WARCRAFT ca

Készült 2017. január 9. | írta Arwhen

3

Nighthold taktikái – Chronomatic Anomaly

A mai nap Nighthold második bossát, Chronomatic Anomalyt hoztam el nektek. Ismét normál és heroic verzió, hasonlóképpen az előző taktikához.

A megszokott mechanizmusokat ötvözi a boss egy egészen új elemmel, az idővel. Korábban erre, ha jól emlékszem csak End Time utolsó bossánál volt példa, de jelen esetben nem megyünk vissza az időben, csak felgyorsul illetve lelassul néha, a mi szórakoztatásunkra.  Raid finder első szárnyában, a Arcing Aqueducts-ben találjátok majd. Bemutatom nektek Chronomatic Anomalyt, kellemes ismerkedést vele, a próbálkozásokhoz és killekhez pedig sok sikert!

 

Chronomatic Anomaly Nighthold második bossa, Skorpyron legyőzése után jutunk el hozzá. Kör alakú teremben van ő is, aminek a közepén Nightwell található. Részben ez is addfight, fontos az addok gyors és ügyes kezelése, különben hamar a raid vesztét okozhatják.

  1. Passage of time – Játék az idővel, módosítja a mozgási sebességet, a cast time-ot, az attack speedet, a CD-k idejét, és a DoT-ok tickelési sebességét is. 3 féle állapot lehet:
    1. Speed: Normal Minden a megszokott ütemben zajlik.
    2. Speed : Slow 30%-kal lassul le minden
    3. Speed: Fast 30%-kal gyorsul fel minden

Normálon és HC-n a következő a sorrend:

  1. Speed: Normal
  2. Speed: Slow
  3. Speed: Fast
  4. Speed: Normal
  5. Speed: Fast
  6. Speed Slow
  7. Speed: Normal
  8. Speed: Slow
  9. Speed: Fast

 

  1. Chornometric particles
  • Main targetre (jobb esetben ez a main tank) kerülő debuff, ami minden egyes stackkel egyre nagyon sebzést okoz, tank váltást igényel.
  • Ha eléri a 10 stacket, Chronometric Overload lesz belőle, a teljes raid nagyon nagy sebzést kap, és a tankot instant megöli.
  • Tehát 10 stacknél kevesebbnél kell cserélni, de, hogy ez pontosan mennyinél, azt módosítja az, hogy melyik fázisban vagyunk, hiszen le kell esnie a debuffnak, de a debuff ideje változó a fázisok között, a következőképpen:
    • Speed: Normál idején 20 secig tart és 1tick/2sec
    • Speed: Slow esetén 60 secig tart a debuff és 1tick/6sec
    • Speed: Fast esetén 10 secig tart és 1tick/1sec

 

  1. Burst of time
  • Arcane orbok jelennek meg a pályán, ami nagy sebzést okoz annak, aki benne ácsorog.
  • Jelzés jelenik meg a játékos alatt, ahova le fog esni az orb, és a jelzés megjelenése után a fázisonként eltérő idő múlva esik le az orb. (tehát ennyi ideje van a játékosnak kiszaladni belőle):
    • Speed: Normal – 4sec
    • Speed: Slow – 7 sec
    • Speed: Fast – 2 sec

 

  1. Time release
  • Healing absorb-ot okozó debuff, le kell healelni mindenképpen.
  • Ha nem healelték le, és magától leesik, felrobban, és annyit sebez a teljes raidben, amennyi a healing absorb shieldből megmaradt. (Tehát, ha 100k-s absorb shield kerül rám, ebből 90k-t sikerül leahealelni, mielőtt lejárna a debuff, akkor a teljes raid sebződik 10k-t)
  • 3 színnel lesz a debuff jelölve, aszerint, hogy mennyi van még vissza a shieldből:
    • Piros színnel jelölt debuff: Nagyon sok van még vissza
    • Sárga színnel jelölt esetén kábé a fele megvan már
    • Zöld szív esetén pedig majdnem teljesen lehealelődött.
    • Éppen ezért elsősorban a piros és sárga debuffokra kell koncentrálni.
  • Természetesen erre is hatással van az idő változása, méghozzá, meghatározza, hogy milyen sűrűn kasztolja a boss a spellt, a debuff időtartamát, a targetek számát és az absorb shield méretét a következőképpen:
    • Speed: Normal
      • 20-30 másodpercenként kasztolja, körülbelül 2-3-szor a fázis alatt
      • 4 target
      • Közepes absorb shield
      • 20 sec-ig tartó debuff
    • Speed: Slow
      • 43 másodpercenként kasztolja, kétszer a fázis alatt
      • Aktuális main tankon kívül MINDENKIRE rákerül
      • Kicsi absorb shield
      • 25 sec-ig tartó debuff
    • Speed: Fast
      • 13 másodpercenként kasztolja, kb 4-szer a fázis alatt
      • 2 target
      • Nagyon nagy absorb shield
      • 15 sec-ig tartó debuff

 

  1. Time bomb
  • A boss kiválaszt egy random játékost, és rárakja ezt a debuffot.
  • Tankokon kívül, bárki lehet a célpont.
  • Önmagában nem sebez, de amikor leesik, a teljes raidre nagy sebzést okoz.
  • A sebzés távolsággal csökkenthető, szóval aki megkapja, annak messze kell futnia vele. Akkor érdemes csak elindulni, ha 8 sec alatt van a debuff, kivéve, ha gyors fázisban vagyunk, mert akkor rögtön ki kell vele futni.
  • A debuff ideje fázisonként változó:
    • Speed: Normal kb. 20sec
    • Speed: Slow 60-90 sec között
    • Speed: Fast 4-8 sec

Addok:

  1. Waning Time Particle
  • Egy helyben ácsorgó nagyobb add, a boss helyzetétől 90fokra.
  • Fehér felhőknél jelennek meg.
  • Chronomate-t kasztolnak az aktuális targetükre.
  • Ezen kívül Wrap Nightwellt is kasztolgatnak, amit szakítani kell, mert minden sikeres spell növeli a sebzését 20%-kal, és ez stackel.
    • Speed: Normal idején 5-7 másodpercenként kasztolja
    • Speed: Slow idején 10-11 másodpercenként kasztolja
    • Speed: Fast idején 1,5 másodpercenként kasztolja
  • Amikor ezek meghalnak, idéződik 4 Fragmented Time particle:
  1. Fragmented Time particle
  • Ugyan úgy kasztolgatnak, mint a nagy elődjük, de a Wrap nightwell kevesebbet sebez, és csak 5%-kal nő a sebzése stackenként. Szakítani, AOE stunnolni kell őket.
  • HC-n 30% alatt nem szakítható a spell.

 

  1. Temporal rift
  • A Waning Time Particle hullája mellett megjelenik egy orb, amit a tanknak fel kell szednie (jobb klikk rá).
  • Ezáltal kap egy Temporal Charge nevű debuffot, amivel ha a boss mellé megy, felrepül a levegőbe és leeséskor megszakítja a a Power overwhelminget.
  • Ezzel a debuffal ha beszalad a játékos a bosshoz, megszakítja a Power Overwhelming kasztot
  • A boss kap ettől egy Temporal smash debuffot, amitől 30%-kal több dmg-et kap 15 secig.
  • Ezáltal a boss 30%-kal több sebzést kap 15 másodpercig.

 

  1. Power overwhelming
  • A boss a nightwell felé fordul, és channelingeli 1 percig ezt a képességet
  • mást nem csinál közben a boss, de sok-sok add érkezik
  • Tökéletes idő a tankoknak cserére, debuff ledobálásra
  • 5 másodpercenkénti folyamatos raidsebzés
  • Minden egyes tick növeli a következő tic sebzését 15%-kal
  • Meg kell szakítani a chennelt, de ez csak a Temporal Rift felszedésével, és annak a debuffjával lehetséges.

 

  1. Temporal orbs
  • Fázisonként egyszer vagy kétszer a Nightwellből hullám szerűen érkező területik a földön, ki kell őket kerülni.
  • Speed: Slow esetén nagyon lassan, míg Speed: Fast idején nagyon gyorsan mennek ezek az orbok.

A boss a Nightwell mellett játszik velünk és az idővel folyamatosan. A fight lényegében addfight, azokra kell elsősorban koncentrálni. A tankoknak figyelniük kell a debuffjukat, és időnként ledobni magukról.

Amikor az addok megjelennek, nagyon gyorsan meg kell őket ölni, főleg a Power overwhelming miatt, és a tanknak egyből mennie kell szakítani a bosst. Az addok prioritást élveznek, amit csak lehet szakítani kell. Time Bombbal el kell szaladni a pálya szélére, ha 8 sec körül jár a debuff.

A DPS cd-ket akkor kell időzíteni, amikor a bosst a tank megszakította, ugyanakkor a Hero/BL/TW elmehet kicsit korábban, már az addra is, hogy gyorsan meghaljon.

Minden fázis után egyre sűrűbben idézi majd a boss az addokat, ez egyfajta enrage-nek is tekinthető gyakorlatilag. Ezért meg kell ölni a bosst, mielőtt elérné a 3. Speed: Slow fázisát.

Tankok:

  • Tankcserére figyelni kell, hogy ne érje el a 10 stacket a debuffotok (Chronometric Particles)
    • Speed: Normal 5-6 stacknél
    • Speed: Fast 3 stacknél
    • Speed: Slow 9 stacknél, cd-ket használva, hogy túléld a sebzést
  • Ha addok vannak, a bosst érdemes odahúzni, hogy kapják a cleavet (amikor éppen nem Power Overwhelmezik)
  • Termporal riftet gyorsan fel kell venni, majd amint lehet szakítani vele a bosst.

DPS:

  • CD-ket tartsátok a PO előtti addra, vagy a PO utánra, a bossra.
  • Addokat kell ölni elsődlegesen.

Healer:

  • Amikor az add még nem halt meg, de a boss már kasztolja a PO-t, figyelni kell a healre nagyon, mert gyorsan nagy sebzés lesz belőle.
  • Temporal orbosokra is figyelni kell, különösen a gyors fázisban
  • Time Release absorb shieldet ke kell healelni, pros>sárga>zöld sorrendben, Slow fázisra érdemes rá CD-t használni.
  • Tankokra nagyon kell figyelni a lassú fázisban a debuff miatt

Mindenki:

  • Az addokat szakítani kell, a kicsiket lehet stunnolni is.
  • Time Bombbal 8 secnél ki kell futni (gyors fázisban azonnal)
  • Temporal orbokat és a Burst of Time területit ki kell kerülni.

Tetszik(6)Nem tetszik(0)

Tags: , ,


  • Csaba Nagy

    Chornometric particles

    Azt irtad, x tick/sec, nem x sec/tick-nek kene lennie?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Arwhen

      Köszönöm a visszajelzést! 🙂
      Jó észrevételek, mindjárt javítom is őket.
      A wowhead leírások előtt videókból dolgoztam, ahol még kissé (nagyon) mást mondtak, azok nagyon korai tesztek alapján születtek, így az eltéréseket sajnos ezek szerint nem sikerült jól összemosnom, főleg az addoknál. Köszi szépen! 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Csaba Nagy

        jaja, nyilvan live-ra meg megint mashogy kerulnek majd ki 🙂 fatboss is commentelte a youtube videoikra, hogy majd kedden lesz pontos guide, mikor mindent levertek elesben

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑