World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WARCRAFT no image

Készült 2012. március 25. | írta Attila

59

A sötét oldal hatalma

Az 5.0-ás patch-ben érkező talent rendszer egyik újdonsága lesz a Death Knightok lvl45-től használható Asphyxiate talentje. Azt hiszem felesleges kommentárt fűzni az alábbi videóhoz.

( thx Birdy! )

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags: ,


  • DS

    lvl 45?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    Igen, lvl45-ön lehet felvenni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • DS

    Most lehet hülyeséget mondok, de dk nem lvl 55el kezd?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    Nem mondasz hülyeséget.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://triumviratusok.deviantart.com/ trium91

    @DS: Gondolom ugyan úgy a kezdő küldikből kapja meg a "talenteket-pontokat", mint WotLK-ben.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    Nem akarok párhuzamot vonni swtorból a sith warriorral, tényleg nem 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Moleen

    @sunyika:
    Ugyanez jutott eszembe, valamelyik fejlesztő játszott az ingyenes hétvégén swtorral. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Wes Craven

    a besétáló skorpió volt a legjobb...

    meg persze nagyon süti ez a képesség is 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • csabe

    @sunyika: ha emlékszel Lich King-nek is megvolt ez a képesség akkor még sehol nem volt swtor 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://wowchatcomics.blogspot.com DeluksZ

    Glyph of Asphyxiate: Using this glyph will rename you Asphyxiate ability to Force Grip.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Capowne

    haha, még akkor lenne igazán menő, ha úgy tartaná a kezét (napersze nem törheti meg az animáció a következő auto attackok, meg spellek tempóját, csak hát na 😀 )
    amúgy tudom hogy off, és hogy valószínüleg elöttem már más is feltette ezt a kérdést, de kíváncsi volnék, hogy tudja e valaki, hogy ha már van ez az anál pass-om, akkor konkrétan mikor is fogok kapni bétát.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Charmed

    A strangulate nem volt elég nekik?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @DS: A pandában ugye a talent rendszer úgy fog kinézni, hogy 15 szintenként választhatsz egy képességet. Tehát van level 15-ös, 30-as, 45-ös stb. képesség. Attól, hogy a DK 55-ön kezd, még ő is választhat a level 15, 30, és 45-ös talentek közül egyet-egyet. Remélem segíthettem, és így már világos 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @csabe: Star Warsban Darth Vadernek is volt ilyen képessége, akkor még sehol se volt wow 😀 De amúgy nem azért mondtam, mert hogy zomgablizzmegintlop hanem csak egyszerűen ez jutott eszembe róla.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Vigyor

    i find your lack of faith disturbing

    http://youtu.be/mI8GEidaMMI

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Blasta

    komolyan, minden hírrel ami jön pandáról egyre cikibbnek/röhejesebbnek érzem az egészet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Pete

    Haldoklik a swowtor!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Eredar

    @Blasta: Oké, köszi, szia, ott a kijárat

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Armenius

    Ha belegondoltok ez a skill már benne volt a játékban. A Trial of the Champion instában a Dark Knight használja azon a blood elfen aki elrontja az epikus belépőjét.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zenon

    Ohó, ha végigvennénk, hogy mit ellopott a Blizzard a többi játéktól meg filmtől, lehetne írogatni. De azért megértem, ha valami jó, akkor miért ne használhatnám fel a magam termékéhez is, hogy a sajátomat jobbá tegyem? Tiszta kapitalizmus. 😀

    Pokemon MMO-ra volt igény eddig is,hogy lett-e azt nem tudom, de a WoW akár alternatíva is lehet.
    Farmville működik, miért ne működne itt is? Ki se kell lépned a játékból, ha kapálni akarsz.
    1977 óta tudjuk, hogy a táv-fojtogatás és a villámszórás tetszik a rajongóknak. A fénykard is, de abból valamiért csak kettőt csinált a Blizz 🙂
    PvE scenario pofás dolog jött ugye a RIFT-ből (Lotro-ból?), és még sorolhatnánk ide a Kung-fu pandát is, ha valakinek a keleti kultúrát az jelenti.
    A WHO BG is tetszetős lesz.

    Én csak a fly-by pvp-t hiányolom, meg a DotA-bg-t. Igen, a régi AV-t 😀

    Jó ez, nem várhatod el tőlük, hogy annyi saját ötletük legyen, amennyivel továbbviszel, megújítasz, megváltoztatsz és javítasz egy franchise-t.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Nilufar

    @Zenon: Hmm.. ezek szerint a Gw2 fejlesztői különleges kivételek. xD Ott a remek példa, hogy kell önálló ötletekkel megújítani, továbbvinni és javítani 1 franchise-t.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    @Zenon: A Blizzardnak nem az a célja, hogy forradalmasítsa a műfajt, hanem az, hogy rengeteg zsetont kaszáljon. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @Nilufar:
    Persze, vagy hozhatnád példának a CCP-t is, ő is tudott olyat mutatni az MMO-k terén, amit senki más. A probléma ezekkel az újítókkal, hogy ezek szinte mindig rétegjátékok lesznek. Abból fakadóan, hogy nem a tömeg igényekre ment rá, hanem a forradalmiságra (igaz, annak a rétegnek akinek szól, akinek bejön, a legjobb játék lesz).
    A WoW sose volt forradalmi (a vanilla se volt az, csupán az Everquestet tette szélesebb réteg számára elérhetővé, illetve hozzágyúrta az időközben jött mmo ötleteket), viszont mindig is nagyon jó volt abban, hogy a meglévő legjobb ötleteket implementálja a saját produktumába, mindezt a legtökéletesebb formában (hmm ismerős ez valahonnan... ja megvan, Apple... csak őket utálni kell, csak tudnám miért 🙂 ). Tömeges sikert csak így lehet elérni.

    @Attila:
    +1 +1 +1 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Zenon: És a Blizzard-tól hányszor loptak öteleteket? Így működik az egész világ, ha valaki kitalál valami jót, akkor a többiek lemásolják (a te szavaiddal élve: ellopják), attól az még lehet jó, mert másolat. Vegyünk a Warcraft lore-ját, kb. a 80% a skandivám mitológia másolása, a maradékot pedig "összelopdosták" több tucat fantasy műből. Ettől még király maradt az egész.
    A régi AV-ről meg sokaknak vannak szép, de inkább széppé alakult emlékei. Agyatlan vérengzés volt az egész, de ez még a mostanira is igaz. Az a csapat nyer, ahol kevesebben AFK-olnak, mert a vesztések bő 90%-a ebből fakad, a healerek meg megőrülnek, hogy életben tartsák a sok nyomorultat, akiknek annyi eszünk sincs több mint 7 év után, hogy védjék a tornyokat. Szóval köszi, de nem kérjük vissza a régi AV-t, mert a mostanint sem értik.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @Attila: És ezzel egészen addig semmi gond sincs, amíg a pénzkeresés és a rajongók által annyira kedvelt játék ugyanazon az úton halad. A probléma ott van, amikor keresztúthoz érkezünk, és értelemszerűen az üzlet kerül ki nyertesen. Erre szerintem a legjobb példa a MoP. Milliónyi sokkal jobb, sokkal könnyebben emészthető és elfogadható alapötlet áll rendelkezésre egy kiegészítőhöz (a Warcraft univerzuma az idő során eléggé kiszélesedett ahhoz, hogy ne egy bónusz campaignes, egy karaktert tartalmazó frakcióra kelljen építeni), azonban a távol-keleten erre van kereslet, mondhat bármit is a szóvivő (via index), ezt mindenki nagyon könnyen kikövetkezteti, aki megnéz 2 random videót a kiegről.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Belagar: Ha én a távol keleten élnék, és ugyanazt próbálnák az arcomba tolni, amit amúgy is látok legalább nyomokban minden nap, akkor nemhogy nem rajonganék érte, de kifejezetten unalmasnak találnám. De ti olyan jól tudjátok, hogy a világ másik végén mi kell az embereknek....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @sunyika: Érdekes komment. Tehát te leírod, hogy kínaiként biztosan unnád a dolgot, aztán azt mondod rám, hogy én próbálom kitalálni, mit gondolnak az emberek a világ másik végén. 😀 Azért válaszolok: nem, nem tudom egyáltalán, hogyan gondolkodnak ott az emberek, azonban gyanítom, hogy a Blizzard igen, az pedig tény, hogy Kína jelenleg egy rohamosan fejlődő, több mint egymilliárd lakossal rendelkező ország, és ezek a lakosok eléggé kaphatóak az internetes játékokra. Tehát, ha a feltételezzük, hogy a Blizzard érti a dolgát + Kína rengeteg potenciális előfizetőt tartogat, akkor szerintem a feltevésem helytálló 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @Belagar:
    Ha ez annyira a kínaiknak szólna, akkor miért van az, hogy tömegével írják a régi (már évek óta nem játszó) játékosok, hogy visszatérnek a MoP miatt? Már Blizzconkor is sokan mondták, de mostani bemutatók óta mégtöbb helyről hallom.
    Ez nem a kínaiknak szól, ez azoknak akik már unják a WoW eddigi stílusát: sötét, ködös, élőhalottas... egyedül a BC volt kivétel ez alól... jéé az egyik legsikeresebb kieg? 🙂 Szerintem a MoP is az lesz... és nem csak a casualok számára.
    Én azt látom, hogy a leginkább síró réteg a WotLK-s nemzedék. A korábbiak közül is vannak negatív visszhangok, de egy részük nem is foglalkozott a kieggel ("fúj panda, biztos szar") alapon, és tapasztalatom az, hogy ha ők elkezdenek utánanézni, hogy mi is lesz a kiegben, akkor jó eséllyel megváltozik a véleményük...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Belagar: Marhára nem kíváncsiak a távol keleten élők a saját kultúrájuk kifordított mására egy fantasy világban, főleg, hogy mind japán, kínai és kóreai motívumokat kevertek egybe. Egy pandával inkább olyan országokat lehet megvenni, ahol nincsen, nem azokat, ahol vannak.

    @sunyika: Már hogy ne tudnák? 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Belagar: Nem, én próbáltam logikailag felvázolni valami más dolgot, te meg tényként közölted, hogy távol-keleten van rá kereslet. Igen, biztosan van rá kereslet, ugyanúgy, ahogy Amerikában és Európában is. A Blizzard meg ugyan honnan tudná, hogy mi kell az ottani embereknek, hiszen nem küldtek ki kérdőíveket, nem kérdezgették, hogy "akarod-e a pandát", csak ők úgy gondolták, hogy biztos tetszene az embereknek ez a koncepció (nem a kínaiaknak, az embereknek!). Lehet róla vitatkozni, hogy jól döntöttek-e vagy sem, de én azt 100%-ig tudom, hogy ha egy kétlábon járó pulival kéne futkoznom a hortobágyon, akkor biztos unalmasnak találnám a játékot.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @sunyika:
    Pedig azért a hortobágyi betyárok témára simán lehetne építeni egy kieget 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/sherly/simple Attila

    @Belagar: Nagyon érdekes, amit mondassz. A MoP bejelentése után megnéztem pár nagyon népszerű ázsiai MMÓ-t, és érdekes módon ezek egyáltalán nem hasonlítottak a Pandás világra, azaz nyomokban se tartalmaztak tradicionális ázsiai (vagy kifejezetten kínai) kulturális motívumokat. Ha annyira teperni akarnának Kínában, akkor a MoP miért nem hasonlít az Aionra vagy a Dragon Nestre? A Blizzardot egyszerűen csak megihlette az ázsiai kultára. Vagy talán a TSR is a kínai piacra akart betörni, amikor 27 évvel ezelőtt kiadta az Oriental Adventures-t az AD&D-hez? 🙂

    http://en.wikipedia.org/wiki/Oriental_Adventures

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @Cathfaern: Természetesen sok új játékos fog jönni, hiszen a Blizzard üzleti fogásból választotta ezt a témát, önmagukkal nem fognak kiszúrni. Azonban remélem arról is készül majd statisztika, hogy mennyi játékos fogja abbahagyni a játékot a kiegészítő megjelenésével, mert ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám, hogy ilyen téren is rekordot fog állítani.

    @WoWerror: Előfordul, hogy egy nemzet büszke a hagyományaira, kultúrájára, és például Kínában és Japánban is jelen van egy stabil, egészséges nacionalizmus. Másrészt lehet, hogy hazánkban nem aratna osztatlan sikert egy játék, amelynek alapja a rovásírás, hímes motívumok és Rózsa Sándor, azonban egy sárkány, egy harcművész és egy jellegzetes zene már sokkal csábítóbb lehet egy fantasy világban.

    @sunyika: Hogy a Blizzard honnan tudná? Ezt komolyan kérdezed? Szerinted egy több milliós befektetést igénylő vállalkozást nem előz meg hosszas piackutatás, nem elemeznek nagy mintájú reprezentatív felméréseket, nem következtetnek semmit a visszajelzésekből? Bármilyen szomorú, de nem úgy dől el egy kiegészítő sorsa, hogy csak lore-szakértők vitatkoznak egy asztal körül, amin Warcraft irodalommal van telezsúfolva. A MoP egy üzleti vállalkozás, ami nyilván sikeres lesz, nem is ezzel van bajunk, hanem amit már feljebb írtam, hogy ez itt egy keresztút, és a rossz irányba ment el a dolog.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @Attila: Az Aion és a Dragon Nest nem elsősorban a hagyományos kulturális alapokra építkezett, nekem elsősorban az anime ugrik be mindkettőről, amely ugye elég meghatározó elem Japánban és Dél-Koreában (Kínára nem tudom milyen hatással van ez). Szerintem egyértelmű, hogy a WoW erre miért nem alapozhat, ezért választhatták a hagyományos elemeket. Másrészt nézz meg mondjuk például tetovált Japánokat. Tele vannak sárkányokkal, ott az egy teljesen elfogadott és szimpatikus dolog, míg mondjuk itthon egy tetovált pulival, vagy rovásírásos pólóval minimum jól megnéznek az emberek az utcán.

    Amúgy azzal semmi gond nincs, ha merítenek ezekből a kultúrákból, mert valóban van benne szép és jó. Azonban az már kicsit bosszantó szerintem, hogy CSAK erre építik fel a kiegészítőt. Vagy tudsz mutatni egyetlen olyan videót, egyetlen olyan képet az új tartalomról, ami nem ordítja az arcodba, hogy sárkány, szamuráj, pagoda? Én szívesen játszanék Warcrafttal, ha Kínába szeretnék betekinteni, arra ott a Google street view.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Abrt

    @Zenon: végül is az SW TOR, Lotor stb is mind mind tök eredeti, semmit sem nyúltak le a wowból, áááá /sarcasm off

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Belagar: Akkora általánosítás ilyeneket mondani, hogy már a rasszizmus vonalát súrolja. Te komolyan azt hiszed, hogy a japán emberek sárkánytetoválással mászkálnak, meg szamurájok izgatják őket? Értsd már meg, hogy csak neked mennek ezek szenzáció számba, egy ottani embernek ez a valóság, amiben minden nap él. A japánok pont hogy a mangára meg az animére vannak rákattanva, amiben egy deka távol-kelet nincsen. Itthoni kultúraimádatról meg csak annyit, hogy nézd meg mennyire hódít most a kalocsai hímzés, hogy a tavalyi forma 1-es mclaren overált ne is említsem. Persze ha te foggal körömmel akarsz kapaszkodni az igazadba, akkor tedd azt, csak akkor ne próbáld feltétlenül terjeszteni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Abrt

    @Belagar: Gondolom akkor a scifi űrkecskés átmegyünk egy másik bolygóra felfedezni (ala star trek vagy bármelyik scifi sorozatos) kiegészítő sem tetszett. hiszen ki akarna úrhajóval menekülő csápos alienekkel utazni egy másik bolygóra, hogy ott hadakozzon mindenféle futurisztikus lénnyel. azt hiszem ennek ellenére mégis egész sikeresnek mondható a TBC...
    azért mert neked nem tetszik még korán sem jelenti azt, hogy minden egyes régi arc le fog lépni. nyilván lesznek, ahogy minden kiegnél. Speciel az én tapasztalotom inkább az, hogy a wotlks easy modeos fantázia nélküli emberek lépnek le és a régi TBCs arcok akik a Wotlk miatt hagyták abba jönnek vissza.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sunyika

    @Belagar: De nem is úgy dőlt el a köv. kieg témája, hogy: -Hol él a legtöbb ember? -Kínában. -Jó akkor csináljunk nekik egy kieget!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @sunyika: Én megpróbálok nem levegő beszélni, de kérlek, ha te jártál már a távol-keleten és hobbi szinten szakértője vagy a témának, akkor mondd meg nyugodtan, és hitelt adok a szavadnak az enyémmel szemben. Én nem jártam, mindössze abból indulok ki, hogy például a japán hírességeken, együttesek tagjain elég gyakran előfordulnak a sárkánytetoválások, másrészt azt is tudjuk, hogy általánosan jelen van a nacionalizmus, ezekből következtetek én arra, hogy ez náluk nem kirívó, és jó dolognak számít. Én úgy gondolom, hogy te ezt azért nem fogadod el, mivel egyből a mai magyar társadalomra vetíted ki ezt a képet, és azért gondolod így, mivel itthon a hagyományos motívumoknak más az üzenetük, valamint az ilyenek viselése már átmegy a politika irányába. Ezt szerintem úgy lehet jól bizonyítani, hogy minket lenyűgöz egy keleti sárkány, azonban egy kínait nem feltétlenül nyűgöz le egy puli. Tehát attól, hogy ott gyakrabban előfordulnak az ilyen elemek mint nálunk, nem feltétlenül kapnak az ottaniak a fejükhöz, ha egy újabbat meglátnak.

    @Abrt: Igazad van, az űrkecske sem tetszett nekem anno. Azonban az csak egy része volt az adott kiegészítőnek, amit könnyen ignorálni tudtam, legfeljebb lecsaptam BG-n. Most viszont már nem lehet hova félrenézni. Ezért sem fogom megvenni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Belagar

    @sunyika: Valóban nem így dőlt el. Nyilván átrágták magukat rengeteg már meglévő statisztikán, kimutatáson, a visszajelzésekből általánosságokat vontak le, az is lehet, hogy kérdőíveztek is egyet-egyet pár ezer fős mintán. Ezért is hozták meg ezt a döntést, nem azért, mert Metzen szereti a pandákat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zenon

    Valaki megmondja nekem, hogy hol mondtam, hogy ez a lopkodás nekem fáj, vagy hogy nem tartom természetesnek? 🙂

    Én akarok ősmagyar MMO-t 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Abrt: "Speciel az én tapasztalotom inkább az, hogy a wotlks easy modeos fantázia nélküli emberek lépnek le és a régi TBCs arcok akik a Wotlk miatt hagyták abba jönnek vissza." - Félre ne érts, nem belekötni akarok az állításodba, de szerintem bárki, aki nem ismeri a lore-t, nem játszott a Warcraft RTS-ekkel, azoknak ez is csak egy megyek ölök játék. Nekem az a tapasztalatom, hogy 10-ből 9 embernek finga sincsen, hogy Deathwing-et miért kell megölni, ki volt Arthas, de azt pláne kevesen tudják, hogy miért is van ellentét Velen és Kil'jaeden között. Akik ilyen játékosok, azok szerintem max. egy kieget játszanak végig, majd mennek mással játszani és szerintem tök mindegy, hogy melyik kiegnél kezdtek el játszani. Kiváncsi leszek, hogy hány régi játékos fog visszajönni a MoP-ban. Nekem az a tippem, hogy nem sok, ellenben kapunk egy halom új játékost, akárcsak Catában 🙁

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ragle

    @WoWerror:
    Akkor én lehetek a kivétel. Megjelenés óta játszok, és a lore-ról maximum nagyvonalakban van fogalmam. Kb egyáltalán nem érdekel a történet, én nem ezért játszom.
    Ja, és igen. Játszottam én a Warcraft 1-2-3-al is, és azokkal sem a sztori miatt 🙂
    Vannak ilyenek is, mint én, nem kell nagyítóval keresni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Abrt

    @Belagar: nem gondolom, hogy félre lehetett nézni, hisz outland telis tele van űrkecskékkel, gyakorlatilag mindenhol ott vannak, és BC idején mikor még újak voltak minden második player draeneit kezdett. Ráadásul, az hogy fogod magad és átmész egy másik bolygóra felfedezni, kipucolsz egy űrhajókomplexumo, Shati maga egy draenei város, nem nagyon hiszem, hogy az űrkecskéket és a scifit még akár horda oldalról is el lehetett kerülni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @WoWerror:
    Nagyon sokan vannak akiket nem érdekel a lore, de régóta (vanilla/bc) játszanak. Amúgy én se játszottam az RTS-ekkel, mégis ismerem a lore-t és érdekel is 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Ragle: Persze, kivétel erősíti a szabályt alapon, de azért kevesen vannak olyanok, mint te, elagalábbis nekem ez a tapasztalatom. Sokan ráunnak, mert nem tudják, hogy mi miért történik, csak kapnak egy patch-et, ahol új gonosz van és számukra ennyi. Kinyrják a bossokat, kigearelik magukat, majd utána jönnek FS-re és megy a sírás, hogy "nincs mit csinálni a játékban", "hülye a Blizzard", "Hello Kitty lesz a WoW" meg "túl op a DK" és hasonlók. Ezek a totál agyatlan játékosok vagyis lootkúrvák. Tisztelet a kivételnek, de azért a többség ilyen.

    @Cathfaern: Neked is csak azt tudom mondani, hogy tisztelet a kivételnek, de azért nem ez az átlag, mint te.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @Cathfaern: ne viccelj már a BC volt az egyik leg Darkosabb hely bizonyos részeivel!! És akkor halj egy ellen véleményt 5 év után pont a Panda és hülyeségei miatt nem töltöm fel és nem térek vissza. Persze tankoló warlock... Inkább AION-t nyomom vagy várok a nextgenekre.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • sientech

    @Salen: ezzel nincs semmi baj, abbahagyod, csak az ember hajlamos azt hinni, ha ő abbahagyja, akkor mindenki, és ha neki nem tetszik, akkor senkinek. és ha van két haver aki ugyanígy gondolja, akkor az már az egész világra érvényes 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @sientech: Na igen 🙂 ezért nem is mondtam ha én abbahagyom akkor tuti 10 millió játékos is így tesz. De tény az emberek általánosítanak saját gondolataik alapján.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    Én is 5 év után hagytam abba az új kieg miatt, és eddig engem pl. valamennyire érdekelt a lore (azért csak valamennyire, mert eddig is elég érdekes keveréke volt a lore a komorságnak és az őrültségnek, goblinok meg gnómok pl. eddig is voltak, szóval mindig is nehéz volt igazán komolyan venni...). Ettől mondjuk én pl. soha nem mondtam hogy az új kieg minőségében lesz szar, csak hogy nekem ez már nem ugyanaz a játék lesz. Szóval sokan sokféle indokkal folytatják vagy hagyják abba, az általánosításnak sok értelme nincs.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Zake: Ez így jó is, ahogy leírtad, hogy neked nem jött be és kész. A probléma ott kezdődik, amikor (visszaolvasva olvashatsz ilyeneket bőven) az illető kijelenti, hogy mekkora szar, fos, Hello Kitty lesz a következő kieg. Sokaknak itt egyből kinyílik a bicska a zsebükben, mert hát biztosan mindenki találna olyat a játékban, ami nem tetszik neki, de hát el se lehet várni a Blizzard-tól, hogy mindenkinek tetszen, amit csinálnak. Viszont ezt lehet normálisan, értelmes tálalni, nem kompletten leszarozni azt, amit nem is ismer még az ember.

    Egyébként, mindenki, aki kiakadt a pandákon, látszik, hogy nem ismeri pl. Rexxar történetét és nem játszott vele a Warcraft 3-ban, ahol is Chen Stormstout is megjelenik játszható karakterként. Én ilyenekre gondolok, hogy nem ismerik a lore-t és nem vágják, hogy mi miért történik. Elkezdenek játszani egy világban, amiről fingjuk sincs, de ellenben véleményük az van mindenről...
    Szóval én csak reménykedek abban, hogy a sok Hello Kitty-ző abbahagyja a WoW-t, mert ebből is látszik, hogy soha nem Azeroth vilgában játszott, hanem egy általa, a fejében kitalált világban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @WoWerror: Viszont itt követted el te is az általánosítás hibáját 😀 "Szóval én csak reménykedek abban, hogy a sok Hello Kitty-ző abbahagyja a WoW-t, mert ebből is látszik, hogy soha nem Azeroth vilgában játszott, hanem egy általa, a fejében kitalált világban. " általánosítás hogy kitalált világban játszott az aki nem volt 100% a lore tudásában illetve, hogy az a valaki kevesebbet ér"Hello Kittys" plusz nekem a lore bejön ismerem is nem is a pandákkal van a bajom hanem az elcseszett balance, az ingyen epik mindenkinek, a casual 100% os térhódítása ebben a műfajban stb stb stb 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Salen: Ez tény, hogy itt van "némi" általánosítás a gondolatmenetemben, de az viszont nem általánosítás, hogy, aki úgy mond valamiről véleményt, hogy fogalma sincs a dolgokról, jelen esetben csak fikázik valamit, amit nem is ismer, azok hagyják csak abba a WoW-ot. És én egy szóval sem mondtam, hogy nem általánosítok. 7 évnyi játék után sajnos ez a tapasztalatom. Sose a Blizzard-dal volt a probléma, hanem az emberekkel, akik játszák ezt a játékot.
    Vegyük csak a te kifogásaidat: "elcseszett balance, az ingyen epik mindenkinek, a casual 100% os térhódítása ebben a műfajban stb stb stb" ez a tipikus lootkúrva hozzállás. Mit zavar az téged, hogy a másik epic-ben van e vagy sem? Ki nem szarja le? 100% casual és akkor mi van? Úgysem vele mész raidelni, hanem guild-del, akkor meg miért fáj, hogy vannak casual-ok? Arénázni, rated BG-re szintén nem casual-lal megy az ember. Ezt a balance témát, meg hagyjuk, mert ilyen sosem volt és sosem lesz. Nehézség meg ugyanúgy van a játékban, mint eddig.
    Ha játszol, azért játszál, mert szereted és örömet nyújt neked, ha meg már nem akkor ennyi, le kell törölni, és nem fikázni, mert ezekből csak az jön, hogy cry, cry, cry. Marhára nagy a különbség...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zake

    @WoWerror:
    Én pl. tudtam, ki az a Chen akinek a hordója a questet adja a Barrensen, de ettől függetlenül reméltem, hogy nem látom majd a játékban.

    A wowwikiről:
    In the first BlizzCast episode launched on Jan. 10, 2008, Samwise recalled the process to the creation of the Pandaren April Fool's page: "But so we put that up in there and everyone was like “Oh my God! A PANDA RACE? That’s kind of cool!” And I’m like “Are you kidding me, really? You want to see pandas in Warcraft III or whatever?”"

    Így indult a dolog, és csak ugyanezt a kérdést tettük fel sokan a bejelentéskor. Ez a kieg teljesen megváltoztatja a játék atmoszféráját. Nézd meg pl. a játék intró mozijait, nem hiszem hogy bárki vitatná az epic jelzőt bármelyiktől, de azért kíváncsi lennék, ugyanilyen epicek lennének-e mondjuk gnómokkal. A pandarenek jópofák, de sajnos én nem ezt a jópofaságot meg atmoszférát keresem egy fantasy játékban. A Blizz lore-ban is próbál egyensúlyozni a vicces és a komoly között, hogy minél több embernek megfeleljen, most ez az egyensúly eléggé elbillent az egyik irányba.

    A sírás nem feltétlenül azért maradt abba mert most mindenki ájuldozik a kiegtől, hanem pl. azért is, mert páran akik akkor sírtak 1-2 komment erejéig, azok valóban abba is hagyták, mint pl. én is. Nem sír mindenki folyamatosan, mint ahogy azt divatos hinni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @WoWerror: " Vegyük csak a te kifogásaidat: “elcseszett balance, az ingyen epik mindenkinek, a casual 100% os térhódítása ebben a műfajban stb stb stb” ez a tipikus lootkúrva hozzállás. Mit zavar az téged, hogy a másik epic-ben van e vagy sem? Ki nem szarja le? "

    Érdemes erről beszélni, elmondom engem hol zavar ez.. emélkszem mikor annak idején elkezdtem játszani a wowal és elhaladtam első kis városom mellet "Brill" ide betekintve láttam az epic hátas mountokat, számomra borzalmas mennyiségű goldért és ráadásul lvl60 -ra. Amikor még a fejlődés nem 1 hét volt. Mégse azt mondtam nahát milyen drága QQ stb, hanem ez engem motivált, mert baromira megtetszettek - szinte vonzott a játék mert szerettem volna valamit elérni benne - lett egy célom ( akkor az 1 db ló motivált és hajtott ma 103 mountom van de már nem nagy szám egyik se ). Az ilyen játékoknak az én véleményem szerint célokat kell adni ha szeretnék, hogy fenntartsák az emberek az előfizetést és a célok elérésére nem is azt mondom az atom sz*patás a legjobb mód de nem is a másnap már a tied 2 zsák répáért a megoldás... Visszakanyarodva azért zavar az ingyen epik és causal seggnyalás mert amióta ez a vonal van nézzük mi változott :

    - Baromi sok tapasztalatlan és az általad is leírt lore stb tudás nélküli játékos szabadult be a játékba telispammelni a trade chatet stb mert gyorsan lehet eredményeket elérni és segget verni a földhöz örömében miközben másik játékban nincs sikerérzete mert van kihívás.

    - Az LFG LFR rendszernek köszönhetően szinte kihalt a kommunikáció a játékban, két katt pár perc bevág az insta bejáratához semmi utazás semmi kaland és nesze verjétek végig persze itt se beszéljetek mert olyan könnyű már minden hogy fejjel verheted a bill-t akkor is meglesz, ráadásul epiket kapsz utána ( epikus mi? hát nem! )

    - A könnyű tartalomnak köszönhetően a kiegek után 1 hónappal már jóesélyel minden boss-t láttál párszor meghalni ha máshogy nem LFR-el, onnantól persze jöhetne a HC amiben van is változás de a helyszín a boss maga stb ugyan az - ezt nekem senki nem adja be hogy 50. alkalommal is élvezi, frászt csak csinálja mert a guild halad és más opció nincs. Ja de ha nem fizet elő de ez egy szociális játékban nem csak azt jelenti nem játszol, hanem egy két "online" barátról is lemondasz. Annó nem jutottam be csak BT 1-2 bossára azokra is csak a vége felé de végig ott volt a motiva hogy ma azért farmoljak és menjek HC-t mert így be fogok tudni jutni és ha ott lemegy egy boss na az Siker nem csak odatette nekem Anyu és Apu ( blizz )

    Régen amikor elöszőr dingeltem a lvl 60 -at néztem és csodáltam a már már egy két epikkel ( ez igen epikus ) felszerelt karaktereket, és az emberben beindult a kihívás hogy igen én is szeretnék, ezért elkezdtem tanulni a játékot, hogy jobb legyek esély legyen rá, ma már vakarhatom a seggem normalban ugyis meglesz minden 1-2 hónapra a kieg után.

    Egyszerűen elveszett számomra a kihívás minek ? Másnapra mindekinek meglesz másfelől pedig másnap megvan nekem is harmadnap már mit csináljak ? Erre lehet jönni hogy lootkurvaság vagy hogy álljak fel a gép elől és szívjak friss levegőt, ezek jók de egy mmorpg-nek számomra a csapatjáték, a kihívások és a jutalmak az értelme amit eléggé leegyszerűsítettek és elvettek a kezdetek óta.

    A balance pedig nem baj hogy nincs valóban soha nem is volt, de az hogy amióta játszom a játékkal van 3-4 class aminek szétvan nyalva a segge és évek óta semmit nem csinálnak ellene pedig látható hogy egy-egy classnak 0% esélye van a másik ellen...

    A másik pedig a homogenizáció lassan ott tartunk minden class tud mindent, feltámasztás, CR, Hero... hagyjuk..

    És ezek erősen az én személyes véleményeim, tapasztalataim, meglátásom bele lehet kötni sőt értelmes - normális módon szívesen beszélgetek is ezekről, de számomra ezek ölték meg a wow-ot.

    Bocs a wall of text critért 🙂

    És egyetértek a felettem szólóval nem sír mindenki aki akkor sírt, én is elfogadtam abbahagytam találtam magamnak mást : Aion utána pedig Terrat is megnézem. Aionban egyenlőre megvan amit kerestem, meglátjuk mit hoz később.. jön oda is a 3.0

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Zake: Az, hogy kinek mi epic, azt döntse el maga. Ez egy szubjektív dolog, hogy kinek mi tetszik. MInt, ahogy írtam is, sosem ezzel volt a probléma, hanem azzal, aki tudatlanul benyög egy mondatot és veri a nyálát, hogy ő most jól megmondta.
    Nah most megint előjön az, amit leírsz a gnómokkal kapcsolatban, hogy az milyen lenne e... A gnómok szerves részei Azeroth világának (és most már a pandák is), akár tetszik, akár nem. Nekem sem jönnek be, nincs is egy gnóm karim se, de ettől még nem fikázom őket, mert tuti, hogy nagyon sok embernek meg bejön. A goblinok pl. számomra sokkal visszataszítóbbak. Nem az én dolgom eldönteni, hogy belefér e valami Azeroth világába vagy sem. Én azért játszom, mert élvezem és szeretem a játékot, tehát szórakozást nyújt számomra. Ezen nem változtata az sem, ha berakják Hello Kitty-t, mert ha a Blizzard szerint Hello Kitty igenis belefér az általuk teremtett világba, akkor elfogadom, max. nem játszom majd vele.
    Szerintem magában mindenki eltudja dönteni, hogy ő most csak sírás miatt kommentel egyet vagy tényleg van egy véleménye, amit normálisan meg akar osztani a nagyvilággal (sajnos ebből van a kevesebb).

    ui: Nem, nem így indult. A Warcraft 3 The Frozen Throne kiegészítőjében volt egy scenario Rexxar-ral, ahol Chen is ott volt, Vol'Jin-nal együtt. Az április 1-i tréfa pedig a TBC megjenése elötti időkből van, amikor a dranei-ok helyett a pandákat kapták volna az allisok. És csak azért nem kapták meg őket, mert ugyebár Velen talán az egyik legnagyobb lore karakter a játékban és nem tudták volna sztorit elmagyarázni nélkülük (itt visszatérünk arra, hogy sokaknak fogalma sincsen, hogy annó a rég múltban mi történt Velennel és Kil'jaeden-nel, mert talán ez az egyik legmeghatározóbb része a Warcraft világának). Így is belebonyolódott a lore-ba a Blizzard.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • WoWerror

    @Salen: Mint ahogy én is írtam, meg látom te is, akkor ha van valamiről véleményed (ami legyen, mert az a normális) és azt normálisan megosztod a közösséggel, akkor az nem lesz sírás (mint ahogy le is írtad a dolgokat és azért ha te magad visszaolvasod, amit előszőr írtál és, amit most, akkor te is látod a kettő között a különbséget). Sok mindent leírtál és valahol több dologban is egyet értek veled, bár inkább csak azt mondom, hogy ha én lettem volna mondjuk Ghostcrawler helyében, akkor sok dolgot máshogy csináltam volna.
    Én 1.7-ben kezdtem el játszani és nekem is megvolt ez a mountos élményem, mint neked. Sőt Vanilla végéig fel sem fejlődtem lvl 60-ra, mert tényleg ámultam és bámultam mindenhol, hogy mennyire jó. Komolyabban TBC-ben kezdtem játszani, mind PvE-t, mind PvP-t. De pl. az sosem zavart, hogy most valakinek van pl. 103 mountja, míg nekem régen volt 1. Az se érdekel, ha valakinek jobb cucca van, mint nekem. A casual dolog sem zavar, mert nem fogok hozzájuk igazodni.
    Van kihívás, meg kell találni. Ami neked kihívás, lehet másnak lehetetlen, de az is lehet, ami neked kihívás, másnak gyerekjáték. Nehéz belőni ezeket. Gondolj bele, ha egy Paragonoshoz lőnék be a nehézséget. Az emberek 90%-a egy questet sem tudna megcsinálni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Cathfaern

    @Salen:
    Nekem volt szerencsém wotlk-ban látni egy akkor kezdő ismerősömet (előtte sose wowozott, csak törtön jutott ilyen lvl40-ig max.). Ő pont ugyanazt élte át, amit te leírtál (hűű epic, hú de állat mount, ezért érdemes küzdeni, stb stb), csak ő mindezt wotlk-ban "world of casualcraft"-ban. Konklúzió: régen se volt jobb, csak akkor még új volt neked, most már nem az.
    De említhetném magamat is, én BC legvégén kezdtem, október környékén... decemberre lettem 70 (wotlk után már). Pedig már akkor is lehetett 5 nap /played-el felhúzni egy karit. De akkor nekem új volt minden, inkább 62-ig azerothon voltam, csak még végigtoltam 1-2 zónát, nem rögtön 58-on rohanás outlandre, hogy na ott hamarabb dingelek... hidd el, aki most kezdi a wowot, az nincs egy hét alatt 85-ön.

    Persze félreértés ne essék, ettől még teljesen jogos, ha azt mondod, hogy neked ez már nem tetszik, és mással játszanál inkább. Csak ez nem a Blizz hibája. Sőt, a Blizz elérte, hogy egy alapvetően nem kompetitív játékkal több, mint 5 évig játszottál (kompetititív játékok mindig külön témakör, lásd mondjuk sakk, ami egyszerű, mint faék, mégis régóta tolják). És én azt mondom, hogy ha a Blizz nem megy el a casual irányba BC után, akkor most nem 10, hanem 5-6 millió ember játszana, és te ugyanúgy abbahagynád most 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Salen

    @Cathfaern: Értelek és ezt nem is cáfolom ha valaki most kezdi neki sok csoda lesz benne főleg ha még nem MMO-zott, viszont sokkal hamarabb el is éri a csodákat mint mi annó ami nekem nem baj, illetve neki se, csak hamarabb véget ér talán a csoda... Abban lehet igazad van ha nem lenne Casualcraft is lehet abbahagynám, de lehet nem ki tudja ?

    @Wowerror : Persze én az arany középútnak örülnék de teljesen igazad van kinek a pap kinek a papné 🙂 Ezek teljesen szubjektív dolgok ezért kell a Blizznek dönteni, aztán a számok majd igazolják jól vagy kevésbé jól döntött a 10 millió azt jelzi jó döntései voltak, most pandával és cata után ha ez nem csökken akkor jó irányban halad ha csökken kevésbé az idő mindent eldönt 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑