WARCRAFT bfa_0824

Készült 2018. augusztus 24. | írta Attila

25

Fogyogat

Egész jól teljesít a pénztáraknál a Blizzard egy hete megjelent legújabb üdvöskéje, a Battle for Azeroth. A megjelenés napján már összesen 3,4 millió darabot aktiváltak a kiegészítőből. A számban nyilván az előrendelések is beleszámítanak, de ez gyakorlatilag édes mindegy. Azért szép ez a szám, de jó lenne tudni, hogy hány előfizetője van most a WoW-nak.

BATTLE FOR AZEROTH BECOMES FASTEST-SELLING WORLD OF WARCRAFT® EXPANSION EVER

Horde and Alliance heroes around the world answer their faction’s call to arms in force as Blizzard Entertainment’s latest release surpasses 3.4 million in day-one sales globally

IRVINE, Calif.—August 23, 2018—When the Battle for Azeroth erupted worldwide last week, champions of the Alliance and the Horde around the globe were called upon to fight for their faction. Heroes everywhere turned out in force, and Blizzard Entertainment today announced that as of Battle for Azeroth’s first full day of launch on August 14, more than 3.4 million units of the latest World of Warcraft® expansion had sold through worldwide—setting a new day-one sales record for the franchise and making it one of the fastest-selling PC games of all-time.*

Battle for Azeroth is a definitive chapter in the Horde and Alliance conflict at the heart of Warcraft, and it’s been thrilling to see players representing their factions in record numbers and embarking on their war campaigns—not to mention joining in ourselves,” said Mike Morhaime, CEO and cofounder of Blizzard Entertainment. “But the launch is just the beginning of this conflict. More epic content is coming to World of Warcraft in the weeks ahead, and we can’t wait for players to experience the full story as it unfolds over the course of the expansion.”

As Azeroth’s defenders continue to explore new regions in search of allies and resources, preparations are being made for the next great confrontation in the ongoing war:

  • In the coming weeks, players will be able to charge into Battle for Azeroth’s first Warfront, Stromgarde—a 20-player co-op battle for control of a key strategic stronghold in the Arathi Highlands.
  • On September 4, the gates will open to Battle for Azeroth’s first raid—Uldir, an ancient titan facility housing horrific Old God experiments gone awry.
  • Also on September 4, the expansion’s first PvP season and first Mythic Keystone dungeon season will commence. The Mythic Keystone dungeon will feature a unique “seasonal affix”—Infested—that introduces new challenges based on the corrupted denizens dwelling in the Uldir raid.
  • Beyond that, additional updates are in the works that will provide even more content for players on an ongoing basis, including the ability to recruit the Kul Tiran humans and Zandalari trolls as playable Allied Races. More information on future updates will be shared at a later date.
Tetszik(2)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Makk

    Jelenleg relatív sok előfizetője lehet neki, persze nyilván megközelítőleg sem annyi mint fénykorában. Ez a relatív sok meg elég kevésre fog csökkenni pár hónap múlva, évek óta ez a tendencia.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Nendragon

      Azért furcsa így használni ezeket a szavakat, mert az "elég kevés", még mindig jóval több lehet, mint az elmúlt 10 évben bármelyik havidíjas kihívó számai. 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        Ja igen persze én csak Vanilla/TBC/Wotlk időkről beszélek. Főként TBC Wotlk persze a 10-12 millióról beszélek.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Nendragon

          Az előfizetői szám, nem első napos eladás 🙂 BC-ből 2,4 millió fogyott az első nap. a WotLK-ból pedig 2,8 millió. 🙂

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Ez tény, de a jelenlegi előfizető meg sem közelíti amennyi akkor volt és 2-3 hónap múlva a jelenlegi is nagyot fog esni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Don Dondon

            Technikai kérdés - a Blizzardon kívül ez nem sokakat kell, hogy zavarjon. A phasing miatt akkor sem találkozol se több, se kevesebb játékossal, akár 3 akár 9 millió aktív előfizető van. S azért ilyen nagy számok mellett bőven lehet még a leglehetetlenebb időpontokban is csapatot találni mindenre a group finderen keresztül.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Naliviel

          Ez egy olyan korban, mikor a MMORPG, mint műfaj nem működőképes azért elég szép szám.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Sok az előfizető, de a szerverek haldokolnak, lásd AH, vendorok. De a Q/A-ban elvileg már PTR környékén van/lesz az AH fix is, de személy szerint elég bugosra sikeredett ez a launch. Földben lévő mobok, textúrában/alá spawnolo quest item, bugos és csak "okoskodással" megcsinálható WQ, WQ zónába ki/be kell járkálni néha, hogy "beadja". Legionban semmi ilyesmivel nem találkoztam.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Rico German

        hazugság, ilyen dolgok nincsenek. "7 órája" érdekes a start óta semmi hibával nem találkoztam.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Bangyi

          Hajnalban vagy olyankor amikor tényleg ""alig"" játszanak, akkor egyből kapcsolnak az NPC-k, de amint felkeltek a népek vagy kora este van, akkor elkezd nyekeregni. Lehet, hogy a cross-realm részleg ahol vagyok haldoklik.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • olasz

    Ugyebar a nep java vagy mar megvette korabban vagy nyitasra. Szerintem ez a 3.4 millio nem nagy szam. Gondolva arra hogy ez szetoszlik eu azsia amerika kina es oceania kozott. Siralmas :/

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Kapszlock

      Siralmas? egy tizensok éves játék kiegjére 3.4 millió 1 nap alatt siralmas? Hát szép... nosza, lehet jobbat csinálni. Tessék, megvárom...

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • pepipapa

        Pl a Minecraft Androidon £6.99 es tobb, mint 10 millio feletti a letoltesszam....Csaxolok, hogy manapsag worldwide 3 millio a kanyarban sincs....(max pc-n...:P Amugy meg nem 1 nap alatt...az elorendeles is benne van melyik reszet nem erted?)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Szolo

          Azért remélem te is érzed, hogy a Minecraft "kanyarban sincs" a WoW-hoz képest... Hasonlókat kell összemérni.

          A Blizzard közleménye pedig határozottan "setting a new day-one sales record" fordulatot használt, pedig a pre-sale játékosok nem aznap vásárolták meg a játékot...

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Minden pre-order és pre-purchase day-one sales-nek számít. Ez a negyedéves pénzügyi jelentésekben is mindig így szerepel, és a bevételt addig nem realizálja a cég, amíg a termék piacra nem kerül. Tőzsdén jegyzett, azaz nyilvánosan működő részvénytársaságoknál legalábbis ez az általános gyakorlat.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Don Dondon

    Egy gyors guesstimation:
    Kikerült egy olyan infografika, miszerint a játékosok Legion során 2.8 milliárdszor wipeoltak dungeon & raid bossokon, míg 1.4 milliárdszor a bossok wipeoltak a játékosokon (sikeres préda).
    Ha feltételezzük, hogy mindenk csapat minden nap lever 4 bosst (ez vagy egy teljes dungeon vagy egy raid szárny hossza), akkor a kiegészítő ~2 éves időtartama alatt napi 1.9 millió főnök hullott ez, azaz napi 475 ezer teljes run volt (félúton feloszlott csapatokat hagyjuk ki a számításból, elhanyagolhatóak). Ha abból indulunk ki, hogy ezeknek mondjuk 80% 5 fős (valamilyen nehézségi szintű dungeon), 10%-a 25 fős (főleg raidfinder vagy mythic raid), további 10% pedig 10 fős (kis guild runok), akkor átlagban 7,5 játékos kell egy ilyen teljesítményhez, vagyis a ~3,5 millió előfizető egy időben reális. Ha lenne statisztika arra, hogy mondjuk ebből mennyien fizetnek elő a teljes 2 évre és mennyien csak pár hónapra, akkor meg lehetne becsülni azt is, hogy mennyi a teljes aktív játékosbázis - én hasráütésszerűen azt mondanám, hogy a többség csak a 2 évből 1 évnyi időtartamot játszik aktívan, tehát inkább 7 millió azok száma, akik előbb-utóbb biztosan bekapcsolódnak a következő kiegészítőbe is (még ha nem is veszik meg rögtön, de majd idővel visszajönnek). Aztán lehet még 1,5-2 millió, aki ebből kiesik, mert csak PvP-zik, RP-zik vagy pokémonozik, vagy más ok miatt nem jut el az endgame contentig.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • pepipapa

      Aztan a fele kiesik, mert boostol raiden, mythicen vagy szimplan tank/healerkent bonusert napi tobb runt is tol.....Illetve azt nem latom, hogy endgame dungeonok vagy akarmilyen, mert akkor benne vannak a kisszintuek is, amitol aztan meg tovabb csokken a szam....

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Don Dondon

        Az én értelmezésemben ezek csak Legion dungeönok és raidek voltak, a Deadminestól Hellfire Citadelig tartó tierek nem tartoztak bele (nem mintha túl nagy számban járnának ezekbe).
        Bár nem hiszem, hogy sokan lennének, akik egyszerre több hőst mainelnének (egyszerűbb egy multiclass karakterosztályt választani: paladin, druid, monk), de akik tényleg vannak ilyen hardcoreok, azok az aktivitásukkal valószínűleg bőven kompenzálnak - ha 3,5 millió játékos napi 8 órát van online, akkor ugyanolyan pezsgő a játék, mintha 7 millióan napi 4 órát játszanának. A Blizzardnek kevesebb lesz a bevétel, de ez már az ő bajuk - mint írtam is, ez nem egy részvényelemzés céljából készített becslés.
        De egyébként a kalkuláció végeredményétől függetlenül is teljesen egyértelmű, hogy ebben a számban sem homogén a játékosok felhasználói szokása, én nagyvonalúan a saját tapasztalataimból indultam ki: tudom, hogy átlagnál kevesebbet játszom - a Battle.net-en direkt visszanéztem: 7 hónapig voltam Legion alatt előfizetve - így az ~1 év előfizetéssel magamnál kockább vagy tehetősebb (nyugati) játékosokkal számoltam. Az viszont teljesen egyértelmű, hogy még ha kockábbak is mint én, a WQ-zás, profession, repuzás, emissaryk, world bossok, AP farm, questek és egyéb open-world tevékenységek sokkal több időt vittek el Legion alatt, mint a korábbi kiegek alatt (s akkor még nem is PvP-ztem vagy farmoltal peteket, mountokat). Aki nem exkluzíve raidel, annak szerintem egyszerűen nincs ideje arra, hogy tonna szám gyakja a bossokat ezen tevékenységek mellett. Persze nekem is voltak olyan napjaim, amikor letoltam 3 mythicet vagy 2 teljes raidet, de átlagban szerintem ez egyszerűen nem fér bele egy játékos hétköznapjaiba. Már csak azért sem, mert amint kijön az új raid akkor max 1-2 hétig megy vissza az ember az előző tierbe, nincs már értelme tovább farmolni. De egy mythic önmagában is lehet akár egész estés "szórakozás" (wipefest), szóval azt is látni kell, hogy ennek az 1.4 milliárd killnek a jelentős része nem 1-shotolás volt (máskülönben nem lett volna 2x ennyi wipe).

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Don Dondon

          De hogy legyen viszonyítási alap is, megnéztem a játékbani karakterstatisztikában. 105 Legion dungeon boss (29 run) és 110 Legion raid boss (9 endboss) killem van a mainemen, vagyis egy átlagjátékos egy kiegészítő alatt ~2-300 bosskillt abszolválhat, amivel olyan 5-6.5 millió lehet a játékosbázis.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ouroboros

    Kár. Nagyon jót tett volna nekik, ha buknak vele. Így viszont nem fogják belátni, hogy rossz irányba mennek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Mi lenne a jó irány?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Ouroboros

        Játszható, vállalható történet a Hordának.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Velős.

          Tetszik(1)Nem tetszik(0)
          • Ouroboros

            Számomra azért játszhatatlan a BfA hordás karakterrel, mert gaztetteket kell elkövetni ahhoz, hogy része légy a történetnek (lásd Teldrassil fölégetése). Én pedig nem akarok gazembereket játszani.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Don Dondon

            A fa évek óta provokálta a hordát, megérdemelte amit kapott. (egyébként már nem kell felégetned, a pre-launch eventek kikerültek a játékból, nem elérhetőek).

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑