World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WARCRAFT no image

Készült 2010. július 17. | írta Roodie

14

Angorok kalandjai az új Azerothon

Folytatódjanak hát a kalandok! Legutóbb ott hagytuk abba, hogy hősünk, Marcang, a marcona harcos (erről, és a címről később…) betévedt Orgrimmarba, és azonmód el is tévedt az újáalakított, útvesztőként sem utolsó városban. Na de hogy miért ment Orgrimmarba? Egyszerű – bugos a warrior trainer Razor Hillben, így másutt nem tudtam megvenni az új képességeket… Más meglepetés is ért azonban, amikor elfutottam az egyetlen postaláda mellett – egy titkos jótevő (na jó, ANNYIRA nem titkos, hiszen a saját, frissiben áthozott egyik karakterem volt az) küldött 3 táskát, és pár heirloom holmit. Nos, így hamar megváltozott a leányzó fekvése!

Az utazgatás amúgy könnyen megy, hiszen mind Seljin falvában, mind a Razor Hill nevű koszfészekben van röppencs. Jelentősen lerövidíti az utat, mondanom sem kell. A heirloom holmik azonban problémát jelenthetnek, főként a fegyver. Történt ugyanis, hogy az egyik küldetésben skorpiók mérgét kellett gyűjteni. Ez abból állt, hogy amikor megjelent a felirat, hogy a skorpió most nagyon, de nagyon készülődik, gyorsan a földbe kell állítani egy totemet, ami elszipkázza a mérget. Na, a heirloom fegyverrel ez meglehetősen meredek volt, hiszen szerencsétlen skorpiók általában egy csapásba belepusztultak. Egy igazi ork sosem fordít hátat ellenfelének, így kénytelen voltam ököllel püfölni őket, amíg eléggé fel nem… mérgesedtek…

Egyébként örvendetes változás (remélem magasabb szinteken is lesz ilyen!), hogy bizonyos ellenfelek nem csak simán ütlegelnek, hanem aktívabban használják a speciális képességeiket. Erre Sarkoth volt az első példa, most picit tovább haladva az allis partraszállók művelnek szívmelengető dolgokat – a gyalogosok hatalmas ugrással vetik rád magukat méterekről, a rangerek tűzcsapdát raknak le, míg a tengerészek bombát dobnak a lábad elé, az azsharai night elf scoutok pedig a világ végéről is a hátad mögött teremnek egy elegáns shadowsteppel, a leváratlanabb pillanatokban. Remélem megmarad ez a tendencia későbbre is!

Azonban egy nagyobb kellemetlenség is ért – Orgrimmarban rossz helyen ugrottam le a liftnél, és elhaláloztam. Sajnos azonnal disconnectet is kaptam, majd minden egyes belogoláskor disconnect – úgy tűnik, ez ez HC szerver, ha meghalsz, annyi! (Azóta persze ezt javították, de ez még egy héttel az új patch előtt volt).

Mivel továbbra is az alacsony szintű területek érdekelnek, gyorsan utángyártottam egy ork vadászt (a másik kontitensen még nincsenek teljesen készen az új zónák állítólag, ezért nem próbálkozom pl. blood elffel), és nekiálltam utolérni magam. Az ork vadászok malacot kapnak induló petként, szóval Karaj társaságában vágtam neki az újbóli kalandoknak.

Villámgyorsan eljutottam ugyanarra a pontra, ahol a warrior pályafutása megszakadt, és jött két vidám quest. Ha az összes többi területet is ilyen apróságokkal, fantáziadús változtatásokkal rakták tele, akkor komolyan ajánlom mindenkinek, hogy ha a fő karaktere már 85-ös, akkor lásson neki egy friss altnak, és csodálkozzon rá az újdonságokra…

Először is, a klasszikus quest, Burning Blade ügynökök a barlangban! Arra sétál az egyszeri vadász, irtja őket békében, amikor hirtelen a malacból egy hatalmas, lila Illidan-forma démon lesz! Hoppá! Mint kiderült, a barlangban lévő varázstudók átkozták meg a malacot (és engem) egy stackelődő debuffal, ami ha bizonyos számot elér, az alany átváltozik. Persze az irányíthatóság és a képességek megmaradnak, de akkor is nagyon pofásan mutat.

A másik meglepetés Orgrimmar előtt, a kunyhóban fogadott. Szokásos felvezetés, hallgassam meg az öreg farseer meséjét. Na, gondoltam, unalmas wall of text, ráadásul állatos történet, egy farkasról és a kodóról. Le is esett az állam, amikor én magam változtam farkassá, egy álomvilágban… A mese szerint a farkas keletre indult nagy éhségében, elindultam hát én is arra, és az öreg hangja rögtön tovább szólt, láttam a mese szövegét, ahogy haladtam, végül “eljátszottuk” a végkifejletet, és felébedtem a különös álomból. Ez igen, így kell ezt csinálni!

A változásokat is ügyesen beépítették. Az egyik küldetésben az elárasztott területen lakóknak kell segítséget nyújtani. A másikban a víz alatt lévő Thunder Ridge mélyén kell a megfulladt kodók tetemét takarítani, míg a “Fizzle’s claw” küldetésben a vízihullává vált goblinról kell leoperálni a céltárgyat – a kezével együtt, mert rászorult… Az új területek nagyon pofásak, Durotar folyó melletti része például egy tavacskákkal teli lápvidékké változott.

Gyorsan befogtam egy raptort a malac helyett, és folytattam a kalandozást. Sajnos a BM hunterek Intimidate képessége szimplán nem működik még, de azért így sem volt nehéz dolgom az ellenfelekkel – talán ezt érzem picit a játék gyengeségének most, a heirloom cuccokkal, és az új, 10. szinten megkapott brutál képességekkel (már akié működik, a prot warrior Shield Slamja például igen, és nem kicsiket üt!) egyszerűen lehetetlen meghalni, egy átlag, velem egy szintű gaz ellen két, max három lövés meg pár harapás a petnek. Egyszerűen semmi kihívást nem jelentenek, csak darálod őket, az ellenfelek új képességei is inkább csak színesítik a csatákat, nem nehezítik.

Razor Hillt elhagyva Crossroads felé vettem az irányt. Azonban mielőtt oda értem volna, két dolog tűnt fel. Az egyik, hogy a híd utáni kis előretolt helyőrség, Far Watch Post rendes quest hubbá lépett elő, ahonnét csak akkor küldenek tovább Crossroadsra, ha már segítettél nekik megoldani a problémákat. A másik észrevételem az volt, hogy a térképen Azshara is úgy van feltüntetve, mint 12-20 közötti terület! Hopp, ezt meg kell nézni, a Barrens várhat, chat nélkül úgysem az igazi!

Kiderült, hogy a goblinok nagy kitermelésbe fogtak Azsharában, ennek megfelelően a táj eléggé fel van dúlva, hatalmas nyíltszíni fejtés tátong Orgrimmar kapujánál, és persze goblinok mindenütt. Az egyes goblin állomásokat pedig egy meglehetősen sajátos közlekedési eszközzel lehet megközelíteni – egy meglovagolható rakétával…

És ha ez nem lenne elég, a sunyi night elfek is a közelben settenkednek. Természetesen a kettő (mármint a goblinok tevékenysége, és az elfek jelenléte) összekapcsolódik, egy nagyon vicces questsorozat apropóján (itt alálkoztam először azzal is, hogy ha a quest egyik lépésével végeztél, akkor nem kell visszamenni, leadni, és felvenni a folytatást, hanem ott helyben – ezúttal rádión – kapod az új utasításokat).

Az első feladat egyszerű – megvadultak a favágó robotok, fogj be egyet – ehhez persze némi értelmet kell bele verni, szó szerint. Becserkészem a shreddert, kicsit megvertem, hogy érezze, ki a főnök, és már pattanhattam is bele.

Meglepően pofás egyébként a járművekhez járó UI.

Jött a következő feladat: ha már favágó robot, akkor használjuk is! Fát kellett gyűjteni természetesen. Amikor ez megvolt, már izgisebb feladatot kaptam – vágjak ki pár fát, és a rajtuk rejtőző night elf orvlövészeket is csontozzam ki a körfűrésszel, miután lepotyogtak a fáról (Asterix, valaki?). Ez is gyorsan ment, kicsit megráztam a fát, és máris hármasával potyogtak róla az éretlen elfek. Csikorogtak a fűrészfogak a csontokon, fröcsögött az elf vér, hamar meglett a 9 orvlövész.

Ekkor jött a vészhívás – megtámadták a bosszúszomjas night elfek Orgrimmar azsharai kapuját! Gyorsan aktiválták a gránátvetőt, és már szaladhattam is vissza rendet tenni! A phasing rendszert is újra megcsodálhatjuk, az orvlövészes quest elejétől kezdve a kapu folyamatos támadás alatt áll, egészen addig, amíg a küldetéssor végén a treeman ancientet fel nem aprítjuk gyújtósnak.

Szóval ilyen questekre lehet számítani, megmondom őszintén, remekül szórakoztam, és ez a lényeg! Gyorsan tovább is szaladtam hát, hogy az azsharai goblinok elláthassanak új, érdekesebbnél érdekesebb feladatokkal… de erről már a következő részben!

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: , ,


  • xanyi

    vááááá, WTB cataclysm, ez nagyon epic:) remélem allyn is lesznek legalább ilyen jó questek

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Shakes

    @1 ne viccelj sztem sokkal jobbak lesznek 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • morse

    jaja 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sephirion

    Jó hír hogy ilyen jó küldetések lesznek, mert Cataclysm-ben már goblinnal fogok rohangálni nem emberrel. 🙂

    Off: vajon mikor lesz a következő kulcseső?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zhilo

    Kellemes időtöltés a kalandozásaidról olvasgatni, szivesen kipróbálnék egy két dolgot már én is. 🙂 Minden jel arra mutat, hogy "kénytelenek" leszünk legalább még egy kiskarit felhúzni!

    "Meglepően pofás egyébként a járművekhez járó UI." - Ha a legalsó screenshoton lévő ui-ra gondolsz, akkor lehetséges, hogy te eddig addont használtál, mert nekem eddig is így néztek ki a vehicle bárok 😛

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://inkvizitor.hu Roodie

    @5 Ja, action bar addon nélkül el sem indul a wowom már három éve, szóval esélyes 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • kockacukor

    Gief troll druida 🙂 Kanárisárga, ha kérhetném.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=The+Venture+Co&cn=Perpetua perpetua

    @6 hehe. detto. az egy másik játék 🙂

    @7 én inkább mélykékben kezdem

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • coby

    Nagyonbabaaa 🙂 Jó kis írás, mégmégmég!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Karaj

    Nem én voltam a pet :3 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Protozoli

    Nagyon jól hangzik!! Roodie, te aztán tudod, hogy kell felcsigázni a kedélyeket!! 😀 Élvezet olvasni:)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Luda23

    Haldoklik az FS! Alig commentelnek!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Unskiled

    @12 vagy talán senki se olvas végig 1 wall of textet

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=The+Venture+Co&cn=Perpetua perpetua

    Pedig tényleg remek írás. Ha Roodie sok beszámolót ír, talán még meg is veszem a catát 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑