SWTOR no image

Készült 2011. december 24. | írta Hancu

42

Fadíszítés közben

Szenteste előtt beesett még három Spine hc kill, Method, Blood Legion és Exodus, mint 25-ösben. A Blood Legion US 1st killjéről van videó is (egyébként nem tisztán BL-kill volt, kölcsönkértek egy másik guildtől két legendarys-szetbónuszos mage-et hozzá):

És megjött az EA hivatalos sajtóközleménye is közben a SWTOR startjáról: a dec 23-i állapot egymillió előfizető. Ez egyrészt persze rengeteg, másrészt viszont a hírek arról szóltak, hogy csak előrendelőből van kb. ennyi csak Amerikában, meg hogy kétmillióan jelentkeztek a bétára, sőt, olyan becslés is volt, hogy egymillió feletti csak a headstartolók száma.

Tetszik(0)Nem tetszik(0)


42 komment érkezett a(z) Fadíszítés közben poszthoz

  1. vazzeee mondja:

    Én is voltam bétában(a hétvégiben), és eléggé tetszett, de nem tudok két MMO-t finanszírozni, szóval marad WoW amíg nincs Dio3, onnantól néha-néha befizetek egy hónapot 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  2. zska26 mondja:

    BL fail:D

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  3. sunyika mondja:

    na most ha a blood legionnak kölcsön kellett kérni 2 maget, akkor nem lehet, hogy mégiscsak nagy előny a 4 napos FL reset ázsiában? (vagy 3 nap, nem tudom pontosan)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  4. Cathfaern mondja:

    [Összeesküvés elmélet]:
    A Blizz szándékosan úgy tuningolta DS végét, hogy csak (FL HC-hoz képest) overgearrel VAGY megfelelő számú legendary staffal lehessen letolni. Koreában engedélyezte a heti 2 raid resetet, hogy a koreai topguildek legendary staff terén előnyben legyenek a többiekkel szemben (esetleg a top guildek kaptak is fülest, hogy célszerű lenne kihasználni ezt az előnyt). Így szinte biztosítva volt, hogy ha first kill nem is, de top3-as kill biztos születik korea-ban, ezzel nagy hírverést keltve ott a WoW-nak, egyben előkészítve a terepet a Myst of Pandaria mega-kampánynak.
    [/Összeesküvés elmélet]

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  5. mykee mondja:

    sunyika
    Bring the mages not the ... WHAT?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  6. KraX mondja:

    @Cathfaern: Ez nekem is megfordult a fejemben kosza gondolatkent. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  7. wowisfun mondja:

    @Cathfaern:

    meg egy GM-et is kuldtek nekik segiteni....last Kin Raiders KS...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  8. Matyivagyok mondja:

    STARS 8/8 HC!!! Megvan a World Second, szintén a Távoli-Tájakról 😉

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  9. Krysh mondja:

    @Cathfaern:
    Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, sőt, de ebben, ilyen formában azért van ráció. Ha ezt összeadjuk azzal, hogy és miként indult az egész "verseny" a RF-nek köszönhetően, kiderül, hogy ez a patch a legnagyobb fail progress szempontból, amit valaha láttunk - szerintem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  10. sunyika mondja:

    @mykee: én is mage vagyok 😀 sőt pár nap múlva legendary staffom is lesz 😀 jövő héten jelentkezek a blood legionnál, hátha madnessre is kell még pár staffos mage 😛 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  11. Ballasztik mondja:

    Szeretem az ötletbörzéket, meg a hozzászólásokat olvasgatni itt, de szerintem az összeesküvés elméletet itt zárjuk le és fogjuk rá, hogy megártott a Bejgli.

    Épp, hogy ott nem kell a MoP ot nagyon népszerűsíteni, se a wow ot jelenleg az EU USA lenne a fő, mivel a pandával keletet megvették.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  12. sil3nt mondja:

    közben Stars 2nd DW

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  13. Charmed mondja:

    Szerintem az csak jót tehet, ha nem szállnak el az SWTOR eladások az elején, hiszen az mutatja a kiadó felé, hogy bőven van még javítani, fejleszteni való.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  14. KraX mondja:

    Akkor maradt a world 3rd hely kiado. Gyerunk Paragon 🙂 vagy valamelyik magyar guild! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  15. MagonDead mondja:

    Pár napot várnék még ezzel az swtor 'csak egymillió, bleargh' témával, bőven van még jópár, aki ajándéknak kapja ma/nem jött még meg a példánya/a weboldal balfaszsága miatt nem tud regelni. 🙂

    Ja, BK, stb.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  16. Szolo mondja:

    @Cathfaern:
    Ráadásul hozzátehetnénk, hogy szándékosan hagyták benne a RF loothibát, amit biztos volt, hogy a nyugati topklánok kihasználnak a keletiekhez képesti legendary hiányuk pótlására, és így a nyugati klánokat ki is tudták bannolni szabályosan, ezzel is biztosítva a verseny kimenetelét.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  17. Charmed mondja:

    @MagonDead:

    Én inkább a teszteket hiányolom, vagy legalább annyi infot, hogy van-e endgame tartalom, raid size insták, hasonlók. Persze lehet csinálni nagyon nehéz party instákat is endgame tartalomnak, de egy MMO-ban az az igazi, ha nagyobb csapatban játszik az ember. Mióta elkezdődött a headstart itt se jelent meg semmi info az ingame swtor-ról.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  18. Szolo mondja:

    @Krysh:
    Na azért az ICC-s blamázst se felejtsd el. Ensidia-t az az övön aluli ütés vitte padlóra.
    Legalábbis holtversenyben a legrosszabb ez a két content patch. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  19. Gundles mondja:

    @Charmed

    3 napot játszottam betaval és kb semmit se olvastam SWTOR-ról de annyi info azért átjött, hogy van endgame tartalom, raid size insták, hasonlók. Azt nem tudom milyen minőségű, szerintem maximum MC szintűek, tehát sok emberes tank'n spank egy-két abilityvel, de ahogy néztem 8 és 16 fős raid van, kettő vagy talán három nehézségi szinttel.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  20. Cathfaern mondja:

    @Cathfaern:
    Azért csendben megjegyezném, hogy eredetileg én ezt poénnak szántam 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  21. o_O mondja:

    @Cathfaern:

    Azt kell nezni Blizz mivel keres tobb penz es ugy fognak alakulni a dolgok ennyi, ez mindig is igy volt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  22. MagonDead mondja:

    @Charmed: Van egy nagyobb ("rendes") raid insta (3 nehézségi szinttel), meg egy kisebb, ez utóbbit a januári patch fogja rendes mértűvé alakítani. Ez az utóbbi info (januári patch) ugyan csak pár napos, de a nagy instát már hónapokkal ezelőtt is beharangozták, az hogy nem tudsz róla, inkább annak köszönhető, hogy nem izgat a téma, szerintem. 🙂 (Ami nem baj, ofc.)

    A tesztekből az első pár ami megjelent igen pozitív, de én ezeknek nem dőlnék be, mert érdemben max a játék elejét láthatták, egy mmo-nál komoly teszteket 1-2 hónap után érdemes csak olvasgatni. Conan is mekkora pontszámokat kapott, aztán később jött a pofáraesés.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  23. Nouse mondja:

    Az egymilliót nézhetjük más oldalról is: a játékeladások EU és Észak Amerikára vannak korlátozva és ebben a régióban a wownak is csak kb. 4,5 millió előfizetője volt 2008-ban, a legutóbbi hivatalos információ szerint. Tehát némi lemorzsolódást jogosan feltételezve a swtor egy hét alatt elérte a wow előfizetői számának a negyedét abban a régióban, ahol meg lehet venni.

    Szerintem ez egy kiváló eredmény... lenne, akkor ha nem trükközött volna az EA-Bioware azzal, hogy kötelezővé tették az előfizetés beállítását minden accra. Így csak egy hónap múlva derül majd ki, hogy a játékvásárlók ténylegesen előfizetők lettek-e.

    A játékról meg annyit, hogy jó, ha szeretted a Dragon Aget és a Mass Effectet (valamint a KOTOR-okat), akkor szeretni fogod ezt is. Nekem ez a legfontosabb most, az MMO elemek annyira nem érdekelnek, van egy guild csati, instázunk is együtt, de max. ennyi. A wow-ból sokat másol a játék, de mégsem érzem azt, hogy wow-klónt játszanék, mert a sok knockback miatt dinamikusabb a harc, és persze a küldizés sztori-orientáltsága, valamint a sci-fi világ teljesen elfeledteti a wowot. Sok helyen csiszolatlan még a játék, de egyelőre nagyon zavaró bugba vagy hiányosságba nem akadtam. Nojó, az AH UI-ja szar.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  24. Hancu mondja:

    @MagonDead: Azért elég sok dioptriás fanboi-szemüveg kellhet ahhoz, hogy a "sok, de a becslések még többet sejtettek" mondanivalót úgy olvasd, hogy "csak egymillió, bleargh" 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  25. MagonDead mondja:

    @Hancu: Francokat, jó emberem, csak eddig nem sok helyen láttam helyből fanyalogni, hogy ennél többet ígértek, csak itt. Az igazi feketeöves fanboi egyből támadt volna, én ezt kihagytam. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  26. Hancu mondja:

    @MagonDead: És milyen színű övet érdemel, aki fanyalgásnak nevezi azt, hogy az objektív tájékoztatás jegyében azt az egymilliós adatot több irányból is megvilágítom? 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  27. MagonDead mondja:

    @Hancu: Majd ha az 'objektív' tájékoztatás mellé a 'leggyorsabban fogyó online blabla' vackot is odaírod, akkor szénfekete ojjektivitás érdemöv kimegy 😉

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  28. Cathfaern mondja:

    @Nouse:
    " és persze a küldizés sztori-orientáltsága ... teljesen elfeledteti a wowot"
    Azért ez az "sw:tor mennyire sztori orientált" kezdi kiverni nálam a biztosítékot. Semmivel sem sztori orientáltabb az sw:tor, mint a WoW felújított helyei, illetve a Cata-s területek. Illetve ja bocs, annyiban igen, hogy felolvassák a szöveget, meg nem csak egy "ok értettem" gombra nyomhatsz, hanem van "leszarom, de megcsinálom" és "ok, de azért dögölj meg" gomb is mellette. Persze én magam fejtettem ki korábban, hogy a szinkron miért számít sokat, de azért hagyjuk már ezt a hú de sztori orientált az sw:tor szöveget.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  29. MagonDead mondja:

    @Cathfaern: Ha más nem is, de a wowban (de amúgy sehol) nincs egy komplett szintezésen (és utána) átívelő, classonként teljesen eltérő storyvonal, és ez most tök függetlenül attól, hogy tetszik/érdekel-e vagy sem, tény. Emiatt mondja mindenki, hogy storyorientált. A szintezésedet is ehhez a storyhoz igazítod, nem ugrasz át komplett területeket péel. A felolvasás meg kedvesen degradáló jelző, de butaság, rendesen eljátszott cutscenekről van szó, színészekkel, párbeszédekkel.

    Nem értem amúgy, annyi mindenbe bele lehet kötni (jogosan) az swtor-kal kapcsolatban, miért pont ebbe? 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  30. Cathfaern mondja:

    @MagonDead:
    Azért, mert a WoW-ban is nagyon sok jó sztori van, amit az emberek 99% nem ismer, mert hogy őt nem érdekli, csak az endgame. És akkor most hű sw:tor-ban de jó a sztori... 🙂
    Az tény, hogy a WoW-ban nincs kasztonkénti sztori, ami végigvinne lvl1-től 85-ig. De azért az sw:tor-ban se olyan iszonyat mennyiségű quest, ráadásul a "hasonló kasztoknál" (pl. a 2 féle jedi) sokszor ugyanoda küld, csak egyiknél "öld meg X-et", másiknál "szedd fel Y tárgyat". És a questek jó részét azért nem ezek teszik ki (és a "sima" questek pedig ha nem tévedek nem a szintezésen átívelő sztorivonalat).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  31. Nouse mondja:

    @Cathfaern: TL;DR: Nem azért történet-vezérelt a swtor, mert "felolvassák" benne a küldiket, hanem azért, mert okosan díjazza a játék, ha a játékosok figyelmesen követik az eseményeket, és így a történet is a játék részévé válik.

    ----

    Nem kell, hogy tetszen az, amit a Bioware csinál, de attól még látnod kellene, hogy az más mint a wow.

    Bár volt bennem egy kis előérzet, hogy erre ugrani fogtok, nem akartam bővebben kifejteni. A swtorban dialógus is a játék része. Igaz, hogy csak egy rétegnek érdekes az, hogy a companionök repuját fejleszti, de én már a Dragon Ageben is elvoltam vele (bár ott sokkal nehezebb - és érdekesebb - volt). Az a kis szöveges logikai játék, amikor három opció közül azt kell kiválasztani, amit az aktuális companion is helyesel, és világos/sötét oldalunknak is megfeleljen, arra késztet, hogy végigolvassuk a szöveget és így megismerjük a történetet. Amint kontextusba kerül az, amit csinálunk, érdekesebbé válik a játék. A wowban is el lehet olvasni a küldiket, és ugyanúgy működni fog ez a mágia. De miközben a wowban ez szünetelteti magát a játékot, a swtorban ez a játék maga.

    Kis léptékben ez jelenti a sztori orientáltságot. Nagy léptékben meg az, hogy a karakterek útja 50-ig egy kerek történetet alkot, amiben igaz, nincsen elágazás, de mégis elég sok választási lehetőséget adtak az írók. Valamint az, hogy teljes alrendszereket készítettek a játékhoz (sociális pointok, csapat dialógusok), hogy csapatban is működjön a dolog. Fontosnak tartom még azt is, hogy a swtor sokkal keményebb témákba is bele mert menni, olyasmibe, amibe a wow sose fog. Sokkal inkább felnőtteknek való játék.

    Persze ugyanúgy végig lehet grindelni a küldetéseket a swtorban, mint a wowban is. Ez nem jelenti azt, hogy ugyanolyan küldizni benne, mint a wowban. Ezzel a logikával azt is mondhatnánk, hogy ugyanolyan élmény végigtolni a Zeldát és a Skyrimet, vagy bármilyen más küldetéseken alapuló szerepjátékot.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  32. Hancu mondja:

    @MagonDead: Bocs, de ez a "fastest-growing subscription MMO in history" egy izzadságszagú marketingbullshit, és semmi köze az objektivitáshoz.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  33. Krysh mondja:

    @Szolo:
    Leírnád, hogy mi is volt ez az ensidias történet? Nem jut eszembe, pedig abban az időben még aktív raidernek mondhattam magam. Egyedül a cobalt bombás történet rémlik mint LK exploit, más kirívó dologra nem emlékszem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  34. Szolo mondja:

    @Krysh:

    Pontosan az volt, csak saronite bombával. A saronite bomba minden melee dps alap rotájába tartozott Northrend idején, ha volt elég pénze (és szándéka) a csúcsot kihozni magából. Egyszerűen egy 1 percenként használható GCD-n kívüli AoE skillnek számított. Blizzard állítása szerint ennek a bombának a sebzése zavarta meg a LK harc scriptjét, de valami csak általuk ismert okból kifolyólag, kizárólag heroic nehézségen, és így a normál módban egyébként is visszaépülő platform visszaépült heroicon akkor, amikor normálon még nem épült egyébként vissza.
    Mindegyik melee dps használta a bombát, minden esetben, mindegyik top 10 klánban, mindegyik harcon.
    Ensidia ölte meg először LK-et, és bár a logok alapján nyilvánvaló volt Blizzardnak, hogy mi történt a harcon, csak pár nap múlva jelentette be a Blizzard, hogy "ja inkább mégsem ismerjük el legit killnek", mivel nem úgy működött a harc, ahogy elképzelték. Ezzel nem is lett volna gond. Ezerszámra készített már a Blizzard foltozást a hibásan megírt játékkód javítására. Nagy részükről nem is tudunk, mert csak szerveroldali foltozás volt. Most is javították a hibát, de most az Ensidia teljes raider csapatát is kibanolták egy füst alatt, mondván ők szánt szándékkal előre eltervezetten elcsalták a harcot. Ebből annyi igaz, hogy homályosan előkerült egy olyan állítás, hogy amikor a platform előbb épült vissza, mint normálon, akkor Kungen azt mondta, hogy folytassák a harcot. A többi klán sem hagyta abba viszont az LK try-okat, legalábbis ICC-ben maradt a többi versengő klán is egész este, amikor nekik is csak LK volt már hátra, tehát minden klán a bugos LK-en próbálkozott, bombázta, platform visszaépült, csak nekik a hibás működéssel együtt sem sikerült a kill addigra, mire Ensidia-nak sikerült.
    A többi szintén hibás LK ellen szintén bombát is bevető klán megúszta a ban-t, így már csak közülük valaki hozhatta össze a FK-t. Ezzel Ensidia reményei elszálltak a végső győzelemre.

    Ahogy írtam, beugrott Atramedes neve, ahol pedig Blizzardot nem zavarta, hogy nem a tervek szerint zajlott a harc, és simán elfogadta az összes killt.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  35. MagonDead mondja:

    @Hancu: Tökéletesen egyetértek, nagyjából annyi a köze az objektivitáshoz, mint 2 nappal a launch után számonkérni a preorderesek számát a játékon. Ezt próbáltam elmondani az első posztban, hogy ez az összehasonlítás majd január első hetében lesz izgis, mert akkorra már tuti megvette és beregelte, aki akarta. 🙂 Igaz, addigra már lesz benne bőven olyan is, aki nem volt preorderes is, de a hype-ra megy. Amire te próbálsz következtetni számot valószínűleg sohasem fogjuk megtudni, az EA jó mélyre elássa az infot. Akár azt is lehetne következtetni, hogy az egymilla regelésből 100k a preorderes, mert annyira utálta mindenki a játékot, a többi biztos új, de nyilván azok is elmennek hamar, nem? 🙂 (Igazából felesleges ez a vita, csak ezt az élből fanboiozgatást tartom elég alpárinak, de abbahagytam.)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  36. Nouse mondja:

    @Szolo: A normál worldfirst után banolták ki az Ensidiát a saronite bombok miatt, a heroic tryok még messze voltak akkor.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  37. Szolo mondja:

    @Nouse:

    Valóban. Így pedig még inkább sántított a Blizzard magyarázata, hogy nyilvánvaló volt a hiba a harc működésében, ezért azonnal be kellett volna wipe-olniuk rajta, jelenteniük a hibát, és várniuk a javítást, ami után a mindent eldöntő utolsó bosshoz hozzákezdhetnek megint.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  38. Nelph mondja:

    @Szolo:

    Igazából valami olyasmi volt a probléma ha jól emlékszek, hogy csak a vak nem látta a dolgot, ugyanis a valkűrök kikullogtak az emberekkel és lerakták a már visszaépült platform szélére. Tehát a teljes p2-t átugrották ezáltal. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  39. Gundles mondja:

    @Szolo

    Azért itt egy picivel többről volt szó annál, hogy "érzékelték a hibát, de folytatták a harcot". Ha nem csal az emlékezetem, akkor konkrétan azt csinálták, hogy mivel úgyis visszaépült a platform, ezért nem ölték a valkyröket, ezzel gyakorlatilag skippelték a P2-t. Valószínűleg más guildeknek is feltűnt ez a bug, de gondolom ők ettől függetlenül megpróbálták megölni a valkyröket, mert nem emlékszem, hogy másokat bannoltak volna.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  40. Szolo mondja:

    @Nelph:
    @Gundles:
    Utólag persze nyilvánvaló, hogy az volt a P2, de akkor úgy tűnt, hogy 3 random embert kivonnak a forgalomból az addok 5-10 (20?) másodpercre, amíg kirepülnek velük, mivel meglehetősen lassan repültek.
    Fontos, hogy senki nem ismerte a harc egyetlen részletét sem, mert egyáltalán nem lehetett tesztelni a harcot PTR-en.
    Nem is az volt a kérdés, hogy a kill érvényes volt-e, hanem az volt a gond, hogy minden csapat a hibás harcot erőltette, minden csapat "csalt" ebből következően, de csak az Ensidia kapott büntetést, a többiek simán újrafuthatták a harcot a javítás után.
    A P2 átugrása pedig még csak nem is volt nagy segítség, mert a hibás harcot sem egy óra alatt végezték ki, és a hibátlan harcon sem hetekig szenvedtek. Ezért volt furcsa a szelektíven kiosztott ban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  41. Gundles mondja:

    @Szolo

    Lehet nem volt nagy segítség a P2 átugrása, de ahhoz elég volt, hogy így ők öljék meg először. És mint írtam, szerintem azért nem bannoltak másokat, mert a többiek ölték a valkyröket, ergo a "szabályos" taktikát csinálták. De az persze egyértelmű, hogy még így utólag is nehéz okosnak lenni, hogy mit kellett volna tenniük, akkor élesben meg persze, hogy csak a kill lebeg a szemük előtt, de sajnos ez is benne van a pakliban, hogy pórul járnak valamivel.
    Abban amúgy tényleg van valami, hogy azóta nem tudják összeszedni magukat, rendesen rombolhatta ez a morált akkor, kíváncsi leszek a többi guildre milyen hatással lesz ez a kóreai trónfosztás.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  42. Cathfaern mondja:

    @Gundles:
    Szvsz mindegy milyen hatással lesz. Azt a fajta gearelődést, illetve embertömeg összeszedést, mint amit a koreaiak levágtak (~20+ LFR run egy héten, 3-4 FL HC BiS-ben lévő alt) szvsz nem fogják tudni a nyugati guild memberek torkán letolni. Főleg, hogy a HC arcok nagy része már régóta tolja, és kezd kiégni (lásd az a guild akik átvonultak SW:ToR-ba).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Vélemény, hozzászólás?

Back to Top ↑