OFF protoss-steel-logo

Készült 2016. július 28. | írta Khas Dylar

6

War+Star+craft

A játékosközösségben régi hagyomány a Warcraft és a Starcraft széria hasonlítgatása. A két RTS hasonlóságát természetesen le se lehetne tagadni, még házon belül is tele vannak kikacsintásokkal, easter eggekkel, elég csak a Brood Warban Artanis egy-két mondatára gondolni (“What do I look like, an Orc?“, “This is not Warcraft in space!“) vagy a ’96-os Starcraft alphára, ami még a Warcraft motorjával készült.

Szóval ha mechanikájában ennyi közös pont van, talán felmerülhet, hogy kedvenc játékgyártónk talán a sztoriban se erőltette meg annyira magát és egy az egyben lemásolta a történet gerincét. Már sok ilyen összehasonlítás készült ebben a témában is, de most futottunk bele ebbe az alig pár hónapos montázsba:

Legion / Starcraft

Nekem kifejezetten tetszett a Legacy of the Void története amikor először játszottam végig, bár így utólag visszagondolva végig az motoszkált benne, hogy ezt azért egy picit összecsapták. Főleg a végén éreztem azt, hogy Kerrigan felemelkedését kicsit jobban kidolgozhatták volna és a fő enemy-t túl könnyen vertük le (najó, Brutal fokozaton az utolsó pályákat még csak Youtube-on láttam, szóval itt a “könnyű”-t értsük a helyén).

A Legion előtörténete szerint most épp abba az irányba robog a történet, hogy Illidan egymaga fogja leszkanderezni Sargerast két kiegészítő múlva egy unalmas vasárnap reggelen, kávézás előtt, és ő lesz a Purple Jesus (szemben Thrall Green Jesus karakterével).

Ti hogy vagytok vele: tényleg ennyire hasonlít a két történet gerince vagy ez csak egy erőltetett összehasonlítás? Elégedettek lennétek azzal, ha a WoW-ban mi csak asszisztálunk állandóan a főszereplőknek és nem mi győzzük le valójában az ellenséget? Szeretnétek egy olyan Warcraft 4-et, ami egyfajta Legacy of the Void remake-ként “Starcraft on Azeroth” lenne és gyakorlatilag csak Illidant kísérnénk végig ugyanazon az úton, mint ahogy tettük korábban Kerrigannel?

Tetszik(0)Nem tetszik(3)

Tags: , , ,


  • Afthraste

    Erőltetett, ennyire elnagyolva ezeket a pontokat rá lehetne húzni Mass Effect-re meg Star Wars-ra is, persze 1-2 pontban nem stimmelne a fenti listához, de a jelenlegi lista is hibás. 🙂

    (Arthasnak meg Illidannak ott semmi köze egymáshoz. A titánok nem csak úgy hagyják evolválni a bolygókat, éppen azért akarták kinyírni az egész bolygót, mert eltértünk a tervüktől (Ulduar). Sargeras csak káoszt akar, Amon a teljes létező világ megszűnését. Illidant nem azért hozzák vissza, hogy hátha megment minket a démonoktól, SPOILER Gul'dan kelti fel és ejti rabul.)

    Szóval jah, a pontosság nem jött össze neki, ha meg ilyen elnagyoltan nézzük Mass Effectben a reaperek hagyják fejlődni a fajokat, de egy ponton kinyírják őket, mert úgy gondolják, hogy az maguknak a fajoknak jó (akárcsak a listában Sargeras + Amon, ami még mindig nem igaz, edit: - mert Sargeras nem akar megváltani senkit-), Chosen One meghal de feltámad (ME2 eleje), minél több bolygót darálnak be, annál több lesz a szolgáik száma, stb, Star Wars még viccesebb lenne, csak ahhoz már lusta vagyok. 😀

    Tetszik(3)Nem tetszik(0)
  • vazzeee

    Illidan és Kerrigen karaktere között nagyon sok hasonlóság van, árulás, átalakulás valami más lénnyé (Zerg, Demon), bosszúvágy, "vezeklés" és már most SPOILER tudjuk hogy Illidan lesz a Fény bajnoka, sőt ő maga fog visszaférni fény alakban (nem ismerős egy kicsit?).
    Ráadásul nem csak köztük van párhuzam; Sargeras, megteremtenek a Titánok egy csomó világot az univerzumban, történik ez-az Sargeras lemészárolja a fajtársait és elindul hogy felperzselje az Univerzumot = Amon.

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • http://www.szopoalarc.hu Bermuda

    Igen, tényleg "túl" hasonló a sztorijuk, de szerintem ez bocsánatos bűn. Nem hiszem, hogy minden egyezés szándékos lett volna, egyszerűen csak ugyanazok az emberek írták, akik egy adott sci-fi vonalon nőttek fel és az általuk olvasott sémákat próbálják átültetni a saját történeteikre is (aki Warhammer világban járatos biztos tud még mutatni pár hasonlót).
    Ilyen közhelyes történet kidolgozás egy RTS-nél amúgysem lehetne zavaró, a baj ott volt, mikor a Warcraft világát (MMO)RPG-be ültették át - mindig megvolt a szándék a részletes kidolgozásra és néha tényleg csak ámultunk-bámultunk, hogy mennyi apróságra odafigyeltek. De gondolkozott már valaki azon, hogy hogy van megoldva a Warcraft világában pl. az utódlás kérdése? A játszható fajok jelentős részénél annyit sem tudunk a racial leaderről, hogy van- e gyerek, asszony, akármi (jó mondjuk undeadeknél ez nem érdekes), pedig tényleg ott vagyunk, hogy lassan 15 éve megy a sztori. Ezt egy stratégiai játéknál el lehetne nézni, mert bevezethetik a történetbe akármikor a nem lényeges karaktereket, de egy RPG-nél már kicsit bukfenc, hogy hopp ez meg hogy került ide (Anduin bevezetése pl. jó volt, pont ilyen kéne még vagy 20 egy időben). Most lehet, hogy ez így hülyeségnek hangzik, de rakja bárki nyugodtan oda a Warcraft lore mellé a Trónok harcát ahol mindenki valakinek a valakije és ez baromi sok lehetőséget ad a történetvezetés szempontjából.
    Szóval egy/két dimenziós karakterek: RTS-ben oké, RPG-ben nem oké (vagyis mikor megjelent a játék, még tán oké volt, de ma már kevés).

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    Sylvanas = Kerrigan, ez sztem egyértelmű

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
  • grobs

    Már a Star Wars előtt is népszerű volt Az Ezerarcú hős, azóta pedig gyakorlatilag szentírásként olvassák a forgatókönyv írók. A lényeg, hogy vannak fordulatok amitől az ember többnek lát egy történetet mint egyszerű mese. Ezeket (nem mindet egyszerre) jobb, vagy rosszabb formába muszáj beletenni ha "univerzumot akar építeni" valaki ... vagy vallás akar alapítani. Ezért ha nagyon távolról nézzük a legendás történeteket, akkor kvázi tök egyformák. Annó Harry Potter - Star Wars - Matrix, Avatar - Pocahontas összehasonlításokkal volt tele a net. Az ördög viszont mindig a részletekben rejlik. Az itt is felsorolt "hasonlóságok" ezer másik sikertelen történetben is ott vannak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/arathor/rian/simple Rian

    Más irányból közelítek: SC1 vs WC3.

    Jó régi történetek ugyan, de: SPOILER ALERT!

    A terran | alliance (human+elf+törp: az előtörténeteknek is köszönhetően nem tisztán faji alapon szerveződik a dolog) küldetéssorozatban az egyik szuperhőst megszerzi a "sötét oldal" egyik főlénye, Overmind | Lich King. Közben zajlik a belpolitikai átrendeződés.

    A második szakaszban az átállított Kerrigan | Arthas már az új csapatban tombol, és nagy csapást mérnek a jófiúkra, és hipertérugrással megérkezik Overmind | Archimonde a sokat szenvedett, megmentésre váró világba.

    De az zerg | undead győzelem csak ideiglenes, mert színre lép Tassadar | Malfurion, akik az akkor még legnagyobb veszélynek látott főlény ellen fordítják a szuperfegyvert_amire_a_gonoszok_épp_nem_gyanakodnak (dark templar energiák | ancient wisp), de előbb még nagy csatajelenet is van, a jófiúk, soraikban az átállított hős szerelmével (Raynor | Jaina) és a még kéznél levő, szimpatikus harcostársakkal (Fenix | Tyrande) megnyitják az utat a főlény felé | elállják az utat a főlény előtt egy olyan küldetésben, amiben több frakció egyesíti az erejét.

    A nagy győzelemnek nagy ára van (Aiur romokban, Tassadar | a Világfából csak a gyökérzet maradt), és akadnak igencsak érdekes lábjegyzetek, mint Illidan-féle küldetés vége, vagy az SC1-ben megjelenő utolsó mondat Kerriganről.

    Menet közben a Warcraft3-ba még belefért egy ork szál is, barna és zöld, illetve két- és négylábú jószágokkal, de hát többe is került a játék.

    A kiegészítőben az előző "győztes" (protoss | night elf) frakció kezdi a kalandozást. Egy időre még egyesítik is erőiket az ellenség zsoldjában álló hősökkel (Kerrigan | Illidan), és visszaverik a zerg | undead támadást, ideiglenesen stabilizálják a helyzetüket.

    Ezután az alapjáték első frakciója (terran | alliance) következik, de nem éppen az eredeti szereplőkkel (UED | Kaelthas), és végül már csak az UI szintjén meg olykor az aláfestő zenékben érhetők tetten a hasonlóságok az eredeti (Raynor | Jaina) küldetésekkel. Új, önálló frakciók bontakoznak ki, akik egy veszélyes_de_azért_nem_annyira főlény (Overmind Jr. | Magtheridon) legyőzését tűzik ki célnak. Végül az alapjáték "vesztes" frakciójából kiemelkedik az átállított hős (Kerrigan | Arthas), akik ezúttal a játék végén leverik a koalíciót (ez persze annyiban sántít, hogy Malfurionék valamiért kimaradtak az utolsó ütközetből).

    A Warcraft kiegészítőjében is makacsul tartják magukat az orkok, de már csak a bónusz kategóriában indulnak.

    Tetszik(1)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑