MMO no image

Készült 2015. január 21. | írta Roodie

19

Havidíj-mentes TESO, tesó!

eso

Úgy tűnik, bekövetkezett az, amit sokan vártak (sőt, egyesek már a béta alapján ezt jósolták) – modellt vált az Elder Scrolls Online, mégpedig a GW2-höz hasonló B2P rendszerre, azaz március 17. után a játékot magát meg kell venni ugyan, de havidíja nem lesz. A játék új nevet is kapott: Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited. Konzolokra is érkezik júniusban.

Persze ha csak ennyi lenne, a fejlesztők éhen is halnának – lesz fizetős tartalom természetesen, amit egy új, játékon belüli fizetőeszközzel lehet majd megvenni, konkrétumokat még nem tudnunk, de a nemsokára induló streamen talán elárulják. Annyit mindenesetre leszögeztek, hogy a játék nem lesz pay2win, a kapható holmik főleg mountok, skinek, kozmetikai cuccok és hasonlók lesznek. Akik pedig továbbra is előfizetnek, azok mindenféle boostokat kapnak majd, és az összes későbbi DLC-t elérik majd külön fizetség nélkül.

További részletek erre olvashatóak. Én kíváncsian várom, a LOTRO is ezzel az üzleti modellel dolgozott, és remekül megélt, amíg rendes tartalom jött hozzá, nem hülyeségek.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags:


  • scrapwencher

    Egyike voltam azoknak, akik már a béta alapján azt mondták, hogy nem fogja fizetősként sokáig húzni. Az már csak az én személyes véleményem, hogy amit láttam belőle, az alapján f2p-ként sem tud érdekelni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Whaccaba

    Én megvettem, játszottam is vele egy hónapot, de kegyetlen unalmas volt, aztán egyszer kvesztelés közben kiestem a világból, ezért a rendszer automatán kitiltott 3 napra. Miután írtam a supportnak, lényegében még a nagyanyám születési anyakönyvi kivonatát is el akarták kérni, szofisztikáltan válaszoltam, hogy "just give back my money and I will never play again with this shit buggy crap". A kedves ügyintéző pedig a legnagyobb meglepetésemre törölte az accountomat, visszautalta a játék és a 2 előfizetett hónap árát. Szóval vannak még rendes emberek, gondolom ő is látta, hogy mennyire jó a játék.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • bodoka

    En csak a Beta-val jatszottam, tetszett bar sok quest bugos volt ami miatt nem lehetett haladni. Jelenleg legolcsobban 17dollarert talaltam G2A-n, de mintha lett volna vmi nagyobb akcio is a multban.

    Marc 17-1honap, azaz Februar kozepen erdemes lehet megvenni akciosan.

    WoW ota nem vagyok hajlando P2P jatekra penztkiadni.
    Mert hiaba adsz ki ra penzt ha nem fizetsz ra orokke nincs semmi jatek, az osszes karakter megy a pancelba, amit csak tovabbi fizetessel tudsz elerni. Van aki szazezreket olt a WoW-ba es nem tud jatszani vele, mert nem fizet tovabb.
    Olyan mint egy soha veget nem ero devizahiteles autovasarlas.

    Nem ertem miert nem tudnak 1-5-10-20-30 nap jatszott idot eladni a B2P modellel.
    Fene se akar fizetni egy loginjogert+jatekert, mikor dolgozik, utazik, alszik.

    Tudtommal a Wow elofizuk fele ilyen alapon mukodik Kinaban csak jo dragan (45 ora jatekido 5 dollar)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Hatba

    Most örülnöm kéne hogy "hahahahahah mi megmondtuk". De ez inkább szomorú 🙁

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • bodoka

    @Hatba: Szerintem az szomorubb, hogy a WoW 1 evig nulla tartalmat adott a milliard dollaros nagysagrendu bevetelevel egyetemben. Es sokan tovabbra is tejelnek, megveszik a 10-szer ujrahasznositott tartalmat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • muler

    @bodoka: tudod a remény hal meg utoljára 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • muler

    Az volt az igazi baj a teso-val, hogy nem volt kész amikor kiadták. A questek nagy része hibás volt, még a fő quest is. Ezeket fixelték. Ha szereted a obilivion/skyrim világát akkor b2p-ben ez örök játék lehet. A szintezős questek nagyon jók, mint egy single player elder scrolls játékban. Az, hogy félkészen adták ki abból is látszott, hogy a hc dungeonok nagy részében a boss-ok csak valami stat nélküli epic trash-t dobtak és a később hozzáadott két raid is jórészt a szintezés közben megszerezhető gear kissé magasabb itemlevelű változatát dobta. Bár az a playerek 90%-át nem zavarta mivel főleg skyrimhuszárokból tevődtek ki még a 4 fős szinzetős istákat se tudták teljesíteni. Elvileg ezeket a hiányosságokat pótolták már. Ott van még a pvp, ami szerintem egy noskill massgank. 100 ember megy várat ostromolni, katapult stb. Én szivesen láttam volna valami wsg szerű istance-olt pvp-t, vagy arénát, de csak igéret maradt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Northstar

    Azért, hogy ez a lépés megtörténjen, durván lezuhanhatott az előfizetői létszám.
    Én még most is inkább azt mondom Oblivionnal vagy Skyrimmel több kedvem lenne játszani, mint ezzel. És szerintem vagyunk így egy jó páran.
    Bár őszintén szólva ennek a TESO-nak már így is-úgyis annyi, az első benyomás fontos a játékoknál, aztán már a játékosok egymást közt ajánlgatják tovább, ha érdemes... A konzolos megjelenés reklámjától függ szerintem a jövőjük.
    A bukással mindenki jól járna, mert akkor Betehsdánál biztos elkezdenének egy köv. rész készítését. Ennek a cégnek a vezetősége meg megtanulná, hogy nem érdemes a plusz pénz miatt siettetni a megjelenést.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • will_bnc

    my name is Jeff

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @Northstar: Ajánlom figyelmedbe SWTOR-t. Sokak szerint már 3 éve halott, közben azóta is minden évben bőven 100 millió fölötti bevételt termel. Elég eleven hulla...

    ESO is ellesz valahogy. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • DS

    Nekem az a meglepő hogy a Wildstar, ami szerintem egyértelműen rosszabbul teljesít mint TESO nem korábban lesz B2P/F2P. De gondolom azt a sok CGI videót hamar visszakell fizetni a TESOnak 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Whaccaba

    @bodoka: Nagyot tévedsz! A WoW abbahagyhatatlan volt (legalábbis számomra) a megjelenésekor és utána még vagy 7-8 évig. Akkor az a tartalom még bőven jó volt, mert akkor az volt a legjobb. Amikor 25 éve az ember rendszerváltáskor átült egy Trabantból egy Ford Sierrába, akkor az maga volt a csoda, és így visszatekintve az 5-ös BMW-ből nem szidom a Fordot, hogy nem volt benne ülésfűtéses bőrülés meg 4 zónás klíma. Akkor az tökéletes volt. Mint a WoW a megjelenésekor.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • bodoka

    @Northstar: HAt igen, akarcsak a Warcraft az ESO is egy nagy multtal rendelkezo tobbnyire single player jateksorozat sikert probalja meglovagolni.
    Egy jelentos kulonbseggel, hogy a modolhato SKyrim vilagbol idecsoppent usereknek mesze nem ad akkora pluszt, mint egy warcraft RTS-hez kepest ann oa WoW adott. Azt erzheti eladtak neki megegyszer ugyanazt/kevesebbet de havi dijat kernek erte.

    Hasonlonak erzem a TESO-t az Age of Conan-hoz anno. Mindketto egy realishoz kozeli grafikaval, mar evtizedekkel ezelott "meglevo" vilagban jatszodik. Action combat szeru iranyitas. Aztan hiaba a sok munka szemetgyonyorteto grafika, jo tortenet, a felkesz, bugos, exploitokkal teli jatekmenet elriasztja a jatekosokat.

    Az elso benyomas nagyon fontos, hogy jo legyen. Amikor 2 hettel a megjelenes elott a foquestet se tudod megcsinalni, mert egy allitolag regi build a beta, akkor nem tudom mit varnak.

    Amugy meg hiaba van egyre tobb jatek, nem lesz tobb ember aki jatszik is veluk, Ugyanaz a tobbnyire mar "idosebb" reteg jatszik veluk. Ahogy latom a mai instant gratification generacio -nak nincs turelme hozza inkabb FPS+Moba megy naluk.
    Torvenyszeru, hogy egyre kisebb kozossege lesz mindegy egyes MMO-nak, mivel kis szeleteket vagnak ki egymas tortajabol es nem novelik olyan mertekben a torta nagysagat ahogy szeretnek, mivel az alapmodellt nem valtozatjak meg elegge hogy a fiatalokat is erdekelje.

    En 2015-re mar azt vartam volna jonnek az ertelmetlen szintezest elhagyo, jatszott ido alapu elofizeteses kizarolag action combat iranyitasu MMO-k. Aztan hol tartunk?
    Meg a BLizzard is 20eves warcraft hangeffekteket, karaktermodelleket , mapokat is 10-szer ujrahasznositja. Semmi innovacio, fejlodes. Carrot on stick, gear+ido alapu jatekmodell.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Rumil

    Felnem foghatom hogy a tökbe lehet elkúrni az összes redvás MMOt, ezek nem wowoztak soha? Pontosan lehet tudni mire vágynak az emberek. Ottvan az SW:TOR
    Kegyetlenül jól felépített single story line, epikus, fordulatos. Hangulatos questek, még a klasszok is jók. A graf is korrekt. A magaddal vihető followerek EPIC, főleg hogy öltöztetheted őket és mint most a wowba küldhetted őket küldikre...
    Erre vesznek egy fostalicska Motort alá, ami grafba elmegy de egy laggos szar, úsznak benne a karakterek a textúrán, ugrálós helyekre katasztrófa volt eljutni, bughalmazok mindenfelé, az insták unalmasak és a legtöbb "szürke" kevés fantázia. A raid detto, és rohadtul laggol az egész, a főfő város űrállomás diafilm, az Ah rendszer katasztrófa...ehhh, komolyan ezek nem WOWoztak? Mindegyik idióta?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Lorekeeper

    @Rumil:

    Vagy csak szimplán azt gondolják, hogy maga az univerzum képes arra, hogy eladja a játékot és meg is tartsa a játékosokat. Az Elder Scrolls játékok nem ismeretlenek a játékosok között, a Star Wars világában pedig szintén játszódott már néhány játék, a filmekről nem is beszélve.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    @bodoka: Nagyon sok "MMO-szűz" játszik. Van új játékos bőven. Nem annyi mint Moba-ban, de vannak bőven MMO-ban is, leginkább az utóbbi években megjelentekben. Ezt könnyen láthatod abból is, hogy a wow úgy tudott visszaerősödni 10 millióra, hogy közben egyáltalán nem szakadt be a többi MMO sem, gyakorlatilag meg se érezték.

    Az alapmodellt az EQN fogja radikálisan megváltoztatni, aminek a megjelenése 2 éven belül várható. Sok egyéb változtatása közül az egyik épp a szintezés elhagyása. A harcrendszere kevert akcióalapú, olyan mint GW2-ben. Továbbá maga a játék egy casualok számára is élvezhető sandbox lesz F2P rendszerrel, mindenféle pve és pvp elemekkel amiket csak kívánhatunk, voxeles motorral, nem scriptelt, hanem fejlett MI vezérelte mobokkal, bossokkal, tetszőlegesen kombinálható 40 classal, minden fegyverhez külön skillekkel. Egyelőre ennyit tudunk, de lesznek ott még egyéb finomságok is. 😀

    Ha unod a régi alapmodellt, akkor szerintem várd meg EQN-t.
    Megad mindent amit a Titan-tól vártunk volna és még többet is. Valószínűleg el se nagyon rontják, mert a SOE-nek nagyobb múltja van az MMO fejlesztésben mint a Blizzardnak. (A mostani modellt is ők "találták fel".)

    Szerintem ha valami, akkor az a játék lesz az "új wow".

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    Sok wowos folyton a vanillát sírja vissza, hogy az volt a legjobb, minek kellett változtatni rajta... Nem lehet olyat csinálni, ami mindenkinek jó. Ha mainstreamet akarsz az lesz a baj, mert akkor a WoW lesz a mérce, ha nem legalább olyan jó minden kis részlete, mint a WoW-nak (amit ugye 10 éve finomhangolnak), akkor bukó. Ha egy réteget próbálsz megcélozni, kevés embernek fog tetszeni, akkor meg azért bukó (lásd pl. Wildstar).

    De amúgy valóban az is nagy probléma az MMO-nak, hogy a játékosok egyre nagyobb része tartozik a konzolgenerációhoz, a türelmes ember elég ritka manapság. Ahogy előttem írta valaki, egyre inkább az FPS meg a MOBA a menő, a mainstream (én mondjuk a MOBA-jelenséget még mindig nem értem, de ez legyen az én bajom:)).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Lorekeeper

    @Zake:

    A moba népszerűségének okai: ingyé' van, bármikor tolhatod, csapatjáték és a gearelődés sem úgy működik, mint a wow-ban. Az fps kb ugyanez, csak ott az ingyenesség általában kiesik(nem mintha a cs:go olyan húdedrága lenne amúgy). Nem kérnek achit és 670+ ivl-t ahhoz, hogy játszhass, hanem casual gamerként is azzal tolhatod, akivel akarod. Nyilván van ranked része is a dolognak, de az fullra nem kötelező.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • DaHedgehog

    @bodoka

    "En 2015-re mar azt vartam volna jonnek az ertelmetlen szintezest elhagyo, jatszott ido alapu elofizeteses kizarolag action combat iranyitasu MMO-k. Aztan hol tartunk?"

    Idézet a mai TESO AMA-ból:

    "Certainly leveling is one clear way to provide accomplishment, but I think with the Champion System we'll be looking at other ways to provide a great feeling of accomplishment. To be blunt, however, I think the days of gating content by level are probably behind us."

    Forrás: http://ds.reddit.com/r/elderscrollsonline/comments/2tfb48/welcome_to_the_eso_tamriel_unlimited_aua/cnyj96g

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑