WARCRAFT release_day_0814_feature

Készült 2018. augusztus 14. | írta Attila

68

Kezdődhet a harc!

Hurrá!! Megjelent a Battle for Azeroth!! Ki és hogyan tölti az első napot a WoW frissen megjelent kiegészítőjében, és mik az első tapasztalatok?

release_day_0814a

Tetszik(6)Nem tetszik(2)

Tags:


  • Szabolcs Galambos

    munkanap. just like another day. 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Petilol

      Már nem divat egy hét szabad kivenni rá? 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szabolcs Galambos

        vállalkozóként nem 🙂

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • gobrats

    work work

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ouroboros

    Ezt a kiegészítőt kihagyom. Még 36 órám van az előfizetésből, kíváncsiságból belogoltam az előbb, és örömmel láttam, hogy nincs sor. Remélem, a Blizz nem ússza meg szárazon azt, amit a Hordával művelt...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • megvilágosodott fényhozó

      Mi történt?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Ouroboros

        Sylvanas történt. Már eleve az, hogy Warchief lehetett belőle, tönkrevágta a hordát, de azt még lenyeltem. Most viszont Teldrassil fölégetésével betelt a pohár. Én annak idején (2007-ben) azért kezdtem el játszani, mert tetszett a Horda. Tetszett az orkok, taurenek és trollok kinézete, tetszett a sámáni kultúrájuk, tetszett, hogy csavart egyet a játék a sztereotípiákon és szerethető egyéniséggel ruházta föl az addig minden játékban csak ellenségnek használt, mélység és motiváció nélküli fajokat, és megváltástörténetet adott nekik. De egy ideje már a Blizzard elfelejtette, hogy mi volt a Hordával a célja, és nagyon világosan visszakényszeríti őket a klasszikus gonosz szerepkörébe. Ami a játékosok egy részének oké, nekem nem. Olyan játékot, amelyikben jóvágású elfekkel kaszabolhatod a gonosz orkokat, N+1-et találsz. A WoW-ban épp az volt az egyedi, hogy játszhattál nemkonvencionális fajokkal anélkül, hogy gonosznak kellett volna lenned.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Mondjuk nekem már a kezdetektől érthetetlen volt az undead, mint játszható "faj". Először is az undead ugyebár nem faj, mert az undead először megszületett elfnek, embernek, akárminek, aztán leélte az életét és meghalt, majd félig rothadt álapotban kimászott a földből.
          Éppen ezért egy undead-el nem igazán lehet azonosulni, mert érthetetlen, hogy ha nem valamiféle mágikus kényszer, akkor mi tartja össze őket egy társadalomban. Mert hogy nem a szaporodási ösztön, az elég valószínű.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ouroboros

            Én se gondolkodtam sose élőhalottban, nekem ők sose jelentettek játszható fajt.

            Gondolom, az tartotta össze őket, hogy mindenhonnan kitaszíttattak, és azért egy társadalomnak sok egyéb funkciója van a szaporodáson kívül.

            A szaporodásról jut eszembe: pont az jelezte a jelenlegi elmebaj kezdetét a Blizzard háza táján, amikor Sylvanas elkezdett az élőholtak utánpótlásáról beszélni. Az egész története meg a beszólásai arról szólnak, hogy az élőholt lét egy átok, és erre ő elkezd azon gondolkozni, hogy hogyan lehetne ezt az átkot kiterjeszteni és meghosszabbítani. Teljes ellentmondás az eddigiekkel. Akinek tetszett az élőholtak tragikus helyzete, hogy a Scourge elvette tőlük az életüket, elátkozta őket, de miután visszanyerték a szabad akaratukat, kezdeni akarnak valamit ezzel a létezéssel, az is csalódhatott onnantól kezdve, mert a Blizzard az élőholtak eredeti témáját is elfelejtette. Az élőholt létezés egyszerűen egy alternatív lét onnantól, amely csak abban különbözik a másiktól, hogy kreatívabb megoldások kellenek a fajfenntartásra.

            Nem lehet nem észrevenni, mekkora szakadék tátong Metzen és a jelenlegi Afrasiabi–Hazzikostas gárda között. Utóbbiak egyszerűen fölszínesek, és nem értik azokat a témákat, amelyeket örökségül kaptak. A legjobb szándékkal sem tudják jól gondozni a játékot, mert nem értik, miről szólt a mélyben. Így aztán ez lesz belőle.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            De nincs ezen mit meglepődni, mivel régóta az megy már, hogy totál szembemennek az előző dolgokkal és nem mondom, hogy a sztori a legkreatívabb volt, viszont teljesen jó volt, de az is baromi gyenge már jó ideje.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Azért Metzen bácsi is megfáradt egy idő után, az ő nagy időszaka a WC3/Vanilla/BC volt. A késöbbiekben inkább kapkodást érzek nála, nem tudta mivel nyűgözze le már az embereket, mivel piszkálja az ingerküszöböt. Az új vonal nekem azért tetszik mert már sokkal árnyaltabbak és mélyebbek a karakterek, és közben mozgatják is a szálakat rendesen. Lássuk be hogy a régi Warcraft lore azért bevolt már tokosodva erősen. Például bármennyire is régi horda hívő vagyok és zavar hogy Sylvanas a warchief én azért még várnék a végkövetkeztetéssel, nagyon sok csavart lehet még behozni hogy ez a legvégén nagyon jól süljön el. Persze ehhez az kell hogy jól csinálják meg. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ouroboros

            Árnyalt? Mély? Hogyan?

            Mi az árnyaltság Sylvanasban, aki a legidegesítőbb, legmodorosabb konfekciós gonosztevő? Mi az árnyaltság szegény Saurfangben, aki egyik pillanatban még engedelmes hadvezér, utána teljes következetlenséggel lelkiismerete nő neki, de akkor is csak egy becsületről picsogó wannabe öngyilkos lesz ahelyett, hogy értelmesen, felelősen, fölnőtt módjára cselekedne? Ez nem árnyaltság, hanem posztmodern egymásrahányása egymásnak ellentmondó fölszíneknek, amely ellentmondásokat aztán ócska marketingdumával akar föloldani Hazzikostas.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            Szépen összefoglaltad. 🙂 Szerintem is jó lenne, ha ezek a sztoriírók ben"okádékmódonröhögök"brode sorsára jutnának.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ouroboros

            Nem sülhet el jól a végén, ha eleve nem vagyok hajlandó elkezdeni se, mert egyik karakterem se tenne ilyet, hogy agresszorként lerohanjon egy másik népet. Nincs motiváció, nincs magyarázat, a történetben való részvétel mérhetetlen cinizmust igényel a Horda oldaláról: az előbb még a legközelebbi bajtársaim egyike volt Malfurion, de kész lennék ok nélkül megölni olyasvalaki parancsára, akit mélységesen megvetek, és csak azért nem csaptam agyon Stormheimben, amikor eladta a becsületemet a saját sötét tervei megvalósítására, mert tiszteltem Vol'jin végakaratát (meg mert nem adott választást a játék, pedig de besegítettem volna Genn Greymane-nek, így viszont csak szurkoltam neki, sajnos hiába)?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Van motiváció és van magyarázat csak sajnos (sajnos mert enélkül valóban könnyen félreérthetőek a motivációk) elkell hozzá olvasni az elősztorikat, Saurfang ellenérzései folyamatosan épülnek ki. Darkshoreban is ő az aki nem öli meg Malfuriont pont emiatt, mert akkor már csak a horda (és NEM Slyvanas) iránti hűsége miatt cselekszik. Ő, aki már ki tudja hány éve tart a hordával, még Garrosht is követte pedig ott is történtek cifra dolgok, szóval nem lehet azt mondani hirtelen hogy csőszevasz. Ez egyértelmű árulásnak minősült volna abban a helyzetben, egy kulcsművelet sikere céljában (mert kollektíve nézve a hordát, addig a pillanatig befért a keretek közé - az elősztori jól megmagyarázza), amit Saurfang is támogatott de MÉG Teldrassil felégetése elött. Aztán ez a felvezető eventben végig éreztetve volt, Saurfang sokszor megjegyezte hogy ez igy nem jó vagy kell hogy legyen más mód ami végül Undercity lerohanásakor tetőzött, akkor telt be a pohár. Mivel MMOról beszélünk elég nehéz jól kommunikálni a narratívát. Egyébként meg Sylvanas egy televert banshee. 🙂 Nehéz nem ezt várni tőle amit épp csinál, egyetlen legitimitása hogy Vol'jin adta át neki a stafétát. Nehéz elfogadni, én sem igazán tudom de amire azt irtam hogy jól sülhet el a végén az ez, hátha Vol'jin olyan sugallatot kapott ami a nagy végjátékban kifizetődő lesz...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ouroboros

            A megelőző csapás hangoztatása a legátlátszóbb trükkje egy agresszornak. Ezt még attól se venném be, aki hitelesebb, mint Sylvanas. Nincs tehát magyarázat az agresszióra és nincs semmi motivációja a karakteremnek, hogy részt vegyen benne.

            Nem értek egyet azzal, hogy nehéz átadni a narratívát egy MMO-ban. Ott vannak a bejátszások, ami pedig videóban nem megy át, azt a küldetésszövegbe és az NPC-vel való beszélgetésbe bele lehet tenni. Én megkérdeztem Sylvanast, miért akarja megölni Malfuriont, és semmi értelmeset nem mondott, olyat meg még kevésbé, ami meggyőzött volna, hogy ilyen árulásra vetemedjek.

            Egyszerűen nincs helyem a történetben. Még elmentem Barrensbe, hogy Saurfanggel beszéljek, aztán amikor láttam, hogy semmi ellenvetése sincs, kénytelen voltam elutasítani a küldetést. Hogy biztos legyek benne, hogy később sem kapok magyarázatot vagy valami jóvátételt, megcsináltam a küldetést a death knight altommal, akiről föltételeztem, hogy neki még az ilyen is belefér, szóval tudom, hogy később se lesz jobb.

            Nem mintha azt hinném, hogy ami elromlott, az így megjavítható. Az értelmetlen agresszió megtörtént, nem tudunk olyan jót tenni, ami ezt ellensúlyozná, pláne megmagyarázná.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Szerintem ez már vérmérséklet kérdése. Egy, a semmiből előbukkanó óriási erejű nyersanyag birtoklása és mielöbbi kontrollja minden korszakban alapvető stratégiai kérdés. Az erre felépített Teldrassil elleni ostrom, ami tartalmazta hogy elmenekülhessenek a night elfek portálokon keresztül és mintegy biztositék legyen Undercity védelmére, számomra még a belefér kategória. Az hogy ez kisiklott a végén, az egy másik történet. A tiszta horda Saurfanggal még életben van (Varian is tudja, ergo az alliance nem kollektivizál, fontos dolog a jövőre nézve) és az hogy közben meg Sylvanas tovább parádézik az egy eltűrt dolog kell hogy legyen sajnos. Nincs aki helyette vihetné a bulit, puccs kizárva, külön külön meg szépen elmorzsolódna minden frakció és nyerne az alli... Egy dolog elképzelhető, hogy Thrall visszatér és kibassza a forsakeneket a hordából. 🙂 Ő mindenkit azonnal összetudna fogni és a legfontosabb, az ereje is meglenne Sylvanas ellen mert lássuk be: jelenleg ő a legerősebb leader a Hordában, mindenki mást kisujjal pöckölne el.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            picit túltolod az rp-t, akkor thrillert/krimit sem nézel? 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Ouroboros

            Nem nagyon értem a kérdést. Amikor passzív nézője vagyok egy filmnek, az egész más, mint amikor egy (elvileg) szerepjátékot játszom. És egyik műfajnak sem műfaji követelménye, hogy ne legyenek benne olyan szereplők, akikkel azonosulni tudok.

            De ha erre gondolsz, egyes Tarantino-filmeket tényleg azért nem tudok megnézni, mert mindenki bűnöző benne, akit csak a szajré érdekel, és hiába kiváló a dialógus, végig csak kívülről tudom nézni, nem hat meg a történet. Ilyen például a Kutyaszorítóban.

            A másik véglet a Columbo, amit viszont éppen a főhőse miatt szeretek. Columbo egy proletár, baloldali hős, akit semmibe se néznek a jellemzően arisztokrata, fölsőbb osztálybeli elkövetők, és ez az első hiba, amit elkövetnek. A második, hogy amikor sejteni kezdik, hogy mind intellektuálisan, mind empátiában magasan fölöttük áll, és átlát rajtuk, akkor elkezdenek vele versengeni, rá akarják szedni, de kevesek hozzá. És ő szépen bezsákolja őket.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            itt sem kell azonosulnod vele. felgyújtod a fát (külső szemlélőként) és folytatod, mert érdekel, hogy a kul tirasos szál hova fut ki. vagy malfurion túléli-e.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            A logikád jó lenne, ellenben a WoW már régóta nem szerepjáték. Inkább egy hack'n'slash idle game.

            Többször hangoztatva lett h nagyon nem jó h a játékosok ekkora hatalmat kaptak. Most egy peon tenni fogja a dolgát, de Azeroth megmentője, a druidák és sámánok vezetője, a frakció megbecsült hőse és a semleges klánok és frakciók kiskedvence egyszerűen nem választ alternatív útvonalat.

            A játk mechanikailag engedné, de túlzottan egysíkú a történetvezetés.

            Sylvanasra kitérve, meg igen... egyszer nagy gond h nem háttérszálak és mellékes infók vannak külső regényben, hanem a FŐ lényegi motivációja a történetnek.

            Amúgy Sylvanas letüdőzött egy adag azerith-ot ami iq boostot ad állítólag.
            Így meglehet h Saurfang csak nekünk játsza meg a hisztit és mivel börtönben van, és lássuk be... lazán ki és besétáltunk... így meglehet h így lesz belülről elfoglalva Stormwind.

            B) Voljin látomása lehet tényleg jó a hordának. Sylvanas leváltása fogja összekovácsolni a hordát.

            De várjuk ki a végét... a sztoriíró mégse Eiichiro Oda

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            épül saur ellenérzése, aztán makgora helyett megy ragequitel? makes sense.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • K ALADIN

            gyerekek, ti tenyleg ezen vagytok kiakadva, hogy a horda lett a "gonosz"? Es ilyen logikai buktatokon gondolkoztok, hogy az undeadek nem tudnak szaporodni? 😀 :D:D:D:D:D:D:D:D hat az eleg kemeny. Es mit szoltok ahhoz, hogy Sylvanas vagy mas undeadek keszitik az undeadeket, reanimaljak az elesett harcosokat. Tessek, most mar nyugodtan jatszhat mindenki tovabb.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Tt

          Ebből is látszik, hogy Metzen otthagyta őket. Minden pozitív élmény amit leírtál, az nagyrészt neki volt köszönhető.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Igazából a WoW törénete a Lich King halálával gyakorlatilag befejeződött.
            Érezhető volt, hogy odáig van meg a történet íve, ami a warcraft 3-ban indult. Már a TBC lore is mellékvágány volt, hogy ne a második kiegre fusson ki a sztori.

            Ami a wotlk után történt, az már a klasszikus rókabőr effektus, ami a túlnyújtott tv sorozatokat jellemzi: a történet ugyan véget ért, de pénzügyi okokból muszály folytatni, ezért nem az írók, hanem a marketing osztály döntenek a sorozat sorsáról.

            Ők pedig praktikus szempontokat néznek és ahhoz igazítják a történetvezetést: legyen Azerothon is repülés, mert azzal a fícsörrel el lehet adni a kieget. De ahhoz újra kell építeni a modelleket... Akkor írjatok olyan sztorit, ami megindokolja, hogy megváltozott a táj... mondjuk, legyen egy sárkány, ami feldúlja a világot.

            Vagy: Kínában tudjuk a legjobban növelni az előfizetői tábort, adjatok valami Kína-komptiblis tartalmat. Hát végül is az rts-ben volt egy easter egg pálya, amiben pandák voltak. Oké, a panda jó lesz. De az csak vicc volt.. nem baj, mostantól majd komolyan vesszük.

            Aztán persze a legalja az időutazásos alternatív univerzumos történetvezetés volt, hogy húú ki legyen a fő gonosz... Garrosh bevált, legyen megint ő... de őt már legyőztük egyszer... akkor a hívei vissza mennek az időben és egy párhuzamos idősíkon győznek... de akkor mi értelme ismét legyőzni? a hívei végtelen párhuzamos idősíkot kreálhatnak... nem baj, egy kiegre jó lesz, az alatt majd csak kitalálunk valamit.

            És így tovább.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tt

            Egyetlen dologgal nem értek egyet. Ez pedig a "muszály" szó, ami muszáj. Bocs. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Jogos, gyorsan gépeltem. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Már bocsánat de a TBC lore minden csak nem mellékvágány. Akkora Frozen Throne folytatás hogy beszakad a ház fala, az utolsó közvetlen WC3 kapocs a WoWban. Az LK is már lószar volt mert egyedül annyi kötötte a világhoz hogy Arthas (kis túlzással). A Warcraft 3ban sehol nem volt Northrenden dzsungel meg rozmárfejek, meg a többi baromság, a világ legkíméletlenebb helye kellett volna hogy legyen. Deathwing pedig már a WC2ben is volt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Mitől Frozen Throne folytatás a kristályűrhajós baromság? Ráadásul Illidan meghal a Frozen Throne-ban (persze, tudom nem mutatták, de ez már akkor is röhejesen gyenge érv volt), majd harmad napon feltámada a TBC-ben, mint főgonosz, de nem baj, mert hiába nyírod ki, a légióban is visszatér ezúttal mint szövetséges. Mint Boby a Dallasban, hogy jah, nem halt meg, azt csak a Pamela álmodta.
            A Wotlk lore legalább illeszkedik az Arthas sztorihoz és nem kever a klasszikus fantasy elemek közé nevetséges űrhajózós sci-fi-t.
            Már a TBC-n is érződik, hogy a sztorit alárendelték a praktikus szempontoknak: legyen a hordának is sexy faja: bloodelf, legyen az allinak is sámánja, meg a hordának paladinja, mert túl sok volt a vanillában a vinnyogás, hogy a másik oldal speciális class-ja OP, nosza kapja meg mindkét frakció, hogy befogják a szájukat. Ehhez igazították aztán az egész sztorit.
            Deathwing benne volt a wc2-ben, de hogy az egész világot felforgatja, az szintén marketing döntés volt, nem írói fordulat. Sargeras a legnagyobb és legerősebb főgonosz az univerzumban egy batár nagy kardot döf a világ szívébe és átrajzol vele egy zónát, Deathwing meg bekattan és teljesen szétbarmolja a két fő kontinenst.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            Végülis közvetlen folytatása Illidanék sztorijának de mindegy. Kirstályűrhajós baromság=draenei-ek=brokenek. Már abban is van Hellfire Peninsula meg Black Temple (Black Citadel néven), a BT introban is a TFTből kivágott Illidan hangsáv van felhasználva, stb, stb... Ezer szállal kötődik hozzá, csak szólok. De azt mondod hogy a paladin/sámán class téma miatt lett olyan a sztori amilyen, ok. 🙂 (paladinokat amugy a hordások többsége rühellte de tökmindegy, a bloodelfeket még most is). LK lore SEMENNYIRE nem illik az Arthas sztorihoz, van egy raid a vanillából, titan lore ezerrel, dragon aspectek, trollok és van a végén Arthas. Annyi a kapocs TFTvel hogy elmehetsz arra a helyre ahol partraszállt, najo meg van egy kis Nerubian lore, kispöcs Anubarakkal (akinek raidbossnak kellett volna lennie, az újrafelélesztés nem ér). Amúgy meg Sargerashoz képest Deathwing csak simogatta a felszint, Azeroth majdnem beledöglött az elöbbi megmoccanásába.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            A paladin/shaman miatt lettek a draenei-k játszható alli fajok, ezért zuhantak pont a megfelelő helyre a kristályűrhajójukkal, ahogy a bloodelfek a paladinok holy energiáját is egy rabságba ejtett naaru miatt kapják... na ez az, amit csakis a játékosok rinyálása miatt írtak a sztoriba. Nem azon ment a hiszti, hogy a hordások paladinokat akartak, az allisok meg shamanokat, hanem hogy "nem ér, hogy a palának van bubija, a shaman meg túlhealel mindenkit", így a blizz úgy döntött, hogy akkor kapja meg mindegyik oldal a másik classját, hogy befogják a szájukat.

            Az LK lore a befejezése az Arthas történetvonalnak, innentől elég mulatságos kijelenteni, hogy semennyire sem illeszkedik hozzá. Hogy van Northrenden más is, mint amit anno az RTS-ben megismertünk az természetes, mint ahogy a vanilla is tele van olyan mellék sztorikkal, amiket az RTS-ekben még csak meg sem említenek.

            Ami Sargerast illeti én is pont erről beszéltem: Deathwing miatt az összes part menti zóna fenekestől felfordult, Sargeras meg beleböki a kardját a világ szívébe és mi változik? Silithus.
            Ez is egyértelműen annak a jele, hogy a régi kontinensek újramodellezése marketing döntés volt és ahhoz írták a sztorit és nem a történet jött előbb majd annak a logikájából következett a táj megváltozása.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            A draenei azért egész jól kapcsolódik az allihoz. Például a Rise of the Horde regény utolsó fejezetében Thrallnak jelent egy ork, hogy a draeneiek Azerothra érkeztek és az Alliance fedezte fel őket először, akik felajánlották segítésük. Tehát innentől a draenei nép kvázi az Alliance szövetségese.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            LK kapcsán akkor félreérthető voltam, sorry. Természetesen kapcsolódik az Arthas sztorihoz, nyilván, csak a BC-t hasonlitottam hozzá, hogy az LKhoz képest sokkal mélyebben gyökerezik a Frozen Throneban, tehát egyáltalán nem mellékvágány. Vanilla és a BC is (de főleg az elöbbi) rengeteg konkrét helyszint, stb tartalmazott az RTSből, viszont az LKnál már anno felháborodtam, hogy mennyire nem olyan mint amilyennek a Reign of Chaosban és a Frozen Throneban lefestették.

            A játéktechnikai kérdés már más dolog. Szerintem jól bemesélték a sztoriba a draeneiket és a bloodelfeket is, nyilván változnia kellett a játéknak, én nem vezetném vissza a sírásra. Biztos vagyok benne hogy a fejlesztés elején/vanilla alatt már több volt ötletszintnél hogy mindkét oldalnak legyen minden class. Ahogy egyre jobban nyitott a játék a kezdeti hardcoreból, ami a játék több aspektusán is látszott/látszik.

            Szerintem Deathwing is magyarázható. Ő konkrétan végigrepült mindenhol és felforgatta a felszint, nyilván ez mindenhol változást idéz elő. De egy konkrét ponton megsebezni Azerothot, még ha az egy baszom nagy kard az ürből, nem feltétlenül kell hogy okozzon olyan változásokat mint DW ténykedése. Mondjuk azért igy is kivérzett a bolygó sok helyen ugye, nem csak egy nagy sebről beszélgetünk összeségében (ami szintén nem kicsi, egy egész zónáról van szó).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Montjuk nekem már ott bukott az egész warcraft lore, hogy vannak bolygók.
            A középkori fantasy-kban "világ" van, nem bolygó meg naprendszer meg galaxis. A középkori világ az a mindenség érzékelhető része, "ameddig a szem ellát" és nem valamiféle tudományosan is értelmezhető fogalom.

            Az RTS-ekben legalább nem volt az egész túlmagyarázva, mindenki gondolhatott, amit akart: vannak világok, amelyek között létrejött valamiféle mágikus kapcsolat, de nincs mögötte semmilyen tudományosan is értelmezhető tény, hogy mégis hol vannak ezek a világok, mekkorák, stb. Vannak és kész, ahogyan a mágia is attól mágia, hogy nincs rá tudományos magyarázat: jelenség, valamiféle erő, amit megfigyelni, kihasználni lehet, de nem tudományos alapon, hanem ösztönösen.
            Na az egész kristályűrhajózás ezt teszi kínosan zavarossá.

            Amúgy persze, minden magyarázható: Illidan többszöri halála és feltámadása, Deathwing, minden, csak ha egy sztorit magyarázni kell, akkor onnantól már úgyis mindegy.
            És ez a gond alapvetően a WoW lore-val: praktikus szempontok alakítják a sztorit, nem a saját logikája, így az írók minduntalan izzadtságszagú, nyakatekert magyarázkodásra kényszerülnek.
            TV sorozatokban szokott ilyen előfordulni, hogy a fő intrikus karaktert játszó színésznő szülni megy, így egy évad erejéig "elutazik", "kómába esik", "forró lesz a lába alatt a talaj és bujkálnia kell", stb. Majd a szabadsága leteltével onnan folytatja, ahol abbahagyta. Na innentől szokott a sorozatok szinvonala is megindulni a leejtőn.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Palában nem (csak) a bubi volt az erős, hanem a sok különböző Blessing és a plate armor miatti túlélőképessége. Ezek sokkal többet értek, mert folyamatos hatásuk volt.

            Sámán sem a gyógyításban lógott ki, hanem a Bloodlust és a totemek miatt volt értékes tagja a csapatoknak. Na meg az ingyen éledése miatt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • warruth

            Bloodlust csak a tBC-ben jött, pont amikor mindkét oldal számára elérhetővé vált.
            PvE-ben a sámán legnagyobb erőssége volt a Windfury totem, a palának meg a Blessing of Salvation, úgyhogy itt nagyjából
            egál van, viszont PvP-ben a pala sokkal erősebb support volt (nemcsak healer) mint a sámán, úgyhogy a horda részéről véleményem szerint jogos volt az elégedetlenkedés. Holy pala+ arms warrior ellen nem nagyon lehetett mit csinálni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Ezért jó, ha van oldal, ami megőrizte a vanilla állapotát.

            http://classicdb.ch/?spells=7.7#100+2+1
            Level 40-es skill volt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • warruth

            Sok hülyeség van abban az adatbázisban, 1.12-ben tuti nem volt ilyesmi, és a későbbi nagy cooldownos party ható Bloodlustot csak lvl 70-en kapta a sámán, ráadásul csak a hordás, mert az allis draenei sámánnak ugyan ilyen módon működő képessége lett a Heroism.
            https://www.youtube.com/watch?v=XM_HKfhf8DY

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Az a helyzet, hogy a játék tele van nem használt spellekkel, valószínűleg nem volt Bloodlust TBC-ig és ott is lvl 70 spell volt. Egyébként érdekes dolog, ha kicsit nézelődik az ember, hogy vajon mik lehettek tervben pl nézd ezt a fegyvert: http://classicdb.ch/?item=23051#comments

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    Na, meghozta a futár a cuccot. Sima kiadást vettem, ami egy kicsit csöves, mert már nincs az a jópofa kihajtható borító, mint régen. :S Mindegy, a kulcs rendben van. Majd holnaptól el is kezdem felfedezni a kontentot.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      Azon én is meglepődtem hogy lecsöveskedték róla, pedig tök jól nézett ki mindig (lásd még Diablo és Starcraft...). Eddig sikerült megoldani akkor most miért maradt el? És ugye a CE is hagyott kivánnivalót maga után, érthetetlen hogy mi történt.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Astonkacser

    nekem idaig iszonyatosan bejon

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • olasz

    Nekem is kimarad a kieg! De a progressz teherurhajot nqgyon varom es hogy a szokasos papirforma felboruljon :p

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tt

    Nekem is kimarad, az előzetesek alapján nem nyűgözött le.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Engem az ára tart vissza: 45EUR egy kliens update-ért nevetséges úgy, hogy havi díjat is szednek és tele van a játék kozmetikai micropaymenttel.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Attila

        A dobozos olcsóbb.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tt

        Ez a másik, igen. Sajnos már rég nem ér annyit amennyiért el akarják adni. 12.000 az alapjáték, plusz 10.000 egy gamecard, vicc.
        Olyan 4000 forint kéne hogy legyen a kieg, a 10.000 forintos gamecardért meg legalább 4 hónapnyi játékidőt kellene adni.

        Sok újat már nem tud mutatni a játék, aki még mindig aktívan tolja a kezdetek óta, az szerintem már csak megszokásból és a nosztalgia miatt csinálja. Én is 2004-ben kezdtem vele játszani, és az első 4-5 év az totálisan le is tudott nyűgözni, nálam a Wrath of the Lich King volt az abszolút csúcs, aztán a Cataclysm idején kezdtem azt érezni, hogy kezd elfáradni a játék, majd a pandás kieg lett az, ami teljesen lenullázta az élményeimet.
        Azóta a Legion volt az egyetlen, ahol tényleg odatették magukat, de itt az új kieg előzetesei és a bétából való tapasztalatok alapján, ugyanazt érzem, mint a Warlords of Draenor idején.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

    Questhelper kikapcs, felfedezős questelés. Zuldazar eddig rohadt jó troll tultengés, bár hangulatra a Pandaria jut róla eszembe néha. Ugyan alig értem ki a városból, meglátjuk a többi zóna mit tud. Azt mondjuk sajnálom hogy nincsenek kikacsintások a Darkspearekre, ugyanolyan (alázó)szövegeket kapok mintha bármilyen más hordás lennék, gondoltam azért lesz legalább egy kis spanolás a távoli rokonok közt. 🙁

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Don Dondon

    115-nél járok - Nazmirral kezdtem, mert sejtettem, hogy az nem fog bejönni annyira - ez részben be is igazolódott, de volt benne egy-két kellemes meglepetés. Vol'dunban vagyok, ez már szimpatikusabb, Zuldazart szándékosan a végére hagyom. Így 120 felé félúton viszont elfogyott a Legion epic felszerelés ereje, meg sok helyen elég sűrűn járnak a mobok - egy helyen befutottam a sethrakok közé és bucira vertek, 2 percenként temetőjárat volt, mint vanillában. Ami talán feltűnő, hogy nincs annyi poén meg élcelődő easter egg a játékban, mint korábban megszokott volt, egy sokkal komolyabb fantasy történetépítős hangot ütöttek meg. Viszont ami van, az elég ütős (Bwnosamdi, mint spirit healer, demens tortollan vének, stb.). Plusz kb. a legutolsó faluszéli "hozz 8 vaddisznóherét" quest giver is kapott narrációt, ami nagyon szimpatikus.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Delfi

    Úgy tűnik, a kereskedők szerint már haldoklik a WoW, mert egyetlen boltban sincs készleten. Gondolom nem mertek belőle rendelni, nehogy a nyakukon maradjon.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Nuwiel

      Én mindenhol azt a választ kaptam, hogy a Blizzard eleve keveset gyártatott, és azt is elkapkodták az első napokban. A doboz már amúgy sem hat meg, pedig a Konzolok Szervizében nagyon igyekeztek meggyőzni arról, hogy milyen jó a CE, de inkább hazamentem, és megvettem digitálisan.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Delfi

        És itt lép a képbe az, hogy miért is kerül többe egy digitális kód kikérése a cégtől, mint a tok/nyomdai munka, kiszállítás, kereskedői jutalék, stb.
        Mondjuk arra jó, hogy az ember újra átgondolja, biztosan kell-e ez neki.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Ez egy kicsit arra emlékeztet, mint amikor az AH-n drágább a nyersanyag, mint amit gyártasz belőle. 🙂

          Amúgy szerintem azért lehet olcsóbb a dobozos, mert azzal többet macerázik a játékos: meg kell rendelni, elmenni érte a boltba, stb. Egyszerűbb beloggolni és rábökni az Update gombra. Igazából nem a dobozos olcsóbb, hanem a digitális verziót árazzák magasabbra: a kényelemért kérnek el többet.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Annyiból nem értek egyet, hogy semmi fáradságod sincs, ugyanúgy megrendeled a neten, a futár odahozza házadhoz. De még ha boltban emeled le a polcról akkor sem akkora nagy kaland, hogy ezért kifizess +2000 forintot, ami 2 heti előfizetés. És persze a 0,2 eurócentnyi munka ami egy kód generálásának az értéke, nem igazán hasonlítható össze azzal, amibe az a munka kerül, amíg ugyanez a kód bekerül egy dobozba és eljut hozzád.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Azért tőlünk nyugatabbra nem 12.500 forintért (39 €) árulták a dobozos verziót, hanem a digitális 50 eurós (16.000 Ft) ár környékén. Nálunk a teljes áron sokkal kevesebb fogyott volna belőle.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Akár most is vehetnék dobozos verziót Angliából ennél olcsóbban. 🙂

            https://www.amazon.co.uk/World-Warcraft-Battle-Azeroth-DVD/dp/B07F7HFYQD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1535026967&sr=8-4&keywords=battle+of+azeroth

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Akkor tisztázzuk az "Angliából" szó jelentését.Adott esetben Angliában ülve a számítógép előtt, az nem ugyanaz, hogy Angliából rendelsz valamit az interneten. Én is Magyarországról rendelek akkor

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Akkor tisztázzuk az "Angliából" szó jelentését.
            Angliában egy számítógép előtt ülve megrendelt termék, az nem Angliából rendelt termék. Definíciód szerint akkor én is Magyarországról rendelek valamit, amit az Aliexpress felületén rendelek, de Magyarországon üzemelő gép előtt ülve?
            Brit boltban nem 40 fontba kerül, csak 40 fontért elküldik neked valahonnan (talán pont Magyarországról) a terméket, amin így az eladónak is van haszna.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Akkor nézd meg újra a címet, amazon.co.uk és nem túl meglepő módon Angliában ingyenes kiszállítással, míg nekem felszámítana szállítási költséget is. Szóval elég nehezen hihető, hogy másnapi kiszállítással innen menne ki oda a csomag. 🙂 Igen, amíg kint éltem, simán kijött a csomag egy napon belül még akkor is, ha nem kérted expressre. Amúgy a Galleriesben is kb. ennyi volt levenni a polcról a Legiont. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Nuwiel

          Mert irgalmatlanul gyenge a forint? 🙂 Tudom, megrendelhettem volna időben a játékot, de mivel nem tettem, hagytam a fenébe a dobozos verzió hajkurászását, és inkább kifizettem a felárat.

          Az angliai rendelésről meg csak annyit, hogy ha végigmész a folyamaton, a 39,99 fontból 42,32 font lesz, és hozzácsapódik még 5,59 font szállítási költség. Összesen 47,91 font a végeredmény, ami az Erste szerint 16 644,892 forint lesz. Akárhogy számolom, ennél olcsóbb megvenni a Blizzardtól digitálisan.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            De ha kint vagy, akkor ingyenes. 🙂 Én is meg tudnám oldani, hogy oda megrendelem és átküldetem a kódot, de ennyit nem ér az egész. 🙂 A példa amúgy csak arról szólt, hogy Szolo szerint másutt 16k lenne, csak mi kapunk szegényházi kedvezményt. Ezt cáfoltam meg. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Már nem akartam foglalkozni a témával, de ha így nevesítve lettem, akkor:
            Az Amazon ugyanaz, mint nálunk például a Vatera. Összeköti az eladót a kereskedővel. A linkelt ajánlat pont azért tud olcsóbb lenni az angol boltok árainál, amiért egy sufniGSM is a hivatalos árak alá tud menni. Az eladó megvette a terméket egy Angliánál olcsóbb országban, csomagtartóban behozta, és most árusítja. A WoW esetében még aza kockázat sincs, mint egy feketén vett telefonnál, mert a kód ugyanúgy működik Angliából beregisztrálva, ahogy Magyarországról, Oroszországból, vagy akár Albániából. Talán még a dél-amerikai és kínai kódok is ugyanúgy használhatóak európai fiókra, bár az már nem biztos. Ja és biztosan nem is Magyarországon a legolcsóbb a WoW.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Azért ez így kicsit sarkított vélemény és erősen magyaros. 🙂 Az a pár font amit kereshet egy ilyenen, az nem pörgeti fel az illetőt, hiszen az általad leírt módon még van utazási költsége is, valamint így nem tudná első perctől árusítani. Egyszerűen olcsóbban megvette a gyártótól, ahogy az összes bolt is teszi. Nincs ebben semmi varázslatos. 🙂
            A többi régió kódjai biztosan nem lesznek jók, mert erre erősen ügyel a Blizz. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Az a helyzet, hogy a fizikai példány már nem vonzó, mert gyakorlatilag nincs benne semmi érdekes. Tokban kód, ennyi. Mivel korlátozott számban nyomják, még azt is el tudom képzelni, hogy boltonkénti kvóta van rá. Egy csomó más terméknél is kvóta szokott lenni, ha korlátozott példányban gyártják. Utánrendelés van, tehát ha a bolt kipucolta a korlátozott készletet, és van rá további igény, akkor rendel még. Keveset kaptak, rendelnek többet, ezt teszik most.

            Az sem nagy titok, hogy a hagyományos kőboltokat eléggé szívatja az a trend, hogy kényelmesebb online megvenni a digitális verziót, sőt még megjelenés előtt kapsz vele használható dolgokat is. Magát a fizikai példányt pénzbe kerül tárolni, és ami a bolt nyakán marad, azt a kiadó nem vásárolja vissza. Az statisztikailag is már eladott példánynak számít, mert a retail megvette a kiadótól. Szóval az a retail kockázata, hogy mennyit rendel és meddig foglalja a helyet nála.

            A WoW-hoz ráadásul előfizetés is kell, tehát azt új/visszatérő játékosként vagy online intézed egy hónapra, vagy veszel potom 10k Ft-ért 60 napos kódot a dobozos példány mellé, amiből lehet, hogy csak 1-2 hétig játszol, amíg érdekel a dolog, vagy időd engedi. Sokan játszanak úgy, hogy hirtelen felindulásból megveszik, mert van egy szabad hétvégéjük, aztán megnéznék az új csodadolgokat a kiegben. Nyilván a kiadónak is az az igazi biznisz, ha mindenki közvetlenül nála veszi meg a digitális példányt. Mondjuk az sem közvetlen szokott lenni, mert általában van egy beszállító, aki az online fizetést intézi, utalja az adókat, mozgatja a pénzt, kifizeti a kiadó jussát. Természetesen nem ingyen.

            Impulzusvásárlóknak meg soha vissza nem térő lehetőség, hogy azonnal fejest ugorjanak a játékba. Nekik a dobozos példány már nem igazán opció, mert mire megszerezné a fizikai példányt, meggondolhatja magát, és ezt a kiadók nem szeretik megkockáztatni, ha már annyit kifizetnek marketingre.

            Persze én könnyen dumálok, mert nem gyűjtök már dobozokat, és megveszek mindent digitálisan, mert kényelmesebb és gazdaságosabb számomra. Ha egy garázsnyi játékdobozt tárolnék, akkor az elég drága mulatság lenne. Nekem...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Ez is egy álláspont, ugyanakkor továbbra sem indokolja semmi, hogy a nulla bekerülési költségű elektronikus kód miért drágább, mint az aminek a vételár felét biztosan kiteszi a gyártási költség. Nincs semmi közvetítő, a blizz oldalán intézel mindent.

            A dobozosnak meg ott van igazi értéke, amikor a nagymama veszi meg az unokának szülinapra. Na ő nem fog interneten utalgatni, hanem bemegy a cd-galaxisba és kéri azt a varkraftot amit mondott neki az unoka. 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Totálisan legitimnek tartom, hogy ha valaki online vesz meg egy játékot, és nem megy el a boltba a dobozosért. Én is évek óta a Steamen vásárlok, és egyáltalán nem hiányzik a polcomra egy újabb felesleges doboz. Viszont a Battle for Azeroth nálunk még kiszállítással is olcsóbb, mint a digitális, de nem a pénzről van szó - 1700 Forintról beszélünk - hanem arról, hogy egy dobozos Blizzard termék 'szép', még úgy is, hogy a BFA dobozos verziója elmarad a korábbiaktól. Viszont én szeretem még így is, jól néz ki a gyűjteményemben. De gyakorlatilag ez már tényleg csak ízlés kérdése. Jóttányit se számít.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Amúgy a fizikai példányokat láthatóan már csak a konzolpiac tartja életben. Ha konzoljátékok már csak digitálisan lennének elérhetők, akkor bezárhatna az összes olyan üzlet, aminek a játékeladás meghatározó profilja. Nagyon prózai az oka, hogy még vannak dobozos játékok. Ezeket ugyanis konzolokon simán elcserélheted, becserélheted, eladhatod, elajándékozhatod a PC-s játékoktól eltérően. A konzoljátékos inkább megveszi a lemezes Overwatch-ot, vagy bármi mást, mert ha már nem kell neki, eladja másnak, aztán vesz helyette újabb játékot. Amúgy is drágák a konzoljátékok, szóval az emberek kihasználják a lehetőségeket, amíg lehet.

            Azt abszolút meg tudom érteni, ha vannak még, akik szentimentális értéket látnak a kedvenc játékuk dobozában, de nálam már csitult ez a dolog, és akkor borult ki a bili, amikor már nem tudtam hova tenni a főleg 80-as és 90-es évek játékainál ismert hatalmas dobozokat a lakásban. Na jó, egy termetes Baldur's Gate II Collector's Edition még maradt hírmondónak, amiben Soundtrack CD, limitált BG2 póló, gyűjthető kártya, meg mit tudom én már, hogy mi van. 😀 Meg a Cata előtt kiadott, kihajtható, tépőzáras fedlappal cicomázott WoW cuccok is megvannak még, meg az első StarCraft, de aztán tényleg ennyi, esküszöm.

            Régen azért kellett a szép nagy doboz, hogy a vevő figyelmét felkeltse a polcon, és abba szépen belepakoltak reklámanyagokat, leírásokat, albumokat, meg az igényesebbeken dombornyomott optikai tuning volt. Néha alig tudtuk visszatuszkolni az otthoni könyvespolcot uraló dobozba a tartalmát, annyira telepakolták, de néha egy hatalmas üres dobozban csak egy árva floppy lemez zörgött egy fecni mellett. A doboz már nem számít, mert már van banner, pre-purchase, hype train, fizetett review, YouTube, meg kilóra felvásárolt kis és nagy twitch streamer helyette.

            A kiadót láthatóan hidegen hagyja, ha néhány embernek jól jönne valami pofás kis standard példány egy kihajtható booklettel, mert ők a tömegeknek gyártanak már termékeket, vagyis inkább elsősorban pénzt gyártanak. Ezért nem lehet őket elítélni, még akkor sem, ha az oldschool kisebbségnek ez nem kedvező. Kisebbségnek gyártsanak a feltörni akaró kis cégek! Nekik még fontos az ilyesmi, mert ők még megtehetik. A Collector's Edition is már csak azért van, hogy azért mégis legyen valami, de az nem hoz semmit a konyhára. Akinek a fizikai példány kellene, az pont olyan ritka rajongó, hogy simán megveszi digitálisan, ha máshogy nem juthat a játékhoz. Ha meg nem veszi meg, mert sértve érzi magát, akkor le van tojva, mert van helyette ezer másik, akinek nem kell könyörögni, és a szerveridőt sem viszi, mert kukázza a játékot, vagy hiába fizeti a havidíjat, ki sem próbálja, mert nem ér rá, vagy nem is érdekli. Ez a biznisz, és nem az hogy veszel egy dobozt, aztán még a fórumokon is válaszolgatni kell neked a költségvetésből, mert foglalkozol a játékkal.

            Ennél már csak az a jobb üzlet, ha be sem fejezed a játék fejlesztését, hanem eladsz egy újabb játékot, amit szintén nem adsz ki készen, mert csinálod is a következőt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • pepipapa

            This...Egyreszt ugye valtozik a vilag, de masreszt nem igazan tetszik az iranya....Suttyo kolyokkkormban (ZX Spectrum, C64, etc) meg altalaban jart poszter, kezikonyv, mindenfele vicik-vacak 1-1 jatekhoz....Aztan ezek kezdtek elmaradni....Aztan ma mar ott tartunk, hogy kapsz 1 kodot es pofa sulyba....es kozben uj generaciok jottek, akiknek az igenytelenseg es kapzsisag (mert ez -szamomra- az) termeszetes es nem erteik, ha valaki lehuzasnak es/vagy rablasnak aposztrofalja...tulsagosan elmentek a kiadok a profitmaximalizalas fele....(nem az a bajom, hogy a profitra hajtanak..minden cegnek ez az alapveto erdeke....de mar tulsagosan es kizarolagosan csak arrol szolnak a dolgok....)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑