WARCRAFT _84767450_847674441

Készült 2017. július 21. | írta Deathcrow

32

Nem véletlenül történik

A WOW-ban az egyik véletlenszerű tényező a “proc” rendszer.

Ha valami 10% eséllyel bekövetkezik, akkor bizony előfordul, hogy egymás után háromszor proccol, míg máskor meg egy egész bossharc alatt egyszer sem. És ez bizony durván véletlenszerű.

No, ezeket a szélsőséges eseteket elkerülendő a Blizzard bevezetett egy új “rng” rendszert a 7.2.5. patchben, első körben pár legendary itemre.

Példa: Fire in the Deep

Healing Rain has a 15% chance to grant you Ascendance for 6 sec.

Az új rendszerben egy 20 lapos paklit kapunk, benne 3 “proc” lappal (15% ugyebár). Minden egyes Healing Rain elsütésekor ebből a pakliból húz, és ha belehúztál az egyik proc lapba, megkapod az Ascendance-t.

20 lap (spellcast) után a rendszer elővesz egy új paklit, szintén 3 proc lappal (rng deck-reset). Raid combat kezdésekor szintén kapsz egy új paklit, azaz szintén resetelődik az egész.

Nos, ez miért is jó a sima % proc rendszer helyett?

Vegyünk egy példát, süssünk el 20 Healing Raint a régi rng és az új rng rendszer mellett:

Régi 15% proc: 20 * 0,15 = átlag 3 proc, de a variancia faktor miatt ez lehet 1, de akár 5 proc is.

Új 15% proc: 3/20 = fix 3 proc

Remélem így már érthetőbb. Ez a rendszer meggátolja a túl szerencsés proc-sorozatokat, de ki is veszi azokat az eseteket, amikor az istenért sem akar proccolni a trinket. A következő itemek használják az új RNG rendszert:

 

Tetszik(9)Nem tetszik(0)

Tags: ,


  • rapbandita

    Nagyon jó. Bár nekem nem tetszik az ötlet (mondjuk kussolnom kéne mert már nem is wowozom), mivel a 20-ból háromszor, és a 15% eséllyel köszönő viszonyban sincsenek egymással. Persze abból a szempontból nagyon is kívánatos egy ilyen változás, hogy fényévekkel optimalizálhatóbb tőle a döpös. (bár, ahogy elnézem, inkább a hílereken tesztelik a dolgot)

    üdv

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      Aki jobban szereti a fix proc rate-et, annak ez a rendszer sokkal jobban fog tetszeni. Mindenki azt fogja észrevenni, hogy kevésbé ugrál a DPS-e, mindenkinek sokkal könnyebb lesz az élete. Kivéve persze az olyan vérmázlistáknak, akiknek a 15% az esetek felében bejött... (és csinálnak vele WF-et 😀 )

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Whisper

        😉 a jövőben odaverek a resto shamanommal a healing raines ascendence-vel ... ( only nead shaman ) lesz itt ;-P

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • skaven

          nemnem, nalad igyis csak fazisvaltaskor fog proccolni, masoknak meg mindig az aoe alatt! 🙂

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            ;)) Amúgy nagyon durván proccol aztán mivel midnig rakom ezerrel úgy felszoktam rántani az emebreket vele

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://eu.battle.net/wow/character/arathor/Faralêth/advanced Faraleth

    ráférne spellekre is. személyes példa affli lock uccsó tierje.
    papíron a siphon life > soul conduit, előbbi egy sima dot, utóbbi egy 20% chances shard generáló proc.
    ha én most megyek 10 db 5-ös fightot dummyn, 5 ilyen, 5 olyan talenten, akkor egyértelműen ki fog jönni, hogy SL a bis, nagyobb a dmgem.
    viszont aki warcraftlogson van, a top10 affliból mind a 10 soul conduitos lesz. miért? mert összefaszmákolták az SC proccokat.
    jön egy kevésbé pro, és azt látja, ez a bis talent. aztán furcsállja, hogy neki soha nem proccol, nincs elég dmg, etc. a guideokba már csak SC kerül be, hiszen az a "bis".
    pedig egy progress fighton a 90%-ban fix nagyobb dmg többet ér, mint az a 10%a a fightoknak, ahol bemákolod a proccot.
    és gondolom ez igaz így minden más classra is, aminél van hasonló mechanika

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      El nem tudom mondani, hányszor futottam bele pontosan ugyanilyen szituációkba mage-el... megnéztem WLogs-on meg Method/Paragon klánoknál, hogy ki mit használ, milyen statokkal, olvasgattam IcyVeinst-t, stb, kb mind ugyanazt hozták ki, aztán kiderült, hogy az én ultrakazuár, procmentes játékomhoz kurvára nem jók azok a talentek, úgyhogy buildelhettem a sajátomat (ami persze jobban bejött).

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szolo

    Na ez nagyon hasznos változtatás.
    Exorsus talán Emerald Nightmare után panaszkodott pont a random factor túlzott szerepére. Kicsit talán azzal is magyarázták a győzelmüket, hogy nem ők jók annyira, csak jól jöttek ki sorban a procok nekik.
    Bosszantó, hogy random faktor könnyedén jelentheti a hps vagy dps feleződését/duplázódását is akár, vagy akár a tank halálát is.
    Na ki emlékszik még arra a problémára, hogy régen minden boss ability critelhetett is, ezért a tankoknak kötelezően crit immune-á kellett válniuk? Ez az rng is hasonló probléma most a sok proc effekt miatt.
    Hogy válhatnék én meg rng immune-á? 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      A crit immunitásról nekem valami olyasmi rémlik, amikor éppenhogy nem volt crit immune a tank és 1000-ből egyszer bejött a boss-nak a crit... aztán mindenki csak lesett, hogy mitől csuklott össze hirtelen, amikor máskor nem 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szolo

        BC idején a Resilience bár PvP stat volt, de csökkentette is a bekapott crit esélyét is. Nem emlékszem, hány százalék volt, de ugyanúgy működött, mint a hit chance. Dps adott mennyiségű hit chance-t, tank adott mennyiségű crit immunitást kellett, hogy magára szedjen, hogy a bosst stabilan megüthesse/az ne üsse meg. Talán még tanknak is kellett hit chance is, vagy a taunt esetleg nem talált be. Enchant, gem, talent, racial, akármi, csak el kellett érni a szintet.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Tibor Sipos

      "Bosszantó, hogy random faktor könnyedén jelentheti a hps vagy dps feleződését/duplázódását is akár, vagy akár a tank halálát is."
      Én inkább a stateszkalációt tartom gondnak, és ugyebár ez vezet problémához is.
      Nézd meg a játék által adott statokat. Vanillában a kék item ritka volt, az epic meg tényleg epic. Ma meg kevesebb "rare" van már a játékban mint legendary.
      De még így tekintve is, vanillában egyszámjegyű statok voltak sokszor, de 17 slottal beszorozva.

      Kiegészítők során meg ugyebár fennáll az a probléma, hogy minek játszol, ha nem azért hogy nagyobb legyen egy számod?
      Most gondolj bele lvl110-en, kb 100-al lenne több statod mint a 100-asnak.
      Ugyebár itt még csak statokról beszéltem, de ott kell lennie, hogy a mágikus effektnek tényleg varázslatosnak kell lennie. Sose értettem hogy kieg elején a lock Grim of synergy tqalentje miért 40% extra dmg-et adott. Az azért beteg egy rng-nek. Főleg hogy nem tudod kontrollálni hogy brust phase-re kapod vagy sem. Egy egyszerű crit/duplázó talent ugyanez. Doom sebezhet 400k-t de ha procol a Doom, double, crit, +20% soul harvest+40% synergy+trinket+ellenfér "core exposed"mechanic-ja, akkor meg ugyanaz a spell 4M-et tickel?! Ahamm... kösz...

      Diablo3 mechanikája ezt javíthatta volna, hisz a spellek úgy tűntek, hogy egy stílust erősítenek, és egy fura képletben minden ugyanannyit sebezne, csak másképp.

      Amúgy fordítva is ugyanez van. de ez mechanikai probléma lesz megint.
      Ahogy közeledünk a kieg felé, úgy lesz a karakterünk isteni. permabloodlust, minden spelled critel, és nagyot is üt. 4 secodnary stat van a játékban és ez többet árt mint ami hasznot hoz.
      Nem is értem minek kellett kivenni egy mmorpg-ből az item menedzsment elemet...

      De lassan jön a köv kieg, és a probléma még mindig fennáll... Chromie scenerioval már láttuk hogy 1200 ilvl lehetségessé válik, és 4M dps-t fogsz csinálni, ami azt jelenti ha rosszul lősz egy filler spellt, akár 600k-val rosszabb lesz a dps-ed, a bossnak meg 1 trillió hp-ja lesz, de mindegy, mert az enrage timere akkoris 10 perc 20 másodperc lesz.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Péter Menyhárt

    A Valve pseudo-random eloszlása szeintem jobb. A lapos rendszerben ha behúzza az ember a 3 lapot egymás után, akkor csókolom, a világ végéig (vagy az új pakliig) kerek 0% esély van akármire. Ugyanígy ha beugrik a 17 nuku, addigra lehet, hogy vége az egésznek.
    A PRD előnye, hogy mindig van esély procra viszont kicsi az esély hosszú procmentes időszakra. Példaként a 15% esély első castnál lehetne 5%, következőnél 10% és így tovább, amíg nem proccol. Ezután reset vissza a kezdőértékre, amit a játéktól és class mechanikától függően be lehet lőni olyan értékre, hogy hosszú távon 15%-on tartsa az átlagos proc esélyt. Így a született mázlisták megtarthatják a szerencséjüket, mert úgyis minden be fog jönni elsőre így is ( 😀 ), a szerencsétlenebbje pedig örülhet a megnövekedett esélyeknek és a csillogó effekteknek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      Nem rossz ötlet, viszont elhasal ott, hogy ha százalékosan mondod meg valaminek az esélyét, akkor még mindig ott van a lehetőség arra, hogy soha ne jöjjön be (kivéve, ha elérünk a 100%-ig). Tehát hiába növekszik az én esélyesem a procre 5%-kal minden cast után, még 95%-nál is ott van, hogy nem jön be.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Péter Menyhárt

        https://uploads.disquscdn.com/images/e700474a30b12a0cd29be3f90ef0aad03fb16ec83268e1a501cae9b8b2d69200.png
        Ez egy 25% proc esélyt mutat be. Az ábráról leolvasható, hogy az első 5 ütés/castolás/deszpaszító alatt 78% eséllyel történik meg az effekt. Az pedig, hogy ne legyen 1 sem az első 10 instance alatt, szinte a nullával egyenlő. A resetelődő esélyben az is jó, hogy csökken az esélye a dupla procnak, ami elvesztegetett effekt idő. Ha teljesen random lesz az kártyák sorrendje, akkor a duplázások és a triplázások is elő fognak fordulni, ami elég idegesítő egy idő után.
        De a Blizzardnál is okos emberek ülnek, biztosan ki fognak találni valamit a felmerülő problémákra 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Egy kis Emberke

          De a 78% nem 100%. Ott is simán előfordulhat, hogy te, mint Szerencsétlen Szilárd folyamatosan 10. próbálkozásra sikerül neked, míg Mázlista Márknak még arra is beadja, hogy megvakarta a puhább testrészeit. És így nagy átlagot nézve tökéletesen kijön az, hogy 10% eséllyel történik a dolog.
          A kártyás jó dolog, csak kell bele néhány vészfék, hogy ne legyen az, hogy az első 3 bejön, azt a következő 17 fixen nem.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Péter Menyhárt

            Elég nagy ismétlést szimulálva kijön pontosan 25%, ez a lényege 🙂 Az eloszlást figyelve a legnagyobb esélye 4-5 alkalmanként van, ami eléggé távoli az omgbugosimbarngfos szituációktól, viszont soha sincs 0% esélyed a következő ütésnél proccoltatni a proccoltatni valót. A kártyás rendszerben kikaphatod a 10. cast-ra a 3 kártyád (nem annyira extrém példa), onnantól pedig pontosan 0% lesz a következő 10 alkalomra.
            Természetesen 78% sem mindenható, viszont a kártyás rendszerben simán előfordulhat 11., 12., 13., 14., 15. sőt 16. kihagyott helyzet is. Utána meg 3 proc, ami gondolom csak frissíti az uptime-ot, tehát nagy része elveszik. Ezek csak legrosszabb eshetőségek, tehát mindkettő esélye sokkal kisebb, mint a kiegyensúlyozott 6-7 cast/proc érték (15%-ra vonatkoztatva).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Egy kis Emberke

            Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett. A Blizz is sikeresen megoldott már olyan buffokat, amik ha még egyszer felkerülnek rád, akkor kitolják a hátralévő időt, és resetálódnak. A A 25% ami kijön, az nagy ismétlésnél történik. De ha a nagy ismétlés a lényeg, akkor maradhat minden úgy, ahogy van, hisz elég nagy ismétléssel most is kijön a 25%, hisz minden ütésnél pontosan 25% az esély arra, hogy megtörténjen.
            A kártyás rendszer előnye az, hogy kissebb ismétlésszámnál is próbálja hozni a megfelelő statisztikát. És nem büntet annyira, mint a többi. Mert az általad említett rendszernél is elképzelhető, hogy egy bossfight alatt csak minden 9-10. ütésedre adja be a proccot. Ez a szép a statisztikában, hogy hiába nagyobb valami 50%-nál, attól még a képedbe nevet, és simán megteheti, hogy nem történik meg, akár többször egymás után

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Hát nekem inkább adja be minden 9-10. heal a heal bónuszt, mint hogy beadhassa egyszerre több adagos hullámokban. Inkább arra szavazok, hogy időben elosztva kapjam a buffot, így valószínűbben lesz éppen rajtam buff, amikor tényleg kell.
            Még dps is inkább abból profitál, ha nem egyszerre kap sok buffot, hanem időben elosztva.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Egy kis Emberke

            Tehát egyetértenénk abban, hogy az lenne a legjobb, ha a blizz fogná, és kidobná a zeljes random faktort a játékból.
            Úgy is kiadná a a 20%-ot, hogy minden 5. adja fixen és a többit kidobjuk.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Azért random faktor legyen a játékban, csak ne azon múljon a kill.
            A random faktor változatosságot hoz a játékba. A gond az, hogy elszaladt a ló a Blizzarddal, és a random faktor már a harc kimenetelét dönti el. Hiába vagy félisten, végül csak a proc dönti el, hogy wipe, vagy kill lesz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

            Ha van random faktor a játékban, akár csak egy is, akkor az már el tudja dönteni egy fight kimenetelét, akár tetszik, akár nem. Ezt csak úgy lehetne finomítani, ha kicsi lenne a proc hatása. Ha kicsi a proc hatása, akkor mindenki le fogja szarni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Akár egy egységnyi életerőn, egy egységnyi sebzésen is múlhat a siker, de az nagyon ritka. Amikor nagy eséllyel dönt a fight kimeneteléről egy jókor érkező proc, az a hiba.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Erről egy moba elméleti vita jutott az eszembe.
            Teszem azt két adc lövi egymást, legyen akár ugyanaz a champion, ugyanabban a gearben. Mindkét adc-nek van 50% crit esélye. Elkezditek lőni egymást, a te 4es szériád nm-nm-crit- crit az ellenfél kapott crit-crit-nm-nm dmg kombót mégis ő nyert, mert ugyebár te belehaltál a 3. lövésbe, ő nem.
            Aztán jön a "gg outplayed"

            Nem véletlen szoktak jó játékokat komplikálttá tenni, tele statokkal, és beépített menedzsementtel (itemizáció egy mmo-ban), de a blizz 4 stattá leredukálta a játékot.

            A kártyaelmélet meg jól hangzik, de mondok egy érdekes elméletet rá, amit most dönts el h clever use of game mechanic, vagy abuse.

            Teszem azt pvp-ztek, mert ugyebár pve-n a kutyát nem érdekli hogy 3 procod van szériában...
            Van egy addonod ami figyeli a kártyákat. És meglátod hogy 15/20 semmi.
            Ezt tudva mész egy all-in-t.

            De gyanítom erről a számításról szól a hearthstone. Szal legion elején kapotunk egy diablo3 developert, most meg áthívtak valaki a heartstone departmenről?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

          Nagyon szép statisztika, de sajnos nem több ennél: statisztika.

          Pontosan azt mutatja, hogy bizony előfordulhat olyan eset, amikor akár 1000 castból talán egyszer jön be. Najó, talán túlzok, de a százalékos rendszerben semmi nem garantálja, hogy 20 castonként 3x bejön a proc (ugye ez a 15% esély), a kártyás rendszerben viszont igen. Ezt lehet finomítani úgy, hogy minden tizedik ad be egyet fixen vagy valami hasonló úton elindulva. A lényeg, amit már párszor leírtak itt-ott: amíg százalékos esélyt nézünk, addig lesz olyan Szerencsétlen Szilárd, aki csak vágyakozva nézi a DPS-méteren előtte elhúzó class-társait.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    Ejj, amikor 5x proccol valami ami mondjuk 20%-al mehet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • pepipapa

    Blizz rng? Hagyjuk mar....Ha letezik is valamifele algoritmus, az a vilag legszarabb kodja..epp a mult heti hc raiden csinaltam screenshotot, hogy Mistressbol 5 bonusroll kapott targyat..ugyanazt....2 pala, 1 monk, 1 hunter es 1 warrior kapta ugyanazt a backet....de emlithetnem, amikor valami solo debuff ugyanarra az emberre megy fel 5x egymas utan...lfrben...(EN 1. boss utan a trashnel szepen figyelheto volt, hogy -bar nem mindig- de 5 runbol 4x tutira...random, mi?)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Stephen Blaise

      Látom a "random" szó jelentése nincs meg 😀 Amúgy egy statisztika kicsit meggyőzőbb lenne mint 1 ember élményei

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • pepipapa

        Kapaszkodj meg...foglalkoztam kaoszelmelettel es valoszinusegszamitassal meghozza fiatalon, rulettel kapcsolatban 😀 Nem arrol van szo, hogy volt 2 furcsa eset es huha, szar az rng...ez csak 2 kiemelt tortenet volt, de pl szamtalan alkalommal (aka nem 1x nem 2x) volt olyan, hogy x instaban volt WQ, ami targyat adott...es amikor a group leverte az endbosst, esett 3 ugyanolyan targy, veletlenul ugyanaz, mint a wq reward....Tul sokszor es tul gyakran szembesultem mar az RNGOD-dal....igen lehetnek elkepeszto es hihetetlen sorozatok, csak ezek ritkak...ellentetben a blizz "rngvel"...

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Dezső Drózdi

          A nem éppen random debuff felpakolást én is észrevettem már évekekkel ezelőtt. 4 hónap telt el két Time Bombom között, pedig hetente legalább 2 (non-lfr) nehézségen öltem a bosst.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • shaddark

        Szerintem sincs standard random a wowban. 5 karakterrel elég jól kitapasztaltam már hogyan működnek a minták. A random számításokba beleszámít sok minden, pl. loot esélynél hogy mikor léptél be utoljára a karaktereddel, mennyit játszol vele, mikor esett utoljára loot és hogy mekkora az aktuális ilvl szinted.
        Én pl. egy állandó karival játszom sokat, kettővel ritkán, kettővel heti egyszer lépek csak be. Az utolsó kettőnek a legmagasabb az ilvl szintje és nekik van a legtöbb legendary itemük is 🙂
        Mondjuk ennek a "szempontok szerint súlyozott randomnak" előnye is van. Pl. ha valakinek fontos egy item, akkor régi raidban régi bonusz itemmel rádobál, - ha nem esett egymás után 3-4* akkor megy az aktuális "fontos" bossra és szinte biztos hogy esik valami neki.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Adi91

    Egy kérdés: Miért nem rakják be az összes ilyen random proccos itemre ezt? A Gul'dan-os trinketnél pl. nagyon jól jönne.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      Mert még csak tesztelik a rendszert, egyelőre ők se tudják, hogy jó lesz-e ez a valóságban, csak papíron hangzik jól.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑