WARCRAFT cms_in_legion_3-header-110615

Készült 2016. április 7. | írta Khas Dylar

8

Még mythicebb lesz a mythic dungeon

Nem nagyon szoktunk a Legion alpha-beta-gamma állapotáról írni, mert olyan gyorsan változnak a dolgok, hogy igazából sok értelme nem volna. Viszont néha előfordul, hogy jön valami új, jelentősebb feature vagy egy korábbit alakítanak át, az ilyenek mellett pedig nem mehetünk el szó nélkül.

Ilyen hír most az, hogy a Blizzard valószínűleg elirigyelte a Samsungtól és az Apple-től a névadási metodikájukat és saját magától lopva ötletet új nehezítést vezet be a következő kiegészítővel a Mythic dungeonökhöz, Mythic+ munkacímen. Mielőtt valaki szívrohamot kapna, természetesen az elnevezés még nem végleges. Erről volt már szó anno tavaly a BlizzConon, most viszont végre eljutott az alpháig az ötlet.

A Challenge Mode-ot, mint nehézséget kidobják, mert úgy érzik, az új Mythic+ jobban illik a nagyobb kihívást nyújtó dungeonök koncepciójába.

Az új nehézségi szint valójában csak az eredeti Mythic felerősített verziója, amit jelenleg az alphaban egy vendoron keresztül érhetünk el: Nexus-Lord Donjon Rade Sr-nál vásárolhatunk Keystone Containert, aminek segítségével készíthetünk Challenger’s Keystone-okat, ezeknek három tierje lesz. Ezeket a Keystone-okat kell a dungeon elején a Challenger’s Pedestalra tenni, ahol láthatjuk, milyen módosítókat kap az aktuális lockoutban a dungeon.

Ez után kell a start challenge-re bökni, amikor is elindul majd a CM-ekben megszokott visszaszámláló. Jelenleg csak a Halls of Valorban lehet kipróbálni az új játékmódot, ott mindösszesen 45 perc áll a bátor (?) kalandozók rendelkezésére, hogy kitakarítsák. Ha sikerül végrehajtani a kihívást, a Keystone-unk erősödni fog egy szintet, illetve ha nagyon gyorsan sikerül felülkerekedni a sok-sok ellenségen, akkor akár egyszerre több power levelt is ugorhat. A Keystone power leveljétől függően kaphat a kő valamilyen előtagot, power level 3-nál kapja az első affixet, 6-nál pedig a másodikat.

Az affixek két csoportba tartoznak, 3-as szinten ezek lehetnek:

  • Tyrannical: a bossoknak jelentősen több HP-ja lesz
  • Bolstering: a megölt trashmobok buffolják a környékbeli többi trashmob életerejét és sebzését
  • Raging: a trashmobok alacsony HP-n enrage-elnek, aminek hatására dupla annyit sebeznek
  • Teeming: jelentősen több trashmob kerül a dungeonbe és ha van olyan mechanika, amihez adott számú trasht kell megölni, annál a számláló is nagyobb lesz

6-os szinten pedig:

  • Necrotic: az enemy melee támadásai egy DoT-ot hagynak hátra, ami ráadásul még a bekapott gyógyítást is csökkenti, jóreggelt kedves tankok
  • Volcanic: az enemy-k kisebb vulkánkitőréseket tesznek majd a tőlük távol álló szerencsés játékosok lába alá, jó étvágyat kedves ranged
  • Skittish: a tankok jelentősen kevesebb aggrot termelnek, viszlát tunnel vision-ös melee-k
  • Decay: minden játékos folyamatosan kap valamekkora sebzést, egész végig a dungeonben, gl hf healerz!

Mivel még csak most kezdik el tesztelni ezt a feature-t, csak az alábbi 8 kombináció kerülhet kisorsolásra:

  • Teeming/Skittish
  • Raging/Necrotic
  • Bolstering/Decay
  • Tyrannical/Volcanic
  • Teeming/Necrotic
  • Raging/Volcanic
  • Bolstering/Skittish
  • Tyrannical/Decay

Ebből nekem egyelőre a Teeming + Skittish tűnik hardcore-nak (sok-sok mob mellé kevesebb aggrotermelés, yummie!), illetve a Teeming igazából bármivel kombinálva halálos lehet, ha kicsit is figyelmetlenebb a csapat.

A teszt alatt az affixek globálisak, vagyis mindenkinek ugyanaz lesz és 12 óránként fog változni, hogy mi az aktuális kiosztás. Emellett mindenkinek ilvl 845-re állítják be a gearjét Mythicben, hogy még pontosabb képet kapjanak az egyes kombinációk erősségéről. Azt már az eredeti fórum posztban is írják, hogy ez a gear szint néhány esetben erősen kevés, ezzel még nem nagyon lehet semelyik variációt facerollolni, illetve aki eddig megpróbálta, az nagyjából az első trashpackon elhasalt, de legkésőbb az első boss beverte az orrát és a Tyrannical + Decay-t mondják nagyon keménynek.

Ha elbuksz, ha nem, a dungeon végén mindenképpen lesz loot chest, annyi különbséggel, hogy ha nem sikerül időben odajutni, akkor töküres lesz 😀

Forrás: Mythic/Mythic+ Dungeons

Bár eredetinek az ötletet nem mondaná, hiszen a Diablo III-ban is hasonlóan erősödnek a mobok, azért el kell ismernem, hogy ötletes megoldás a folyamatos kihívás fenntartására. Amikor először olvastam a hírt, hirtelen azt hittem, ez a raidekre fog vonatkozni, szerintem hosszú távon az is nagyon jó megoldás lenne, sőt az igazán fasza az lenne, ha minden nehézségi szintre bevezetnék ezt és akkor lehetne faszméricskélni, hogy valaki végigcsinálta a Normalt két affixel, bekötött szemmel, kikapcsolt monitorral vagy “csak” a Heroicot tolta végig, de affixek nélkül.

Remélem, a D3-hoz hasonló képességeket is kapnak majd a mobok és akár a boss-ok is, alig várom már, hogy az unalomig ismert boss helyett egyszer csak egy Vortex-Molten-Electric-Jailer jöjjön szembe. 🙂

Ti mit gondoltok, mennyire lehet ez tartós megoldás a Blizzard részéről? Mennyire tudja ez fenntartani az érdeklődést akkor, amikor már az aktuális raid difficulty-t végigcsapatta a díszes brigád? Mennyire szolgálhat ez a változtatás esetleg jó gearelődési útként új karaktereknél?

Tetszik(9)Nem tetszik(3)

Tags: , , ,


  • http://www.szopoalarc.hu Bermuda

    Na, ez...ez tetszik! A baj csak az, hogy kéne még vagy 20-30 ilyen megoldás a játék egyéb aspektusaihoz is. Meg természetesen legyen elérhető visszamenőleg az összes tartalomhoz. Kezem a bilibe lóg, de legalább foltozgatják a játékot.

    Tetszik(4)Nem tetszik(3)
  • Adi

    Hmm nekem határozottan nem tetszik.

    Normal, Heroic, Mythic, Mythic+... Hát nem tudom... Nem érzem a szükségességét még egy nehézségnek...

    Ahogy a raidelésnél is várható volt, hogy a +1 fokozat beiktatása inkább ártani fog a játéknak, mint használni, úgy szerintem ez a rendszer sem hozza meg majd a megváltást.

    Nekem pl. a Diablo koncepciója nem is tetszik, mint olyan, így nyilván ez a megoldás sem a szívszerelmem.

    Annyiban hasznos, hogy lehet majd rá ujjal mutogatni, hogy "Na és megölted már minden kombinációban LVL100^56 45123112312421 Paragon szinten? Nem? Hát akkor még van content a játékban".

    Tetszik(7)Nem tetszik(5)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting_nether/Faraleth/simple Faraleth

    Nem is rossz, foleg ha megnézzük a challenge hibajat: Vannak "bis" classok, emlékszünk meg Klosterbro monkra? Miatta a fel vilag rerollolt monk tankra challengezni.
    Elem shaman cleave? Resto druid dps?
    Na most mar nem egy bis setup lesz, hanem 12 óránként változik h epp brutal self cd kell, kedden aoe, szerdán tank heal spam, csütörtökön 3 cc, stb

    Tetszik(8)Nem tetszik(1)
  • warruth

    Túl könnyű a content, hamar megcsinálom, onnantól unatkozok:
    https://www.youtube.com/watch?v=86mcFm2-rxE
    Túl nehéz a content, nem tudom megcsinálni casualban:
    https://www.youtube.com/watch?v=86mcFm2-rxE

    Tetszik(7)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting_nether/Faraleth/simple Faraleth

    @warruth szerintem nem az volt a lényeg, hogy túl könnyű vagy túl nehéz, hanem túl repetativ. :/

    Tetszik(2)Nem tetszik(1)
  • Cathfaern

    @Afthraste
    Gondolkoztam egy darabig mi a bajom ezzel a funkcióval, és miért érzem én is idegennek a WoW-tól, de aztán a kommentedet olvasva rájöttem. A WoW-nak (mmoRPG-nek) az lenne a lényege, hogy teljesíts egy küldetést és közben felfedezz egy világot. Ezt a funkciót betöltik a questek, betöltik a leveling insták, betöltik a top lvl insták, betöltik a raidek (legalábbis egy fokozatban, lásd lentebb), de egy ilyen mythic+ -os insta... nem igazán. Nem fedezel fel új dolgot, és be se tudsz fejezni semmit. Ráadásul teljesen elkülönül a lore-tól. Semmi magyarázat nincs arra miért mennél oda többedszer (most tekintsük el attól, hogy miért teremtek újra a mobok), és mi az a keystone, stb... pontosan ezért sírják vissza máig az emberek az Ulduaros HC módokat, mert ott a HC módnak volt magyarázata, volt értelme annak miért változott meg ez a boss. És egy MMORPG pont ebben tudott többet adni más játékoknál, hogy nem az UI-val játszottál, és nem az UI-ban történő kattintások miatt változott meg valami a játékban, hanem azért mert te tettél valamit. Igen, nyilván egy teljes sandboxhoz képest nagyon korlátozott módon (de ugye egy átlag játékosnak a sandbox unalmas, illetve technológiailag is sokkal nehezebben kivitelezhető), és sokszor csak az illúzió volt meg, de legalább meg volt.
    És bármennyire jók is az új változások, ezt fokozatosan rombolták. Igen, WotLK elején 1-1,5 óra volt mire összejött egy dungeonre egy random csapat és lement az insta (dalaranban LFG-zés, instához odautazás, insta letoltása), de mentem szívesen, mert tudtam hogy ha onnan kiesik egy loot, akkor az dungeon BiS! Ma már ez a fogalom nem is létezik, ugye a random "statos" gear miatt már raid BiS se nagyon van. És igen, manapság mivel már kevesebb időm van a WoW-ra, lehet azt jelentené, hogy napi 1 dungeon a teljes játékidőm... de lehet akkor is tolnám, pontosan azért mert legalább érezném, hogy valamit elértem. Annak idején raidelni is azért akartam, hogy lássam a bossokat és leöljem őket. És persze volt bőven farmolás, nem kevésszer mentem ICC-ben első 6 bosson PUG-okat, de toltam szívesen mert tudtam hogy idővel tovább lehet jutni, és akkor látom a többi bosst is.
    Most instázni nem instázom, mert minek, Ashranból jobb gear jön, de ha maradok PVE vonalon, akkor Timelessből... akarom mondani Tanaanból jobb gear jön. Raidekből végigtolom LFR-en 1x, láttam minden boss fejét, meg is öltem. Letoljam mégegyszer nehezebb fokozaton jóval több időbefektetéssel? Minek, hiszen a történet már előrelépett, megtettem amit megkövetelt a haza. LFR-t is már csak azért tolom le 1 karakterrel, hogy a legendary meglegyen...
    Annak idején egy pillanatig se gondolkoztam hogy kifizessem a havidíjat, sőt, fél éves előfizetésem volt, mert úgyse fogom abbahagyni, de most csak azért tolom mert ingyenesre ki lehet hozni. Ha nem lehetne, akkor máris mennék D3-azni, ami alig kevésbé MMORPG mint a jelenlegi WoW...

    @warruth
    Videókat melóból nem tudom megnézni, de a szövegek alapján:
    Nem ugyanezek az emberek mondják ezeket, és mindkét csoportnak meg van a maga igaza. Az talán a legnagyobb baj a WoW-al, hogy a 10millió ember abban az értelemben megrészegítette őket, hogy bármilyen csoportnak meg tudnak felelni. Pedig nem tudnak. És minél több területre próbálnak kiszélesedni, annál több ember fogja azt érezni, hogy kimarad valamiből és/vagy olyanra megy a fejlesztési idő, ami őt nem érdekli. Van nem egy ismerősöm, aki leteszi a haját ettől a mythic dungeon ötlettől, mert él-hal az 5 fősökért. De van aki csak raidel, és a dungeon csak szükséges rossz neki, és van aki LFR-nél bonyolultabb helyre be se teszi a lábát, mert őt csak a sztori érdekli. Nekik ez egy felesleges funkció, ha beraknak mögé olyan rewardot, ami érdekli őket, akkor meg szükséges rossz.
    És Afthraste jól írja, ez a D3 szellemének teljesen megfelelő funkció, de a WoW-ból (értsd: mmoRPG-ből) idegen, mint ahogy igazából a több szintű raidelés is.

    Tetszik(4)Nem tetszik(2)
  • zenton

    @Faraleth:

    És persze minden tank hozta is a 2 min, 1 pullos scarlet armory-kat, ugye? Attól mert van legjobb, meg van ilyen is, mindennel meg lehet csinálni a goldot.

    Másrészt bis meg legjobb mindig lesz. Bis setup az egyik kombóra, másik kombóra, a challenge mód eltörlés semmit nem old meg.

    Tetszik(0)Nem tetszik(3)
Back to Top ↑