World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WOW-CLASSIC screenshot-2019-06-04-at-13-31-38

Készült 2019. június 4. | írta Astonkacser

118

Classic vs. Battle for Azeroth

Felsóhajthatnak a streamerfóbiában szenvedők is, ez most nem egy útálatos ‘influenszer’ videó lesz. Vagy mégis? Nem tudom, de most nem is ez a lényeg.

Nixxiom videójában arra a kérdésre keresi a választ, hogy vajon tényleg jobb játék-e a Classic Wow mint a Battle for Azeroth, vagy ahogy már sokszor emlegettük, nosztalgia csak az egész. Kisérletében kipróbálta mindkét játékot, indított egy undead priestet és eltöltött 1-1 órát mindkettővel, és számomra is meglepő dolgokat tapasztalt.

Az egyetlen dolog amiben a Battle for Azeroth jobb volt, hogy … szebb. Jobb grafika, csillivilli spellek, átvezető videók, satöbbi. Pedig nagyon próbált több jó dolgot találni a játékban, de nem ment.

További meglátásai:

  • Az armornak nincsen jelentősége a Battle for Azerothban, nem jelent upgradet, és ha jelentene is teljesen felesleges mert egyszerre 4-5 mobbal is megküzdesz
  • A manának sincsen semmi szerepe, mert lehetetlen kifogyasztani
  • A pénznek sincsen semmi szerepe, mert nincs mire költened, spellek ingyenesek, a gear meg nem számít mert anélkül is be tudsz húzni 4-5 mobot
  • A Battle for Azeroth üres és unalmas, nincs progress érzésed, a benne megszerezhető tartalmaknak nincs értéke és felesleges bárkivel is interaktálnod
  • Classicban nehéz a questelés, a pénzt farmolni kell különben nem tudod megvenni a cuccokat, az upgradeknek súlyos értéke van, 2 mob már simán megöl, sok küldetést csak másokkal együtt tudsz megcsinálni

Tetszik(15)Nem tetszik(2)


  • Attila

    Az armornak nincsen jelentősége a Battle for Azerothban, nem jelent upgradet, és ha jelentene is teljesen felesleges mert egyszerre 4-5 mobbal is megküzdesz

    Lvl60-on, full tier1-ben ugyanez lesz a helyzet bármelyik Classic zónában.

    A manának sincsen semmi szerepe, mert lehetetlen kifogyasztani

    OK! Valakinek biztos gondot okoz ez.

    A pénznek sincsen semmi szerepe, mert nincs mire költened, spellek ingyenesek, a gear meg nem számít mert anélkül is be tudsz húzni 4-5 mobot

    A goldnak van szerepe, mert például ki lehet vele fizetni a havidíjat. 😉 Meg be lehet váltani csini mountokra, BMAH cuccokra vagy ingame szolgáltatásokra.

    A Battle for Azeroth üres és unalmas, nincs progress érzésed, a benne megszerezhető tartalmaknak nincs értéke és felesleges bárkivel is interaktálnod

    SZERINTE üres és unalmas.

    Classicban nehéz a questelés, a pénzt farmolni kell különben nem tudod megvenni a cuccokat, az upgradeknek súlyos értéke van, 2 mob már simán megöl, sok küldetést csak másokkal együtt tudsz megcsinálni.

    OK

    Jó kis flamebait post ez. 😛 Az én játékom jobb, mint a te játékod jegyében. Egyébként meg Commodore 64 forever. A Sinclair Spectrum szar.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Astonkacser

      Ezek a meglátások most kifejezetten az első óra élményeire vonatkoznak, arról nem mond semmit hogy level 60/120-on mi a helyzet.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        lvl60-on többszörösét töltik el annak az időnek, mint ami a szintezéshez kell. OK! Felőlem mondhatjuk azt, hogy macerásabb felhúzni egy karit lvl60-ra a Classicban, mint a retailen, de akkor azt is tegyük hozzá, hogy ez betudható a rengeteg fedex questnek, meg annak, hogy lvl40 és 45 között konkrétan nincsenek küldetések. De a szintezés kihívásait előnynek beállítani finoman szólva is csúsztatás, amire majd akkor fognak sokan rájönni, mikor "DC" lesz a tank vagy a healer Maraudonban. 🙂 De megengedő vagyok, és azt mondom! Igen, a Classicban szuperebb szintezni, mint a retailen. Legyen. Viszont van egy régi szólás, amit annak idején mondogattunk egymásnak: "az élet level 60-on kezdődik".

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • weckermann

          Ez, hogy lvl 40-45 között nincsenek küldetések egyszerűen nem igaz. Stranglethorn Vale alsó fele, Swamp of Sorrows, Badlands tele van küldetéssel.
          edit: ha csinálsz pár dungeont fejlődés közbe, akkor soha sem futsz abba a problémába, hogy elfogynak a questek, simán elég 60-ig.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Arra emlékszem, hogy allisként öldösöm a kentaurokat Desolace-ben, hogy meglegyen az XP.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • weckermann

            Az, hogy elfogynak a questek, lehet igaz volt még a vanilla elején, ahol nem volt kész minden zone, de mivel 1.12-vel fogunk játszani, így ez már egy sokkal kiforrottabb fejlődés lesz grind nélkül.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Simán lehet. Én a megjelenés napja óta játszom.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            Baromság. Nem fogytak el a questek. Inkább az van hogy olyan sok van, hogy egyszerre nem is tudom felvenni azokat olykor-olykor...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • warruth

            Az túlzás, hogy nincsenek questek, de az tény, hogy vannak olyan időszakok, ami szegényesebben vannak ellátva. Bár az én emlékeim szerint ez inkább lvl 30-35 allival. (Ez főleg abból adódik, hogy STV korai szakaszában a horda sokkal jobban el van látva questekkel.) Lvl 40-45-ön bőven van még mit tenni Booty Bayben, Gadgetzanban, de ha jól emlékszem, még Badlandsban is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Zarane

            Én meg arra is emlékszem, hogy lvl 58 felett nem igazán találtam questeket az utolsó 1,5 szintet EPL-en farmoltam ki mob grindelésből. Ezt már 15 évvel ezelőtt is utáltam.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            Friss 60-as kari Burning Steppes-et kezdtem el amikor meglett a lvl60... a szimpla questeket még befejeztem, hogy összeszedhessem a dungeon questeket. De! Nem questeltem Eastern Plaguelands-en, Winterspringben, Silithusban. Csak annyit amennyi pár insta questjeihez kellett, azt is EasternPlagelenadsen csak. Egy rahedli quest van még az előbbi 3 területen. a max 20 felvehető questszámot nem lenne rossz ha kibővítenék 30-ra 😛

            https://uploads.disquscdn.com/images/fc7e41ba8da4645ba28a425f7233b5d36eda4557685b4e5898145a274e37ff6a.jpg

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            Valamit szarul csináltál... Desolace totál kimaradt, Maraudonnal együtt...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Egyébként a vanillában a dungeon ad annyival több xpt mint amennyivel több időbe kerül végig vinni a normál fejlődéshez képest?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Miért hagyná ki bárki is a szintező dungeonokat, amikor azok a content részei? Szerintem több XP jön be dungeonból, mint a sima küldizésből a group XP meg a questek miatt is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            A felkészülési idő miatt, általában napi 1 órát szoktam wowozni(ha wowozok van amikor nem, általába hétvégé játszok), hétvégén néha többet. Szóval nem biztos hogy lenne annyi időm rá, hogy emberekre várjak és utána vagy sikerül vagy nem. Ráadásul ha minden össze jön és esik is valami akkor a cuccokat vagy megkapom vagy nem (rolltól függ, mondjuk általában szerencsém van). Persze ez nem jelenti azt hogy sose fogok menni, de valszeg csak farmolni mikor már túl szinteztem, vagy a maxos instákba ruhát gyűjteni hátha eredetin is meglesz a gurabashi raptor és tigris, bár zulgurubhoz elég kemény cuccok kellenek, szóval nem tudom. Mindenesetre annyi előnye van hogy 2 év múlva nem jön új kieg, szóval technikailag mindenre van idő :). Hossz távú tervek hogy 1-1 druid mind ali és horda oldalon és velük pvp, esetleges gearelődés. Esetlegesen több class indítása,mert amúgy szeretek több classal is játszani, csak vanilla fejlődéssel ez sokkal több meló/idő. Ráadásul retailen is hasonló terv, és az a prioritás.

            ui: a legion előtti tapasztalatok tört szerverekről származnak, szóval lehet retailen más lesz a helyzet, eredetin a wod utsó pár hetétől játszok.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Joc

            Hát nem sok közöd lehetett vanillahoz. Uldaman meg érte. A többi nem.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/eu/arathor/Sherlee Attila

            😀 Jól van akkor.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Unchained Pepe

            Aki rekord idő alatt húzta fel 60-ra a kariját az nem csinálta a dungeonos questeket mert idő a csapatszervezés. Hiába 5 fős.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Quest van folyamatosan. Azonos szinthez egyszerre több területen is.
          Ami gond lehet, hogy körülbelül 30-ig lényegében több szomszédos zónában is fejlődhetsz párhuzamosan, mert nagy az átfedés a zónák "szintjei" között. aztán 40 környékétől már kezdenek szétszórtan elhelyezkedni az azonos szintre belőtt zónák, végül 50 fölött már Azeroth "4 sarkán" vannak kb a szintednek megfelelő zónák.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Pontosan igy van! Meg is rohantak az emlékek, amikor szintezés alatt "beköltöztem" egy-egy zónába napokra, az egész gameplayem aköré szervezödött abban az idöszakban. Kontinenseken átivelö questlineok, messze vagyok a fövárostol, logisztika, item managelés... Ahh, de várom már. 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Afthrast

          Sarcasm?

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

          "hogy lvl40 és 45 között konkrétan nincsenek küldetések."
          Ez nem igaz... több 60-ast hztam fel a Noston és Elysiumon, és inkább azzal vergődtem, hogy kiszürkültek a questek. Persze ez annak is köszönhető, hogy insta questeket is megcsináltam, és intából extra xp jött emiatt. De ha nem lett volna insta akkor is sok quest lett volna.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            A tört szervereken szerzett tapasztalatok nem bírnak relevanciával a témát illetően. Eredetin is toltad vagy csak kalóz cuccon?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            2006. februárjától retail, Bloodscalp EU szerveren. Ez így elegendő?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      "Lvl60-on, full tier1-ben ugyanez lesz a helyzet bármelyik Classic zónában."

      Kezdjük azzal, hogy a lvl60 full tier 1-ért is nagyságrendileg többet kell küzdeni, mint retailen, ahol a 120 elérése után fél nappal már full epicben virítasz.
      A másik, hogy lvl60-on még a 45-ös kontent sem feltétlenül triviális. Sokan farmolják pl. 60-on Maraudont a melee bis gyűrűért és vannak classok, amik egyáltalán nem tudják szólózni, de amelyik mégis (hunter), az is csak nagyon lassan, óvatosan tud csak haladni.
      Ehhez képest retailen egy 10 szinttel alacsonyabb instát bármelyik classal magadra ránthatod és simán kijössz belőle.

      "A manának sincsen semmi szerepe, mert lehetetlen kifogyasztani"
      "OK! Valakinek biztos gondot okoz ez."

      PVP-ben jól jön a végtelen mana, mert védi a castereket a melee classok ellen, de PVE-ben bizony hogy gondot okoz, mert a mana menedzsment az egész Classic fight mechanizmus alapja, azért kell CC-zni, felgearelni a tankot, okosan húzni, hogy a casterek ne fogyjanak ki manából. Ezt a retailen nemes egyszerűséggel leváltották a "rohanj az egyik sarokba, most a másikba, ne állj a tűzbe" futkozásra.

      "SZERINTE üres és unalmas."

      Senki sem állította, hogy egy vélemény videó az egyetemes igazság kinyilatkozása lenne, így elég nyilvánvaló, hogy minden megállapítása szubjektív. Ugyanakkor elég sokan hasonló véleményen vagyunk vele.

      Azzal egyetértek, hogy az ilyen összehasonlítások lényege első sorban a flamebait.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

      "Az armornak nincsen jelentősége a Battle for Azerothban, nem
      jelent upgradet, és ha jelentene is teljesen felesleges mert egyszerre
      4-5 mobbal is megküzdesz

      Lvl60-on, full tier1-ben ugyanez lesz a helyzet bármelyik Classic zónában."

      Ok, akkor menjél pár kört Tyr's Handben... 4-5 elit állva basz meg.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • PaneuropeanBattleRam

        :DD

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        Tyr's Handbe csak a lúzerek jártak farmolni. 😛 Én raideroltam lvl60-on, nem moboknak csapkodtam a fejét órákon keresztül.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

          Csakhogy nem ezt mondtad, hanem azt, hogy a , .

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Rajtakaptál! Most aztán nagy bajban vagyok. 🙂 Battle for Azeroth-ban is vannak olyan kisebb területek, ahol simán szétkaphatnak a mobok. például Zuldazarban Zeb'ahari.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            Nem vagy bajban, csak túlliheged ezt a dolgot. Te személy szerint nem várod annyira a Classicot, de sokan mások meg igen. De ne fájjon már ennyire látványosan az neked, hogy aki a Classicot várja, az felmagasztalja azt. Úgy egyébként mindenki játszik - időnként- a retaillal, de sok ember abból a szempontból csalódott, hogy a mostani rendszer nem képes azt az erős közösségi érzést és még inkább _élményt_ fenntartani, amit a vanilla az indulástól a BC végéig képes volt. Szvsz a Wow sokkal inkább volt az, ami a facebook akart lenni. social network.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Az azért tanúságos, hogy ennek a videónak a készítője se tudott ellenállni a kényszernek, hogy a retail WoW baszogatása nélkül is képes legyen kihangsúlyozni a Classic - véleményem szerint - erősen kérdéses előnyeit. Egye fene, legalább újra van egy kis pörgés a WoW körül. :DDD A Blizzard meg röhög a markába.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Astonkacser

      Ez csak egy vélemény, próbáld majd ki te is, kiváncsi leszek mit gondolsz.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        Már kipróbáltam 14 évvel ezelőtt. 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Naliviel

        Most komolyan Nixxiom? Ez a csávó az egyik legnagyobb retailt ócsárló, vanillát istenként tisztelő személy az egész földön.
        Attilának nagyon igaza van abban, hogy a classic melletti fő érv a "retail szar".

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    Szamomra ezek kozul egyik sem ujdonsag. Mar a Cataclysm is ugyanilyen volt, en ott hagytam abba, azota sem vagyom vissza. A Classicban meg pont az a lenyeg, amit a vegen leirtal, h kuzdeni kell benne es van ertelme. Csak sajnos sok ido es gyerekek mellett nem nagyon fog menni sajna.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Armin Morhaime

      Menni fog, ha elfogadod, hogy csak úgy haladsz ahogy minden más engedi. Sok kicsi sokra megy, egyszer úgy is 60 leszel. 😉 Fejlődhetsz majd csak rested bonussal, én az utóbbi 60-asaimat hónapokig "húztam" néha napi 4 óra játékkal, néha hetek kihagyásával. 😉 Ehhez kell még egy nem rohanunk sehova, és tudjuk a koráltainkat hozzáallás is. De végre nem kell újra és újra elölről kezdeni, mert új szerverre kell menni. HALLELUJA! 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Endyr

        Ezzel csak annyi a bajom, h a legjobb dolgok az instak, oda meg classicban 2-4 ora kell altalaban, es akkor nem esett szet a csapat 🙂
        Mar az elejen is, Wailing Caverns vagy Gnomeregan is nagyon hosszu mar.

        Ha csak soloban szintezek az egy ido utan nagyon unalmas lesz...

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Abból a szempontból derűlátó vagyok, hogy a Classicon jellemzően olyan játékosokra számítok, akik tudják, hogy mire számíthatnak, tehát öreg és tapasztalt WoW-osokra, akik pontosan tudják, hogy mekkora szívás ez a dolog. Az instázás simán működhet akár LFG nélkül is, ha jó lesz a közösség. Kényelmetlen, tatás, nem is túl rewarding, de menni fog. Aki viszont biztos szívni fog, az az, aki később csatlakozik be, mikor már a törzsállomány már rég túl van a szintezésen. Persze, bízhat abban, hogy majd keresztül boostolják a 60-as haverok, de az azért már nem ugyanaz.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          2-4 óra nagyon nem igaz. Egy hosszabb insta max másfél óra, ha nagyobb szintű a csapat jóval kevesebb. Ami nem olyan hosszú 40-45 perc kb. És az a helyzet, hogy értelmesebbje be sem csatlakozik ha nem tudja végignyomni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            BRD másképp gondolja. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Jó oké köss bele egy FULL ismétlem FULL BRD run eltarthat annyi ideig és lvl 60 alatt azért azt is hozzáteszem.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Ha az adott instánál magasabb szintű a csapat, akkor nincs sok értelme a runnak, lévén hogy nem lesz kihívás (ez állítólag fontos a full casual retailtől megcsömörlött játékosoknak), ráadásul nem is túl jutalmazó. 2-4 óra simán benne lehet egy runban, ha beleszámoljuk az időbe a csapat összerakására szánt időt, akkor meg pláne, ha lelép valaki közben. Életem legrosszabb, legfrusztrálóbb wowos élményei közé tartozott az, ha valaki lelépett és vissza kellett menni valakinek a városba egy új tagot leakasztani. Ezt én nem sírom vissza.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Wailing Caverns eredeti változata sem egy rövid órás run volt a saját szintjén. Egyrészt mire rábeszéltél embereket, hogy egyáltalán vágjanak bele, már az teljesítmény volt. 🙂 Ha tudták, hogy hova mennek, azért volt nehéz meggyőzni az áldozatokat, ha meg nem voltak még ott, akkor meg egy kiadós bénázás meg bolyongás lehetett az egészből.

            Ha a bejáratnál még PvP is volt, akkor akár be sem jutott a party. Level 17 környékéről beszélünk, ha jól emlékszem, és simán elmehetett 4+ óra is egy körrel az előkészületekkel, bejutással, eltévedéssel, leesésekkel, visszakecmergéssel. Ha valaki meghalt, és a trash már respawnolt, akkor vissza kellett menni kipucolni a trasht. Vagy csak eltévedt az illető, aztán idegenvezetőt kellett játszani. Summonról ezen a szinten még nem is beszélhetünk. Az egész egy hatalmas labirintus volt, és nem volt könnyű megtalálni minden bosst vagy egyáltalán odatalálni a többiekhez. Azóta átvariálták. Nem véletlenül.

            Amúgy pont azért hozott jó pénzt a farmolása, ha ismerted a helyet egy idő után, mert volt olyan LW alapanyag ami csak ott esett. Ha jól emlékszem, valami craftolt kék bracerhez meg talán vállashoz kellett, ami jó pénzt ért twinkeknek is meg amúgy sok alacsony szintű altnak, tehát kapkodták AH-ból. Meg valami kék BoP Fang set is rémlik onnan. Talán twinkeknek is jó volt, mit tudom én már... Akkoriban PvE-t akkor toltam, ha kellett valami konkrét darab vagy kellett pénz. Vagy ha full haver csapat ment és hiányzott ember. Instába magasabb szintű karakterrel rühelltem menni, mert nulla kihívás volt úgy. WC-t viszont még lvl60-on is farmoltam a pénz miatt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            BRD-be senki nem megy full runra. Vagy quest run, vagy onyxia attunament, vagy arena farm, vagy lava run. 60-on már csak a lava runt szokták tolni az epic-ek miatt.
            Ez az összes instára igaz: ha túl hosszú, akkor csak adott részekre mennek. Pl. Maraudonnál is kihagyják az első részt, ha csak Princess-t farmolják, az pedig nem tart tovább 20 percnél, így általában odamennek 1 órára és megcsinálják ötször.
            A 2-4 óra max. chat spammeléssel, odabattyogással együtt érvényes pvp szerveren, ahol menet közben még háromszor le is gankelnek.
            A Classic instázást úgy kell csinálni, hogy ha van 2 órád, akkor az első 20 percben megpróbálsz bekerülni egy csapatba (ha tank vagy kb. fél perc alatt össze is jön, healerrel 10-15 perc), ha nem sikerül ennyi idő alatt, akkor elengeded.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            "A Classic instázást úgy kell csinálni, hogy ha van 2 órád, akkor az első 20 percben megpróbálsz bekerülni egy csapatba (ha tank vagy kb. fél perc alatt össze is jön, healerrel 10-15 perc), ha nem sikerül ennyi idő alatt, akkor elengeded."

            Ízlelgetem ezt a "2 órás" dolgot... 🙂 Nekem brutálisan hangzik 2019-ben, hogy egy dungeonra (amit ráadásul 14 évvel ezelőtt már rommá farmoltam) két órát szánjak az életemből, ráadásul úgy, hogy az se biztos, hogy összejön a dolog.

            Tényleg, bocs. Izé. Tudom, hogy lelkes vagy meg minden, de én senkit se biztatnék arra, hogy pugokra bízza a Classicos dungeon kalandjait. Őrülten frusztráló lesz a mai mércék szerint. Az okos Classic játékos már most elkezdi építeni a közösségét, ha nem akarja átélni a szopás megannyi különböző variációját.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Megint csak ugyanazokat a köröket futjuk: ha neked a két óra a játékban nem fun, akkor ne csináld.

            Azzal egyetértek, hogy két órán át spammelni a channeleket, hogy egyáltalán bekerülj egy csapatba nettó időveszteség. Ezért mondtam, hogy beloggolás után, questelés közben kb. 15-20 percig érdemes figyelni a chatet, ha nem jön össze az insta, akkor el kell engedni.

            Onnantól viszont, hogy csapatban vagy, a beszélgetés, questek felvétele és megosztása, az odajutás az insta bejárathoz már mind része a játékélménynek. Ha számodra nem az, akkor valóban nem Neked való a classic.

            Ami a közösségépítést illeti: számomra az is a classic része, hogy a közösségek játék közben, spontán alakulnak ki.
            Elmegyek pug-al deadmines-ba, jól szórakozunk, meghívnak a guildjükbe. Legközelebb már én hívok meg valakit, ha jó vele játszani. A barát-lista folyamatosan gyarapodik (ahogy az ignore is), az embernek oda kell figyelnie, hogy normálisan viselkedjen a többiekkel, különben elszigetelődik.
            Ha ez számodra frusztráló, akkor szintén nem Neked való a classic.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Persze-persze, biztos így lesz, csak ne essünk át a ló túloldalára, és ne állítsuk be úgy a WoW Classicot, mint valami MMO Wunderlandet, ahol majd a játékosok kéz a kézben fogják átélni az igazzy WoW-os életérzést. 🙂 2019-ben totál mások az igények és a lehetőségek. Ne magadból indulj ki, mert egyelőre csak prekonceopcióid vannak a dologról, tapasztalataid nincsenek. Természetesen nekem sincsenek, de mivel a vanillát napi 3-4 órában toltam casualként, raiderként meg kicsit még több időben, ezért kérlek engedd meg nekem, hogy felhívjam a figyelmet azokra a dolgokra, amik már annak idején se voltak kellemesek, 2019-ben meg pláne nem lesznek azok.

            A WoW Classic célközönsége a régi WoW-os, és ha ki is fogja próbálni a PUBG generáció (amit kétlek, mert a sokkal kényelmesebb és szebb retail WoW se vonzó a kölköknek), ez utóbbi azonnal kilép, ha a dolgok nem történnek meg instant. Maradnak az öregek, de nekik se lesz szórakoztató napi 2-3-4 órát a szenvedéssel tölteni, főleg ha már volt benne részük egyszer. Ezért mondom azt, hogy a PUG felejtős, és ismétlem, aki nem csak játszani szeretne meg szólóban tolni a questeket, hanem élvezni is az egyik legszebb részét - az instance-ezést - már most elkezdi kialakítani a társaságot maga körül. És még a raidelésről nem is beszéltünk! Persze lehet reménykedni a legjobbakban. Az is legitim álláspont. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Az elmúlt 5 évben átlag 50 ezer ember játszik napi rendszerességgel privát szervereken vanillát köztük én is, így egyáltalán nem prekoncepciókból, hanem nagyon is tapasztalatból beszélek.
            Persze a privát szerver nem ugyanaz mint a hivatalos classic, nem is állítom, hogy minden szempontból az lenne, de az alap azért közel azonos.
            Amiben nagy lesz az eltérés, az a szerver populáció, mivel még nem tudjuk, hogy mennyire limitálja a realmonkénti online játékosszámot a blizzard, a privát szerverek meg vagy brutál mód túlnépesedtek (8K átlag 14K peak online játékos) vagy alig lézeng rajtuk valaki (átlag 100-300 max. 1K online).

            Ezt a "2019-ben" dolgot nem igazán tudom hova tenni. A játéknak megvannak a maga kihívásai és szabályai, aki elfogadja őket az ugyanazt a játékot játssza, mint 15 éve. Aki meg nem, az hamar lekopik.

            Abban egyet tudok érteni, hogy a kezdeti "turistáskodás" után drasztikusan le fog apadni a classic játékosszám (ha nem, akkor a retail fejlesztők igen csak gondban lesznek).
            Abban sincs közöttünk vita, hogy a napi 12 órázós hc raidelést legfeljebb csak az e-sportolók és a vloggerek fogják űzni néhány lifeless negyvenes nosztalgiázó társaságában.
            A pug viszont nagyrészt ugyanúgy fog működni classicon is, mint anno vanillában, mert most is úgy működik.

            "2-3-4 órát szenvedéssel tölteni" - erre csak ismételni tudom magamat: lesz, aki szórakozásnak fogja fel azt a 2-3-4 órát, akinek meg szenvedés az úgyis abbahagyja.

            Amúgy eszemben sincs a classicra mint valamiféle "MMO Wunderlandra" gondolni, mert első kézből van tapasztalatom, hogy nem az.
            A world pvp - számomra - játszhatatlan, sok class-spec szintén, vannak bosszantó kényelmetlenségek, amiknek semmi közük a játékmechanikához és így tovább.Ugyanakkor - minden hiányosságával együtt - még mindig a classic a legjátszhatóbb MMO az egész piacon, ami elég sokat elárul a retail jelenlegi állapotáról és úgy általában a játékiparról.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Semmit se árul el a retail és a játékipar állapotáról az, hogy neked a kalóz szerveres vanilla WoW jobban tetszik a hivatalos WoW 8.1.5-nél, max. arról, hogy neked személy szerint mi jön be. 🙂 Biztos jó lesz a WoW Classic egy bizonyos rétegnek, de rengeteg hibája is lesz, tele olyan kényelmetlenségekkel, amikre nem árt felkészülni. Nekem nem fekete-fehér a kép egyáltalán. A retail WoW se tökéletes, de klasszisokkal fejlettebb és az átlag számára is emészthetőbb játék, mint amilyen a WoW Classic lesz. De az én véleményem nem fogja a kedvedet venni, és nem is lehet ez a célja. Hajrá!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Nyilván, ha az ember a véleményét mondja és megpróbálja érvekkel alátámasztani, az attól még vélemény marad. A többiek viszont az alapján tudnak azonosulni a véleményeddel, ha az érveiddel egyet tudnak érteni, ezért nem elég csak odabiggyeszteni minden mondat végére, hogy "szerintem".

            "A retail WoW se tökéletes, de klasszisokkal fejlettebb és az átlag számára is emészthetőbb játék, mint amilyen a WoW Classic lesz."

            A "fejlettebb" kifejezést kellene pontosabban definiálni egy játék esetében.
            Mert ha a fejlődés kimerül annyiban, hogy jobb a gui, kevesebb a lag, jobb a support, szebb a grafika, jobban optimalizált az engine, akkor a retail wow valóban fejlettebb a vanillánál.
            Kérdés ugyanakkor, hogy ezekért tényleg be kellett-e áldozni a játékélmény minőségét és a wowból egy unalmas pótcselekvésekkel teletűzdelt szólójátékot csinálni.
            A "fejlettebb" egy játék esetében az én szótáramban a kifinomultabb és összetettebb kihívásokat, érdekesebb és esetenként nehezebb feladatokat jelenti és nem a következő directx verzió támogatását vagy hatékonyabb auto-lootot.

            Elképzelhető, hogy az átlag jobban díjazza, ha gyakorlatilag kihívás nélkül végigrohanhat a tartalmon, miközben a nyakába szórják a semmiért járó és semmire se jó jutalmakat és vehet csillámpóni mountot valós pénzért.
            De ha ez kell az átlagnak és ez ellen nincs mit tenni, akkor miért pont a WoW?
            Az ilyen játékélményt az ember ma már szinte bármilyen huszadrangú indie fejlesztéstől megkapja, vagy nyitogathatja a lootboxokat meg veheti a fegyver skineket horror áron a nagy kiadók századik franchise-jaiban.
            Emiatt aztán totál felesleges pénzt hajigálni a blizzard zsebébe.

            Gyakorlatilag egyetlen játék nincs a piacon, ami az összes pénzlenyúlós technikát egyszerre alkalmazná: fizetős kliens, havidíj, fizetős kozmetikai tartalom és valós pénzért játékpénz.
            Mindezt a fejőgépet csak azért tudja így üzemeltetni (ideig-óráig) a blizzard, mert egy nagy múltú címről van szó, ami a sikerét a vanillában, tbc-ben és a wotlk-ban többmillió ember számára nyújtott kimagasló játékélménynek és nem az un. "fejlődésnek" köszönheti.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Látom, nagyon bögyödben van a retail WoW, mert nem ijedsz vissza a túlzó általánosításoktól se. Én meg másképp látom. Szerintem a modern WoW egy baromi erős fantasy MMO keretrendszer (szándékosan hagytam el az RPG részt), amit az egyes játékosok és a játékosokból alakult kisebb közösségek, baráti társaságuk a kedvük és a tudásuk szerint használhatnak. Bocsánat, de az én szememben rendkívül alacsony színvonalú az az állításod, hogy a modern WoW "egy unalmas pótcselekvésekkel teletűzdelt szólójáték".

            Így is meg lehet élni, persze, de meg lehet még 1000 más módon is. Kismillió lehetőséget, nehézségi fokozatot és játékmódot kínál ma már a WoW, amit a végtelenségig lehet variálni. Lehet játszani totál szólóban is, minimálos group efforttal, de lehet full elkötelezetten is, ahogy a Method meg a többi top klán teszi. De ez csak a két véglet, hadd ne ragozzam.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Már hogy lehetne egy személyes vélemény bármilyen szinvonalú?

            Attól, hogy a retail wowban lehetőség van baráti társaságokkal nehezítve játszani a szóló tartalmat, attól az még egy szóló játék, legfeljebb a rend kedvéért tegyük hozzá, hogy "online multiplayer opciókkal".

            Szólózós játékokból, amik keretrendszerként szolgálnak baráti társaságoknak online multiplayerhez meg naponta adnak ki százat.
            Csak egy példa, hogy blizzardon belül maradjunk: mondj egyetlen lényeges különbséget a retail wow és a diablo 3 között, amire nem illik rá a "keretrendszer, amit az egyes játékosok és a játékosokból alakult kisebb közösségek, baráti társaságuk a kedvük és a tudásuk szerint használhatnak" mondat.

            A blizzard nem azért tudja minden létező módon lehúzni a wow játékosokat, mert a retail wow bármilyen szempontból is egyedit tudna nyújtani a piacon, hanem mert a játékosbázis egyszerűen azt szokta meg azokban az időkben, amikor a wow valódi mmorpg-ként ténylegesen motíválta a spontán közösségek kialakulását.

            Erre a wow azóta teljesen alkalmatlanná vált és a classic a legjobb bizonyítéka, hogy nem az emberek változtak (mint ahogy a blizzard menedzsment állítja), hanem a közösségi játékot motíváló játékmechanikát vágták tönkre a nagyobb előfizetői létszám hajszolása közben.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Azért alacsony színvonalú, mert amikor egy ilyet leírsz, akkor azzal leírod azokat a játékosokat, akik veled ellentétben igenis kedvelik a WoW-ot abban a formájában ahogy most van. A WoW-ban van 20 fős Mythic raid, folyamatos az update, egyre másra jönnek az új zónák, Pet Battle, transmog, satöbbi. Teljesen más, mint a Diablo 3. Vagy álljunk meg egy pillanatra! Te most vizsgáztatsz engem? Az szarul esne. 😀

            Szerintem nem azért van jelen 15 éve a WoW szinte egyeduralkodóként a nyugati MMORPG-k piacán, mert a játékosbázisa jól idomított birkákból áll, akik ezt szokták meg és képtelenek elfogadni az újat, hanem azért, mert teszem azt szeretik a játékot és bíznak a Blizzardban, és mert még mindig ez a legjobb MMO a kardos/sárkányos vonalon.

            Arra pedig, hogy mire bizonyíték a WoW Classic, majd csak egy év múlva fog kiderülni. Addig hanyagoljuk, hogyan tette tönkre a pénzéhes Blizzard a közösségi játékot motiváló mechanikákat. A puding próbája az evés!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Azzal, hogy lesújtó a véleményem a retail wowról nem minősítettem a játékosokat.
            Soha egyetlen személyeskedő megjegyzést nem tettem senkire és nem is fogok.

            Amúgy persze, hogy a retail játékosok hajlandóak elfogadni az újat, hiszen a fejesztők minden komolyabb patch-el teljesen újraírnak classokat vagy komplett játékmechanikákat. Tehát inkább a classic fanokról mondható el, hogy nem veszik be az újat, de szvsz pont ez a lényeg: a játék nem érett vagy fejlődött az idők folyamán, hanem egy tök másik játék lett belőle, ami nyomokban wow-ot is tartalmaz.

            Éppen, hogy nem idomított bírkákból áll a wow játékosbázisa, hanem a játékosbázis idomítja a blizzard fejlesztőit, hogy legyen ez is könnyebb, meg az is praktikusabb, különben nem fizetem be a következő havit, a blizzard menedzsment meg rápánikol és megteszi.

            A WoW pedig pont azért egyeduralkodó az MMO-k piacán, mert a konkurencia is így gondolkodik: másoljuk le a wowot a jelenlegi állapotában, csak rakjunk rá más skint.
            Csak hogy ha a mai wowot mint új játékot adnák ki a jelenlegi formájában, akkor fél év alatt ugyanúgy lehúzhatná a rolót, mint a "wow-killer" aspiránsok.
            Egyik konkurens fejlesztőnek sem jutott eszébe, hogy megnézze, mitől errodálódik a wow játékosbázisa, mi az, ami az idők folyamán kiveszett a retailből és olyan mmo-val jelenne meg a piacon, ami ezt a rést betölti.
            Tapasztalatból beszélek, mert próbáltam az ESO-t, Wildstart és még számos másikat és mind ugyanaz a baja, mit a retailnek: szóló játékok oline multiplayer opcióval.

            "A WoW-ban van 20 fős Mythic raid, folyamatos az update, egyre másra jönnek az új zónák, Pet Battle, transmog, satöbbi."

            Ezekre mondom én (és lépjünk már túl azon, hogy ez személyes vélemény, mert nyilván az), hogy unalmas pótcselekvés, mivel semmi közük a közösségi játékhoz. Meglévő haveri társaságokkal lehet persze közösen Mythicelni, de van bármi jelentősége a Mythicnek a játékban?
            Kapsz jobb geart.
            És? A fél perc alatt kifarmolható kezdő epiccel nem érem el tök ugyanazt?
            Jah de hogy a mythic nehezeb...
            Miért a diablo 3 greater riftek nem pont ugyanerre a logikra épülnek? Játsz nehezítve, hogy kifarmold a jobb geart, amivel könnyebbé válik a nehezített tartalom, így mehetsz a még nehezebbre a végtelenségig.

            Vagy a többi: pet battle, transmog, stb.
            Mégis mivel jutottam előrébb a sztoriban vagy jutottam kifinomultabb, komplexebb kihívások elé, ha felneveltem a petjeimet, vagy beszereztem tizenötmillió új skint a gearemre?

            És ez ne lenne unalmas pótcselekvés?Biztos van, akinek nem az, de ne hívjuk már mindezt "klassziskokkal fejlettebbnek", mert nem az.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Mit értesz "kifinomultabb, komplexebb kihívásokon" a WoW Classic tekintetében?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            A wownál pve-ben valami olyasmit várnék el, hogy ahogy haladok előre a fejlődésben, úgy egyre több skillt kelljen egyre jobb stratégia szerint használnom, hogy továbbléphessek, és hogy a nehezedés motíváljon a fejlődésben, mert nem csak a jutalom, de maga a kihívás is szórakoztató.

            Ez a classicban nagyjából megvolt, míg a retailen gyakorlatilag tök mindegy, hogy mit csinálsz, nincs igazán komoly tétje.
            Classicban ha megtanultad a főzést és healerként volt nálad +6 spirites kaja, az jól jött a nehezebb bossfightnál, mert elixirrel és wizard oillal kombinálva már elég extra manát adjon, hogy +1 healt el tudjál nyomni a fight végén, ami még pont életben tartotta a tankot.
            Ezért gyakorlatilag minden, a fishingtől kezdve a főzésen át az összes szakmáig hozzáadott a sikerhez, így semmilyen tevékenység nem érződött öncélú pótcselekvésnek.
            A szintezés, a grindelés, minden valamilyen módon összefüggött a többi tevékenységgel.

            Az endgame pedig meg is követelte, hogy a létező összes forrást kihasználjad, megfejelve a szocializálódással, csapat szervezéssel és irányítással.
            A fightokban mindenkinek megvolt a maga külön szerepe, így ha komolyabb kihívásra vágytál, akkor volt hova fejlődni egészen a legvégéig.
            Ez a retail wowban egyáltalán nincs meg. Lehet - ahogy már példálóztam vele - a diablo riftek mintájára nehezítve játszani ugyanazt, ami persze nem csak a bossok hp-jában és sebzésében, de a fight mechanizmus bonyolításában is jelentkezik - értetem én. Csakhogy hiányzik belőle az a motíváló tényező, hogy gyűrd le az akadályt, mert ezzel lépsz megint kettőt előre.
            Mert míg vanillában a végén ott várt az újabb, érdekesebb és persze nehezebb tartalom, addig a retailen ugyanaz csak van egy nehézségi fokozattal magasabban, így egy idő után úgy vagy vele, hogy akkor sem történik semmi, ha kihagyom és akkor sem, ha megcsinálom.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Armin Morhaime

            Akkor lenne "MMO Wunderland" a Classic, ha idővel többen játszanának vele mint a retaillel. Mekkorát szólna? A Blizzard csak várná, hogy mikor apadnak már a játékosok és közben folyamatosan új realmeket kell nyitnia, mert a "turistáskodás"nak nem lenne vége. Tudom, hogy irreális elképzelés, de benne van a pakliban. Attila arcát megnézném ha ez bekövetkezne. 😉

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • weckermann

            Egyáltalán nem elképzelhetetlen, szerintem könnyedén leelőzi majd a retailt. A runescape esetében is ez történt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • flinta

            Nosztalgiából toltam 40-ig törtön, 10-ből 1 insta lett fail pug-gal. Mindenki tudta a dolgát elsőre. A többség segítőkész és normális. lvl40-es warri quest (2h axe) meg volt 35-ön. Elő 60-as akit megkértem segíteni, egyből jött, stb. Szerintem a kezdőket nem fogja számottevően érdekelni vagy hamar feladják majd, én várom 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Érdekes ez lvl40-es szint, ami már nem először fordul elő. 🙂 Azt figyeltem meg, hogy általában lvl40-ig szokott kitartani a szufla, addig tart általában csak a "journey".

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • flinta

            Sokkal egyszerűbb oka volt. A nagy classic kérdőív bummal kezdtem el és annyian voltunk a szerveren, hogy STV-ben 1 hét! alatt sem tudtam elég hydrát vagy tököm valamit, eleget levadászni, hiába keltem fel hajnalban 🙂 Erre viszont lesz megoldás, mert a tiering-et benne hagyják majd az első pár hétben. Abban látom inkább a classic buktatóját, hogyha pl. valami csoda folytán összejönne a régi társaság vagy csak random öregekből egy ütős guild, akkor pár nap alatt ki lenne takarítva az aktuális end content. Nagyjából emlékszik mindenki a taktikára, videó is van ezer és nem bugos szarok a boss-ok release-kor.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Gavrose

            Akkor had csatlakozzam a lvl 40es táborhoz én is. 🙂
            Én pl Noston húztam pont mielőtt törlésre ítélték. Azóta kipróbáltam egy másikon is de ott csak 2 db lvl 20-25 karim van azért mert nem akartam túl sok időt olyan dologra szánni, ami nem maradhat fent csak ideig óráig. És csak bele akartam szagolni újra mikor beharangozták a Classic érkezését.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            A lvl40 tényleg fordulópont, addig el lehet evickélni szólóban vagy tömeg guildben (ami kb. ugyanaz, csak van kikkel beszélgetni közben).
            Az okosabb raid guildek ezért 40-től kezdik a recruit-ot, mert úgy 40-60 között magukhoz tudják kötni a játékosokat azzal, hogy segítenek nekik az instázásban, az attunamentekben és a pre-raid gearelődésben.
            A legtöbb 40-nél elakadt karakter amúgy alt, mert onnantól kell kb. komolyan venni a karakterbe tolt időt, és ha addig mondjuk retrivel vagy ferallal tolta meg kell gondolnia, hogy áttalentel-e healerre vagy inkább indít egy tisztán dps karaktert, ami 60 után is életképes.
            A másik, hogy kb. 35-40 körül élesedik a helyzet pvp-ben, mert addig úgy-ahogy ki lehet kerülni a frekventált zónákat, de utána már napi szinten kell a gankerekkel küzdeni. Ilyenkor derül ki, hogy egyes classok teljesen használhatatlanok pvp-ben, így sokszor emiatt is sok a lemorzsolódás.

            Ez viszont inkább a karakterekre és nem a játékosokra érvényes, mert viszonylag kevesen hagyják abba 40-en magát a játékot. Akinek általában nem jön be a classic az vagy az első néhány quest vagy kisebb csalódás után úgyis lelép.
            Aztán már csak 60 után szokott alábhagyni a lelkesedés, amikor nagyjából megvoltak a 60-as insták, attunamentek és a pre-raid gear, mert akkor valóban csak a raidelés és a pvp marad, amit sokan nem olyan elánnal csinálnak, mint a szintezést.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Classic instázásnál az elvárásaidat kell a lehetőségekhez igazítani. A 2-4 óra nem maga az insta, hanem az lfg channel spamelése, meg a gyaloglás. Onnantól már a csapaton múlik.
          Ha nincs időd, akkor belépsz, az elején figyeled a chatet, ha keresnek játékost az instára, akkor jelentkezel, megmondod az elején, hogy mennyi időd van aztán vagy összejön, vagy nem.
          Vagy játsz tank classal (warrior) és beloggolás után fél perccel már össze is állt a csapat.
          Én esténként szoktam játszani, amikor már lenyugszanak körülöttem a kedélyek és rá tudom szánni azt az átlag 3 órát, amit amúgyis tévézéssel vagy telefon nyomkodással töltenék elalvás előtt.
          Ha nincs elég időd, akkor a pvp szervereket kerülni kell, mert sokan pont azt használják ki, hogy egész nap ráérnek és tönkreteszik a játékot azok számára, akik nem.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Gavrose

            A 2-4 órából az lfg spamelést általában 1 személy végzi, emiatt nem kell mindenkinek a fővárosban vagy a dungeon bejáratánál várakozni. Sőt remek alkalom arra, hogy az elmaradt questeket megtudd csinálni, főleg ha valakinek a csapatból is kell, de sokszor segitenek anélkül is. Illetve lehet addig duelezni, world pvpzni, profot húzni, ahzni vagy farmolni egy kis gyomot, hogy legyen flask/poti esti raidre/pvpre, stb.
            Persze vannak akik ezt az időt csak fővárosok postaládáján ácsorogva tudják elképzelni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Whisper

        Én Pont azt a potenciált látom a Classicban. ami a BFa-ba tutira nincsen és egy ideje sok más kiegben sem. Hog ymár 500. karaktererel rohangálnak az emberek fele nem simeri a karakterének a fele dolgát amir eképes lenne. Mindnebe belehal a fele még a semmibe is.

        Classicban pont az a jó ,hogy figyelj csinálj egy karakter told fel van időd 60-ra sajá ttempóban . nézd meg a fákat amerre sétálsz meg a heyleket . Nem kell rohanni. Jó szórakozást hozzá és ,ha Te mondjuk se kutyád se macskád és még van időd is akkro húz fel még egyet,ha ezer karaktert akarsz, de hogy nem fogsz tudni minden karaktert maxra tolni két hét alatt mint ahogy BFA-ba van. vagy Legionbe volt vagy ilyesmi az is biztos.

        Én nem várok a Classictól semmi extrát. Azt várom ,hog y abarátokkal játszhassak és legyen egyetlen egy karakterem a SHAMAN-om és azzla elleszek A-tól Z-ig. Végre nem hajt a tatár!!! CHILL GAME!!

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Armin Morhaime

    Szerintem ez továbbra sem arról szól, hogy "Az én játékom jobb, mint a te játékod", hanem arról, hogy Neked az tetszik, nekem meg ez tetszik. Vagyis én ezt szeretném hinni. 😉
    A nosztalgia faktort levonva (mivel már évek óta csak private szervereken játszom) nekem személy szerint pontosan az a fő OK és nem ÉRV a classic mellett, hogy a "RETAIL SZAR" már a CATA óta. Az érveimet nem írom le újra, meg újra, lerágott csont már, jelenleg a csapból is ez folyik (vagyis minden videó - a fenti is részben - erről szól). Ezért nem játszom jelenleg a retail WOW-al, nem játszom (számottevően) mással, nem találtam szebbet, jobbat, csak a privát szervereket egy idő után. Tapasztalataim szerint, a privát szerverekre való kereslet pedig azért lett akkora egy ideje, mert a kezdeti "ingyen wow-ozzunk" után sokan "jöttek át" szintén azért, mert a "retail szar". Ahogy Attila is és még sokan mások is írták, majd idővel minden kiderül, a számok majd megmutatják, hogy hányan gondolják így vagy úgy. Ez még csak a kezdet szerintem, a következtetéseket (az ok okozat után) majd e szerint le lehet vonni a későbbiekben. Én azt prognosztizálom (vagyis reménykedem), hogy akkora sikere lesz hosszú távon is a classicnak (meg majd TBC-nek és WOTLK-nak is, mert remélem az is lesz), hogy egy kicsit újra gondolják a retail felépítését és komolyabban foglalkoznak a vélt vagy valós problémáival. Ezután pedig talán lesz még pár jó kis kieg és akkor a playerek is nyernek, nem csak a Blizzard. Mert neki így is és úgy is rentábilis lesz ez az egész, csak minket osztanak meg feleslegesen (főleg ha lesz TBC és WOTLK is később)! 🙁
    Peace! 😉

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      A Classic-kal mindenki csak nyer. Az én szememben 1000 sebből vérzik a dolog, de az én viszonyulásom a dologhoz annyit számít csak, mint egy pár dingókutya vese. (Semmit.) Sokan várják, sok ember fogja szeretni. Hadd szóljon! A WoW-ból egy is jó volt, de kettő még jobb lesz. 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Notho Kiwon

    Engem már felbasz, hogy ennyire rámennek, hogy melyik a jobb.. Mind2nek megvan a varázsa.. Én se mai pályás vagyok classic betan kezdtem a játékot..( De öreg vagyok már 😀 😀 ) Engem hidegen hagy a vanilla, nosztalgia miatt jó, de az az agyatlan farm ami abban volt az egyáltalán nem hiányzik, ha haverok bele is csábítanak, hogy játszak akkor is csak max legjobb esetbe felhuzok egy karaktert 60ra.. Pár dolgot megjegyeznék: 1. Persze, hogy most gyorsabb a leveling, mert kinek lenne ahoz kedve főleg xedik kari után, hogy olyan lassusággal fejlődjön fel 1-120ra mint classicba 1-60ra.. Idegörlő lenne nem? 😀 2. Kicsit rámennék az end gamera.. Most komolyan jönnek majd a raidek, hogyan fognak összeszedni egyáltalán 40 embert egy raidra a guildek? Oké, hogy sokan fogják tolni.. De esténként raid napon leszn fenn fixen 40 ember? Kétlem..

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Amire sajnos nem fogunk pontos számszerű választ kapni azok az előfizető számok... Persze első 1-2 hónapban meg fog ugrani az előfizetők száma, de kíváncsi leszek hogy hányan maradnak majd a 3-4. hónap környékén. Meg Blizzard azért ezzel is el tudja hallgattatni a hatereket és rámutat hogy mai viszonylatban a classicból hiányoznak alapvető QoL fícsörök és értékeljék jobban azt ami van most retailen.
      Nosztalgia miatt felhúztam a mostani legnagyobb privát szerveren 40-re egy karaktert és kellemes meglepetés volt hogy mennyire mások az emberek mentalitása. Segítenek elite küldiben, képesek kommunikálni, figyelmeztetnek contested territory-ban ha a közelben gangelnek a 60-as Pistikék... Nem lép ki automatán ha már kész a küldije, hanem ott marad veled amíg te is befejezed és hasonlók... Persze volt pár idióta aki nem volt hajlandó groupolni és tahó paraszt volt, de eltörpül a sok pozitívumhoz képest.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Nem törölte senki. A Disqus tette parkolópályára.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Én nem a retail WoW-ot védem, hanem egyszerűen csak a WoW-ot. A Burning Crusade alatt is védtem. 🙂 Azt viszont nem szeretem, amikor lófasz jóska "influencerek" ugatják a kényelmes gamer foteljükből a játékot, hogy annak a hátán jussanak bevételhez a YouTube-on vagy a Twitch-en.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Astonkacser

      "Azt viszont nem szeretem" => Én meg szeretem.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Whisper

    Nem tudok nem egyetérteni veled. Én azon szoktam nevetni ,hogy a Én csapattársaimat is kb annyir aköti le a BFa ,ho gybemennek ledarálják akulcsot. letolnak pár PVP dolgot meg 2 napon tryolják a mythicet. Aztá nmindenki másfelé. Mennek Törtre vanilalzni, Guild Wars 2 és hasonlókat. Szóval amit BFa-val eltölt a Guild nagy része az kb Heti raid 4-5 kulcs meg a PVP cap.

    Valaki jött itt,hogy a GOLD-nak az az értéke ,hogy fizetsz belőle havi előfizetést. Na ez a leg viccesebb dolog. Hogy a fizető eszkönek egy MMO-ban az az értéke ,hogy előfzetést fizetsz belőle. Kiváncsi lennék hány órát farmol valaki előfizetésért, mert én kb 1 óra aratt keresem meg rendes munkáal az egész havi előfzetést. Azt a kevés időmet meg nem farmolással meg Ah-val akarom eltölteni,hanem bemenni és egy nagyot csatázni a barátaimmal. Amit meg is teszünk csak nem a BFA-ba.

    Bemegyünk letoljuk aztán megyünk tovább.

    UI.: No offense nema azt mondom nekem van igazam é smidnenki bologatva egyet kelljen ,hogy értsem velem. Én cask azt írtam le ami hétről hétre megy a mi csapatunkban. BFa sk azért van előfizetve,mert kb pont nem érdekel az a pár ezer Ft ,hog yfellegyen töltve és belépek játszok amennyi időm van stb és megyek tovább.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Én is értetlenkedve nézem, amikor arra hivatkoznak, hogy "de már megoldhatod goldból az előfizetést"
      Kikapcsolódni akarok egy játékban, nem farmolni (akármennyit) azért, hogy játszani tudjak a következő hónapban is.

      Valószínűleg népszerűtlen leszek ezzel, de én úgy gondolom, hogy akinek az a havi 4000 és pár száz forint akkora akadályt jelentett korábban, annak addig sem a játékkal kellett volna az időt töltenie, hanem az anyagi lehetőségeinek a fejlesztésével.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        Nem kötelező farmolni az előfizetésért, lévén, hogy tényleg nem tétel, de olyan baromságokat se kötelező állítani, mint a postolt videó hősének, hogy a "goldnak nincs szerepe", és mint ahogy említettem a goldot nem csak előfizetésre lehet költeni, hanem sok másra is.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Astonkacser

          Semmi olyasmire nem kell költened ami a játékot, a játék dinamikáját, vagy a játék nehézségét befolyásolná. Csak olyanra tudsz ami előfizetés vagy csillivilli. Ezért nincsen szerepe, szemben a Classickal ahol goldból szerzel minden fontosat a játékban, skilleket, cuccokat, ezek nélkül nem tudsz meglenni a játékban, ezért van szerepe a goldnak. Nem értem ezen mi az amit annyira nehéz megérteni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            ... és ez mennyiben dobja fel a játékélményt? Úgy értem, milyen izgalmakat tartogat az, ha a spellekért meg a retalentezésrt fizetni kell? Mert fizetni most is kell, például a receptekért, nyersanyagokért, a retalentezésért (városon kívül), a traitek átrendezéséért, a repairért, a repus rewardokért (amik nem mind csilivili), a repairért, meg pár dologért, ami most nem jut az eszembe, szóval azért ex katedra kijelenteni, hogy nincs szerepe a goldnak a retail WoW-ban, ezért az suxx! erősen fura állítás.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Csak jelenleg a retail-ben a gold olyan, mint az oxigén a való életben. Nélkülözhetetlen a létezéshez, de több áll az ember rendelkezésére, mint amennyire szüksége van.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            El lehet azt költeni, ha valaki nagyon akarja, és tesz egy kört mondjuk a BMAH-ban. A vanillában is csak addig volt nyűg a gold, amíg új volt a játék és nem voltak kimaxolva a karakterek. A Burning Crusade-re már mindenkinek volt annyi, hogy a legfontosabb dolgokra már mindig volt elég. Arra viszont tisztán emlékszem, hogy jó pár órám ment el alacsony szintű mobok farmolásával meg AH-zással mire meglett az első mount. Nem szerettem, nem volt jó.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Tudod az az elszomorító hogy egy Massive Multiplayer Online RolePlaying Game gazdaságában az arany mint fizetőeszköz arra jó hogy a játékon kívül vegyél dolgokat belőle?!

            Igen... Élni egy fantáziavilágban azzal jár hogy menedzseled a karaktered. Lőszer, sharpening stone, kaja poti buff, stb... ez mind olyan dolog hogy a háború eszközeit finanszírozni kell valahogy.
            Idegesítő grindolás? Lehet mondani.

            De a mostani világ miben jobb? SEMMIT nem csinálunk a világban. Elszomorító hogy itt egy böszmenagy világ 150 térképpel és semmit sem kezdünk vele.

            Pedig nem kéne túl sokmindent csinálni hogy legyen egy épkézláb gazdasága a játéknak.
            Lehessen építkezni valamit és lehessen lerombolni is azt.

            Actiblizz wow gazdasági algoritmusa egy kaszinóéval egyezik.
            És annyira nem tud blizz mit kezdeni ezzel hogy minden contentnél csap egy szoftresetet. Felblood helyett Ghuun vére, most titan residum, ezt követően manapearlöket farmolunk...

            Az is sokat elmond hogy annyira üres már a világ hogy már most uborkaszezon van. Ami idáig kiegészítő megjelenés előtt volt 1 év content farm után most már content patchek között ugyanaz az érzés van.
            És ahogy kijön 8.2 az egész világ annyira lesz kihalt és értéktelen mintha visszamennél BT-t farmolni... lesznek páran... de kb mintha múzeumba mennél látogatni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Fejlődés mindig drágább, mint a szinten tartás. Max szinten annyit költessz, amennyi van, de fejlődés közben ki kell fizetni a felmerülő költségeket. Első mount mindenkinek farmolással lett meg. Én Alterac Mountain érceit bányásztam. Máig emlékszem, hogy egy stack (20) Mithril Bar 7 aranyat hozott.

            Burning Crusade alatt már tényleg nem lehettek anyagi gondjai a játékosoknak fejlődés közben sem, de BC részben már a tömegek felé nyitásról szólt, bár még valamennyire HC is maradt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Muhahahaaa TBC-ben volt elég? Hát SWP progress alatt több ezer gold ment el hetente 😀 .

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Astonkacser

            Még egyszer, a videó az első 1 óra élményét veszi alapul, semmi mást. Bár szerintem ezt már hiába írom le még 10szer akkor sem jön át 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/eu/arathor/Sherlee Attila

            Egy óra a WoW-ban, az annyi mint egy filmben az első 5 perc. Ennyi idő alatt nem lehet megalapozott véleményt hozni, bármennyire is nagy a kísértés.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Egy óra a WoW-ban, annyi mint egy filmből az első öt perc: ennyi idő alatt nem lehet megalapozott véleményt hozni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Az, hogy pénzbe kerülnek a spellek meg a retalent, az is a karakter management része. Korai időszakban a karakter épités szerves része, komolyan kell priorizálni hogy mi fér bele a költségvetésbe (roleodnak, játékmenetnek megfelelően, questelsz, instázol, stb), késöbb pedig a retalentek miatt anyagilag folyamatosan szinten kell tartanod magad. Pontosan ugyanaz mint például hogy miért vannak külön a questitemek, kisebb stackek, csomó reagens, ammo, stb. Managing gameplay.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Astonkacser

            A srác játszott a retail wowval és a classickal is 1 órát. Ez most erről szól 😀 de elég nehéz úgy vitatkozni ha meg sem nézed a videót mert 'hülye influenszer köcsög kapjabe' 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          A csávó arról beszél, hogy a classic-on a pénz olyan limitáló tényező, ami miatt döntéseket kell hozni. Ha pl. szintezés közben folyton váltogatod a speceket, akkor minden spellt meg kell venned és a retalentelés is rengetegbe kerül, így 40-en nem tudod megvenni a mountot. Így a talentelés nem visszavonhatatlan döntés, de van következménye.

          Attól tehát, mert el lehet költeni valamire a goldot még nem jelenti azt, hogy valódi szerepe van a játékban.

          Közvetlen tapasztalat: teljesen új karakter, új realmon, heirloomok nélkül. Összeszedtem a legalapabb herbeket a kezdő zónában, ebből lvl20-ra csináltam 600 dolgot, megvan a mount, táskák, bank tabok. Innentől mire kellene még pénz?
          A spellek ingyen vannak, reagenseket kiszedték, spec váltás ingyenes, gearből pedig 10 perc alatt három esik bármilyen instában.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/eu/arathor/Sherlee Attila

            Repairre, gemekre, enchantokra, receptekre, komponensekre, nagyobb tatyókra, mountra, stb., és ne lvl20-ra húzd fel, hanem 120-ra.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        Igazából szerintem ez a diákoknak jön jól, mert így kevesebb pénzt kell költeniük.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ben2

    OFF: a Disqus spamszűrője hajlamos egyes postokat a formázásuk miatt letiltani, ha a mintázatuk miatt bejelez az algoritmusuk. Az oldal üzemeltetője ilyenkor csak annyit tehet, hogy jelzi a Disqus-nak, hogy nem spam.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bangyi

    Tudom hogy nem valami hatalmas hír, de a beta-ban felemelték a level cappet 40-re.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Ja, meg lesz Arathi Basin. Remélem, lesz használható videó a hétvégén.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Armin Morhaime

        Szerintem lvl30-40 a Classic egyik legjobb része! Az utóbbi pár évben, a legélvezetesebb élményeim lvl35-39-en a WSG és AB meccseken, illetve a STV-ben voltak. Képes vagyok itt hónapokat elidőzni, az összes proffot felhúzni amennyire csak lehet. 😉

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • János Fejes

    Arra kíváncsi leszek, hogy a megjelenés után 6-8 hónappal, mit fognak szólni hozzá a playerek! >:)
    Szerintem legkorábban addigra fog leesni a népeknek, hogy nagyobb volt a nosztalgiafaktor, mint amit valóban nyujtani tud az eredeti/õsi WoW

    Amiben maximálisan igazad van, hogy a tört (azaz rajongói WoW szerókon) sokkal komolyabb a közösségi élet, mint az eredetin. Én a Warmane-rõl váltottam, és teli vigyorral az arcomon jöttem eredetire, ami hullámokban tûnt el; global chat-en wts raid/wts item esetleg guildet vagy guildbe keresnek. Nincs beszélgetés, ezek a dolgok itt kipusztultak (talán RP szerókon nem, de azt még nem próbáltam)! Persze szerintem a Vanillán sem lesz ez másképp!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Máshogy lesz, mert kommunikáció nélkül nem tudsz haladni.
      Sőt MoP végén Timeless Isle-n is így volt és akkor is kommunikáltak az emberek.
      Ez tehát első sorban játékmechanika kérdése.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

    A 3. pont nagyon fontos, évek óta mondogattuk már de ez se ment át sokaknál... Mindig az volt az érvrendszer hogy a rengeteg könnyités pont a casualoknak kedvez, holott valóban, maga a nehezebb szintezés+low level insták voltak maga a casual content, érdemi kihivásokkal! Ma már ezt csak a heroic raideléstöl fölfelé tapasztalhatod meg... Ki tudja miért ment el abba az irányba az egész, hogy csak max szinten létezik releváns tartalom és a többi csak helykitöltés.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Havasi Gábor

    Én most a lányommal (lassan 10 éves) tolom a BfA-t. Nulláról kezdtünk, mivel az ő account-ja új, így nem használunk heirloom tárgyakat. Gyorsan lehet haladni így is és tetszik neki, hogy van sztori. Valószínűleg így is kinőjjük a zónákat, mielőtt a végükre érnénk. (Van még XP befagyasztási opció valahol?)

    Amikor kijön a klasszik, arra is rámegyünk majd, kíváncsi leszek a véleményére.

    Ez a "jajj de jó, hogy fogy a mana" nekem is fura, két-három mobonként leülni inni azért nem akkora jóság.

    Eltúlzottnak érzem a "csapat kell egy lvl4-es quest-hez" csodálkozást is. Elég sok kaszttal jártam ott, de simán mindig ment szólóban (2005 vége óta játszom kisebb-nagyobb megszakítással).

    Az, hogy nem nő a páncél értéke alacsony szinten. Hát na. BfA-ban a heirloom-mentes karakterekkel akkor van fejlődés-érzésem, mikor találok egy vállalható kinézetű cuccot statoktól függetlenül. 🙂

    A 4 órás Deadmines-ok nekem sem hiányoznak, már anno sem volt rá időm, most még kevesebb lesz. Majd csinálok egy tank vagy healer karaktert és keresek egy instázós klánt, ahhoz elég kevesebb ember is és nem is kell annyi idő hozzá, mint a raideléshez.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • warruth

    Nagyrészt egyet értek veled, úgyhogy nem is részletezem ezeket a dolgokat, mert nem adnék hozzá további értékes szempontokat. Ugyanakkor egy dolgot kiemelnék.
    A Transmog kimondottan egy olyan dolog, amit én hiányolok a vanillából. Jogos az az álláspontod, hogy azzal hogy megszerzel egy elismerésreméltó tárgyat, pusztán a viselésével elismerést válthatsz ki a környezetedből, mert látják rajtad kívülről anélkül, hogy valamiféle interakcióba lépnének veled. A valódi vanillában igazából bármilyen raid loot akár ezt jelenthette. Hiába volt már monduk AQ-nál a content, akkor is már egy akármilyen MC-loot elismerésre méltónak számíthatott. Ezzel szemben a Classicban ez feltételezéseim szerint egyáltalán nem lesz ritkaság, itt már sokkal nagyobb arányban lesznek a raiderek, és a karakterek kinézete nagyon hamar "uniformizálódni" fog, ami véleményem szerint ellentétben van az RP-szellemmel. Ugyan az új WoW-ban nagyítóval kell már keresni az RP-jellemvonásokat/lehetőségeket, de a Transmog pont egy olyan dolog, ami hozzáad az RP-szellemhez azáltal, hogy testre szabhatod, és a saját személyiségedhez igazíthatod a karaktered megjelenését.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Lockstep

    haldoklik az FS! na, jó kis Classicos posztoktól hogy feléledt a kommentfolyam 😀 amúgy én egyetértek a mókussal...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

    Valószínűleg csak azért fogok játszani a Classiccal, mert a BFA előfizetése elég hozzá és holtidő kitöltésére jó lesz. A 2006-os énem egészen biztosan megvenné újra és tolná, a 2019-es nem. Egyszer már végigvittem, nincs rá megint annyi időm. És ezen a nosztalgia sem szépít semmit.
    Ettől még nem akarom, hogy bukjon. Igazából win win, mivel a sírós, BFA-t utálók mehetnek oda és újra előfizethetnek, az új játékosok megnézhetik mennyire volt nehéz és unalmas, hogy aztán visszatérjenek a retailhez... Egy biztos, a Blizzard tuti nyer vele.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

    Azt felejted el, hogyha sose játszottál volna a vanilla WoW-al, és most csöppennél bele a retailbe, akkor most ugyanúgy érvényes lenne az összes pontod a retail mellett. Ugyanúgy felfedeznél, ugyanúgy élveznéd a rewardokat. Azt írod, nincs napi 4-8 órád játszani, akkor mit vársz majd a classictól? Tény, buta a BfA sok dologban, de ha kihívás kell, akkor akad bőven, ráadásul azokhoz nem kell 4-8 óra. Keress 4 másik embert és irány M+, ahol: "fontos, hogy okosan használjam a képességeimet, megtanuljam mit, mikor, hogyan tudok optimálisan használni".

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      M+ eredményesség talán még a vanilla sokat szidott állapotánál is súlyosabban class/spec függő. Persze nem 400-asként a +5, de magas kulcsoknál nagyon nem mindegy, hogy milyen affix esetén melyik karakterrel megy az ember és milyen feladatkörbe.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

        De ez szerintem pont, hogy jó, hiszen lehetőséged van minimális befektetéssel jónak lenni. A szintezés gyors és könnyű, alap geart szerezni könnyű, a neheze és a kihívás utána jön, amikor bejutsz a M+-ba.
        A BfA legnagyobb problémájának azt érzem, hogy a classok nagy részével nem fun játszani. A legbosszantóbb pedig az, hogy a War Mode talentek sokszor iszonyat jók, hozzá adnak egy kis fun faktort a karakterhez, viszont én, mint vanilla óta PvE játékos, nem akarok gankfestekben részt venni és 20 percig próbálkozni egy WQ-val, így nem kapcsolom be. Ezzel a Blizz gyakorlatilag bünteti a PvE játékosokat hogy a world PvP fanoknak segítsen. Épp a sámánt húzom, és ha kivan kapcsolva, sokkal unalmasabb a játék a hiányzó talentek miatt.
        Arathi brawl-ból ki sem jöttem, annyira szerettem a war mode talentekkel játszani, teljesen más kasztot kaptam.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Kérdés ki hogy definiálja a "jó" fogalmát. Lehetsz jó egy karakterrel, de ha adott feladatra nem alkalmas, vagy a játék adott állapotában eleve nem erős, akkor hiába teljesítesz 150%-on vele, ha összességében az csak 70% az adott feladatkörre szánt többi karakterhez képest.
          Arra írtam a választ, hogy M+-t ajánlottad kihívásként, de ott pont sokkal kevesebb a mozgástér a raideléshez képest, mert míg raiden van 2 tank, legalább 2 healer, meg rengeteg dps, addig M+ szigorúan csak egy tankot és egy healert bír el. Sokkal nehezebben tud ahhoz a kedvének megfelelő karaktert választani.
          Raiden bizonyos mértékig az egyik karakter gyengeségeit ki tudják pótolni a másikkal. Néha még hasznos is, hogy egyik ebben, másik abban jó, cserében másra meg nagyon gyenge.
          Casual M+ viszont inkább a néhány univerzálisabb karakterrel élvezetes, míg a nagy kulcsokhoz célzottan az affix/insta alapján kell karaktert vinni.

          WQ nagyjából bármelyik classal unalmas már az egyre jellemzőbb 400+ felszerelésben. PvP csak annyit változtat rajta, hogy önként felvállalt plusz nehezítést vesz a nyakába a játékos minimális előnyért cserébe. nyaklánc már a legtöbbeknél 50, növelt gold/repu/egyéb nem jelent nagy előnyt, 370-es tárgy nem lesz tőle 385, warforge sem lesz gyakrabb.
          PvP-zni lehet, de nem WQ alatt érdemes, hanem külön roamingolni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

            Igen, nyilván nem lesz mindenki számára tökéletes a játék, de a lehetőség viszont ott van, hogy válts olyan kasztra, ami erős M+ -ban és ezáltal játszhasd a játék egyik endgame tartalmát, anélkül, hogy mondjuk nagy klánban legyél, annak minden előnyével és drámájával együtt.

            Ellenben a vanillával, ahol pl. druidként arra leszel tartva, hogy a healereknek töltsd vissza a manáját.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ensomhet

            (Egész szórakoztató a prot paladin + 4 dps módú M+, bár ügyes tank kell hozzá)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      De az az m+ még mindig kanyarban sincs a régi instázáshoz képest. Greater rift a wowban, egyre nagyobb dmg spikeok amik rolefüggetlenül is csak reakcioidö kérdése hogyan reagálsz le... Hol van az összhangolt csapatmunka, az ésszel valo játék? Én BCben nöttem fel és azota nem élveztem annyira az instazást (kivéve talán a Cata elejét a nerfig), pedig ezzel az m+ rendszerrel nem keveset probálkoztam. Ez a greater rift/affix rendszer közelében nincs annak a valodi karakter ismeretet igénylö gameplaynek ami régen volt.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

        A karakterekkel mindig egyetértek, ahogy írtam korábban is, hogy nagyon le vannak butítva és ez számomra a leggyengébb pontja a BfA-nak. Sajnálom, de nekem a sztori vezetése (a time / rep gated baromságok ellenére) tetszik.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        Az m+ az egyik olyan feature-e a játéknak ami kellett mint egy falat kenyér.

        Sokszor voltak hihetetlenül jó insták, amiket ugyebáér gearrel trivializálni lehetett.
        Az m+ ezt a hibát javallott végre korrigálni, és tényleg releváns egy dungeon hosszú ideig. Ugyebár mid expension idején behoztak egy új dungeont és előtte 6-8 instában farmoltál utána meg 1-2et spammeltetek kieg végéig...

        Akármennyire rühelli a rinyanép hogy az első affix pont a forti/tyrannic pontosan ez kell hogy kellő difficult gap-et adjon.
        Mert mint sok más helyett itt is van egy elszexuált difficult curve és jutalomtuning...
        Miért +10nél van a reward cap? És ráadásul mythic raid szintű jutalmat ad...
        10es kulcs, de még párral felette is izomerővel leüthető.

        Van az a szint ahol végre kell cc-t is használni mint a régi szép időkben. Én személy szerint oda tenném be a reward cap-et.
        15-17es kulcsokat csinálnék, de az emberek 10 felett már időpocsékolásnak érzik a dungeont. Pedig addig a pontig még csak nem is nagyon csinál az ember keményebb rotákat, nemhogy cd-ke puffogtasson...
        Az egyetlen ok amiért talán futnak az emberek 10+ kulcsokat hogy a "bannolandó gonosz" raider score-jukat növeljék.

        Utána jön az escalation problem:
        amikor bármibe beleáll egy non-tank az halott lesz.
        Affellett meg már 5 tank is csak lassan tudna előremenni míg eljön a point ahol azok is el lesznek nyomva mint a cigicsikk.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

          Jol összegezted és mint válasz a kialakult helyzetre, rendben is van. De föleg a végén amit emlitesz, az nekem mindig is oriasi problémám volt. Full stresszhelyzet és rohanás ahogy egyre magasabb kulcsokra mész rá. Ez lenne a másik high end content a mythic raidelés mellett? Szegényes.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Ahogy evoken is írta, a M+ legnagyobb hibája az időre hajtás. Ugyanolyan téves hozzáállás, mint korábban a raidelésben alkalmazott korlátozott számú próbálkozás volt.
          Bármikor elmehet valaki internetje, ölébe ugorhat a gyerek/kutya/macska, egyebek. Nem jó, hogy ettől a kemény munkával felfejlesztett kulcs is visszaromlik. Mythic raider felszerelése sem csökken attól, hogy wipe lett egy pull...

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Elég megnézni, hogy hogyan teljesítenek a konkurens MMO-k a wow mellett: sehogy.
      Pedig azokban is van minden: felfedezés, jutalmak meg amit akarsz, csak ugyanaz hiányzik belőlük, ami a retailből is kiveszett: motíváció a közösségi játékra.

      Ha tehát most jönne ki a wow, akkor ugyanúgy megbukna, mint az összes többi, mert már semmiben sem különbözik tőlük.
      A múltjának köszönhetően van egy stabil felhasználóbázisa, vannak régebben kialakult baráti társaságok és sokan már túl sok időt és energiát toltak bele, hogy másra váltsanak.
      Ha viszont ez nem lenne a wow mögött, hanem most jelenne meg új játékként, akkor a legjobb esetben is úgy végezné, mint a Hots.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Unchained Pepe

    Én tört vanillán játszom szóval biztos Classicozni fogok. Szerintem WotLK volt a legjobb kieg. Az újak nem tetszenek. Én szeretem menedzsmentelni a karijaimat. Vanillában fejlődés közben alacsony levelen amikor kiesik egy zöld fegyver és még jó is a kasztnak az nekem felér egy legendary dropnak. Ha netán kék esik el is élvezek. És ez még csak a fejlődés. Én nekem ez tetszik. Valakinek meg az újabbak. Ez van. Tök mindegy hányan játszanak majd vele. Én fogok. Ne az alapján ítéljük már meg lsd Fortnite

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Makk

    No mi történt itt? 100 komment már hinnye!
    De akkor egy örök klasszikus: 1000 alatt lesz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Unchained Pepe

    Sokan írják hogy maradnak a retailnál mert nincs idejük classikra -.- mert ugye ha classicozol akkor kevesebb az időd ha átloggolsz retailra akkor egyből kapsz pár óra plussz időt. Értem én.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑