MMO division_screenshot

Készült 2016. november 28. | írta Roodie

14

Menthető még a The Division?

Hatalmas reklámkampány előzte meg a The Division márciusi indulását, az előrendelések pörögtek, mindenki izgatottan várta a játékot, újra és újra végigpörgetve a Youtube videókat. A játék megérkezett, meglepően sima indulással a körülményekhez képest. Óriási kedvvel vetette bele magát mindenki, és az első benyomások nagyon jók voltak, teli voltak a zónákban a pihenőhelyek, aki pedig egyedül bemerészkedett a Sötét Zónába, annak jaj volt.

Aztán valahogy elkezdett fogyni minden: a lelkesedés, a tartalom, és persze a játékosok. Jöttek a megoldatlan programhibák tömegével, megjelentek a csalók, a Sötét Zóna egyensúly problémákkal küszködött, a felszerelések (és az azokhoz jutás esélye) megkeserítette a játékosok életét, a történetírók sem brillíroztak; és persze a végjáték hiányosságai is előbukkantak, ahogy a karakterek sorra érték el a maximális szintet. A Ubisoft ez utóbbit megpróbálta azzal orvosolni, hogy gyorsan kihozta az első tartalmi DLC-t, de az is inkább olaj volt csak a tűzre, mivel extra problémákat hozott csak be a korábbiak javítása helyett, viszont legalább pénzbe került. Így bármilyen jók is voltak az alapok, a játékosok lassan elpártoltak.

És ekkor jött a meglepő fordulat – a kiadó egyszerűen elhalasztotta a következő tartalmi DLC megjelenését, és összerántotta a csapatot egy hibajavítós foltra –  ez lett az 1.4-es patch, és ígéretükhöz híven módon tényleg azt kaptuk, amiről szó volt, töménytelen mennyiségű javítást. Egy hete pedig megérkezett a következő DLC, benne egy kiváló új játékmóddal, a túlélő móddal.

És hogy miért írok erről most cikket? Anne Bodel, a Ubisoft egyik alvezére adott interjút a napokban, amiben amiatt örömködött, hogy az aktív játékosok száma újra elérte a kiadás körüli értékeket. Picit azért kétkedve fogadtam a hírt, és részben annak is betudható szerintem a változás, hogy nemrégiben leárazva már 10 dollárért is hozzá lehetett jutni az alapjátékhoz pár napig – ezzel együtt tény, hogy hatalmas a különbség minden téren az 1.1 körüli verzióhoz képest.

Szerintetek menthető még a The Division, felnőhet utólag a megjelenés előtti elvárásokhoz?

Én azt gondolom, hogy ügyes és átgondolt fejlesztésekkel még menthető. Az alap – legalábbis számomra – kifejezetten élvezetes volt, a játék kinézetére nem lehet panasz, a játékmenet (amint felfogja az ember, hogy a látszat ellenére ez nem FPS, hanem RPG harcrendszerrel bír) is kiváló. Ha folyamatosan tudnak tartalmat adni hozzá, ami leköti mind a PVP, mind a PVE játékosokat, akkor kialakulhat egy stabil tábor, amelyik eltartja az ezzel foglalkozó gárdát, és felvirágozhat a The Division.

Persze lehet, hogy én csak elfogult vagyok, előrendelőként és évadbérlet-tulajdonosként, ezért is érdekelne a véleményetek.

Tetszik(15)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Setike9000

    annnnnnyira rossz lett a story vegul. bargyu, gagyi.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • LnB

    Én máshonnan közelíteném meg ezt a kérdést.

    Szerintem az Ubisoft-nak mindegy. Kiadják az utolsó DLC tartalmat, utána még talán egy patch-et. Majd szépen lecseng, és a kövi E3-on bejelentik a második részt.
    Sajnos szerintem az Ubisoft nem tervez ennél tovább a játékkal. Ami nagy kár. Nagyobb lelkesedéssel tekintenék a játékra még ma is, ha tudnám, hogy úgy fogják a jövőben is támogatni mint a Blizz a WoW-ot.
    Manapság is be szoktam lépni, de DZ-be nem megyek már. Szerencsére a PVE tartalmat is rendbe tették szépen. A kezdeti blfszoskodást, meglepő mód kiheverte a fejlesztő brigád. Ezért respect. Első pár hónapban nem néztem volna ki belőlük.
    Sok sok órám van benne a játékban. Semmi sem zavart a hülyeségei közül, csak a csalók. És azt nem igazán sikerült nekik orvosolniuk mind a mai napig. 🙁
    A jövőben meg várnék egy igazán nagy területi kiegészítést.

    Ui: (Mióta van az FS-en Disquis? Vagy csak én aludtam el?) Megtaláltam a hírt, tárgytalan. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    Az indulást nem nevezném simának, a játékmenet dög unalmas, a PVP elég tré. A co-operatív tartalom nem az, hanem 2-4 ember solozik ugyanazon a pályán. A Division menthetelen, és az Ubinak nem is érdeke megmenteni. Nekik eladások kellenek, nem játékosok. Ideális esetben (számukra) az ember megvette a CE-t, season passal, mindennel, aztán nem játszott többet, nem generál szerver költséget. ja, amúgy a játék p2p kapcsolatot használ ha jól tudom. Röhelyen könnyen hackelhető.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Klapiklapp

      Nagyvonalakban egyetertek azokkal amiket leirsz. A PVP jo lehetett volna. A Dark Zone mint elgondolas kurvajo volt ,de elso honapban amig toltam ezerrel nem erte meg PVP-zni. Gyakorlatilag nem tudtal jol kijonni a dologbol.
      Es igen a hackerek nagyon sok problemat okoztak meg nyar elejen. Nem tudom most mennyire rontjak el a jatekot de akkor gyakorlatilag nem volt olyan DZ server ahol nem lett volna legalabb 1 hacker. Kar a jatekert mert hangulatban es vizualisan nagyon de nagyon el lett talalva.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Serathis

        A story viszont a szó legszorosabb értelmében nem megy sehova. Teljesen ott fejezed be ahol elkezdted. Lemészárolsz pár bűnbandát mert foszogattak. Aztán fosztogatsz.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

          Nekem talán ez fájt a legjobban az összes problémából.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralet/advanced Faraleth

            nekem a Pool logó 🙁

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • http://inkvizitor.hu/roodie/ Roodie

            Lássuk csak, melyik legyen... 😀

            https://uploads.disquscdn.com/images/a8c6e7e7d14af03acbd1963246295073fa344e153b671af8cc5bb0b672bd0175.png

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralet/advanced Faraleth

            tényleg rossz ez a Disqus 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • LnB

        "Gyakorlatilag nem tudtal jol kijonni a dologbol"
        Ezt úgy érted, hogy egyedül ha bementél? Mert akkor egyetértek.
        De mi nagyon sokat nyomtuk négyen együtt. És úgy még az atom cheater időszakban is elég jól kijöttünk a dolgokból. Csak hát rugózni kell, ha jófiúsodsz akkor igen nehézkes az élet bent. Eleinte mondtam mindig, "nem én nem lövök le játékost, szegény nagynehezen megdolgozott a lootjáért, nem leszek köcsög". Eltelt két hét, aki élt és mozgott az feküdt (jó esetben), nem érdekelt se manhunt se semmi. Így lehetett fejlődni.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Klapiklapp

          Ez akkor nem elso honapban volt. Max a fix utan amikor nem vesztettel egy raklap DZ xp-t ha elbukod a manhuntot.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bandeetos

    Legion előtti nyári uborkaszezonban vettem meg + Season Pass-t (volt vagy 350 Ubipontom, így ellőttem a 20%-os kedvezményre). Arra az időre teljesen lekötött, viszont azóta csak annyira lépek be, hogy megnézzem mi jött a patch-ekkel és kész. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy végleg le kell írni, ha nem is váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Mondjuk ez is kinek mit jelent, mert a legrosszabb amit el tudok képzelni, hogy nagyobb patch-ek már nem fognak hozzá érkezni és kevesebb játékos lesz, ennyi, attól még aki szeret vele játszani ugyanúgy fog tudni. Akinek meg nem jött be, az meg... Mehet vissza a balettbe ugrálni 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • majk

    alapvetően nem lenne ez rossz játék, de számomra talán a valaha volt legnagyobb csalódás összességében, sokáig el akartam adni, végül viszont megvettem a R6 Sieget és már sajnálnám az accom.
    a startnál egyszerűen annyira elrúgták a pöttyöst, hogy szerintem ebből már sosem lesz az ami lehetett volna, bár talán visszahozható még 1 átlagos szintre.
    az optimalizálatlanságáról ne is beszéljünk, ez az egyetlen játék ami nem tudta hozni a stabil 60 fps-t még a legalacsonyabb beállítások mellett sem... és nem azért mert annyira gyenge lenne a gépem, a mai napig megjelent játékokkal tudok játszani stabil 60 fpssel medium+-on

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tt

    Nálam villog a kép egy AMD kártyával, hihetetlen, hogy még mindig nincs arra opció, hogy ez kikapcsolódjon.
    De a fő problémám az, hogy nagyon ostoba módon működik az AI, ezért sem játszok vele. Háztetőről lövök le egy mobot, fedezék mögül, de a mobok azonnal tudják hogy hol vagyok, rám fordulnak és minden lövésük talál. Na, hát ez minden csak nem AI programozás, szimpla lustaság meg igénytelenség a fejlesztők részéről.
    A villogás bug meg ez, a mai napig nem tudták kijavítani, sejtésem szerint nem is akarják:
    https://youtu.be/uTbNfJ9oGao.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑