MÁS 7-0

Készült 2016. december 13. | írta Rambo

6

Megérkezett a Dota 3!

Na jó, valójában papíron nem teljesen ez a helyzet, de az új, 7.0-ás patch olyan szignifikáns újításokkal kecsegtet, hogy a Valve akár egy új játékot is kiadhatott volna.

A frissítés annyi újdonságot tartalmaz, hogy egy óra volt csak végigolvasni, ezért hogy nektek ne kelljen ezen a szörnyű tortúrán végigszenvedni magatokat, gyorsan össze is foglaltam a legfontosabbakat:

Új hős: Monkey King

monkey

Gyakorlatilag a patch “reklámarca”, alapvetően egy közelharci carryről beszélünk, ami elég csúnyákat tud odasózni, túlélését pedig a rejtőzködés és a gyors mozgás biztosítja. Képességei a következőek:

  • Boundless Strike: Egy vonal menti területi képesség, ami sebez minden eltalált ellenfelet és meg is bénítja őket rövid időre.
  • Tree Dance: Az új hős a fák tetején ugrálva tud járni-kelni, mindeközben rejtve marad.
    • Primal Spring: Egy fa tetejéről használható képesség, amivel vissza tud térni a földre, miközben sebzi az ellenfeleket.
  • Jingu Mastery: Minden alap támadás ugyanarra a célpontra bónusz sebzést és ideiglenes élet elszívást biztosít.
  • Mischief: Rejtőzködő képesség, a hős a környezetének megfelelő álcát készít (pl. fák között fává változik)
  • Wukong’s Command: Egy területen belül “majomszobrokat” idéz, amik ideiglenesen segítenek harcolni.

Természetesen a hőshöz tartozó pénzlehúzások is megérkeztek, mint a megvásárolható skin, bemondó vagy pálya kinézet. Akinek inge, jó szórakozást hozzá.

Kezelőfelület

Végre gatyába rázták a – valljuk be, ma már kicsit archaikus – kezelőfelületet. Nagy általánosságban átláthatóbb és könnyebben kezelhető lett az egész. Kicsit pontosabban:

  • Az ALT nyomva tartásával megjeleníthetjük csapattársaink manáját és HP-ját.
  • A teleportálás előtt jelzi a rendszer, hogy melyik lényhez vagy épülethez fogsz utazni.
  • Végre elérhetőek a beállítások játékon belülről – nem kell visszamenni a spawnhoz.
  • Egyetlen kattintással fejleszthetőek a képességek és választhatók a talentek (ez utóbbiról bővebben lentebb).
  • Végre megjelenik a használható tárgyakon azok mana költsége.
  • Kicsit kitakarították a vásárló felületet. Az ajánlott tárgyak mostantól tartalmazzák az adott hőshöz tartozó alap tárgyakat, plusz néhány alternatívát. Ezen felül olyan tárgyakat is ajánl a játék, amiket több hős is gyakran választ.
  • A courier könnyebben irányítható jobb-klikkel, illetve anélkül tudjuk röpképessé alakítani, hogy meg kéne nyitnunk a vásárlási menüt.

Hősválasztő és stratégiai fázis

Itt is kicsit rendet raktak, mostantól szerep, erősségek vagy nehézség alapján is kereshetsz hősöket, illetve ajánlhatsz a csapatodnak bizonyos karaktereket. Ezen felül nyomon követheted, hogy a csapatodnak éppen mire lenne szüksége és ennek megfelelően választhatsz.

Ha megvagytok a hősökkel, következhet a stratégia megtervezése. Tudathatod a csapatoddal, hogy melyik lane-en szeretnél garázdálkodni, hogy az ellenféltől milyen stratégiára számítasz, vagy hogy hová lenne érdemes letenni a wardokat. Ezen felül már az előkészület közben megvásárolhatod a kezdő tárgyaidat, így amint betölt a játék, azonnal indulhatsz is.

Játékmenet

A tárgyakon kívül ezentúl a hőseink talentjeit is kiválaszthatjuk. Ezek a képességek mind passzívak és 10, 15, 20 illetve 25-ös szinten választhatóak. A Wraih King például 15-ös szinten választhat gyorsabb mozgás vagy több életerő közül, Crystal Maiden esetében 20-as szinten 120 gold/perc vagy gyorsabb újraéledés közül szemezgethetünk. Egyéb változások hős fronton a teljesség igénye nélkül:

  • Az ultimate képességek szintjeihez szükséges szintek mostantól 6, 12 és 18.
  • Kicsit igazítottak a szintekhez szükséges XP mennyiségeken és az egyes szinteken az újraéledéshez szükséges időkön.
  • Kevesebb arany jár a megölt hősökért.
  • Nagy általánosságban kevesebb XP jár a megölt hősökért, kivéve a legmagasabb szinteken.
  • Az eddig hordható 6 tárgyon felül minden hős magával vihet még 3 tárgyat. Ezek nem nyújtanak semmilyen bónuszt és nem is lehet őket használni, de felhasználhatóak receptek elkészítésére és lecserélhetjük velük a jelenleg nálunk lévő dolgokkal.

A csatatéren is jelentős változások jelentek meg, újradolgozták például az ösvényeken kívüli erdőt, Roshan új helyre költözött és egy új épülettípust is kaptunk, aminek használatával bónusz mana és életerő regenerációt kapunk. A semleges szörnyek a játék későbbi szakaszaiban kicsit lassabban élednek újjá, kaptunk új semleges szörnyeket is, valamint még ezer meg egy apró-cseprő változtatás is történt, mint a fák elhelyezkedése a felső Radiant Barrack környékén (nyugi, én sem értem – szerk.)

Nagyjából ezek voltak a legfontosabb változások, a fentiekről részleteket találtok a 7.0-ás patch hivatalos honlapján.

De mi a lényeg?

A Dota 2-nek sok elvárásnak kell megfelelnie. Ha másért nem is, azért mindenképpen, mert annak a modnak a folytatása, ami beindította az egész MOBA-bizniszt. A játék azonban sok olyan problémával küszködött, amely egész egyszerűen abból adódott, hogy az elődje egy stratégiai játék módosítása volt. A Dota 2-re mindig is úgy tekintettem, mint a “MOBA Stracraft”-re , ergó itt volt a legmagasabb a megkívánt játéktudás a belépőszinthez. A mostani változtatásokkal úgy tűnik a Valve ezt próbálja enyhíteni úgy, hogy minél kevésbé bántsák a magasabb szinten játszókat. Hogy ez sikerül-e? Túl korai még megmondani, de egy biztos, nekem most újra megjött a kedvem kicsit Dotázni. Érdemes kipróbálni, ha másért nem, azért mindenképpen, mert totál ingyenes. Még a hősök sem kerülnek pénzbe vagy játékbeli fizetőeszközbe.

Tetszik(10)Nem tetszik(3)

Tags: , ,


  • Varoh

    Heroes of the League 2.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kw

    berakták wukongot látom.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://www.blizzfeed.hu/ TheRealRambo

      Ezek szerint nem csak nekem volt ez az első gondolatom. 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szamuráj Dzsekk

      https://en.wikipedia.org/wiki/Sun_Wukong

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • György Gyula Docsa

      Bármi, aminek hasonló mentalitása van, erre az alakra épít, WoW, DotA, LoL, Diablo, tökmindegy. Persze, hogy gyak. ugyanaz.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • kw

        nyilván, de kötelező ennek is majomnak lennie? érted.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑