LOTRO lotro_producersletter_en_0

Készült 2017. január 27. | írta Roodie

19

Irány Mordor!

Megérkezett az idei első rendes produceri levél, és nagyon úgy fest, hogy a LOTRO-rajongók legvadabb álmai teljesülnek végre a csapatváltással, amiről még decemberben értekeztem. Magát a levelet a hivatalos oldalon lehet elolvasni, rövidke, ugyanakkor elég komoly információ-tartalma van a játék jövőjét illetően.

Talán a fontossági sorrendben első: rendes új kiegészítő, 4 év tengődés után! Nyáron várható a felvezetése, év végén pedig a megjelenése, és természetesen mi más lenne a téma, mint Mordor éjfekete földje, a sűrű árnyak mezeje!  A nyáron érkező első nagy frissítésbe már bekerülnek új területek, hogy addig se unatkozzunk: Dagorlad, a Salakdombok, és a Senkiföldje, azaz a Fekete Kapu előtti területek várnak majd a játékosokra, két új kazamata társaságában.

A fő produkció a fizetős kiegészítő lesz, amely tovább viszi, sőt, befejezi az epikus történetszálat: betörik a Fekete Kapu, a sereg beszabadul Mordorba, ledől a torony… és innentől lesz csak izgalmas a dolog, ugyanis a “hivatalos” történet lezárta után nem áll meg az élet, ahogy a producer fogalmaz, ez csak a kezdet! Egy új korszak köszönt majd be a játékban, ahol Aragorn ül Gondor trónján, és Szauron eltűnt, ám az orkok és mindenféle sötét lények azért maradtak, így a szabad népeket továbbra is védenie kell valakinek. Vadiúj, a Gyűrűk Ura kánonból kilépő területek, népek és kalandok várnak majd ránk a jövőben, elsőként Mordor belsejében kell majd tisztogatni kicsit, szabadítgatni a foglyokat, kergetni az orkokat, és természetesen raid is jár majd mellé, hogy a nagycsoportos foglalkozásoknak se állja útját semmi.

Új fajként a nemestündék is játszhatóak lesznek, és érkezik a beígért grafikai frissítés, gőzerővel dolgoznak a játékos karakterek modelljein, animációin, remélem hamarosan mutatnak is ebből valamit. Évekre előre megvannak már a tervek a tartalomra, és mivel a jogok újra náluk 5 évig, remélem lesz is energiájuk (és persze pénzük) végigvinni a terveket.

Én már a decemberi cikknél is reménykedően optimista hangot ütöttem meg, most sincs ez másképp. Nemrég még temettük a játékot, most pedig minden jel szerint gatyába rázzák. Ráfért mondjuk.

Tetszik(10)Nem tetszik(0)

Tags: , ,


  • Daermon

    De jó! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Daermon

    De jó 🙂
    https://uploads.disquscdn.com/images/428471fe7bed430a5ed4b574e5b6713ce83f9fb69a0244e5bf7acd4df7acd60e.jpg

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • majk

    kíváncsi leszek. nem olyan régen beleszaladtam egy furcsa vitába, hogy a LOTRO jelenleg mennyivel szebb mint a WoW... nyilván a Blizzard játéka közelebb áll a szívemhez, de még elfogultságomban sem tudtam mit kezdeni ezzel a kijelentéssel. persze értem én hogy ez szubjektív, de szerintem összehasonlíthatatlanul szebb a WoW. le is töltöttem újra a LOTRO-t, de tényleg játszhatatlanul csúnya. persze raktak bele szép dolgokat, meg elvileg a későbbi területek is szebbek, de akkor is. még maguk a tájak hagyján, de a karakterek, meg a mozgás, meg az animációk azok förtelmesek. úgyhogy kíváncsian várom, nagyon nagy munka vár a srácokra, de jó lenne felhozni kicsit ezt a játékot, mert lenne rá szerintem igény. ha pedig nem sikerül, akkor szépen valaki álljon neki és csináljon 1 új LOTR MMO-t, mert a Warcraft világa mellett ebben van igazi potenciál az ilyesmire

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Jazoo

      Más a két grafikai stílus. A LOTRO inkább a fotorealisztikusság felé ment el, de ugye azt nagyon nehéz jól megoldani. Szerintem egyformán lehet dicsérni és kritizálni mindkettőt és egyiket sem a grafikáért játsszák. Szóval egyik sem egy Skyrim, vagy Crysis. A LOTRO-ban pl. a környezet sokkal hihetőbb, részletesebb, életszerűbb, a WOW-ban meg inkább a karakter dizájn és animáció az első. Szintén nagyon jó a LOTRO-ban a víz megvalósítása, az atmoszférikus effektek, az időjárás, az ég. Pl. fényes nappal Evendim-ben a tóparton nézelődni valami hihetetlen.

      Az én problémám a gépigény. Folyamatosan fps drop van pár másodpercenként, ha mozog az ember. Talán a textúra betöltése vagy a távoli objektumok rajzolása akasztja meg. Nagyon nem ok. A másik is sajnos a LOTRO része, a talán legtöbbet szidott animáció-skill rendszer. Nincs animáció és skill stop. Amit elkezdett azt befejezi, sőt sorba állítja a skilleket. A WOW-os megoldás sokkal reszponzívabb, direktebb, barátságosabb. Szóval nagyon ráfér már egy teljesen új engine.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • majk

        de új enginet is kap? vagy csak bedobnak új karaktermodelleket és kész? mert az nem mind1 azért

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

          Az újabb kiegészítőket ha láttad, van még lehetőség a motorban, főleg a mai gépekkel, amik bírják is. Nyilván nem lesz mai AAA szintű, de a részletesebb NPC modellek a nagyobb felbontású textúrákkal meglepően jól mutatnak még most is.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szabolcs Galambos

        Az engine-től 2 perc után agyvérzést kaptam. Egy mmo-t nem azért játszok, hogy a tóparton keccsöljek. Az animációk olyanok, mintha egy mozgássérülttet írányítanék, aki emellé szellemi fogyatékos is. 🙁

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Jazoo

          Nem cáfolom. Sajnos az olyan class-trait kombókkal nagyon idegesítő játszani, amik erősen használnak cast (induction) time-os skilleket. Én most huntert tolok kék ágon és ez szerencsére abszolút nem szenved ettől, mert mozgás közben is használhatja szinte az összes skilljét, sőt még előnyös is ha mozogsz. Kb. olyasmi mint a BM hunter pet nélkül. A Runekeeper sárga ág is egész jó. Mindkettő midrange ranged class, szóval ezért használnak instant skilleket, vagy mozoghatnak harc közben. Gondolom van pár melee class is, amivel élvezhetőbb a játék.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Jazoo

    Emellett a karakterekre is szánhatnának több időt.

    Valamit kezdhetnének azzal is, hogy egy új játékosnak nem kelljen hihetetlen óriási összeget költenie ahhoz, hogy elkezdhessen rendesen játszani és ne ütközzön folyamatosan falakba. Ez a jelenlegi, mindenért pénzt kérnek elvből engedniük kellene. Nagy szükség lenne egy amolyan wow-os battlechest-tre hajazó komolyabb csomagnak, amit olcsón meg lehet venni. Pl. a Moria-ig adhatnának mindent ingyen, úgy hogy legalább egy útvonalon végig lehessen questelni lvl 60-ig. A mostani elvek a mentén lettek lefektetve, hogy csak az jár ingyen új játékosoknak és még a prémium playereknek is - akik volt előfizetők, amiket valamilyen dobozos játék tartalmazott. Tehát semmi sem, ami content patch-ban jött ki. Ráadásul minden méregdrága. Ha valaki csak rövid ideig akar játszani, annak célszerűbb VIP-nek lennie, vagyis havidíjas előfizetőnek, mert akkor minden limitáció nélkül játszhat.

    Szintén fontos lenne, ha kidobnák a játékból a rengeteg inventory gyilkos bisz-baszt. Túlságosan sok a craftalapanyag, a repunövelő itemek. Folyamatosan helygondokkal küzdök, és ez így volt korábban is, pedig most válogatás nélkül kukázom az össze receptet. Több mint száz féle itemem van, ami "értékes", de mégsem érek vele semmit. Az is baromság, hogy ha nincs legalább 1 szabad helyem a táskában, akkor nem tudok "lootolni" semmit. Olyat sem, amiből már van a táskámban és nincs max stacken.

    Bizonyos karakterek bizonyos specializációit is átnézhetnék, mert vannak nagyon unalmas és haszontalan ágak is. Anno Loremaster volt a main karekterem, de a ha láttál már dögunalmas és céltalan classt, na az pont ilyen. Se nem tank, se nem dd, se nem healer, se nem support. Van szó szerint 1-2 skillje ami hasznos raidben, esetleg néhány dungeonban, de amúgy hihetetlen béna. Még mindig az a legmagasabb szintű karakterem, de most húzok egy huntert, ami lvl63-as és eddig összehasonlíthatatlanul jobb. Ezután szerintem még felhúzok egy Burglart. Sajnos muszáj olyan classokat húzni, amik soloban is erősek, mert nagyon kevés játékos van és azok is magas szintűek. Sajnos nincs semmi lehetőség powerlevelingre, vagyis nagyon-nagyon lassan lehet csak feljődni. Most lvl 105 a szinthatár, de szerintem még annak is több mint egy hónapba kerül eljutni oda, aki rengeteget játszik. Van elvileg valamilyen LFD tool, de abszolút nem működik...talán a player hiány miatt. Az már nagy szerencse ha minden instába lejutsz egyszer. Sokan inkább soloban mennek vissza, 20-30 szinttel később, mert nem talált party-t. Ugyanez vonatkozik az elites questekre és az achikra is, amit itt deed-nek hívnak és fontosabb a szerepe a wow-os társához képest. Sajnos magyar kinshipek nem nagyon vannak és az a pár is szét van szórva több szerverre.

    Ami nagyon jó a lotro-ban, az a mára óriási terület és milliónyi quest, de nem csodálkozok, hogy évek óta csak vegetál a játék. Mondhatni maguknak köszönhetik a fejlesztők, kiadók, hogy itt tart a játék most is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

      Sok dolgot felvetsz, néhányra tudok reagálni:

      1) Karakterek időt szánni - nem tudom, mire gondolsz, ahogy írtam is, a karaktermodelleket és az animációkat frissíteni fogják.

      2) Az üzleti modellen nem fognak változtatni, mert miért tennék - muszáj ösztönözni az embereket a vásárlásra, kell a bevétel. Ha belegondolsz, hogy némelyik content patchben mennyi tartalom van... És még így is istenes az SWTOR-hoz képest 😀 Az alapjáték és korábbi kiegek együtt tényleg horror voszont, de, decemberben volt akció, 5500 Ft-ért be lehetett szerezni az összes eddigi kieget, biztos vagyok benne, hogy lesz még ilyen, többször van évente.

      3) a loot overflow nálam tökéletesen működött, persze lehet csak autoloottal megy.

      4) karakter specek - itt egyetértek, van pár kiválóra sikerült, de sok karakternél komoly bajok vannak.

      Hogy maguknak köszönhetik - ez így van, ezért is örültem, hogy új csapat kezében a játék. Meglátjuk, mik a hosszú távú terveik.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Piszke

      Csak a második részéhez szólnék hozzá. Ha LM céltalan, akkor nagyon rosszul csináltál valamit vele, ez nem a játék hibája. Raid nincs LM nélkül, néha 2 is kell. Insta finder nem a játékos hiány miatt nem működik, hanem mert senki se használja. Én is szeretem megválogatni kit invelek, random játékosokkal csak a baj van. Több magyar klán is található, mind az evernight szerveren, többségük viszonylag népes, bár közülük csak 1 raidel, instázik komolyabb szinten.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Jazoo

        Tudom, hogy van 2-3 skillje, ami nagyon kell raidre, de nincs karakteres arca, nincs mögötte egységes koncepció. Főleg sárga ágon teljesen jellegtelen, ami a raidspec. Power szív, átadja a társaknak, felrak 1-2 debuffot, néha stunnol, és mellé nagyon gyenge dps-t tol. Kék ágon el lehet vele szolózgatni, jó túlélő de erősebb elitek esetén már nem elég. A piros ágnak meg ugyanaz a baja, mint a többi olyan classnak, ami tele van induction time-os skillel. Nagyon vontatottá teszi a harcot. A kék ág esetén pedig eldönthetnék már végre, hogy melee, vagy ranged,

        Ha rajtam múlna a kék ág a sok ranged induction time-os skill helyett instant melee skilleket kapna, az inner flame helyett meg egy használható pethealt. A piros ág viszont csak ranged lenne, de úgy hogy minden skillje 35-40 yardos. A sárga meg a jelenlegi nulladps debuffer-supportból a jelenlegi szerepe mellé lehetne dot class. Ha már felpakolja a sok debuffot, az sebezzen is.

        Jól látszik, hogy míg raidekre elmegy, fellowship méretben nincs rá szükség. Hosszabb harcokban kijön az előnye, de rövid pörgős fightokban semmilyen.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Piszke

          Ezért mondom, mert nem jól játszottad. A sárga a legerősebb ág neki, az a 2-3 skill inkább 10-12. Traitelni pedig a legtöbb classnál vegyesen kell. Mivel nem dps class, a pirosnak csak soloban van értelme, ahogy a kéknek is, viszont mind két ágon van pár jó trait amit érdemes sárgán is használni.
          Jelenleg egy LM-et gearelek, mert annyira fontos raidre és 3-6 fős instába is nagyon jó. Bármelyik új 3 főset megcsinálja egy dps és tank mellett challenge módban.

          Összesen két melee skill van neki, nem alapoznék rá egy teljes ágat. Dot classnak pedig ott az rk, elég jó benne. Megfelelő traitekkel indukció teljesen türhető, inkább skillek animációja ami zavaróan hosszú, és míg sok más classnál szakítható, LM-nél nem nagyon. Meg néhány skill továbbra is bugos bizonyos esetekben.
          De megértem, ha valakinek LM nem jön be, nem könnyű class és nem is olyan pörgős.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szabolcs Galambos

    nem lotro, de mintha az eve f2p-é válásáról nem sok cikk lett volna. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      Hát azért, mert mindentlátó szemünk nem lát mindent, de a kedves olvasók is küldhetnek be híreket, érdekességeket mailben, facebookon vagy Discordon is 😛

      Az EVE eseményeit csak érintőlegen követjük, mert amennyire tudom, most épp egyik szerkesztő se játszik vele (vagy ha igen, majd kijavítanak), de mivel elég jelentős játékról van szó az MMO-szcénában, ezért ha valami fain hír van róla, akkor azt kitesszük.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szabolcs Galambos

        én sem követem, csak szembejött és szerintem jobb játék, mint a lotro. a maga kategóriájában mindenképpen. 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Daermon

      Az EVE f2p rettenetes. Annyira korlátozott, hogy meg se éri. Az EVE-t ugyanúgy fizetni kell (mindegy, hogy ingame vagy real money), ha érdemben játszani akarsz. Meg persze kell hozzá egy külön élet továbbra is 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Hamu

      Az EVE f2p az leginkább arra hasonlít, hogy a wow f2p az első 20 szintig.
      Ha többet akarsz fizess.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Daermon

    Ajándék mount az előfizetőknek 🙂
    http://lotro.hu/ajandek-elofizetoknek

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑