lehet valaki HC LoL játékos úgy hogy a WoW szempontjából irreleváns mivel soha az életben nem fog játszani vele, mert neki többször fél órás kompetitív móka passzol a stílusához vagy életmódjához. WoW-on belül.
            Azzal egyetértek, hogy könnyen bevonzható de nehezen tartható meg, viszont szerintem nem a p2w az oka. Mondjuk egy LoL-os el tud kezdeni úgy Fortniteozni, hogy ugyanazt kapja, mint LoL-ban csak egy másik műfajba öltöztetve: más játékosok ellen lejátszott egy mérkőzés majd teljesen nulláról mehet ismét. Egy ilyen játékos nem tudja mit csináljon a bőség zavarában WoW-ban és unatkozni fog. Számukra akkor lenne sikeres a játék, ha nem egy nyílt világba lépnének be hanem egy főmenübe ahonnan választható lenne: Pve - Raid, M+ PvP - Arena (2v2,3v3,5v5) , BG (rated-non rated) és összedobná őket a matchmaking más játékosokkal, automatikusan a kiválasztott helyszínről kezdenének és ha vége a körnek akkor visszadobja őket a főmenübe. A lejátszott mérkőzésért pedig kapnának goldot, amiből unlockolni tudnának új classokat vagy specet esetleg armort/weapont ami szigorúan kozmetikai lenne statok nélkül aka skin. Na ez lenne a 97% számára egy sikeres WoW és szerintem vinnék is mint a cukrot. Az már más kérdés, hogy a valódi játék megölése majd nekrofil meggyalázása lenne.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Mint írtam, a fő gond a wow-al hogy lineáris, és semmi szabadság nincs.
            Megléped most a 120-at. Normal -> hc -> myth -> myth key / hc raid -> mythic raid
            Ennyi a pve progress.
            Ok h van warfront de ha igazából addig van választásod a játékban míg el nem érted az ilvl.
            Még ha csak hc raidet ütötted ránézel a map-re és... hát nem fogod hanyatt vágni magad a 345ös itemektől, max ha enchanter vagy.

            A goldszerzés a következő 3 szintre bontható:
            1) valahogy egy képzett n00b vagy és még javítani se tudsz (rejtély h hogy lehet ezt elérni, de vannak)
            2) Simán megvan a repair ktsg, poti, kaja, flask a raidre. Mivel az itemupgradeket (enchant, gem) annyire kinyírták megint h nemhogy bármiféle elhivatottság megszerezni őket, hanem egyenesen sértés a raid felé ha nem veszed meg.
            3) annyi goldod van h az egész raidet simán ellátod cauldronal és feasttel miközben már a blizzshopot is kilóra veszed meg.

            A 2 és 3 között meg annyira brutális szakadék van h az már fáj. De igazából a 3-as csoport se játékkal szerzi a goldot, hanem tőzsdézik az AH-n.

            Most nem kell a feje tetejére állítani a játékot, de nem kéne a "quality of life"-t annyira feltolni h romlottá legyen kényeztetve a játékos.

            Mit kéne tenni szerintem?
            Itt egy Battle for Azeroth.
            A warfront legyen a játék közepe.
            Van a contribution system ugyebár ami "csak" ap-t ad.

            Legyen súlya a dolognak. Első lépés. Globálissá kéne tenni ezta dolgot, vagy legalább régiószintre. De a globál jobb lenne, majd a végén kifejtem.

            Szal adott az itemeket lefele, de minden item az npc-ket buffolja. Pl: leathorwork contribution a leather class npc-k base statját növeli.
            A kaja a peon/peasent mozgási sebességét... Lehet ezt foltozni a database-ben.
            Így mielőtt bemész warfrontra erősíteni akarod a saját frakciód. Persze ingame fordíthattok, de máris van egy kis motivációd.

            A warfrontot két részre szedném:
            20vs20 pvp
            és valami mythc pve ahol időre mentek.
            A győztes csapat / jobb időre futott csapat globális pontokat gyűjt.
            Amelyik csapat nyer azé a régió.

            Ez se legyen világvége. Ez max annyit jelent h a győztes frakció npc patroljai mászkálnak, így a vesztes oldalnak kicsit nehezebb legyen farmolni a contributionhoz (máris egy loopot teszek a progresszre. Azért farmolsz h könnyebben nyerj, de a győzelem könnyebb farmot enged...)

            De ez ne legyen elég. Tegyük már ide a raidet. Esik ezerrel ahülye sanguricell. Vagy legyen valami más. A raidből és mythic dungeonból esett itemekkel lehessen idézni npc-ket a warfront térképre. Mert mondjuk a goblin/gnóm szabotőröknek kell anyag, vagy a falat kell erősíteni.
            Lehessen ezzel idézni a raidbosst, amit adjon egy izmosabb eventet/jutalmat.

            A pvp-sek meg azért bg-znek és arénéznak h merceneryket béreljenek, amiknek a ndolga egyszerű... célirányosan a másik frakció játékosait/npc-it keresik.

            Persze adjunk a warfrontnak valami spec npc-t, ami raidhez és arénához szükséges heti buffot, fegyót, istennyilát ad.

            És a játék progressmenete máris oda-vissza mutogat.

            És ennyi... Nem reworkoltem a játékot, csak összekötöttem a feature-öket.

            A kis idilli fejemben meg lemehetne emellé még két dolog:
            1. A blizz csináljon egy hivatalos sorozatot. Volt vmi scifi mmo ahol a játékosok döntötték el, hogy hova ment a sztori. Persze nem az volt h főműsoridőben bemondták h "káknúbszléjer vezette a sereget", hanem azt h a "frakció nyerte a háborút" és ez alapján mert a tönténet.
            Sajna rétegjáték volt, be is fuccsolt az egész. De a WoW-al egy ilyet megjátszanának, gondolhatod mekkora örület lenne a játék körül.

            2. szezonális marhaság helyett ne az legyen h bejön egy új warfront és a régi elavult lett. (8.1et nem játszottam de gondolom az Arathi Warfront kihalt lett most)
            Nem... attól h jön egy új warfront a régi ugyanúgy számítson, mert mondjuk az is buffolja az npc-ket. Idővel az egész Azeroth egy gigászi dominaton territory controllá válik és nem az lesz h van 140 zóna a játékban ahol a játék 2-4en zajlik.

            Idő után eleve lehetetlen minden warfronton ott lenni, így választanod kell, és klánok mondjuk specializálódnak adott zónára.
            EZ kéne h egy mmo legyen. Zajlik az élet a játékban, de nem annyira h neked is 24/7ben ott kelljen rohadni.

            És mindez persze globálban kell h menjen, mert tudtommal globális szinten a két frakció amúgy egész egyensúlyozott. Ha meg nem? Épp erre lehet nyomni a regényeket és a lore-t.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Az elképzelés nagyon jó, abszolút bejönne nekem, ha...

            És ez a "ha" a gond, amin már sokszor elcsúszott a WoW is. Legelőször ott bukott el, amikor AQ nyitáshoz kellett szerverszinten gyűjteni és leadni mindenfélét. Egyszerűen egyik szerver már 80%-on állt, másik meg 30-on. Végül Blizzard inkább kipótolta a hiányzó mennyiséget, hogy nagyjából a beharangozottal egyidőben nyílhassanak a raidek minden szerveren. Raider-heavy szerveren összedobták volna maguktól is, lustább szervereken meg a raiderek nem jutottak volna be.

            Később BC alatt a zónák pvp "tornyai" és Halaa ugyanezen buktak el. PvE szerveren általában senki sem törte magát a buffért, addigra már vészesen elcsúszott egyensúlyú PvP szerveren pedig eleve a domináns oldalt segítette még a buff is, amitől csak még inkább menekült a szerverről a gyengébb oldal.
            És így tovább a későbbi kiegészítők akármelyik csoportos megmozdulását nézve.

            És persze a PvP-szerverek koncepciója is azért bukott el - lettek a hordás/allis szerverek - már nagyjából vanilla alatt is, mert egy szerver két oldala sosem egyenlő munkát fektet a céljai elérésébe, viszont ezzel az egyén nem csak magával szúr ki, hanem az összes többi társának is árt.

            Egyszerűen nem lenne meg az egyenlő esély, ha a játékosokra bíznák a "felkészülést". Mindegy, hogy ezt szerverszinten néznék, régiószinten, vagy akár globálisan, az egyik oldal minden valószínűség szerint sokkal többet tenne bele, és így dominálná a csatákat.

            Szóval a felvázolt rendszer maximum úgy működhetne, ha a Blizzard fékek és ellensúlyok nagyon bonyolult rendszerén keresztül - tehát nem durva belenyúlkálásokkal - fent tudná tartani a egyensúlyt, hogy a győztes oldalnak is megérje a beleölt munka, míg a vesztesek se érezzék magukat szétgyalázottnak. Ja és persze a győztesek jutalmazásával a PvP/PvE színtéren se történjen érdemi változás, tehát nyilván nem imba itemeket, meg ultra rare reagenseket, bődületes buffokat kapnának a győztesek. Kérdés, hogy valódi előnyszerzés esélye nélkül viszont törné-e magát bármelyik oldal.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Eddig a pontig a játékosokon múlik ugyebár.
            Amúgy anno Lineage2ben volt ez. Cronicle3 Light and Dawn... amint az egyik oldal 5%al vezetett, mindenki átpártolt/hozta az altját.

            Ezért tenném ugyebár "ranked pvp warfront" vagy "mythic pve warfront" nehézségre a dolgot.
            Súlyozott átlagolással persze egyensúlyozottabbá lehetne tenni a dolgot, de sajnos ez a játék velejárója.
            Most akkor konfliktust akar a játékosbázis és értelmet játszani, vagy haladjon tovább a játék oda ahova most tart, h semmi értelme belépni, mert bármi event ha van is a csík "magától mászik felfele"
            Ez az egész warfront/mage tower contribution nem úgy tűnik h a játékosokon múlt valaha is, inkább a visszaszámláló timer helyére egy % mutatót tettek be.

            Tisztában vagyok vele h nehéz ellensúlyozni azt hogy évek óta a játék abban merül ki tartalmilag hogy "húzz fel egy másik kasztot ha unatkozol", vagy szerezd meg a double agent achit...

            De itt jönne képbe a hosszú távú tervem.
            A metawarfront.
            Ugyebár minden térképen megy a maga kis contribution játéka. Adott zónához tartozó dungeon, raid, bg és open wolrd map-en szerzitek az alapanyagot h a warfront bázisa illetve ostromserege erősödjön.

            Legyen Azeroth egy hatalmas bevehető térkép. A kezdőzónákat ugyebár védi a plotmechanism.
            Minden egyes zóna +1% faction npc buffot ad.
            Továbbá legyenek "zóna set"-ek. Adott 3-4 zóna kontrollálása extra buffot adjon, vagy unlockoljon hidden combókat. (egy kikötő megszerzése extra flypontot ad pl. míg 3 lovastanya térkép adjon extra mount speedet...) Lehetne ezt kombinálni.
            Ez meg már balansz kérdés h a set zóna ne egymás mellett legyen, és akkor mehet a metastratégia: nem szabad hagyni h az ellenfél megszerezze az adott dolgokat.
            Pl Crossroad és warsong Gulch. Lore szerint tudjuk h azért harcol a két fél azért a zónáért, mert megnyitja az utat mindenhova. De ez ingame nem jön át.
            Lehet ezt még kombinálni. Minél több szomszédos zónakontroll van, annál gyorsabb a falak regenerációja, az npc respawn time-ja. Ugyebár resource nélkül nincs háború. Így van lehetőség hogy egy elitkommandó bemegy az elleséges területek mögé mélyen, de akkor azt az 1 zónát bizony tartani is kell míg ki nem épül az infrasturktúra.

            Persze nem kell vérkomoly gazdaságtanszimulátor és hadviselési szimulátort csinálni a wowból, mert casualpeti agya lesül ha rájön h nem észnélkül kell mindent ölni aminek piros csík van a feje felett.
            Ez a játék lehetne a guildmasterek feladata ha nagyon akarják. "recruiting for Crossroad spec warfront pvp guild..."

            Túl unbalanszolt a globál tendencia?
            Pont itt jön képbe a warcraft pve lore.
            Jön a neutral frakció. Ugyebár a legion is arról szólt, hogy míg a két oldal marakodott már megint, közben jött a légió.

            BFA-ban is ugyanez. A két fél tépi egymást, de nicsak... Ghuun has joined the arena. Azshara is waiting for her turn.

            És máris meg van oldva a globál balansz. Mert az efféle raideket ugyebár nem a pengeélre teszik, hanem a semleges frakciót is le kell győzni, különben ők veszik el a területet.
            Persze a raidet mindig mindenki üti, de itt jön a játékos választása megint.
            A raidből szerzett lootot most hova adják le?
            Küldjünk seregeket legyőzni a gonosz harmadikat?
            erősítsük az ostromgépet mert az ellenségem ellensége a barátom?
            A saját erődeinket erősítsük inkább?

            Ide már változtatni kell kicsit a játékot, de a phasing tech már ott van megintcsak, tehát elméletileg nem egy korszakalkotó újat kell alkotni.

            És így máris van értelme a role playnek is.
            Ugyebár a pvp lore pont arról szól h warmongereket nem érdekli h jön a légió, vagy valami humbukmágusszekta veri a nyálát. A az apjának gyilkosát akarja megtorolni. A kirin tor meg játszadozzon csak a világ végén nyugodtan...

            De persze h sose lesz balanszolt a játékkommúna. Ez viszi a játékot előre, mert mindig lesz valaki aki erősebb.
            De ha big game-t csinálna blizz a warfrontból akkor lássuk be, a hatalmas unbalansz pont a kicsi szerverekból adódik.
            Persze... van egy 3-4ezer fős szerver. Akár egy 50 fős klán átfesti neked a térképet.
            De 10 millió játékos esetén ha képes vagy ennyi játékost egyszerre vezetni, akkor már inkább menj politikusnak irl.
            Ez a long term játéképítés lényege. És így az lenne hogy egy új kieg új harcterületet ad. KIEGÉSZÍTI a játékot.

            Mert most azért haldoklik a wow, mert tudod jól h a kontetnt hamar kifúj. Kijön az új content patch és tutod h bármi tokent összeszedél mehet is a kukába, mert Felblood értéke semmi lesz. Corrupted blood most a dolog. Köv patchben jön a nagavér. Utána meg megint valami más...
            4-6 havonta resetelig a currency-t, a felszerelésed, és a játékélményt.

            Ezért van az h kijön egy új raid, mindenki tolja, aztán kihalnak a klánok, mert a world firstig érdekes, de a személyes játékod meg annyi h "mi halandók meddig jutunk"... de aztán ott is megáll az élet. A klán amiben vagyok megállt Zul hc-nál.
            És nem azért mert nem tudtuk Mythraxot ütni. Hanem mert mindenki unsubolt. 375+ ilvl, semmi personal drop a last 2 bossból.
            El se indult már egy raid, mert voltunk 8an online. Uborkaszezon kiegészítő elején?! Miezmár egy mmorpg-nél?!

            És tudom nagyon belemélyedek, de ha visszavesszük az egyéni játékos szintjére a dolgot, a következő dolog történik:
            Lootoltál heti raidból és ládából 300 istennyilakszilánkot.
            Hova adod le? Van x opciód.

            Persze ez még mindig csak BOP loot.
            De a játék MMORPG jellege azt adná ha lenne BOE amivel kereskedni lehet.
            És... Booty Bay semleges AH-ja MÁRIS kemény értéket kap, hisz mindig vannak kettősügynökök. Illetve a kis rohadt goblinok az anyjukat is eladják... XD

            Az efféle balanszt meg... Engem mindig lenyúgöz a hír h a CCP, akak EvE online 3-5 közgazdászt fizet azért hogy a gazdaság balanszolt lehetőségekkel létezzen.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Az EvE egyensúlya példaértékű, de az nagy részben pont azért alakulhatott ki, mert nem kék vs. piros az a világ, még csak nem is kék vs neutral vs piros, hanem teljesen free for all. Aki nem szövetkezik, az elbukik.
            WoW alapvetően nem erről szól, így hiába is próbálnák ebbe az irányba terelni. Esetleg az elkaszált WoW2-t lehetett volna kezdetektől ilyen irányba fejleszteni, már ha az valóban nem Azerothon játszódott volna.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Nem is egy fantasy eve-t akarok.
            Hanem azt h legyen miért játszani wowban, mert ez h subscribtion fee azért h üss heti egy raidet és menj egy mythic kulcsot elég gyenge.

            Nem vagyok pvp betyár, mert az az igazi mercenary típus vagyok. Ha van érdekeltségem belőle, akkor szívesen mészárolom az ellenséget.
            De csak azért nem fogok bg-re menni h szerezzek egy 345ös itemet, mert pve játékosként inkább töretem be akár puggal a 4es kulcsomat mintsem bg-re menjek.

            De ha azért kéne bg-re menni h egy world eventet elindítsak az már más kérdés.

            De persze ilyenkor a kommúna elkezd rinyálni, mert "QQ pvp exclusive reward... f*ck U blizz" "TT blizz oppressing me to play bg, I unsub hurdurr"

            Vagy még nem is kéne közvetlen résztvevője lenni a dolognak, mert mint tailor proff ott van 3 igen érdekes battle flag recept. Rohadt drága amúgy 1 zászló matija. És jó statokat is ad...
            Kár h csak Islanden használható (amik kihaltak és itemek nélkül is egy unalmas faceroll az egész)
            open world-ön, ahol megint nem fogod használni mert world pvp balansz olyan kis cigánymódban zajlik (ki tud több tesót a pályára hozni)
            és warfronton, ami megint egy baromság mert 15en afkolni mennek akkoris nyertek. (érdekel h volt h valaha elvesztett akár egy warfrontot is bármilyen okból?)

            Egy mmorpg-ban szerintem elengedhetetlen feltétel kéne h legyen hogy a játékosok valamit építenek, jobb esetben le is rombolhatnak. Nem kell h sandbox legyen a játék, de a warfront épp mutatja h mit lehetne csinálni, csak nyulak meglépni h komoly legyen a játék, így viszont eljtuunk oda, h a wow nem több mint egy minigame kollekció, és van egy hatalmas üres világ.
            Nincs élettartama a játéknak, mert tudod h bármit teszel pár hónap múlva soft resetet kap.

            És a Call of Duty-t fikázzák sokan h évente kijön a sorozat új része, ahol úgyiscsak az van h headshotoljátok egymást.
            WoW is PONT ugyanez.
            És a legnagyobb visszaesés h ez már tényleg a 2. kieg ahol nemhogy nincs 4. talentfa, de még egy új sort se kaptunk.

            Szép is jó h legionben jött a Demon Hunter, de ha bármi más kaszt a mainem, hova ne sz*rjak h jön a zűd betmen? Hol érdekli a sámánomat h a kiegészítő mean feature Illidan hadserege?

            Kaptunk egy IE-t ami egy vicc. Nem tudom h 8.1-ben érdekesebb lett-e vagy csak tejszínhabot fújtak a tehénlepény tetejére?

            Van egy warfront, ami a 3. menet után elvesztette élvezeti értékét, mert nem látom SEMMI esélyét sem ha veszítek, nemhogy következményét.
            A játék mindenért jutalmaz, nincsen semminek se következménye, és minden feature egyfajta felzárkóztató jutalomrendszer egy opcionális nehézségi fokozatra.

            Mert hiába mondja blizz hogy a HC raid az optimum, és mythic a challenging fokozat, a helyzet az h a hc bossokat nyers izomerővel le lehet csapni és nem épp mythic gear kell h facerollold a hc raidet.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ensomhet

            Tök jó ötletek ezek, nekem tetszene. Ami probléma lehet, hogy sokan nem értenék, nem látnák át, hisz mind a mai napig nem triviális, hogy egy random bg-n a healert ütjük - akkor egy komplexebb rendszer felfogása hogy menne.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tt

            Az ÖSSZES szervert össze kellene vonni, hogy egyetlen nagy világ legyen. Ennyi.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tt

            Hatalmas +1!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tibor Sipos

    Ha jól értem akkor nem vége van, csak kevés a játék ahhoz h egy stadiont megtöltsenek vele.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • pepipapa

      Nincs teljesen vege, de -elvileg- olyan D2 szintre fog sullyedni vagy WoW (utobbi kisse "vicces", de megmagyarazza a shitshowt, ami a jatekot jellemzi)

      "As a result, we’ve made the difficult decision to shift some developers
      from Heroes of the Storm to other teams, and we’re excited to see the
      passion, knowledge, and experience that they’ll bring to those projects.
      This isn’t the first time we’ve had to make tough choices like this.
      Games like Diablo II, World of Warcraft, StarCraft II, Overwatch, and
      more would not exist had we not made similar decisions in the past."

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Gábor Fehér

    Még jó, hogy kb 1 hónapja volt akciós a 365 napos booster pakk :D. Tipikus Activision húzás, hogy sülne le a pofájukról a bőr ....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Ebből én csak azt szűrtem le, hogy az esportot hagyják, de a játék még megmarad. Nekem az egyik kedvenc játékom lett, remélem még sokáig játszható lesz. Egy map editort kéne kiadniuk és akkor a közösség fenn tudná tartani a játékot.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zibuprofen

    Nem hibáztatom a Blizzardot, csak szeretet volna egy szeletet a moba tortából, csak kicsit későn lépett a pályára. Azt csodálom hogy még nem adott ki egy x-dik battle royal szemetet.
    Egy dolog jó ebben a játékban, hogy minden más termékükből vannak karakterek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tt

    Hála az égnek, talán végre elgondolkodnak azon, hogy előremutató játékokat kellene készíteni, és nem a többieket másolni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑