World of Warcraft Classic megjelenés - Mennyi is? Várjá' csak...


WARCRAFT ah_0828

Készült 2018. augusztus 28. | írta Attila

23

Változások az AH-ban

Sokan panaszkodnak mostanában a fórumokon a kissé lassabban, nehézkesebben működő AH-ra. Az ok nem az, hogy a Blizzard direkt elrontotta (nem ért hozzá, stb.), hanem az, hogy a sok új és visszatérő játékos előszeretettel pattint fel egyszerre akár több száz cuccot is a börzére, mely áldatlan tevékenységben a spéci addonok is segítséget nyújtanak. Ez így nem mehet tovább, ezért a Blizzard átmeneti megoldásnak azt fundálta ki, hogy egyszerűen megemeli a letétet. A fix már tegnap este óta él, de csak átmeneti, valószínű, hogy más változások is lesznek.

To address some issues related to the Auction House, we’re reconsidering how deposits—the refundable fees you pay to list your auctions—are calculated. This fee is based on the item’s vendor price, and for profession materials in particular, vendors offer very low prices, so these mats have a low deposit cost. Deposits are substantial on items such as BoE uncommon gear, gems, and so forth, but not trade skill materials (trade goods such as cloth, ore, leather, etc.).

One thing we’ve identified as particularly troublesome is a large volume of trade skill materials being auctioned off in stacks of 1. Some addons make posting quantities of this size trivial to do, resulting in dozens, if not hundreds, of pages of auctions for a single item. As we looked at ways to change this behavior and improve the overall Auction House experience, we found that we prefer to avoid inflexible solutions such as caps on the number of listings a player can make, or increased minimum stack counts, which might interfere with many players’ common gameplay habits.

Our current plan is to increase the deposit cost of some profession materials on a per-stack basis, which should provide incentive for players to post items in larger stacks.

Here’s an example:

• Let’s say that a player is trying to sell 200 Tidespray Linen for 10g (gold) each. Today, each item has the normal deposit cost of 1c (copper), with a 1s (silver) minimum deposit, so 1 auction of 200 linen requires a deposit of 1s, and 200 auctions of 1 linen each adds up to a total deposit of 2g.

• Now imagine an additional 20% deposit added to the listing fee per auction. With an asking price of 10g each, that raises the deposit by 2g per stack. In the case of 1 stack of 200 linen, the total buyout price is 2000g, and the new deposit is 2g1s. In the case of 200 individual stacks, the new deposit of an additional 2g per stack brings the total deposit up to 402g.

In either case, the deposit is returned to the seller if the item sells. Successful auctions aren’t affected by this change.

Our goal is to give players some forewarning on this change, and to gather feedback. We’re putting together a list of the items that would be affected by this deposit change, which we expect to be limited to high-quantity trade goods. Furthermore, we’re deploying the change to the PTR first, so that addon authors can work through the change while we test it thoroughly.

This change will likely be a temporary measure, as we’re also working to broadly improve the default Auction House in the future. It’s clear to us that many players use addons because they find the default Auction House interface inadequate. A temporary change to deposit fees will help with this in the short term, and we’ll continue to work on overall improvements to the Auction House for a future patch.

Tetszik(3)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Szabolcs Galambos

    a letét nem fogja befolyásolni az agyhalottakat, azok nyomják, ami nem piros

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Serathis

    Nem igaz, más MMOba meg lehet oldani hogy ne csak egész stacket vegyen az ember. Aki pedig képes 200db 1-es stack cuccot berakni, azt hátba kéne vágni egy szeneslapáttal.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Nem feltétlenül az egy darabos stackekkel van a baj, hanem azzal, hogy nem bírja a rendszer a hirtelen megnőtt nyomást. Most sokan játszanak, boldog-boldogtalan üzletel, persze hogy beszakad.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Wow Janíx

        Hagyuk már 😀 15 éves játék havi 15$-ért képesek azzal jönni, hogy nem bírják az AH-t a szerverek? 😀
        Bocsánat Blizz, hogy be szeretnénk tenni itemeket az AH-ba.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Naliviel

          Itt nem a mezei Casual Pistikével van a probléma aki szeretne eladni némi cókmókot, hanem azokkal akik pl. a r/woweconomy lelkes tagjai és TSM addonnal lebonyolítanak napi ezer tranzakciót...fejenként. Kicsit olyan mintha folyamatosan DDoS alatt tartanák a szervert az AH botok. Na gondold el mi történik mikor ők kieg elején megszaporodnak és máris eljutottunk oda, hogy miért szakad be az AH.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            Ugye nem akarod azt mondani, hogy a tucatnyi éve működő TSM addon most hirtelen DDoS támadás lett és nem a blizzard sóherkedik megint a szerverekkel, mint mindig?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Félreértettél. Van egy szerver, ami stabilan elbír X főnyi terhelést. Ez kieg elején lesz tegyük fel 5X, így nyilván nem lesz jó. Régen kieg elején viszont 5X sem okozott problémát, mivel akkor a terhelés kisebb volt, például AH-t nem főzte a TSM. Erre céloztam volna mondandómmal, mikor stabilizálódik a játékosszám akkor jó lesz.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Delfi

            De éppen arra célzok, hogy a TSM addon minimum 4 kieg óta "főzi" az AH-t és speciel még soha egyetlen alkalommal sem voltak elegek a szerverek a kezdő hét terhelésére. Ezt még meg is érteném, hiszen ki fejlesztene szerverparkot arra, hogy pár hét után üresen pörögjenek, de a WoW alatt blade szerverek vannak, percek alatt bővíthetőek és csökkenthetőek. A szerver "vas" meg rendelkezésre áll, lévén, hogy a szerverek fele már kihalt. Az AH betét növelése erre a gondra persze nem gyógymód, mert aki Goblin azt nem hatja meg, a szürke kis casualok viszont szívnak miatta, mert mindenki ráteszi az árra a betét bukásának kockázatát. Egy csomó érc, szövet, virág és egyéb alapanyagok amelyek nem az utolsó kieghez tartoznak már jó ideje azért van csillagászati áron(ha egyáltalán van) mert nem éri meg berakni a bizonytalanra. Akinek meg kellene, az szív vele.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Don Dondon

          200 [Riverbud]-ot (random BfA alapanyag, akármit írhatsz a helyére) fel lehet úgy is rakni, hogy 1 bejegyzést foglaljon az adatbázisban, meg úgy is, hogy 200-at, ami 4 teljes oldal lekérdezése. Márpedig ezt mindenki le fogja kérdezni, aki [Riverbud]-ra keres az aukció teljes, akár 48 órás időtartama alatt. Na most képzeld el, hogy a te rendszered SQL (vagy akármilyen adatbázis) felőli terhelése hirtelen 200-szorosára ugrik, mert egyesek azt fundálták ki, hogy ha 1x200=200x1 a költségekben, akkor miért is ne éljenek a lehetőséggel is csináljanak 200-szor annyi bejegyzést. Ez akármilyen szerverfarmot meg tud fektetni.
          Egyébként különösebb értelme nincsen egyesével kínálni az alapanyagokat, hiszen a szakmák legalapabb receptjeihez is általában 5 darab kell egy cumóból, a ritkább és drágább alapanyagokat szokták legfeljebb darabjával mérni, de nem mondjuk a közönséges disenchantból jövő dustot, aminél egyesek valami érthetetlen ok miatt szintén átálltak erre a gyakorlatra.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Évek óta mostohagyerek ez az AH, és azokra a problémákra amiket leírtál már rég vannak különböző technológiák. Pontosan úgy működik egy alultervezett rendszer, ahogy leírtad, de az csak akkor igaz, hogy megfektet egy ilyen terhelés egy akármilyen szerverfarmot, ha az egész elavult és nem lineárisan skálázható technológiákat használ. Az SQL pl. tipikusan olyan. Nagyon limitált, és nem skálázható lineárisan a terheléshez mérten egy nagyon könnyen elérhető terheléstől. Egy szint fölött már hiába növeled az erőforrásokat, egyáltalán nem lesz gyorsabb. Ha lineárisan skálázható megoldást alkalmazol, akkor a terheléshez mérten önmagát is tudja méretezni a rendszer mindkét irányba. Ha alacsony a terhelés, összecsukja a server shardokat, ha meg növekszik, akkor újabbakat hoz létre átmenetileg. Így a költségeid is lineárisan skálázódnak a terheléseddel. SQL-lel sajnos ezt nem tudod megoldani, ezért nem választod azt, ha extrém terhelésre számítasz.

            Amúgy meg nem titok, hogy a vevő annyit akar venni amennyit, és azt a legolcsóbban. Aki elad, az meg a kereslet függvényében az eladható legmagasabb áron akar adni a többiekkel versenyezve. Ha azonnal kell neki a pénz, alámegy a többieknek, de várhat egy magasabb ajánlattal, hátha jobb áron is elmegy a cucca. A vevőt meg marhára nem érdekli, hogy kitől vesz.

            Azért használ mindenki addonokat, mert az alap megoldást macerás használni, ha jól akarsz járni. Erre már vannak MMO-kban is tök jó megoldások, amiknél mindent az általad megadott darabszámmal veszel a legjobb áron, és a rendszer nem stackeket listáz, hanem árakat, és az adott árakon az összeadott mennyiségeket a teljes piacra számítva. Így annyit veszel, amennyit akarsz, és azt mindig a legjobb áron. Cserébe viszont nincs aukció, hanem fix áron teszel be vételi és eladási ajánlatokat. A vételinek még az is az előnye, hogy az eladó egyből látja, hogy milyen árakon vannak megrendelések, és áranként hány darabra, így azonnal látja a valós keresletet is, és reális áron teheti be a portékáját. Amint felrakta, akár azonnal létre is jön az üzlet, miközben a vevőjének nem is kell online lenni meg az AH-t nézegetni, feleslegesen kereséseket indítani, hogy van-e a cuccból a kívánt áron.

            Ezzel a szerver felé a lekérdezések száma is csökken, mert nem kell próbálkoznod, nem rakod vissza ötször ugyanazt, hátha elmegy gyorsabban, és a vevő sem keresgél percenként az adatbázisban, mert mindkét fél azt kapja a rendszertől, amit elvár. Emellett lát mindkét fél statisztikákat, hogy melyik tétel milyen áron és milyen mennyiségben pörgött a piacon, és mik a pillanatnyi trendek, tehát ezeket sem fogja addonokkal kiokoskodni, és nem fog minden user saját kliensoldali adatbázist építgetni a rendszer felesleges és folyamatos terhelésével, mert minden szükséges infót megkap keresgélés nélkül. Ilyen rendszer működik pl. a GW2-ben, és mivel az még globális is, sokkal több tranzakciót bonyolít le, élénkíti a kereskedelmet, és ami nagyon fontos, hogy nehezen manipulálható, mivel borzasztó sokan használják egyszerre, nagyon pörögnek a tranzakciók, és valóban a kereslet és kínálat szabályozza.

            WoW-ban szerintem a legtöbb tranzakció még mindig fix áron megy, és alig licitálnak. Ez már rég így van, legalábbis pár éve még így láttam. Simán lehetne a liciteket kukázni, és mindennél fix árat alkalmazni, és akkor könnyebben meg lehetne oldani, hogy a vevő is tudjon ajánlatot tenni, ha valamit nem talál vagy nem olyan áron, amin szeretné. Ez azoknak is nagyon jól jönne, akik eladni akarnak, mert látnák, hogy van kereslet. Többen és többet is craftolnának, meg még sorolhatnám az előnyeit. Pl. a szervereket sem terhelné annyira, mint ez az állandó bohóckodás az addonokkal.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Don Dondon

            Nem ismerem a GW2 rendszerét, de sejtem mire gondolhatsz. Ha jól értem az inkább egy modern tőzsdei szoftverhez hasonlít, a WoW-é meg kb. az ókor nyílt kikiáltásos kereskedése szintjén van megrekedve. Mindenki beordítja, hogy milye van eladó és mennyiért, a vevő meg próbálja meg kitalálni, hogy melyikkel jár legjobban.

            Viszont kétségtelenül izgalmas, hogy maguk a játékosok alakíthatják a market maker szerepét, a Blizzard meg csak közvetít - én legalábbis már a 3. WoWTokenemet szedem ki BfA launch óta úgy, hogy gyakorlatilag csak jobban próbálom beárazni a termékeket, s tökre élvezem. Volt egy-két bukó (tele vagyok ring enchanttal, mert kiderült, hogy amiket tömegével vettem ki 1-2 aranyért, azoknál van erősebb is), de amúgy nagyon izgalmas tud ez lenni. Valószínűleg bizonyos piaci manipulációkra egy általad vázolt ajánlati könyves rendszerben is lehetőség lenne, de annak ellenére, hogy én is nagyon várom már az AH revampot (írták is, hogy lesz), azért megvan a varázsa ennek a jó öreg rendszernek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Ezzel semmi gond sincs, amit írsz és teljesen egyetértek veled, én pl egy kevésbé 'liquid' (bocsi, nem tudom a magyar megfelelőt rá) piacon, battle petekkel szeretek bizniszelni. Azokat viszont már kevésbé értem, akiknek addon monitorozza az AH-t és ha bekerül valami a megadott ártartományon alul úgy, hogy akár craftolás segítségével profitot lát belőle akkor 0.1 sec alatt automatikusan megveszi az itemet és nemsoká már teszi is vissza. Utána pedig örülnek, hogy már a 4. karijuk van gold capen.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        Már miért nem az 1 db-os stackkekkel lenne a gond?
        Amikor az első 40 oldal 1db nyamvadt cloth, amit át kell rágnia ezeregy addonnak és embernek az h a bánatba ne lenne gond?

        Nem értem miért kell eleve stackkeket és csomagokat beállítani?
        Miért nem lehet olyat mint ami egyes npc vendoroknál van? Bedobod az eladási árat, és h mennyit akarsz, és az AH-ban meg azt látni, hogy Vérpisti betett cloth-ot 12g/db áron, van belőle 40k stock-on, vegyél amennyi jól esik...

        Másik, felvásárlási oldal is simán lehetne az AH-ban, vagy máshol. Már a Lineage-ben is volt WTB opció, és gyanítom h nem az a játék találta fel a tüzet ezzel.

        Pár lépéssel rendbe lehetne tenni a WoW gazdaságát, de... de nem akarják, mert ez jól van így.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Skyfire

      a 200 db 1-es stack nem feltétlenül agyhalottak műve, lehetnek botok, vagy okos AH-s emberek...pl beteszek 200-300 virágot de 10-20g-al drágábban és a casualok meg fogják venni mert lusták kipörgetni és nincs rá addonjuk...

      amúgy megy hihetetlen hogy 10+ éves játéknál van olyan funkció amit nem fejlesztettek és a legbénább AH addon is sokkal jobb mint az alap. tudom minek fejlesszék ha úgy is van rá addon ingyen, de hát akkor is...ennyi erővel az egész UI-t nem kéne bántaniuk mert mindenre van addon

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ben2

    Igazából mára az egész AH egy önálló minigame-é nőtte ki magát, mert egy adott szint fölött már nincs különösebb jelentősége a pénznek a játékban.
    Vanillában még voltak world drop bis itemek, amiket csak AH-ból tudott beszerezni az ember, és a vendor árak is olyan magasak voltak, hogy kereskedés nélkül nem tudtad kitermelni a spelljeid és a riding skill árát.
    Plusz a consumable itemek, mint potik, kaja, stb. is komoly pénzbe kerültek, amik nélkül meg nem engedtek raidelni.

    Most meg bárhova mozdulsz pénz hullik a nyakadba.
    Egy hónapot játszottam a kieg előtt és 30 ezerről 62ezerre nőtt a vagyonom csak questekből meg vendor trash-ből. AH-ról összesen háromszor vettem valamit, abból kétszer questhez, meg egyszer gem-et egy cuccba, amit fél nap után le is cseréltem. Egyik alkalommal sem néztem az árakat, csak ráböktem az elsőre, mert alapvetően tök mindegy, hogy 400g-ot fizetsz valamiért vagy 120-at, ha marad így is több tízezer.

    Ahhoz, hogy az AH ismét szerves részévé válljon a játéknak az kellene, hogy a pénznek a játékmenet szempontjából is legyen értéke, azaz ne csak csini mountokra, petekre meg játék előfizetésre kelljen pénzt gyűjteni, hanem a progresshez is.
    Ehhez életet kellene lehelni a szakmákba is, mert azok is melléktevékenységgé váltak.
    Vanillában pl. a tailor gyakorlatilag minden raidelő cloth-nak kötelező volt néhány bop epic item miatt, amihez a recepteket csak instákból és raidekből lehetett összeszedni, kellett hozzá 20 mooncloth, aminek 4 nap volt a cd-je, meg még egy halom elemental essence 3% droprate-el, stb. Ezeket AH nélkül lehetetlen volt beszerezni.
    Most viszont, hogy egy mezei world quest is hozzádvág egy epicet, de kapsz jobbat is ilyen olyan gyűjthető shardokért a szakmák is átmentek pet és mount gyártó iparággá, azaz kb. ugyanaz a szerepük a játékban, mint a pet battle-nek.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Don Dondon

      A Token miatt ez nem reális elképzelés. Én is azért tudok annyi pénzt kitermelni AH-val, mert a gazdaság másik végén valaki bedob egy 10€-s zsetont a játékgépbe, hogy megtakarítson egy csomó farmolással töltött időt és élvezhesse az endgame contentet (vagy épp a csini mountját, petjét). Gyakorlatilag az ő 10€-ját kapom meg, csak számomra ez 200.000 arany képében ölt formát. De ha nekem is 4 napos CD-kre kéne várni, hogy elmehessek raidelni még az is lehet, hogy én is rászánnám magam arany vásárlásra, pedig nagyon ellenzője vagyok az ilyesminek.
      A szakmák mondjuk kétségtelenül el vannak baszva BfA-ban (egyelőre még olyan menő questeket sem kaptunk hozzájuk, mint Legionban), de szerintem ennek inkább az az oka, hogy nincs köztük egymásra utaltság. Egy füvesember/alkimista vígan termeli a lóvét, anélkül, hogy akár csak egyszer is más szakmák segítségéhez kelljen fordulnia alapanyagért, míg mondjuk a nyúzó+bőrműves kombináció évek óta szívás, nem piacképes. Pár kiegészítővel ezelőtt tudtak valami harci dobot craftolni, de már az sem szükséges raideléshez.
      De pl. az is világhírű mutatvány volt, hogy a Legion alatt mennyire hasztalan foglalkozás volt az írnok: a fő tudománya a Vantus rúnák gyártásában rejlett, amiket végül senki nem vásárolt, ráadásul az alchimistákkal kell versenyezniük alapanyagért. Ha valaki kitartott mellette, az egy lyukas garast nem látott belőle egész kiegészítő alatt.
      Ha a bénácskább mesterségek késztermékeiből kéne vásárolnia a jól menőknek, akkor talán kicsit ki lehetne egyensúlyozni a különbségeket - de hogy ezt a lépést nem lépik meg, valószínűleg azt jelenti, hogy nem cél minden játékost beterelni az AH-ba.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

    Csak egyszerű kérdésem van... amikor 12 millió előfizető volt, sokkal gyengébb vasakon, akkor hogy a p*csába bírta a vas és a szoftver a "terhelést"? Amúgy persze a tököm nekem is tele van a sok ezer 1 db-os tétellel, de az pont nem a megoldás hogy emelik a tranzakció díját. Az igazi megoldás: max 50 db tételed lehessen az AH-ban, és ennyi. Mi olyan nehéz ebben??! Bazze', ehhez is 5 hónap kell hogy "lefejlesszék"?!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Lepkemaci

      Gondolom, a Token bevezetése miatt a gold szerepe jelentősen megnőtt,
      és már nem az a legnagyobb kiadás, hogy altokkal is tudjon repkedni az
      ember, hanem sok játékos rendszeresen goldból veszi az előfizetést, esetleg goldot ad el goldseller oldalaknak, M+ vagy Raid runokat vásárol. Emiatt egyre többen használnak AH addonokat, amik folyamatosan terhelik az AH-t. Valószínűleg sokkal nagyobb hangsúly lett a kereskedelmen, mint régen, de az AH nem fejlődött használhatóságban, és még addonokkal is körülményes a használata ahhoz képest, amit ki lehetne hozni belőle, ha fejlesztenék a felhasználói élményt, és ezáltal csökkentenék az erőforrásokat nem kímélő addonok iránti igényt.

      El tudom képzelni, hogy a Remote Auction House is részben azért szűnt meg idén áprilisban, mert plusz terhelést jelentett, és a Blizzardnak már előre kellett látnia, hogy itt komoly gondok lehetnek, amikor a kiegészítőre visszajön egy csomó játékos. Nem hiszem, hogy abban bíztak, hogy pont ez fogja megoldani a helyzetet, mivel az API továbbra is használható, de ha az API használatát érezhetően korlátozták volna, abból biztosan nagyobb balhé lenne, mint abból, hogy átmenetileg gondok vannak az AH teljesítményével.

      Ennek úgyis az lesz a vége, hogy normálisan használható AH-t kell tervezni és fejleszteni, amit nem kell állandóan felesleges lekérdezésekkel terhelni, hogy megkapd amit akarsz tőle. Szóval szerintem régen a több aktív játékos is kisebb terhelést jelentett az AH-nak, mint az utóbbi években.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Don Dondon

      Amikor 12 millió előfizető volt, akkor:
      -még 20-as stackekben gyűltek az alapanyagok, s k.b. annyival kevesebb is kellett belőle
      -a legnagyobb táska 20 item slottal rendelkezett
      -nem volt még transmog, toybox, pet battle, mount collection, s kulcsokat kellett használni bizonyos dungeonokhoz
      -nem volt még group-, dungeon-, raid finder és cross-realm phasing
      -ha elmentél gyűjtögetni valamelyik zónába, folyamatosan halálos veszélyt jelentettek a mobok
      -a legtöbb játékosnak a world first vagy egy legendary megszerzése volt a legmagasztosabb cél

      Szóval ez nagyjából olyan kérdés volt, mint ha valaki rácsodálkozna arra, hogy hogyan lehetséges, hogy a Trianon előtti, 20 millió lakosú Magyarország GDP-je kisebb volt, mint a maié.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

        Akkoriban is voltak brutális mennyiségben benn alapanyagok... akkoriban aktívabban AH-ztam, szóval tudom.

        Másrészt meg a megoldás nem a kifogások keresése, hanem ott írtam a megoldást. Mi olyan nehéz egy limit bevezetésében? Max 50 tételed lehet benn az AH-ban, oszt jónapot.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        Táska méret, transmog, pet battle, mount, kulcsok, legendary, dungeon finder, ezek egyikének sincs köze ahhoz, hogy akkoriban a rendszer miért bírta el, ha több millió játékos 20-as stackek helyett egyesével rakott fel többezer itemet, most meg miért hal be tőle.
        Egyébként WOTLK alatt vezették be a dungeon findert, ekkor érte el az előfizetői létszám a maximumát és a repüléssel a gyűjtögetés semmivel sem okozott több gondot, mint manapság.
        Továbbá az, hogy kevesebb kellett a nyersanyagokból pont azt erősíti, hogy jobban megérte egyesével felpakolni a cuccot AH-ra, mint most, ráadásul akkoriban a raidekhez minden résztvevőnek kötelező volt gondoskodnia a saját consumable-iről, azaz flask és kaja nélkül kiraktak a csapatból, tehát a raidelés jobban gerjesztette az AH forgalmat, mint most.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Don Dondon

          Ez a komment ékes példája annak, hogy a népi gazdaságtani megfigyelések többsége miért elméleti hibás. Mindezen tényezők, nagyon durván befolyásolják a játékosok viselkedését, termelékenységét, aktivitását. Ha kivennék a group finder opciókat, az olyan lenne, mint ha holnap kikapcsolnák az összes elektromosságot Magyarországon. A táska méret pont ugyanolyan korlátozó tényező, mint mikor valutakorlátozás volt hazánkban (lehetett ugyan bankos karaktert tartani minden accounton, de ezzel sokan nem bíbelődtek). Nem feltétlen lennének ezen funkciók nélkül butábbak vagy kevésbé skillesek a játékosok, de nem tudnának megcsinálni egy csomó dolgot, amit most megcsinálhatnak.

          "tehát a raidelés jobban gerjesztette az AH forgalmat, mint most."
          Totálisan hibás következtetés. A raidelés miatt lehet, hogy több flaska fogyott a végfelhasználóknál (nem tudom így van-e), de ez nem jelenti azt, hogy nagyobb lett volna az AH forgalma. Ha közben belépett a piacra több ezer flaska- és poti-bróker, aki csak spekulál az árakra, akkor a forgalom sokszorosára növekedhet, mintha közvetlen az alkimistától a raiderig történne a kereskedés.

          Egyébként nem tudom honnan jött az, hogy behalt az AH rendszer - ilyen egyszer sem történt, egyszerűen csak túl sok lekérdezést kap és a kapcsolt adatbázisoknak is percekbe telik kilistázni egy-egy szakma összes elérhető alapanyagát.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Én készséggel elfogadom, ha van logikus összefüggés a group finder vagy a táskaméret és aközött, hogy miért több a stack helyett egyesével felrakott cucc az AH-n, de akkor vezesd le légyszíves, hogy miért.

            "Ha közben belépett a piacra több ezer flaska- és poti-bróker, aki csak spekulál az árakra, akkor a forgalom sokszorosára növekedhet, mintha közvetlen az alkimistától a raiderig történne a kereskedés."

            És miért lépne be több ezer bróker a piacra pont akkor, amikor a játékosszám a negyede a korábbinak és a flaskák és potik iránt sincs akkora kereslet?
            Korábban a flaska és a poti (+ kaják) _kötelező_ elemei voltak a raidnek. Ha nem látták rajtad a flaska vagy a kaja buffot, akkor előbb szóltak, majd ha kiderült, hogy azok nélkül mentél raidbe, akkor kiraktak. Ez még a wipefest pugokra is jellemző volt, nemhogy a normális guild runokra.

            Az AH-ra amúgy nem közvetlenül a poti és a flaska forgalom rakott nagyobb terhet, hanem az alapanyagok, ráadásul akkoriban pont jellemzőbb volt, hogy egyesével kerültek fel a cuccok az AH-ra, mert a nyersanyag darabára is magasabb volt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑