World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


SWTOR no image

Készült 2012. július 31. | írta Roodie

91

Breaking – és mégis megtörténik!

Amiről rengeteg állították, hogy sosem következhet be, az a mai nappal hivatalos lett – ősztől ingyenessé válik (részben) a Star Wars: The Old Republic MMO. Az első 50 szint elérhető, korlátozások persze lesznek, de ezek feloldhatóak havi előfizetéssel vagy Turbine ponttal Cartel érmével. Ezzel együtt augusztusban az alapjáték 15 dolláros áron akciósan megvásárolható, 30 nap játékidővel.

Hivatalos press release itt olvasható. További információk errefelé is láthatóak, közöttük a két mód összehasonlítása.

Az én véleményem – ez jó hír mindenkinek, életet lehelhet a játékba. A free2play legnagyobb előnye a közhiedelemmel ellentétben nem feltétlenül csak az, hogy ingyen játszhatod, hiszen a legtöbbször az extra tartalomért úgyis fizetni kell. Az a jó benne, hogy úgy fizeted, ahogy jól esik. Várható, hogy ilyen érméket majd lehet venni külön is, akkor pedig a LOTRO-hoz hasonlóan működhet. Ha minden nap játszol, és raidelsz, akkor előfizetsz, és minden marad a régiben. Ha csak casualkodsz, heti egy napot játszol, akkor pedig veszel egyszer némi érmét, és unlockolod a játék azon részét, amelyiket éppen használnád. Mindenki a saját tempója és lehetőségei szerint költhet és használhat, ez a lényege az új lehetőségnek.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags:


  • mamunga

    kíváncsi vagyok, hányan mondják majd, hogy "ugyehogymegmondtam".

    De amúgy tényleg. Most talán újra nekivágnék. Majd. Lehet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • SleepWalker

    http://www.swtor.com/free

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Frozen

    Miután végigtoltam szinte minden kasztból egy 15ös karit (trial), számomra hatalmas öröm ez a hír. Sztem nagyon jó játék, havidíjat nem fizetnék érte, de így, hogy F2P... sztem mindenki próbálja ki, nagyon élvezetes egy game.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Horcsogg

    Jó de látod, egy csomó megkötés van az ingyenes verzióban. Raidek nagy része blokkolva van például. Nagyon szar úgy...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    Ez csak jót fog tenni neki, bár segíteni ez sem fog rajta. Ingyen sem kéne, ha fizetnének, akkor sem 😀

    Persze azért a GDC díjakat biztos besöprik, hiszen ott "szakemberk mondják majd meg, akik tisztában vannak vele, hogy milyen minőségű, meg mennyiségű munka egy ilyen kupac szart összelapátolni" 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • SleepWalker

    Ez a f2p kb annyi, hogy kivan tolva 50ig a trial.

    Kaszkád mester hiszen neked is fizetnek 🙂 Bár megértem, ha a sajat guildomból kirugnának én is morci lennék!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @SleepWalker: Kirúgtak a saját guildemből? 😀

    Egyre keményebb vagy, Sleep. A demencia pedig csak az idősekre volt jellemző eddig 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @SleepWalker: Az f2p annyi, hogy a kutyának sem kell a kedvenced. De persze a szart is fel lehet öltöztetni szép ruhába 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Klapiklapp

    pedig ebben meg pandak sincsenek....na mind1..

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Horcsogg

    És amúgy, hogy lehet ilyen érmét venni?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    Még nem döntöttem el, hogy felháborító-e, hogy nem kapnak semmit azok, akik megvették drága pénzért, vagy sem.
    edit: most nézem, hogy kapnak valamit, elnézést a hülyeségemért.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @sunyika: Kapnak érméket ingyé plusz kozmetikai cuccokat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pewpew

    @Klapiklapp:
    ez a baj, a pandák ezt is megmentenék

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bonelord

    @Cascade:

    Demagógia FTW?

    Ha a WoW f2p lenne, még mindig játszanék. Valószínűleg ráköltenék annyi pénzt, hogy meg legyen az összes insta és a 10 fős raidek, valamint a BG-k. Az ilyen farmerkodós hülyeségekre, Pokémonra, új fajra és kasztra meg egy centet sem költenék. Viszont látna belőlem pénzt a Blizzard.

    Amíg a LOTRO fizetős volt, addig meg sem néztem, mert annyit nem ért meg. Így hogy f2p, kipróbáltam, megtetszett és már költöttem is rá egy kis aprópénzt. Ha nem ilyen fizetési konstrukció lenne benne, sosem lát belőlem a Warner Games egy fillért sem.

    Na, most akkor ki járt jobban?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Bonelord: biztos jó lehet mindig a leértékelt árura várni 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • panoz

    Jó játékot kell csinálni, ez a lényeg. Újabb bukta a szemünk előtt. Hype az nem elég csak félrevezetik az újonnan érkezőket. Valahogy meg kell fogni az embereket max lvl után is. Sose tanulnak a fejlesztők.

    Én mindenesetre kipróbálom a free-t.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • panoz

    Lol van edit? Csak most veszem észre?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    Volt alkalmam játszani az elmúlt hetekben, és sze mmel láthatóan nagy volt az érdeklődés az ingyenes 15 lvl-re. Eddig egy nagy fail volt a játék, talán most el fog tudni indulni valami fejlődés. Ha nem esnek túlzásokba a fizetős tartalmakkal, akkor még lehet a gyerekből valami.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • majd

    inkább L2

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • MrHurricane

    Hello Mr WoW killer MMORPG! De legalább okos volt a GW2... alapbol nem szed elöfizetési dijat... tudja hogy mi lesz a sorsa! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @MrHurricane:
    Lényegében a Guild Wars 1-ben találták ki a f2p (illetve inkább a p2p-t, de lényegében a kettő ugyanaz) modellt, szóval nagyon meglepő lett volna, ha a GW2 havidíjas lenne... 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @Bonelord: Demagógia? Tök egyszerű a dolog, nem atomfizika: ha elég jó a játék, akkor lehet előfizetést szedni (WoW, EvE, stb), az emberek kifizetik. Az előfizetés még mindig messze a legtöbbet hozó modell.

    A sok közepes és gyatra játék azért lesz F2P, mert ha beengednek mindenkit, akkor talán lesz pár olyan arc, aki fizet majd ezért-azért (legyen az pay 2 win, plusz coin, bármi).

    Második bekezdésedben szépen el is mondod: amíg subos volt a LOTRO, meg sem nézted, mert nem ért meg annyit.

    Az SWTOR sem ér annyit, hogy havi subot kérjenek érte, ezért lesz F2P. Tehát, a játék a nagy többség szerint gyenge. Ezt most mérd ahhoz, hogy mekkora kampányt / hypeot csaptak neki és mennyi pénzt öltek bele. A kettő közt tátongó kibaszott nagy szakadék az, amilyen mélyre bukott ez a játék.

    És ne áltasd magad, ez még nem a vége. Az apróbetűben benne van, hogy a szolgáltatást bármikor leállíthatják, EULA-ban is benne van, nem véletlenül.

    Mondom, lehet szépíteni a szart, csak nincs értelme. Az F2P lehetne az egyetlen kiút, de szerintem itt csak annyiról van szó, hogy a cash shoppal még kiszedik azt a pénzt, amit ki lehet belőle, aztán lövik le a picsába az egészet ... további elbocsátások, support staff csökkentése, profitoptimalizálás ezerrel.

    Az EA erre az egészre egy kurva kanyit nem fog annál többet áldozni, mint amennyi szükséges. Amúgy mindenki az EA-t szidja, mint a bokrot, de szerintem ezt nem az EA kúrta el, hanem az a sok fogalmatlan, arcoskodó, arrogáns tufa paraszt, akiket összezsuppoltak anno a Bioware Austin név alá.

    De erről bővebben majd később, már készül az SWTOR poszt mortem, mielőtt végleg beszüntetnék a posztolást ezzel a fossal kapcsolatban 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bonelord

    @Cascade:

    Aha, biztos így van. Valószínűleg azért jön ki új kiegészítő is a LOTRO-hoz, mert szar a játék.

    Azt is elfelejted, hogy a legtöbb f2p játéknak van előfizetési lehetősége, csak ez nem mindenkinek éri meg. Én akkor hagytam abba a WoW-ot, mikor észrevettem, hogy háromhetente logolok be és legfeljebb 2 órát játszom. Úgy éreztem, hogy az előfizetés kidobott pénz.

    A LOTRO-val azért játszok, mert nem kell érte havonta fizetnem. Ha nincs időm vagy kedvem játszani, akkor nem érzem a pszichológiai nyomást, hogy pörög az előfizetés. El lehet tenni pár napra, hétre, hónapra és amikor kedvem van, akkor elővenni. Az én játékmennyiségemnek és játékstílusomnak az effajta f2p megoldás tökéletes.

    A LOTRO klánom egy része VIP (vagyis havidíjjat fizet), mert sokat tolják a játékot. Olyat is láttam már, hogy megszervezték, hogy 8-10 embernek most lesz ideje sok, szóval befizettek egy hónapra és toltak mindent.

    Időnként próbálj meg ne csak a saját játékosi szokásaidból kiindulni, mert nem mindenki tolja 24/7-ben, de ettől még szerethet játszani.

    Itt jegyzem meg, hogy ha anno 2005-2006 tájékán az egyik havernál nem tudok 1-2 napot kockulni a WoW-on, akkor azt sem kezdtem volna el. Mert próba-cseresznyére nem ér meg annyi pénzt.

    Az meg, hogy leállhat a szolgáltatás... Szerinted a WoW-ot örökké fogják futtani? Még az unokád is tolhatja majd nyugdíjjas korában. Persze biztosan...

    Ettől függetlenül a SW:TOR lehet szar játék, de a f2p fizetési modell nem az MMO-k halálsora.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Termin

    Várható volt, hogy előbb- utóbb ez fog történni a ToR-ral, a szintezésen és az altozáson kívül nem sok timesink dolgot tettek bele. Az operation-ök jók voltak csak kevés és sok idő telt el a kijövetelük közt. (lásd Denova nightmare mode még sehol). Bár annyiban azért tényleg jót fog tenni a játéknak, hogy még többen kezdik el, és akár folytatják.

    Viszont lenne egy olyan kérdésem, úton lévő SWToR: post mortem cikkel kapcsolatban, hogy muszáj azt Cascadenek megírnia, nem lehet szavazással vagy valami mással módon eldönteni, hogy ki legyen a cikk szerzője. Mert valljuk be Cascade elég elfogult tudd lenni és tippre ezt a cikke is tükrözni fogja. Gondolom mindenki emlékszik még az 1.03-as patchel foglalkozó postra, ahol a Cascade szerint minden jó volt, és az FS olvasok 70-80% hülye, és az örök klasszikus „Cascade még a masnival bekötött szart is megenné ha blizz oda ajándékozná neki.

    Szóval szerencsétlen játék már kapott jót és elég sok savat is itt az oldalon, lehet egy nyugodt hangvételű, kevésbé elfogult, szubjektív cikk méltó lezárás lenne.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • dudi

    Én megjelenéskor kezdtem el vele játszani, és játszottam vele kb. 2 hónapig (Diablo 3 nem húzta ki eddig). Ami szerintem fantasztikus benne, az a questelés része (minden mmo-ban kegyetlen ótvar), vagyis inkább az ahogyan a lore tálalva van. A sztori is nagyon tetszett és megdöbbentem, hogy a Bioware fú de jó játékot hozott össze. Aztán rájöttem, hogy mégse, hogy nagyon nem. 35ös szinttől lényegében annyit kell mászkálni a questekért, hogy az ember agyérgörcsöt kap. A healelés nagyon ócska a wowhoz képest, kevés a class, kevés a spec, instára embert nem lehet találni, PvP-ben nincs animation cancel és 2 seces lag van 10 fpsel, szóval egyszercsak rádöbbent az ember, hogy ez nagyon gyenge. End game-t nem próbáltam, bár jót nem hallottam róla. Úgy voltam vele, hogy ezért havidíjat kérni pofátlanság (mondjuk szerintem wowért is az de ez trolllolo úgyis goldért töltöm 😀 ). Viszont egy F2P modellben már nem rossz játék, főleg azoknak akik szívesen kipróbálnának egy KOTOR3-at, mert ha így nézzük nem rossz, MMO-nak gyenge, de marha jól el lehet vele szórakozni, és aki meg star wars fan annak meg külön öröm, hogy milyen jól ki van dolgozva a lore.

    Szerintem sem kéne ennyire durván lehordani ezt a játékot, főleg akkor nem, ha közben a diablo3-at meg fényezitek, ami 25ször nagyobb kalapfos. Nálam a D3nál kb. két hét után kijött, hogy miezaszar, de azért toltam még mint a gép pár hétig, hogy elmondhassam igen ez valami hatalamas talicska fos 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ballasztik

    Nem vagyok nagy SW rajongó szóval gondoltam, hogy majd haverok visszajelzése alapján döntök, kb. 2 hét után sejtettem hogy WHonline2 lesz a történetből, szóval mit mondjak nem meglepő.

    @Bonelord: Nem Cas pártját akarom fogni csak zavar a butaság először OLVAS és utána ÉRTELMEZ pls mert amit írtál abból látszik, hogy enrage lett kb. 2 szó után és írtál mindent, de nem figyeltél arra amit valójában mondtak neked.

    Szerintem amit Cas írt az utolsó előtti bekezdésben fedheti nagyjából azt ami történt. Amúgy az EA eddig is jól megélt a sportjátékokból meg még pár egyébből, szóval nem hiszem, hogy erre akarná pazarolni a pénzét ha a havi haszon a kiadásokhoz túl közel kerül...

    A lotro azért él és virul, mert sikerült 1 jól összerakott korrektül müködő programot csinálni, nem rossz grafikával ami pont azt adja amit első ránézésre ígér és még van benne érdekesség is.

    A wow meg nem fog örökké menni, de az hogy még nem tudták megverni valamit jelenthet. Amúgy mondhatja bárki, hogy fogy a játékosbázis haldoklik a wow.
    Már bocsi, de mi van ha fogy, több mint 10 milla player van, a BC ben (amit sokan a vanilla óta játszók közül is a legjobban eltaláltnak tartanak) kb. fele ennyi lehetett...

    Bár ez más téma (és én is fogok vele játszani), de szerintem a GW2 nem véletlen nem lett előfizetéses, lehet szidni a wow ot (és igen már nem olyan mint régen), de elég nehéz lesz bármivel is lenyomni a múltja miatt.
    GW2 rajongók kedvéért: tudom hogy GW1 sem volt előfizetéses, de az még nem is volt rendes mmo és GW2 sem a wow miatt nem lesz az, de tuti ez is benne volt a döntésben, hogy a készítők láttak már pár bebukott példát.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pouks

    Eggyel lentebbi postban olvastam egy másik szerkesztőtől, hogy mostanában divat olyan játékokat szidni amikkel nem is játszunk. Nos ez az itteni szerkesztőkre is bőven igaz, ha még nem jobban mint másokra 😀

    Mondjuk ezzel a postal semmi gond, inkább az alatta lévő kék kommentekkel, de aki vaktában fostengerez olyan játékot amit ki sem próbált frissítés óta ugyan olyan szánalmas, mint aki a pandák miatt hagyja abba a wowot 🙂 (irónia on ) Régóta nem wowoztam és sokan mondják hogy szar, akkor biztos rossz játék, nem? :F A gw2 meg az mmo-k új uralkodója lesz xD Ha hinni lehet a szóbeszédeknek haha (irónia off)

    Lényeg a lényeg, igen tagadhatatlanul free to play lett, de elég sok korlátozás van. Szóval f2p is meg nem is, mert ingyen csak a class storykat játszhatod végig.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • MagonDead

    @Cascade: Cascade, tényleg ez stílus? Szarozni, fosozni, parasztozni, kárörvendeni?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Noiry

    Annak, hogy egy jatek milyen uzleti modellt kovet, semmi koze ahhoz, hogy mennyire jo, vagy mennyire sikeres a jatek. Lehet havi elofizeteses, lehet F2P is sikeres es jo.

    Ha egy jatek uzleti modellt valt, az azt jelenti, hogy az elozo modell nem mukodott kielegitoen, es ezert szukseg van a valtasra.

    Ha egy jatek fel evvel a megjelenese utan valt elofizetesesrol F2P-re, az azt jelenti, hogy az elofizeteses modell mar a kezdetekben sem mukodott. Vagyis a jatek megbukott. Nincs ezen mit szepiteni.

    El tudom kepzelni, hogy F2P-kent sikeres lesz az SWTOR, de sok eselyt nem latok ra. Egy rossz koncepcio rosszul megvalositva, szerintem. Szoval sokkal inkabb szerintem is arrol van szo, hogy az elofizukbol nem jon mar be eleg penz, ezert probalnak meg a cash shop-bol behuzni annyi bevetelt, amennyit lehet, mielott lelovik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Noiry

    @MrHurricane:

    A GW2 nem F2P, hanem B2P. Vagyis ki kell fizetned egy teljes arat, amikor elkezdesz jatszani, de nincs havidij. Viszont van egy cash shop, kozmetikai es kenyelmi funkciokkal. Szerintem ez egy nagyon is mukodokepes koncepcio.

    Nyilvan a teljes aru jatek + havidij az, ami a legtobb penzt tudja hozni, de a WOW ota minden pelda azt mutatja, hogy ez csak rovid tavon tud nagy bevetelt produkalni, aztan az elofizetes modell a jatek ellen fordul. A GW2 meg hosszutavon akar sikeres lenni. Ne lepodj meg, ha a Blizzard kovetkezo MMO-ja sem lesz havidijas 🙂 Sot, ha a GW2 sikeres lesz, a kiadok kenytelenek lesznek elfelejteni a havidijas modellt, az emberek egyre kevesbe vevok ra.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://andrewida.wordpress.com/ r00t

    LOL, sracok ne hagyjatok abba konyorgom ! 🙂

    u.i.: hoztam kolat es csipszet is ! 😀

    edit: hogy a temahoz is hozzaszoljak - aki SW-fan, az tovabbra is szivesen fog jatszani vele, aki meg sima gamer, az mindig is a neki leginkabb szimpatikus jatekot fogja tolni. En wow-fan vagyok, nekem pld. marad a wow az osszes pozitiv es negativ featureivel egyutt. uff. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    A WoW is elérte már azt a szintet - pár millió korábban hűséges játékos esetén - hogy nekik már nem éri meg havidíjas fizetéssel. Egy másik részük meg fél évente fizet be 1-2 hónapot, mert annyi idő alatt végiszalad az új instákon, sőt az LFR miatt ma már az 1 hónap is elég. Ez se sokkal jobb model, mint a F2P. Havidíjas, de a farmerek és AH goblinok kivételével kevesen fizetik folyamatosan. A játékban kialakult barátságok tartják össze az egészet. Ma jelenleg a Rift-et tartom a legdinamikusabban fejlődő MMO-nak. Nem játszok vele már nagyon régen, de követem a sorsát és hihetetlen, hogy mennyire gyorsan hozzák ki megállás nélkül az ujabb tartalmakat. Ilyen volt anno a Wow is a vanilla idején.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/Insophia/advanced InsolentD

    Nem azért hagytam abba, mert fizetős, hanem mert a MMO része számomra értékelhetetlen, a történet elég király, azt elismerem, szerintem a Dragon Age-nél magasabb szintű. Most, hogy ingyenes, talán annyit fogok megtenni, hogy végigjátszom a maradék 7 történetet, egyszer csak. Egyelőre a D3, a közeledő GW2 és a MoP miatt is fáj a fejem, pl. erősen gondolkozok azon, hogy majd csak karácsony tájékán veszem meg a MoP-ot, mivel a GW2-nél úgy érzem, hogy valami, nekem tetsző dolog van kialakulóban. A WoW nekem elsősorban a társaságról szól, akik szeretnek anélkül is, hogy aktív lennék 🙂

    Csak hogy visszakanyarodjak: találtam olyat írni, hogy a SWTOR nem egy rossz játék, ezt tartom is. Éppenséggel annyi történt, hogy el lett kapkodva a kiadása, és azóta sem sikerült 2012-es szintre fejleszteni teljesen. Sajnálom, de a Bioware kisebb arccal szerintem messzebb jutott volna, én a helyükben 100%, hogy eleve f2p-vel kezdtem volna, illetve mikrotranzakciós rendszerrel. Én mondjuk simán fizetnék azért, hogy lecseréljem az űrhajómat, vagy hogy legyen menőbb "mountom", ahogy a WoW-ban is vettem már mountot a shopban (mondjuk a nejemnek ajándékba, de akkor is 🙂 )

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • tiaz

    Sajnálom azért, elég jo kis gamet össze lehetett volna harácsolni belőle. Cascade is szerintem azért ilyen bosszús mert ezt ő is tudja.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @Termin: Egy fikarcnyit sem vagyok elfogult, sem a Diabloval, sem az SWTOR-ral, sem mondjuk a GW2-vel és főleg nem a WoW-val kapcsolatban.

    Nem vagy tisztában az "elfogult" jelentésével. AZ "operationok jók voltak, csak kevés idő volt" és hasonló kijelentések ... na, EZ elfogultság. Mert objektíven nézve sem az operationok, sem az SWTOR sok más része nem ütötte meg azokat a minőségi elvárásokat, amiket egy 2011 / 2012-es MMO-nak hoznia kell a siker érdekében.

    Nem WoW szintű sikerről beszélek, hanem mondjuk egy LOTRO szintű sikerről. Az SWTOR még egy LOTRO szintű sikert sem hoz jelenleg, hiszen nem látni hol a zuhanás vége és hogy mennyire fogja szűkre húzni a gatyát az EA a jövőben.

    Szóval mielőtt butaságokat irogatsz ismét, először nézz utána annak, amiről írni próbálsz (elfogultság, swtor, stb) 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sharx

    @Cascade:

    "Tök egyszerű a dolog, nem atomfizika: ha elég jó a játék, akkor lehet előfizetést szedni (WoW, EvE, stb), az emberek kifizetik. Az előfizetés még mindig messze a legtöbbet hozó modell."

    Az állításod első fele meglepő tájékozatlanságról ad tanúbizonyságot, a második sem feltétlenül igaz.

    Nyilván tudod, hogy a Wow játékosok jelentős része nem az általunk elérhető havi előfizetéses rendszert használja (akár fizetési technika, akár árak tekintetében) ezért a Wow is legfeljebb részben havidíjas, annak ellenére, hogy kétségtelenül a legnépszerűbb játék.

    A mikrotranzakrciós modellek nem véletlenül egyre népszerűbbek. Ha csak a Blizz háza táján söprögetünk, jól látszik, hogy pl. Dio3 RMAH esetén 100 euró forgalom több bevételt jelent a cégnek, mint a wow 1 havi előfizetése. Vagyis ha kicsit jobban összerakják a játékot, simán generálhatott volna nagyobb bevételt, mint a Wow.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @MrHurricane: Arenanet még pár éve nyilatkozta egyszer, hogy csak az eladott GW1-ek után annyi bevétele volt, hogy lehet, hogy még egy teljesen free MMO-t is fognak kiadni. Nem azért nem havidíjas, mert nem elég jó a játék... hanem azért, mert így is van elég bevételük, nem olyan pénzéhesek, mint a Blizzard!
    U.I.: SWTOR bétát anno toltam, már az 1. nap ráuntam, látszott rajta, hogy sztori jó, de amúgy nem nagy durranás... GW2-ből már volt 3 béta hétvége, mindet végigtoltam és látom, hogy semmi sem hype abból, amit ígértek. Mindent meg is valósítottak, sőt vannak olyan részek, amik még jobbak is, mint amilyennek elképzeltem! Az emberek 99%-a ezt mondja róla, aki próbálta a játékot. Biztosan nem lesz WoW-killer, de nem is fogja eltaposni a WoW!
    U.I.2.: Ez a cikk az SWTOR-ról szól, nem tudom minek kellett fölhozni a GW2-t. 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Askeno

    @Sharx:
    "Az állításod első fele meglepő tájékozatlanságról ad tanúbizonyságot, a második sem feltétlenül igaz." Mennyire igaz rád 🙂 Köszönjük, hogy megosztottad velünk e remek baromságot. Have a nice day and good luck your evolution!
    u.i. Én csak arra lennék kíváncsi, hogy mikor lesznek képesek megoldani, hogy egy PVP meccs ne szaggasson (i7, 16GB RAM, 2GB videókari). Mert még mindig valahogy nem tudták megoldani.
    u.ii. LOTRO -ban az egyik legjobb az, hogy nem kell érte semmit sem fizetni és ki tudod ütni az újabb tartalmakat. Én így toltam vele régen (és még jó pár ismerősöm is). Közben pedig végigolvastuk az összes questet + dungeonokat végigjártuk amíg engedte a rendszer (scnea is) és addigra meglett egy jó nagy része a pontoknak, Moria kieghez.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @Sharx:

    A távol keleti piacot teljesen külön kell kezelni az észak-amerikai és európai modellektől, nem lehet összevonni a kettőt.

    "A mikrotranzakrciós modellek nem véletlenül egyre népszerűbbek. Ha csak a Blizz háza táján söprögetünk, jól látszik, hogy pl. Dio3 RMAH esetén 100 euró forgalom több bevételt jelent a cégnek, mint a wow 1 havi előfizetése. Vagyis ha kicsit jobban összerakják a játékot, simán generálhatott volna nagyobb bevételt, mint a Wow."

    A mikrotranzakciós modellek nagyon népszerűek, ebben igazad van. Az RMAH-val kapcsolatban viszont szerintem nem igen vagy tisztában azzal, hogy mennyire nehéz azt az általad említett 100 EUR forgalmat játékosonként, minden hónapban.

    Sajnos számokat nem tudunk, de saját és baráti kör tapasztalataira alapozva meglepődnék, ha csak a játékosok 1%-ának sikerülne elérnie a 100 EUR forgalmat havonta az RMAH-ban.

    Az előfizetéses model messze a legerősebb pénzügyi szempontból a nyugati világban. Ha ez nem így lenne, akkor már az Activision is átállt volna teljesen a mikrotranzakciós modellre. Ehelyett van havi előfizetés ÉS cash shop.

    Az SWTOR sem mikrotranzakciós modellel nyitott. A F2P modellhez nagyon erős negatív felhangok kötődnek: az átlagos gamernek gyenge minőséget, pay to win módszereket és limitált alapjátékot jelent. Nem véletlenül van ekkora felháborodás az SWTOR fórumain sem emiatt.

    A legjobb megoldás szerintem a kettő közötti pay 2 play model, amit a Diablo és a GW is követ. Persze ehhez megint csak kell egy minőségi játék ...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @Xer:

    "hanem azért, mert így is van elég bevételük, nem olyan pénzéhesek, mint a Blizzard!"

    Jaj istenem, ilyen naív baromságokat ne írjunk már le könyörgöm. Ha nem lennének olyan pénzéhesek, mint a Blizzard, akkor nem AAA kategóriában versenyeznének, hanem tolnák az indie-t, mint Notch a Minecraftot ....

    Hihetetlen, hogy mennyien elhiszik még mindig az ilyen PR csűrés-csavarásokat.

    Az egyetlen ami számít, hogy a terméked jó legyen. Ha jó a terméked, akkor a modell igazából mindegy, kurva sok pénzt fogsz csinálni. Ha a termék nem jó ... akkor meg csak idő és spin doktorok kérdése, hogy mennyi ideig lehet a sötétben tartani az embereket.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • suttor

    @Ballasztik:
    " GW1 sem volt előfizetéses, de az még nem is volt rendes mmo..."
    Ezt meg hogy érted? Masszívan multiplayer online játék volt, tehát MMO. Mit értesz "rendes" MMO alatt? Ha Everquest/WoW klónt, akkor igazad van. De ott van az Ultima Online, a Ragnarok Online, a Phantasy Star Online- nem is hasonlítottak a WoW-ra, de attól még MMO volt mindegyik.
    http://www.youtube.com/watch?v=8cPlFT6j1qM
    http://www.youtube.com/watch?v=2sQ5j8ZoY8Y
    http://www.youtube.com/watch?v=ryMkZk0OTUc

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Abrt

    @Xer: mert ez lehet az új wow killer üdvöske. Hozzá teszem, nekem nagyon tetszik, hogy a GW2 esetében legalább a fejlesztő cég retorikája minőséggibb, mint a BW-é volt anno. Elismeri a Nagy Öreget, nem akar versenyezni vele, de odateszi magát. Ez már egy jó pont. Az már más kérdés, hogy nekem személy szerint nem tetszett a béta alapjána játék.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Charmed: ezeket a butaságtücsköket honnan tetszett összeollózni? tehát az ön elmélete szerint a wowot vagy nem játsszák már az emberek, vagy csak félévente 1-2 hónapra és ez már f2p csak másképp? kérem kérdezze meg egy harmadik ismerősét is hogy 50% kal nőjön a statisztikai mérőszáma.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sharx

    @Askeno:

    Szívesen meghallgatnám kicsit részletesebben, mi a problémád a hozzászólásommal túl a fikázáson. Ahhoz esetleg érdemben hozzá is lehet szólni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Hatba

    NerfNOW fején a szöget:

    http://www.nerfnow.com/comic/image/808

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Askeno

    @Sharx:
    Cascade már jól leírta 🙂 olvasni, olvasni és olvasni. A hozzászólásom pedig teljesen jól érthető. Ne dobálóz ilyen kijelentésekkel, mert legtöbbször pofán vág.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Xer

    @Cascade: Nem azt mondtam, hogy egyáltalán nem számít a pénz nekik. 😛 Viszont nem húznak le annyi bőrt az emberről, mint a Blizz...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sharx

    @Cascade:

    Teljesen egyetértek, egy jó játék bármilyen modellel eladja magát, De nem véletlen, hogy különböző régiókban más a Blizz/WOw modellje is, vagyis ők is próbálnak optimalizálni, pedig abszolút piacvezetők és ez a legerősebb brand.

    A RMAH meg azért nem működik, mert a Dio3 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, csökkenő, elégedetlen játékosszámmal persze hogy alacsony marad a forgalom. Csak azt írtam amit te - magas játékosszám és jó itemizáció mellett ez is egy bőven működőképes modell lehetett volna.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • panoz

    Ha összehasonlítjuk a fansite-okat azért az FS még mindig 10x jobban kutyázza a wow-ot és a diablot mint mondjuk más fansite-ok a saját játékaikat.
    Ott a sok negatív kritika esetén azonnal repül a banhammer "trollveszély" miatt. Itt mekkora sírások mentek már a lich king, a pandák és a diablo3 miatt? Az objektivitás egy leheletnyit azért itt a sötét oldalon magasabb.

    Nincs mit szépíteni, egy előfizetéses modellt követő agyonhype-olt játék 9 hónap után a siralomházba kerül (F2P lesz) az korántsem egy sikersztori.

    Az a versenyző aki nem indul a játékosok lekötéséért (nem havidíjas) az nem tervez hosszú távra. Eleve B kategóriás.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Xer: mert nem tudnak. lehet hogy újdonságként fog hatni, de a kiadót semmi más, az égvilágon semmi más nem érdekli csak a bevétel és a nyereség. ha tehetnék drogot kevernének a játékba hogy függő legyél.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    Hú, sok minden elhangzott itt, amíg én aludtam. Pár reakció a részemről...

    Először is, halkan jegyezném meg, hogy én pl. a legutóbbi nagy patch/transfterek után 1 hónapot játszottam a játékkal, hogy lássam, mi a helyzet, szóval nem teljesen áll meg az "olyasmit szapulunk, amivel nem játszunk" vád, legalábbis az én esetemben.

    Azzal pedig, hogy a játék "jósága" az üzleti modelltől független... Általában egyetértek, de az SWTOR esetében nem. Itt most az EA-ről beszéltünk, és a világ egyik legdrágább franchise világáról, valamint a hihetetlen marketing-kampányról, az ígéretekről, és nem utolsósorban a mindenféle díjakról és, amiket megkapott, teljesen objektíven ugye (online innováció??).

    Az eredeti eladási számok alapján ennek a játéknak szárnyalnia kellene, ha olyan jó lenne, mint azt az EA és a "független" sajtó állítja. De intő jel volt a szerver-összevonások megkezdése is. Nyilván a hivatalos kommunikáció szerint szó sincs összevonásról, hanem szuperszervereket alakítanak ki 😀 De a 91 EU szerver lakosságát noszogatták át összesen 11 szerverre...

    Maga az, hogy egyáltalán felmerült a f2p, már arra utal, hogy borultak az EA tervei a játékot illetően. És ennek egy oka van - a játékot megvásárló játékosok többségének bizony nem ér meg egy havi előfizetési díjat a játék.

    Vannak még kisebb klánok/csapatok, akik rendületlenül tolják, de a személyes ismeretségi körömben (és itt most nem a Black Ravensre gondolok, hanem már évek óta nem Wowozó, vagy éppen azzal sosem játszó barátokra) mindenki, aki belekezdett megjelenéskor, már rég abbahagyta.

    És itt most nem csak az éppen aktuális helyzetet kell figyelembe venni. Az EA hozzáfér a belsős statisztikákhoz és kimutatásokhoz, látját a trendeket, hogy mennyi ember jött vissza 1.3 után, és ebből mennyi hagyta ismét abba 1 hónap lejártával a játékot. És bizony ha a kapzsi EA elhajítja a biztos bevételt jelentő havi előfizetést, és ingyenessé teszi a játék legnagyobb húzóerejét, az egyedi class sztorikat (mert a lvl50-es korlátozások mellett pont azokat tudod majd végigcsinálni, igaz, korlátozott travel opciókkal - fél órás szaladgálások, szevasz), akkor ott komoly gondok vannak a háttérben.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @Xer: Egyelőre még nem 🙂 Persze a WoW-nál már ennyi év után tényleg úgy érzi az ember, hogy a sokadik bőrt húzzák róla .. a sok fizetős szolgáltatással, stb, stb. De hát megy, pörög, az emberek fizetik.

    A GW2 modellje amúgy nekem is szimpatikusabb és ahogy valaki írta korábban, a kommunikációjuk nagyon részletes, emberközeli, profin csinálják. Nem véletlenül ... mert ezen múlik minden.

    Ez az egyik olyan pont, amin a BW teljesen elbukott és tönkretette a saját játékát a lehető legjobban: szinte nulla kommunikácó és ami volt, az is inkább isteni kinyilatkoztatások mindenféle fanatikus hívő portálokon / blogokon keresztül, ahelyett, hogy a saját fórumukban beszéltek volna a saját játékosaikkal, őszintén a gondjaikról.

    Ha a gamer nincs a sötétben tartva, akkor a kedvence érdekében sok mindent meg tud bocsátani, el tud nézni, sokkal nagyobb a türelme és így tovább.

    Ekkora PR és community fail, mint amit a BW összehozott az SWTOR-ral kapcsolatban még nem volt a játékok történelmében, tanítani fogják a témával foglalkozó főiskolákon, mint elrettentő példa.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kopi

    Nálam a SWTOR megjelenése nagyjából egybeesett kislányom megszületésével. Nagyon vártam a játékot, mert imádom a SW univerzumot és a Bioware garancia volt a minőségre. Mivel el voltam foglalva a picivel, ezért abszolút casual üzemmódban toltam és az elején nagyon tetszett. Szerintem a szintezés nagyon előremutató dolog volt, biztos vagyok benne, hogy ez a jövő. Nagyon bejövősek a bejátszások, az egész történetmesélés, a szinkronhangok. Imádtam. Ennek ellenére soha nem értem el a maximális szintet és soha nem kezdtem el raidelni. Miért? Évekig szidtam a wow casual-barát fejlesztéseit és most visszanyalt a fagyi. Mivel el voltam maradva a többségtől, akik semmi perc alatt felrántották a karijukat maxra egy idő után a bolygókon olyan kis létszámú playerrel találkoztam, hogy az amúgy is sztoriközpontú játék egyszer csak nálam átváltozott egy single player offline rpg-vé. Volt amikor este 8 után (miután baba megfürdet, lefektet, apa végre megpihen és beloggol) egyes bolygókon zéró játékos volt, tök egyedül szaladgáltam fel-alá. Instákba nem tudtam menni, mert Imperial Fleet kihalt volt, vagy csak max. szintűek álldogáltak ott Diablo3-ra várva. Soha életemben nem gondoltam volna, hogy LFG-ért fogok sírni, de megtörtént. LFG nélkül a játék élvezeti értéke nagyban csorbult, egy casual játékos nem ér rá arra, hogy órákig embert keressen (Ráadásul a játékban csomó heroic quest is van, amit szintén szerettem volna megcsinálni, de így elvétve tudtam csak egyet-egyet.) Mikor kijött az új patch, amibe berakták az LFG-t, újból beloggoltam egyszer-kétszer, de semmi nem változott: ezúttal az LFG sorban várva ücsörögtem vég nélkül, soha egyetlen-egyszer sem sikerült partiba kerülnöm. Ezzel szemben tavaly második félévben húztam egy sokadik altot wowban. A kezdő területeken itt is nagy pangás volt természetesen, de amint lehetett instázni az LFG segítségével max. 5-10 perces várakozások után már mehettem is. Sajnálom a SWTOR-t, de jogosak a kritikák. Nekem a legfőbb tanulság ebben az ügyben az, hogy úgy nem lehet új MMO-t fejleszteni, mintha még mindig 2004. lenne. Muszáj mindent, ami jól működik „ellopni” a mostani MMO-kból és hozzátenni azt a plusz innovatív többletet, amivel meg tudja nyerni a játékosokat. Ez itt nem sikerült.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @Xer: A képlet egyszerű, mindegyik csak annyit húz le a játékosokból, amennyit csak tud. A Blizzardnak a WoW-val ott van stabil 8-10 millió fős játékosbázisa, ezért képes megtenni, hogy a havi előfizetés mellé a mikrotranzakciókat is bevezethet. Ha ez annyira nem tetszene a játékosoknak, hogy drasztikusan esni kezdene a számuk, akkor hirtelen a Blizzard is nagyon jó fej és kevésbé "pénzéhes" lenne. És ez fordítottan is igaz, ha a SWTOR támaszkodhatna ennyi játékosra, egyáltalán nem lenne F2P a tervben, hanem jönnének be sorban a kis fizetős szolgáltatások.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Noiry

    @suttor: A GW1-et annak idejen szandekosan NEM MMORPG-kent marketingeltek. Mivel nem volt perzisztens vilag, minden zona instance-olt volt, a maximalis partimeret 8 fo volt, nem igazan mertek MMORPG-nek nevezni. Inkabb kitalaltak egy uj kifejezest, a Competitive Online RPG-t, es ezt hasznaltak.

    Kb. annyira volt MMO, mint a Diablo 3, csak voltak benne 3D-s lobbik, ahol a jatekosok talalkozhattak.

    Most, hogy kozeleg a GW2 megjelenese, ami mar egy tenyleges MMORPG lesz, elkezdtek a GW1-re is MMORPG-kent hivatkozni, gondolom, hogy a folytonossag (kulonosen az uzleti modellek miatt) meglegyen. Igy azt tudjak kommunikalni, hogy "mi mar evekkel ezelott is ingyenes MMORPG-t csinaltunk, es mennyire szuper sikeresek voltunk - a GW2 ezt a sikert fogja megismetelni". Es ez mennyivel jobban hangzik, mintha azt mondanak, hogy "Baromira parazunk a WOW-tol, ezert inkabb nem kerunk havidijat az elso MMORPG-nkert sem." 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Noiry

    @Belagar: "Ha ez annyira nem tetszene a játékosoknak, hogy drasztikusan esni kezdene a számuk, akkor hirtelen a Blizzard is nagyon jó fej és kevésbé “pénzéhes” lenne."

    Annual Pass? Recruit a Friend? 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @Noiry: Ez inkább durva "user acquisition" és "retention" próbálkozás egy über telített piacon, mintsem jófejség 🙂

    Egy sok-sok éves játéknál, amivel szinte mindenki játszott már többet vagy kevesebbet szerintem az új játékosok bevonása / régiek aktivizálása a legnagyobb probléma, amit szorosan követ az előfizetői bázis megtartása 🙂

    És ez, ahogy öregszik a játék, egyre nehezebb és nehezebb lesz, szóval szerintem ez még nem a legnagyobb "jófejség", amit látni fogunk a Blizzardtól 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Noiry

    @Cascade: Egyetertunk!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    @sientech:
    Szerintem fuss neki mégegyszer. Nem elég elolvasni valamit, meg is kell érteni.

    De segítek ha kell: "A WoW is elérte már azt a szintet – pár millió korábban hűséges játékos esetén – hogy nekik már nem éri meg havidíjas fizetéssel. Egy másik részük meg fél évente fizet be 1-2 hónapot, "

    Tehát pár millió player már egyáltalán nem játszik a korábbi playerek közül és nem jött a helyükre friss hús ...ezt ugye tudjuk a negyedéves jelentésekből. (egyébként pár nap és kiderül, hogy a 2012 Q2 hogy zárt /persze az annual pass, és a D3 CE 4 hónapját a helyén kell kezelni/)

    Egy másik részük pedig csak akkor fizet be 1-2 hónapot, ha jön egy content patch, ami jellemzően 6 hónap körül van (most éppen már 8 hónapja nincs új content patch és már tudjuk, hogy 10 hónap után jön a MoP a 4.3 content után)

    Sehol sem írtam, hogy csak ez a két tábor létezik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • cateran

    @Cascade:
    Ezen hangosan felnevettem..A frostshock elhiresult site, mert az adminok hivatalos fel es leszoponak tunnek, akik boldog mosollyal cuppanak ra a blizz "farkara". A kerdes csak az, hogy ezt ingyen vagy penzert teszik-e? Olyan szinten vagy elfogult, amit leginkabb a "blizz fanboy 2012 top modell" kategoria elnevezessel lehet illetni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://www.blackravens.net Cascade

    @cateran: Szíved joga ezt gondolni. Ha ez megnyugtat, vagy élvezetet okoz, esetleg felizgulsz rá, akkor csak hajrá. Örülök, hogy segíthettünk )

    Amúgy havi 3-4 millát viszünk haza tisztán és fejenként a Blizz fel és leszopásból a nyári uborkaszezonban. Képzelheted, milyen durván szakítunk az év többi részében.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @cateran: 😀 ezen jót röhögtem... ja hogy te ezt komolyan gondoltad... akkor van baj.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Charmed: nem hiszem hogy a segítségedre szorulnék a hozzászólásod alapján, de nagyon kedves vagy köszi 😀 próbálj meg egyértelműbben fogalmazni, fórumon csak az alapján tudok véleményt alkotni amit írsz, és nem amit még mellé is gondolsz. mindig van ingadozó játékos állomány. szerintem nem olyan egyszerű ez mint ahogy leírtad és ahogy mi az láthatjuk a partvonalról nulla konkrét információk birtokában. az viszont szerintem biztos hogy csak az ingadozó játékosállomány mennyiségéért más mmo fél karját adná.

    " Ez se sokkal jobb model, mint a F2P. Havidíjas, de a farmerek és AH goblinok kivételével kevesen fizetik folyamatosan."

    ilyet írsz és elvárod hogy értékes gondolatokat sejtsek a mondataid mögött?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • JaceBeleren

    Szerintem is a F2P jót tesz a sw tor-nak én is kipróbáltam sőt még 1-2 hónapot be is fizettem hátha történik a játékkal vmi, de semmi. A sok hiányosság ellenére basznak rá a játékra. Nekem ez a problémám. Most hogy nem tudnak már a játékkal mit csinálni, ez a legegyszerűbb megoldás. Egyszerűen jó játéknak indult de szar lett belőle. Cascade csak erre próbált utalni nem kellenek itt a kis jóindulató hsz-ek hogy ám majd jó lesz ám, majd sikerül vmit csinálni, ja hátha reméljük, de attól a játék pve tartalma SZAr, a pvp tartalma SZAR! outdoor pvp volt van vagy mittom én ilum ---> SZAR! Mit akartok még? Mondjam hát lehet hogy jó lesz lehet hogy feléled?!
    Igen sokan visszamennek felhúznak 1-2 karaktert, játszanak amig tudnak de nem hiszem hogy sokan fizetnének elő. Sőt hogy ezeket a coinokat is tudsz szerezni csak az unlockolod ami kell. Szóval még havidíjat sem kell fizetni. Ennyit véleményemről sokszor egy játéknak túl nagy tiszteletet adtok mint kellene.
    Pl. a szolgáltatás a BW-nél szar volt, hetekig vártam egy levélre, vagy éppen hogy válaszoljon a gm. Szánalmas volt ahogy ők én is leszarom. Nektek is ezt kéne.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Blasta

    fél év és f2p jóslások helytállóak voltak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Imakandi

    @Cascade:

    És még nem is tanulnak a PR és community failből, ld. ME3 (1st day DLC, amit "külön csapat fejlesztett", 3színű tökazonos ending, ami leszarta, mit csináltál 1-3-ban, stb 🙂 ).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Connected

    Szerintem ez a játék teljesen fogyasztható MMO: szép grafika, elegendő mennyiségű lore a sokak által oly nagyon szeretett Star Wars világban. Az egyetlen egy hibája ennek a játéknak mindössze annyi, hogy a WOW volt előbb. Én örülök a f2p-nek fogom is tolni vele, el casualkodok többre úgyse lesz időm.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Enquist

    Túl nagy hype mellé kevés lett a játék. Habár nekem sose jött be, sajnálom. A konkurencia mindig jót tesz,
    Alapvetően minden fizetési model jó lehet, csak fejlesztőtől függ, hogy melyiket választja. A probléma akkor van, ha az alap ötletről VÁLTANI kell, ez csak akkor lehet, ha nagy bajok vannak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Blasta

    érdekes hogy senki nem tesz említést a "miért lett fail" sorban hogy a játék (engine?) képtelen egy normális pvp szituációt kezelni, ahol 15-20-nál több ember van (legalábbis amikor én még játszottam) egy quad procin gf560ti kártyán élvezhetetlen szar volt min grafon is 2005-ös grafikával, és ne is említsük ilumot ami kb 300 player esetén lenne élvezetes. Nálam ettől borult ki a bili, pedig elnéztem neki a teljesen retardált AH-t, az ürességtől kongó területeket, a random (!!) pvp rewardokat, a 80%-ban megegyező class storyikat (nevek helyszínek változtatásával), az akkor még full bugos, néha blocker instance bugokat, a heti 3-4 leállást amire min 1-2 free nap "járt" volna ha korrektek akartak volna lenni, és mindezek mellet a röhejes galaga szintű "space combat". A lényeg hogy "fully voiced" mert erre verték a nyálukat 3 évig.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @Imakandi: Az biztos hogy a Bw-nek baromira össze kell kapnia magát és egy kurva jó Da3-at kell lerakni az asztalra ha nem akarják bezárni a boltot. Gyakorlatilag nem maradt olyan címük ami ne lett volna fail az utóbbi időben. Ezzel a rendszerrel meg az Sw:tornál az lesz a gond, hogy a játékosok egy igen nagy részét eleve csak a class story érdekli. Pont ez lesz korlátlan elérhető az ingyenes accounttal. Annyi lesz a korlátozás, hogy limitált lehetőségek lesznek karakter készítésnél. Mivel ekkor összesen 4 kasztból lehet választani nem gondolom, hogy ebből levennének. Max. annyi lehet, hogy mondjuk humant lehet csak indítani majd mindenből. (Erre meg a kritikusok mondhatják azt, hogy úgyis csak átszínezett humanok vannak a játékban.) Ezek az emberek nem fognak fizetni semmiért, tehát csodát ettől se kell várni. Szerintem is inkább az a cél, hogy ezekről az emberekről (akik a class sztorikat akarják kipörgetni) lehúzzanak 15 eurót. Elég érdekes belegondolni ebbe annak aki Decemberben 12 kért vette a játékot, hogy most ugyanezt egy havi előfizetésért is meg lehet szerezni. Én sajnos nem gondolom úgy, hogy ez bármi pozitívat jelentene inkább úgy érzem, hogy igyekeznek minél többet kilapátolni a játékból amíg még lehet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    Durva hogy egy ilyen hír hogy kihozza az állatot egyesekből

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Noiry

    @Connected: "Az egyetlen egy hibája ennek a játéknak mindössze annyi, hogy a WOW volt előbb"

    No igen. Het evvel elobb.

    Es csodalkoznak azon, hogy ha egy het evvel ezelotti receptet bugosan es benan valositanak meg, azzal elbuknak. Se a Star Wars univerzum, se a teljesen szinkronizalt tortenetmeseles nem visz el a hatan egy ilyen failt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zibuprofen

    Így hogy ingyenes lesz, biztos hogy fogok vele újra játszani, már csak az új insták miatt is, remélem az nem lesz korlátozva.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @Noiry: Sajnos a játék az érdekes személyes történeten és a jól sikerült leveling részen kívül nem tudott olyat felmutatni, amivel meg tudta volna fogni a játékosokat. Az előfizetők azért is csökkentek mostanában drasztikusan mert sok embernek 3-5-6 hónapig tartott amíg vagy ő vagy rajta kívül még pár családtag végigvitte a 8 class stroyt. Ezért lesz csalódás ez a free is a Bw-nek és a kiadónak is. Mert kipróbálók nagy részét is pont ennyi érdekli a játékól. Ha eddig azért nem fizettek elő mert szarnak tartották az end gamet most se fognak rá kiadni semmit se. A "Kotor 3-at" meg 15 euróért megkapják. Egyébként én arra is nagyon kíváncsi leszek, hogy a jövőbeli fejlesztések milyen minőségűek lesznek. Mert ennek a játéknak a fejlesztése elég drága, mert az utolsó csőszerelőt is le kell szinkronizálni. Vagy pedig az lesz a tendencia mint az új dailyknél, hogy 1 quest le van szinkronizálva a többi meg a Wow féle szöveges blabla amit csak fel kell venni a misson terminálból.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sodan

    Nem örülök neki, mert ez egyértelműen azt jelenti, hogy nem lett akkora siker, nem termel annyi bevételt a játék mint tervezték,
    de...
    A tisztán látás kedvéért ki kell egészíteni azzal az apró részlettel, ami fölött könnyen átsiklik aki nem követi kellő figyelemmel a játék fejlesztését. Márpedig azzal, hogy az első 50 szint lesz ingyenes az is korlátozásokkal, ez ugyan jelenleg a max, de ősszel kapunk egy új bolygót és hozzá +5 szintet, ami tehát ingyen nem lesz elérhető.

    Ezt kb. úgy kell elképzelni, mintha a wowot a MoP megjelenése után 85ig ingyenessé tennék, nem használhatnál repülő mountot, és ki lennél zárva BG-ről, ha nem fizetsz érte külön, 85-90 tehát a legfrissebb tartalmat pedig csak előfizetőként kapnád meg.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    @Sodan: "ez ugyan jelenleg a max, de ősszel kapunk egy új bolygót és hozzá +5 szintet, ami tehát ingyen nem lesz elérhető." Nyugtával dicsérd a napot. Mi a garancia hogy kijön az az új bolygó, és hogy nem késik hónapokat

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    @Sodan:
    A legtöbb F2P játéknak pont az a lényege amit leírtál. Ingyenes hozzáférést adnak a tartalom kisebb vagy nagyobb részéhez és a tartalom és bizonyos featurek egy másik része meg keményen fizetős. Ebből élnek meg, ezért működhet ez F2P modell. Szóval az, hogy level 50-ig ingyenes a hozzáférés a játékhoz, bizonyos korlátokkal, pont olyan, mint ma az Aion, az AoC, vagy a LotRO.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    szerintem aki csak kipróbálni akarja az a lvl 50 nel is elégedett lesz, kipróbálja a kasztokat amik érdeklik. nem hiszem hogy lázba hozza a +5 szint és egy bolygó.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pouks

    A class story is folytatódhat (ajánlom nekik :P) és akik csak a történet miatt kezdik el, azok akár fizethetnek, hogy legalább azt az +5 szintet lejátsszák.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pewpew

    szerintem az EA ezt akarta egész végig, tudták, hogy a diabló az elején jó lesz, ÁÁÁM, mivel olyan zseniális a marketingjük, kispekulálták HA az elején rossz hírét keltik a saját játékuknak, akkor később még több játékost képesek elcsábítani az activisiontől, és így még több profitot hajthatnak be, mivel mindenki tudja, hogy a freemium sokkal nagyobb hasznot hajt be hosszútávon, mivel egyre több és több játékos jön, akit elcsábít a paid content, és mivel a játék lenyűgöző, változatos, és legfőképpen kiegyensúlyozott mindenki rákap majd a játékra, és sorra szipkázza el majd, ebből-abból az MMOból, így létrehozva a végső MMO-t amit a fél világ játszik, amíg a másik fele pedig azért sajnálja magát, hogy, miért nem

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Blasta

    @Zibuprofen: hát persze hogy lesz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pewpew

    @Blasta:
    1-2 hónap, és lesz rá 75%os kedvezmény

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/Kukaac/simple Kukac

    Amikor volt az első trial swtor-ba, akkor kipróbáltam, de nem igazán jött be a játék. Hangulata messze nem érte utol a klasszikus KOTOR hangulatát, és ahogy sokaktól hallom, multiplayerben meg nem igazán játszható.

    Amikor elkezdtem Panda bétával játszani, akkor a pandás szigetet egy ülő helyzetben végigtoltam, mert érdekesek voltak a questek, hatalmas poénok voltak benne, és jó volt a hangulat. Ehhez képest SWTOR-t nem tudtam 1 óránál többet játszani egyhuzamban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pouks

    @Kukac:
    "multiplayerben meg nem igazán játszható."
    LOL 😀 Ennél nagyobb hülyeséget nem is...ja de hallottam, de őket sem értem :/ Vagy te most a KOTOR-ról beszélsz? Mert az tényleg nem multiplayer 😛

    Had mondjak valamit: Én még olyan játékkal nem is játszottam, ami ennyire ösztönözne, hogy csapatban toljad. Csak 2 példa: H2/H4 küldetések, social pontok (amikből jó kis cuccokat vehetsz ki). WoW-ban hol vagy ösztönözve, hogy te invelj akárkit is questelni a haverodon kívül?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Pouks: Tudom hogy nem a te hibád, mert akkor még nem játszottál, vagy azt már sikerült elfelejteni, de a wowban is voltak group questek, csak kivették őket, mert pár év után már nem lehetett annyi embert összeszedni bármelyik területen. A cataclysmig minden kiegészítő hozott magával újabb group questeket, wotlkban még group napi quest is volt, de érthetetlen okokból a cataclysmben már csak az arena quest volt group quest (javítson ki valaki, ha rosszul emlékszem).
    Az swtor nem jutott erre a sorsra, mert azt az időszakot nem élte már meg 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Rumil

    Valaki magyarázza el nekem miért képtelenek már végre megcsinálni azt hogy úgy fizetsz ahogy akarsz a tetves játékért....Legyen alapból mikrotrancakciós egy MMO...F2P
    Oszt ha neked megéri lehet befizetni hónapokat akkor teljes hozzáférés a befizetett hónapokban. Illetve lehessen órára fizetni. Ha tudod hogy most 1 hetet itthon vagy és kockulsz befizetstsz 30-40-50 órát és gó szintén teljes hozzáférés...ha meg egyik se jön be marad az F2P és fizeted mikrósan ha szükséged van valamire. Egyáltalán nem lenne bonyolult ezeket accountra beállítani és kezelni...és nem kéne itt szarakodni semmivel. Kurv a csábító lenne nem hiszem hogy brutál nagy pénz lenne ezt összehozni, előnye pedig sokkal több lenne.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @Rumil:
    f2p-ek az esetek 90%-ban (főleg az "átállt" f2p-ek) biztosítanak havidíjas előfizetést is. Szóval a kivánságod már majdnem teljesült 🙂 Egyedül az óra alapú hiányzik, de ha picit belegondolsz, akkor az neked is rosszabb (mivel akkor folyamatosan ott az érzés, hogy ne nézelődj, ne állj meg, ne várj semmire, hanem csak darálj ezerrel mert ketyeg az idő)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • rapbandita

    nos eljött szeptember, van már pontos időpont, mikor lehet rászabadulni arra az 50 szintre?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @rapbandita: Nos _állítólag_ Novemberben. Ezt azért gondoltam kiemelni, mert sajnos az Sw:tor esetében mindig nagy ígéretek vannak de azok nem mindig teljesülnek. Pl. a több napos guild summiton ígérték hogy Denova (egy 4 bossos raid egyébként) nightmare módja rohadt epic lesz és igaz hogy nem érkezik a raiddel együtt de egy _kicsi_ késéssel be fogják rakni. Na ez a kicsi késés tart Április eleje óta. Szóval én a Novembert se venném 100%-ra.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • rapbandita

    @Nilufar: Thanks, akkor marad a diablo farm és az ip vadászat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • rapbandita

    Feltennék itt pár kérdést ha senki nem haragszik lustaságomért, netán még valaki aki okosabb nálam válaszol is.

    ugye lesz ez a kartel pont mizéria, ami az aktív előfizetőknek is járni fog minden megvásárolt gametime után. azokkal mi a helyzet akik megjelenés után 2 hónapot még fizettek de azóta inaktívak. ők is megkapják visszafelé azért a gcért a pontokat?

    a másik, ha jól tudom a zabrak nem lesz a free fajok között, de abban az esetben mi lészen, ha nekem már van egy zabrak warriorom elfekvőben de f2p opcióval megyek vissza. az megmarad de másikat már nem indíthatok, esetleg rögtön felajánlják, hogy fizessek , vagy muszály lesz egy fajcserét rögvest végrehajtanom?

    és az utolsó. ugye lvl 50ig teszik f2p módra a játékot (kivéve bgk, space missions, fp és op). ha jól értem ez magában foglal minden questet, planétát, geart, mountot, classt, stb-t egészen a lvl 50es határig (vagy aoeonline módjára lehúznak még pár forintra)?

    üdvözlettel, bandita

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑