OTHER no image

Készült 2013. november 10. | írta Roodie

20

Blizzcon 2013 – Heartstone

C3RTS7JR6BE51376586154389

Ideje összefoglalni, hogy milyen információk hangzottak el kedvenc kártyajátékunkról a rendezvényen. Rögtön egy számomra megdöbbentő adat – eddig összesen 1 millió játékos jutott béta kulcshoz! Nem kis szám, és hatalmas lehet az érdeklődés, ha még mindig látok fórumokon meg közösségi oldalakon sajnálkozó embereket…

A másik fontos információ: a nyílt béta december elején indul várhatóan – a pontos megfogalmazás “egy hónapon belül” volt, szóval aki olyan szerencsétlen volt, hogy még az egy millióból sem jutott neki kulcs, számolgathatja a napokat, nem kell már sokáig nélkülöznie.

Pár további érdekes statisztika is elhangzott, például az, hogy a jelenlegi 3 csillagos mester fokozatú játékosok 44%-a egyáltalán nem költött valós pénzt a játékra. Magasabb szinten a játékegyensúly is többnyire rendben van (azért egy kisebb priest és hunter nerf belefér még hamarosan, a Mind control 10 manás lesz, hurrá!), október során figyelték az adott napi top deckeket, és három adott napon mindig más-más pakli volt a csúcson éppen.

heartstone_ranks

A megjelenés idejére teljesen rendbe rakják a ranked játékmódot. Minden hónapban resetelődnek a rangok, a játékosok a 25. szintről indulnak, amelynek elnevezése “haragos csirke”. Ha nyersz egy ranked meccset, akkor kapsz egy csillagot – 5 csillag után feljebb lépsz egy szintet, azaz a hatodik csillag megszerzésével a 24. szintre ugrasz, amelynek kódneve “lepragnóm” 🙂 Természetesen minden ranghoz saját kis ikon jár. Ha sok meccset nyersz egymás után, akkor akár több csillagot is kaphatsz egyszerre, magasabb szinteken viszont a vereségért levon csillagot! Ha eléred az 1. szintet, akkor egy speciális rangot kapsz: Legenda leszel, ezt a rangot nem lehet elveszíteni, csak az évad-reset során. A legendás rang ikonja közepén egy nagy szám jelzi, hogy hányadik vagy a top játékosok között a régiódban. Az egész átalakítás célja, hogy a szintlépés egyértelmű és jól követhető legyen.

Bár a kiadásra nem lesz kész, de egy további pofás újítás lesz, hogy ha nyersz 500 meccset egy karakterrel ranked módban, akkor megkapod az adott karakter arany verzióját – ez ugyanúgy animált, mint a jelenlegi arany lapok, nagyon pofásan néznek ki. Dolgoznak egyébként folyamatosan az animációkon, varázslat-effekteken is. Lesz új aréna kulcs is, amelyikkel 12 győzelemig lehet majd menni. Disconnect esetén lesz türelmi idő, ami alatt újra kapcsolódhatsz a megkezdett játékhoz.

heartstone_iphone

A hosszú távú terveikről is volt szó, sokak számára a legörömtelibb hír, hogy valamikor a jövő év közepén iPhone, Android és Windows 8 Touch készülékeken is elérhető lesz a játék.

Kiegészítők – ahogy várható volt, lesznek majd kiegészítők, egyedi új lapokkal természetesen. Számtalan érdekes mechanikát akarnak kipróbálni és bevezetni ezeken a paklikon keresztül. Ezek ritkábban fognak érkezni, viszont az igazi meglepetés, hogy lesz PVE is a játékban – úgynevezett Kalandokat fognak kiadni a nagyobb kiegészítők között, ezek speciális, a gép irányította ellenfelek/szörnyek lesznek, előre összerakott durva paklikkal, szintén egyedi mechanikákkal. Ha valaki játszott a régi WoW kártyással, az talán emlékszik még az Onyxia kiegészítőre, ha ezek a kalandok ahhoz hasonlóak, akkor bizony hatalmas fun lesz! A jutalom természetesen itt sem maradhat el, kisebb kártyacsomagokat kapunk majd a küldetések teljesítéséért.

Összességében azt gondolom, hogy ez a játék lesz a Blizzard fejőstehene 2013-ban. Hatalmas az érdeklődés, és aki eddig kipróbálta a játékot, az mind dicsérte, tetszik a hardcore Magic játékosoknak éppúgy, mint azoknak, akik TCG kártyát még életükben nem fogtak a kezükben. Várhatóan a kiegészítők és kalandok fizetősek lesznek, de tuti kitalálnak még valamit, amivel csökkenthetik a havi hobbikeretemet! Én például simán kiadnék pár eurót azért, ha Garrona lehetne a rugó paklim karaktere! És persze a helyükben jó kis versenyeket is szerveznél, egyedi lap jutalmakkal – és belépődíjjal. Nem kell itt nagy összegekre gondolni majd, pár eurókra, de amennyien ezt játszani fogják, ezzel is halálra keresheti magát a Blizzard.

Szóval fényes jövő áll a játék előtt. Várom!

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: ,


  • warruth

    Ez valóban egy olyan húzása a Blizzardnak, amibe semmilyen irányból nem tudok bele kötni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Teli

    A játék megvásárlása pénzbe fog kerülni, vagy mindenkinek ingyenes lesz vagy csak WoW-előfizetőknek?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Shutdown_in_5

    @Teli: Természetesen mindenkinek ingyenes lesz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    Így van, teljesen ingyenes lesz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Frozen

    Annyira nem fogott meg az elején a nagy hype, de ha már rámsóztak egy béta kulcsot, gondoltam teszek egy próbát. Rá kellett jönnöm, hogy ez egy b*szott jó game. (van, hogy csak azért rakok be egy lapot, mert kíváncsi vagyok a hangjára :D).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • vazzeee

    Kaptam kb két-három hete béta kulcsot, mindjárt Mastersben vagyok, én sem vettem még se paklit se aréna belépést(mondjuk utóbbit tervezem), és alig játszom rankedet, első este amikor megkaptam felmentem platinába! 😀
    A priestek és magek hihetetlen idegesítőek, és nehéz ellenük játszani, nem lehetetlen megverni őket de azért 7-3 arányban simán ők nyernek (legalább is ellenem).
    Nehéz a rare és epic paklik ellen bármit is tenni, de azért mi magunk is juthatunk könnyedén jó lapokhoz (pl kb 10 pakli után nyitottam egy Edwin VanCleef-et).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • vonos82

    A priest balance kellett, a legidegesítőbb ellenfél jelenleg (nem mondom, hogy OP, de idegesítő...)

    A hunter nerfet viszont piszkosul nem értem. Azon megy a sírás, hogy az egy kör alatt ölő Unleash the Hounds combo pakli milyen szemét meg OP, erre hoznak egy olyan változást, ami még több huntert tol ebbe a pakli irányába, hiszen a hunter egyetlen laphúzó "gépe" le lett nerfelve. Nem lehet kint tartani az asztalon mert csak 1 HP-ja van, tehát érdemes inkább abban a körben megölni a delikvenst. Ez szerintem rossz döntés, pláne, hogy a fórumokon rengeteg jó ötlet található.

    A ranking rendszer jó, remélem, az ellenfél rankját is lehet majd látni.

    A paklik elég lassan jönnek, kétnaponta egy ötlapos pack. Azért ez is 75 lap per hó, ennek egyötöde rare vagy annál jobb. Megjegyzem, hogy az univerzális shaman paklimban van 10 basic (ingyenes), 12 common és 8 rare kártya, sem epic, sem legendary nincs benne mégis szépen teljesít.

    A balance teljesen rendben van, természetesen vannak erős lapok és képességek, de összességében nincs nagy para. Elég nagy eséllyel meg lehet mondani hogy egy class mivel játszik, ugye a FotM összeállítások, de mindig van egy-két különc pölö charge-os dudu, enrage-es mage (LOL) és társai ...

    A legnagyobb sírások az egy kör alatt ölő paklik miatt vannak, mint például a már említett hunter, a giant-os warrior és a buffer priest.

    Összességében nagyon jó játék, mindenkinek ajánlom. Egyszerű, könnyen megérthető, kevés szabály van amikre figyelni kell és FUN!

    Taz'Dingo mindenkinek 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • HeiNeKKeN

    A priest perpill azért (is) erős, mert egy deka expert lap nélkül is magas ratingre lehet vele feljutni, plusz a 2 attack-függő fix killer (SW:P + D) és az MC nagyon jó singletargetre, Nova meg tableclearre.
    Az MC nerf érthető, hisz bármilyen legendary-tömött paklit a fentiek miatt elég jól tudsz kontrollba tartani (sikerült már egy szembejövő Cenarius-Ysera-Raggi-Hogger ellen is nyerni így...); viszont attól hogy 8-ról 10 lesz ugyan úgy benn lesz mindenkinél, szerintem nem így kellene változtatni rajta. (ha meg még rosszabbul változtatnak rajta, semmi baj; Faceless és utána lövöd le amit kell, 1 lappal több de megoldottad ugyan úgy).

    Szerintem a megoldás felé valamilyen az ellenfél körében is kijátszható mechanika lenne (pl. valami interrupt), mert szép meg jó ez a secret, de zömmel lehet sejteni hogy épp mi van lenn (egy hunter meg mondjuk leszedi Flare-el).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    Gondolom azon még igazítanak, hogy vásárlás nélkül ne lehessen haladni rendesen hiszen azért fejlesztik a játékot, hogy hozza a pénzt, nem jótékonyságból.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Endyr

    A tournament kimaradt a hirekbol, itt a link ahol meg lehet nezni:
    http://www.twitch.tv/wow/b/478168971

    Nagyon erdekes matchek voltak, jopar kimondottan epic es szorakoztato. Akit kicsit is erdekel mindenkepp javaslom megnezesre.

    ui: 29:40-nel kezdodik az 1. meccs.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @Charmed: Semmi szükségük rá, ha tényleg fizetősek lesznek a kiegek meg a PVE rész 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Teli

    @Shutdown_in_5:

    Kösz! Tiszta karácsony! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://wowchatcomics.blogspot.com DeluksZ

    Nagyon várom már a HS-t, bár ez az uj rang rendszer nem tudom, mennyire tetszik nekem. Majd kiderül. Frankó lenne összehozni az 1. szintet, aztán nem kéne vele foglalkozni többet:P

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Dvid

    Kisebb és könnyebben orvosolható gond az imbalance, lehet állítgatni ezeken. A nagyobb gond a játékmenettel van szerintem, konkrétan az, hogy a meccsek első 2-3 köre túlságosan meghatározó a végkimenetelt tekintve és mivel nagyon kevés lappal indítunk ezért borzalmasan szerencsefüggő is pont ez az időszak. Ez marha idegesítő a játékban és gyanítom változtatni sem nagyon lehetne már rajta. Amúgy pöpec, nyilván félkész még és van pár bug, de hát béta.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    Jó húzás volt ezt megcsinálni. Eleinte anyáztam, aztán beletörődtem hogy a Blizzard egyelőre közel sem olyan mélységekben gondolkodik, mint a Magic the Gathering rendszere. Ami időt eltöltöttem vele, az szórakoztató volt. Egyelőre kevés a utility sajnos, és a végtelenségig leegyszerűsített manarendszer nekem még mindig indokolatlannak tűnik.

    Mennyire állatul működne, ha lenne több manád, pl. energy, rage, holy power, shadow power, stb, és a komolyabb lapok több energiaforrást igényelnének. Mellesleg a balance is egyszerűbb lenne talán. Az felvenné a versenyt variálhatóságban a komolyabb CTG játékokkal. Akkor csettintenék basszus és leülnék évekig játszani egy ilyennel. Ha így lenne hosszútávon, akár skineket is vennék a deckekhez, amit az ellenfél ugye nagyon jól lát, mert az én kártyáim hátlapja látszik nála. Csak hogy ne ugyanolyan legyen a cuccom, mint mindenkinek... 😉 Szóval nem előnyszerzés miatt fizetnék simán pénzt érte.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.youtube.com/kockabrigad Rertez

    @Rertez: WTB edit. TCG, de inkább CCG (Collectible Card Game) lett volna az a CTG.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • history chanell

    most vettem észre, hogy az Ysera lapot Szikaszi gábor rajzolta!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • history chanell

    Szikszai*

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • gali

    1 millió kulcs...
    én meg még mindig csak sóvárgok utána 🙁
    ha valaki esetleg tud segíteni rajtam akkor g4l1@freemail.hu
    köszi 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Darkdispell

    Valaki akinek van egy felesleges HS bétakulcsa szánjon meg *-* g.brownie90@gmail.com

    nagyon köszi előre is

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑