LOTRO legendaryserversmall_en

Készült 2018. november 16. | írta Roodie

10

Versenyfutás

Meglepő húzással állt elő a Lord of the Rings  Online játékot jelenleg kezelő és üzemeltető Standing Stone Games nemrég – saját Classic, bocs, Legendás szervert üzemeltek be a játékban, meglovagolva a WoW Classic szerverek körüli érdeklődést. Ez persze önmagában nem meglepő, hiszen viszonylag kis befektetéssel vissza lehet csábítani a nosztalgiázni kívánó játékosokat.

Ami viszont meglepő: óriási siker lett a legendás szerver, olyannyira, hogy a hatalmas sorok miatt kénytelenek voltak az indulást követő napon egy másik legendás szervert is beállítani.

De milyen is ez a legendás szerver, ami ennyi embert bevonzott? Nem hagyományos értelemben vett classic, mivel a legújabb LOTRO klienset használja, azaz a modellek, textúrák, classok, az átdolgozott területek, ezek mind-mind  a legmodernebbek. Viszont fogták magát a világot, és egészen egyszerűen kikapcsoltak mindent benne, ami nem volt annak idején része az alapjátéknak. A szintkorlát 50, Móriába még nem lehet bemenni, és minden 50 feletti terület elérhetetlen. A tervek szerint négyhavonta adagolják majd újra az egyes kiegészítőket.

De nem csak ennyit tettek – le is lassították picit a fejlődést, 40%-kal kevesebb XP-t kapsz a legendás szervereken, amire azért volt szükség, mert a normál szervereken olyan hamar túlszintezted az egyes területeket, hogy azok felét nem is láttad.

Jók lettek az átszabott területek

Hogy ennek mi lett az eredménye? Egy hihetetlenül jól működő környezet! Valahogy… másképp játszanak az emberek a legendás szerveren. Normál szervereken szintezve mindenki rohan, hiszen a cél az aktuális kiegészítő, a szintezés csak a szükséges rossz. Aki az első kiegészítő megjelenése után csatlakozott a játékhoz, az jó eséllyel sosem látta az 50. szintre tervezett instákat és raideket, max szólóban, de úgy nem az igazi.

Most meg pörög a chat, sorra alakulnak a csapatok, mindenhova. Nyugisan küldetéseznek, craftolgatnak, társalognak, segítenek egymásnak.

És mindenhol játékosok, egészen döbbenetes volt látni, hogy nem tudsz olyan küldetés helyszínre menni, ahol ne lenne legalább egy, de leginkább több játékos egy adott pillanatban. Plusz ugye az aukciós ház szinte üres, senkinek nincs pénze, nincs tömve nyersanyagokkal… sőt, mivel 50. szint a vége jelenleg a játéknak, és a legendás cuccok még nem elérhetőek, így hirtelen a craftolás is menő lett. Ennek köszönhető a címben is említett versenyfutás… ha csapatban lovagoltok, és hirtelen felbukkan a távolban egy rézérc jele a kistérképen, azonnal mindenki csapot-papot otthagyva rohan teljes sebességgel érte, mert ugye itt elveszed a másik elől a nyersanyagot… és abból baromira kevés van!

screenshot00006

Nagyon kellemes meglepetés lett a legendás szerver. Ha valaha lifetime vásárló voltál, akkor mindenképp érdemes belépni és játszani kicsit, mert rengeteget fejlődött a játék a kiadása óta, grafikai téren is, és a területek átszabása is meglepően jól sikerült. Ha nem lifetime fiókod van, akkor viszont egy pillanatra érdemes megfontolni, hogy lesz-e kedved tényleg játszani hosszabb ideig – ugyanis a legendás szerver csak előfizetéssel érhető el, F2P játékosok számára nem. Számomra pont emiatt is volt döbbenetes a játékosok száma az új szerveren!

Én mindenesetre nem bántam meg azt a 4200 Ft-ot, amennyit befizettem – majd kiderül, hogy újra hosszútávú kapcsolat lesz-e ebből, vagy csak futó kaland. Addig is, mentem, mert van egy rablóbanda a Cseterdőben…

 

Tetszik(5)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Lepkemaci

    Kellemes "versenyfutást"! Rengeteg jót hallottam a játékról, a közösségről, meg a legendás szerver indulásáról. Szinte a semmiből jött a bejelentés, aztán el is indult. Ez lett a vége. 🙂 Nagyon elkapták az időzítést is.

    Sajnos nekem kimaradt a játék, azazhogy még nagyon rég kipróbáltam egy üres hétvégémen, de nem töltöttem el benne elég időt ahhoz, hogy bármilyen tapasztalatot meg tudja osztani róla. Megismertem viszont sok embert, akik rajongói a játéknak. Kicsit irigylem most őket. 😉

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Armin Morhaime

    "Most meg pörög a chat, sorra alakulnak a csapatok, mindenhova. Nyugisan küldetéseznek, craftolgatnak, társalognak, segítenek egymásnak." Hát ezaz!
    Szerintem az embereknek pont emiatt jött be annyira az MMO annó, és ezért is garantált a siker ilyen "nosztalgia" projecteknek.
    OFF: Várom már a wow classicot nagyon, a Blizzard meg majd csak néz mint hal a szatyorban, hogy megjelenés után is bazi nagy lesz rá a kereslet. Mondhatják majd magukban, hogy WTF ezekkel meg mi van? Lehet, hogy valamit nagyon elqurtunk a mostani WOW-al?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Legyen igazad, de a mostani küldetést tolva nem az volt a játékosok reakciója a 3 boss láttán, hogy "Finally some challenge!", hanem hogy "Fucking overtuned fights!", pedig ezek még nem is a régi harcok voltak, régi one-hit skill most nem volt one-hit.
      Szerintem a vanilla nehézségeit alig pár játékos fogja szeretni, pedig a felső szintű tartalom kijátszásához kellettek, és most is kelleni fognak AH-t töltő gyűjtögetők, mégpedig 10-100-szor akkora mennyiségben, mint ahányan aztán elhasználnák az "esti program" alatt a munkájuk "gyümölcseit". Persze betehet a Blizzard herb/ore/cloth/leather/food/akármi vendort, de az meg pont a classic élményt venné el.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Naliviel

        Ehhez tegyük hozzá azt is, hogy a vanilla fightokat 1-2 kivétellel egy 8 éves gyerek is fél perc alatt megértette viszont azért volt nehéz, mert a boss a fél vesédet leverte akkorát sebzett. Akkor élveztem, mert nem tudtam hogy milyen egy komplex fight ellenben most már jóval csökkentene az élvezeti értékből az, hogy a fight buta.
        A craftolás pedig...World of Korean Grindcraft. Én megértem ha valaki szeret farmolni pl. mount, battle pet, achi, oldschool repu farm örömet okoz számomra is de ezek nem szükségesek a progresshez. Ha valaki szeret 6 órát farmolni felkészülésként 1.5 óra játékért cserébe szíve joga, de ez nekem inkább nyitott szájjal szaladgálás a f.szerdőben, amit sokan szeretni fognak de még többen utálni.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          A fightok egyszerűbbek voltak, de pont mivel a fél vesédet is leverhette a boss egy kihagyásod miatt, így hibázni kevésbé lehetett. Most a csillió mentőképesség és battle ress miatt egy hiba sokkal kevésbé fáj.
          Régen se szeretett senki farmolni, de kellett volna, ha nem lettek volna a casual játékosok, akik mivel nem jutottak le komoly helyekre, az útjuk kerülő alapanyagokat bár összeszedték, de felhasználás helyett betették AH-ba.
          Régen a flask nagyon (értsd extrém módon) értékes volt, szerverszinten napi néhány volt csak gyártható! Mindenki másnak maradtak a halálonként újraiható lötyök.
          Harconként sem csak egy prepot és egy midpot fogyott, hanem 2 percenként újabb potion (protection, purification, mana/healing/rejuv, egyéb).
          Boss evadeltetés sem volt, bukásnál mindenki bukta a buffjait, kivéve talán a huntert.
          És ne felejtsük el a scrollokat sem, amik anno gyárthatóak sem voltak, csak random drop volt, amit csak AH-ból lehetett beszerezni.

          Szóval nem a saját élvezetedre kellett volna annyit farmolnod, hanem mert nagyon fogyott a consumable.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Akkor sem vagyok sokkal előrébb ha be tudom szerezni másoktól, mert akkor goldot kell farmolnom. Na jó, azt anno amúgy is orrvérzésig kellett.

            Nekem alapvetően az a problémám, hogyha a progresseléshez úgy grindelsz mintha nem lenne holnap az nem fun. Kicsit olyan mintha most azért logolnál be napi 1 órára, hogy összefarmold az elegendő goldot a wowtokenhez. Farmolsz, hogy játszhass de valójában nem is marad időd tőle rendesen játszani. A vanillának számomra pedig ez kb az alaptörvénye, hogy kollektíven farmol a játékosbázis aztán ha sikerült kellően rohadt sokat farmolni akkor tudsz egy estét játszani. Persze nem akarom leszólni azokat, akiknek ez jobban tetszik, mert anno én is piszkosul élveztem (újdonság volt, fiatalkori emlékek stb.) de mára már olyat tudott mutatni a WoW a rengeteg hibás döntésével együtt is, amihez képest a vanilla inkább csak egy korai béta verziónak tűnik.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Raidernek igazán nem kellett grindelnie, mert Tier1 BoE epic set itemek mindig jól mentek AH-ban. Azoknál jobbat csak közvetlenül a BC előtt lehetett PvP vendortól venni a HIgh Warlord/Grand Marshal set képében.
            Egy órás MC run alatt kiesett pár BoE item, amit a csapat AH-felelőse eladott AH-n, és cserébe vásárolt AH-ról fogyóeszközöket/alapanyagokat, amit main raid előtt kiosztott/lefőzetett. És akkor a lootrunokat nem is vettük, ahol a BoP itemek is "eladásra" kerültek.
            Igazán farmolni nem kellett raiderként, mert pénz volt, AH meg tele volt áruval, csak legyen pénzed rá.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szabolcs Galambos

    Megyeeeee.... Zsááááákóóóós....
    én 10 percet bírtam ezzel a rettenettel anno. Ennél még a HKOA is érdekesebb volt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Jazoo

    Én tavaly is játszottam ezzel. Nagyon jó lett az új kieg, ahogy minden előtte lévő is. Mára óriási területet lehet bejárni, nagyon jó és sok instával fűszerezve, de sajnos a class és skill rendszer továbbra is erősen le van maradva a többi MMO-tól. Nincs benne pörgés a sok kötött animáció miatt, illetve elég sok a fura és gyenge class, talentág. Szóval a classokat kellene már helyre tenni, de ez már így volt 5 évvel ezelőtt is. A PvP "hiánya" engem mondjuk nem zavar, a WoW-ban sem PvP-zek már évek óta, de másoknak az is nagy érvágás.

    Ahogy én látom, évek óta csak tartalmat fejlesztenek, de nem mernek hozzányúlni a játék lényegéhez.

    A legendás szerver indítása ott is jó ötlet, ahogy pl. a Rift-ben is elindult már hasonló, csak a Blizzardnál veszik a lapot ilyen nehezen. Azért remélhetőleg nem olyan lassan adagolják majd az új map-eket, mint anno. Kell azért pár alternatív szintezési hely. Nem is tudom, hogy hirtelen mi is tartozik az alap Eriador térképhez.
    Talán Ered Luin, Shire, Bree, Lone Lands, North Down, Trollshaws és Angmar.
    Misty-ben nem vagyok biztos. Evendim, Forochel biztos nem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Igen, engem is a körülményes skillrendszer ijesztett el anno. Minstrel healing egy rémálom volt. Használj Tier 1 szintű képességet, ami x ideig lehetőséget biztosít Tier 2 szintű képesség használatára, ami x ideig lehetőséget biztosít Tier 3 szintű képességre, majd x ideig eltolhatod a Tier 4-es képességet.
      A folyton változó harci helyzetből 20 secre előre meg kellett tippelned, hogy milyen Tier 4-es képességre lesz majd szükség.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑