World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WARCRAFT no image

Készült 2007. június 13. | írta Csülök

51

Dráma a virtuális világokban

Miközben a WoW és WoW:TBC rövidítésű online játékok továbbra is vezetik a top10 pc játékok eladási listáját a masszív világot kiszolgáló szerverek aktivitásában Március óta visszaesés tapasztalható – derült ki a WarcraftRealms nemrégiben közreadott statisztikájában. Az adatok sok mindenbe nem engednek betekintést, az azonban jól látszik hogy a nagysikerű játék népszerűsége csökken, méghozzá a korábbi növekedési tendenciát most megfordítva, nagy léptekben.


A virtuális játékok területén szakértő elemzőink a következő lehetséges indokat szolgáltatták a hír kapcsán:

  • A januárban bevezetett változtatások, a játékban a virtuális élet meghatározó részében, korábbi hosszútávú kapcsolatokat tettek tönkre. A közös, éjszakákba nyúló játékban egyszerre részvevő előfizetők számát a korábban megszokott 40 fős maximumról 25-re csökkentették, így a kirekesztett fiatalok néhány hónap vergődés után inkább az előfizetések megszakításáról döntöttek
  • A virtuális világ kiegészítőjére elkészített újdonságok nem váltották ki a hozzájuk fűzött reményeket, alig pár hónap alatt újra kialakult, amit a szaknyelven unalomnak hívunk, ez csakúgy mint az előző lehetséges magyarázatban, az előfizetések megszakításához vezetett
  • A játékvilág megteremtői és fejlesztői folyamatos vitában álltak a Távol-Keleti játékosok meghatározó részével, a már több mint két éves játéktörténelem nagyobbik részében. Ellenük az első komoly csapást a virtuális világban Szpemszentriként emlegett program mérte, mely a nálunk idegen kúltúrát szinte teljesen megfosztotta az élménytől, majd néhány hete a Szpemriport nevű funkcióval teljesen el is lehetetlenítette. Valószínűsíthető az ilyen előfizetők fogyását láthatjuk a grafikonon, de biztosat nem mondhatunk, amíg több adat nem érkezik szerkesztőségünkbe
  • A közelmúltban Dél-Koreában tartott nagyszabású konferencián bemutatta a Blizzard nevű amerikai szoftverfejlesztő cég a következő projektjét, melyet nagy léptekben fejlesztenek. Az új, főként ázsiai országokban népszerű, stratégiai játék elődjéhez hasonlóan nagy hatással lesz a fiatalok törékeny fejlődésére, nagy eséllyel ennek a káros hatását figyelhetjük meg az utolsó 2 diagram oszlopon

A FrostShock! híradó későesti kiadását látták, további szép estét!

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: ,


Back to Top ↑