WARCRAFT no image

Készült 2008. szeptember 3. | írta Hancu

29

Arccal a Lich King felé – palatank

Ilyen is rég volt már, de most van, nem is szaporítom a szót, hanem átadom Andrásanak:

Lássuk, hogy milyen változások körvonalazódnak a kiegészítőben a palatankok körében!

Alapok:

Az eddigi 3 tankképes kaszt köre bővül a Death Knighttal. Az új felállás az lesz, hogy a warrior mindenhol megállja a helyét, míg a másik három felosztja a szituációkat, és specializálódik valamilyen szerepkörre. A pala specializáció eddig a crush immunitás volt boss ellen, ebben volt kiemelkedően egyedi, a másik az aoe tankolás. Igazából alig van egy két raidboss ahová egy jól gearelt palatank ne lenne jó jelenleg, de a mi igazi terepünk persze Hyjal és a trash hullámok szakszerű kezelése. Nos nézzük, előre láthatólag, hogy alakulnak a dolgok, mi lesz a tank felosztás, leszögezem még egyszer ezek a béta és alpha alapján levont spekulációk, még bármi lehet!

Warrior – mindenhova jó
Druida – dodge/hatalmas hp, főleg meele singletarget bossra jó
Paladin – block/aoe tankolás, két-három add boss mellé, addpackok, offtank, és erős healer support közben (aura, átvállalod a raid sebzését, etc)
Death Knight – parry/caster tankolás

Már itt látszik, hogy a palatank kicsit definiálatlan. Oké aoe tanknak remek, de valamit adni kell még neki, szóval az aura healt támogat, az új hand rendszer (osztódnak a blessingek) agrókezelése, ami a konstans salvát váltja.

Talentek:

Az már látszik, hogy az eloszlás marad, 12 pont retrin a többi prot ágon. Ez lesz a kezdő tank talent.

Retribution:

Tier1
Benediction 5/5 – kevesebb mana a seal és a judgement spell

Tier2
Deflection 5/5 – 5% parry
Improved Judgements 2/2 – gyorsabb judgementek

Protection

Tier1
Anticipation 5/5 – 5% dodge
Divine Strength 4/5 – 12% strength

Tier2
Redoubt 5/5 – nem változott a shield blockot tápolja

Tier3
Toughness 5/5 – armor +10%
Blessing of Kings 1/1 – no comment
Shield Specialization 3/3 – némileg filler talent volt eddig, de az új mechanika alapján fontos lesz a block value értékünk!

Tier4
Divine Guardian 2/2 – amíg divine shield van rajtad a raid bekapott sebzésének 30% 30 yard körzetben átirányítódik a palára. Ez azért táp mert iylenkor a pala meg immunis mindenre. Gyakorlatilag felszívod a raid sebzés 30%-át! TÁÁÁP! És ez valszeg kötelező lesz holy talentezésen is!
Improved Devotion Aura 3/3 – armnor növelés és aki megkapja az aurát az 3%-kal több healt kap. Egy tank esetén ez nem szar!

Tier5
Blessing of Sanctuary 1/1 – Ez a bless nagy változásokon esik át: “A Blessing of Sanctuary megváltozott, és mostantól a party vagy raid minden, a célponttal azonos kasztú tagja Greater Blessing of Sanctuary buffot kap, ami 30 percig minden beérkező sebzést 3%-kal csökkent; emellett ha a célpont blokkol, parryzik vagy dodge-ol egy melee támadást, nyerni fog 10 rage-et, 20 runic powert vagy a maximális manája 2%-át. (http://www.wow-hungary.com/node/3070) ”
Reckoning 5/5 – nem változik

Tier6
Sacred Duty 2/2 – nem változik, itt jegyezném meg, hogy az új staminából spellpoer változás miatt még fontosabb talent ez mint eddig!

Tier7
Holy Shield 1/1 – alap! Megváltozott kissé: 6 charge lett benne az eddigi 4 helyett és 8 sec lett a CD rajta.
Improved Holy Shield – 2/2 – +4 töltet a shieldbe
Ardent Defender – 5/5 – alap talent, nem változott

Tier8
Combat Expertise 5/5 – Stamina növelés és 5 expertise, nagyon pöpec talent, a stamina növelése az új mechanizmus szerint spellpowert is ad, igaz rá amit írtam a Sacred Dutynál

Tier9
Avenger’s Shield 1/1 – FRIZBI! Kell.
Touched by the Light 3/3 – Az új spellpower növelő talent. Ezzel oldják meg a palatank itemizációt. ezentúl warrior cuccban fogunk rohangálni, mert a Strength AP-t ad majd meg blockot, míg a Stamina spellpowert. Ezzel a talenttel a Sacred Duty és a Combat Expertise passzív stamina növelése kiváltja az eddigi caster fegyver és sámán pajzs párost a palatank kezekből és normális tank fegyvereket használhatunk, csúnya warrior whine közeleg lootosztáskor!
Guarded by the Light – 2/2 – Mana csökkentés. Nagyon kellemes spell.

Tier10
Shield of the Templar 3/3 – damage növelés és mana csökkentés a shield varázslatokon. Alapvetően agró növelés.

Tier11
Hammer of the Righteous 1/1 – Az új agrózós varázslat! 3 veled szembenálló célpontot hókon nyomsz, extra agrót termel rajtuk.

Új tank képesség

Shield of Righteousness

75-ös szinten lesz elérhető ez az új spell. Kell hozzá shield, és jelenlegi állapotában a base mana 6%-ba fog kerülni. Ez az a varázslat, ami miatt ezentúl az erő is fontos része lesz a paladinok statjainak. Ugyanis a block value értékedet veszi alapul, annak a 200%-át sebzi, és ez a második varázslat, amire rá van írva, hogy high threatet okoz. 6 sec cooldown van rajta, így remekül be lehet majd illeszteni a judgementek közé.

Ez a képesség nagyon erős lesz bossfightnál, és gyengébb lesz az aoe tankoláshoz, hisz ez csak egy targetre hat. Ahogy elnézem nem sokat fog változni a harc menete tank oldalról, Frizbi, consecration ugyanúgy alap marad, az új hammer spell a 3.-nak tűnik amit belenyomsz a közeledő/k/be, majd judgementek és lehet tolni ezt az új pajzs dolgot. Ez egy targeten rengeteg agro, elég gyorsan, 3-on szintén elég tekintélyes, a többin meg annyi mint volt a kieg előtt kb, szóval nagyon megdobják az agrozásunkat.

Megváltozott képességek

Avanging Wrath – ezentúl nem kap tőle az ember forebearance debuffot
Divine Protection – ezentúl nem kisbubi lesz, hanem egy shield wall jellegű cucc, elnyeli a bejövő sebzés 50%-át!
Holy Wrath – instantá válik, MH jövőőőőők
Lay on Hands – 20 perc Cd, és nem nyeli el a manádat!
Seal of Vengeance – ezentúl minden ütés frissíti a dotot és 18sec-ig tart

Bless -> Hand

Ezt még én se látom át igazán. Néhány blessinget átneveznek a blessing of névről, a hand of névre (főleg azokat amik másra hatnak ha jól látom). Ezzel új családá válik a spellek közt. Egy emberen ugyanúgy egy lehet belőle mint bless korában, de gondolom nem zárja ki, hogy mindkettőből legyen fenn 1-1 darab. Táp.
Ide tartozik, hogy eltűnik a blessing of salvation és hand of salvation néven jön vissza. Ezentúl ez a spell nem rakható fel konstansan mindenkire, hanem egy egy ember kaphatja meg. A működési mechanizmusa az, hogy 10 másodpercig ketyeg rajtad, minden másodpercben 2% threatet leszed. Ez azt jelenti, hogy 20% threatet vesztesz 10mp alatt. De csak egy target. Ami még csúnyábbá teszi, hogy ezekután a spell 2perc CD-t kap. A dps-nek meg kell tanulni figyelni az agróra ezentúl.

Átmeneti állapot

Az a patch ami a kiegészítő előtt behozza az új talentezést és harc mechanizmust komoly gondot fog okozni a paladinoknak. Eddig az itemizációnk és a talentezésünk ráállt egy moderált holy damage/avoidance párosra, harmadik stat a stamina volt. Most úgy tűnik, hogy elsődleges stat a stamina lesz, másodlagos, de majdnem egyforma vele a strength, harmadik az avoidance, negyedik a spellpower. Az új bosstankolós spellt még nem kapjuk meg, de az APből fog profitálni a consecration is, ha igazak a hírek. Az én jelenlegi stamina mennyiségem több spellpowert fog adni, mint amennyit eddig összeszedtem, tehát el lehet gondolkodni azon, hogy egy igazi tank kardot vagy macet kerítsek valahonnét.

Fontos lesz, hogy a legjobb tankadin a kieg előtt és a kiegben is a human lesz, mert racialból swordre és macere buffot kap.

Sajnos a 70-es szinten nem fogjuk tudni kitalentolni az összes tank cuccot ami fontos lenne, pont 10 pont fog hiányozni. De nagyon. Összedobok egy gyors talentet, nagyjából amit elképzelem magamnak 70-re a patch után.
Ebben ott a baj, hogy se strength bonus, se maxos reckoning, se mana spórolás, és még a parry sincs maxolva! 80-ra
valahogy így nézne ki.
Igen, strengthből és reckoningból az elején ott se lehet maxolni, majd ha javul a gearünk ezen lehet finomítani. 🙂

A palatank összeségében sokkal meelebb lesz mint eddig, a klasszikus közelharci statokra fog építkezni, megfűszerezve egy kicsi spellpowerrel. Az itemlevel miatt így biztos hogy kicsit kevesebb életerőt kapunk majd, mint a hasonló warriorok, itt fogják majd vissza a tankadint. Mindenesetre ennek ellenére lesz nagy sírás amikor a warriorok cuccaira is egyaránt fognak needelgetni tankadinok és DK-k.

Rengeteg minden változhat még, de a jelenlegi egy elég jó koncepciónak tűnik így áttekintve. Igaz nagy csapás lesz minden tankadinnak, hogy eltűnik a crushing blow, hisz ennek elnyelése volt a kaszt különlegessége.
Ami nem látszik egyáltalán az az, hogy mit kezd velünk egy raid mikor nem kell tankolni? Hisz a paladin sebzése nagyon a béka segge alatt volt eddig, reméljük, hogy ezen változtat kicsit a blizzard.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: ,


29 komment érkezett a(z) Arccal a Lich King felé – palatank poszthoz

  1. Pitbull mondja:

    Hat en picit mashogy terveztem meg a talent fat, de hat mindenki dontse el maganak 😉

    Amiben nem ertek egyet az a STR stackelessel valo velemenyed. Az teny hogy egy itemizacio lesz a plates tank classoknak, amin van : sta, str, avoidance/mitigation. Viszont str nem a block value miatt lesz fontos! nezd meg hogy hany str ad 1 block value-t. Egy-egy 80-as szintu itemen levu STR fog adni max. 2-3 block value-t. Shield of Righteousness pedig annyit csinal hogy a block value-d ketszereset sebzi holy dmg-ket. Ami ide strength-bol jon az nagyon minimalis. Viszont mint ahogy irtad is hogy ezutan a paladinnak staminabol lesz elegendo spellpower-e, igy nem kell neki caster fegyverrel tankolni (40DPS-es - kovetkezo bekezdesben leirom miert) hanem normalis tank fegyverrel. Ha figyelembe vesszuk ezt, valamint azt hogy a tank itemeken nagy a STR value, lathato hogy 80-as szinten a paladin aggroja nem csak a spellup ertektol fugg majd (mint jelenleg) hanem spellup (ami staminabol jon) es AP (ami STR-bol jon).

    Hammer of the Righteous -re is kiternek picit, ez a fegyvered sebzesetol fuggo holy dmg. Tehat nem a spellup lesz a koeficiense hanem a fegyvered sebzese (ami caster fegyvernel ugy kb 0, tehat caster fegyverrel ez a skill kb hasznalhatatlan).

    Hand-ek : a lenyege az neki hogy a "rovid idotartamu" blessingeket ha hasznalod valakin (protection, freedom) akkor az ne torolje a fentlevo blessinget. Salvation-t eltorlik ugyan, de a prot. agakba beepitenek annyi + threat-et a tanknak, hogy ezt ellensulyozza. Tehat ezutan olyan lesz kb, mintha mindenkin lenne alapbol salva aki nem tank. Az aktiv threat csokkento hand spell pedig meg erre egy plusz, amit valoszinuleg nagyon jol lehet majd hasznalni raiden.

    Meg amit megemlitenek hogy az Avanger's Shield ezutan hasznalhato lesz tankolas kozben is (ha jo sok a manad), mivel a casting time-jat lecsokkentettek 0.5 sec-re. Mint tudott amig castolsz addig nincs avoidance-d, ezert eddig nem volt tul egeszseges 🙂 Valamint lesz egy olyan pala glyph, ami megnovei drasztikusan a sebzeset, de csak egy targetre hat.

    Szerintem tovabba lev70-en az uj talentekkel is hasznalhato lesz tovabbra is a pala tank, ugyanis annak ellenere hogy a consec kisebbet fog sebezni mivel a jelenlegi itemizationodbol adodoan nagy a spellpowered es a staminad, olyan mennyisegu spellupod lesz, hogy senki nem huz le semmit.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  2. Spellbreak mondja:

    Divine Guardian nem úgy volt, hogy a Divine Protection alatt is fog müködni? Mert így ebben a formában a normal insták alatt még lehet használni mert nem one-shotolja a trash a castereket, de a heroicokban és raiden main tankként useless. Így marad a holy paláknak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  3. Gauldoth mondja:

    #1: A kiegben átdolgozzák a blokkolást, az erőből sokkal több block value fog jönni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  4. szoltomi mondja:

    a bétában 2 strength = 1 block value (azaz tízszer annyi mint most), ez azért lesz mert teljesen kiveszik a +block value statot és helyette strength lesz

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  5. Zul mondja:

    Hali!

    Csak kíváncsiságból kérdem, András=patito?

    Tudom hülyén hangzik, de mintha a wow.hu-n is feltűnt volna ez az írás kicsit korábban mint itt ( http://wow-hungary.com/node/3101 )
    A szerző nevének különbségével, illetve hogy ott működnek a talentekre mutató linkek, mint pl. azoknál a részeknél, hogy:
    "70-re a patch után"
    "80-ra valahogy így nézne ki."

    Remélem mindössze arról van szó hogy András ott a nickjén küldte be a cikket, ide meg valódi nevén, ez esetben elnézést kérek hogy keverem a szart.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  6. Gillgamesh mondja:

    Sziasztok

    Én is egy kicsit másként látom a dolgokat minta a cikk írója. Volt ( és van is 🙂 ) szerencsém kipróbálni a pala tankot a lich king bétába és alapjába véve meg is álja a helyét szinte minden amit le lett írva. De én úgy gondolom közel nem lesz annyira fontos pala tank számára a str persze jó ha lesz belőle minél több de annyira nem lesz érezhető a hatása. Végig tankoltam Nexus-t dmg upos fegyverrel és hagyományos fegyverrel is és jóval kevesebb dmg-t osztottam ki ergo kevesebb volt a aggrom is. Ha jól bele gondolunk nem is nagyon lesz érdemes lecserélni a dmg upos fegyonkat hagyományos tank fegyverre. Hammer of the Righteous esetében tény hogy jobb egy nagyob sebzésű fegyver hisz ezt a dmg-et kapjuk meg a skill használatánál de a többi skillnél akkora str mennyiségre lenne szükség hogy pótoljuk a kieső dmg upot hogy messze nem éri meg. Vegyek csak a Consecration-t az alap sebzésen felül hozzá adódik a 32% ap+ 32% dmg up tehát hogy megérje lecserélni a fegyvert minimum fele annyi str kellene adni fegyvernek mint amennyi dmg up ad ez egy 70 fegyvernél kb 100 str amit nem nagyon adnak a fegyverek. De a többi skillnél még rosszabb a helyzet, mert inkább a dmg up bonus hangsúlyosabb nem pedig az AP . Mivel a Seal of Vegence egyből stack-olodik érdemes azzal kezdeni utána pedig Seal of Righteousness váltani és mind a két skillnél joval nagyobb dmg-t osztunk ki Spell dmg-es fegyverrel. Ezek a dolgok lehet hogy változni fognak lvl 80 nál de ez absolult nem biztos. És levele 70 en és környékén pedig sokkal jobban megéri a spell dmg. Még egy dolog a 70 talentnél nyugotan el lehet felejteni a Guarded by the Light talentet mert ha van a tankon Blessing of santcuary akkor szinte lehetetlen annyi manát elhasználni hogy szükség legyen rá.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  7. Hancu mondja:

    5 - passz, valamikor tegnap reggel kaptuk mailben a cuccot, azzal hogy használjuk egészséggel, a levél nem volt aláírva, az András nevet az emailcímből bányásztam ki.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  8. lAce mondja:

    Azért a "warrior - mindenhova jó" kicsit erős. Egy shockwave-vel sajna még nem fogjuk tudni megváltani a világot.
    Druida is kényelmesen elvan a több add-dal is, csak őt most az elszúrt itemizáció fogja vissza.

    A tank kérdés perpill úgyse tiszta még, mert kb minden tankolásra képes class azon sír a fórumokon, hogy a másik class mennyivel jobb tank, őt meg mennyire nerfelték.

    De ügyebár még beta, sokminden változhat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  9. kalkira mondja:

    Jah András=patito. 🙂 Csak céges címről küldtem a FS!-nak. 🙂

    Másrészt meg a str sokkal jobban fog blockot adni, mint eddig.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  10. Nemesus mondja:

    Remélem most csak szopattok. Semmi kedvem lecserélni Thempest of Chaos-t ha már behúztam összes kaszter elől

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  11. sigill mondja:

    Ezenkívül, a palatank is megkapja az imp thunder clap lassító effektjét - ami azért elég durva mitigation ;>

    Én abban bízom, hogy az a +10 rage egyedi buff lesz, és szükség lesz rájuk minden aggro-kritikus fightra. Mert mostanában, ha lehet, akkor kiváltják.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  12. kalkira mondja:

    Igazából azt néztem, mikor írtam ezt a cuccot, hogy ott a fa legmélyén van az a talent amivel lassítod az ellenfél ütését. Egyrészt nem látom, hogy honnét vonjam el a pontot róla, másrészt kérdéses, hogy hol használnám ki...

    Erről mi a vélemény?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  13. Sorspöröly mondja:

    Szívesen kipróbálnám már a bétában is, milyen lehet. Egyelőre kajakra nem tudok véleményt mondani róla, maintankadint, meg EJ-t meg nem olvasok amíg nem live a cucc.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  14. sigill mondja:

    Azt hiszem az elvárásoktól függően jelenleg is lehet különböző talentezésekkel tankolni különböző szituációkban, de ezek a különbségek annyira nem nagyok, hogy a talentek ne legyenek csereszabatosak.

    Ennek a 20% lassításnak szerintem azért lesz kevés a jelentősége - pedig elsőre nagyon örültem neki, ha mondjuk 25% lenne és felülírná az imp TCot... hmhm 🙂 - mert normál/hcben nagyjából mind1, hogy melyik boss mit csinál, nagy raiden pedig 50-75% overhealt is összehoznak az mt healerek, tehát be lehet áldozni a mitigationt az aggroért. (Ideje új mondatot kezdeni, tehát:) A legnagyobb haszna talán 10 fősben lehet, ha a mostani pala tank+két healeres felállásban toljuk majd Naxxot. Ezenkívül a végleges balance is érdekes, hogy mekkora korlátot jelent majd a tank aggrója a dpseknek, tehát mennyire lesz égető minden lehetséges aggro- és dps növelő talentet kipakolni, illetve mennyi és milyen nehézségű aoe pakkal kell szembenézni (ha jól gondolom, a nagyobb block value komolyabb szerephez juttathatja a redoubt-ot - 4HM, az előző példánál maradva ;>), ésatöbbi.
    Szóval a talentünk inkább szituációfüggő lesz mint most imo, és idővel úgyis minden kiderül. Az akarat már megvan a blizznél, és ez jó.
    In BoS we trust.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  15. sigill mondja:

    http://wotlk.wowhead.com/?talent=sVZV0tIt0zgToeohoVbx

    Én elsőre erre gondoltam, a maradék 3 pont a saját vagy a raid leader preferenciáinak megfelelően költhető el.

    A nagyobb HP miatt fontosabb lesz az ardent def., viszont a spell pushback változások miatt kevésbé lesz fontos a conc aura, így azt használhatja holy pala is - ha épp nem retrire talentel a holy mellé a Seath of Light miatt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  16. kalkira mondja:

    @15 kihagytad az ardent defendert, szvsz tanknak az még mindig többet ér mint a 1h weapon spec...

    Másészt én azon töprengtem, hogy mennyire fontos kitalentelni a bokot. 25 fős raidben csak lesz még egy paladin, akinek van ilyen, 10 fősnél meg olymindegy... Szólózásnál jól jön, deház szólózni, meg úgyis a váltótalenten fogok, retrin, szóval ez se játszik be... nem tudom...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  17. Daforth mondja:

    Azt eleg nehez a raidek/bossok ismerete nelkul kijelenteni, mihez melyik tank lesz a legjobb. Szerintem alapvetoen mind a negy fajta tank mukodni fog mindenhol, kis kulonbsegekkel. HC guildek ugyis min-maxolnak, ok kigyurjak hova melyik a legoptimalisabb, casula raiderek/full casualok meg azzal mennek majd aki eppen van. A dolog sokkal inkabb a playereken mint aclassokon fog mulni (remelhetoleg), azaz egy okos palatank siman fog tudni singletarget/meleet is jol tankolni, egy jo macidruid siman fog tudni grp-ot tankolni esatobbi. Legalabbis en ezt a szandekot erzem, azt persze majd meglatjuk mi lesz belole.

    Rengeteget olvasom a betas DK forumokat, infokat. Van aki azt irja, a healerei azt mondtak, konnyebb volt nekik mint warival, van aki panaszkodik, hogy marha nehezen tankolt, van mindenfele velemeny. Ebbol is latszik, hogy okosan jatszo jatekos megoldja. Barmelyikkel a negy tank kepes classbol.

    A BC egyik nagy vivmanya volt, hogy lebontott berogzott PvE/raid sztereotipiakat (pala csak heal, druid csak heal, a ket legfontosabbat, de meg sorohatnam).

    Meg joval a kieg tortenet elkezdodese elott, zsirosan BC idejeben, Kalgan egy postban azt irta, az a szandekuk, hogy minimalizaljak a szukseges, "ide kell ez-es-ez a class" hozzallast es egyre inkabb az szamitson egy raidnel, hogy a jatekos mennyire jol tud jatszani azzal amivel jatszik. En ezt a vonalat latom visszakoszonni a kieges elkepzeleskeben.

    Summa summarum, szerintem nincs ertelme kategorizalni a tank classokat, ki mire jo es punktum, mind a negy jo lesz mindenre, amellett, hogy erossegekben/gyengesegeben vannak kulonbsegek, de az utobbiak egy jo jatekos kezeben es megfelelo raiddel a hata mogott athidalhatoak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  18. Daforth mondja:

    Azt se felejtsuk el, nem csak a tankon mulik a dolog, hanem az egesz raiden. Ha wari aoe tankol, akkor ehhez alkalmazkodik a raid is, ovatosabb dmg, hagyni idot az aggronak, ha egy unholy dk aoe tankol akkor szinte 1-2 utem utan full dps, akar aoe mehet. Ha Dk single target melee-t tankol, a healerknek jobban oda kell figyelni a spike dmg-ekre, cserebe full dps mehet, mivel aggroval nem lesz gond esatobbi.

    Mi pl. anno MH-ba palatank nelkul mentunk mindig, warik/macik tankoltak, voltak kisebb bajok trash-en(1-1 ghoul szinte mindig kijott), de megoldottuk.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  19. Chrystof mondja:

    na hát ezt végig olvasva ledöbbentem 🙂 elég jó dolgokat kapott ez a konzerv doboz 🙂

    Én így raknám össze:
    http://wotlk.wowhead.com/?talent=sVZV0tIt0zgToeohoVbx

    Az előzőkhöz hozzá fűzve:
    - str és a hit növelő talent alapból felejtős mert a wari cuccok miatt szerintem lesz mindkettőből bőven.
    - @15 az Ardent Defender szerintem is alap, csökkenteni kell a bekapott sebzész ahogy lehet.
    - igaz hogy itt most kiraktam de a Divine Guardian még mindig kérdéses hogy egy tank mennyire tudja raid közben letolni magáról az összes agrót mert ugye azzal jár. én ezt a healereknek hagynám
    - a lassítást hülyeségnek tartom ... paladin agrója abból van hogy ütik (most már a manája is)...

    a maradék 1 (Divine Guardian nélkül 3) pont mehet tetszőleges helyre. A legszimpatikusabb nekem a Seals of the Pure.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  20. kalkira mondja:

    @17
    Nem azt mondtam, hogy a 3 másik tank kaszt a warrin kívül, nem tudja majd mindenhol megállni a helyét, hanem azt, hogy a specializálódásuk milyán máshol erősebbek, mint egy szimpla warrior, vannak helyzetek amik nekik fekszenek.

    Én heroicban kezdtem tankolni a palával, illetve hát Maraudontól kezdve prot vagyok, elmondhatom, lévén hogy BT közepén járunk, hogy elég széles részét letankoltam már a bossoknak. Tankoltam Karazahn, ZA, SSC összes bosst, TKban Kael fegyverekig mindent, Hyjalben az első 4 közül mindet, BT-ben pedig Gurtogig, Teron tryokon már nem voltam, épp afkzom, esküvőre készülök (szombat). 🙂 Ezzel csak azt akarom jelezni, hogy ellentétben a sok szkeptikussal, aki kéretlen rémísztgetett, míg a palámat húzta/geareltem, mindent le lehet tankolni, dehát egyértelmű, hogy a legjobb Hyjalben vagyok, meg Morogrimon, meg Heroicokban és karazhanban, ahol frizbi, szőnyeg és akkor húzzunk még két csoportot, hogy mana is jöjjön... 🙂 Na ezt a másik két kaszt nem igazán csinálja a pala után...

    Amiről én beszéltem a cikk elején, hogy van az univerzális tank, akit warriornak hívnak, és jönnek a többiek, akik elvannak, és itt ott lekörözik a warrit, máshol meg kicsit meg kell erőltetni magukat. De ez így van jól, ettől színesebb a játék.

    Csak egy valamit kérdezek, mit kezdesz palaként egy rakat casterrel? Egy jó nagy caster grouppal. Mondjuk még csak nem is egymáson állnak... Azon kívül, hogy rohangálsz egyiktől a másikig, igyekszel maximálisan pozicionálni a szőnyeget és imádkozol, hogy a kurva nagy mennyiségű healagrót tartsad? 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  21. sigill mondja:

    #19 Kepzeld el a kovetkezot: Najentus, warri tankolja, pala healel vagy dpsel. Pala bubi, kijukasztjak a shieldjet, 25*2,5k sebzest uszott meg a raid. Ha adnak egy kasztnak egy kepesseget, valoszinuleg terveznek majd olyan encountert, ahol legalabbis jol fog jonni. Kicsit árnyalni kéne a hozzászólásod, mert így önellentmondásosnak tűnik: meg kell különböztetni az aoe és single target tankolást. AD komoly mitigation lehet aoe szituációban, Judgements of the Just pedig komoly mitigation single target tankolásnál (archimonde-nál nem fogysz ki a manából - ADt meg akár át is ütheti).

    Épp ezért kezdtem #14et azzal, hogy szituációfüggőbbé válik a talentezés.

    #20 Kazrogalt palával tankolni elég erős.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  22. Kobor mondja:

    Hát igen, a mana szívós Boss-okkal nem könnyű az biztos.

    A bubit pedig el tudom képzelni egy off-tank szitációban, vagy mikor 1 tankos a Raid, akkor jó kis aoe sebzést fel lehet vele fogni időnként.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  23. Chrystof mondja:

    @19 bocsi rossz linket raktam be.
    http://wotlk.wowhead.com/?talent=sZV0tIgczgMqeRhoVbx

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  24. Chrystof mondja:

    @21 Szeritnem archi-t elég ritkán tankolja pala a fear miatt... sőtt...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  25. Hancu mondja:

    24, Letankolja azt a mini Tyrael petem is, mióta van fear ward.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  26. kalkira mondja:

    Igen, vannak silencelős bossok, meg mana burn bossok, de minden megoldható, a fear meg már sok patch óta nem gond senkinek. Fearward, fearward, esetleg bubimacro, totem, rengeteg megoldás van...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  27. sigill mondja:

    Nem szüks, hogy te tankold, 20% a maci tanknak is 20% ;> Vagy ha a warri máshová akarja rakni a két pontját.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  28. Chrystof mondja:

    Persze hogy meg lehet... de az mázli faktor... Fearward és a bubi CD-s és rengeteg pap kell hozzá bár kérdés hogy mennyi idő alatt tudja lecsavarni a raid... a totem meg nem egyből szedi le a feart... ha nincs mákod akkor több sec is lehet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  29. Daforth mondja:

    @20, pont ezert irtam, hogy nem csak a tankon mulik. Egy ilyen szituacioban kreativnak kell lenni, ossze lehet gyujteni azert oket, szamos class tud megszakitani, lehet oket azert mozgatni, odavinni a tankhoz aki atveszi. Nem mission impossible.

    Lehet elovenni szamtalan szituaciot, lehet sakkozni, akkor is vallom, hogy keves olyan eset volt/van es lesz, amire tenyleg azt lehet mondani, hogy na ezt igy, adott fajta tankkal nem lehet megcsinalni.

    Errol eszembe jut meg anno, az alap WoW-ban, 60-as era, hogy Scholoba mage KELL mert bari meg counterspell a castermobok huzasara. Akkoriban nem volt 60-as mage a tarsasagunkban, ugyhogy felhunterrel megoldottam a casterhuzast gond nelkul, millioszor letoltuk mage nelkul.

    Tovabbra sem hiszek az ilyen cimkekben, hogy pl. a pala az aoe tank oszt csa.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Vélemény, hozzászólás?

Back to Top ↑
  • FS DISCORD

  • FrostShock!

    31 User(s) Online Join Server
    • Valamyr
    • Anuradha
    • Pooshi
  • KOMMENTEK

    • csabe on Legyőztük a Lich Kinget!Erre is ráférne egy 4K remaster. :D
    • Kalandor on Legyőztük a Lich Kinget!Olyan nincs, hogy valaki ne linkelje be ide... https://www.youtube.com/watch?v=uFsPvLpPBg0
    • Adi91 on Egy Dragonflight Collector’s Edition rendelBenne van persze a Forint gyengülése is abban, hogy ilyen eszméletlen drága lett a Collector's, de amikor a Legion Collector's
    • Bermuda on Egy Dragonflight Collector’s Edition rendelSzerintem ma már jobb ki sem írni az ilyesmit forintban. Amúgy én arra tippelek, hogy Mikulás bácsi hozza, de ha
    • Kvarclovag on Elindult a bétaEzt megcáfolnám! Én még nem vettem meg, csak előfizető vagyok, de kaptam béta hozzáférést. Annyi a gond, hogy nem érdekel,
    • Azuran on Egy Dragonflight Collector’s Edition rendelMár június óta lehet. Én kicsit közelinek érzem azt a novembert, szerintem december eleje lesz belőle. Még csak most indult
    • ben2 on Cataclysm Classic kérdőívLétezik egyáltalán olyan, aki szívesen játszana a Cata-val? Az egész vanilla mozgalom a Cata miatt kezdődött.
    • PTR01 on Tennivalók a DragonflightigEgy tennivaló van, elfelejteni ezt a borzasztó kieget.
    • Attila on Elindult a bétaKimaradt a PTR post, mert épp nem voltam akkoriban gép közelében, amikor elindult. A classokkal kapcsolatos változásokat már nem szoktam
    • Kvarclovag on Új Death Knight mountOké, bevált a trükk! Már logolok is! :)
    • Darkpep on Elindult a bétaMivel nincs poszt róla így ide kommentelem: Már ilyen jól állnak classok-kal, spellek-kel, talent-tel, hogy már PTR is van belőle?
    • Darkpep on Elindult a bétaNem csak aktív előfizetés kell hanem meg is kell vedd a Dragonflight valamelyik részét. Én se adnék bétát annak aki
    • Vordengo on Elindult a bétaVan egy csillaggal jelölt rész az ezzel kapcsolatos hírekben a blizzard oldalán ahol jelzik, hogy kell hozzá előfizetés. Ez eddig
    • Hatba on Elindult a bétaKiváncsi vagyok kell e aktív előfizetés a bétához való bekerülésre.
    • ben2 on Pénzért mindentNorthrend Mythic Update: instant lvl80, full WotLK raid gear, 500k gold, 500% flying mount,teleport anywhere with 0 cooldown, scroll that