World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


MMO no image

Készült 2013. július 31. | írta Roodie

26

Everquest Next

firiona

Érdekes nap lesz a holnapi, azaz számunkra inkább pénteki – itthoni idő szerint hajnali négykor elindul a Sony Online Blizzconja (elnézést :-D). Hogy számunkra ez miért érdekes? Mert reggel este kilenctől hivatalosan bemutatják az Everquest újabb verzióját, amely az Everquest Next névre hallgat.

Hogy mit tudunk erről? Nagyjából semmit. A Sony szépen csendben dolgozgatott rajta pár évet, és valahogy sikerült megakadályozniuk a leakeket. A hype maga pedig az E3 rendezvénnyel kezdődött, amikor is zárt ajtók mögött, nagyon komoly titoktartási egyezmény aláírásával pár MMO fansite szerkesztősége kipróbálhatta a készülő új játékot. És odáig voltak érte, mindegyik a show legnagyobb durranásának nevezte, ami, ismerve a felhozatalt, azért elég erős.

Éééééés…. ennyi. Ennyit tudunk róla. Illetve, hogy fantasy MMO lesz, sandbox, F2P (kérdés, hogy a GW2-féle “megveszem és játszok”, vagy simán letölthető), és hogy a játékosok permanens változásokat tudnak okozni a világban, bármit is jelentsen ez. Joe Medley, a SOE vezére annyit nyilatkozott csak, hogy az EQ Next nagyjából akkora forradalmat hoz majd az MMO játékok terén, mint annak idején az első rész.

Illetve a felül látható képet kaptuk még a hivatalos oldalon – a festmény érdekessége, hogy Szikszai Gábor munkája.

Ti mire számítotok? Nézitek majd a streamet?

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Kalandor

    Kell már a vérfrissítés MMO fronton, mert a jelenlegi alternatívák közül egy sem felel meg az igényeimnek. A Bless-t várom, eddig az tűnik a legjobbnak. Abban is vannak ugyan pocokszerű lények, de nagyságrendekkel reálisabb a kidolgozásuk mint a TERA-s kislányoknak. Black Desert volt még ami tetszett volna, egészen addig amíg meg nem láttam az utópiába illően hibátlan karaktereket. Ott végleg elvágta magát a játék. Arche Age is tetszett egy darabig, de aztán az megrekedt a bétás színvonalon.

    Gyerünk Sony, mutasd mit tudsz!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • bithalver

    Latom a darazsdereku focimellu lanyok itt is alaptartozek ...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @bithalver: Es abban is biztos lehetsz, hogy mindegyik ruha egy tanga es melltarto lesz es nesze neked heavy armor. ofc bedolve futnak, hogy a seggen at lasd a vilagot ha eppen kinyitja a szajat 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • nagual

    Egy ilyen titkos NEXT a wow-ra is ráférne. Nagyon értékelnénk szerintem. 🙂 Túl az átszínezett armorseteket...ahh, de szép is lenne...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mohrtimer

    @Kalandor:
    Tera sok szempontból átlagos, de a harcrendszere kiváló, szerintem.

    Jelentősen felkelti az érdeklődésem, ha sandbox rendszert emlegetnek egy játékkal kapcsolatban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Mohrtimer

    @bithalver:
    Nem szívesen játszanék tagbaszakadt full vértezett női karakterrel 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kalandor

    @Mohrtimer: Nem mondom, az tényleg remekre sikeredett, de a mögöttes tartalom, és az atmoszféra nem tudott meggyőzni. Helyenként "túl koreai" nekem. 🙁

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kindzsal

    @Mohrtimer: Viszont van egy istentol elrugaszkodott elmeletem: hacsak nem vagy leany, ilyen esetben javaslom tegyel probat a male karakterekkel, ott neha meg jol is nez ki a "tagbaszakadsag". 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    http://www.collegehumor.com/video/6550847/female-armor-sucks

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kalandor

    @Attila: No sideboobs included, i'm not interested!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • wozfahqc

    sandbox = minden quest daily quest yay

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kida

    Ha a sandbox-ot "szótári" jelentésében vesszük, akkor az ugyanaz mint "a játékosok permanens változásokat tudnak okozni a világban". Pl építhetünk/rombolhatunk. (Hasonló tervek voltak a Nightfall vagy mi a tököm játékkal csak annál tőke hiányában bebukott a fejlesztés.)
    Kíváncsi vagyok, hogy tényleg ez lesz-e a céljük. Érdekes gondolat bár nem egyszerű jól kivitelezni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @kida - elvileg a permanens változások a világban a terepre is vonatkozik, nem csak az épületekre. Ez itt a nagy talány, hogy ez mit jelent majd... lehet vajon alagutakat csákányozni a hegyekben?

    Redditen már arról fantáziáltak, hogy a varázslók felégetik az erdőt, a druidák elzavarják őket, és újratelepítik 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bahamuth

    Smedley és a SOE Sandbox MMO-t csinál... Ez epik 🙂

    Biztam benne hogy krumplit süt valahol egy gyorsétteremben erre még mindig ott van ahol 10 éve :/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    Kell hogy valaki megváltsa az MMO ipart? Ez olyan Jézusvárásnak tűnik mint mikor Felipe Massa kórházban volt és minden futam után azt ment hogy "Massa hogy lealázta volna őket, na majd meglátjátok amikor visszatér"

    A GW2-t is hogy várták, kijött, kipukkant, alig játszanak vele. Ilyen elvárásnak nem lehet eleget tenni, mert sosem lesz elég jó ami épp jön. Kb mint a D3 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @Eredar - azért a GW2-vel még mindig elég sokan játszanak, az köszöni, jól van 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bim

    Bocs, hogy elhajlok a filozófiai kötekedés felé. Permanens változást nem lehet csinálni a játékban. Mert ha te megváltoztatod a környezetet (pl ásol egy alagutat) akkor én meg odamegyek és betemetem és akkor az alagút már nem lesz permanens.. 🙂

    ellenben szeretek alagutakat betemetni, úgyhogy mindenképp várom, mi is sül ki ebből

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    @Roodie: Te minden játékról szó szerint ezt mondod 😀 "The game's peak concurrency exceeds 400,000 players" Ahhoz képest hogy világmegváltónak várták amit millióan fognak majd tolni, hát...

    Amúgy ki az a Roodie? :O

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @Eredar: Na jó, de azt tegyük hozzá, hogy nem a játék hibája, hogy világmegváltóként várta a sok idióta, aki még olvasni sem tud. A GW2 szerverek megvannak, tegnap benéztem WvW-re, a zerg mérete sem csökkent, guildből sincs elvándorlás,alacsonyabb szinten is állandó a nyüzsi, jönnek a kisebb tartalmak, ez számomra azt jelenti, hogy jól van, bőven 😀

    Ellentétben például a LOTRO-val, ami valóban haldoklani kezdett. Guild kihalt, alacsony szinten alig van ember, a GlobalLFF csatornán fenn dekkolók száma negyede az egy évvel ezelőttinek. Na ez a kipukkadás, nem a GW2-é 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @Eredar:
    Ugye az a "peak concurrency exceeds 400,000 players" azt jelenti, hogy egyszerre 400ezer player online volt (csúcsidőben). WoW-ban EU-ban van 263 realm, szóval ahhoz, hogy hozza ezt a számot, realmenként átlag ~1500 playernek online kéne lennie csúcsidőben. Amit erősen kétlek, hogy meglenne (Arathor 700 környékén szokott lenni, Ragnaros 1200 környékén... és ugye ezek nem kihalt szerverek).
    Szóval egyáltalán nem rossz ez a szám.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • DS

    @Cathfaern: Az ilyen peak concurrencyket szerintem minden egyes esetben világszinten értik, hülyék lennének nem úgy, ha meg így nézzük, szerintem WoWnak is simán kijön (aztán ki tudja, azt se hittem volna, hogy D3ba naponta 2 millió ember logol be és tessék)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @DS:
    Persze, világ szinten biztosan meg van, de ugyebár az volt a kiindulás, hogy senki se játszik a GW2-vel. Szóval ha a GW2 kihalt, akkor a WoW is az.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • wozfahqc

    általában a concurrent számoknál, ami a csúcsidő egy pillanatát veszi figyelembe, úgy tízszer több a valós játékosok száma az ilyen 1-2 óra közötti sessionöket feltételező játékoknál mint egy mmo vagy dota féle játék.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • MaRee

    @Roodie: Én nem vettem észre, hogy a Lotro kihalt lenne. Mindenesetre még az a legjobb community-vel rendelkező mmo szerintem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    Emlékeztetőnek: Ma este 9-kor lesz az élő bemutató. Tegnap néztem, és a legérdekesebb pillanat az volt, amikor a 14 éves EQ következő, azaz 20. kiegészítőjét bejelentették, a chaten pedig egyből febukkantak a "WoW clone" hozzászólások, holott tudjuk, hogy elsősorban ez a játék, azaz a havidíjas előfizetőinek száma ösztönözte a Blizzardot a WoW fejlesztésére, tehát ha nincs akkor EQ, akkor most ez a WoW sincs, sem a vanilla, csak valami teljesen más. Ne felejtsük el, hogy 1999-ben a szélessávú Internet otthon még többnyire luxusnak számított, és úgy volt milliós előfizetőtábora az Everquest-nek. Gyakorlatilag az AH kivételével a WoW-ban minden az akkoriban sikeres játékokból származott. Kétségkívül a Blizzard mindig jól (a legjobban) követte a trendeket, de soha sem diktálta, ahogy egyesek hiszik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • suttor

    @Roodie:
    Melyik LOTRO szerveren játszol? Mert én 3 európain, és mindegyik dugig van, a Megyétől Mórián át Rohanig. A chatet nem szoktam figyelni, de a szembejövők számát illetőleg nem látok haldoklást.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑