MÁS ss_47c8740e26273a8f89a7c515205824fcac0b6846-1920x1080

Készült 2017. július 6. | írta Astonkacser

30

PUBG – Az új FPS őrület

Találtam magamnak új szerelmet, méghozzá a nem igazán szerencsés nevű Playerunknown’s Battlegroundsot, vagy rövidített nevén PUBG-t. De ki az a (Roodie?) Playerunknown??? Hát egy nagyszerű játék modder aki megannyi nagysikerű FPS modot csinált már, és legújabb projektjében egy koreai játékfejlesztő céggel közösen készítették a Steam jelenlegi legfelkapottabb játékát.

Miért is mondom ezt? Hát mert az eredeti 80.000-es létszámú alfatesztelés után a játék már Early Accessben hatalmas siker lett. A játék mostani állapota még igen csak fejlesztés alattinak mondható, nincsen csak egy pálya viszont van rengeteg bug és probléma. De, már így is több mint 4 millió eladott példánnyal büszkélkedhet a játék.

Nem is csoda. Szerény laikusként nem véltem volna, hogy az FPS műfajba lehet újdonságot hozni. De ennek a játéknak sikerült. Mi is a titka?

A dolog nagyon egyszerű. Adott egy hatalmas pálya sziget, ahova ledobnak 100 embert ejtőernyővel, és innentől olyan mint a Hunger Games, mindenki mindenki ellen és az egyetlen aki életben marad, az a győztes. Hogy a dolog izgalmas is legyen, a pályán lévő házakban és épületekben lőfegyvereket, muníciót és hasznos felszereléseket lehet találni, és az utak menték különféle járműveket a gyors közlekedéshez.

És itt jön egy kis csavar. Hogy az egész játék ne legyen egy irgalmatlan állóháború, és hogy a legkempelősebb vérpistikék se tudjanak túl sokáig elbújni, a játékteret egy kék erőtér folyamatosan szűkíti. Ha a játéktéren kívül vagy éppen, akkor sebződsz. Eleinte keveset, a végefelé már pár másodperc is végzetes lehet.

A játékban tehát folyamatosan mérlegelni kell, hogy merre mész. Már csak azáltal is hogy hol ugrasz ki a repülőből, merrefelé zuhansz és milyen nagyobb létesítményeket akarsz elérni (a jó loot reményében). Eközben figyelned kell arra, hogy bármikor tarkón lőhetnek, illetve bármelyik bokorban vagy épületen belül szobában egy éppen ott rád váró ellenfél tolhatja a shotgunt az arcodba. És ha ez még nem lenne elég, folyamatosan nézned kell a térképet, hogy a játéktér merre szűkül, és mérlegelned kell, hogy mikor kell elindulnod ahhoz, hogy még éppen beérj időben, de a lootot is összeszedd.

A végjátékban a tér már olyan kicsi, hogy uzival is lehet egymást lőni. Itt minden attól függ, hogy éppen milyen a pozíciód, rá tudsz-e látni az ellenfeleidre, illetve jól helyezkedsz-e ahhoz, hogy téged ne lássanak, de az erőtér se öljön meg.

Én teljesen rákattantam. És ti?

Tetszik(8)Nem tetszik(8)


  • Daermon

    Engem hidegen hagyott, valahogy izgatta a fantáziám.
    Amúgy TPS, nem FPS 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szinkron

      what? hidegen hagyott vagy izgatta a fantáziád?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Daermon

        Köszi! Javítva 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Astonkacser

      ha mar itt tartunk akkor Battle Royale https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_royal_(gaming) , van benne FPS mod is

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Daermon

        Az egy beteg film amúgy 😀

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Kövi patch-ben jön a HC (only fps view).

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • XwP

    ARMA II > DayZ > H1Z1 > most meg ez.

    "És itt jön egy kis csavar. Hogy az egész játék ne legyen egy irgalmatlan állóháború, és hogy a legkempelősebb vérpistikék se tudjanak túl sokáig elbújni, a játékteret egy kék erőtér folyamatosan szűkíti"

    H1Z1-be meg gáz miatt kell menekülni . Gyakorlatilag ez H1Z1 King of the Hill Ripoff.

    Játék hátránya mint a felsorolt összesnek , teli van cheaterekkel.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Serathis

      A King of the hill most a menő bandwagon játék.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • rilo

      Nézz utánna kérlek az Arma II, Arma III battle royale modoknak, illetve hogy mikor jöttek ki. Aztán nézdd meg hogy az H1Z1 ezeknek a modoknak a ripoff-ja. A modokat amik évekkel az H1Z1 előtt jöttek ki a cikkben is említett Playerunknown csinálta, és egyébként az H1Z1 ba is besegített. Most megcsinálta a saját játékát, de nem másolt senkit mivel ő "teremtette" a műfajt.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • XwP

        "Nézz utánna kérlek az Arma II, Arma III battle royale modoknak"

        Szerinted miért az ARMA II van a felsorolás elején ? Minden az ARMA II - vel indult.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • rilo

          ARMA II -t írtál és nem a battle royal modot, illetve beletetted a felsorolásodba a DayZ-t is ami nem battle royale játék hanem egy egyszerű survival. Talán ezért nem volt világos...

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • XwP

            Van aki kákán is keresi a csomót -

            Oh igen, kihagytam egy rakat másik ilyen játékot a felsorolásból, abba is köss bele légyszíves.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Astonkacser

            Nem a felsorolasba kotott bele hanem abba hogy azt allitod ez valami 'ripoff'.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • majk

      én is filózok a megvételén de ha sok a csíter akkor biztos h kihagyom 🙁

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Astonkacser

        En meg nem talalkoztam cheaterekkel.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Bangyi

        Kb 350 óránál járok, kb 20 csíterrel volt dolgom. Ez a sok a csaló ez kamu. Kb mint egy átlag FPS-ben vagy attól kevesebb a csaló.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Teli van cheaterrel elég kamu. Kb mint egy átlagos FPS multi. Mindig voltak és lesznek hackerek, de itt ahhoz képest kevés van (pl cs MM-hez képest, tudom tudom ESEA, faceit, ESL, ha bajom van).
      Akkor a logikádat követve minden MOBA egy gagyi wc3 dota ripoff és minden FPS egy gagyi doom ripoff (bocs ha nem a doom volt az első fps), de ez a ripoff használata itt butaság. Max a besorolása ugyan az mint a h1z1 King of the hillnek, ami battle royale.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    Kemp kemp kemp kemp

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Gábor Erdős

    Anno mindenki DoTA-t masolt 24/4 (LoL, DoTA2, HoN, HotS meg meg vagy 1000000 masik mar mobilon is) most eppen mindenki survival horror, tps, fps, 4.dimenziops megy orba szajba. Mind pont ugyan olyan csak mas textura elol menekulsz. Neha dino, neha zombi, neha ember. Komolyan kezd erdekelni hogy akik ezeket egymas utan sora veszik meg mit gondolnak...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      Valószínűleg azt gondolják, hogy szeretik ezt a fajta játékmenetet és szeretnék más környezetben is kipróbálni, kicsit más mechanikákkal, hátha az jobban bejön nekik, mint az eddigiek.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Gábor Erdős

        Had idézzek egy régi klasszikust:)
        https://uploads.disquscdn.com/images/576ea73bc9c5b26b8e26fee1a47d63e019ecbba2721264efaec1293773f3632a.jpg

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Dávid Hegyesi

      A dota2 és a hon az eredeti dota fejlesztők játékai így ezeknél a másolás nem jó szó, de a többivel egyetértek, amit írtál.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Don Dondon

    Az lehet, hogy én már túl öreg vagyok ennyi vérhez, robbanáshoz, akcióhoz meg izgalomhoz?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szabolcs Galambos

      akkor nem is várod a got új évadát. irigyellek

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Don Dondon

        Ha ez a Trónok Karca akar lenni, akkor nem - pedig minden közösségi médiából ez folyik rám, de eddig annyira sem tudott lázba hozni, hogy több információt megismerjek annál, hogy

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Naliviel

    Szvsz nagyon messze a The Culling volt az eddigi legjobb survival egészen addig, amíg szét nem barmolták az egyik nagy peccsel. Kár érte...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Cullinggal mi is sokat csapattuk, de a patchekkel annyira megölték a játékot, hogy kb ha 20 ember játszik még vele. :/

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Lepkemaci

    Ebben a műfajban szerintem az a legérdekesebb, hogy az elmúlt hét évben úgy termelte ki a játékipar hírhedt csúcsragadozóit, hogy közben egyetlen játék sem készült el teljesen, és minden early access maradt. 2012-ben már a csapból is ezek folytak, és a kezdeti sikerek vagy botrányok után (kinek mi jutott, ugye) minden megrekedt alpha fázisban, miután megdöntötték az aktuális eladási rekordokat, meg csúcsra húzták a Twitch nézőszámokat.

    Ezek voltak talán a legnagyobb mérföldkövek, bár eléggé szűz vagyok a műfajban, de azért követtem:

    - Kezdetben vala a zombiapikalipszistúlélő early access őrület, amikor minden héten kijött egy játék tele zombikkal és ígéretekkel, amikből semmi sem lett. Az embereket lehúzták, de duzzogva továbbra is megvették az összes hazugságot, dőlt a lé. Megszületett a nemlétező legsikeresebb játékok műfaja 2010-ben, amit a The Walking Dead körüli hisztéria keltett életre.
    - Utána jött az ARMA II mod, a DayZ, ami szórakoztató volt, különleges, de távolról sem nevezhető egy befejezett megoldásnak. Tonnaszám adták el vele az ARMA 2-t. Elérhető, megfizethető volt, mindenki ezt nézte Twitch-en is. Volt jó sok "Frenry!" poén, meg egyéb szórakoztató jelenet, terjedt az egész ezerrel, és onnantól minden DayZ-t akart kiadni. Az eredeti DayZ kezdett megszokottá és unalmassá válni.
    - WarZ... Balhé, bankkártyatiltás, pénznyúlás, orosz maffia vagy mi. Ugorjunk! Átnevezték a játékot és újra kiadták másik név alatt. Mondom, ugorjunk!
    - DayZ különálló Steam játék (nem az ARMA II mod). Rekordokat döntött, ugyanazt a sikerszériát megcsinálta, mint most a PUBG, majdnem egy évig vezette az eladási listát Steam-en, rengeteg műfajfrissítő terv volt vele, aztán 2015-től lejtmenet, a mai napig alpha, évek óta ugyanaz, pedig konzolra is ígérték. Sosem készül el, az ígért fejlesztésekből állítólag semmi sem lett, évek óta nem frissítik érdemben.

    - H1Z1. Talán a legígéretesebb volt, 2014. végétől elég gyorsan fejlődött, sokáig top játékok között tudott maradni, és még mindig ott van. A Sony az elején tolta, aztán kiszállt, a SOE-t felszántotta, lett Daybreak, de láthatóan sikeres játék maradt az H1Z1, sőt a mai napig közel olyan sikeres, mint a PUBG, pedig már rég elmúlt a nagy hype. A PUBG sokat köszönhet neki, főleg a Battle Royale népszerűségét, mert amire az H1Z1 szépen előmelegítette a piacot. Az H1Z1 meg az eredeti DayZ modnak, Dean Hall munkásságának köszönhet sokat, mert az robbantotta be az egész folyamatot, ami a mai napig tart.

    Voltak kicsik is, de azok már vagy az elején lemorzsolódtak, vagy össze sem jött a pénz, hogy egyáltalán szóhoz jussanak. De pl. volt a The Division-ben is egy megvásárolható Survival DLC ilyesmi móddal, ami talán az egyetlen AAA játék a survival műfajban nagyon szerény sikerrel.

    Érdekesnek találom a koncepciót, de inkább csak néha nézem, ha valami szórakoztató ember/csapat játszik vele. Jó platform streamer-eknek, meg jó kis Twitch celeb bulikat lehet vele összehozni. Ez a műfaj streamer eszközöket ad, és ezért maradt fenn a rengeteg sikertelen próbálkozás és botrány ellenére is.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

    Szóval egy újabb multis, PvP lövölde, csak itt szűkül a tér. Ok. Next pls.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pr!ce

    Valaki azt magyarázza el nekem, hogy miért lett ennyire felkapott ez a játék? Mert itt már nem csak arról van szó, hogy aki szereti ezt a survival műfajt az játszik vele, hanem konkrétan a CS:GO játékosbázis 50%-a áttért erre, akik eddig aktívan cs-ztek annak is a 30%-a PUBG-ik, de mondhatnék más példát is.. Holott köze nincs a CS:GO pörgős, izgalmas játékmenetéhez. Miért jön be ez a "fél órán át nem csinálok mást csak bujkálok meg lootolok házról házra, aztán ha szerencsém van akkor nem lő fejbe valaki, úgy hogy azt se tudom hol van". Kb 2 kör után iszonyt unalmas, vontatott és nem mellesleg a szerencsén múlik az egész... Miért jó ez?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑