WARCRAFT world-of-warcraft-classic

Készült 2017. november 18. | írta Astonkacser

82

Ilyen lesz a Wow Classic Vol.1.

Nem, még semmit nem tudni róla, a cím direkt félrevezető (bruhaha). Viszont a két napja közzétett kérdőívet 33.993 kitöltő után lezárták és az eredményeket meg is lehet nézni. Ezek alapján elgondolkoztam azon, milyen is lenne most a Wow Classic, ha a Blizzard 100%-ig a játékosok válaszai alapján üzemelné be az első ilyen szervereket.

Minden egyes pontnál kigyűjtöttem, hogy melyik válasz nyert. Hozzá kell még tenni, hogy a kérdés úgy szól a legtöbbnél, hogy “Szeretnéd-e, hogy a szerver indulásakor legyen XY?”, illetve vannak olyan kérdések, hogy “Legyen-e” valami úgy általában a Classic Wowban.

Lássuk:

A szavazás alapján a Classic Wowban induláskor

  • Lesz Maraudon
  • Nem lesz Dire Maul
  • Nem lesz Azuregos, sem Lord Kazzak
  • Lesz Gurubashi Arena
  • Lesz Warsong Gulch és Alterac Valley
  • Nem lesz Blackwing Lair
  • Nem lesz Darkmoon Fair
  • Nem lesz Zul’Gurub
  • Lesz Arathi Basin
  • Lesz Stranglethorn Fishing Extravaganza
  • Nem lesz Dragons of Nightmare
  • Nem lesz AQ40 sem AQ20
  • A War Effort egyszeri esemény lesz
  • Nem lesz Naxrammas
  • Lesznek cross-realm battlegroundok (mondjuk itt ez a válasz csak 50.3%-al nyert)
  • Nem lesz aréna rendszer
  • Lesznek dishonorable killek
  • Nem lesz world pvp extra jutalom
  • UBRS 10 emberes lesz
  • Stratholme és Scholomance 5 emberes lesz
  • Lesznek majd Classic Expansionok később (tehát indulni fog TBC szerver, WOTLK szerver, stb.)
  • Ezek a Classic Expansionok viszont nem fogják feljebb vinni a max szintet 60-nál (???? WTF ????)
  • Ezek a Classic Expansionok nem fognak új kontinenseket hozni a játékba, hanem hozzácsatolják a területeket az meglévőkhöz (WTF 2.0)
  • Azeroth és Eastern Kingdom nem elérhető területei később elérhetőek lesznek
  • Lesznek olyan raidek amik a vanillában tervben voltak de sosem implementálták őket (Grim Batol, Uldum, Hyjal, etc)
  • Ezekben az új instákban maximum Naxxramas szintű cuccok fognak esni
  • Ha lesznek TBC szerverek, azokra majd át lehet másolni a már meglévő karaktereidet
  • A karakter talentek egy későbbi balanszoltabb verziói lesznek benne
  • Lesznek a régi patchekhez képést új balansz változások is
  • Lesz új klassz kifejezetten a 40 fős raidek tankolására (ez is csak 50.8%-al nyert)
  • Lesznek Battlemasterek és nem kell a BG-hez futni a bejelentkezésért
  • Nem lesz dual specialization
  • Viszont lesz Guild Bank ami vanillában sosem volt (51.9%)
  • Nem lesz nagyobb személyes bank, így kénytelenek leszünk altokat használni erre (jó öreg “bank karik”)
  • A respeccelés költsége minden alkalommal nőni fog, nem lesz limitje (OMG)
  • Nem lesznek flying mountok (95.4%) 😀
  • Nem lesz dungeon finder (88.8%)
  • Nem lesz raid finder (93.3%)
  • Nem lesz meeting stone teleportálással
  • Lesz minden fővárosban aukciós ház, nem csak Orgrimmarban és Iron Forgeban
  • Az aukciós házak viszont linkelve lesznek frakciónként (82%)
  • Nem lesznek új repülési utak
  • A repülési pontok viszont össze lesznek kötve
  • 40-es szinttől lehet nem epik mountot venni
  • Lesz auto loot
  • Lesz dungeon timer
  • Molten Coret el lehet érni az ablakból is nem csak Blackrock Depthsen keresztül
  • Nem lesz wall-walking
  • Battlegroundokon sem lesz wall-walking
  • Clothért cserébe lehet majd reput venni
  • Lesznek időjárás effektek (93%)
  • A fejlődés 1x-es lesz (91.3%)
  • Nem lesz lehetőség gyorsabb fejlődésre extra 15 dollárért per hó (95.9%)
  • Lesz új grafika de alapból a régi lesz bekapcsolva
  • A belátható terület nagyságát lehet majd növelni
Tetszik(16)Nem tetszik(4)


  • Jazoo

    Gondolom a válaszok alapján próbálnak keresni egy kompromisszumos megoldást és nem állnak neki fejleszteni egy kevert verziót. Szvsz jobban teszik, ha valahol az EU start közeli patch-el indítanak és kicsit gyorsabban jönnek a content patchek mint eredetileg. A játék fejlődése is az élmény része, szóval nem kell azonnal behozni az összes BG-t, meg instát.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tibor Sipos

    Tény h 100% eredetit csinálni őrültség lenne. Pár quality of life feature azért elengedhetetlen.

    AH minden fővárosba azért nem árt. Tudom hogy az beutzni a világot is a játék része, de azért bőven elég ha ThunderBluffból repül az ember nem pedig OG-ból.
    Összekötött AH? Most képzelem hogy utazgatni a két az össze város között csak h találj egy tárgyat jó áron... kicsit tényleg extrém.

    Azt értem h LFG-t nem akarnak. De hogy a summstone-t is kivenni? Warlock idézést azért megengedné a kommuna? Vagy épp ez a lényeg?

    A bug javítások azért kellenek. Vagy most tényleg azon akar valaki szórakozni hogy újraéljék a híres Corrupted blood incidenst? Vagy world bossokat kiteolni fővárosba? Csak hogy pár híreset említsek. Mert tuti hogy valaki azon fog szóürakozni h végignézi a patchnote history-t és exploitol.

    Class balanszok is kellenek. Mert ok hogy vannak ikonikus szerepek a játékban, de az TBC-ben jött be hogy a kasztok relevánsak lettek, nem pedig tank = warrior. Főleg hogy allinak 3, hordának 2 tank spece van.
    Bár úgy tudom hogy a tört szervereken bizonyították hogy minden spec életképes. Csak vanilla időben az emberek előítéletesebbek is voltak.

    Illetve ha már class balansz: warrior - Indalamar csak hogy említsek egyet...

    Én szeretném a classic hangulatot de nem magát a classicot.
    Az hogy a játék mmorpg volt, amiben élhettél. Gondolom h nem egészséges ez sem, mert sokaknak menekülés volt a WoW, de az amivé vált a wow azért elég durva: miszerint az open world inkább egy lobby már és olyan mint egy vidámpark.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Höri

      a summstone csak bc-ben jött be, vanillában nem volt.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • warruth

        Ez az, hogy a vanillában is már ott volt, mint "meeting stone", és tényleg a világon semmi funkciója nem volt, csak jelezte, hogy ott van egy dungeon a közelben. Minden esetre én is nagyon meglepődtem, amikor először megláttam Stockades előtt, és nem tudtam vele mit kezdeni, mert baromira nem illett bele a környezetébe.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Csaba Nagy

          ha useoltad, betett az insta LFG channeljere es tudtal csapatot keresni (irasban)

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Höri

          volt funkciója. anno azon a kövön kellett "bejelentkezni" a dungeonba. aztán kivették, és simán besétáltál. majd jött a 2.0, és akkor lett summoning stone.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Sly90

    Vicces, mikor ment a Vanilla sírás és kommentháború többször leírtam, hogy milyen király lenne (vagy lett volna) ha nem emelnék a max szintet, maradt volna minden 60 on az új zónákhoz felvezető quest kellene és az új raidekhez is valami resistance gear stb és a loot leginkább az itemek skinjéről szólna (mert transmog amúgy sincs), így az összes létező raid és zóna játszható lenne még ma is. Erre az ötletre mindig lehurrogott valaki erre tessék a szavazás alapján még esély is van rá, hogy megcsinálják.

    A summon stone-t és a dual speccet nem igazán értem az tényleg hasznos lenne és nem rontana a játékélményen. Dual speccre tennék valami hosszú küldetéssorozatot és még akkor is jogos lenne ha csak a Tank/Healer kasztoknak lenne rá lehetősége a farmolás miatt.

    Nagyon, nagyon remélem, hogy pvp ben a régi honor rendszer lesz a rankokkal és nem aréna, rating, meg pár meccs után kivehető set itemek lesznek. Újra ki akarom ütni a high warlordot bár időm nincs rá de valahogy megoldom 😀

    Egyébként ahogy olvastam nagyjából az eredeti dolgok lennének a kérdőív alapján, szóval király!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Cathfaern

      Tudom kövezés lesz a vége, de szerintem a dual spec helyett sokkal jobb lenne, ha belenyúlnának a tank / heal specekbe, hogy valamennyire el tudjanak boldogulni solo pve a saját specükön is (kb. mint most Legionben, de talán még annál is lehetnek erősebbek). Nyilván a DPS specek legyenek sokkal hatékonyabbak náluk, tehát ha valaki nekiáll direktbe farmolni, akkor ég és föld legyen a különbség (ami totál fair, mert heal / tank specen meg groupot találni ég és föld különbség), de simán questelni, 1-1 mobot leverni hasonlóan tudjanak. És akkor nem kell dual spec.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Csaba Nagy

        de ez miert jobb a dual specnel egyebkent? ezzel lenne extra melo, balanszolni kene, azt meg csak atportolnak es kesz...
        (de vanillaert megy a rinya, ne legyen egyik sem :P)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Cathfaern

          Mert dual speccel megszűnt az, hogy "XY prot warrior", "ZP resto shaman", és szerintem ez jobban hozzátartozott a vanilla feelinghez, mint az hogy egy healer semmit se tudott instán kívül csinálni.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dániel Balázs

            A dual talent kivenné az egyik legnagyobb goldsinket a játékból, amelynek hiánya elinflálná a server economyt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Nem dual talent kellene, hanem egyes classoknak olcsóbbá tenni a retalentet, pl. priest, warrior, shaman, stb., míg dps-eknek maradhatna az eredeti ár. Maga a talent váltás addonokkal már kényelmessé tehető.
            Így egy tank vagy healer is ki tudná farmolni magának a raidhez szükséges consumable cuccokat, a dps-ek viszont továbbra sem váltogatnák random a talentjeiket.
            A fő probléma a vanilla talent rendszerrel, hogy rendszeres guild raidben már nincs a tanknak és a healernek extra előnye az instába kerülésre mint szintezéskor, viszont vannak extra költségei, amit sokkal nehezebben tud healer vagy tank speccel kifarmolni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • hapci

    Hjaj.. eddig is nagy problémám volt, de ezután is az marad.. hogy lesz erre időm? hogy lesz 2 wow-ra időm?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Sly90

      Én simán elképzelhetőnek tartom, hogy ha bejön a Vanilla projekt akkor a rá következő kiegre összefésülik a kettőt valahogy mivel írták, hogy fejlesztenének új raideket valamint szintemelkedés nélkül bejönne a többi már "lejárt" content. Ezzel viszont megszűnne a "belogolok 1 gyors lfr re aztán cső" féle casual játékstílus szóval erre is ki kellene találni valamit, hogy reward meg loot nincs de legalább látod a raidet amire nincs elég időd vagy skilled...

      Vanillába is lehet casualkodni és szerintem izgalmasabb mint most LFR meg napi küldik kiütése...

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • James Gastovski

    a jo kis bg bejaratnal levo gangbang akkor elmarad....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • gobrats

    azért azt tegyük hozzá hogy ezt a kérdőivet nem a blizzard irta, hanem csak egy reddites rajongó, szimplán eléggé fel lett kapva, ezért is állitotta le 34 ezer szavazat körül. annyi blizzard kommentet találtam hozzá hogy tudnak róla, nyugodtan inditson bárki kérdőiveket, megnézik és eljuttatják a fejlesztőkhöz - akiket amúgy még keresnek a projektre. az expansionöket meg az én értelmezésemben nem úgy értette, hogy a BC-t és WotLK-t is megcsinálnák, hanem kifejezetten a classichoz fejlesszenek kiegészitéseket, pl a területek amiket eddig nem lehetett bejárni, vagy dungeonök amiket terveztek, de nem/később valósultak meg, és akkor a 60as szintcap se hangzik akkora WTF-nek. meg volt egy kérdés arra is hogy ha esetleg lenne BC server arra átlehessen-e másolni a classicos karaktereket.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • warruth

    Kíváncsi vagyok véleményetekre.
    Habár én is nagy vanilla rajongó vagyok, természetesen én is sok később megjelenő változtatást látnék szívesen vanilla környezetben, mint a dual talent (hogy tankok, healerek ne legyene hátrányba pl farmolás/solo content szempontjából); debuff limit megszüntetése, aminek annak idején technológia okai vannak, és ezek természetesen ma már rég nem állnak fent úgyhogy nincs is rá szükség; további class balance, hogy a hátrányban lévő specek is kapjanak létjogosultságot, és ezáltal is színesebb, változatosabb legyen a játék.
    Van azonban egy szempont, amit eddig még sehol nem láttam felmerülni, engem viszont nagyon piszkál a dolog, ez pedig nem más, mint a konstans (független) értékek bizonyos skillekben. Sok képesség hatékonysága weapon damage-től, AP-tól vagy heal/spell damage bonustól függ, sok másik viszont egyáltalán nem. Nem gáz hogy a full Naxx-gearű karakter esetén ugyan annyit sebez az Eviscerate, Rupture, Rip, Swipe, Thuderclap, Rake, Ferocious bite, Revenge, Rend Execute, Serpent sting, Shield slam etc, mint egy 58-60-as zöld szintező felszerelésű karakeré?
    Annak idején warlockot játszottam, és még fájdalmasabb volt, hogy a démonok nemhogy lvl 60-on, de már 50-től tréfa kategóriájúnak számítottak és nem tudták betölteni a korábbi funkciójukat (a hunter petekkel egy fokkal jobb a helyzet, de az sem az igazi). 60-as szinten a démont vagy elsacrafice-olod, vagy impet használsz, de azt is csak azért, hogy ne csináljon semmit, csak phase shiftben staminát adjon - ami szintén egy független érték.
    Ahogy haladsz előre a kontentben, a bossok erősödnek, a többi képesség is többé-kevésbé arányosan erősödik hozzájuk, ezek meg háttérbe szorulnak, és csökkentik a lehetőségek skáláját. Ez csak engem zavar a vanilla rendszerben?
    Mit gondoltok?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szolo

      Hát nem minden class volt meg vanillában, de hogy a hunter pet és a warlock demon bőven vállalható volt 60-on is, az biztos.
      Persze olyan nem volt, mint most, hogy egy Felguard vagy egy Ferocity pet simán betankolja az Argus rare elite mobokat is, de egy tenacity pet, vagy egy voidwalker bőven tisztességesen tankolta a hagyományos mobokat kint a 60-as területeken.
      Persze megint csak nem minimum 5-össével húzás esetén, ahogy jelenleg működik.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Benedek Bálint

    Szerintem attól, hogy kicsit modernizálják azzal nincs semmi gond. Engem pont az zavar jelenleg a WoW-ban, hogy annyi dolgot lehet csinálni, hogy már nem is tudom mit csináljak. Mindenki ugyan olyan cuccokba rohangál... (Tudom, hogy nem teljesen így van.) A statoktól meg teljesen ki vagyok akadva, hogy őszinte legyek... Nekem hiányzik az ami a classic-ba volt.

    Remélem hamarosan kapunk hivatalos információkat és persze, hogy mikor lehet majd nyomni. 😀 Ott leszek a start-nál az már biztos. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Phoenix

      Szerintem pont ez a vanilla varázsa, hogy egy-egy kék cuccért is keményen szívni kellett, az epic cuccokban feszítő emberek még csoda számba mentek az elején. Emlékszem, vigyorogva meséltem guild chaten, hogy T2es healer van scholoban... Meg irigykedtünk az első epic mountokra, mennyivel gyorsabb volt. Pláne carrot on a stick, mithril spurs, és enchant 🙂
      A classic az classic, NEM kell renoválni, könnyíteni, nem lesz olyan, nem kell elnyáladzani a puhányok miatt. A varázsa a kemény munka gyümölcse volt, akár PVP, akár PVE szinten. Amikor rettegtél az elit moboktól, mert széttaposták a fejed, mint ahogy 3 vagy több mob szóló is keveseknek ment.

      Kérjük az elejétől, de nem bánom, ha TBC helyett Grim Batol meg a többi 60as content jön inkább Naxx után.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Iblys

    Szerintem felesleges ezen agyalni hogy milyen legyen a classic. Benne van a nevében: classic. Ha bármit átállítgatnak, beleraknak akkor az már nem az eredeti játék. Az olyan dolgok amik késöbb megjelentek mint a battlemasterek a városban még határeset, de pl a classok állítgatása már nagyon nem.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • CRA

      Csak az a kérdés, hogy a patch 1.1 és a patch 1.12 között melyik az "igazi" classic wow?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Setike9000

      nem vagyok biztos benne, hogy az endgame content, a targyak kinezete, helyek neve, stb adtak volna kizarolag a Vanilla feelt. Valamelyik korai dev nyilatkozott errol es megfogott engem is, amit mondott. A kozosseg-hangulatban (es persze a nem face-rollolhatosagban) volt a Vanilla flash. Tudtad, hogy melyik gyökér a Predxd (haller loller), vagy ha Reckless Mortals tagot láttál, akkor jobb ha skerazol, stb.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Whisper

    2 handed weapon és fury a Shamannak a többit úgy kombinálják ahogy akarják nem érdekel!!! ;-P

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • warruth

      flurry?
      amúgy az elemental sokkal mókásabb ^^

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Csak vanillában az elemental shaman nem kihasználható.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • warruth

          PvP-ben azért elég hatékony

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Jogos PvP-ben nem rossz valóban túlzottan PvE-ben gondolkodok 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Vanilla PvP-ben egy dolog számított, és az a gear. Ezen kellene változtatniuk, ha értelmes PvP-t akarnak.

            Persze azonos felszerelésnél a skill döntött, de AQ-tól kezdve még a HW/GM epic set is kevés volt egy raider ellen, aki az AQ epic miatt 1,5 tier előnyben volt, mert PvP epic csak MC és BWL közé volt belőve.

            Ebből a szempontból jók voltak az egyre erősödő PvP Season epicek, amik BC-től bejöttek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Tibor Sipos

          Azért valahol olvastam/láttam hogy retail szerveren az emberek egyszerűen előítéletesek és garantált sikert akartak, és...

          Omg! Vanillában nem mscore-t kértek hanem konkrétan specet!

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Whisper

            Eredeti shaman 2 kezes volt szóval Én csak ezért kérem.!!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          A vanilla pve-ben jó pár spec életképtelen, de azok közül pár legalább pvp-ben használható. Egyes specek, pl. arcane mage pedig teljesen használhatatlanok, azért van benne, hogy meglegyen a 3 spec, meg az arcane tree elején van pár talent, amit a frost és a fire is használni tud.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Whisper

        Figy. mitn ezerszer írtam már Vanilla óta shamanozom. BC ót arestozom mert elvették a 2 handed weapont. Engem csak ez érdekel ,hogy az legyen vanilalban a többi nem izgat ;-P

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Krisa

    Mi az a wall walking?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Iblys

      A legtöbb textúrára ha nem pontosan függőleges volt, fel lehetett ugrálni ha tudtad hogy kell,így fel tudtál mászni olyan helyekre, be tudtál jutni zónákba ahova nem kellett volna. Én így jártam még vanillában caverns of timeban, hyjalban, + beugráltunk a nem instázott ZG-be és AQ20ba. Hyjalbol konkrétan egy GM kért meg ha végeztünk a bámészkodással akkor gyorsan spurizzunk kifele és ne is nagyon menjünk vissza ha jót akarunk.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Dezső Drózdi

        Imádtam Cata előtt felfedezni a világ lezárt részeit, főleg privát szervereken, ahol mindenféle NPC-ket pakoltak le az ilyen helyekre. Haverokkal bebuggolni Azsharába egy elsülyedt templomba vagy OG falaira/alá mászni a legjobb WoWos emlékeim közé tartoznak. Azt sajnálom csak, hogy GM szigetre nem jutottam el csak fun szervereken.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Kerecsen Levente

      Egyszer Azsharából felugráltam mage-el OG fölé, slow fall a BG-s házra, vittem haverom paláját és pompyro-val lőttem ki a low lvl karikat, akik szaladtak ki. Alám gyűlt egész OG, néha kinéztem és közéjük eresztettem egy pompyro-t. Vicces volt látni, hogy mindenki kezdi a kasztolást, a hunterek töltik be a puskáikat, húzzák fel a nyilaikat, én meg visszabújtam... 😀 Kb fél órán át szórakoztam ezzel, amikor hirtelen közöttük kötöttem ki. Nézek, mi a fasz?! Persze mint egy bunyós filmben mindenki rámugrott. A szellemem SW temetőben kötött ki. Rám írt a GM, hogy vicces gyerek vagyok, de többet ne csináljam meg... 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Dagimaczi

        Az valami tört szerver lehetett, ugyanis hivataloson az állásukkal játszanak, ha ez megtörténik.
        Vanillában gyakorlatilag általános volt / rendszeresen csinálták, hogy IF ben egy erkélyre bementek, és onnan vadászták a népet.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Kerecsen Levente

          Lightbringer 2007-2008 körül, hivatalos szerver.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        Ez melyik szerver volt? Mert hogy kronoson és lightshope-on napi rendszerességgel megy az ilyen expoitolás és ott az a hivatalos álláspont, hogy szabad csinálni, mert hogy az ellenfél is elméletileg feljuthat ugyanazon a módon a tetőre, ahogy Te.
        A szerver szabályzatok ugyan tiltják a módszeres és szisztematikus safespot-gankelést, aminek már nem a fun a lényege, hanem csak a nettó trollkodás (pl. ha több órán át folyamatosan kiirtod a questgivereket), de a gyakorlatban nem szoktak a GMek beavatkozni mondván, hogy oldják meg a játékosok egymás között.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Kerecsen Levente

          Lightbringer kb 2008-ban.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

    Ez a nem lesz DireMaul, de lesz AV, ez meg hogy? Az AV nem később jött mint a DireMaul?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

      De, később jött ki. Csak AV-t valamiért szeretik az emberek (amíg nem kell egyszer végigülniük a 10-12 órát, aztán sohatöbbet nem néznek felé), Dire Mault meg csak a warlockok.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        Dire Maul is népszerű, amíg ki nem jönnek a ZG kék setek, mert egy csomó pre-raid cucc csak onnan szerezhető. +lvl7 mage víz.
        Azért lenne jó, ha folyamatos updattel jönne a tartalom, mert ahogy az új insták bekerülnek a játékba, úgy avulnak el a korábbiak, ha tehát egyszerre kerül be az összes, akkor egy csomó helyre nem érdemes menni vagy nem találni csapatot hozzá.
        Ha viszont szakaszosan adják hozzá az instákat, akkor az aktuális legjobb pre-raid cuccok miatt folyamatosan farmolják őket lvl60-on is.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • http://frostshock.eu/ Khas Dylar FS

    Nekem már csak az a kérdésem, hogy ebből a 33.993 főnyi jómunkásember kitöltő kollégából hányan lennének ténylegesen és rendszeresen fizetni az annyira imádott Classic WoW-ért.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • majk

      és ez itt az igazi kérdés. eszméletlen hogy a gamer társadalom mennyire elszemtelenedett, hálátlan, trollkodik és semmi az égvilágon nem jó nekik. érdemes megnézni a battlefront 2 során miféle hadjárat indult, de előtte az Andromédát is lényegében a hiszti nyírta ki. én nem töltöttem ki a kérdőívet, mert nem hiszem, hogy érdekelne. viszont elhiheted hogy ennek a 34k embernek a töredéke fog/akar ténylegesen classic wowozni

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Benedek Bálint

        A helyzet az, hogy a Blizzard ennek ellenére úgy döntött, hogy érdemes a dologgal foglalkozni. Valószinüleg az lehet az oka, hogy rengetegen játszottak classic WoW-al tört szervereken.

        Én sem töltöttem ki a kérdőivet, mert nem is tudtam, hogy létezik. Már lassan 3 éve nem is nyultam a WoW-hoz, de a Classic-ra biztosan benevezek, ahogy több barátom is mondta már, hogy akkor újra játszani fog.

        Úgy gondolom meg fogja találni a célközönségét és hozni fogja a profitot a Blizzard-nak.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • majk

          ebben biztos vagyok és remélem be is adja! csak szerettem volna kinyilatkoztatni, hogy van egy gyökér réteg 😀

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Benedek Bálint

            Hát igen ezzel egyetértek... Nagyon remélem, hogy nem az lesz, hogy elkezdenek sírni és csinálnak egy olyan Classic WoW-ot, ami nem is az... Akik meg sírnak, hogy ilyen legyen nem fognak játszani... Akik meg szeretnék a Classic élményt azok megint hoppon maradnak és nem fognak játszani...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Makk

          És fognak is játszani, ha lesz retail, ami a tört szervereken volt az semmi lesz ahhoz képest, ami majd retail-en lesz. Nekem rengeteg ismerősöm nem kezdett bele pl a Nostalriusba, mert á nem retail meg végén leállítják, ilyesmi (amiben mondjuk igazuk is volt), ha jön a retail jönnek többen is. (Úgy hiszem, hogy nem csak az én ismerőseim vannak ám így)

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Benedek Bálint

            Lehet ideje lenne elkezdeni szervezkedni, hogy a magyarok egy szerverre jöjjenek. (Bár nem tudom mennyi lesz.) Meg akkor már egy klán se lenne rossz. Vélemény?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Na most azt hiszem ez elég rosszul fog hangzani, de nekem nagyon rossz a tapasztalatom magyarokkal játszani, ha sokan vannak egy helyen (ez guildre is igaz)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Bangyi

        Szemtelen gamer társadalom végre kiáll a gambling ellen... Ideje volt. Remélem be is fogják tiltani a fenébe, mert régen ezeket a cosmetic dolgokat kötötték valamihez, valamit elértél a játékban. Pl COD prestige bannerek és a többi, vagy egy challange megcsinálása amiért kaptál titlét vagy bármit. Ma már ezeket szerencsejátékkal szerzed... Az egész gaming társadalom rákfenéje a lootbox és az early access. A legnagyobb szégyen hogy egy early access """esport""" rdy game bezsebelt egy csomó díjat.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • majk

          jó ebben is van igazság!a lootboxokat nyugodtan betilthatják, meg legyenek igényesek a játékok, ne adjunk félkész szarokra pénzt. viszont azért játékokat ne tegyünk már tönkre a féktelen hisztivel. a mobák játszhatatlanok a community miatt pl, a Mass Effect sorozatot is hiszti tette tönkre, pedig nem volt rossz játék az új része sem. ezek miatt szerintem a WoW Classic is simán veszélyben van a lehetetlen elvárások miatt. nem véletlen, hogy a sokak által várt Half Life 3 sem készül el, mert tudják, hogy úgy sem felelne meg az irreális kritériumoknak

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Bangyi

            Ha MOBA-nak tekinthetjük a battlerite-ot is, akkor az pl játszható. MOBA-k közül a LOL tényleg hulladék, HOTS nem volt vészes amikor játszottam, DOTA-hoz meg szimplán nincs türelmem, de igazából miért szar a community? Mert szar a matchmaking system, mert összedob olyanokkal, akik bemákolták a placementeket és a többi, sok ilyen van, de lehet csak rossz napja van, baromi nehéz jól felépített MM systemet csinálni. (nem mintha láttam volna eddig jót).
            A mass effectnél azért azok az arc animációk, bugok és társai horribilisek voltak egy AAA teamtől, ráadásul egy olyan játékban, ahol azért ezek az elemek fontos tényezői a játéknak.
            Pont tegnap beszéltem ismerőssel, hogy ez lesz blizz életének legnagyobb kihívása, mert tényleg a HL3 effektus van kb, mert irreális elvárások vannak. Legyen copy/pasta? Rakjunk új dolgokat? Eszméletlenül nehéz, de ha szednek össze régi motorosokat és új embereket és úgy hozzák ki, hogy a HC vanilla arcok se húzzák a szájukat, de a casual pistike is befizet rá, akkor nyertek. Irreális kritériumok, de a blizz vállalta, ezért is kb 2-3 év mire lesz, mert nem csak megcsinálni sok idő, hanem tesztelni és a visszajelzéseket nézi és reagálni. Személy szerint kíváncsi leszek és talán vissza is néznék, de hülye lenne a blizz kb pár ezer HC vanilla fannak csinálni az egészet. (nem éri meg és ők is pénzből élnek). Szóval remélem azért nem lesz full hc vanilla, hanem pl summon követ lehet használni, meg balance, dual talent vagy ne kérjen abszolút pénzt a talent resetre vagy legyen napi 1 ingyen reset, bármi csak az ilyen gyerekbetegségeket és butaságokat vegyék ki.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • majk

            támogatom, hogy ne legyenek bugok, meg alfa/béta állapotú játékok a megjelenés napján AAA címeknél. viszont nagyon átestek a ló túloldalára. itt van pl. a battlefront 2. a valaha volt legnagyobb hisztihadjárat, boldog-boldogtalan aláírta a petíciót, pedig egyáltalán nem vészes a helyzet. ráadásul az aláírok nagy százaléka úgy fikázta, hogy valójában fingja sincs az egészről mert egy percet nem tervezett játszani a játékkal. én erre gondolok, hogy ez ugyanolyan káros, mint az hogy madárnak néznek a készítők. jó dolog, hogy kiállunk a szar ellen, csak ne essünk túlzásokba és ne tegyünk tönkre olyat is ami nem érdemelné meg, azért mert divat héterkedni.
            és engem bár nem érdekel annyira a vanila, szurkolok, hogy jól süljön el!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Bangyi

            Bocsáss meg, de az ha valaki a játék árán felül belefektet pénzt és előnye van az nagyon nem frankó. Ha pl grinddal (CSAK grinddal) kb 5-10%-al mondjuk erősebb a fegyvere, akkor azt mondom talán ok, igen ő beleölt 100 órát és kinyitotta az XY class weapont vagy bármit, de az hogy fogom magam és veszek nagy pénzekért ládákat és 20-30%-al erősebb/kevesebb CD vagyok a többieknél az nagyon nem jó és ennek a részének érthető a hisztije. Ez a botrány és felháborodás kellett hogy végre a nem játékosok is fellépnének ez ellen a gambling ellen. (lásd Belgium, aki EU bíróságra is vinné ezt). Overwatch szintű lootbox-al nincs annyira bajom. (bár van azzal is), de azoknál ha kapom is a duplicatet, azért kapok in-game currency-t amiből meg tudom venni. Megérdemelte az EA, kellett nekik ez a pofon hogy annyira még sem hülyék a "gamerek", de ettől független gondolom a sales-eken nem buktak annyit. Most majd az újracsinált micro tranzakcióval majd ők lesznek a "hős EA" aki meghallgatta a vásárlóit és minden megy tovább.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • majk

            azzal hogy ládákat veszel nem leszel erősebb. minden feloldható játékkal is. ha valaki vesz ládát gyorsabban tud craftolni de ennyi, ráadásul irreálisan sok pénzt kell ráköltenie. itt is van duplikáció amiért kreditet kapsz. a fegyverekhez semmi nem kell, csak kill az előtte levő fegyverrel. játszani kell és minden megvan, ráadásul az árakat is csökkentették. látod te is elítéled pedig fingod sincs (már bocsánat)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • pepipapa

            Kepben vagy..ja, nem

            https://www.youtube.com/watch?v=ne4CnyNW9O4

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • majk

            én játszok vele, és semmilyen hátrányt nem érzek, egész szépen haladok. kell vele játszani, hogy unlockolj dolgokat, de ez miért gond? ráadásul árakat is csökkentettek és jelenleg nem tudsz pénzért venni amúgy semmit, mert kikapcsolták

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • pepipapa

            Most komolyan nem tudom, hogy sirjak vagy nevessek....A video (meg ezen kivul meg vagy 1 millio, youtubeon van beloluk szarasig) a betabol van...azota csomo dolog tortent, de nyilvan az "ignorance is bliss" elvet kovetve ezeket magasrol leszarod...Itt 1 osszefoglalo kulfoldiul, hogy mi es miert is tortent https://www.gamespot.com/articles/star-wars-battlefront-2s-loot-box-controversy-expl/1100-6455155/
            Magyaran azert nem erzel semmit MOST, mert ezek a budos suttyok kiharcoltak neked....

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • majk

            látom, borzalmasan heves érzelmeket váltott ki ez az egész olyan emberekből akik gondolom 1 percet nem játszottak vele. akkor röviden leírom, hogy kb. mi a személyes tapasztalatom 20 óra játék után: egy egészen elképesztően gyönyörű játékot látunk sw köntösben, autentikus hangok, helyszínek, hősök, járművek. egy zseniális élmény minden perce. a fegyverek, amik igazán befolyásolják a játékmenetet, csak és kizárólag játékkal oldhatóak fel: ölj meg 500 embert a legjobb fegyverhez. a kártyák craftolhatóak, crafting materiallal, illetve nyithatóak ládából. ládát vehetsz pénzért is, ez igaz, de random, hogy mi esik belőle, van duplikáció is, az kicsit idegesítő. én sima játékkal elég sok ládát nyitottam már és szépen haladok. játék közben a teljesítményed alapján lehetsz hősökkel, meg járművekkel, tehát hiába van epik gránátod, ha szar vagy akkor sem fogsz vaderrel játszani. én mondjuk battlefield/front veteránnak számítok (:D) és rendszeresen elég jó teljesítményt érek el. persze van amikor megöl olyan akinek minden kártyája epik, de ez nem azért van, mert ő ráköltött 2000 dollárt, csak könnyebb erre fogni. ja igen, ezek a lootboxok, a DLC-ket váltották, így a játékhoz folyamatosan érkezni fognak a tartalmak ingyen(pályák,fegyverek,hősök), nekem ez így jobban tetszik, mintha vehetnénk season passt még egyszer ennyi pénzért. aki rákölt, az költsön, engem nem zavar. amúgy mire újra megnyitják a mikrotranzakciókat, addigra bőven meglesz nekem is minden, úgyhogy az sem fog zavarni : ] sőt inkább nyissák meg, mint hogy fél év múlva lekapcsolják a szervereket, mert nem éri meg fenntartani!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • pepipapa

            Felelmetes....Melyik reszet nem erted annak, hogy az altalad szidott teszterek es igazi rajongok miatt lett megvaltoztatva a rendszer..." itt van pl. a battlefront 2. a valaha volt legnagyobb hisztihadjárat, boldog-boldogtalan aláírta a petíciót, pedig egyáltalán nem vészes a helyzet. ráadásul az aláírok nagy százaléka úgy fikázta, hogy valójában fingja sincs az egészről mert egy percet nem tervezett játszani a játékkal."
            Aztan leirod, hogy penzert is veheto a dolog...ugye erted a pay to win fogalmat? Jol tippelek, hogy nem ertesz angolul? A belinkelt cikkben szepen szajbaragosan le volt irva mikor mi tortent...mi es miert valtozott...
            Amugy magasrol teszek a SW franchisera, de ki nem allhatom, amikor agyhalott hulyek mondogatjak, hogy "mindenki hulye, csak en vagyok helikopter!" es tapsikolnak, ahogy -joggal- hulyenek nezik oket.. Kb az osszes youtubeos video az open betabol van, amit nyilvanvaloan nem toltal, pedig mekkora rajongo vagy....A belinkelt videoban szepen elmagyarazzak miert szar a lootbox rendszer a crafting, a gearelodes, stb szempontjabol...bar sajna az is kulfoliul van....Nyilvan az osszes szaklap is csak beallt a huhogok moge, azert huztak le a jatekot a lootboxok miatt...

            "Prior to the game's official launch, Crystals were exclusively used to purchase loot crates for additional rewards.
            .....
            These were the purchase options during early access and prior to launch:

            $4.99 - 500 Crystals
            $9.99 - 1000 Crystals
            $19.99 - 2100 Crystals
            $39.99 - 4400 Crystals
            $99.99 - 12000 Crystals"
            Tehat meg egyszer: Azt hogy MOST milyen a jatek, azoknak koszonheted, akik voltak olyan taplo bunkok es felemeltek a hangjukat....

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • majk

            na figyu, ennek tényleg semmi értelme, mert primitív vagy. vezesd le valahogy a frusztrációdat, pl lőj párat a régi battlefront 2ben. maradjunk annyiban, hogy nekem tetszik a játék. remélem ezt fel tudod dolgozni

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Az a gáz, hogy sajnos nem létezik olyan, hogy "irreálisan sok pénzt kell ráköltenie", mert akármennyit kérnek, azt a játékosok kifizetik. Nagyon sokan. Úgy hallottam, kb. 2000 USD lenne, ha ki akarnád váltani azt az 1-2 ezer játékórányi grindot, ami az unlockokhoz szükséges. Ennyi pénzt röhögve kifizetnek játékosok egyetlen játékért. Az egész rendszer sajnos úgy van kitalálva a BF2-ben, hogy ne tudd gyorsan fejleszteni magad, a fizetős játékosok verjenek rommá, és saját bőrödön érezd azt, hogy milyen erősek az unlockok. Az AFK játékos ugyanolyan gyorsan (lassan) fejlődik, mint a szerverek legjobbjai, és eszméletlen sok idő unlockolni amit akarsz, bárhogy is igyekszel. Ez is kiverte a biztosítékot egy csomó embernél. Meg az, hogy erre a manipulatív, lehúzós rendszerre egy egyébként nagyszerű játékot építettek, ami önmagában egy félelmetes dolog. Hiába vették ki a balhé miatt átmenetileg a valós pénzzel történő ládavásárlás lehetőségét, ha az egész játék arra lett tervezve, hogy rákényszerítsen a vásárlásra. Olyan képességek vannak a játékban, amik 100% sebezhetetlenné tudnak tenni, meg jelentősen növelik a sebzésed és a HP-d, csökkentik a CD-k újratöltését, lassabban hevül túl a fegyvered, stb. Ezeket kizárólag lootboxokból lehet megszerezni. Vagy játszol hónapokig, vagy akár egy évig is, és elérhetsz arra a szintre, amivel a fizetős ellenfeled az első napon alázott. Aztán kijön két éven belül a következő rész, ami miatt minden befektetésed oda, és újra költekezhetsz. Ez gáz...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Cathfaern

            "és úgy hozzák ki, hogy a HC vanilla arcok se húzzák a szájukat, de a casual pistike is befizet rá, akkor nyertek"
            A nyilatkozatok alapján szerintem nem ez a céljük. Ez inkább egy hatalmas marketingkampány, ahol meg akarják mutatni, hogy hallgatnak a community-re (ez volt amúgy kb. az egész idei Blizzcon fő mondanivalója), és nyilván kifogják a szelet a tört szerverek vitorlájából. Plusz mellé egy kis "gaming múzeum", megőrizzenek egy olyan dolgot ami nyilván nekik is nagyon nosztalgikus. Ha emellé még sikeres is lesz és tudnak közvetlenül is pénzt (vagy legalább előfizetőket) szedni belőle? Az csak hab a tortán.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dezső Drózdi

            Legionnell is egy rakat dolgot tettek a játékba, amit a közzöség évek óta kért. ikonikus fegyverek, Emerald Nightmare, Illidan, Demonhunterök aztán az elveszett szerelmesek is megkerültek na meg Sanyi bácsi és barátai. Most is egy rakat dolgot hoznak be a játékba, amit szerettek volna az emberek, nem tudom elképzelni milyen régen áhított dolgot lehet még leprogramozni BfA utáni kiegre.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Naliviel

          Tudom elég egyéni értelmezés, de nekem a lootbox egy olyan dolog, amivel saját magam döntöm el, hogy mennyit ér meg számomra a játékbeli content. HS-ben a KFT xpac például nagyon tetszett és 4k körüli összegért vettem is arena runokat (aréna játékos lévén), mert ezt éreztem reális árnak. Előtte MSoG viszont nem jött be, nem is adtam ki rá semmit.
          Azt viszont elvárom, hogy egy AAA árkategóriás multi játéknál csak kozmetika (vagy hős) legyen a boxban, illetve f2p játéknál se legyen gusztustalanul unfair a rendszer. A Battlefront rendszere az én elképzelésemnek sok (még ha optimalizált is már) -> nem veszem meg, de nem is sírok tele minden fórumot. De hát valamit mindig utálni kell...

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • rapbandita

          Na, ha már előkerült, akkor ez most hosszú lesz! =)

          Le kell szögeznem, hogy ellene vagyok a p2w rendszernek (a kozmetikai dolgokkal viszont nincsen problémám, viszont ebben az esetben inkább a LoL rendszerét preferálom, ahol tudom, hogy mit kapok a pénzemért, ellenben pl. az Overwatch boxokkal, igaz utóbbi esetében in-game valutából is lehet vásárolni, ami jócskán árnyalja a dolgot).

          Ellene vagyok a season pass-nek (amennyiben egyértelműen és világosan látszik, hogy az alap játék egy félkész termék, ugyanakkor, ha teljes értékű kieg, dlc-t foglal magában a season pass, akkor már nem látok problémát a dologban, pl. SW:BF 1 season pass egy vicc volt, de pl. egy injustice 2 és hasonló szoftver esetén, ahol évek óta bevett eljárás pl. a kombat pakk, már nem fáj annyira a történet, hiszen teszem azt, alien, vagy hellboy nélkül is teljes értékű játékot kapok, a tini nindzsák már csak ráadás, egyéni preferencia kérdése, amihez ha kedvem van, olcsóbban is hozzá juthatok).

          Ellene vagyok a PS+ előfizetésnek (csak azért lehúznak, hogy multizhassak a mai világban, ahol szinte minden játék co-op/pvp, és csak elvétve akad egy-egy horizon zero dawn, vagy last of us, ami offline is élvezhető? fuck off, mondom én erre, de azért minden évben adnak 2-3 játékot hozzá, amivel máris megtérül a befektetés, így elnézhető ez a hozzá állás is, amíg tényleg érkezik pl. egy second son a ps+ mellé).

          Aztán ellene vagyok a havi díjas rendszernek is, lásd kézenfekvő példánkat, World of Warcraft, ugyanakkor fenn kell tartani a szervereket, be kell foltozni a foltokat, s ki tudja még mi mindenre kell költeni egy ilyen kaliberű játék esetén folyamatosan a cégnek, ezért bőven elnézzük nekik azt a havi 3-4k-t, főleg, hogy már goldból is vehető gametime.
          Aztán ellene vagyok a 14, 18, 20, 25 ezres alapjáték áraknak is, ingyen kérem a terméket!

          Lehetne még sorolni, de alapvetően mindannyian látjuk, hogy az élet nem így működik, mindenért fizetni kell, miért lenne más egy akármilyen videójátékkal kapcsolatos szolgáltatás, amit egy alapvetően profit orientált cégtől veszünk igénybe?

          A probléma ott kezdődik, amit a SW:BF2-vel most már olyan szintre emeletek, hogy nem lehet elmenni szó nélkül mellette. És most nem arról beszélek, hogy előnyhöz jut az, aki bedobja a pénzt, hanem arról, hogy irreális játékórát kell beleölnie a f2p játékosnak ugyanazért. Mert legyen 100+ óra amíg mindent unlockolok, hiszen jó a játék, játszok vele, előbb-utóbb összejön, de a BF2-nél ez 1000+ órát jelent, ami lássuk be nevetséges. Még akkor is, hacsak 3-3 star cardot akarok lecraftolni minden classra/hero-ra, nem pedig mindent kiszedni, amit csak lehet. DE! Nem szabad elfelejteni, hogy nem egy F2P játékról beszélünk, hanem kőkeményen ki kell érte csengetni már a telepítéshez is a 3A árat. Na itt van a kutya elásva.

          De látnunk kell egy hatalmas hátulütőjét is a dolognak, és emiatt az egy miatt nézem el csak és kizárólag, hogy lépten-nyomon lehúzzák az egyszeri játékost. Ez a dolog pedig a Hearthstone.

          Emberemlékezet óta tudjuk, hogyan működik a TCG/CCG. Veszek egy pakkot, random, hogy mit kapok és igyekszem azzal érvényesülni. Lehet károgni, hogy szar az egész úgy, ahogy van, akkor talán nem neked való ez a típusú játék. De mi, akik szeretjük, nagyon szomorúak lennénk, ha valamilyen szerencsejáték bizottság - ami valószínűleg (tisztelet a kivételnek), azt sem tudja, hogy eszik-e vagy isszák a warlock hero powert – miatt lehúzhatja a rolót minden online kártyajáték.

          Akkor inkább legyen 5-el kevesebb fragem BF-ben, inkább csak alap skinnel megyek dotázni és csengetek a következő Destiny 2 DLC-ért, de több millió tcg fanatikus szórakozását már nem engedhetjük veszni a süllyesztőben, csak azért, mert egy kiadó képes mindent feláldozni a rövid távú haszon szerzés érdekében.

          Most, hogy vissza olvasom, már tátom, hogy természetesen nem sikerült kilyukadnom sehova, de talán kicsit sikerült szélesítenem a horizonton. Hiszen csak egy Sith tárgyal végletekben. Egy biztos, az EA most túl messzire ment és szükség van egy paradigma váltásra, mert indokolatlanul kezdenek elszállni az árak a videójáték piacon, aminek már-már egy egész franchise is áldozatul eshet.

          Üdv és,
          HF

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • zenton

    Szerény vélemény szerint 1.12-vel lenne érdemes mennünk, onnan esetleg balance patch-ekkel, nagyjából az eredeti feature-ekkel (esetleg, ha tényleg berakják, akkor raid patch-ek?). That being said, kettő dolgot látnék pluszban:

    - néhány, olyan feature, amit szinte mindenki addonként használt, alapfunkcióként beépítve (pl druid form váltás, auto dismount, moveanything, atlasloot, mobhealth)

    - transmog

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bruhh

      Transmog, LOL
      és mégis mire transmogolnád a T1-edet? Lvl 30-as quest gearre? Ne vicceljünk már, a transmog kinyírta azta, hogy mikor megláttál egy embert full T2-ben/PvP gearben, akkor már messziről látni, hogy na ez az ember egy komoly raider vagy egyszer volt már magas rankon.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • zenton

        Megválaszoltad a kérdésed. lvl30-as quest gear-re, pvp szetre, dungeon szetre.

        Másrészt mégis hogy nyírta ki a transmog azt, hogy ha most látsz valakit PvP gear-ben, ő már egyszer volt magas rankon? Teljesen értelmetlen az érved. Főleg ha classic-ot nézem, mert ott még az sincs, hogy a T2-t kifarmolod a lvl 110-essel.
        Pont, hogy a transmognak köszönheted, hogy azok a szettek, amik egyébként a bankban csücsülnek, ott lehetnek rajtad raid / pvp közben is.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Bruhh

          Minek transmogolnád kisebb Tier-re mondjuk a T3-adat? Rank 10-es pvp gearre a Rank13-asat? 30-as quest gearre az epic cuccaidat?! 😀

          Szerencsére erről nem kell vitáznunk, mert ezt nagy valószínűséggel nem teszik majd bele a classicba. Utaltak rá, hogy csak olyan változások reálisak amik Vanillán belül történtek.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • zenton

            mert lehet az akkor és ott jobban tetszik? Live-on is Frost-on rank 10 tmog, Arcane-n rank 13. Meg mert lehet, hogy raiden is inkább a GM geart nézném vagy BG-n a magistert. Komolyan elgondolkodtam, hogy ez már nem csak trollkodás-e a részedről. 🙂

            de igen, valószínűleg nem lesz berakva, főleg induláskor.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Dagimaczi

    Jó szórakozást a népnek ezzel, és maradok a lvl 150 nél:)
    (anno az összes fellelhető küldetést megcsináltam Alli oldalon, majd egy depisebb korszakomban a Hordáéknál is (szegény Mankrik)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ben2

    A kérdések 99%-ára én is a ezeket a válaszokat adtam volna.

    Apróbb bugokat ettől függetlenül érdemes lenne már az elején javítani.
    Pl. vanillában a gyűjtögetős questeknél groupban mindenkinek jogosultsága van lootolni a quest itemet attól függetlenül, hogy az adott mob kinek a lootja. Így a tankok és melee dps-ek mindig összeszedik a healerek és a rangedek elől a quest itemeket, és nem hajlandóak újabb mobokat leölni csak a quest itemek miatt, hogy a többieknek is meglegyenek.
    Ugyanez a helyzet egyes quest itemek respawn idejével: ha valaki felvette előtted, vanillában 5 percet kell várnod, mire újra megjelenik, de ha közben valaki odapofátlankodik és hamarabb ráklikkel, akkor várhatsz megint.

    Esetleg még átvenném a tbc-ből a "looking for group" panelt, ami a tbc-ben tök jól működött, mégsem csapta agyon a játékot, mert csak a worldchat spammelését helyettesítette, nem volt cross-server és instába teleportálás.
    A másik, ami a vanilához képest jó újítás volt, az a chat interface, remélem azt implementálják a classic-ba is.

    A darnassus tigris mountokból mindenképpen meg kellene tartani a páncél nélküli 100%-os mountokat is, amik az 1.5 patchel eltűntek a játékból.

    A másik téma, ami nagyon megosztja a vanilla hívőket, az a kontrollálatlan gankelés a kezdő zónákban. Vanillában gyakorlatilag _egy_ ember tönkre tudja tenni a játékot több tucat másiknak órákon, napokon vagy heteken át.
    A Lightshope-on redridge kb. játszhatatlan allyval, mert folyton van egy-két hunter Lakeshire-ben, aki 1shotolja az alacsony szintűeket a petjével. De nem úgy, hogy jólvan, majd megunja, hanem 4-5 órán át következetesen minden nap. Hagyományos pvp mechanikával nem lehet az ilyenekkel mit kezdeni, mert ha odamennek a 60-asok és leverik, akkor kilép negyed órára, majd folytatja elölről.
    Az ilyenekkel kell majd valamit kezdeni, mert már most tele a chat olyan dumákkal, hogy alig várja a classic szerverek indulását, hogy szétgankelje a sok noob "retailest". Félek azonban, hogy a seggfej gankerek lesznek a hangadók és hiába üldözik el az érdeklődőket, a blizzard szét fogja tenni a kezét, hogy hát ti akartatok vanillát, nesztek. Pedig a pvp szerver önmagában jó dolog a vanillában, főleg szerver induláskor vannak vicces tömegverekedések ally-horda között, így kár lenne pár hülye miatt mindenkit pve-re üldözni.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Mariák Miklós

      Atlogolsz egy masik karakterre vagy atmesz mashova es kesz. Az lfg system szerintem nagyon meggyorsitja a jatekot ami nem jo.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        Az lfg rendszer a jelenlegi formájában valóban nem jó, sőt meggyőződésem szerint a wotlk-ban bevezetett cross-server lfg verte szét a wowban a közösségeket.
        A wotlk-ban bevezetett játékmechanikai változások felgyorsították a játékot, azaz amíg bc-ben 1 insta akár fél-egy óráig is tartott, az a wotlk-ban 10-15 perce rövidült a "végtelen mana, végtelen aggro" bevezetésével. Így viszont inflálódott az instából szerezhető gear, azaz amíg BC-ben napi 1-2 hc instázás elég volt, ugyanahhoz a gearhez a wotlk-ban napi 4-5 kellett, amire szerveren belül már nem találtál elég tankot és healert. Így bevezették a cross-server lfg rendszert, az instába teleportálással, stb. ami viszont egy csapásra tönkretette a játék szociális részét és a wowból diablo szerű "szóló játék némi multizással" játékot csinált.

        A BC-s LFG panel viszont hasznos újítás volt a vanillához képest, mert csak a world channel spamelést könnyítette meg, a játék menetén lényegében nem változtatott.

        Ami a pvp részt illeti, ez nem ilyen egyszerű: vanillán nincs cross-server, azaz ha a haverjaid, guilded egy adott szerveren vannak, akkor nem csak annyi, hogy átmész egy másikra realmra, mert azzal kb. elölről kezdenéd a játékot.
        Az altozás sem úgy megy, hogy végigtolom a lore-t a mainemmel, aztán pár hét alatt kimaxolok egy altot. Vanillában akkor kezd altozni az ember, ha a mainjével már bekerült valamelyik endgame guildbe, ahhoz meg minimum fél-egy év játékidő kell.

        Sajnos vanillában tényleg arról szól a gankelés, hogy egész zónákat tehet játszhatatlanná egyetlen ember akár hetekre-hónapokra is. A privát szerverek tapasztalatai alapján tényleg vannak, akiknek nincs életük és képesek akár napi 4-5 órán keresztül mást sem csinálni, mint 60-as karakterrel folyamatosan gyilkolni az alacsony szintűeket. És nem, nem unja meg, mert neki pont az a kihívás ebben, hogy másokat szivasson.
        Még egyszer: nem arról van szó, ha valaki megtámad questelés közben egy
        alacsonyabb szintűt, hanem hogy beveszi magát egy faluba és heteken(!)
        keresztül ellehetetlenít minden játékot.
        Ezekkel csak rendszer szinten lehet valamit kezdeni, azaz ha a bannolják őket, vagy valami egyéb büntit kapnak egy GM-től. (Pl. elveszik a gearjét és a pénzét vagy hasonló.)

        De amint mondtam, bünti nem nagyon lesz, mert nem az alapszabályok módosításáról van szó, hanem a GM-eknek kellene egyedi esetekben önálló döntést hozni, hogy mi az, ami már nem world pvp, hanem trollkodás, ezt viszont nem fogják felvállalni. Mivel pedig a classic szereverek nem számítanak alapvető pénzforrásnak a
        blizzard számára, a pvp trollok miatti játékosszám csökkenés sem fogja
        őket érdekelni.
        Tehát - mint mindig - itt is az a szűk kisebbség fog nyerni, akik kijátsszák a szabályokat.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          LFG rendszer jelenlegi formája szintezés közben még ér annyit, hogy egy instához felvett küldetést így teljesíteni tudsz külön csapatkeresgélés nélkül, de maximális szinten az LFG egyetlen célt szolgál, és az a teljesen béna, egyik csapat által sem felvállalt játékosok élményhez segítése. LFR ugyanezt a célt szolgálja.

          PvP gankelés mindig is lesz, azt szabályokkal nem lehet megakadályozni. Vanillában eleinte tiltva volt a corpse-farming is, de azt sem tudták tartósan fenntartani, ezért ki is vették még bőven vanilla alatt. Szintén létezett a dishonorable kill rendszere, azt is kénytelenek voltak kivezetni a szabályok közül. PvP gankelést talán úgy lehetne határok között tartani, ha NPC őrjáratokat lennének, ahogy az EVE-ben működik.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Alapvetően nem magával a gankeléssel lenne baj, hanem hogy egyesek 100%-ban arra használják, hogy tönkretegyék a játékot mások számára. Ez ellen pedig lehetne tenni.
            Ha valaki következetesen több órán keresztül egy zónában alacsonyszintűeket gyilkolászik, akkor egy GM-nek figyelmeztetnie kellene, hogy hagyja abba, aztán jön a bünti.

            EVE-ben egyébként az tetszett a legjobban, hogy a játékon belül oldották meg a büntit, pl. -50 milliárdra állították a csávó számláját, akit botoláson kaptak, aztán grindelhetett hónapokig, amíg egyáltalán elérte a nullát.
            Valami hasonlót kellene a classic szervereken is csinálni, mondjuk -5000g a számlán már erős visszatartó tényező lenne.

            A lényeg az egyéni elbírálás és a következetesség, tehát nem új szabályokat kell bevezetni, hanem csak azt kell bűntetni, akinél nyilvánvaló a kicseszési szándék.
            Ha új szabályokat vezetnének be, az garantáltan nem működne, mert
            ezeknek az embereknek az jelenti a kihívást, hogy hogyan tudják
            kihasználni a szabályokat.
            Ez kb. olyan, mint a gyerekeknél: nem jogászkodni kell, hanem megértetni, hogy ha nem viselkedik rendesen, annak következményei lesznek.
            Szerintem két-három eset után már megszűnne a pvp trollkodás, mert a megbüntetettek jó hangosan sírnának a fórumokban, hogy ez így mennyire nem fair, meg hogy ez így nem vanilla, azaz tennének róla, hogy mindenki megtudja mi jár a konstans gankelésért.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            A szabályokkal az a baj, hogy akár konkrét értékek, akár csak irányvonalak, a gankelést nem szünteti meg, mert az azt élvezők részéről van rá igény, és a határain belül maradva ugyanúgy gankelni fognak (corpse-farming), vagy a játékot teszi tönkre a szabály (dishonorable kill). Ezen bukott el az említett 2 szabályozás is.
            Az ilyen "lefosztásos" büntetés eléggé kétélű fegyver, meg egy szint után nem is érne semmit, hiszen még "ököllel" is le tudna ütni egy 60-as rugó egy 20-as karaktert.
            Az esetleg hatásos lehetne, ha a gankelő statjai csökkennének a gankelés súlyosságának arányában.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Pont ez az, hogy nem újabb szabályokat kellene hozni, hanem moderálni a játékosokat.
            Egy fórum moderációját sem AI végzi, hanem egy valós személy eldönti, hogy mi az ami belefér és mi az, ami nem.

            Ha tehát valaki mondjuk a 60-as mainjével megfenyít pár alacsony szintűt, amiért azok leverték az altját, attól még nem kellene retorzióktól szenvednie, de ha ugyanaz az ember nyilvánvaló trollkodási szándékkal beveszi magát egy faluba és ott órákon keresztül módszeresen gankel, azt büntetni kellene.
            Ahogy egy fórumon is el lehet ereszteni egy-egy pikánsabb viccet, de ha valaki trágár poénokkal következetesen széttrolkodja a topikot, azt teljes joggal bannolják.

            Jelenleg a gankeléssel az a fő gond, hogy nulla következménye van, a büntetés mikéntje már külön téma. Ha a páciens a gear és a pénz elvétele után sem hagyná abba a gankelést, akkor még mindig lehet bannolni.
            A "kreatívabb" büntetéseknek az inkább a célja, hogy a büntetettet továbbra is játékban tartja, így szájhagyomány útján jobban elterjed a közösségen belül, hogy minek mi a következménye.
            Az említett EVE-es esetben pl. szinte mindenki hallott róla a játékban, hogy Gipsz Jakab számláját botolásért -50milliárdra változtatták. Ha simán bannolják, akkor max. a saját cégén belül tudták volna, hogy miért nem játszik már tovább.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑