WARCRAFT no image

Készült 2008. július 21. | írta Hancu

23

Arccal a Lich King felé – holy pala, második menet

Igen, tudom, volt már pala elemezgetés, de ez most egyrészt folytatás, másrésztt jóval bővebb, mint a legutóbbi talent+spell ismertetés. A wall of textet építette Menorel.

A Wrath of the Lich King béta fázisának elindulásával hatalmas információ halmaz zuhant a Paladinokra. Az alfából még csak-csak kiszivárgott néhány információ a Retribution és a Protection ágakkal kapcsolatban, de a Holy ág teljesen a tudatlanságba és a spekulációkba veszett. Mára azonban kezd letisztulni, és egyre jobban látszik, hogy mi is vár a Holy Paladinokra a Wotlk-ben.

A Blizzard – enyhítve a folyamatos „mi lesz a paladinokkal?” ostromot – annyival szúrta ki a szemünket a béta megjelenése elõtt, hogy teljesen új healing mechanizmus vár a palákra, szép új világ és legyünk türelemmel, mert erre nagyon oda akarnak figyelni és legyünk türelemmel.

Nos a talentek, a béta patch notes és az eddig kiszivárogott skill-ek fényében a „teljesen új healing mechanizmus” komoly túlzásként értékelhetõ a Blizzardtól. Tény, hogy kap a Holy ág néhány nagyon új és nagyon hasznos képességet, tény hogy ezek nagyban fognak hatni a kaszt PVE megítélésére (és talán méginkább a PVP megítélésére), de ennek ellenére a healing mechanizmus marad, mindösszesen csak kicsit színesebb lesz.

Fontosabb változások elõször csak címszavakban:

A direkt heal mellett a paladin kap néhány indirekt (Aoe+Hot és reaktív) healing képességet is.

Nagyon komoly szerepet kapnak a játékban a „short term blessek”, melyek a korábbi „Blessing of …” megnevezés helyett a „Hand of …” megnevezést kapják. Ezek nem írják felül a Blesseket.

Hasonlóan más kasztokhoz nagyon sok új és meglévõ spell mana költsége változik olyan formán, hogy fix mana helyett az alap mana pool megadott százalékában kerül az adott spell.

Az Aurák immáron nem csak a groupra hatnak, hanem az egész raidre.

Mindenek elõtt elõre is elnézést kérek az olvasótábortól az olyan kifejezésekért mint a „becritel”, „elcastol”, „mana pool”, stb. Biztos sokkal olvasmányosabb – és viccesebb – lenne az anyag ezek magyarítottabb, stilizáltabb változataival, de valahogy nem visz rá a lélek ezek használatára.

Direkt heal

A korábban a Frostshockon megjelent Holy Paladin healing spell okfejtegetés rámutatott, hogy a Wotlk alfából kiszivárgott max rankos Holy Light és Flash of Light heal képességek max rankja (beleszámítva a várható healing done itemizációs nerf-et) koránt sem lesz elég, hogy használható maradjon a Holy Paladin. Ezt valószínûleg sokan mások is kiszámítgathatták, mert a bétára új rankok nagyon komoly buffot kaptak.

Nézzük a fontosabb változásokat az Wotlk alfa és béta állapot között:

– Holy Light (Rank 12): 1585 mana, 3264 to 3636 healing -> 4199 to 4677 healing.

– Holy Light (Rank 13): 1880 mana, 3799 to 4231 healing -> 4888 to 5444 healing.

– Flash of Light (Rank 8): 350 mana, 409 to 571 healing -> 682 to 764 healing.

– Flash of Light (Rank 9): 420 mana, 585 to 655 healing -> 785 to 879 healing.

Jól látható, hogy a max rankok közel megduplázódtak a BC-s max rankokhoz képest. A direkt heal szempontjából nem szabad megfeledkezni a Holy Shockról sem, mely BC-ig inkább csak vészhelyzeti segédeszköz volt – fõleg a mana szükséglete miatt -. A Wotlk-ben ez a képesség nagyon komoly változásokon esett át. Megfelezték a spell cooldownját. A Holy Shock 70 szintû (Rank 5) változata BC-ben „913 to 987 healing”-et tudott kifejteni. A Holy Shock új max rankja (Rank 7) már „1431 to 1549 healing”-re képes. Ráadásul mindezt ugyanannyi manából (650) mint a Rank 5-ös korábbi verziója. (Ez lehetséges, hogy még bug, kicsit fura hogy a Rank 5 – Rank 7 ugyanannyi manába kerül). Ezen paraméterek fényében nagyon hatékony healing eszköz válik a Holy Shockból.

Mindezeket a pozitív változásokat a béta patch notes azon sora homályosítja csak el, mely szerint a Warthban megszûnik a Blessing of Light és a Great Blessing of Light. Tehát valójában a fenti pozitív változások inkább a Blessing ellensúlyozását hivatottak megvalósítani. Összességében ez még így is elég komoly buff-nak tekinthetõ, hiszen ritka az amikor elég Paladin van a raiden ahhoz, hogy még Blessing of Lightot is lehessen buffolni mindenkire.

Talentek

Két évvel ezelõtt, amikor a Burning Crusade futotta a béta fázisát, teszt jelleggel készült egy live szerver patch, amiben megkaptuk elõre a Burning Crusade-es talenteket. Nem kizárt, hogy egy-két hónapon belül ezt most is meglépi a Blizzard, ezért érdemes már most alaposan megismerni az új talenteket, és azok várható érdekességeit. Kezdjük a teljesen új talentekkel:

Blessed Hands

(tier 5)

Reduces the mana cost and increases the resistance to Dispel effects of all Hand spells by 15/30%

A korábban már említett Hand spellek mana költségét csökkenti 15/30%-kal valamint azok Leszedhetõsége (dispel) elleni védelmet növel ugyanennyi százalékkal a rárakott talent pontok fényében. Tekintettel arra, hogy az eddigi infók alapján a Hand spellek nem fix manába fognak kerülni, hanem az alap mana pool bizonyos százalékába (3-6%) ezért jól látható, hogy ez egy erõsen szükséges talent lesz PVE környezetben. A Dispel effect elleni védelem szintén hasznossá teszi a talentet PVP környezetben is.

Infusion of Light

(tier 8)

Your Holy Shock critical hits reduce the cast time of your next Holy Light spell by 1.25/2.5 secs.

Íme a talent ami miatt bizony komoly szerepet fog kapni a Holy Shock képesség. Ha becritel (jajj de szép szó!) a Holy Shock, akkor az azt követõ Holy Light elcastolási ideje 1,25/2,5 másodperccel csökken. Két talent pont esetén ez azt jelenti, hogy a Holy Light instant. Mivel a Divine Favor talent a Wotlk-tõl már hat a Holy Shock-ra is, így a paladin egy újabb vészhelyzeti mentõövet kap a garantált crites Holy Shock + instant Holy Light formájában. Azt gondolom felesleges is ecsetelni, hogy ez a talent mennyire hasznos lehet mind PVE mind PVP környezetben. Talán még annyit érdemes tudni, hogy – hasonlóan a „Light’s Grace” talenthez, az „Infusion of Light” talent is egy 15 másodperces buffot jelent. Tehát nem feltétlenül szükséges azonnal ellõni az instant Holy Light-ot.

Sacred Cleansing

(tier 9)

Your Cleanse spell has a 10/20/30% chance to increase the target’s resistance to Disease, Magic and Poison by 30% for 10 sec.

Három pontos talent, mely a rárakott pontoktól függõen Cleanse spell használatát követõen 10-30% eséllyel rárak a célpontra egy buffot, mely 10 másodpercig megnöveli 30%-kal a target ellenállását a Disease, Magic és Poison hatásokkal szemben. PVE környezetben fõleg azoknál a bossoknál lehet hasznos ez a talent, amelyek nagyon sok és fõleg dispellezhetõ debuffokkal operálnak, viszont PVP környezetben ez a talent nagyon fontos lesz. Komoly fejfájást fog okozni az olyan kasztoknak akik a dispelezhetõ magic és poison képességeiket spammelik a népre (pl. shadow priest vagy ugye a rugó) és a disease vonzat miatt valószínûleg a Death Knightok sem fogják annyira szeretni.

Enlightened Judgements

(tier 9)

Increases the range of your Judgement spells by 10/20 yards.”

Két pontos talent, mely 10 ill. 20 yarddal növeli a Judgement spell használhatóságának távolságát. Elsõ hallásra nem igazán tûnik túl hasznosnak ez az új talent, kinek van ideje a masszív heal spam mellett még a Seal-ek Judgeolásával is foglalkozni? Ennek ellenére a Wotlk-ben igen komoly addicionális elõnyökhöz juthatunk a judgement használatával. Elõször is jelentõsen átalakulnak a sealek is, másrészt viszont a soron követezõ talent fényében szintén érdemes lesz berakni a Judegement-et a rotációba, kerül amibe kerül. Ha már használnunk kell, akkor nem mindegy, hogy oda kell rohanni miatta a bosshoz, vagy tisztes távolságból vasalhatjuk rá a bossokra a pecsétjeinket.

Judgements of the Pure

(tier 10)

Your Judgement spells increase your casting and melee haste by 2/4/6/8/10% for 30 secs.

Öt pontos talent, mely a Judgement spell használatát követõen 2-10%-kal csökkenti a spellek elcastolási idejét, és ugyanennyi százalékkal gyorsítja a meele ütéseket. Gyakorlatilag félpercenként fel tud rakni magára a paladin 10%-os haste-t. Ezt a talentet kombinálva a „Light’s Grace” talenttel, folyamatos 1,8 sec-es Holy Lightok lövöldözésére képes a paladin.

Beacon of Light

(tier 11)

The target becomes a Beacon of Light, healing all party or raid members within 10 yards for 2000 over 15 sec.

Ime az új max tier-es holy talent. Hangzatos és kecsegtetõ, valami, ami eddig nagyon nem volt. Potom 2330 mana ellenében a paladin célpontját körül öleli a fény oszlopa, mely ezt követõen a célpont 10 yardos körén belül álló party és raid memberekbe 2000 heal/15 sec-et pumpál hot formájában. Lényegében a druidák Tranquility képességének paladin implementációja. Hogy pontosan hogyan hat a Hot tickekre a healing done és a tickek esetleg tudnak-e critelni arról semmit nem lehet tudni, ahogy arról sem, hogy ha tudnak critelni a Hot tickkel, akkor azok befolyásolják-e az „Illumination” talentet. Amennyiben igen, az elég komoly mana töltést eredményezhet a Paladinnal. Ettõl eltekintve bármennyire is hangzatos a spell, nem biztos, hogy túlságosan hasznos is lesz. Még PVE környezetben csak van néhány olyan bossfight, ahol nagyon együtt áll a raid nagy része és masszívan sebzõdik mindenki, de PVP környezetben nem igazán lehet jól használni. A spell használhatóságát persze sokban fogja befolyásolni a Wotlk várható boss fightjai.

Az eddig összegyûjtött információk alapján azonban mégis lesz ennek a spellnek egy nagyon érdemes vonzata. A Beacon of Light-ból származó healnek a forrása (hasonlóan a Prayer of Mending-hez vagy az Earth Shieldhez) nem a paladin, hanem az a target akire azt rárakja a paladin. A gyógyításnak igen komolyan threat hatása van, különösen ha az AoE/Hot formában következik be. Gondoljunk csak bele a druida féle Tranquility spell agro termelésére. Ha a paladin a Beacon of Light-ot pl. a main tankra rakja és a lesérült raid nagy része a tank 10 yardos közelébe kerül, akkor bizony elég komoly threat generálás eredményezõdik az MT-nek. Ilyen szempontból ez az egyébként nem túl hasznosnak tûnõ healing spell, nagyon komoly tank support képességként is elõkerülhet a 10/25 fõs raideken.

Az, hogy egyébként gyógyítás szempontjából mennyire lesz ez hatékony ez a spell majd kiderült élõben. A puding próbálja…

Ennyit az új talentekrõl, nézzük most a Holy ág változásait:

Végre eltûnt a Holy ágból a „Divine Strength” és átkerült a Prot ágba. A helyére lekerült tier 1-be a „Spiritual Focus” feltehetõen a Retri paladinok nagy örömére.

Az „Improved Seal of Righteousness” új nevet „Seals of the Pure” és funkciót kapott (15%-kal növeli a Righteousness, Vengence és a Corruption sealek által okozott sebzést), valamint helyet cserélt a Divine Intellect-tel, így lekerült tier 1-be. Feltehetõen szintén a retri paladinok legnagyobb örömére.

Bár a „Divine Intellect” átkerült a tier 2-be, de cserébe a korábbi 10%-os Intellect növekedés megnõtt 15%-ra.

A „Healing Light” és az „Unyielding Faith” tier 3-ról tier 2-re költöztek. Az elõbbi immáron a Flash of Light és a Holy Light mellett a Holy Shockból keletkezõ healinget is növeli 12%-kal.

Az így keletkezõ lyukat a tier3-ban a tier 4-bõl ide költözõ Illumination talent pótolja.

A tier 4-en jön az elsõ nagyon komoly meglepetés. Az egyedül itt maradt „Improved Blessing of Wisdom” mellé átkerült a Protection ágból az „Improved Concentration Aura”. Fene se értette, hogy mit keresett eddig a protection ágon. Jól megkavarta mindig PVE/PVP talenteket. Lényeg, hogy mostmár végre a helyére került.

Az „Improved Lay on Hands” 2-4 perccel csökkenti a Lay on Hands képesség cooldownját és 25-50% bónusz armor-t ad 15 másodpercre.

A „Pure of Heart” talent nem a curse és disease resistanciát növeli 5-15%-kal, hanem a curse és disease hatóidejét csökkenti 25-50%-kal.

Összességében elmondható, hogy a Holy tree már önmagában is nagyon komoly elõnyökkel kecsegteti a Wrath of the Lich King Holy Paladinjait. A 6 sec-es Holy Shock és az ebbõl jövõ instant Holy Light; a folyamatosan fenn tartható 10% haste komoly elõnyöket adhat a megfelelõ reflexekkel megáldott paladinnak. A talent tree átrendezése ráadásul jó alternatívákat nyújt a protection és a retribution ágat választó paladinok számára is, érdemes mindkét esetben talent pontot áldozni a holy tree elsõ két szintjére.

Még mielõtt lezárnám a talent témakört érdemes kicsit belenézni a többi ág elsõ néhány tierjébe. Ha már egyszer úgyis ki kell rakni Protection ágon a Blessing of Kings-ig a talenteket, akkor nem árt tudni, hogy addig mi is változott.

Protection ág releváns változásai Holy paladin szemmel:

Lekerült tier 4-bõl tier 2-be a „Stoicism”. Ez a talent mindamellett, hogy csökkenti 30%-kal a stun effekteket, ad 30% dispel védelmet a spelljeidnek. PVP környezetben iszonyat hasznos és elõnyös ez a változás.

Eltünt az „Improved Righteous Fury”-ról az addicionális thread növelés (rákerült az alap Righteous Fury képességre a nagyrésze), viszont megmaradt a 2-6% dmg reduction. A nem túl agro reset érzékeny bossoknál komoly segítség lehet.

Tier 4-be bekerült egy új talent „Divine Guardian” néven. Ha a paladin eltolja a Divine Shieldjét (bubi), akkor a körülötte álló (30 yardon belüli) party és raid tagok 15-30%-os sebzés csökkentést kapnak a bubi ideje alatt. Mindenkinek a saját fantáziájára bízom, hogy végiggondolja mennyire brutális hatásai lehetnek egy ilyen talentnek mind PVP, mind PVE környezetben.

Szintén tier 4-en található az „Impoved Devotion Aura” új verziója, mely immáron max rank esetén 40 helyett 50%-kal növeli a Devotion Aura által nyújtott extra armor-t, továbbá 3%-kal növeli az aura alatt álló minden party és raid tagnál a bejövõ healek mennyiségét. Mivel az aurák Wotlk-tõl már egész raidre hatnak, így érdemes ezt a talentet kirakatni az egyik Holy Paladinnal vagy ha van, akkor az egyik tankadinnal a 3% HD növelés miatt.

Jó hír, hogy kirakható úgy a Holy tree (54 talent pont), hogy mellett elfér a 2 talent pontos „Divine Guardian” is (prot ágon 17 pont) anélkül hogy kimaradna bármilyen „must have” talent.

Spellek

A nagy változások erõsen érintik a meglévõ spelleket is, mindemellett néhány új spell is megjelenik. Elsõ nagy változás, hogy a „short term blessek” külön kategóriába kerülnek „Hand of …” néven (Hand of Sacrifice, Hand of Freedom, stb.). Ennek az egyik legfontosabb elõnye, hogy nem szedik le a fenn lévõ blesseket, így már lehet nyugodtan tolni a freedomot, nem fogja leszedni a fenn lévõ egyéb blessinget.

A Blessing of Salvation úgy ahogy van megszûnik létezni, helyette lesz egy Hand of Salvation, ami viszont teljesen máshogy mûködik. A Hand of Salvation (potom „6% of base mana”-ért cserébe) mindösszesen 10 másodpercig tart, viszont ezen 10 másodperc alatt másodpercenként 2%-kal csökkenti a target össz. agroját. Összességében 10 másodperc után a target agrojának 20%-a eltûnik. Ez eddig nem rossz, a paladin miközben elfüstöli az összes manáját az agro csökkentésre, addig a DPS vígan lövöldözhet és üvöltheti ventrilo-n, hogy „salvát kérek!”. Csakhogy ne legyen ennyire felhõtlen a helyzet, van azért egy kis hátulütõje is a dolognak, a Hand of Salvation hatásának ideje alatt 10%-kal csökken a target dmg és healing done-ja.

Hasonlóan a Hand of Salvation-höz, a Hand of Freedom és a Hand of Sacrifice is „6% of base mana”-ba kerül. Ez van, majd meglátjuk hogyan mûködik ez a gyakorlatban.

A Hand és Blessing képességek szétválasztásának talán a legnagyobb nyertese a „Sacrifice” képesség lesz. Az eddigi 104 dmg átirányítás helyett Wrathtól a célpont bejövõ dmg-ének 20%-át irányítja át az új képesség. Komoly segítséget jelenthet ez a képesség pl. Brutalusnál vagy Eredar Twineknél, de sok más bossfightnál is, ahol kiszámítható idõpontban kap a tank burst dmg-et. A Sacrifice mindamellett, hogy dmg reduction-t ad a targetnek (a paladin kárára) nagyon jó segítség a paladin mana regenjében is, hiszen ha az átirányított sebzést a raid healerek healelik ki, akkor a „Spiritual Attunement” passzív képesség miatt a bejövõ heal 10%-kát visszakapjuk mana formájában. Ilyen szempontból viszont sajnos komoly „nerf”-et kapott a képesség. A hatását csökkentették 12 másodperc-re és 2 perc lett a cooldownja. Ez utóbbi változások drasztikus csökkentik a képesség használhatóságát PVP környezetben.

A „Divine Intervention” cooldown-ja lecsökkent 20 perc-re, szintén ennyivel csökkent a Lay on Hands cooldownja, amelyet talent segítségével tovább lehet csökkenteni 2-4 perccel. (a talent továbbá ad 25-50% armor-t 15 sec-re). A Divine Shield és Divine Protection képességek a fix mana költség helyett „3% of base mana”-ba fognak kerülni.

Holy Paladin szemmel végre értelmet kap számunkra is a „…” spell. Az új változata egyrészt nem generál egy perces „Forebearance” hatást (tehát nincs összekötve a bubival és prottal) másrészt viszont az eddigi 30% sebzés növekedés helyett, 20% sebzés és gyógyítás növekedést eredményez. Íme egy újabb eszköz a „burst heal”-re a paladin eszköztárában.

A Holy Shock cooldown-ja lecsökkent 6 sec-re. A 20 yardos alap távolság maradt, amit viszont talent-tel növelni lehet 30-40 yardra. Szintén talenttel a critical Holy Shock olyan 15 sec-es buffot eredmény, amelynek köszönhetõen a következõ Holy Light spell instant lesz.

Nem annyira releváns Holy ág szempontból, de a Holy Wrath instant spell lett, mely a undead és demon targeteket 3 sec-re stunnolja is 10 yardos körön belül, a cooldownja is lecsökkent 30 sec-re.

Teljesen új spell jelent meg „Sacred Shield” néven. A célpont a spell hatására egy shieldet kap, amely 6 másodpercenként 500 sebzést fog fel. A spell nevetségesen olcsó (35 mana), 40 yardra hat és instant lehet castolni, 30 másodpercig van fenn a targeten. Folyamatos bejövõ sebzés esetén egy 5 perces boss fighton emberenként akár 25k sebzést tud felfogni ez a shield.

A Seal of Wisdom és a Seal of Light mana költsége szintén változik. Mindkettõ „14% of base mana”-ba kerül. A Judgeolt Seal of Light 177 hp-t tölt vissza meele ütésenként ha procol, a Wisdom pedig 143 mana-t.

Szintén nem érinti komolyan a Holy Paladinokat, de az ally-s Seal of Vengencenek és a hordás Seal of Bloodnak elkészült oda-vissza a párja. A hordások megkapják a Seal of Corruption képességet mely a Vengence-nek a másolata. Míg az ally megkapja a Seal of Martyr-t, amely a Bloodnak a másolata (35% extra holy sebzés a normal fegyver sebzés felett, cserébe viszont a bevitt sebzés 10%-át megkapja a paladin is.)

Ami még hátra van

Egyrészt a WWI-n megerõsítették a „Hand of Purity” nevû spell-t, amelyrõl a mai napig csak annyit tudunk, hogy „preemptive reactive heal”, azaz valami olyasmi mint a Prayer of Mending vagy az Earth Shield, tehát bekapott sebzésenként healel vissza valamennyit. Mivel „Hand of …” típusú a spell, így valószínûleg ez a kb. „6% of base mana”-ba fog kerülni és szintén nem fog túl sokáig fennmaradni a targeten. Ennek ellenére a majdani konkrétumok fényében még tartogathat érdekességeket.

A bizonytalanság homályába vész a „Mark of Divinity” spell is. Nem illik bele a szokásos Paladin spell elnevezésekbe, ennek ellenére több olyan spekuláció is napvilágot látott, mely szerint ez egy Paladin spell lesz a Wotlk-ben. A spell lényege annyi, hogy a targetet ellátja egy markkal, amelynek hatására, a target megkapja az összes kiadott healing 30%-át. Tipikusan jó lehet pl. offtankok életben tartására, vagy pl. ahol warlock tankol, ott a warlock pet folyamatos pumpálására a gazdira kiosztott gyógyításból, stb. Függetlenül attól, hogy ezt a spell-t a paladin vagy a pap kapja-e meg, (ez a kettõ komolyan esélyes) mindenféleképpen jól fog járni vele.

Itemizáció

Mivel a Holy Paladin – minõ meglepõ – továbbra is döntõen egy heal spammer robot lesz, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen gearek várnak ránk a Wotlk elsõ néhány instance-ában. Valószínûleg minden paladint letargikus rohamként fog érni, amikor a Wrath megjelenésekor eltûnik az itemjeirõl a healing done érték és helyette ott lesz egy kb. fele akkora „spellpower” érték. Természetesen amint felszintezi magát lvl80-ra a paladin; megkapja az új healing spell rankokat, melyek segítségével már „majdnem” akkorákat fog tudni healelni, mint lvl70-en. Tisztán látható, hogy innen már csak a gear viheti elõrébb a teljesítményt. A lvl80-ig bekerülõ „szintezõ” instanceok nem túl sok újdonságot fognak jelenteni az egyébként T6-ban vagy S4-ben feszengõ Holy Paladinoknak (még a spellpower nerf miatt sem). „The Nexus”, „Utgarde Keep” és „Drak’tharon Keep” insták rare (kék) Holy Paladin plate dropja 40-60 spellpower-t tartalmaznak csak.

Meglepõ azonban a tárgyak alap statjai. Míg BC-ben az itemek legtöbbje esetében átlagosan annyi stamina volt (vagy akár sokkal több) egy itemen, mint amennyi másodlagos stat (Holy Paladin esetén ugye intellect), addig a napvilágot látott eddig droppok esetében nem ritkán másfélszer vagy akár kétszer annyi másodlagos stat (pl. intellect) van az adott tárgyon, mint amennyi stamina. Sejthetõ volt, hogy a stamina értékek nem fognak lényegesen változni (ezt elõre jelezte a Blizzard is), de pl. az intellect ekkora mértékû növekedése lényeges mana pool növekedést eredményezhet. (nem is beszélve az intellect 35%-ából származó extra healing done talentrõl és a spellcrit növekedésrõl).

Konklúzió

Mindenek elõtt le kell szögezzem, az eddig kapott információk alapján nem látom visszatükrözõdni a Blizzard által beigért „teljesen új healing mechanizmust”. Az új talentek és a módosult meglévõ spellek alapján elmondható, hogy a paladin továbbra is a sarokban álló direkt healer lesz, akinek a legfõbb elõnye a brutális burst heal kitolás lesz. Mozogni továbbra sem fog tudni nagyon. A „tolószék” effektust tovább erõsítették azzal, hogy most már a Holy Shockot is lehet lövöldözni healing rangebõl (40 yard), sõt még a Judgement miatt sem kell nagyon mozogni. A „Beacon of Light” spell és a „Sacred Shield” biztos színesíteni fogja valamelyest azért az életet. A Salvation eltörlése, és helyette a Hand of Salvation bevezetése szintén kitörést eredményez az egész estés FoL/HL spammingbõl, kérdés milyen áron. Hand of Sactifice és a Divine Guardian által generálható akár raid szintû dmg reduction szintén komoly supportot nyújthat, ezek segítségével akár visszamenõlegesen is leegyszerûsödhetnek fightok, de tartok tõle, hogy lesz néhány boss fight Wotlk-ben, amelynek a kimenetelét erõsen befolyásolja e képességek megfelelõ használata.

PVP fronton a változások talán még látványosabbak lehetnek. 2v2 és 3v3 felállásokban komolyabb szerepet kaphat a Holy Paladin. A megfelelõ idõben elnyomott Hand of Sacrifice + Divine Shield (Divine Guardian talenttel) 30% (+20% a Sacrified targetnek) dmg reduction-t eredményez, amihez még hozzájöhet az „I.W.I.N Button” gyanús Divine Favor+Holy Shock+instant Holy Light kombó (jobb esetben felér egy Lay on Hands-szel). Szegény warlock petek eddig sem nagyon szerették a Turn Evil spell-t, ráadásul most már kapják a stun-t is a szintén instant Holy Wrathból.

Összegzésképpen érdekes újdonságokat fog rejteni a Holy Paladin a Wrath of the Lich King-ben. A Blizzard részérõl Ghostcrawler a béta elõtt ezt bluepostolta: „…az egyik ok amiért a paladin változásait a végére tartogatjuk az, hogy nagyon sok minden fog változni ezzel a kaszttal. Valószínûleg a paladin class fog átesni a legnagyobb változásokon…” Ha innen nézzük a dolgot, akkor kijelenthetjük: valami még hiányzik a teljes képbõl, kéne ott még lennie 1-2 igazán komoly új képességnek. A béta fázis már elindult, ha van mit megtudnunk, akkor azt hamarosan meg fogjuk tudni…

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: ,


23 komment érkezett a(z) Arccal a Lich King felé – holy pala, második menet poszthoz

  1. Haargh mondja:

    Az alap heal mechanizmus nem valtozik, ennek ellenere nem csak 1 spellre fog epulni, ami jelentosen megvaltoztathatja a jatekstilust mind pve, mind pvp kornyezetben. Nem is beszelve a Hand mechanizmusrol.

    Osszessegeben en inkabb ugy ertekelem, h a Blizzard egy interaktiv healert csinal a holy paladinbol, aminek legalabb akkora repertoireja lesz mint a jelenlegi papnak vagy a wolkos Droodnak. Lenyeg a lenyeg nem fogunk vegre unatkozni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  2. Darton mondja:

    Es az iro meg mindig nem ismeri a spellpower mechanizmusat, de sebaj. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  3. Menorel mondja:

    Sorry az alábbi részért:
    "Holy Paladin szemmel végre értelmet kap számunkra is a „…” spell."
    A "..." helyén természetesen a Avenging Wrath képesség neve akarna állni, látszik, hogy Holy Paladinként nem sokat használtam eddig 🙂
    Esetleg ha egy admin olvasná ezt a postot, akkor kijavíthatá az anyagban 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  4. Menorel mondja:

    A szerző megvan róla győződve, hogy tisztában van a spellpower mechanizmussal. 🙂 Amennyiben ez mégsem igy van, akkor éhezik az ezzel kapcsolatos tudásra. Légyszives adj fényt a sötétségbe. Köszi.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  5. Attila1234 mondja:

    Dartontól maximum parnasszusi kinyilatkoztatást kaphatsz. 😛 Nem kenyere az érvelés.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  6. Agaman mondja:

    „teljesen új healing mechanizmust”

    Én nem emlékszek rá hogy a blizz ilyet ígért volna holy paladinoknak. Jó az írás, szeretek ilyesmit olvasgatni. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  7. Darton mondja:

    A heal spellek koefficienset fogjak megnovelni, nagyjabol duplajara.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  8. Darton mondja:

    Attila1234

    Egyertelmu dolgok eseten foloslegesnek tartom az ervelest.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  9. Mantriel mondja:

    Menorel: Emlékszel, írtam az előző szöszenetedre, ami itt a FS-on megjelent, hogy pocsék és le kéne törölni?

    Nos ez nagyon jó, szépen összegyűjtötted a nemzetközi fórumok bölcsességeit magyarul, szerintem világosan és érthetően. 😉

    Egy kicsit kifejthetné valaki, hogy melyik a jobb healer talent, egy 51holy x akármi, vagy egy 23 retri a maradék Holy? A Sheath of light nagyon durván jónak néz ki, míg a Beacon of light rohadt sok mana.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  10. Battlemage mondja:

    Hozzátenném hogy a 10/20 yardos judgement hatótáv növelés igenis "must have" dolog arénára.. pl eddíg alig lehetett fenttartani egy travel formban lévő druidon a JoJ-t ha kis szerencséje is volt. Meg szerintem érdekes lehet kombinálni a 48/0/23 as taéentezést is a Sheath of Light miatt ami az APd 30%át megadja spellpoweren (alapban van olyan 500-600 APd,lehet hogy most hülyeséget írtam,de ha nem akkor akárhogy is számolom az olyan 150-180 spellpower ingyé 🙂 ) és a crit healjeid 60%-át ráhealeli a targetre ami megint nem egy rossz dolog. És ennek a 23 pontnak retrin nem csak ez az 1 előnye van hanem az Benediction ami csökkenti a judgementek/sealek mana költségét 15%al ami nem rossz, a 2sec Judgement csökkentés és az új Heart of the Crusader ami mostmár minden judgement után rápaokja a targetre a +3% critet ami idális raid support és PvPre sem rossz. A legjobb változtatás ezen az oldalon az hogy a Conviction mostmár minden attack és spell critet növel 5%al ami a holy power talentel már +10% spellcrit csak talentből o.O!
    és még mindíg van 5 pont amit érdemes a Pursuit of Justice-re meg nég egy tetszőleges helyre rakni (PvPre sztem Eye for an Eye a legjobb). Igaz hogy így nem lesz BoKod de ha PvE orientált vagy akkor csak akad 1-2 pally a raidben aki tudja rakni, ha meg PvP akkor már kicsit fájdalmasabban érint, de magadra úgyis a BoWot érdemesebb rakni (saját vélemény).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  11. James mondja:

    "Valószínûleg a paladin class fog átesni a legnagyobb változásokon"
    És azt kimonta hogy ez pont a holy ágra érvényesül?
    A BC -ben a a paladinnak a legjobb talent ága a holy (volt).

    Itt az idelye hogy végre a többi talent ágat is erősítsék, mert azokra tényleg ráfér szemben a holyval: Nem tetszik hogy egyhelybenállóshealbot vagy? Akkor indíts druidát...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  12. Gundles mondja:

    Ez a x% of base mana szerintem nem a max mana %át jelenti, hanem az unbuffed,gear nélküli manád x%át. Mageknek is több spellje ilyen lett, kicsit drága lenne egy bari ha max manát nézne.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  13. Haargh mondja:

    @9 sztem az 51holy 20 prot, raidre is elegge must have lesz a mini raidshieldwall :>

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  14. Menorel mondja:

    #12 Gundles: ebben reménykedem én is, de egyenlőre sehol nem találtam megerősítést, hogy a "base mana" az unbuffed vagy a buffed mana pool-t jelenti, ezért irtam egyszerűen csak mana pool-t. Majd meglátjuk.

    Nézegettem én is ezt a Retri/Holy mixet. Addig amíg nem tudjuk élőben kipróbálni, addig én nem merek ilyen leosztást javasolni. De (#10 Battlemage) nagyon jól leírta ennek az előnyeit, amit tényleg nagyon jól ki lehet használni PVP környezetben igy első olvasatra.

    A healing done coeff-jének a duplázódásával kapcsolatban: szerintem én sehol nem irtam ebben a postban erről a dologról semmit, ergo nem értem honnan jön a kritika 🙂 Tiszta sor, hogy a spellpowerből több coeff fog származni mint a jelenlegi HD-ből, ez le is van irva a patch notes-ba. Ha a "spellpower nerf" gyüjtőfogalom használatán buktál ki, akkor bocs a használatért. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  15. Aggix mondja:

    Szerintetek ez milyen talent PvP / PvE-re ? (Divine Guardian 2/2 kell, ezért nem megy több pont holyba.Ha beacon of light szar lesz, nem megy bele pont, hanem a felette levő lesz 5/5 ) :
    http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/wrath/paladin/talents.html?tal=50350050302130053102531241053201301200000000000000000000000000000000000000000000

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  16. Menorel mondja:

    Én személy szerint a "Sacred Cleansing"-et PVE környezetben nem gondolom musthave kategóriának. Bizonyos bossoknál jó lehet, de egyébként a "Judgements of the Pure" talent rovására biztos nem raknék rá. Ha azt teljesen kinullázod akkor marad is még 2 tartalék talent pontod. Ezt a két pontot simán lehet hogy Retri ágon a benedictionre raknám -> "% of base mana"-ba kerülenk a seal-ek, amiknek a mana költségét csökkenti már ez a 2 talent pont is. Hosszabb BOSS fightnál simán mérhető lehet a hatása.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  17. Destru mondja:

    én ilyen fasz vagyok hogyha baromsággal kezdődik egy cikk inkább tovább sem olvasom...

    "Hasonlóan más kasztokhoz nagyon sok új és meglévõ spell mana költsége változik olyan formán, hogy fix mana helyett az alap mana pool megadott százalékában kerül az adott spell."

    kicsit nézz utána, vagy kezdj egy maget és lépj pár szintet

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  18. Darton mondja:

    14. Menorel

    "Valószínûleg minden paladint letargikus rohamként fog érni, amikor a Wrath megjelenésekor eltûnik az itemjeirõl a healing done érték és helyette ott lesz egy kb. fele akkora „spellpower” érték. Természetesen amint felszintezi magát lvl80-ra a paladin; megkapja az új healing spell rankokat, melyek segítségével már „majdnem” akkorákat fog tudni healelni, mint lvl70-en. Tisztán látható, hogy innen már csak a gear viheti elõrébb a teljesítményt."

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  19. Aggix mondja:

    Én a magam részéről valószínűleg rerollolok DK-ra, vagy felviszem valamelyik altomat, hagyom a palámat a francba. Még mindig spammer lesz, de 3 helyett 4-5 féle heallel. Ez nagyon unalmas. És farmolni sem lehet vele 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  20. Caynnor mondja:

    Legfeljebb Darton leszól, de azért is megkérdezem:
    Volt már valahol olyan leírás a Divine Guardian talentről, ami tapasztalat alapján íródott? Mert nekem a talent szövege nem azt sugallja, hogy felrakod a DS-t és aztán mindenkin csökken a sebződés, hanem mintha az átirányított sebzés a DS alá menne, ami igencsak nem tenné ideálisnak Holy paladinok számára, de még szituációsan használhatónak prot. paladinoknak (sok HP miatt). Azért is bizonytalan vagyok, mert ha a DS felfogná az átirányított sebzést, akkor minek írták volna bele a talentbe az átirányítást, miért nem csak azt írták volna, hogy DS alatt a party/raid tagok által bekapott sebződés csökken valamennyivel.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  21. Harlek mondja:

    Szerintem a Divine Guardian leírásában azért van átirányítás, mert akkor is bekapod a sebzést, ha lekapják rólad a bubit. Lásd Cyclone (bár itt annyira nem vészes, mert immunis vagy) és Mass Dispel. Tehát eltolod a DS-t, a haverok bekapott sebzése eltűnne a DS-ből adódó immunitáson, azonban lekapják rólad és beszopod az extra sebzést.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  22. Caynnor mondja:

    Nem hiszem, azt írja a talent, hogy addig irányítja át, amíg aktív a DS, ha leszedik rólad, vagy te szeded le magadról, akkor már nem aktív, nincs átirányítás.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  23. helena mondja:

    Ez mind szép és jó, de nekem valami azt súgja hogy erre nem sűrűn lesz manám XD Idáig azért bírták ugye a palák a végtelenségig manával, mert a FoL nevetségesen kevés mana, a HL-re meg van 11% crit talentból, és ezzel végülis ha normálisan downrankingol az ember, vége is van a történetnek. Szép hogy kapunk gyakorlatilag NS-t meg Tranquality-t, 10%spell haste-et meg mindent, de pl ez a 6% mana egy hand of izé-ért... Egy palának sok szerintem. Ráadásul a holy shock azért még mindig csak életmentésre lesz jó, mivel azért egy instant healre nemsok heal up megy rá. Én igazából a Divine favor CD-jének csökkentésében látom a megoldást, ha többet akar kihozni belőle a blizz, bár a ha nem lehet normálisan downrankingolni, akkor már a shadow priest se lesz megoldás a holy palának. Persze sokat fog dobni a dolgon ez a plusz crit a convictionból, szóval nemtom... Nagyon remélem hogy jó megoldják.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Vélemény, hozzászólás?

Back to Top ↑
  • FS DISCORD

  • FrostShock!

    12 User(s) Online Join Server
    • Khas Dylar
    • arkarial
    • Sergeii_Molotov
  • KOMMENTEK

    • tntmaxy on 10 éves a Diablo IIIMegint elröppent egy évtized, amindenit.
    • Afthraste on Diablo Immortal: Már a boltokbannekem még csak előregisztráció van ugyanúgy
    • warruth on A Kárhozat BirodalmaÚgy bírom ezeket a fantazys tájegységneveket. Ha én egy fantazy világot építenék, abban tuti lenne egy olyan erdő, amit úgy
    • Afthraste on Warcraft Arclight RumbleVannak dolgok amik jobbak voltak és vannak amik jobbak most, de ne bagatellizáljuk el ha lehet azt a témát, hogy
    • Iblys on Warcraft Arclight RumbleKiváncsi leszek mi lesz akkor a monetizáció, az mondjuk vicces (és elég szomorú) hogy külön ki kellett emelniük hogy nem
    • tsirche on Warcraft Arclight RumbleErről az a pár éves szituáció jut eszembe, amikor a Fallout kapott egy mobilos időkitöltő játékot (Shelter) a főcím megjelenéséig,
    • warruth on Warcraft Arclight RumbleÍgy van. Ha valaki kérdezi, szerintem is undorítóan néz ki, de nem csinálok belőle nagy ügyet, hanem elfogadom, hogy már
    • Bermuda on Warcraft Arclight RumbleNekem mondjuk semmi bajom vele - sőt, aranyos arcadenak néz ki. A kiégett kazuárok és Warcraftról fogalmatlan fiatalok a célközönség,
    • Hatba on Warcraft Arclight RumbleAnnyira kringe hogy arra nincs szó. Se több szóból álló kifejezés
    • Attila on Warcraft Arclight RumbleNem az lesz. "The interview also states that the developers have confirmed that "there are no NFT or gacha mechanics
    • grobs on Warcraft Arclight RumbleSzekunder szégyenérzet. Ha film lenne azt mondanám ez annyira szarul néz ki, hogy jó is lehet. Blizzard-nál mostmár csak kínaiak
    • Iblys on Warcraft Arclight RumbleNem találtam még róla konkrét infót de nekem nagyon úgy tűnik ez gacha lesz. 60 karakter, gondolom minden karakter gearelhető,
    • Afthraste on Warcraft Arclight Rumble"THE WARCRAFT® UNIVERSE IS GOING MOBILE" promó szövegből azt gondoltam, hogy valami tényleg Warcraftos gameplay lesz (ezzel a címmel úgy
    • Iblys on Warcraft mobil játék bemutatóKözben kijött a trailer, vissza az egész, a clash of clansra ráhúztak egy warcraft zubbonyt. vicc
    • Szinkron on Warcraft mobil játék bemutatóEz valami egészen röhejes, hogy mi lett ebből a cégből. Ciki.