LOTRO gandalf

Készült 2016. december 21. | írta Roodie

9

LOTRO – Új Remény

Sokan és sokszor temették már a Gyűrűk Ura könyveken alapuló MMO játékot, időnként még én magam is hajlamos voltam bús-kesergős cikket keríteni róla. Először talán akkor, amikor előfizetésesből mikrotranzakciós F2P lett belőle – ekkor például nem hogy tönkrement a játék, hanem pont a helyesen végrehajtott ingyenesre váltás működő példájaként hozzák fel azóta is. De utána is voltak bukkanók az amúgy is hepehupás úton – elbocsájtások, kiadóváltás, elhamarkodott kiegészítők, raidek hanyagolása, ami csak kell. Ám a játék az igencsak öregedő motorjával egyetemben még így is szépen kitartott, úgy egy hónapja néztem fel a szerverre, és bár túlzás, hogy nyüzsögtek az emberek a kezdőzónában, de azért egyedül sem voltam, a chat is pörgött szépen.

Gondoltam rá a legutóbbi Turbine elbocsájtásokkor, hogy újra írok egy vészharangot kongató cikket, ám végül csak sajnáltam rá az időt. És milyen jól tettem, azaz milyen jó, hogy nem tettem! Tegnap érkezett ugyanis a hír, hogy a LOTRO és DDO játékokat fejlesztő csapat otthagyta a Turbine-t, és saját társaságot alapított Standing Stone Games néven.

Partnerként pedig megegyeztek a Daybreak Games nevű céggel, amely többek között a két Everquest, a DC Online és a Planetside üzemeltetését végzi.

Hogy ez miért jó hír? Én nagy rajongója voltam a játéknak, ez volt az egyetlen olyan MMO, amit a World of Warcraft mellett rendszeresen játszottam éveken keresztül. Ám az utóbbi pár évben már nagyon recsegett-ropogott az egész, a sok-sok bosszantó apróság és nagyobb volumenű problémák együttese miatt. Apróbb probléma volt a mikrotranzakciók pofátlansága, a minden kiegészítő megjelenésekor felbukkanó hibák, az időnként előjövő lag, vagy éppen a cég kommunikációja a hivatalos fórumokon. Nagyobb baj volt a raidek hanyagolása, a grafikai fejlesztés hiánya (pedig az újabb kiegészítőkben azért látszott, hogy a motor még alkalmas lenne bizonyos fokú frissítésre), a karakterosztályok néhol meglehetősen agyatlan átalakítása, az egyensúly-problémák.

Itt azért látszik, hogy van lehetőség a motorban

Ezen problémák nagy részéért pedig, kimondva vagy kimondatlanul, de a kiadó volt a felelős. A kirúgott alap fejlesztőgárda hiányában nem mertek belevágni nagyobb raidek fejlesztésébe (bár az utóbbi időkben azért jött ki ilyesmi tartalom is végre), és az erőforrásokat inkább újabb vásárolható cuccokra állították, és egyértelműen a rövidtávú haszon vezérelte a fejlesztéseket. Amikor aztán ennek következtében kezdtek lelépni az emberek a játékból, a Turbine ismét a szokásos megoldását alkalmazta: még több fejlesztőtől szabadult meg.

Ennek az új társaságnak viszont nagyon drukkolok most. A fejlesztők egy része 10 éve dolgozik a játékon, és nagyon elkötelezett, jó ötleteik voltak korábban a fórumban, amikor még engedték őket fórumozni. A kommunikáció is alakul, a Standing Stone új ügyvezetője például szorgalmasan posztolgatott a fórumban, és máris elszórt pár infómorzsát, ami bizakodásra adhat okot (ezért a cikk címe):

  • Mordoros kiegészítőn dolgozik a csapat, amit több folton keresztül vezetnek majd be
  • Ennek raidek is a részét képezik, mivel szerinte sem elegendő endgame egyetlen portya
  • Komoly ráncfelvarrásra készülnek a játékos modellek kapcsán
  • Máris nekiestek a lag megszüntetésének

Bevallom, ez a lista engem teljesen váratlanul ért, a Mordor kiegészítőt kivéve persze. Egyértelműen jó az irány, és a raidek hiánya, az elavult karaktermodellek és a lag pontosan az a három legfájóbb pont, amint elsőként hozok fel, ha valaki azt kérdezi, hogy miért nem játszom mostanában a játékkal (a negyedik az UI, de arra részben van orvosság).

Nem állítom, hogy izgatottságtól nyirkos tenyérrel figyelem a híreket, de az éppen két hete törölt klienset vissza fogom tenni a gépemre, és remélem, hogy akár már pár hónap múlva meglesz az eredménye a kemény munkának. Nagyon, nagyon drukkolok az új csapatnak, hogy sikerüljön életre kelteniük ez az egyébként kiváló játékot.

Tetszik(5)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Serathis

    Csak nehogy EQN legyen belőle.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

      Terjesztő partner lett a Daybreak, nem kiadó 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Serathis

        Akkor se tetszik, amióta a Daybreaknél van a Planetside 2, semmi újat nem raktak be. A bázisépítést már előtte hegesztették, a roadmap meg kong az ürességtől.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

          Én ezt értem, de te is értsd meg, hogy a Daybreak (ex-SOE) azoknál jogtulajdonos meg fejlesztő, itt meg csak a terjesztést és szerver-üzemeltetést fogják végezni, a játék tényleges fejlesztése és joga a Standing Stone-nál marad.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Daermon

    Na kiváncsi leszek, bár már évek óta nem néztem rá.
    Sajnos mindig egy elszalasztott lehetőség érzetét keltette a játék számomra.
    Pedig a könyvek megvannak, a filmeket is imadom, meg az egész LotR-t.
    Mondjuk egy single RPG-t, és egy tökös RTS-t (Battle for Middle-Earth 3?) játékot is elviselnék.
    A Shadow of Mordor még most is buli néha, és azért megmutatta, hogy igény van igényes Középföldén játszodó játékra.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Jazoo

    Anno akkor hagytam abba, amikor már többszáz dollárt kellett volna fizetni a hiányzó kiegekért. Még dobozosan vettem a Moriát és digitálisan a Mirkwood kieget, aztán már egyre szemtelenebb árakat adtak meg 1-1 kis méretű kiegre. A legendary fegyverek fejlesztése is dögunalom volt. Amúgy még akkor is az egyik legjobb PvE MMORPG volt, félelmetes valódi atmoszférát sugárzó dungeonokkal.

    Ráfért volna egy komolyabb upgrade a harcrendszerre, és a classokra is. Mindig is loremaster volt a karakterem, de valahogy túl gyengének találtam, fura skillekkel. Instában meg a pure support role nagyon unalmas volt, azzal a se nem dd, se nem healer, se nem tank keverékkel.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • majk

    hatalmas lehetőség volt ez a játék, amekkora potenciál van a LOTR-ben... lehet hogy ránézek én is, de szerintem ez már mai szemmel csúnyácska és nem hiszem hogy ez változna (bár a WoW-ba is változott, szóval hajrá!)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

      A táj képe meglepően időtálló lett (lásd alábbi videó), és az újabb kiegekben lévő (nem újrahasznosított) ellenfeleken, NPC-ken is látszik, hogy tudna még hova fejlődni ezzel a motorral is.

      Például a mellékelt kép is, teljesen vállalható szerintem:
      http://jolstatic.fr/www/captures/1993/1/85201.jpg

      https://www.youtube.com/watch?v=_6mjLyST9NI

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • majk

        szkeptikus vagyok, de lehet hogy rosszabbra emlékeztem... mindenesetre az egyértelmű hogy a motorból többet is ki lehetne hozni. a WoW se kapott új motort mégis szinte összehasonlíthatatlan az alapjátékkal, egy ilyet ha itt is meglépnének talán lenne remény ! én bízok benne nagyon

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑