SWTOR no image

Készült 2012. január 5. | írta Roodie

47

Az erő legyen velem…

… ha a fanboyok ezt elolvassák. Van egy elszánt rajongói réteg ugyanis, amely aljas támadást lát mindenféle kritika mögött, amellyel a szent játékot illetik illetéktelen illetők (elnézést). Illetéktelen szerintük bárki, aki rosszat ír/mond a játékról. Nos, ennek a cikknek neki se kezdjenek akkor, azt javaslom. Merthogy ez egy kritika lesz a játék első 35 szintjéről, afféle gyors beszámoló, magánvélemény, az a fajta, amelyet annyira nem szeretnek a szemellenzős rajongók. Nekik röviden összefoglalom – nem rossz, de lehetne sokkal jobb is. Viszlát.

Nehéz dolgom van a cikk írásakor. Rengeteg mesélni való anekdotám lenne, találkozásokról, küldetésekről, párbeszédekről, mókás hibákról, ám ezek jórészt a fő történet küldetéseihez kötődnek, amely poénjait nem szeretném lelőni, ugyanis ez a játék legnagyobb erőssége: a fő történetszál. Ennek ellenére elég hosszúra sikeredett a leírás, elnézést érte, de még így is rengeteg dolgot kihagytam, például az űrcsatákról egy szót sem ejtettem, vagy a grafikáról, a hangokról.

A kezdetek

Első karakterem egy sith warrior lett, mégpedig egy nehézvértben feszítő juggernaut, mivel köztudott rólam, hogy igen komoly nehézvért-fétissel áldott meg a sors. 35. szintig jutottam el kényelmes, családapás tempóban. Természetesen egy karakter nem karakter, és az adott problémákat több szemszögből is meg kellett vizsgálnom, ezért indítottam egy másikat is. Bounty hunter, mercenary, 28. szintig jutott – talán nem kell mondanom, nehézvértben feszít ez is.

Az első benyomásaim meglepően jók voltak (jobbak, mint a bétában). Pár trükkel sikerült elfogadható FPS-t kicsikarni a gépemből, és mivel szabadságon voltam a megjelenés napjától, végig tudtam sok-sok küldetést vinni, így az élmény is más volt, jobban el tudtam merülni benne, és odafigyelni az apró részletekre.

Izgatottan szaladgáltam, örvendeztem a fénykardnak, küldtem az első társat ékkövekre vadászni. Teljesen rendben volt minden, a karakter maga, az NPC-k, a szinkron, még a mellékes küldetések is teljesen lekötöttek.

Egy fénykardos cool srác

Átkerültem végre a birodalmi flottára, és itt azért már szembesültem az első bosszantó problémákkal. Az állomáson képregénnyé vált a játék, aukciós házban (azaz galactic market) próbáltam pár jobb nehézvértet keresni az advanced class kiválasztása után, de nehéz úgy, hogy a szűrők nem működnek rendesen, és egy egyszerű sorbarendezés esetén teljesen más a találatok száma a csökkenő és a növekvő sorrend között.De ez akkor még nem zavart. Tankként behívtak egy Black Talon flashpointba – ez a normál group instance SWTOR megfelelője, a Black Talon pedig a beugró, ami 2 játékossal is teljesíthető (a társak segítségével), mi hárman futottunk neki. Minden percét élveztem, annak ellenére, hogy a tankolás annyira nem ment a juggernauttal – egy stance és egy taunt az összes eszközöm, miközben egész groupok jönnek szemben. De ezzel együtt is kiválóan szórakoztam, ráadásul még az átvezető párbeszédek is érdekesek voltak, akkár sokadik alkalommal is. Ugyanis az ilyen átvezetők során lehetőség nyílik a társalgásban saját válaszokat adni. Például kérdez valamit az NPC, és minden játékosnál megjelenik a karakterére jellemző 3 opció. Kiválaszt egyet, a többiek is, és a gép egy véletlen sorsolással eldönti, melyik játékos válasza lesz a csapat, mint egység “hivatalos” válasza. Emiatt majdnem mindegyik Black Talon run alatt volt pár teljesen új szöveg a csapattársaim részéről – a birodalmi ügynök beszólásai különösen tetszettek, mint ahogy a fejvadász “arcoskodása” is.Van benne kraft!

Sok kritika éri a crafting és companion-rendszert is, nekem különösebb bajom egyikkel sincs. Remek megoldásnak tartom azt, hogy a társakat el lehet küldeni alapanyagokat, recepteket gyűjteni, és craftolni is. A probléma inkább az így létrehozható dolgokkal van – jelenleg pár szakmának van csak értelme, mert a küldetésekből, tokenekből és flashpointokból összeszedhető holmik általában jobbak, mint a gyártottak, ráadásul a gyártás maga sem olcsó mulatság.

Vendor ablak

A társaknál egy sajátos érték, az affection jelzi, hogy mennyire vagytok jóban. Minél magasabb ez az érték, annál hűségesebb az adott társ, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy a crafting és alapanyag-szerző küldetéseket gyorsabban, jobb esélyekkel teljesíti. Növelni az egyes párbeszédekben választott megfelelő opcióval (az első társ esetében ez nekem sosem sikerült, szerintem azóta is mínuszban van vele a mutatóm), illetve speciális ajándékokkal lehet (ezeket vásárolhatod, de bizonyos crafting alapanyagszerző küldetésekkel is be lehet szerezni).

A fő ágon haladva sorra kapjuk majd a társakat, az első társat követi a hajó megszerzése után az azzal járó, hihetetlen módon irritáló beszélő robot – folyamatosan pofázik, de tényleg, elviselhetetlen!

Közjáték

Egy pillanatra megszakítom a folyamatot, hogy pár szót ejtsek az Ahto City szerver közösségéről. Alapvetően nem lenne rossz, más játékokhoz képest meglepően kevés a “ha nem tetszik, takarodj vissza wowozni anyu pénzéből” jellegű beszólás (óránként 2-3 ilyen “vita” kevésnek számít?), és értelmes kérdésekre többnyire értelmes választ is kap a kérdező, ami már-már példátlan.

Két kifogásolni valóm van.

Az egyik személyes, és engem halálra idegesít. Sok MMO játékot kipróbáltam már, némelyikkel azóta is játszom (talán megelőzhetem az “ez is csak egy rohadt Activision-fizette wow-fanboy köpködő írása” kommenteket, ha megemlítem, hogy mostanában a LOTRO-ban sokkal több játékórám van, mint a Warcraftban), de ennyi aljas, mocskos quest objective lopó senkiházival még nem találkoztam, mint itt. Bárhol, bármerre jártam, ha egy küldetés felveendő/használandó céltárgyát ellenfelek védték, akkor hétszentség, hogy a támadásom pillanatában megjelent mögöttem valaki, és amíg én küzdöttem az életemért, lazán odasétált, és felvette/használta a holmit. Ami azért probléma, mert 1) itt nem lehet harc közben felvenni/használni ezeket többnyire, 2) a repop ideje 1 perctől 10 percig terjed, 3) még ha újra is teremtődik az adott céltárgy, vele együtt néha az azt védő ellen is megjelenik rögvest, így felvenni vagy használni már nem tudod. És a támadás pillanatában ugye megint arra jár valaki…

A másik szimplán mulatságos. Előfordul (meglepően ritkán, és az esetek döntő százalékában véletlenül – és itt meg kell dícsérjem az Ahto City magyar közösségét, tényleg ritka!), hogy valamely honfitársunk magyarul ír a general chatre. Nos erre MINDIG érkezik egy válasz, hogy “generalon ne beszélj magyarul légyszi”. Nem whisperben. Hanem ott helyben. Átfogalmazva – rászólnak a general chaten magyarul, hogy a general chaten nem beszélünk magyarul. Nooormális?

Dzsungelláz

A sivár, sivatagos kezdő zóna után következett Dromund Kaas, a Sith Birodalom fővárosa, amely egy dzsungelbolygón található, ezt pedig Balmorra követte, ahol éppen polgárháború dúl. Mindkét bolygó hangulata tetszett, a dzsungeles részek a kóborló állatokkal éppúgy, mint Balmorrán a sok szétlőtt jármű és épület romja – és valamiért teljesen odáig voltam a hatalmas légvédelmi ágyúkért, amik folyamatosan lőnek az ég felé. A mellékküldetések is érdekesek voltak még, de itt azért már elkezdtem belefutni a következő adag problémába.

Legtöbbjük apróság, ám az a helyzet, hogy ezek az apróságok csak gyűlnek, csak gyűlnek a játék során, és amint átlépik valaki tűréshatárát, kezd negatív ítélete lenni a játékról, függetlenül attól, hogy milyen jól szórakozik. Pedig tényleg nem világrengető dolgok ezek. Lett egy leadhatatlan, törölhetetlen küldetésem. Rengeteget kellett ide-oda rohangászni. Időnként egy-egy skill nem működött, vagy beragadt az animációja. Esetleg kétszer, háromszor kellett a gombra nyomnom, hogy elfogadja (bár ez az utóbbi napokban mintha megszűnt volna). Előre meghatározott útvonalon őrjáratozó elit robotra ráugorva az hirtelen visszateleportált az útvonala kezdetére, én meg ott álltam egy CD alatt lévő force jump skillel, valamint egy tőlem sok-sok méterre lévő, igen dühös elit robottal és két barátjával (akik az útvonala kezdeténél ácsorogtak), akik a közeledési kísérleteimet heves tűzzel fogadták. De ezek még bőven tűréshatáron belül voltak.

Hogy fogod azt a pisztolyt, fiam?!

És a rengeteg, rengeteg szaladgálás. Menj ide, menj vissza, most megint ide, majd amoda, eleinte gyalog, utána futva, majd egy lassúcska járgánnyal. Vannak bolygók, ahhol nettóban majdnem több időt töltöttem utazgatással, mint a gyilkolászással.

És a bónusz küldetések. Eleinte örömmel fogadtam őket, de aztán már annyira megutáltam, hogy Balmorra óta hagyom őket a fenébe. Mik is ezek? Amikor az adott bolygón megcsinálod a fő szál küldetéseit, valamint a mellékes dolgokat, elégedetten hátradőlsz. Elvégre van azért egy határ, ameddig egy adott zóna, és az ott lévő ellenfelek érdekesek és hangulatosak, és ezt a határt remekül belőtte a Bioware, mire elkezdtem volna unni az adott területet, pont végeztem a történettel, és mehettem az űrkikötőbe, hogy elhúzzak onnét. Aztán a hajód felé menet eléd áll egy NPC, és megátkoz a bónusz küldetésekkel. Amelyek első lépése egy vadiúj quest hubba vezet. Ahol, ha befejezed a fő- és mellékfeladatokat, átirányítnak egy másik, vaidúj quest hubba, ahonnét a következőbe… Ezeket persze nem kötelező teljesíteni, de rengeteg tokent adnak. Minden bolygónak saját gyűjthető tokenje van, amikből vendoroknál elég jó cuccokat lehet vásárolni. Ha nem csinálod meg a bónuszt, akkor csak a saját holmijaidra lesz elég tokened, a kísérők felszerelésére nem jut, márpedig a kísérők nagyon fontosak, nélkülük elég nehezek a küldetések.

Pöröly Űrállomás

Közben persze jöttek a komolyabb flashpointok is, Hammer Station és Athiss. Hammer Stationt még simán tudtam tankolni DPS talentezéssel, bár az aggróval voltak gondok, de hát az ősi bölcsesség szerint aki lehúzza az aggrót a tankról, az meg is érdemli a pofonokat. Élveztem az összes harcot (egyik sem alap tank&spank), és itt már sokkal kevesebb beszélgetés van, mint Black Talonban. Athiss már keményebb hely volt, oda bizony kevésnek bizonyult a DPS talentezésű juggernautom, a healer nem tudta tartani a tempót, de DPS-ként is szerencsére volt esélyem bejutni, és az is nagyon tetszett. Tegyük hozzá, casual vagyok, nem hardcore raider.

Az egyetlen probléma a flashpointokat tekintve a korrekt LFG eszköz hiánya. Sokak szerint nem is kell, mert ott a chat, meg különbenis. Igen, a regionális chat, ahol nagyjából napi 1-2 LFG hirdetés jelenik meg. A többség pedig a birodalmi flotta állomásán keres csapattársakat, hiszen ott lehet belépni a flashpointok ajtaján. Azaz vagy az állomáson ácsorogsz, és lesed a chatet, vagy pedig csinálod a küldetéseket, és sosem jutsz le (minden persze DPS-ként igaz, healerként, tankként itt sem kell sokáig várni az állomáson). De ha még meg is hívnak questelés közben, akkor el kell jutnod a flashpointra. Teleportálni közvetlenül az állomásra ugyanis nem lehet. Azaz átvágod magad az ellenségen (a mountként szolgáló siklóról egy rádtösszentés hatására leesel), eltaxizol a településre, ahonnét indul a komp az állomásra, beszállsz, kiszállsz, felliftezel, belépsz. Ha megcsináltad az instát, akkor ugyanez vissza.

Picit körülményes a talentek csereberéje is, mert hiába van a töltő képernyőn egy tipp, hogy nyomd meg a gombot a talent képernyőn – az a gomb nincs ott, hanem az űrállomáson lehet egy NPC segítségével resetelni. Kényelmetlen, főként a hibrideknek, hiszen tankként szintezni nem egy leányálom – de DPS-ként flashpoint csapatot találni sem.

Sokan felróják a játéknak, hogy advanced classt nem lehet változtani. Ez véleményem szerint ökörség, ezek nem külön talent-ágak, amiket csak úgy csereberélhetni kellene. Bár mind a juggernaut, mind a marauder sith warrior, a kettő teljesen különböző class! Persze megtéveszti az embereket, hogy mindkettő sith warrior, meg a sztorijuk is közös, de ettől még gyökeresen eltér a kettő. Maradjon is így.

Néddmá’, egy Jedi!

A PVP viszont óriási csalódás volt. Először is az FPS gondok. Hiába ingadozott ez az érték a játékban átlagosan (kültér, beltér, város, puszta, flashpointok) 30 és 60 között, Hutballon leesett 10-12 FPS-re. Játszhatatlan. Az óriási skill lagról nem is beszélve, sokszor hosszú másodpercek telnek el a gomb megnyomása és a képesség tényleges “elsülése” között – ami egy közelharcos karakternél igencsak kellemetlen. Out of range, az persze, anyád. Arról nem is beszélve, hogy időnként az adott warzone töltőképernyője kivág a karakterválasztóra.

A másik probléma – a Hutball. Ez az egyik warzone. Gyűlölöm. Aki nem ismerné – vérfoci Star Wars módra. Probléma kettő van vele. Az egyik, hogy azért némi csapatmunkát feltételezne, ami véletlen összerakott bandával esélytelen. Másrészt tele van platformokkal, ami 10 FPS-sel játszva nem éppen kellemes. És persze állandóan azt adta be a játék, tízből talán egyszer jutottam be a Voidstar warzoneba (ami sokkal élvezetesebb, támadó/védő felállásban küzdenek a felek egy csillagrombóló belső terében). Alderaant egyszer sem láttam. Persze ezen semmi meglepő nincs, az Ahto City szerveren a legóvatosabb becslések szerint is 3:1 a sith:jedi arány, de sokak szerint inkább 5:1, és a Hutball az egyetlen, ahol sith csapat összemérheti tudását egy másik sith csapat ellen.

Félreértés ne essék, ez nem a Bioware hibája, egyszerűen így alakult a szerver populációja. Ami sokat segítene, az több szerverrel közös warzone rendszer, ehhez viszont megintcsak egy korrekt LFG-rendszer kellene, ami jelenleg nem áll rendelkezésre.

Annak ellenére, hogy PVP szerveren vagyunk, küldizés közben nem sok jedit láttam. Konkrétan a 35 szint alatt háromszor futottam bele ellenségbe. Egyszer 20. szint körül csapott agyon és corpsecampelt három 40 körüli jedi. Aztán picit később egy magányos 42-es döntött úgy, hogy most elégtételt vesz rajtam. Végül Alderaanon támadott meg egy velem egyszintű jedi, akinek sikeresen feldugtam a piros fénykardom, hiába, a juggernaut kemény, mint a vidia, pláne, ha dühöz az ellopott küldetés céltárgyak miatt.

Vader feels blue

Következett Nar Shaddaa, a kedvencem az összes eddig látott pálya közül. A küldetések végre egy helyen találhatóak, az utazgatás minimális, városi környezet, remek melléksztori, minden percét élveztem. Tatooine már nem ennyire pozitív – bár ez is nagyon hangulatos pálya, a küldetések kezdtek ellaposodni, és itt megint rengeteg utazgatás vár a gyanútlan játékosra. Alderaan már kifejezetten unalmas zóna volt, Taris nemkülönben. A fő küldetésszállal semmi probléma, az továbbra is remek, de a mellékküldetések egy idő után teljesen egy kaptafára készülnek, és ezt még a sokszor kiváló dialógusok sem mentik meg.

Még butítottan sem csúnya a játék

A problémák is sokasodtak. Megjelentek az evadelő ellenfelek. Az új társam gyógyítás képességének az effektje rajtam ragadt, így a következő zónaváltásig élénk neonzöldben pompázott a karakterem. A társamnak hiába állítgattam be, hogy mely képességeket használja és melyeket ne, amint felszálltam a járművemre, ezeket elfelejtette. Flahspointba lépés közben disconnectet kaptam, újra bejelentkezve átestem a padlón és meghaltam. Egy helyen leestem a taxiról is.

Itt fordult a lelkesedés részemről bosszankodásba. Hirtelen azok a dolgok is idegesítettek, amelyek fölött eddig szemet hunytam. Az UI scale hiánya, és az, hogy a jobb oldalra kitett action barra rálóg a warzone UI egyik eleme, így a két legfelő gombot nem lehet egérrel elérni. Hogy nem lehet átrendezni az action barokat. Hogy az “í” billenytű nem bindolható. Hogy 2011-ben egy MMO játék chatje az ő és ű betűk helyett egy négyzetet rak ki. Hogy offline havert nem lehet a friend listhez hozzáadni. Hogy a party chatet időnként nem látom. Hogy eddigre már 4 törölhetetlen küldetésem volt. Hogy 3-4 óránként újra kellett indítanom a klienset. Hogy a térképen egyszerre csak egy szűrő lehet aktív. Hogy egy másik terület térképét csak akkor tudod megnézni, ha van oda küldetésed. Hogy a “high” textúra beállítások ellenére egy rakat randa, homályos textúra van a játékban. Hogy a guild lista egy idő után az online tagok kétharmadát nem mutatja, és akiket igen, azoknál sem műküdik a jobbklikkes üzenetküldés/csapatba hívás. Class balance egy vicc, ráadásul bár a felszínen sokfélék a karakterek, bizony a gyakorlatban sajnos nem is annyira különböző egy DPS juggernaut és egy DPS mercenary – kis ütés/lövés, nagy ütés/lövés, debuffot felrakó ütés/lövés, csak a debuffolt ellenre használható nagy ütés/lövés, channelezett ütés/lövés nagy CD-vel, a nagy CD-t csökkentő talent… Mintha csak az animáció lenne más, és egy-két extra képességet kapna mindegyik az egykaptafán felül.

Amatőr dolgok ezek, és egyenként nem tűnnek nagy valaminek, de így, ömlesztve bizony kiverik a biztosítékot a semleges, szimplán szórakozni vágyó játékosnál. Persze dolgozik az összesen a Bioware, de a játékot ebben a formában kihozni szerintem baklövés volt. Ha várnak pár hónapot, akkor ezeket könnyedén orvosolhatták volna, befejezhették volna a félbehagyott dolgokat (end-game PVP zóna egy vicc, a legacy rendszer pedig csak ígéretként létezik – kapod a pontokat a legacy szint növelésére, de hatása egyelőre semmi), és talán a supportos emberek megfelelő képzésére is maradt volna idő.

Maguk nem ezeket a robotokat keresik

Nehéz objektív véleményt adni a játékról. Egyrészről maximálisan megértem a fanyalgókat, a rengeteg hiba félkész termék benyomását kelti, és a nevetséges support miatt özönlik a szenny a fórumokra mindenütt, még ha sokszor ki is derül később, hogy félreértés vagy hoax volt az egész. Másrészről a rajongókat is megértem, mert ha valakinek a történet kiemelten fontos a játékmechanika, a flashpointok és a pvp ellenében, az otthon érezheti magát, hiszen egy remek sztori részese lehet a valaha készült második legjobb sci-fi univerzumban (nézzétek el nekem, a megrögzött Warhammer 40K rajongónak ezt a 2. helyet), amelynek a hangulatát maximálisan eltalálták.

Space Hulk?

Én magam fanyalgok picit. Engem bosszantanak a hibák, a problémák, a félkész dolgok. Idegesít, hogy a DPS ágon talentelt juggernautom picit lassúcska PVE-ben. Ennek ellenére estéről estére azon kapom magam, hogy belépek, és csinálom a küldetéseket, gyilkolom az ellent (sötét oldalon nyomuló sith esetében az “ellenség” fogalomkör elég tág, gyakorlatilag rajtam és hűséges társamon kívül mindenki az), követem a fő történetet, lövöldözök az űrben, és suhogtatom a fénykardomat. Guild chaten szidom, mint a bokrot, de azért játszom vele nap mint nap, legalábbis addig, amíg a sith warrior sztoriját végigjátszom. Hogy utána mi lesz, azt még nem tudom,de egyelőre élvezem. Csak bosszant a tudat: lehetne ez sokkal jobb is!

Lehetőség van a játékban. Nagyon sok múlik a következő 1-2 hónapon. Ha a Bioware képes lesz a fő problémákat helyrerakni, és megfelelő end-game tartalmat (PVE és PVP egyaránt!) adni a játékosoknak, akkor sikeres lesz. Ha nem, akkor mindenki végigtolja 2-3 karakterrel a fő történetet, majd más vizekre evez, és csak az elvakult rajongók maradnak, akik viszont továbbra is jól érzik majd magukat.

Én drukkolok a Bioware csapatának, remélem helyrerakják a játékot. A világ megérdemelné.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags:


47 komment érkezett a(z) Az erő legyen velem… poszthoz

  1. MagonDead mondja:

    Jó írás! A PvP részhez nem értek, mert nem is próbáltam, de nagyjából egyetértek a leírtakkal. Pedig én állítólag fanboi vagyok. 🙂 A januári nagy patchre sok mindent beígértek, bízom benne én is, hogy az segít sok dolgon. Félek az UI problémák lesznek sokáig a legbosszantóbbak, nem hiszem, hogy ez a patch ezek nagyrészét megoldja. Szeretnék tévedni. 🙂 Veled ellentétben amúgy én pont fordítva voltam az UI-val, eleinte sokkal jobban bosszantott, mostanra kicsit beleszoktam. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  2. Afthraste mondja:

    egyet kell értenem veled, engem még pluszba zavar az a rengeteg csapat küldetés, amit lesolozni esélyed sincs, viszont 15 perc mire életképes csapatot találsz rá, és a sztorin abszolút nem dob semmit, tényleg csak az xp meg a gear miatt jönne jól, viszont így személy szerint úgy érzem kimarad valami.
    fő küldiket mindet megcsinálgatom ami nem bonus vagy többemberes, és jelenleg szintben le vagyok maradva ahhoz amin elvileg lennem kellene (39-es vagyok, hoth-on fejlődtem 1 kemény szintet a class és a hoth sztorivonallal, következő szint egy alderaan bonus után belsavis, 41-es szint), én azt hittem, hogy a bonus meg több emberes küldi, az tényleg bonus, nem pedig kötelező ahhoz, hogy szintben tudjak maradni, amikor tatooine végéig még 2-3 szinttel mnidig a következő terület előtt voltam, nézze el bioware, hoyg nincs kedvem 15 percenként csapatot keresni minden egyes group küldire, mert nem egyszerre kapjuk meg őket, és vvan olyan is, ami egy csapattársan már kész, ja és az is meglepett elsőnek, hogy ha a fő küldit leadom amihez van bonus küldi, akkor a bonus auto törlődik, utánna meg se csinálhatom
    companionokkal túl sok gond nincs, igazából az, hogy mindig elfelejtik nem tudom mikor sztem amikor szintet lépünk, hogy mit állítottunk rajtuk, néha elég buták, lehetetlen rávenni őket, hogy ha egy nem mozgatható boss mellett aoe sebzés van, akkor abból kijöjjenek, illetve a DPS/tank/healertől függően nagyon számít, hogy kit vihetünk magunkkal, sith assassin dps-ként pl. csak khemet vihettem magammal, mert megmurdálnék ha egy dps vagy még a kezdeti gyenge robot van nálam, tankként viszont röhej, hogy 1-2 bosson kívül azt viszem magammal amelyik companiont csak akarom (amúgy nem tudom, hogy számolták, de a tank classoknak szinte nincs is olyan skill ami high threatot növelne és aoe, csak magas szinten (SA-nál 40), ergo csak azzal lehet effektíve tankolni, aki dps-ben is sok threatot tol a nagy dmg miatt, mert ami aoet tankként csinál az ember, azt simán túlnyomja egy dps, az az 50% threat aura meg nem sokat dob rajta, taunton meg nagy a cd)
    ettől függetlenül én is állandóan benézek, játszok, szintezem az inquisitort aztán majd valami mást, de tényleg olyan apró dolgokon buktatnak, hogy az szörnyű

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  3. Galleoth mondja:

    100%ig korrekt beszámoló. Annyit tanácsolnék, hogy quick travel pontokat vedd fel, és 1-2 helyen nagyon jól kijön, hogy fordul a CD, és vissza tudsz telézni a quest turninhez.
    Tatooine kicsit el lett számolva, és ott tényleg sok az evadeelős mob, 25 előtt meg nem éri meg odamenni, mert mount nélkül az életét elúnja az ember. Aki meg Ahto City-n van az írja be, hogy /cjoin AhtoCityEvents , nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ez a pontos neve, de ez kb. egy world LFG. A map rendszer pedig botrányos.
    Köszi a beszámolót, tényleg profi munka!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  4. Sandwraith mondja:

    "Mintha csak az animáció lenne más, és egy-két extra képességet kapna mindegyik az egykaptafán felül."

    Fura, a Cataclysm megjelenése óta én a WoW-ban látom ugyanezt 🙂 Úgyhogy valószínűleg ez a jövőnk.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  5. Galleoth mondja:

    @Afthraste:
    A daily space missiont, meg WZ win questeket ha van kedved csináld meg, mert nagyon sok XP. A group questek nagy részét én kihagytam, healer nélkül esélytelen, és nagyon kevesen fejlődnek pure heal talenten.
    Kb. úgy van kiszámolva, hogy group questek nélkül is 30 környékén még "túl fejlődött" legyél, és utánna áll be kb. hogy a Qk amiket felveszel optimális nehézségűek.
    A bónus questes dolognál meg érdemes inkább várni a respawnra, hogy meg tudd csinálni, mert ha végigtolod a stageeket, az nagyon sok XP, pénz, commedation. Kb. úgy működik a dolog, hogy ami "ugyan arról szól" ergo azokat a mobokat kéri a bonus mission amit meg kell ölnöd, hogy eljuss a rendes questig, azokat öld meg amennyit kell, és ne completold a main objectivet.
    Persze semmi kötelező dolog nincs, mert ha dailyket letolod, meg rest zone ban logolsz ki, akkor eleg annyi bonus quest is amennyit megcsinál mindenképpen, hogy eléd a rendes objectivet.

    BTW írtam már ticketet a hajós companion miatt, mert az már annyira irritáló, hogy legszívesebben elküldeném az űrbe meteort kapálni... 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  6. Swarci mondja:

    Végigolvastam. Lehet, hogy örülnünk kéne, hogy még nem jött ki a Diablo III?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  7. Jargen mondja:

    " Természetesen egy karakter nem karakter, és az adott problémákat több szemszögből is meg kellett vizsgálnom"
    Nem is Te lennél!:D

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  8. Afthraste mondja:

    @Galleoth: tudom, csak azért nem szeretem a bonus küldiket csinálni, mert SA-ként lopakodással felesleges húzni az agyamat 1-2 harcmechanikai problémával 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  9. Wili mondja:

    Afthraste:

    Gondolom SI assasinként sok küldit lopakodva vittél végig, nem csodálkozom ebben az esetben, ha szintben lemaradsz a bolygók szintjéhez képest. Nekem a mult hét végén lett meg az 50 Sniperrel. Szép nyugis tempóban, egyetlen cutsceenet sem ugrottam át, csak a történetre fókuszáltam (nem voltam flashpointban sem nagyon, majd HC mód alatt megismerem azok történetét is). Szintben úgy ahogy tudtam tartani a lépést a bolygókkal, igaz nagy hangsúlyt fektettem a companionok affection szintjének húzására, amivel rengeteg xp-t lehet szerezni csak azzal, hogy bizonyos pont határoknál lehet velük beszélni, megismered a történetüket, a hátterüket. Nyílván a napi úrcsatát is letudtam, megéri az a 10 perc, igaz a magasabb szintű küldik némelyikénél már izzadtam, hogy meglegyen elsőre. Ami még remek elfoglaltság, az a datacroneok megszerzése. Ilyen kis ládikók ezek, amiből egyrészt valamilyen lore tudható meg, másrészt véglegesen kapsz pár pontot néhány attributumodhoz (str, cunning, willpower, endurence, stb.) Azon kívül, hogy ezek mindig eldugott helyeken vannak sokszor lehetetlen helyekre kell felmászni, ugrálni platformokon, stb. Kicsit olyan érzésem volt, mint annak idején WoW-ban falmászással bejutni olyan helyekre, ahova amúgy a Blizzard nem akarta hogy eljuss.... 🙂 Mindent összevetve remek játék lett, de tény hogy sok a bug benne. Remélem mihamarabb javítják ezeket.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  10. zolij mondja:

    korrekt beszámoló. Annyi kiegészítés, hogy: "Teleportálni közvetlenül az állomásra ugyanis nem lehet", ez így nem igaz, van emergency fleet transport nevű "spell", ami egyből odavisz (bár ha jól rémlik elég nagy cd van rajta)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  11. aylo mondja:

    /agred
    Nalam flashpointokban kepregenyezett, battlegroundon nem.
    Raid ablak mozgathato am, sot kozvetetten meretzheto is. Healerkent eleg hamar illett megtalalnom es beallitani, es fixen lecserelni a normal party megjelenites helyett, mert azon healelni mazohizmus. Mint ahogy barmilyen formaban debuffot szedni, vagy figyelni: fent van-e meg az "earthshield". 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  12. Santern mondja:

    Viccesek ezek a questmob lopó idióták. +XP-t kapsz minden partyban lévő tagért küldetésenként illetve mobonként.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  13. Haargh mondja:

    A jatek remek, de _rengeteg_ a bug benne, ami egyszeruen duhito egy ido utan.. Itt is elojon sajnos a wowos "itt fixelunk egy dolgot, ott elromlik masik harom emiatt" tipusu szenvedes.
    Az meg kulonosen vicces (szanalmas) tud lenni, hogy beirjak a patchnotesba, hogy marpedig ezt javitottuk es megsem sikerult, aztan jovo heti patchelessel megint megjatszak ugyanezt. Egy ido utan mar kinjaban rohog az ember a Biowaren.
    Ami ezzel szemben nagy pozitivum, hogy szinte egyetlen bugot sem probalnak hosszu tavon benthagyni, szoval napi rendszeresseggel javitgatjak a klienst
    (Megjegyeznem, hogy amikor elkezdtem wowozni vanillaban akkor kozel ennyi bug volt a wowban, szoval ha kitartoak, akkor ebbol egy fene jo kis jatek lehet.)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  14. kioba mondja:

    Ilyen jó leírást ritkán lát az ember, köszönjük hogy vetted a fáradságot és megosztottad velünk mindezt. Kíváncsi leszek, hogy a januári javítások elegendőek lesznek-e az elvárásoknak. Ha igen akkor tényleg egy jó játékkal gazdagodtunk, reméljük így is lesz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  15. jakalmekara mondja:

    hiába, blizzard papa felrakja a mércét

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  16. A-wing mondja:

    Korrekt írás, a játék kb. ilyen állapotban van. Jelenleg tényleg az dönti el, hogy kinek mennyire jön be a játék, hogy a bugok mennyire zavarják az illetőt.

    Néhány kiegészítés:
    - Bónusz küldetések: ezek tényleg unalmasak sokszor, és kezdetben én is letoltam őket megszokásból (mondván biztos kell a szintezéshez). Szerencsére a helyzet az, hogy nem csak, hogy nem kötelező ezeket letolni, de értelme sem sok van, mert ha mindet letolod, hamarosan outlevelingeled a contentet (és akkor még nem pvpztél vagy űrcsatáztál). Én az első két bonus series után a többit skippeltem, és úgy döntöttem, hogy ha lesznek altok, majd mindegyikkel másik bolygón csinálok esetleg egyet.
    - Instákba való eljutás: ez annyira nem körülményes, mint írod szerintem. Egyrészt van külön HS a fleetre (igaz brutál hosszú CD-vel, ráadásul nem is jelzi, hogy kapod, a képességek ablakból kell előbányászni), másrészt a shuttle-hoz nem nagy cucc eljutni, sima HS (ami jegyezzük meg, hogy végre nem egyetlen helyre bindol, hanem bármelyik FP-re teleportálhatsz vele a térképen).
    - "az, hogy a jobb oldalra kitett action barra rálóg a warzone UI egyik eleme, így a két legfelő gombot nem lehet egérrel elérni" - a bal felső kis ikonra klikk, unlock, és odahúzod, ahova akarod. Ettől még a fix UI szutyok,
    - "end-game PVP zóna egy vicc" - tekintve, hogy Ilum lvl50, te meg állítólag lvl35-ös vagy, ez elég megalapozatlan kijelentésnek tűnik. Persze lehet igaz, én még nem próbáltam. (Van 50es karim, de egyelőre még nincs elég 50-es, hogy ott valami normális élet kialakuljon)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  17. Sheza mondja:

    "Legtöbbjük apróság, ám az a helyzet, hogy ezek az apróságok csak gyűlnek, csak gyűlnek a játék során, és amint átlépik valaki tűréshatárát, kezd negatív ítélete lenni a játékról, függetlenül attól, hogy milyen jól szórakozik. Pedig tényleg nem világrengető dolgok ezek. "

    Ez.

    Vagy nem tudnak MMOt tervezeni/fenntartani vagy ki kene rugni az egesz piackutato osztaly akik nem jottek ra arra hogy wowban milyen mechanikat miert vesznek ki/valtoztatnak meg pedig ott a rengeteg kek poszt vagy akar maga a jatek. Hogy akarnak ugy WoW ellen menni ha azt sem tudjak mit kell "counterelni", pl nem hiszem hogy egy summonko berakasa nehez lett volna, vagy rombolna a jatekelmenyt. Onmagaban nem lenne dealbreaker de annyi ostoba, bosszanto, kikuszobolheto bug es designhiba van a jatekban hogy senkinek nem ajanlom jo szivvel. Azt sem ertem miert kellett mindenaron MMOsitani, KOTOR3kent megvettem volna igy viszont egy jo singleplayer RPGre elegendo contentbol csinaltak egy gyenge MMOt.

    A masik meg hogy egyszeruen lusta a bioware. Azt hiszi hogy azert mert WoW uborkaszezonban veszitett egymillio elofizetot o majd automatikusan nyerni fog. Azt hiszik hogy kiadnak egy felkesz jatekot es az elofizetoknek lesz turelmuk, penzuk, kitartasuk hogy jatszanak vele amig ok on the fly hegesztgetik. Egyszeruen 2012ben nem lehet ugy MMOt kiadni hogy hemzseg a bugoktol es olyan dolgok nincsenek benne amik nem kis reszben felelosek a konkurens sikereert, pl addonok, makrok, valtoztathato UI, hasznalhato AH es olyan aprosagokat lustak belerakni hogy valtakoznak a napszakok, vagy latszanak a labnyomok a hoban. Ezek sem lennenek vilagrengeto dolgok egymagukban de tucatjaval gyulnek az ilyenek amiket konnyeden belerakhattak es tesztelhettek volna, ha nem akarjak mindenaron karacsonyra kidobni. Egyszeruen nincs kifogas arra hogy egy AAA MMO, oteves fejlesztessel, 300 millio dollarbol igy jojjon ki es elvarja hogy a Bioware meg a Star Wars brand elvigye, mert az MMO piac nem igy mukodik.

    Blizzard megmutatta hogy a jotol otletet atvenni es fejleszteni nem szegyen, sot, nem atvenni a fejlesztest a szegyen. Semmi oka nincs annak hogy a rengeteg featuret aminek benne kene lennie ne rakjak bele, hacsak nem kulon kivagtak hogy fizetos DLCkent jojjon.

    Ha meg mar DLC, ahhoz kepest hogy sztoriorientalt MMOnak reklamozzak, erdekes hogy a sztori tokeletesen el lesz varrva 50en, nem tudjak merre tovabbvinni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  18. Roodie mondja:

    Az emergency fleetet mindig elfelejtem, valóban, de akkora a CD rajta, hogy nem hatalmas veszteség. Az viszont tényleg jó pont, hogy bárhová lehet a térképen ugrálni HS-sel (ha már felfedezted az adott pontot), azt használom is, de PONT akkor van mindig CD-n, amikor a leghosszabb utat kell megtennem 🙂

    Illumot (50-es PVP zóna) pedig a guildtársak beszámolóiból "ismerem", azaz nem fórumon olvasott hiteltelen infó, hanem első kézből származó adat. És alátámasztja az infót a legutóbbi "New Year's PVP Update" szösszenetben található mondat is, miszerint:

    "The planet of Ilum currently allows for open world PvP even on a PvE server, but the mechanics and incentives of the planet are not in as intended yet."

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  19. vizoo mondja:

    Roodie: Ha van az accounton bármilyen "authenticator", akkor a flottánál a security key vendornál lehet venni emergency fleet scrollt, aminek "csak" 1 órás a CD-je (szemben a képességed 24 órás CD-jével). 1000 creditbe kerül darabja.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  20. Blasta mondja:

    nem olvastam vegig a cikket mielott kommentet irtam szoval nem erdekes:)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  21. Vordengo mondja:

    Jó ez a cikk, nagyjából összefoglalja azt amit én is tapasztaltam. Mondjuk én PVE szerveren játszok Sith Scorcererrel (dpsként), a PVP nem érdekel, a Questelés annál inkább. Jelenleg tatooine-on questelek, én itt untam meg a bonus és a heroic questeket. Sajnos főleg azt vettem észre, hogy a csapattársak elég ostobák, nagyon sokan most esnek be új mmo-ba, nem tudják mi a focus dps, meg nem kell kiütni a cc-t, a tank nem tudja tartani a mobokat a healer vért pisil. Ezért inkább nem is FP-zek 50-ig. Mondjuk a cikkben rengeteg apróság van felsorolva amit én még észre se vettem. Kicsit úgy érzem, hogy az egész játék a wow BC szintjén van. Meg ugye a wow után az ember ha visszaesik egy másik rendszerbe, ahol össze kell szedni a csapatot, odamenni, megvárni a többieket, kicsit lassúnak érzi az egészet, meg nyűgnek, lássuk be a kényelmet könnyű megszokni :P. Az AH teljesen használhatatlan, egyszer néztem meg az is elég volt, gondoltam majd máskor szenvedek vele. A craftolási rendszer meg fura egy darabig könnyű húzni aztán beáll. Akármennyire is szeretem az SW világát, ha 50-en sem találom igazán a helyemet a játékban, akkor inkább szüneteltetem a dolgot amíg kiforrottabb lesz az egész. Van benne potenciál és mivel most indult persze hogy vannak benne hibák, szerintem nincs olyan MMO ami induláskor nem bővelkedett hibákban. Amúgy is nagyon érdekel a TERA, ha az kijön 3 MMO-ra időm se lenne. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  22. Rayne mondja:

    @vizoo: Csak óvatosan az authenticatorral, ha 1x hozzáadtad az accodhoz, jelenleg a külföldre telefonáláson kivül nincs rá mód, hogy leszedd az accodrol, illetve beizzits egy újat! :S
    Azért valahol ez is cink, hogy igy inditanak el egy szolgáltatást...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  23. Verminaard mondja:

    Nem olvastam még végig a kommenteket, bocsi ha voltmár, de lehet teleportálni közvetlenül az Imperial Fleetre, asszem 10 szint környékén alapból jár a cucc (Emergency Fleet Transport ha jól emléxem) bár tény, hogy 16 vagy 18 órás CD van rajta.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  24. Verminaard mondja:

    Igen volt úgyhogy az előzőért sry. Amúgy GZ Roodie, az egyik legjobb írás, amit ebben a témában (ismertető jellegű) olvastam. Sajnos ez a helyzet a SWTOR háza táján. Nagyon hangulatos magával ragadó játék, tele sok kis apró zavaró hibával. Mindemellett a számomra simán van benne annyi kraft, hogy 1-2 hónapot tudjak várni arra, hogy miként finomhangolják csiszolgatják. Time will tell.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  25. Stepy mondja:

    Hi!

    Én fanboi vagyok,de nem vitatom az írásod. Tetszett. Ezeket a dolgokat amiket leírtál én is látom illetve mi is látjuk és valóban bosszantóak a bugok. Felmerültek témák illetve megemlítenék párat amit a lvl50-es játékosok biztosan tapasztaltak (legalábbis aki HC instákat clearel vagy raidel).

    Kezdjük talán a Jaggernaut/Guardian dps-sel és tankkal. Jelenleg nincs rendesen belőve amit a bioware is tud és jönni fog a buff ugyanis se dpsben nincs a helyén sajnos jelenleg se pedig tankként nem tud úgy teljesíteni ahogy azt ők tervezték.
    DPS-ként sajnos hiába mész a jelenleg mondjuk úgy "legjobb" statokra nem nagyon érezhető a jó dmg. Nem látsz olyan számokat,mint amit egy sniper,assassin vagy shadow produkál. Ezt remélhetőleg a januári nagy patchben orvosolják. Megjegyzem a Sentinel és a Marauder viszont elég korrekt a megfelelő talenten.
    Tankként a probléma a threat generálással van. Nagyon jó defensive cd-i vannak viszont az aggrot nehéz megtartani ugyanis dmgből tankol és hát ahogy a dps talenten problémás úgy tankként is elég xar dmget tól. Összehasonlítottuk a Trooper tankunkkal a számokat (Tier 2 gearben aka Columi(?)) és hát a JK Guardian harmad akkora dmgből vegetál. Egy Trooper a high threates skillel nyom 2-3k-t addig én a Guardiannal 1k-t. Persze raid bossokon a JK/Guardian nagyon jól szerepel a cd-k miatt és emiatt is használatosak közkedvelten ugyanakkor előjön a régi vanilla meg BC wowos időkből jól ismert "várj egy kicsit aggrora" mondat ami viszont elég nagy dps kiesést tud produkálni egy HC raid bossnál ahol az enrage timer ott van. Flashpointokban meg nem sok aoe tankolási lehetősége van ahogy egy troopernak se nagyon,de ez már mellékes tényleg,mert nem lehetetlen velük azért teljesíteni a flashpointokat. Igazából aki úgy érzi,hogy nem a megfelelő a Jaggernautja vagy Guardianja az jelenleg jól érzi,de semmi pánik jön a buff.
    Ja még hozzáteszem,hogy pvpben a guardian tank mit sem ér ugyanis nem kalkulál a heavy armorral a rendszer. Ezt a score táblán is látni,hogy minimális absorb van. Viszont ezt Jaggernautnál nem tudom,hogy bugos-e majd biztos valaki jelzi. Azt tudom,hogy volt erről is szó a hivatalos forumon.

    Illum PVP zóna:
    Na igen 🙂 Ez az a hely ami szerintem rohadt jó LESZ. Elejétől kezdve SWAPpolás folyik azaz a daily és heti questet csinálják együtt a Sithek és a Köztársaságiak.
    Amondó vagyok,hogy nem túl sokáig csak nyilván a gear meg a gearben található modok miatt megy ez. Lecsengene egy idő után abban biztos vagyok,de a bioware megelőzi a lecsengést ugyanis átdolgozzák hentelős helyszínné. Ugye kitiltják a companionokat stbstb.. új rewardok több spawn point stb. Mi várjuk az biztos. Régi vanilla wowos word pvp emlékét hozta elő bennünk a hír és reméljük,hogy menni fog és lesz jövője a dolognak.

    Szintezés,flashpointok,bonus series:
    Nos én élveztem a szintezést bár elismerem voltak bolygók ahol agyvérzést kaptam amikor már a bolygó utolsó zónájában voltunk és utolsó questhubnál kimondtuk,hogy "na végre utsó questek" majd meglepetésre questelés közbe találtunk még 1 hubot.... és még 1 hubot.. és még questet.. és WÁ leesek a székről kínomban,de mikor végül végeztünk ténylegesen úgy voltam vele,hogy nem is volt olyan rossz. Én mondjuk személy szerint egy guild társsal szinteztem végig az 50-et és már Voss elején meg is léptük a bűvös számot így még hátravan 3/4 Voss és teljes Corellia ami jó lóvé lesz majd,ha rászánom magam 🙂 A bonus series questeket viszont ehhez meg kellett csinálni illetve összes space missiont és hát pvpztünk is egy keveset ami nem ártott 40-nél ugyanis warzone tokenből elég jó geart ki lehet szedni 40-re ami pve statokkal rendelkezik. Nagy segítség volt így ajánlom mindenkinek aki nem instázik szintezés alatt sokat és képes bgt nyomni a hibák ellenére. Szerintem megéri. Kis "fun" kis lóvé na meg XP és még gear is akár neked akár a companionnak. Mivel mi 2-en szinteztünk (dps és healer) a companionokat nem nagyon geareltük viszont azt tanácsolom mindenkinek aki soloban szintezik az bizony gearelje. (JK-k a droidot utsó class questhez,trust me)
    Hozzá kell tenni kis infot,hogy sok helyen a heroic 4+-os questek 2 fővel teljesíthetőek. Mi elég sokat megcsináltunk 2-en,de amondó vagyok,hogy ha nem is csinálsz heroic questeket sem pedig bonus series-t egyik bolygón sem,de a space missionöket igen és esetleg 1-2 instába lejutsz ráadásképp néha nyomsz pár bg-t akkor is corellián meglépheted simán az 50-et gond nélkül.
    Flashpointokról annyit mondanék,hogy mindegyik hangulatosabb (számomra),mint bármelyik volt wowba. Tény,hogy sokadikra lehet unalmas és idegesítő,hogy párbeszédek vannak itt ott,de hát istenem.. RPG és van space. (Remélhetőleg mindenki nyomogatja aki a grpban van és nem kell folyton mozizni ugye 😛 )

    Bugok:
    Vannak... jól megvannak és sokan. Lehetne oldalakat írni milyen bugok vannak még a cikkben elhangzottakon kívűl,de nem említek mindent talán inkább csak a max szintüeket érintőket.
    Raid bugok: Főleg Hard módban tapasztalhatóak remek bugok amiket fórumokon megemlítenek azonban nálunk nem nagyon lettek említve így aki nem olvasgat itt ott az nem is tudja. Eternity Vault első boss trashnél vagyis a 2 turretnél bizony előfordul,hogy ha wipeolsz és újra neki mész majd megölöd a boss úgy gondolja nem jön elő. Ez bizony azzal jár,hogy kimész az instából és reseteled majd újra trashelhetsz. Nem nagy trash,de bosszantó a kezdők számára,ha többször kell ezt megtenni mert ugye az escape podos eventet nem lehet spacelni.
    Aztán ott a második boss az ugrálós lávás... Ha egyszer wipeolsz rajta és vissza speederezel hozzá (killek után a checkpointokhoz speeder visz ahogy bejössz az instába) előfordul,hogy csak úgy maguktól instagibelve meghalnak a játékosok esetleg a többiekre várva vagy buffolás közbe. Remek szórakozás első alkalommal és hangos röhögés követi,de ha sokszor előfordul már már belevernél a monitorba.
    Szintén ehhez a bosshoz tartozik,hogy néha úgy gondolja nem nyom semmilyen abilityt úgy 50-25%-ig. Nem kell másik platformra ugrálni lényegében semmit nem kell csinálni csak tank and spank. Nem rossz dolog a kill szempontjából,de azért mégis..
    3. boss végülis a puzzle event ugye.. vagyis pylonos. Most ebben a resetben vannak vele "gondok" vagy ki tudja ugyanis 2 szín beállítása után nem lehet useolni a consolet és nem tudod megcsinálni az eventet.. ezért tovább se tudsz haladni a raidben. Ezzel van most tele a hivatalos forum.. reméljük vasárnapig fixelik és mehetünk tovább.
    Ja és hát tegyük azt is hozzá amit elvileg most javítottak ugye patchben,hogy bizony hiába volt nightmare-re állítva az insta.. a bossok nem voltak nightmare fokozaton.
    Szóval vannak bugok meg kell hagyni,de ahogy azt Haargh is írta elég pozitív dolog számomra is,hogy a Bioware keményen dolgozik a fixeken és látszik is ahogy hétről vagy éppen napról napra jönnek a bugfix patchek akárcsak ebben a pillanatban,hogy ezt a szösszenetet írom.

    Még talán ilyesmiket említenék meg,hogy a Tier 3 aka Rakata gear statjai nem éppen ott vannak ahol lenniük kell.. gondolok itt a fegyverekre ugyanis gyengébbek,mint a tier 2. Ámbár tegnap már láttunk stat változást a tier 2 fegyvereken a vendornál.. valószínűleg hamarosan változik a tier 3 is.
    Probléma van a "retalent reset"-tel is néhány embernek köztük nekem is.. ugyanis minden héten resetelődik a retalent költsége.. ergo nem lesz sose 1 millió credit a retalented költsége csak,ha 1 hét alatt naponta csinálod. Remélhetőleg gyorsan javítják azoknak az örömére akik pl váltogatják a tank/dps/healer rolet.
    stbstb...

    Összességében engem meg ahogy elnézem azokat akikkel játszom megfogott az SWTOR. Annak ellenére,hogy olykor lefejelnénk a monitort és kivágnánk a gépet az ablakon idegességünkben a bugok miatt bízunk benne és türelmetlenül várjuk a kezdeti bugfixes lagfixes időszak végét és a remélhetőleg már nem csak betekintő raid content patchet. Szóval aki már letett a játékról és nem tetszik neki és kitart a "nehogymár bugosan legyen kiadva,ez egy xar" véleményénél annak szíve joga,de aki még csak kételyekkel rendelkezik azt mondom várjon egy kicsit és talán hamar megoldódnak a gondok. Mi is reménykedünk hisz mást nem tehetünk.

    Utoljára az LFG és esetleges Cross server BG-ről annyit szólnék csak,hogy a Bioware elmondta,hogy az LFG rendszerük kész,direkt nincs benne a játékba arra hivatkozva,hogy ne skippeljenek bizonyos dolgokat a játékosok. Nem igazán tudom mondjuk eldönteni,hogy ez jó vagy rossz ötlet.. szerintem nem probléma,hogy jelenleg nincs bent.. persze ez saját vélemény. Cross server BG-t meg véleményem szerint be fogják hozni elég hamar tekintve,hogy látják a frakció arányokat servereken és lesznek sírások majd emiatt,hogy nem lesz elég PVP.
    Az 50-es bracketben is biztosak voltunk,hogy lesz csak a low lvl játékosok többsége miatt nem került be és hát jött is az info,hogy jön az illum revamp meg a BG bracket,Ranked BG stb ugye.

    Azt hiszem ennyi. 🙂 Remélem azért nem vettem el senki kedvét és átérezhető az is,hogy a fanboiok is szoktak agyvérzést kapni a játék során nem csak mások.
    Bigupp és jó gamet.

    "A Jedi shows no fear!"

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  26. vizoo mondja:

    @Rayne: Miért akarnám leszedni, ha már ráraktam? Vagy miért akarnám lecserélni? A telefon meghal téma se jó válasz, mert csupán két serialt kell feljegyezni és újra megadni, ha ismét letöltötted az appot (azután, mintha semmi se történt volna). 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  27. dudi mondja:

    Csak gratulálni tudok ehhez a cikkhez. Szerintem elég objektív, én is hasonlóképpen érzek a játékkal kapcsolatban. Mondjuk én elkövettem azt a hibát, hogy iszonyat mértékű negatív elvárásaim voltak, és igazából pozitívan csalódtam. Mint KOTOR3 iszonyat jó, végre kitalálta valaki, hogyan is kell tálalni a lore-t egy mmoban. Élvezem a szintezést, először egy MMOban, szerintem az eddigi próbálkozások mind übergázok voltak, WoWal az élen (bár mindegyiben tökugyanolyan), nulla RPG feeling 100% grind feeling.
    Ami viszont tényleg botrány, hogy annyira überbugos, hogy az valami hihetetlen, pl. Archeologynál minden második cuccot nem lehet felvenni, mert belelóg a textúra a földbe lol, nehiszem hogy nem vették észre ezeket. Meg pl. ma zsinórban 3. napja áll a server !! Minden nap le kell kapcsolni egy fél napra lol epic fail.
    Az, hogy maga az engine kódja is iszonyat béna (indokolatlanul sok memóriát használ), és az hogy elvileg 3ad annyi latencyvel 5x akkora lagom van, mint az etalonban az is vicc.
    És a fanboyok azzal pedáloznak, hogy anno a WoW vanilla sokkal gázabb volt. Lehet, de az 7 éve volt, ma 2012ben nem lenne szabad így kiadni egy MMO-t, csak azért mert jön a Diablo 3 és még most kell vele kaszálni (BTW ahogy jön a D3 SWTOR=shift+del 😀 ).
    Ami a PvP-t illeti az no comment, atomlag, meg valahogy iszonyat béna az egész. Most így a serverleállások alatt kicsit PvPzgettem megint a WoWban, hogy rájöjjek, mennyire iszonyatosan jól ki van ott találva.
    BTW mindig akkor jövök rá mennyire jól ki van találva a WoW amikor kipróbálok egy
    másik MMO-t. Csak mivel azt iszonyatosan unom, és rohadt lassan adják ki hozzá a szotyi méretű kontenteket, így szerintem akinek tetszett a KOTOR és el akarja valamivel ütni az időt D3-ig, szerintem ideális választás.

    Mert mint singleplayer beta RPG szerintem nagyon jó 😀 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  28. dudi mondja:

    Yah és még egy ötlet a gameplayel kapcsolatban : ha ennyire el van benne rontva az, hogy ilyen sokat kell szaladgálni.
    Akkor minek van a HS-en CD ???????????? !!!!!!!!!!!!!
    Ezzel ki lehetne ezt küszöbölni, kiveszzük a cd-t, vagy leveszzük 5-10 minre, és máris óriásit javult a gameplay 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  29. asche mondja:

    Egyetértek a cikk írójával, viszont az Ahto City szerver egy rakás fos sztem. Alig lehet party-t találni FP-be, és itt is vannak olyan emberek hogy elküldenéd a ku..

    Egy példa: Sikerült partyt találni egy hc instába, tök jól ment minden már a következő instát terveztük, de az utolsó boss nem ment le mert bugos volt és a heal nem volt elég, amúgy meg lett volna, de a tank meg a healer haverok voltak és hát innentől kezdve elkezdődtek a fuckolások meg hogy szar a geared ilyesmi. /ignore

    Amúgy az FPS probléma ami a legjobban felbassza az agyam, bolygókon faszán megy 40-50 fps simán, nagy terek messzilátás stb 🙂 bemész a fleetre 10-10,5 fps, warzone szintén, aztán jön a sok nyomorult hogy cseréld le végre a géped, hát anyád, minek cseréljem le ha az összes többi játék faszán megy ez pedig megfekteti egy MMO érted?? A PVP-t pedig szeretem itt és nem is vagyok nagy PVP fan, de játszhatatlan.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  30. Varesz mondja:

    Ami még nagyon hiányzik szerintem az pedig egy EU-s maintenance csapat. Ritka kellemetlen nagy patch-re várni este 5-ig 6-ig amikor szabid van.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  31. Zake mondja:

    A gép témához, aki Ati tulajként még nem rakta fel a 12.1-es béta drivert az tegye meg. Nálam ég és föld a különbség, így játszhatóak simán a warzone-ok meg a flotta is 30 FPS környékén, bár azért le-leesik 20 alá néha, míg máshol fut 60+ FSP-sel, szóval igen... elég szarul van összerakva a motor sajnos. De van pár ilyen trükk aminek érdemes utánaolvasni mielőtt valaki lemond a játékról. (A másik ami sokaknak segített, hogy Windows XP SP3 compatibility módban futtatták a játékot.)

    A szintezés témához meg annyit hogy nem muszáj megcsinálni minden küldetést. Egy idő után ugyanolyan unalmas mint bármi más MMO-ban. Én pl. 2 bolygón teljesen kihagytam a mellékküldetéseket, és csak a főszálat csináltam meg, mivel már úgyis olyan szintű voltam hogy nem kaptam xp-t az ottani küldiktől. Majd 50-en visszamegyek "loremaster" run keretében amikor unatkozom.:) Lehet más dolgokkal is fejlődni, pvp-vel, űrharccal, napiquestekkel (amik vannak pvp-re, flashpointokra, űrharcra). Ezeket váltogatva elég változatos tud lenni a fejlődés, ha csak questelsz megunod.

    A cikkel nagyrészt egyetértek, de én hajlok arra hogy adjak még egy kis időt a játéknak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  32. Rayne mondja:

    @vizoo: Pont a telefon meghal téma miatt. Igen, 2 serial elég lenne, ám a rendszer még 1 serialt sem adott! És nem találom sehol. WoW-nál halál egyértelmű volt az egész, itt nem találkoztam seriallal. :S

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  33. GnomePaladin mondja:

    Nagyon jó kritika, nagy részével egyetértek amivel meg nem, az meg betudható az ízlésnek, lassan meg fogjuk ismerni Roodie-t? 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  34. pefcs mondja:

    Most kezdeném a játékot. Azt olvastam, hogy az Atho City serverre ment a Magyarok nagy része. Tudnátok segíteni, hogy melyik oldalon van több casual típusú klán, akiket meg lehetne keresni? Mert ez alapján indítanám a karit. Köszi és elnézést az offért.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  35. Galleoth mondja:

    @pefcs:
    Imperial oldalon sokkal több ember van, szóval ott, de azért Republic oldalon is még csak most formálódnak a casual guildek. Szerintem amelyik oldal jobban bejön ott kezdj, ha nincs ilyen kötöttség, hogy ismerősök után mész. A létszám külömbségnek megvannak az előnyei, hátrányai mind2 oldalon.
    Jah igen, azt kifelejtettem, hogy azt vedd figyelembe, hogy az egy PVP szerver.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  36. pefcs mondja:

    @Galleoth: Köszi szépen a választ. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  37. stanny mondja:

    hál istennek én ennyi bugba nem futottam bele. egyszer volt hogy a party chatet nem láttam. amúgy a bonus questeket azért is nem hülyeség megcsinálni mert jó pár olyan van ami több szintes (stage 1 ,2 ,3) , mialatt ott questelsz simán össze jönnek (kivéve ha van stealth 😛 ) és a végén ad 3 tokent és nagyon durva xp-ét (úgy hogy a külön stagekért is kapsz).

    az LFG rendszerről / rengeteg utazásról : nekem simán bejön , világot látok és megy vele az idő , a wowban sem volt soha semmi bajom hogy ha el kellett utazni kargathba - UBRS végett és ha nem volt lock még várni kellett az emberekre hogy odaérjenek + a chates hírdetésnél sokkal jobban tudtál válogatni hogy milyen partyt is akarsz összerakni és abból a pár mondatból is nem egy random ökör kiesett a számításból akikkel valószínű hogy wipe fest lett volna az insta/fp helyett , nem azt akarom mondani hogy nem kell vmilyen LFG rendszer de annak hiánya nélkül is elvoltunk hónapokig is a wowban és nem volt az annyira rossz. igazáből iszonyat utálnám hogy ha ez is átmenne egy fővárosban ülök és random hczok mert mindenhová teleportálnak játékká amit én iszonyat megutáltam a wowban. most nehogy nekem essen vki hogy én egy wow hater vok mert évekig toltam és imádtam , azt is tudom hogy mennyire úttörő szerepet játszott az mmo-knál a wow (mondhatni blizz teremtette/népszerűsítette)

    amúgy bármennyire is fun vki be kell látni hogy nem kis hibák/bugok vannak most még a játékban de mind emellett azért bőven élvezhető szerintem + egy mmo szintű programról beszélünk ami 20 gigás simán várható volt hogy nem lesz zökkenő mentes a start és lesznek bugok mint ahogy voltak a wownál, a kiegeknél, aionnál, stb-nél (a blizzardot meg itt lehet dícsérni hogy általában elég gyorsan reagálnak a bugokra és gyorsan jönnek a hotfixek). reménykedjünk hogy az elkövetkező 1-2 hónapban ezeket a hibákat kijavítják és akkor fain lesz minden.

    ui.: nar shaddaa volt az a terület amit az összes közül a legjobban utáltam 😀 kegyetlenül nem jött be 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  38. Csoti77 mondja:

    Mindennel egyet értek, kivétel azzal, hogy nem lehet feljutni a flottára ott van a 20 óra CDs beszállókártya és minden bolygón általában a 2. felfedezett quest hub-nál van 1 hajó aminél a panel use-olás után instanf felkerülsz a flottára kivétel a kezdőbolygó és Ilum.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  39. Blasta mondja:

    kicsit exploitos vagy clever use, ha bemesz wz-re es afkolsz start helyen nem egesz fel perc alatt kidob a fleet-re...Persze erre tuti jon a fix nemsoka, mert vedd meg az authenticatort hogy vehess fleet pass-t. Engem ez bsz fel meg a warzone lag.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  40. Andree mondja:

    @Roodie

    hasonlóak a benyomásaim, azzal a különbséggel lvl 50en letoltam szinte mindent. Nagyon tetszett, egy darabig. Már nincs a gépemen a játék, 90 nappal feltöltve odaadtam valakinek ajándékba és uninstalálltam, mert már idegesített a lagzone, a bugok mennyisége és a pve is elég gagyi lett, persze ez csak privát vélemény. Nagy csalódás a játék, mert a hangulata 10/10 és magával ragadtak a questek, kis moviek közben, ez a része a játéknak messze a legnagyobb élvezetet nyújtotta, összehasonlítva bármely más mmo szintezős részével. De itt vége is, többi 10/3.
    Tolják ki már a D3 at 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  41. Galleoth mondja:

    Nah igen, amit elfelejtettem írni, és másnál sem láttam. Nem értem igazából, hogy ki milyen travelről beszél? AZ FPkre a fleetről lehet menni, ami ugye a játék központja, ahova legrosszabb esetben is kb. 5 perc alatt eljutsz, de inkább 2-3.
    Meg a group questes dologhoz elfelejtettem megjegyezni, hogy egyébként nagyon megéri groupban fejlődni, meg FPzni, mert ad bónusz XP-t, goldot, meg elvileg nagyobb drop ratet is. Csak ugye kell egy értelmes healer, ami szintezés közben elég ritka, főleg, hogy még a main karik egy jelentős része nem 50es, és "kevés" a healer alt.
    @Andree:
    Nem bántás, de ha nem tudtad milyen a játék, és csak rosszat hallottál róla, akkor miért vettél egy GC-t, ahelyett, hogy egy kártyát beállítottál volna, aztán cancellolod a paymentet utána?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  42. Andree mondja:

    @Galleoth
    ezt lehet jobb lett volna, ha nem kérdezed meg. Először is, nemfogadta el se a céges se a privát hitelkártyám,amikkel fizettem wowot/pokert és egyéb netes vásárlásokat, erről elég sok fórumtéma volt, nem én voltam az egyetlen.. ezzel azt mondom semmi baj, pechem volt. utólag belátom, szerencsém. egy wowos haverom bannolták, mert elmebeteg creditet csinált, wowban is nemnormális mennyiségű goldja volt kb minden karijánál 100-200k, itt is próbált ahzni, nem sikerült mert bannolták és nemtud hozzáférni az accjához ahol letilthatná a havi levonást..
    Kellett volna csináltatnom egy új kártyát, ami 2 hét lett volna, de mivel ezzel akkor szembesültem, amikor kijött a játék a free 30 nappal és logoltam volna be, enyhe dühöt éreztem, hogy átvertek. Nem tudtam használni a kártyáim, 2 napig hivogattam a supportot, persze foglalt volt végig/mailra nem reagáltak és közbe a free 30 napból 28 lett, úgy hogy be se logoltam.. EZ MI?????
    Eldurrant a fejem ezen, a paypalos accom is opcio lett volna, hogy betudjak logolni, de ugy dontottem ennek a cegnek semmilyen kartyaszamomat nem adok meg, inkabb veszek egy gc-t.
    Sógoromnak pedig 1 hetet késett az origintől rendelt cd kulcsa, és a megjelenéskor nemtudott kezdeni, ő se volt pipa nagyon.
    És még bele se mentem mekkora gondok vannak a játékban lvl 50 full geares szinten, aki wowban 2500 + os ratingen pvpzgetett az itt swtorban nem sír, csak tényeket közöl, mekkora fos a pvp
    najó, elhúzok inkább, mert a csalódottságom átmegy majd fröcsögésbe..

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  43. MagonDead mondja:

    @Andree: http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=1207977#edit1207977 Itten a GM eléggé állítja, hogy AHzásért még senki nem lett bannolva, akkor a haverod hogyan..?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  44. Sheza mondja:

    @MagonDead:

    Ceges damage control, nem eloszor kamuzik ossze-vissza a bioware.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  45. stanny mondja:

    @Andree: ott a vásárlásnál tényleg nem kis kavarások voltak, haverral mindketten az origin-en (a programon) keresztül vettük meg. CD kulcsot egyikünk sem kapott emailben azóta sem. nekem oda volt írva a transaction historyba és onnan lestem ki havernak viszont ott sem volt...swtor.hun találtam vmi linket ami az origin vmelyik honlapjára küldött ami szintén transaction historyt volt hivatott megmutatni és ott tudta lenézni a kódot , ami viszont vicces hogy nekem ott pl az írta hogy nincs semmilyen transaction-öm. úgy hogy voltak kavarások

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  46. Andree mondja:

    @MagonDead

    igen a Gm azt állítja ugye ezt mondtad, tegyünk már tisztába a dolgot.
    Ki az a GM? jelen esetben a BW alkalmazottja.
    Miből él a GM? a BW-től kapott fizetésből.
    Mi a feladata a Gm-nek? erre szerintem tudod a választ
    na hagyjuk is a témát, mert nemakarom lehúzni az SWTORT.
    A lényeg, elhamarkodva, korán a adtak ki egy olyan játékot(support nélkül), ami elsöprő lehetett volna, de így nem lett és ha lecsengenek a free 30 napok megnezzuk ki marad

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  47. Galleoth mondja:

    LOL
    El sem tudom képzelni, hogy a neten vett CD kulcs hogy késhet?
    Az orgint, mint programot, én akkor írtam le, mikor BF3 bétázni szerettem volna. Az a "program" egy vicc, és még mindig _BÉTA_. Én nem vettem volna meg ott, még akkor sem, ha 10 euró. Én a honlapon vettem meg, mert hülye voltam, és a boltik már elfogytak, szóval kicsit drágán jött ki a dolog. Amint elment a pénz, azonnal kiírta a CD kulcsom, amit beírtam, és kész is.
    Az AHzás, pénzkeresés, és az AH egyeduralása nem egyenlő. Nem ismerem a barátod, de azt tudom, hogy viccből nem bannolnak senkit.
    Ez a wow aréna fröcsögés meg .... mutass egy játékot aminek úgy jön ki a pvp kontentje, hogy balanceolt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Vélemény, hozzászólás?

Back to Top ↑