WARCRAFT zoolander

Készült 2017. április 16. | írta Norton

27

Riszaviadal jön a WoW-ba

Derek Zoolander szellemét idézi a PTR-en debütáló új weekly event. Riszaviadal transmogokkal! A Trial of Style divatbemutatóra küldi a játékosokat!

Alig kezdjük megszokni a 7.2-es patchet, máris jönnek a hírek az új dolgokról. A PTR-re bekerülő új patch lerántotta a leplet két nagyon jónak ígérkező újdonságról. Az egyik a várva várt Timewalking raidek megjelenése a játékban, melyet egyelőre a régi Black Temple 10 fős Timewalking változata fog felvezetni.

A másik – és ez érdekesebb számunkra – a Trial of Style competition, azaz egy Transmog verseny event megjelenése. A verseny során 6 játékos méri össze erejét, vagyis inkább transmogját. Megérkezett hát a Riszaviadal a Warcraft világába, és mi ennek nagyon örülünk!

Mi is az a Trial of Style?

Egy új weekly event. Egy 6 fős scenario, amiben a bejelentkező játékosok 2 percet kapnak arra, hogy kialakítsák azt a szettet, amivel reményeik szerint megnyeri a riszaviadalt.
A scenario következő stage-ében két-két karakter a pódiumon mutatja be a felkészülési idő alatt kialakított transmogját, a többiek pedig választanak egy karaktert, akire szavaznak abban a körben. Fent a színpadon lehet néhány emote-ot tolni, táncolni vagy beszélni a közönséghez. Ilyen fordulókból alakul ki a végeredmény, melyben az első három helyezettet díjazzák, valamint azok is kapnak egy kis vigaszdíjat, akik nem kerültek fel a dobogóra.

A versenyek egy-egy téma köré összpontosulnak. A meghirdetett témához (Theme) igazodóan kell(ene) kialakítani a felkészülési idő alatt a versenyeztetni kívánt transmog kinézetedet.

A verseny témái lehetnek az alábbiak:

  • Summer Styles – Nyári öltözet
  • Winter Wear – Téli öltözet
  • Ready for Battle – Harcra készen
  • Fun and Flirty – Mókás és kacér
  • Mismatched Mayhem – Összevisszaság
  • Fire and Ice – Tűz és jég
  • Dark and Deadly – Sötét és halálos
  • Faction Pride – Frakciókhoz illő
  • Primal Style – Vad, ősi
  • Heroes of Azeroth – Azeroth hősei
  • Make Me Laugh – Vicces összeállítások
  • Tabard Time – Tabardos
  • Everyday Heroes – Valószínűleg szuperhősökre hajazó
  • Epic Purple – ???
  • Champions of the Light – A Fény bajnokai
  • Freestyle!

WoWScrnShot_041617_004726

A versenyen részt vevő játékosok jutalma a helyezés függvényében eltérő mennyiségű Mog Week Token. Az első helyezett 50 darabot kap, a többiek pedig értelemszerűen kevesebbet. A tokeneket egy Dalaranban lévő vendornál lehet beváltani. Egyelőre ennyit tudunk csak az egész eventről. Nem tudni, hogy mire válthatók majd be a tokenek, de azt sem, hogy ha esetleg nem nyertünk, live-on lehet e újra próbálkozni. Jelenleg még nincs bent PTR-en az az NPC, ami geart árul tokenért cserébe. Csak annyit tudni, hogy transmog itemekre lehet majd beváltani őket. Logikus gondolat lehet, hogy no longer in game, azaz már a játékban nem megszerezhető itemekre lehet majd beváltani. Például challenge mode gold transmog itemekre, vagy hasonlókra.

Itt látható a Trial of Style működés közben:



 

Noha még igencsak keveset tudni erről az új eventről, a rendelkezésre álló infók bőven elegendők arra, hogy spekuláljunk egy jót.

A Trial of Style hatásai a transmog piacra

Rendkívül ügyesen már a címben lelőttem a poént, és kezdő goblin is rájött a válaszra. Az eventből bizony a transmog itemekkel kereskedő goblinok fogják megszedni magukat. De azért magyarázok egy kicsit, ha már ilyen jól lelőttem a poént.

Minden új, játékba kerülő feature hatással van a játék gazdaságának valamely részére. Ez raideknél, patcheknél egyértelmű. A szűkebb körben használt feature-öknél is igaz ez a dolog. Például a battle petek piacára hatással van egy új adagnyi pet bevezetése, vagy most bekerül Battle Pet Dungeonök megjelenése. A Legion esetében a transmog feature nagyon sok figyelmet kapott, és a fejlesztők tovább csinosítgatták a Wardrobe rendszert a 7.2-es patchben – és most már értelmet is adtak a minél több item begyűjtésének.

A 7.2.5-ös patchtől már nem csak a magunk örömére alakíthatjuk a karakterünk kinézetét, de használhatjuk is a gyűjteményünket, hogy további különleges darabokat szerezzünk be. A Trial of Style egy olyan minijátékot hozott be a játékba, mint a battle petekkel való mókázás. Ez pedig nagyon jó nekünk, goblinoknak.

Az eddigieknél több eladásra számíthatunk, még  népszerűbbé válik a transmog piac!

A Wardrobe bevezetésével és a Fashionista achievementtel ellentétben a Trial of Style nem az olcsó tömegtransmogokra, hanem kifejezetten az egyedi darabokra tereli a figyelmet és helyezi a hangsúlyt. A fenti Theme listába illő különleges itemek iránti kereslet nőni fog. Azok számára is kötelezően beszerzendő itemekké válnak a transmog itemek, akik eddig nem foglalkoztak a játék ezen részével, azonban az új minijáték megtetszett nekik… és ki a franc játszik egy minijátékkal, ha nem megnyerni akarja?

Lefordítva tehát: A slutmog, az egyedi, a szexi, a durva, a brutál, a különleges darabok méginkább a figyelem középpontjába kerülnek, és mivel ezekre a darabokra jellemző, hogy nagyon ritkák, ennek megfelelően az árak is az egekbe szökhetnek. Példának okáért vegyünk egy Glorious Legplates nadrágot, ami nagyon könnyen farmolható, és viszonylag nem is nagyon ritka.
EU átlagára 300 ezer arany! Mi teszi ilyen drágává? Az, hogy ritkának mondható, de főként az, hogy az egyik legkeresettebb item a plate slutmogot (kurvás transmog, armorkini) kialakítani akarók körében.

De van ám a Trial of Style koncepciójának egy másik oldala is. A PTR-en való tesztelgetéseim során tisztán lejött, hogy itt a szubjektív szavazatok dönti el, hogy nyersz -e vagy sem. Simán nyerhet egy olyan mog is, amit a lenti képen látsz. Ezzel nem mondtam világrengető újdonságot, ám mégis aggodalomra adhat okot. Még ha el is vetjük azt, hogy lehet benne egy jókora “a haveromra szavazok” lehetőség, nem tiszta az sem, hogy a Theme (azaz a verseny témája) mekkora hatással lesz a dobogóra kerülőkre. Valljuk be, ha például a Theme a Champions of Light lenne, nem örülnénk, ha valaki ezzel a moggal nyerné meg a versenyt, mert a szavazók poénosnak látták. Főleg akkor nem ha heti event formájában csak egyszer mehetnénk a scenarioba.

t3_4yxgx9

Konklúzió

Noha a 7.2.5 még távolabb van és maga a Trial of Style még láthatólag félkész állapotban van, de érdemes lesz figyelni a PTR buildekben érkező új infókra. A Trial os Style behozása nem fogja robbanásszerűen megdobni az eladásokat, és csak egy szűk rétegére lesz hatással a transmog itemeknek, azonban már most jól tesszük, ha elkezdjük felfrissíteni a transmog készletünket.
Vagy ha még nem kezdtél bele a transmog piacba, elkezdened kialakítani egy kezdő készletet a legjobb itemekből. Az új feature kizárólag a legjobb itemek árát fogja megdobni, a közönséges skinek nem játszanak most. A legjobb itemek a már nagyon sokszor emlegetett slugmog, úgymint a Glorious, Lofty  vagy Jade set darabok. De a legjobb ha te magad nézed meg a játékon belül az AH-ban a legdrágább chesteket, nadrágokat, vállvédőket. Hol érdemes farmolni? A legismertebb és leginkább ajánlott hely AQ 20 trash farm, de minden ami a vanilla WoW lvl 50+ zöldjei-kékjei. Sajna nem sok jó world drop transmogot csináltak a designerek vanilla óta. Nézd át a Mogit addon kategóriáit, vagy az Appearance fület a játékon belül.

Do the work!

Az, hogy egy event formájában vezetik be az új feature-t növelheti a szavatosságát, azaz nem fog hamar ellaposodni. Ha nem változtatnak az eddig kiderült dolgokon, akkor kijelenthetjük, hogy nem egy folyamatosan jelenlévő feature-ről lesz szó, mint például a battle petezésről, hanem egy időnként megjelenő extra minijátékról. Azaz, nem lehet gyorsan farmolni majd a Mog Week Tokeneket.

forrás: Gold Hungary

Tetszik(1)Nem tetszik(2)


  • Don Dondon

    Azt azért nem lehet mondani, hogy ne tennének a fejlesztők az ellen, hogy ne a városokban AFK-oljanak a játékosok. A többség értékítéletét ismerve...kicsit unfair, hogy a férfi és női karakterek összekerülnek. Ez már inkább Second Life, mintsem World of Warcraft.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Serathis

      Furry már lehetsz, de amíg nem alakíthatod a modelled egy nagy repülő f×sszá addig nincs meg az igazi Second Life feeling 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • warruth

        Ilyesmire gondoltál?
        https://www.youtube.com/watch?v=zbnDr_IbdIU

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Serathis

          Kb.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kinga Ribizli

    Nem értem, hogy lehet azt majd elkerülni, hogy minden alkalommal a saját csapattársadra szavazz az igazi vélemény nélkülözésével. Állandóan döntetlen lesz, mert ez egy lootk*rva közösség.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    Végre díjazzák majd a lila pimpmog szettem. Remélem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.youtube.com/mirmix MirmiX

    https://uploads.disquscdn.com/images/994e5cea36c5d4217d4d185dfea6ee2b6a71b0b0a2827041b2c87b2c27273947.gif

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Iblys

    Ha az emberek valóban az aktuális stílusnak megfelelően szavaznak akkor ez egy nagyon szórakoztató event lesz. Sajnos valószínűbb hogy le se fogják szarni mihez kellett volna öltözni és a full kreténre vagy a melltartós bloodelf picsára fognak szavazni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • megvilágosodott fényhozó

    Új wowgyilkosról mikor lesz post? 😀 https://www.ashesofcreation.com/újwowgyilkos/ref/Totholio/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Iblys

      Mert az Everquest Next is olyan jól sült el trololo

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • megvilágosodott fényhozó

        Mozgás elég gagyi, nem tudom más MMO-knál milyen volt alpha előtt, de legalább nem p2w-nek ígérik meg ez a node rendszer ígéretesnek tűnik. https://www.youtube.com/watch?v=mMvubbX-SHg

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Iblys

          Komolyra fordítva utánanéztem ennek még tegnap amikor hallottam róla és 2 nagy buktatója lehet a játéknak.
          1: Bár magát a játékot nem kell megvenni viszont 15 $/€ havidíja lesz. Azt pedig tudjuk hány havidíjas játék maradt hosszútávon az. Amég van havidíj addig elhiszem hogy nem lesz p2w de mi lesz utána:
          2: A játék teljes rendszerét player interakciókra építik, városokat kell építeni a zónákban hogy megnyíljanak dungeonok/raidek viszont maxos város nem lehet sok ezért limitálva lesz a conent attól függően hogy a szerver domináns guildje épp mit akar tolni. Te mást csinálnál? így jártál. Ezen kívül a városok között kereskedő karavánokat kell majd indítani mert az inventory eléggé limitált lesz nem tarthatod magadnál a 3000 ércet meg 15 emberméretű fegyvert. Ez még jól is hangzik a probléma az hogy a világban bárhol megtámadhatnak, a karavánt leraidelik, ha meghalsz pedig van esély rá hogy a geared is elveszted. Tisztán PVE szerver nem lesz, így aki nem szeretné hogy egy csapat 12 éves akinek épp nincs jobb dolga megerőszakolja mert mért ne alapon annak hamar el fog menni a kedve. És hiába lesz az ártatlanokat megölőknek vérdíj a fején aki csak azért csinálja hogy másokkal kibasszon, márpedig lesz ilyen bőven, azt ez nem fogja zavarni. Akinek mond valamit a DayZ vagy a Rust, na ez olyan lesz csak fantasy köntösben.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • megvilágosodott fényhozó

            Egyetértek de nem amiatt kell karaván mert megtelik az inventory hanem mert egy másik node-ban más nyersanyagok lesznek. Egy maxos node-ban nem csak 1 guild lehet és nem csak 1 content lesz, hanem "ahogy beljebb mész az erdőbe úgy nő a lvl" https://www.youtube.com/watch?v=YGepb_OZLhQ

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Nekem bejön a teljesen PvX koncepció. A PvE hajtja a PvP-t, a PvP pedig szabályozza a PvE-t. A különböző PvE szinteket fokozatosan megnyitó node-okat nem csak fejleszteni lehet, hanem rombolni is. Valószínűleg előbbire és utóbbira is egyaránt lesznek célok és jutalmak a játékban, tehát a zónák szintje feltehetőleg folyamatos mozgásban lesz.

            Egy MMO-ban kellenek olyan mechanizmusok, amik a játékosokat közösségekbe késztetik, és itt bőségesen lesz cél, amiért érdemes csapatban játszani, egymást segíteni. Ugyanakkor ebben az MMO-ban nem lesznek a karaktered hovatartozását kezdetektől meghatározó és korlátozó faction-ök, így pusztán az adott szerver közössége dönti el, hogy ki mikor melyik oldalon áll, ki kivel köt szövetséget, hogy valamit elérjen. Ha csak ellenségeket gyűjtesz, barátokat nem, akkor nagyon rosszul jársz. Azt hiszem, ez korrekt egy MMO-ban.

            A gankert pedig igenis zavarni fogja a vérdíj a fején, miután ártatlanokat támad meg, mert nem elég hogy a szerveren mindenki rá vadászik, minden kill után stackelődik rajta egy debuff, ami egyre gyengébbé teszi, valamint az így flag-elt játékosokat lehet majd lootolni is.

            A játékot egyébként kb. 17 hónapja fejlesztik, és ehhez képest is jelentős haladást mutat a jelenlegi állapota. A fejlesztők kifejezetten arra gyúrtak, hogy legyen egy már bemutatható, működő megoldásuk, mielőtt pénzt kérnek a játék további fejlesztésére.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            EvE Online-ban sem ér sokat, hogy a gankereket üldözik. aki kicsiket akar támadni, az tud, és el is tud bújni az üldözők elől (akár NPC patrol, akár valódi játékosok csapata).

            Persze bekeményíthetnek, de akkor meg a fórum lenne tele sírással, hogy egyszer gankelt valaki, és hónapokra tönkre tette a rendszer a játékát (mondjuk 5 gankelés után 3 hónapig nem áll vele szóba NPC trader)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Ashes of Creation-ben az aki nem PvP játékost támad, az minden ilyen kill után gyengül. Egy idő után valószínűleg annyira, hogy már nem is tud PvP-zni, tehát pont olyan büntetést kap, ami neki rossz. Az EVE-vel ellentétben meg valószínűleg nem járkálsz fegyver nélkül, tehát ebben is különbözni fog a kettő.

            EVE-ben jellemzően nem kicsiket támadnak, hanem többnyire fegyverteleneket és/vagy AFK, óvatlan játékosokat, meg olyanokat, akik a chaten sírnak vagy másokat provokálnak. Eleve úgy kezdődik egy undock, hogy a hajód és a rakománya már nem a tied, lemondasz róla, mert kockázatos kirepülni és legyél óvatos. A suicide ganker high secben garantáltan meghal, elveszti az általában filléres hajóját. Null secben pedig teljesen jogosan támadhat meg másokat, mert ez a játék egyik alappillére, ettől is izgalmas a dolog. A ganker általában sokkal olcsóbb fittinggel repül, mint az áldozata, kivéve ha őrült vagy borzasztóan gazdag. EVE-ben egyébként sem volt soha fair play, de számos módja van annak, hogy az ember védekezzen a ganker ellen vagy elkerülje azt. Az AFK játékot én sem támogatom, és ha én is otthagyom a gépem valahol a semmi közepén, vagy lustaságból autopilot-ot használok, akkor eleve úgy ülök vissza a monitorhoz, hogy valószínűleg buktam a hajóm. Ha értékes cuccom van, nyilván óvatosabb vagyok, és nem követek el ilyen hibákat, hogy a kockázatot csökkentsem. Dscan van mindenkinél, csak használni kell gyakran, és egyébként sem kockáztatok olyan dolgot, amit nem szívesen veszítek el, hiszen erről szól az EVE. Úgy kell csak felfogni, hogy védtelen és könnyen legyőzhető mobok helyett ott gondolkodó és gyakran minden ok nélkül agresszív játékosok ellen játszol, és ugyanez a vonzó számomra MMO-k open world PvP-jében is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            "Our PvP mechanics follow a flagging system, as well as static PvP zones at certain points of interest"
            Tehát ugyanúgy lesz PvP-kapcsoló, mint WoW-ban, amit manuálisan átkapcsolhatsz, de adott esetben
            a program magától is bekapcsolhat. All-out-PvP mellett nem fejlődne a világ, mert mindenki mindenkit csak ölne.
            Gankelés alatt az alacsony szintűek támadását értettem.
            Elvileg PvP-től tartózkodó játékost támadni se tudsz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Endyr

          Kedves oldalt szerkeszto emberke, legyszi oldd mar meg, hogy a beillesztett jutjub videokat full screenbe is lehessen nezni. Koszi.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Bamboocha82

            Hello! A kis videó jobb alsó sarkában ráböksz a Youtube gombra, s lőn öröm és bodottá!
            Remélem segítettem! 😉

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Endyr

            es utana bejon a youtube, betolti kulon az oldalt es ott ujra ra kell nyomni a teljes kepernyore, majd bezarni utana. persze, ezt szoktam, de azert a 21. szazadban elunk, ezt nem igy kene.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Bamboocha82

            Értem az álláspontod.
            Mások vagyunk, én speciel kitolok mindent új ablakba, hogy később tovább szörfözhessek az adott téma videói között, ha felkelti az érdeklődésem. Ha nem megy az x. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            https://i.imgflip.com/1nfnnq.jpg

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Endyr

            azert ez igazan felhaborito, remelem te is aterzed 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralêth/advanced Faraleth

    Faratroll remélem beszed pár díjat

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bamboocha82

    Köszönjük a részletes, és infó gazdag cikket!
    Lévén, hogy trollfaktor határozottan jelen van a játékokban...nos.. érdekes lesz.
    Vajon mennyi munka lenne megoldani, hogy dye segítségével végre szabadon színezhessük a megszerzett s már meglevő ruhákat? Lehetséges lenne-e?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Fiatalabb olvasóink kedvéért egy kis filmtörténet. https://youtu.be/w1FHGTHK8Rg

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Norton

      Klasszikus! 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑