WARCRAFT sales_1221

Készült 2017. december 21. | írta Attila

21

Év végi kiárusítás

Jelentős, pontosan 50%-os árkedvezményt ad most a Blizzard számos WoW-os ingame cuccra egészen január 3-ig. A csomagban petek, mountok, sisasok, csomagok és maga a WoW plusz a Legion van. Katt a linkre a teljes választékért!

sales_1221a

Tetszik(2)Nem tetszik(0)


  • Olasz

    Legion content end..... ès ezek után júniusig kb èrdemi fejlemèny nem is lesz :/ szerintem 1-2 hónap és kezdődik ismèt az elnèptelenedès :/ úgyse talalnak ki semmit mert sok ève csak az igèretek vannak blizztől h minimàlisra redukàljàk a holtidőt.....

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Don Dondon

      Valószínűtlen annak fényében, hogy live PTR-en már a Seething Shore BG-t tesztelik. Vagyis ha úgy vesszük már van egy fajta nyílt bétateszt, s 7.3.5-ben sok mindent behoznak. De aktív contentnek még mindig ott van a M+.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Zarane

      Meg mindig bejohetnek az allied racek is elorendeloi bonuszkent. Mivel itt lvl 20-rol kell 110-re tolni oket meg van ra az esely hogy nem 2 hettel a Bfa release elott kerulnek be mint anno a dh.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Igazából az egész wowban ma már nincs több értelmes játékidő, mint egy hasonló árú szóló játékban, a többi dögunalom farmolás, pet gyűjtögetés és egyéb bugyuta pótcselekvések.

      A fairplay nevében azért hozzá tenném, hogy az akciós árért még mindig verenyképes minőséget kap az ember, de nem többet.
      A kieg ára akciósan 24EUR + 13EUR előfizetés, azaz 37 EUR-ért egy hónap alatt kényelmesen, napi néhány óra játékkal végigquesteled az összes zónában a sztorit, ha elérted a 110-et, akkor még world questekből és eventekből begyűjtöd a lvl900 körüli geart, végigtolod a raideket lfr-ben, kis szerencsével esik 1-2 legendary és ha ügyes vagy, akkor megcsinálod a repüléshez szükséges achikat. Ez korrekt és minőségi játékidő ennyi pénzért.

      Ennél többet viszont ma már a wow nem ér.
      Azaz felesleges befizetni a következő hónapra, mert ugyanazt az előbb-utóbb dögunalom napi rutint tolhatod: ugyanazt a raidet nehezítve, fél perc alatt legyűrve a world questeket, a followereidet küldözgetheted missziókba ... miért is? .. jah hogy megerősödve újabb missziókba küldhesd őket.

      Mára a wow jobban hasonlít a diablo III-ra, mint az eredeti játékra: szóló játék némi multival kiegészítve és jól megtömve pótcselekvésekkel.
      Azért pedig ma már nevetséges havi 13EUR-t elkérni, hogy ugyanazt az unalomig rágott tartalmat nehezítve is végigjátszhasd.
      Főleg annak fényében, hogy a wow ma az egyetlen mmo a piacon, aminél a kliensért és a játékidőért is fizetned kell és még mikrotranzakciókkal is lehúzzák a bepalizható játékosokat.

      Ami segíthetne, az a pvp, de az már a vanilla óta szégyenletesen szar.
      A world pvp a tbc óta halott, ami maradt az nettó gankelés (hála a jó égnek következő kiegben megszűntetik a pvp szervereket).
      Hiába próbálták az unbalance-ot a classok uniformizálásával és a gear kiiktatásával feljavítani, még mindig arról szól a pvp, hogy jön a warrior, frost dk (vagy akármelyik ügyeletes op class) és 10% hp-val, a cd-i elhasználása nélkül agyonveri a másikat, aki éppen szopóágon van.
      Ezen kívül az EU battlegroupokra ráeresztették a ruszkikat, akik ahol tudnak csalnak, és _mindig_ premade-ben. Így elég ránézni induláskor a játékosok listájára, és ha ciril betüt látsz, nyugodtan dezertálhatsz, a 15 perc bünti idő alatt legalább nem egy temetőben campelnek. Ezzel blizzardék sikeresen elérték, hogy a ruszkik a CS, DOTA, LOL után a wow-ot is pöcegödörré változtassák.

      Lényeg a lényeg: az elnéptelenedés garantált, mert akik m+ raidelnek, azokhoz újak már nem nagyon csatlakoznak, a pvp ugyanúgy döglött, mint mindig, a casual playernek meg ezer és egy jobb lehetősége is van már, hogy a kb. 1-1.5 hónapnyi játék után máshol csessze el a pénzét.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      A wow a jelenlegi állapotában kb. 1-1.5 hónapnyi értelmes játékidőt tartalmaz, így aki nem e-sportként műveli, az ennyi idő után jó eséllyel lelép a következő kiegig, így egyetértek: az elnéptelenedés jelentős lesz a következő hónapokban.

      (Az előző hozzászólásomban részletesen kifejtettem, hogy miért, de - gondolom a szólásszabadság nevében - törölték a postomat. Mondjuk jó lenne feltüntetni a moderálási szabályokban, hogy csak a blizzard üzletpolitikáját dícsérő hozzászólásokat tűrik meg az oldalon.)

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Dagimaczi

        Hát, ha egyes szakmákat szeretnél teljesen kihasználni (mondjuk az Archeology) akkor azért, több időre van szükséged 1.5 hónapnál.
        nem a 1-800 ra gondolok, hanem a minden AF kiásásáról..:)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          A jelenlegi wow egyik legnagyobb baja pont az, hogy míg a játék lényegi része lerövidült, azalatt teletömték mindenféle pótcselekvéssel, mint archeology, pet battle, vagy toy, pet, mount gyűjtögetés, transmog gear farmolással, stb. hogy aki nagyon ráfüggött, az ne unatkozzon annyira.

          Azaz persze, el lehet ütni az időt a wowban, ha valakinek erre van igénye, de ez már fordított felállás: minden áron wowozni akarsz? Tessék csináld ezt meg ezt.
          Nem pedig azért akar wowozni, mert ezt-meg ezt lehet csinálni.

          Ez nyilván ízlésbeli kérdés, tehát akinek örömet okoznak a wow melléktevékenységei, azoknak bizonyára megéri befizetni érte a havidíjat, de ha az átlag casual playereket nézzük, akik a milliós előfizetői tábort alkotják, azok kevés eséllyel fognak még fél év havidíjat befizetni csak az archeologyért vagy pet battle-ért, amikor teli van a piac hasonló elfoglaltságokat nyújtó (olcsóbb) játékokkal.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • tsirche

            Ez tiszta nyavalygás a műfaj ellen. Az utolsó a tier ilyen, nincs benne érdemi fejlődési motiváció: ha megölted xy gearben az utolsó bosst - a neked elfogadható nehézségi szinten - minek jobb felszerelésért járni utána? "Reset" lesz úgyis... Legalább megpróbált (szerintem elég jó sikerrel) a Blizzard megoldást keresni m+ címszó alatt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Vanilla és TBC alatt még arról szólt a játék, hogy a raid a végjáték, azaz előbb csináld végig az attunamenteket, aztán szedd össze a pre-raid bis geart, aztán farmold ki a kezdő raidet és úgy mehetsz a következőre. Mindezt szólóban lehetetlen volt végigcsinálni, így kénytelen voltál szocializálódni.
            Nem kellett pet batle, meg archeology meg stb. hogy az embereket játékban tartsa, mert voltak közösségek, így aki már tényleg az endbossokat farmolta, az is online maradt a többiek miatt.

            Azzal, hogy lassan már egy bánya node-ból is legendaryk potyognak rövid távon ugyan boldoggá lehet tenni a casual játékost, de az lett a következménye, hogy a valódi játékidő lerövidült.
            A játék teljes sztoriján végigszáguldasz pár hét alatt, aztán vagy átmész e-sportolóba, vagy jön a végtelen pótcselekvés.
            Ezért mondtam, hogy ma már a wowban kiegenként kb. 1-1.5 hónapnyi játék van komótos tempóban, a többi vagy e-sport vagy sims szerű petgyűjtögetős izé.

            Egyébként alapvetően nem is lenne ezzel baj, mert a kieg + 1 hónap előfizetésért járó játékidő simán versenyképes a hasonló árú szólójátékokkal, csak így a wow nem tud tömegeket hosszú távon játékban tartani, azaz a játékosszám folyamatosan fel-le libikókázik a tartalom patch-ekkel, az új kieget megelőző évben pedig drasztikusan megfogyatkozik az aktív előfizetői létszám.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Hasonlón agyaltam monstanában én is. Igaz hogy mostanában sokkal több mindent tudsz csinálni de egyenesen arányosan azok minősége is csökkent. Szemben régen amikor kevesebb lehetőséged volt de ugyanannyi időt töltöttél el a játékban, ha nem többet, mintha most csinálnál meg minden "contentet". Az idézőjel a sok esetben nem valódi contetet takarja, lásd amit a badge farm jelentett BCben, 4-5-x órás minőségi heroicozást, szemben a mostani ezercsilliárd worldquest/ap farmmal. Jelenjen meg már végre a classic server, végül a Battle for Azeroth lesz az első kiegészitő amit nem veszek meg. Bár a sztori érdekel de amig eddig a raid egyedüliként tartott a játékban ma már az is annyira szét van cseszve hogy már egyszerüen nincs semmi az uj wowban ami miatt egy forintot adnék.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Szerintem egy 'themepark' stílusú MMO-nál (tehát ami nem a pvpre épül, mint a sandboxok) a lényeg a sztori. Ha a sztorival végeztél, akkor kb. vége a játéknak.
            Ez még a szóló RPG-kben is (pl. Skyrim) így van: hiába van ezernyi side-quest, meg építhetsz házat, házasodhatsz stb. ha végigérsz az alapsztorin, akkor kiüresedik, monotonná válik a játék.

            A WoW vanillában és TBC-ben ezt úgy kezelték, hogy mivel a sztori az endgame raidekben csúcsosodott ki, minden ami tevékenység, ami fejlesztette a karakteredet, közelebb vitt a raideléshez azaz végeredményben előrevitt a sztoriban. Cooking, fishing, szakmák, questek, bármit csináltál annál úgy érezhetted, hogy a végső cél érdekében csinálod.

            Mivel pedig a sztori végigviteléhez szükséges volt, hogy csapatban játsszál, az sem volt különösebben gond, ha casual játékosként nem értél a sztori végére, mert az előrelépés a sztoriban attól még folytonos maradt, a játék szociális része pedig elég ösztönző erő volt, hogy akkor se hagyd abba a játékot, ha esélytelen, hogy a hardcore raidek végére érj (pl. naxx).

            A wotlk-val viszont a wowban megindult egy folyamat, ami az egész játék jellegét a közösségi játéktól elvitte a diablo szerű gyors, casual sztorimód, majd az opcionálisan nehezített végigjátszás irányába, amitől viszont kihaltak a közösségek, a játék pedig ugyanúgy monoton pótcselekvések sorozatává vált, mint a diablo.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Csak a Diablo nem árul zsákbamacskát ~18 éve (az 1 azért még más volt) és azért szeretjük, ami. De a wow valaha másról szólt és a közeg/váz még mindig mmo még ha butitott is, abban pedig ezek a pótcselekvések jóval fárasztóbban mintsem szórakoztatóak,

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Wotlk hardmode lehetőségei szerintem még rendben voltak. HC arcoknak úgy raktak be kihívást vele, hogy a kevésbé elborultakat nem akadályozta a raidelésben.
            WoW szerintem a Cataclysm alatt indult meg igazán a lejtőn a rengeteg repetitív daily quest és a végén bevezetett raidfinder miatt. Azok robbantották szét a közösségeket, égették ki az embereket.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Igazából wotlk alatt indult meg a wow a leejtőn, csak az akkor bevezetett változások még nem ütköztek ki olyan nyilvánvalóan, mint a Cata alatt.

            A BC-hez képest a wotlk-ban teljesen megváltoztatták a játékmechanikát. Régebben kritikus szerepe volt a cc-knek és a classok egyedi képességeinek, a fightok idejét pedig a mana limitálta: ha gyenge volt a dps, vagy túl sok sebzést nyelt be a tank, mert nem cc-zték rendesen az addokat, akkor a healer kifogyott a manából és wipe lett a vége.
            Wotlk-ban viszont az volt az alapelv, hogy minden classnak működőképesnek kell lennie a szerepében ("bring the player not the class"), így végtelen lett az aggro, a mana és a heal. Kiszedték a cc-ket, uniformizálták a képességeket (mindenki kapott aoe-t és self healt), így a csapat csak azon tudott wipe-olni, ha nem volt elég a dps a bosshoz és az egy idő után enragelt.
            Így egyedül az számított, hogy ki mekkora dps-t tud kitolni magából. Mindenki a dps listát nézte és a fő szelekciós szempont az itemlevel lett.

            Az insták felgyorsultak, ami bc-ben még fél-egy óra volt, az wotlk-ban 10-20 perc lett. Ez a gear inflációjához vezetett, azaz ugyanahhoz a gearhez több hc instát kellett tolni, mint bc-ben, mert több badge-t kellett gyűjteni hozzá.
            Így viszont akutt tank és healer hiány alakult ki, mert a bc-ben még el tudott látni egy szerver elég tankkal és healerrel mindenkit a napi néhány hc-hoz, de a wotlk-ban a napi átlag 6-7hez már nem.
            Így bevezették a dungeon findert és a cross server instákat, beteleportálással, mindennel.

            És ez tett be alapvetően a közösségeknek.
            Egyrészt mert nem igazán kellett onnantól egy casualnak guildben lennie, mert mindent megoldott helyette a rendszer automatikusan, másrészt mert a legtöbb esetben olyanokkal instáztál, akikkel soha többet nem futottál össze, azaz semmi következménye nem volt, ha seggfej voltál és annak sem, ha jól ment veled a játék.

            Összességében tehát Ghostcrawler "a játékost hozd ne a class-t" vezérelve tette tönkre a wowot, az uniformizálás és a játékmechanika egyszerűsítése indított el egy visszafordíthatatlan folyamatokat. Minden más már csak egy rossz koncepció következményeire adott rosz válasz következményeire adott rosz válasz (és így tovább...) volt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • CRA

            Most is az endcontent a mythic raidelés, eddig is az volt (hc, vagy egyre nehezedő content, a megnevezés tök mindegy). Aki nem raidelt vanilában, vagy bc-ben, annak milyen content lehetősége volt a kieg vége felé? Igazán érdekelne. Hamarosan be fogják hozni az allied race-eket, ami elég komoly patch lesz, szóval nem hiszem hogy unatkozni kéne.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Az alapvető különbség a vanilla-bc és a diablo szerű mostani wow között, hogy anno azért fejlesztetted a karakteredet, hogy eljuss az endgame-ig, most meg azért játszod az endgamet növekvő nehézségi szinteken, hogy fejleszthesd a karaktered. Azaz a motíváció pont a fordítottja.
            A vanillában egyértelműen a raid volt a végcél, de ahhoz valóban meg kellett dolgozni, azaz lehet, hogy a kieg végéig nem jutottál el naxx-ba, de ha hetente játszottál 8-10 órát, azért onyxia, molten core, bwl, world bossok, esetleg zg, aq20-ig casual szinten is el lehetett jutni, ha bekerültél egy normális guildbe, UBRS-t pedig pugal is simán lehetett farmolni.
            A lényeg, hogy vanilla és bc alatt egyszer sem kellett azt érezned, hogy amit éppen csinálsz, az öncélú pótcselekvés, mert minden, amivel fejlődött a karaktered, közelebb vitt az endgame-hez. Ráadásul mindezt egy aktív közösség tagjaként tehetted csak, ami önmagában értelmet adott a játékban maradásnak.
            Tehát nem az a fő kérdés, hogy lehet-e a jelenlegi wowban mit csinálni, hanem hogy amit lehet, az kellő motívációs erővel bír-e a játékosok tömegei számára.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dagimaczi

            Teljesen jól írod.
            Anni pici apró kiegészítés részemről, hogy a vanillában erősebben játszott a közösség szerepe, tehát a mindenki egyért (jól fel legyen öltöztetve a tank/tankok tűzrez később (mindcontrollos goblin powah)
            aq 40 nél a natrez be.
            Mostanra, jobbára ezek a közösségek szétestek /kiégtek, összevesztek etc.
            Anno engem szinte bármikor lehetett riasztani, world pvpre, most már lekapcsoltam a csatornát, 1.5 éve nem öltem meg senkit:) (A/H oldalon is játszom)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Vanilla és az összes eddigi kiegészítő alatt is ugyanúgy nézett ki a karakteredet fejlesztése:
            - felszintezel;
            - max level instákból felöltözöl, amíg az első raid szintjét meg nem ütötted;
            - első raidből felöltözöl, és mire kijön a következő raid már mehetsz is oda.

            Régen sem hagyta abba valaki, ha teljesítette az aktuális endcontent-et. Onnantól kezdődött a set hiányzó darabjainak a farmolása, esetleg alternatív spec játszása a következő content patch vagy kiegészítő időpontjáig.

            Legion M+ ezen annyit változtatott, hogy a végtelen titanforging miatt állandóan futnod kell a minél magasabb M+ instákat (is), mert bármikor eshet onnan is csúcs-loot.

            Karakterfejlődés szempontjából vanilla-bc és a mostani állapot is
            ugyanazt az utat járja be, csak míg vanilla-bc alatt nem volt tényleges pug raidelés,
            addig wotlk alatt már szerveződtek raidek a chat alapján.
            Vanilla-bc alatt akármilyen jó voltál, lényegében csak klánnal tudtál raidelni. Szerverenként általában volt maximum egy komoly klánok feletti fix raidcsapat is, így oda még megpróbálhattál bekerülni, de oda nagyon nehéz volt bekerülni. Fix raidcsapat nélkül pedig nem tudtál továbblépni a raidek irányába. A pug raidelés bevezetése óta ez sem akadály.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dagimaczi

            A játékban kitermelt goldból fedezem a működési költségeket, a melléktevékenységek valamilyen szinten örömet okoznak (ó, hogy gyűlölöm Ulduart) petbattlet is tologatom, de nem minden áron.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Persze, ha a melléktevékenységek örömet okoznak, akkor váljék egészségedre (mondom ezt minden szarkazmus nélkül), de a felvetés az volt, hogy ismét lezuhan-e a játékosszám a következő kieg előtt, ahogy szokott. Erre mondtam, hogy szerintem igen, mert a hardcore játékosokat leszámítva a nagy casual tábornak nem nyújt elég motívációt az, hogy ugyanazt a tartalmat újrajátszhatja nehezebben, vagy hogy peteket gyűjtögessen.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Pefcs

            Szerintem is a jelenlegi wow legnagyobb rákfenéje az endless farm. Én szerettem úgy játszani a játékot, hogy az elején és raidtierenként rákockultam, aztán miután pár hét alatt megvolt minden, csak raidelni jártam fel, közben más játékokkal játszottam, filmeztem, altoztam, stb. Most, 2 év után jutottam el odáig, hogy nem kell naponta belogolni és grindelni. Ebben a kiegben altokkal alig játszottam, főleg az AP rendszer és a legendary végett. Most megint altozom picit, mióta végre nem kell annyi AP-t grindelni altokkal, hogy élvezhető legyen a játék. De a lego rendszer még mindig fos.

            Sajnálom, hogy kiveszik a legendarykat kövi kiegben, mert szerintem maga a létezésük jó dolog. Csak a megszerzési lehetőségek voltak elcseszve.

            Remélem kövi kiegben kevesebb grind lesz és sokkal altbarátabb lesz, mint a mostani. És itt most nem arra gondolok, hogy altokat felgearelni LFR-re, hanem arra, hogy altos HC, vagy Mythic raideket menni. Amire régen simán volt lehetőség, ma csak nagyon sok energiabefektetés árán.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑