WARCRAFT no image

Készült 2011. június 23. | írta Attila

14

Summer in the city

Olyan tikkasztó hőség van még most is, hogy ezt a postot is teljesen pucéran írom kicsinyke nappalimban, a gépem előtt ücsörögve. Na de félre a FS! műhelytitkaival, és nézzük a híreket!

  • A top-top európai és amerikai StarCraft II és WoW aréna játékosok már nyáron összemérhetik az erejüket a 2011-es Battle.net Invitational mérkőzésein. A részletekre később fog fény derülni, de annyi biztos, hogy ez lesz a felvezetése a BlizzConos viadaloknak.
  • A hivatalos weboldalra felkerült a 4.2-es patch egyik legfőbb újdonságának, a Dungeon Journalnak a bemutatója. Sok új infót nem tartalmaz a cikk, de egy pillantást érdemes rá vetni. Ha a Blizzard is úgy akarja, jövő hét szerdán már élesben is kipróbálhatjuk.
  • A Cryptozoic weboldalára felkerült egy PR interjú, amiben a WoW manga sorozat két főmegfejtője csacsog egy kicsit a képregényekről. A WoW RPG könyvekkel ellentétben a képregények teljes jogú építőelemei a WoW lore-nak.
  • Az eredeti ötletekben nem szűkölködő Rift egyik fejlesztője szerint a WoW-nak az az egyik legnagyobb problémája, hogy nem sokat változott a koncepciója az évek alatt. Köszönjük az észrevételt, kedves Kézenfekvő Kapitány! 🙂
  • A post végére néhány új fan art, mert szeretjük a fan artokat.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: , , ,


  • Eredar

    Hm milyen igaza van... Egy RTS-nek például az a hibája hogy idővel nem válik FPS-sé mi? Jeez... Mellesleg ha olyan kifáradt az a koncepció akkor miért azt másolta le a Rift is 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Grocherz

    Nem változik eleget, de azért "régen minden jobb volt" így is 😀

    A fan art meg szép, különleges.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • geryke

    nagyon jó ötletnek tartom ezt az eu-us aréna összevonást, végre kiderül kik a legjobb játékosok. Bár a keleti barátaink nincsenek benne, azért ott is van nemegy durva gamer

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ezri

    Az EVE online (CCP) szervereit igen komoly DDOS támadás érte a napokban, órákig nem volt loginszerver, és az hogy privát adatok is eltűntek-e még nem derült ki. (és szerintem nem is fog) Lehet, hogy a vicceskedvű Lulz Cannon most éppen az MMO-Champion szervereit próblgatja...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • MaDFoX

    Ha mar itt tartunk:
    "Curse.com is currently running in offline mode for maintenance purposes." Mar nehany napja...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zhilo

    "MMO-Champion will be down for a couple of hours (let's say around 4, maybe less) because a SAN controller exploded in our face. (2 weeks before we scheduled to replace it with a brand new one, of course)" - Wednesday at 18:47

    azóta próbálják helyre hozni a dolgot, de az összes curse tulajdonában lévő oldal karbantartás alatt van (emo champion, wowace, wowstead, stb)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • H.Meredith

    Csak nem a LulzSec tevékenykedik itt is? :S

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Alopex

    Ugyan most forrásom nincs, de idővel előkeríthetem...

    A curse.com-ot (és a hozzátartozó összes aloldalt, mint az emóscsempiont) valaki feltörte és állítólag hozzáfért jópár jelszóhoz. Gyorsan levágták a curse.com-os srácok az egész hóbelevancot, mielőtt az egész adatbázist megfújják. Addig nem akarják bekapcsolni, míg meg nem találják, hogy honnan jött a hacker, és ez eltart pár napig.
    Attól félnek a curse-os skacok, hogy nem csak lopás történt, hanem a curse clientet is megbuherálták, így az képes lenne valami kevésbé cuki dolgot telepíteni a gépre, így akár a WoW (vagy a többi hasonló MMO) jelszavát is megszerezhetik. A progléma megoldásáig a curse clientet is lepofozták, majd adnak ki hozzá valami frissitést.

    Aki nem tud várni, míg forrást hozok (hétfőig tuti nem...), az járjon utána 🙂
    (PS: A Rift hivatalos fórumán láttam ezt még a minap, ott volt a forrás is)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nouse

    "Az eredeti ötletekben nem szűkölködő Rift egyik fejlesztője szerint a WoW-nak az az egyik legnagyobb problémája, hogy nem sokat változott a koncepciója az évek alatt. Köszönjük az észrevételt, kedves Kézenfekvő Kapitány"

    Nos, lehet, hogy triviálisnak tűnik az észrevétel, de ezt összekapcsolni azzal, hogy ez a wow legnagyobb problémája, már komoly intellektusra vall, mert pl. én is ezt tartom a wow legnagyobb problémájának. Nojó, trollkodom, de akkor is: nincs új dolog a wowban, ugyan azt csinálom, ugyanolyan módon, nem kell új dolgokat tanulni, nincs új feladat az agyamnak. Persze sose volt nagy tudomány a játék, de kimondottan a Catával nem érkezett új mechanika a játékba, betettek új tiert, és kész (meg egy raklap egyszer használható tartalmat, de a küldizésbe kódolva van a lejárati dátum - a max szint, ill. ha elfogynak a küldik). Egyesek biztos vitatnák, hogy egyetlenegy kieggel sem, érkezett új dolog, de ez nem igaz. BC-ben az arénák, a heroic ötösök, casuálbarát raidek, a kevésbé grindszerű, napiküldis repuzás mind megváltoztatták azt, ahogy játszunk, ha csak egy kicsit is. Wotlkben a dedikált pvp zóna, Wintergrasp és a járművek bővítették a palettát, de persze elsősorban a DK vitte a prímet az újszerű rúnarendszerével, és 3-3 dps-tank specével. Valamint ezen kieg során alakult ki a heroic raidek koncepciója is.

    Cataclysmben legnagyobb dobása e téren a kasztok és specek átdolgozása, és amellett, hogy ez egy önmagában óriási teljesítmény volt, meglehetősen enyhe változtatás a játék egészét nézve, mert az, amit csinálunk naponta a játékba egy cseppet sem változott meg Lich King óta, és unalomba fulladt hamar a játékmenet. A dedikáltabbak elkezdtek altokat húzni, az ügyesebbek tudtak raidelni, de az endgame ahelyett, hogy bővítette volna a játéklehetőségeket, sokak számára csak szűkítette, mert nehezebbek voltak az insták és a raidek, mint amit megszoktak.

    Jön Firelands, ami az első igazán nagy dobás ezen a téren, az eddig nem látott fanevelgető napiküldikkel (nojó, IQD hasonló volt, de Firelandsnek sokkal többet kell adnia), kérdés, hogy az hoz-e elég felüdülést az endgamenek. Tippre: igen, főleg a Tier 11-es raidek kazsuálbarátabbá tételével. Az más kérdés viszont, hogy mi a szavatossága 4.2-nek, mert a 7 hónap kb. dupla annyi idő, mint ami ideális lett volna a két tier között, és ha következő tier ismét ilyen sokat tart, akkor 4.2 sem valószínű, hogy ki fog kitartani.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    "Cataclysmben legnagyobb dobása e téren a kasztok és specek átdolgozása"
    Én ennél nagyobb változásnak érzem a (kis szintű) questelés átalakítását, pontosabban aktualizálását. Northendről a régi 60 alatti helyekre visszatérve szörnyű volt a quest élmény, és ugyebár a kezdők pont ezzel a tulajdonképpen 5-6 éves játékkal találkoztak.
    A probléma ezzel szerintem csak annyi, hogy az mmo piac akkora már, hogy nem nagyon van új, bevonható felhasználó (nyilván van bővülés, felnő korosztály stb, de ugyanennyi a lemorzsolódás is). Ebből következőleg nem lehet annyi új embert bevonni, amennyi fejlesztést (és így tulajdonképpen régi embert) elvitt a régi területek átalakítása. De ettől függetlenül úgy gondolom, hogy ezt mindenképp meg kellett lépni, és ha a Blizz képes valami nagyot és újat(!) alkotni a következő kiegészítővel (és lassan elkezdeni csepegtetni az infókat...). Fontos az új, mert a Cataclysm-el is hatalmasat alkotott, a probléma csak az, hogy itt lényegében csak tökéletesre csiszolta a dolgokat (talentek, abilityk, dps, heal, tank balance stb.), de az újdonság élménye hiányzik. Azonban amennyiben képes megújulni (a jól bevált dolgok megtartásával), akkor ez összeségében nagyon jót tesz/tett a WoWnak, még ha egyfajta stagnálást is jelent jelenleg.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian

    Emlékeztek arra a schedule info-kra amit egy kínai(?) benfentes(?) szellőztetett meg (amiben talán először szerepelt a Titan project is)? Annak alapján gyorsabban kellene kijönni a content patcheknek, vagy nem? Jövő ilyenkor legkésőbb a 4. kieget kellene nyüstölnünk aszerint...

    http://www.wowheadnews.com/blog=175487/blizzard-product-schedule-leak-or-hoax

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian

    bár az is igaz, ha decemberre jön a 4.3, és 4.4 = 5.0 akkor még időben vannak...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nouse

    @Aye, az alacsony szintű küldik átdolgozása is hatalmas munka volt, és azért csúszott a kieg megjelenése is annyit, de én kimondottam az endgame, ismételhető tartalomról/aktivitásokról beszéltem: azokról a dolgokról, amik bentartják az embereket a küldizés befejeztével.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nouse

    @11 Az 2010 eleji infó, azóta már rég letértek arról az ütemezésről. A Blizzard az sosem volt túl jó a határidők betartásával (mindig vannak határidőik, mérföldköveik, még ha arról hivatalosan nem is beszélnek).

    @12 Hát az a helyzet, hogy két nagy wow konkurens jelenik meg abban az időben, a Tor és a Dio3. Ígyisugyis veszt előfizetőket a wow, talán a sűrűbb contentpatchelés enyhíthet a rajta. 4.4 nem lesz 5.0 az szinte biztos, ugyanis ZA/ZG kicsit eltolta a patchek számozását.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑