STARCRAFT Screenshot 2016-07-18 13.31.59

Készült 2016. július 18. | írta Astonkacser

7

MMR-t is mutat az új SC2 ladder

Nem régen jelent meg a Starcraft II legújabb frissítése a 3.4.0 patch. Ebben megtalálhatjuk a szokásos javításokat, bugfixeket és Co-op mission balansz változtatásokat is.

Ami viszont érdekes az az, hogy innentől a UI különböző felületein, például a profilon, a meccs összegző képernyőn és a ladderen is mutatni fogja a battle.net a játékosok MMR-jét, vagyis a MatchMaking Rating-jét.

Azért érdekes ez, mert a Blizzard mindig is ódszkodott attól, hogy megmutassa a játékosoknak az aktuális MMR-t, amivel egyértelművé válik számukra az, hogy mennyire is jó játékosok a rendszer szerint. Ennek több oka is van. Egyrészt demoralizáló lehet azoknak akik éppen csak elkezdik a játékot, és a társaikhoz képest olyan lemaradásban érezhetik magukat ami csökkenti az esélyét annak, hogy egyáltalán időt és energiát tegyenek a játékba. A másik az, hogy az emberek úgy általában nem szeretik ha hasonlítgatják őket másokhoz. Sokszor jobb az, ha megmarad önmaguk illúziójában és nem teszi a rendszer folyamatosan az arcukba azt, hogy: “Igen, te továbbra is egy középszar játékos vagy.”

FJ0S0DW78CSG1466800367792

Persze a dolog megváltozik ha a kompetitív világot tekintjük. Ott ugyanis ez egy egyértelmű visszajelzés a játékosnak. Egy erősebb ellenfelet legyőzni mindig felemelő érzés lesz és a befektetett munka megtérülését jelzi. Fordított esetben ha egy gyengébbtől kapunk ki az rávilágíthat gyenge pontjainkra amin dolgoznunk kell.

Kiváncsi leszek hosszabb távon mit fog jelenteni ez a játéknak. Az már most látszik, hogy a Starcraft II egy elit táborrá vált, különböző források 100.000 és 200.000 közé teszik azok számát akik aktívan játszanak, de egyes becslések azt állítják ez a szám maximum 60.000.

Így hát nem meglepő, ha a Blizzard úgy döntött, nem az új játékosokra koncentrál, hanem a meglévő e-sport communityre. Jó lenne pontos statisztikát is tudni, de a Blizzard ma már nem közöl ilyen számokat.

Azért azt sejteni lehet, hogy a Starcraft II-ben egyre kevesebb pénz van. Mutatja ezt a Nova kiegészítő körüli hírzárlat is, ami szerintem nem lett túl sikeres. És mutatja az is, hogy az a David Kim aki annak idején a Starcraft II csapat egyik tesztelője volt, ma már egy teljes Developer Update-et csinál arról, hogy a ladder láthatóvá teszi az MMR-t.

Mindesetre úgy néz ki, hogy a játékosok már régóta várták ezt a változtatást, és az átlátszó rendszer számukra nagyon is előnyös lesz. Ha a dolog sikert hoz a Starcraft II-nek, akkor biztosra veszem, hogy ezt a rendszert hamarosan viszont láthatjuk majd a Heroes of the Stormban és a WoW PvP-ben is.

A teljes ladder rewampról itt olvashattok.

Tetszik(1)Nem tetszik(0)


  • https://battle.net/recruit/X6PXJJLMR8 Khas Dylar

    "az emberek úgy általában nem szeretik ha hasonlítgatják őket másokhoz"

    Itt egy kicsit pontosítanék 🙂 (de csak mert én ilyen kis kötözködős vagyok)
    Mindenféle laddernek, achievement rendszernek az az alapja, hogy az emberek szeretik méregetni az e-péniszt. Az emberek azt nem szeretik, ha a rendszer az arcukba nyomja, ha "szarok" és nem látják a változás esélyét sem.
    Ennek fényében külön jó ötlet megmutatni az MMR-t, mert az ott szereplő Élő-pont-szerű szám elég finom mérce ahhoz hogy +/- 50-100 pontokat ingadozzon, ergo tud progress-t mutatni ott, ahol valójában stagnálás van.

    Amúgy az SC-ről kicsit globálisan: amikor Kim zászlós a videó végén elkezd arról mesélni, hogy megváltoztatták a ladder upgrade animációját és új, látványosabb keretet kaptak a portrék... na, ott egy picit összeszorult a torkom. Az ilyen update-eket a patch notes-ok végére szokták tenni az apróbetűs részbe, amit már tényleg csak a hírblogok szerkesztői és kábé devek anyukája olvas el, nem pedig kiemelni feature-ként.
    Nagyon sajnálom, hogy ennyire stagnálni látszik az SC-fejlesztés, de megmondom őszintén, nem nagyon tudom, hova lehetne fejleszteni. A Legacy of the Void óta nem jött új feature (most tekintsünk el az új Co-op commanderektől, az nem sok), a Nova kampány meg fizetős, ami szerintem eleve egy albaltázott próbálkozás volt a DLC-k bevezetésére.

    Nem tudom, a Blizzard mennyire akarja életben tartani az SC2-t, de úgy látszik, pénzt nem hajlandó érdemben áldozni rá. Amit én látok, hogy talán egy SC3 tudná kicsit felrázni a dolgokat, de arra semmi esély nincs, legfeljebb olyan 5-10 év múlva legkorábban. Persze egy SC-MMO is jól esne az embereknek, de erről mindenfélét mondott már a Blizz, leginkább azt, hogy nem fog házon belül konkurenciát csinálni a WoW-nak (amiről ugye tudjuk, hogy haldoklik).

    Tetszik(4)Nem tetszik(0)
  • ARmES

    Off/HotS:
    Remelem a HotS-ban is hivatalosan is ki lesz irva es javitanak is a mostani rendszeren.
    Soloban toltam le a 20 meccsem, rank 50-en kotottem ki. Csak rageafk meg DC volt midnegyik meccsemben, amit elveszitettem. Amiben nem, azt mind megnyertem. Akivel ketten megyunk, most rank2, mert egy cimbivel mentek vegig, aki szinten rank1-4 kozott mozog. Bementunk ketten, Rank7+Rank45, kaptunk rank20 koruli emberkeket porba alaztuk nagyon csunyan. A vicc szerintem itt jott, amikor pontosan annyi XP-t kaptunk mindketten, amiert rank20-as embereket vertunk.
    Neki rank2 lett a vege, nekem rank 40.
    Csak nekem tunik borzalmasan rossznak a rendszer?

    Tetszik(0)Nem tetszik(2)
Back to Top ↑