WARCRAFT classic_1104

Készült 2017. november 4. | írta Attila

31

World of Warcraft Classic

A kiegészítőre bizton lehetett számítani tegnap, de amire nem az a WoW Classic szerverek bejelentése volt, amit J. Allen Brack nagy viccesen egy jégkrémes sztorival vezetett fel a megnyitón. Vártunk tegnap, hogy részletesebb infókat is fognak adni erről a dologról, hisz még mindig hot topicról van szó, de egy mukkot nem mondtak róla. Szerencsére a Eurogamernek sikerült fülön csípni Bracket, akiből az alábbi válaszokat tudták kicsikarni.

  • A megjelenés időpontjáról egyelőre kár beszélni, jóformán csak ötlet szintjén van még a dolog.
  • Annyira az elején vannak a munkának, hogy még csak az akarat van meg, egyelőre fogalmuk sincs arról, hogy hogyan fog működni.
  • Autentikus élményt szeretnének, tehát mindennek ugyanúgy kellene működni mint annak idején. Például buffolás után tölteni kell majd a manát.
  • Van egy régi buildjük, amit sikerült működésbe hozniuk, azt nézegetik mostanában. (Szóval mégse veszett el minden régi adat, mint ahogy azt korábban “állították”. 😛 )

brack_1104

  • Problémát jelent a fejlesztés szempontjából, hogy 10 év alatt rengeteget változott a hardver és a szoftver.
  • Fizetni hogy kell érte? No idea.
  • Technikai okokból nem csinálták meg eddig a dolgot, de konkrét választ nem adott arra az ember, hogy mi változott meg oly hirtelen.
  • A fejlesztésbe bevonták Daemont és Vipert is a Nostalrius csapatából. Problémát csak az okoz, hogy franciák a csávók, így nehéz a munkavállalási engedélyt elintézni.

Sok a bizonytalanság, de az biztos, hogy a Blizzard elkötelezte magát a dolog mellett, és biztos lesz Classic szerver, és támogatást is fog kapni.

( thx Bruhh! )

Tetszik(17)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Silverbeast

    Baszki, még két év elmegy az életemből, ha ez megjelenik:)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tibor Sipos

    Nem vanillapárti vagyok, de a vanilla irányába vittem volna a játékot.
    Sok újdonság jött a játékba, amit rosszul játszottak meg szerintem, a játék mmorpg-ből eltávolodva eljutott egyfajta single player hack'nslash-ig coop contenttel...

    Amivel mindig elégedett voltam azok a raid encounterek és a kasztok rotációi.
    Vanilla többnyire tanknspank fight lesz, ahol szinte minden egy gearcheck, és a "roták" kvázi 1-2 gombosak lesznek. Ellenben a harc cc-ről fog szólni, így lesz kihívás.

    A nagy gond, h ugyebár nem létezett class balance. És nem csak a oneshotoló sámánokról és lockokról beszélek, hanem h a druida pl vagy healer volt vagy semmi. Tankokból is csak a warrior volt életképes.

    Megvolt a maga bája, de nem voltak ugyebár raidwide buffok, és az effektivitásért ugyebár voltak kasztok akik csak ültek az insta bejárata előtt h buffot adjanak az elwipe-olt csapatnak.

    1 órás hs-ek, és a flightpath-ek ugyebár össze se voltak kötve...

    A kiegészítők tényleg sok hibát javítottak, de jó ötletek rosszul, vagy nekem nagyon nem tetsző módon lettek kivitelezve.
    Az achievement rendszer lehetett volna azonnal accountwide és a régi attunement válthatta volna ki. Ha már nagyon casualbarát akar lenni a wow, én úgy oldanám meg hogy nem karaktereid vannak, hanem egy csapat hősöd. Repu, currency, questpath, secondary proffession legyen mind osztott.

    A buffokat ahhelyett h kivették a játékból odaadhatták volna szépen 1-1 proffessionnek. Így a felkészültség egy dungeon/raid-re annyi lehetett volna, h ha hiányzik egy buff, akkor flask/potion/rune/gadget/dust/glyph/etc fel, amíg ki nincs pipálva minden elvárt buff a vezetőtől. Így az összes racial/class egy minimális spórolás maradt volna és a proffok kaptak volna egy kis szeretetet.

    A vanilla rengeteg küldetést adott, ahol a világ is kihívás volt. Ugyebár egy mezei mob akkora erővel bírt mint most egy mythic dungeon ellenfél.

    Az h rengeteg lőszer/petkaja/catalyst szükséges volt, akármennyire idegesítő volt sokak szerint, azért megvan a maga bája. Nem utolsósorban raidlockout ideje alatt lehetett mit csinálni ami szükséges volt.
    Mert mostnság rengeteg aktivitás va a játékban, ellenben az nem viszi előre a karakteredet.
    Igen... petkaját farmolni unalmas és lőszert gyártani, de legalább van értelme. Legionben már már tényleg csak raidre logolok be. A szememben az h szedjem össze az összes kincsesládát kb annyira értelmes, mint mario-ban valaki olyan videot csinálna, h maximális goldcoin gyűjtést mutat.

    Amúgy patchverziókra visszatérve?
    Melyiket akarják? Ahol AQ legyőzhetetlen volt mert annyira overtuningolt volt?
    A warriorok állapota még mielőtt Indalamar még tovább nerfelte őket? 😀

    Ettől független lehet indítok egy karaktert.
    Régi Alterac Valley miatt...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Tibor Sipos

      Minden nosztalgiafaktor ellenére amúgy a Classic szerver merőben más lesz.
      Ott lesznek a dps méterek, elitistjerk, class guide-ok.

      Tuti már készül rengeteg addon ami buffokat mutat, treath-et számol (a híres nincs dps amíg nincs 5ös sunder armor szabály) 😀
      DBM...

      Így lesz egy elkényelmesedett játékosréteg, akik belecsöppenhetnek egy élettelibb világba.

      Meg ugyebár majd gyorsan kiszámolják a specek dps chartjait és az valószínűleg eléggé ellene lesz annak, hogy eredeti állapotában jöjjön vissza a classic.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

        Szerintem nagyon nem érdemes abban gondolkodni hogy olyan minmaxolás lesz mint az utobbi jópár évben. Egyszerüen az adott harcnak MINDEN classnak alá kell majd rendelnie magát, az általam igazán hiányolt threat mechanika miatt eleve nem tolhatod ami a csövön kifér és ugye mindenkinek lesznek olyan utility dolgai ami miatt szintén nem teheted meg az egyoldalu only dpselést. Nyilván lesznek jobban teljesitő classok de végre visszajön az offhealelés, offtankolás, a karaktered teljes körü ismerete, spellekkel telepakolt action barok. Nem birom ezt a várakozást már most. 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

    ISTEN ÁLDJA A BLIZZARDOT! Amúgy humoros belegondolni hogy x évvel ezelött ugyanez a tag mondta hogy mi csak azt hisszük hogy akarjuk ezt a dolgot de igazából nem. Nekem még mindig az az egyetlen gondom, az ami egyedüliként volt meg eddig is: hogy a búbánatban fogok én párhuzamosan 2 különböző wowwal játszani? Már eleve a classic egy minden mást kizáró cucc... Mindenesetre az tetszik hogy törekedni akarnak az eredeti élményre, remélem nem lesznek újkori könnyitések/egyszerüsitések/stb (dual talent az jöhetne mondjuk, az praktikus dolog). Ide nekem a manabreaket, herba/skinning failt és legfőképpen a régi zónákat és questeket! Kár hogy még kanyarban sincs a dolog és kitudja meddig kell rá várni. 🙁

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • nanner

      mikor hívtak tört szeróra kb annyi volt rá a reakcióm, hogy nincs két életem 🙂
      ettől függetlenul nagyon várom, agyalgatok, mi lesz a main karakterem stb.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

        Én már évek óta rágom magamban hogy mit inditanék ha egyszer mégis megcsinálnák a classic servereket. És megcsinálták. 😀 De dönteni nem nagyon tudok, allisként kezdtem anno, szoval a core élmények odakötnek de utána rerolloltam hordában és 3szor annyit játszottam illetve játszom jelenleg is ott. Szoval kegyetlen döntés ez. Azért a régi Barrens iszonyú kedvenc de Teldrassil is nagy feel.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ensomhet

    Én ki fogom próbálni, mivel akkoriban nem játszottam, sőt, jelenleg úgy érzem kicsit jobban is érdekel, mint az új kiegészítő, viszont annak örülnék ha néhány, játékmechanikát nem befolyásoló, de nyilvánvalóan időrabló dolgon finomítanának (olyasmi gondolom, pl. hogy nem 3 sec mount, hanem 1.5).

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Tamás Krizsán

      Ez általában eléggé kényes dolog szokott lenni, hogy mennyire nyúlnak bele az eredeti gameplaybe, de marketing szempontból nézve ez a régi játékosoknak szól, akik közben felnőttek és már kevesebb időt tudnának szakítani a játékra. Ezért talán jobb lenne ha rugalmasabbá tennék a játékot, még pedig úgy hogy az ne vegye el az eredeti játéknak értékeit (pl: a szociális interakciót). Az mondjuk jó ötlet volt az "új" WOW-ban hogy a régi instákat felosztották kisebb részekre, illetve berakták a 10-es és a flexibilis raidmódokat az újabb contenteknél.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • majk

    A megjelenés időpontjáról egyelőre kár beszélni, jóformán csak ötlet szintjén van még a dolog. - akkor ez se most lesz

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      Könnyen eltudom képzelni hogy a Legion holtidőre élesitik majd, legalábbis ugy lenne értelme nem pedig BOA launchal együtt inditani. Lassan itt az utolsó raid (ugye?), szerintem tavasszal az első rügyek bomlásakor már lehet csinálni az első totem questeket. 🙂 Vagy nem.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • majk

        az hogy "ötlet" szinten van, nem hiszem, hogy ilyesmit sejtet. amúgy én biztos kipróbálom, de nem tudom elképzelni, hogy hosszabb időre lekössön egy kis nosztalgia. ha csak belegondolok abba hogy nem lesz dungeon finder, a hideg kiráz 😀

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

          Az is igaz de akkor várnak még vele kb egy évet és simán egymásra eresztik a kettőt (BOA)? Nem zárom ki de annak nem örülnék. 🙂 ,Én abból indulok ki hogy mivel "csak" koncepció szinten kell kitalálni, nem igényel plusz fejlesztést (sőt, inkább de-developing), azt innen 4-5 hónap alatt csak kiokoskodják. Persze sok függ attól mennyire akarnak belenyúlni, pl a periféria specekbe kis életet lehelnek, magyarán egy visszafogott classbalanceal ha még elmolyolnak az elnyújthatja a történetet. Meglátjuk, én jobban felültem erre a hypera pedig az új kieg is nagyon jónak tünik amúgy.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

          Nehogy azt hidd hogy ez anno probléma volt... Ja igen. Régen a WoW sokkal jobb "social media" volt, mint pl manapság a Facebook. Lehet, hogy napi baromságot és vicces videót nem tudtál megosztani ezen, de közösen játszani és ezáltal ismerősöket és új barátokat szerezni annál inkább.

          Igazából ez az amit valójában mindenki visszasír...

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dredd

            Ahhh, Barrens chat. Már alig várom a chuck norris és a thunderfury vicceket.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        Egyelőre nem igazán lesz holtidő, vagy legalábbis nem úgy tűnik. A tegnap esti előadásból azt vontam le, hogy szép csendben elkezdik csepegtetni a kiegészítő újdonságait. Hamarosan indul a 7.3.5-ös patch tesztelése, ami már konkrétan tartalmazni fog BFÁ-s contentet.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

    "Problémát jelent a fejlesztés szempontjából, hogy 10 év alatt rengeteget változott a hardver és a szoftver."

    Ez érdekes, mert hogy az összes privat szerver készítői esetén ez sosem okozott gondot... nekik nehezebb volt leutánozni a scripteket, mivel csak a kliens volt/van meg...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

    Amúgy ha variálni akarnak, akkor annyi pluszt beletehetnének, hogy legyen dualtalent (iszonyú macera volt a vanilában a talentváltás - 50g-be került, ami horribilisen magas összeg volt -, és újra állítgatni az action barokat stb...), a bossokra több mint 8 debuff mehessen fel (mert emiatt nagyon sok talent kiesett a dps classoknál is, és esetleg a dungeon meeting pointoknál a BC-ben bevezetett party tagok idézése lehetővé váljon. (ehhez azért két (vagy 3?) embernek el kellett jutnia a kőhöz). Volt olyan eset, amikor a világ másik végéről jött az ötödik partytag, és 20 percet kellett várni, míg oda tudott érni (lvl 39-esen, és még nem volt meg a lova, desolace-ről jött SM-hez, allisként, PVP szerveren, healernek...).

    Opcionálisan, dinamikus time respawn a moboknál (ez sok hajtépést spórol meg, amikor tömegnyomor van egy adott területen... lásd nostalrius/elysium szerverein, amikor 8-10ezren játszottak és a mobok instant haltak meg, mert minden spoton 3-an várakoztak...) és esetleg a resource-ok respawn time-ján is lehetne csiszolni (black lotus spot-ok valami 12-24 óránként egyszer spawnoltak... ami azért lássuk be nem annyira jó).

    Aztán nem külön szervereket kellene csinálni, csak egyet (több fázissal), és lehetőség legyen szerverfázisok közt átváltani, mondjuk 5 percenként egyszer (hogy korlátozzák a exploit lehetőségét). Közös AH-val, közös chattel.

    Ezek voltak azok a hibák ami miatt utálható volt a vanila.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Gerstn

      Na pont ilyen emberek miatt fél belevágni Blizz. Neked csak ezek kellenek, másnak meg 2 másik dolog, a harmadik csak egy apróságot szeretne ... aztán mikor nem kapják meg indul a hiszti a fórumon.

      Mit nem lehet azon érteni, hogy "autentikus"? Ha nem tetszik a talent meg a respawn lehet menni játszani az aktuális kieggel

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

        Fél belevágni? Meg autentikus? Gondolkodj már, ember! Az van hogy a blizz eleve változtatni fog sok dolgon a leendő classic szerveren, és úgy hozza ki azt.
        De elég lenne ennyit változtatni, meg az akkori GUI bosszantó hiányosságait kipótolni, és kész... ettől még a játékélmény nem változna meg, sőt jobb lenne, ami azért is szükséges, hogy ne pár hétig akarjanak vele játszani akik ezt szeretnék, hanem hosszabb távon is megmaradjanak játékosnak. Egy játékfejlesztő cégnek ez a legelemibb célja.

        A privát szervereken is voltak olyan módosítások, amik ezt segítették elő, és nem volt lázadás emiatt.

        - dual talent, vagy olcsóbb talentváltás
        - dungeon meeting point köveinek funkciójának beépítése
        - raid boss fightoknál debuff korlát feljebb emelése (hogy ne legyen leszűkítve a class-spec lehetőségek)
        - dinamic respawn legalább a mobokra (van olyan szimpla quest item/mob, ami 15-30 percenként respawnol... teljesen értelmetlen egy MMO-nál!)

        - közös szerver szerver átváltható csatornákkal (hogy csökkenhessen a tumultus), hogy mindenki közösen játszhasson, de azért ne egymásra legyenek passzírozva... húszezren...

        - autoloot (ezt amúgy mindenki add-on-nal pótolta ki)

        Ez egyike sem változtat a vanila játékélményén, ugyanakkor megelőzi a "basszátok már meg, mi ez a szar? Így nem lehet játszani...!" whine-olást.

        Ezekből a dual talent ami a legjelentősebb, ami akár el is hagyható... de ugyanakkor ez segít abban, hogy ne legyen nehézség pl a nem annyira népszerű healer vagy esetleg tank speccel játszó játékos(ok) partyhoz való megtalálásában.

        Nem LFD vagy LFR kell, hanem csak a fentiek. A többit a "közösség" megoldja.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          Na én erre azt tudom mondani, hogy van 1-2 dolog amin én is változtatnák, de nem is sorolom fel, mert lehet valakinek az lenne a baja, szóval a legegyszerűbb ha minden marad ahogy volt, mert lehet bizonyos voltáztatások nem tetszenének ami már felrúghatná az egészet, szóval ha valamit is változtatnak abban sokkal nagyobb a rizikó mint ha minden marad, az összes hibájával együtt (mert a vanillaban bizony van sok, amiből a BC durván sokat megoldott).

          De lényeg a lényeg, ha az lesz mint régen én fizetek be 🙂

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Gerstn

          Jóember, guglizd már meg azt a szót, hogy autentikus. Ugyanis ezt ígérték az interjúban.

          Igen, változtatni fognak a játékon, a "motrotető" alatt, azaz nem a régi fostalicska motort kapod a 13 éves battlenet kóddal meg 15 éves szerverparkkal.

          Innetől meg csak ismételni tudom magam, ha dual talentet meg dungeon summont akarsz irány retail, annak semmi köze vanillához. De hisztériázz csak nyugodtan tovább már most, mint írtam előre tudták hogy a hozzád hasolók azonnal kimásznak a barlangból, nem vagy meglepetés

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            Sztem hisztizni te hisztizel itt... én csak ötletelek, mivel lehetne úgy jobbá tenni a vanilát, hogy az ne csak szűk rétegnek és ne csak pár hétig legyen amolyan kipróbálom megint aztán áh, ez szívás, hagyjuk ezt, nem kell ez... a blizzardnál is valószínűleg agyalnak rajta, mert feleslegesen ők sem szeretnek beleölni egy csomó melót, hosszabb távon gondolkodnak ők is... a nostalriusos srácok bizos hogy ebben sokat segítenek nekik, saját tapasztalataikkal is.

            nekem fapadosan is jó az egész, alig várom, de egyáltalán nem venném rossz néven, ha csiszolnak rajta egy picit... én azt sem bánnám, ha a újabb grafikai motort tesznek alá, és emiatt szebb lenne az egész, annak ellenére hoyg hát az mégse a vanilla az egy-az-egyben... a külcsin és kezelhetőség minőségén sztem nem bűn javítani (emrt eleve addonokat használt a többség e célból, miért ne lehetne azt megspórolni?). A többin nem szabad csak.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bruhh

    Kirázott a hideg mikor visszapörgették az összes cinematicot a Classic bejelentésekor. Legszívesebben már holnap kezdeném.:) De mivel szó sem esett róla a WoW-os whats next panelen, ezért gondolom sokára lesz ez kész sajnos. 🙁
    Redditen egyébként a Classic bejelentés postja 52.4ezer, az új kieg 11.2ezer upvoteon áll, és még hogy nem akarjuk igazából.. 😀

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Tibor Sipos

      Fenét nem akarják.
      A baj csak az hogy sokan azt akarják hogy midnenki más is akarja, és aki nem az hülye.
      Ebből van a vita.

      A twink systemre is ment a rinya, mégis ott van a játékban.
      Classic-ra remélem lesz 2-3 új szerver és kész és nem nyúznak le egy extra fizetéssel senkit.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

        Akármennyire és tinikorom jelentős részét tette ki a vanilla WoW, egyáltalán nem sírom vissza. Akkor sem tenném, ha lenne annyi időm rá mostanában, mint anno volt. Egyszerűen kényelmesebb a jelenlegi gameplay.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Bandeetos

    Anno az egyik legacy server-es posztba irtam, hogy a büdös életbe nem lesz semmi ebből (nem azért mert nem akartam, csak sosem gondoltam volna)... Tévedtem és nagyon örülök neki.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • OldUser

    Csak a barrens chatet ne hozzák vissza.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Jazoo

    Az eredeti Naxxramas-os szintig jó lenne eljutni, de persze nem azonnal ráönteni az emberekre. Jöhetnek szép lassan a raidek, de azért MC-ben és BWL-ben kicsit, na jó nem kicsit, igazíthatnának a drop mechanizmuson. Emlékszem hogy 2 év után is csak kb. a fél set esett ki druidaként, de egy hunter meg két hét alatt fullra öltözött. Cenarion Bracer esett minden héten. Ja és a T0,5 set dropnál is elférne némi igazítás.

    Buildből talán az 1.7 környékén volt valami nagyobb class-talentfa update ami úgy nagyjából rendbe tett dolgokat.

    Ne legyen AQ kapunyitási farm, vagy max. 1 hónapos pls.

    Mindig Ally-s voltam/leszek, de ha ez elindul itt Tau Druid vagy Sámán leszek az tuti.

    Arra nem emlészek, hogy az Emerald Sárkányok mikor jöttek, de az is tuti volt. Kazzak és Azuregos is spawnolhatna kicsit gyakrabban.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ouroboros

    Játszanék ilyet a mai karaktermodellekkel, és ahol van, ott frissített grafikával. A régi grafikával nekem már játszhatatlan lenne.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Az interjúból nekem az jött le, hogy csak az ötlet van meg, meg az akarat. Nulla konkrétumot mondtak róla, csak a tényt közölték, hogy lesz. Szóval engedtessék meg nekem, hogy egyelőre ennél többet ne lássak bele. Bocsika!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑