LOTRO A kiegészítő bannere

Készült 2011. szeptember 26. | írta Roodie

8

LOTRO – Rise of Isengard

Várhatóan a mai nap folyamán lelövik a LOTRO szervereket, és amikor újraindulnak, az előzetes várakozások alapján már aktív és elérhető lesz a legújabb kiegészítő, amely Vasudvard, Rohan és Dúnfölde vidékét dolgozza fel. Lássuk, milyen újdonságok fogadják majd a játékosokat!

(UPDATE- kijött a hivatalos és teljes patch notes, angolul erre találjátok)

Karakterek

Talán a legfontosabb változás (ami természetesen szerves része szokott lenni a kiegészítőknek) a szintlimit emelése 65-ről 75-re. Minden karakter számos új képességet kap a 10 szint alatt, de a változtatások nem érnek itt véget – (majdnem) minden karaktertípus megváltozik, nagyon sok esetben a játékosok visszajelzései alapján.

A hunterek esetében a fő változás az, hogy végre mindhárom stance használható lesz, emellett (az előzőhöz képest) apróbb változások teszik majd könnyebb a vadászok életét. A runekeeper AOE sebzése erősödik, míg a loremasterek az általános kozmetika és skill konszolidáció mellett egy új healing petet, hatásosabb gyógyítást, és az első jelentések szerint komoly single-target DPS buffot kapnak. Hasonló mértékben növekedik a captain sebzése is, ráadásul az elképesztő támogatást már bármely specen tudják majd adni a csapatnak. Tökéletesen alkalmassá válnak a DPS és offhealing szerep mellett a kapitányok tankolásra is. Ez utóbbi igaz a champion karakterre is – érdekesség, hogy a bajnokok pajzs nélkül fognak tankolni. Ezen felül stance-változások lesznek itt is, a sosem használt ardour stance például pofás AOE-bónuszt fog adni. A burglarok is elégedettek lehetnek, a szinte már általánosnak mondható DPS-növekedés mellett (jelen esetben a crit által) a betörők fő CC-képessége, a riddle minden ellenfél-típuson használható lesz. A minstrelek elveszítik a közepes páncél viselésének a képességét, cserében izgalmas stance-rendszert kapnak, és az egyes balladáik magasabb szintjei sem követelik meg az alacsonyabb szintű balladák meglétét, ráadásul a power problémákat is megoldották. A warden frissítés számos, a játékosokat régóta bosszantó problémát megold (stun immunitás, threat problémák, power), ezen felül DPS-növekedés várható, valamint egy új lehetőség, a battle memory: bizonyos képességek használatakor a következő gambit a “memóriába” kerül, ahonnét bármikor egy gombnyomással előhívható. A végére marad az a karakterosztály, amelynél a legkevesebb változás lesz: szegény guardian játékosok most bizony kimaradnak a jóból, a minimális DPS-növekedés mellett mindössze pár kényelmi változtatást kapnak szinte.

Új területek és raid

Dúnföldén természetesen a dún klánokkal kell majd megküzdenünk, és megtudjuk, miért is álltak végül Szarumán oldalára. Rohan (valójában a Gap of Rohan, azaz Rohan királysága és a Ködhegység közötti terület – a tényleges Rohan később érkezik majd) területén hatalmas csatákban vehetünk majd részt, a hírek szerint több ezer fős összecsapások zajlanak majd a háttérben. A Nan Curunír régió talán a legizgalmasabb – itt található Orthanc tornya.

És persze nem mehetünk el szó nélkül az új 12/24 fős raid mellett sem, amelynek fő célpontja Draigoch, a sárkány lesz. A harc érdekessége, hogy a sárkány nem varázsol – ehelyett a tüzes lehellete mellett aktívan használja a fogat, karmait, és farokcsapásait is. A játékosoknak nagy összhangban kell dolgozniuk, első lépésként a sárkány lábait kell majd annyira megsebezni, hogy Draigoch a földre kényszerüljön, és így egyáltalán elérhetőek legyenek az igazán sebezhető pontjai.

Játékmechanika

Számos elem megváltozik ezen a téren is. Az egyes karakterosztályok egyértelműen egy-egy statra fognak fókuszálni, azaz például a kapitányok gyógyítása is az erővel skálázódik majd. Emelkednek a határok is – főjellemzőknél teljesen megszűnik a cap, a block/parry/evade/incoming healing 15%-ról 25%-ra nő, míg az eddig 30%-on tetőző offense, outgoing healing és resistance értékek esetében 50% az új határ. Összevonások is lesznek, egységes resistance, crit és tactical mitigation értékek lesznek az eddigi, sebzéstípusokon alapuló bontás helyett. Végezetül egy új érték is bevezetésre kerül: a finesse az ellenfél ellenállását és védelmét csökkenti.

PvMP

Talán az egyik legjobban várt változás – a monster play elérhető lesz az ingyen játszó játékosok számára is. Ezen felül a creep oldalon induláskor használhatóak lesznek a traitek, képességek és korrupciók, nem kell előtte mindenféle pontokat gyűjteni – nagy öröm ez az új játékosoknak. Lehet majd csatába teleportálni, és az online boltban számos új, pvp-t segítő holmit lehet majd vásárolni, például nyomkövető, vagy immunitásokat adó talizmánokat. És persze kipofozták a megvárásolható pvp páncélszettet is.

Kényelem és egyéb apróságok

Érdekes változtatás, a fanatikus szerepjátszóknak nem biztos, hogy tetszeni fog – az eddig városokban elérhető szolgáltatások – levelezés, aukciós ház, respec, felszerelés javítása – a játékban immáron bárhol elérhető lesz, nem kell miatta utazgatni.

Számtalan apró változás várja majd az eddig felsoroltak mellett a játékosokat – a megnövekedett szinthatárral járnak természetesen az új crafting szintek és receptek, a legendás tárgyak, virtue-k. A fellowship manővereket átalakulnak picit – instance bossok esetében személyre szabott hatásuk lesz az általános helyett; ezzel együtt folytatódik a trend, hogy főnökökön az általános manőverek nem használhatóak. Remélhetőleg hamarosan kiadja a Turbine a teljes patch notest, amit azonnal be is linkelünk majd!

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Endyr

    Bar nem jatszom vele es nem is tervezek, de furan neztem a PvMP kifejezesre. Mi az a monster play? Egyik jatekos a DM szerepeben tetszeleg es mobokat kuld a jatekosokra?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Amhas

    @Endyr:

    Te magad irányítasz egy monstert.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @Endyr: Itt van róla egy bekezdés: http://139.162.145.242/wow/2010/10/04/gyuruk-ura-kozepfolde-kuldetesek-pvp/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Vilendor

    Körülbelül 2 hétig próbálkoztam vele, de a WoWra beállt agyamnak túl furcsa és érthetetlen volt egy csomó dolog. Ha pedig kérdezni mertem, az ottani csodálatos magyar közösség általában simán melegebb éghajlatra küldött, mikor pedig egy mechanizmust egy wow-os példával próbáltam megérteni, akkor kb 20 IQ harcos esett nekem és mondott el mindenféle "köcsög WoWboy"-nak. Így aztán gyorsan feladtam a beletanulást, nem is kap újabb esélyt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    Igen,sajnos nagyon jellemző az ottani hangemberekre, hogy ha leírod a "warcraft" vagy "wow" szavakat, hirtelen megtelik a chat fikázással és ócsárlással, a problémáddal pedig nem foglalkozik senki. Szerény véleményem szerint szánalmas. Nem szabad vele foglalkozni, nagyon ráérnek és picit frusztráltak, így élik ki 🙂

    Sajnos jellemzően pár ilyen hangember elég aktív a magyar chaten is, de általánosságban azért szokott ott segítőkész ember is fenn lenni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    A lotro-ban nincs két frakcio a playereknek, mindenki a Free People közé tartozik, ezért alapból nem lenne pvp és erre találták ki a Monster Play-t. A Monster Play alatt indíthatsz a világ sötét oldalán is karaktereket, illetve inkább szörnyeknek lehet azokat nevezni. Mindenfélét indíthatsz amit a könyvben/filmben megtalálhatsz. uruk harcos, farkaslovas, fekete íjász, pók és hasonlók. Ezek nem részei a világnak, tehát ezekkel nem lehet kalandozni, csak egy zárt zónában lehet őket fejleszteni, illetve harcolni a szabad népek ellen. Lehet hogy mikor átlépsz a monster play-be, a saját klántársod ellen fogsz harcolni.

    Szerintem az a legnagyobb gondja ennek, hogy már rég nyitni kellett volna több "Monster play" zónát, illetve más pvp módokat, ala BG/aréna módjára.

    Más:

    Én Loremasterrel játszottam főleg és már nagyon ráfért valami változás mert a lotroban az egy amolyan hibrid class. Kicsit mindenre jó, de amúgy semmire. Raid-re, instába nem is tartják fontosnak, de ha megy az ember, igazán csak support szó szerint. "Manát" szív a bosstól/mobtól és odaadja a társainak. Illetve van egy halom nem sebző debuffja, amit feldobál. Fél percenként tud egyet healelni máson. Az idézett állatkái nagyon törékenyek, főleg raidben, még beast speccen is, még a medve is ami amolyan tankoló pet. Egyébként egész jó túlélő az LM, ha megfelelő speccen van és taktikusan játszik, de sok skillje elég unalmas, useless.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kalandor

    Bocs az offért, de ezt nem tudtam kihagyni: http://www.youtube.com/watch?v=VznlDlNPw4Q&list=FLpiKm98VX8l3a-pboG5uI4A&index=3

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Gerrash

    Én anno kipróbáltam, tetszett minden kiveve a harc. Harcossal mentem asszem de nekem nagyon vontatott volt. A wow ugralos vagdosos meleejeihez kepest az hogy megkell alni idegesített. Lehet adok neki meg1 eselyt. De nem tudna mondani valaki egy kicsit dinamikusabb kasztot? (Nem muszaly meleenek lennie)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑