WARCRAFT graf_1026

Készült 2018. október 26. | írta Attila

41

A WoW Classic grafikája

kicsit más lesz, mint annak idején, mivel a retail verzió engine-jét fogja használni. Sütni fog a nap, lengeni a kalász és fodrozódni a víz.

Tetszik(8)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Harc Harc

    olyan szar a játék , hogy újra kellett indítani, na ez csuda ! úgy fog járni a WOW mint az SWTOR!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Harc Harc

      és erről nincs mit beszélni, mert ez így van, különben nem csináltak volna wow classicot

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • hapci

        Ez nem lesz több, mint retro, ezt a blizz is tudja (ettől függetlenül bevétele biztosan lesz belőle, nem buták). Én biztosan kipróbálom, mert nekem kimaradt.
        De! Tisztában vagyok vele, hogy azon kívül, hogy felhúzok majd 1 karaktert, valószínűleg mást nem fogok csinálni. Raidelni nincs időm és így ott szinte semmi egyebet nem fogok tudni csinálni hosszú távon.
        A grafikát pedig nem bánom, hogy a mai engine-t használja majd. Borzasztó hangulatosak a régi zónák és hiányoznak, nem baj, ha így látjuk őket viszont.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Makk

        A névből és a kommentből jól gondolom e, hogy az egész arról szól, hogy bosszantsd az embereket és hátha harc lesz? 😀
        A játék azért annyira nem durván szar, mert tény, hogy árnyéka néhai önmagának azért még most is annyi előfizető van, amiről sok MMORPG csak álmodik. És ezt úgy mondom, hogy nem játszom, szóval aktuális fanboy vagyok, mert számomra is gyenge a játék, de ahhoz képest hogy éve megy és valóban mennyit romlott még így is bizony sokan játszanak vele.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Naliviel

          Nézd a többi kommentjét, egyértelmű. A Ghostboci féle aranykorban egy ilyen kommentelő aranyat ért, minden harmadik komment cenzúrázásra került miatta 😀

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          Szerény véleményem szerint a WoW már rég túlélte saját magát. Egyrészt örvendetes, hogy még mindig jelen van - bár nem a régi - másrészt viszont szomorú, hogy nem talált kihívóra a nyugati MMORPG-k piacán. Emlékszem, hogy annak idején még úgy is csúfolták a WoW-ot, hogy "Waiting on Warhammer", de hol van már WHO? Sehol. Ment a kukába az is, mint számos más kihívó. A kígyó a saját farkába harap: 2018-ban azt kell látnom, hogy a következő WoW killer a WoW egy 12 évvel ezelőtti verziója lesz. Szomorú és lehangoló képet fest ez az MMORPG-k és a WoW állapotáról is. :S

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Kérdés, hogy mit tekintünk sikernek a kihívók oldalán.
            Közismertségben a WoW a csúcs, ez egyértelmű.
            Játékosszámban viszont a Minecraft például a porba alázza, de a GW2 és sok egyéb is valószínűleg a WoW szintjén lehet.

            Jövedelmezőség tekintetében pedig a WoW valószínűleg sehol sincs a sok P2W "csodához" képest.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            "Nyereség tekintetében pedig a WoW valószínűleg sehol sincs a sok P2W "csodához" képest."

            A WoW jelenleg az _egyetlen_ játék a piacon, aminél pénzt kérnek a kliensért (egy teljes értékű AAA kategóriás játék árát), havi díjat szednek és micropayment is van. Azaz az Blizzard minden létező módon lefeji a wow játékosokat, lassan már másfél évtizede. Nem hinném, hogy jelenleg létezne nyereségesebb project a játékpiacon a wow-nál.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            "aminél pénzt kérnek a kliensért (egy teljes értékű AAA kategóriás játék árát), havi díjat szednek és micropayment is van"
            Mondjuk a 12 ezer forint nem AAA kategóriás ár, az inkább a 19 ezer forint környéke, de egyébként is az egyszeri ár semmi a két év alatt befolyó 100 ezer forintnyi havidíjhoz képest.
            Az ingame boltot azért nem sokan használják, és semmiképpen nincs bent "lassan már másfél évtizede". Nincs a többség alatt "csillámpóni", mellettük meg fizetős pet.
            "Nem hinném, hogy jelenleg létezne nyereségesebb project a játékpiacon a wow-nál"
            Nyugodtan elhiheted, hogy még egy HS, OW is sokkal nyereségesebb a Blizzardnak, és akkor még látótávolságban sincs egy World of Tanks típusú játék, ahol a 15-35 ezer között vehető tankokkal megy a harc, persze külön valós pénzért vehető lőszerekkel. Szóval messze nem a WoW tartja el a Blizzardot.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            https://www.superdataresearch.com/us-digital-games-market/

            PC kategória:

            2. WoW
            10. World of Tanks

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            A számok akár még hihetőek is lehetnek, de:

            Ezek 2018 augusztusi számok, amikor a szokásos 12,99 euro mellett a 60 euro is befolyt (bár utóbbiból csak a bolti és 14-e utáni digitálisakat számították bele, de abból következtetve, hogy Budapesten sehol sem volt már dobozos verzió 14-én délután, plusz milyen kevés allied race játszott 14-e előtt a játékban, a Blizzard honlapon előrendelés aránya nem volt magas. Bolti előrendelés nem számít ide, az 14-e utáninak számít. Ezek alapján legalább harmadolni kell a bevételt a tényleges havi bevételhez. Ezzel máris nem 2. a WoW.

            Júniusban máris csak eggyel előzi a kiegészítő előtti visszatérőkkel együtt is a WoW az 1.0 lecsengése után pihenő WoT-ot.
            https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-07-25-worldwide-digital-spending-june-superdata

            Egy tavaszi rangsor jó lett volna, de nem találtam.

            Kiegészítő nélküli 2017-ben például a WoW sehol sem volt, a 67 milliós Rainbox Six szintjét sem érte el, míg a WoT 471 milliót hozott.
            http://strivesponsorship.com/wp-content/uploads/2018/02/SuperData-2017-year-in-review-digital-games-and-interactive-media.pdf

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Hát igen egy augusztusi adat amikor pont kijött a kieg! Vajon hogy lehet ez akkor?!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Ez szvsz azért van, mert maga az MMO műfaj kortünet. Az MMO-k akkor indultak, amikor az számítógép és az internet amolyan "kocka" dolog volt és az online közösségek korai prototípusainak számítottak. A WoW volt az első, ami tömegek számára is polulárissá tette az online közösségi játékot, de egyben az utolsó is. A Facebook, Instagram, stb. megadja a népnek, amiben anno az MMO-k újnak és érdekesnek számítottak, a gyors, egyszerű online játékok meg sokkal jobban illeszkednek a kor igényeihez, ezért az MMO-k nem tudnak komolyabb user bázist építeni
            Márpedig az MMO-ban a tömeg a lényeg, mert a játék népszerűsége része a játékélménynek. Ha kifogy a játékos az MMO mögül, akkor egyre kevésbé fun, így sokan abbahagyják, ami tovább rontja a játékélményt és így tovább. Ezért nem tudott túlélni egyetlen wow alternatíva sem, mert egyszerűen nem tudták biztosítani azt a játékos mennyiséget, ami az élvezetes játékhoz kell.
            És igazából jól is van ez így. az MMORPG-ből elég meghagyni az MORPG részt, azaz legyenek jó online multiplayer szerepjátékok a tömeg nélkül. Így meg tudod hívni a haverjaidat közös játékra, de nem kell agyatlan grindeléssé silányítani a játékmenetet, hogy elég elfoglaltságot adjon ugyanaz a terep százezreknek.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Bandi Bulucz

            Ez a megfogalmazás tetszik,ez korrekt és tudok vele azonosulni!
            Köszi!

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Hát igen az biztos, jól mutatja, hogy még így se nagyon van semmi értelmes az MMORPG piacon azóta is, ami valóban szomorú. De mondjuk engem zavar, ha a WoW megint jó lesz 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            ami talán ennél is szomorúbb, hogy a wow 13 éve alatt nem csak mmot, de más rpgt is nagyítóval kell keresni a piacon. mennyi volt a "nagyokon" (skyrim, witcher, fallout) kívül?

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Jó sok igazán sikeres RPG jött ki az elmúlt évtizedben. A legnagyobbak több kiegészítővel és folytatással.
            - Divinity: Original Sin I-II.
            - Pillars of Eternity I-II.
            - Tyranny
            - Kingdom Come: Deliverance
            - Dragon Age sorozat
            - Dragon's Dogma: Dark Arisen
            - Mass Effect
            - Dark Souls
            - Kingdoms of Amalur
            - Bard's Tale IV

            Hirtelen fejből ennyi ugrik be, de ha folytatnám, nagyon hosszú lenne a lista. Plusz az összes ARPG, meg a multiplayer RPG-k (pl. Conan Exiles), a konzolos címek. Gyakorlatilag már egy sima FPS/TPS kalandjáték is RPG egyben (újabb Far Cry és Tomb Raider részek, GTA V). Vagy ott az évtized játékának kikiáltott Red Dead Redemption 2, ami most épp tarol, vagy a szintén lélegzetelállító God of War. Jó RPG-vel Dunát lehetne rekeszteni. 😉

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            ebből mégis mi volt, ami nem csak arról szólt, hogy ölj meg 10 farkast, lépj szintet és a végén a főgonoszt? Talán a DA első 2 része és a Tyranny. A többi maszívan lineáris volt sajnos. 🙁 Amit még említenék az talán a d&d-s játék a sword coaston, most nem ugrik be a címe. 10 év alatt 10 játék, amiből azért elég sok "meh" volt szerintem. Nem mindet játszottam, de nem éreztem azt, hogy ú b+ mintha egy könyvet olvasnék, ahol én alakítom a cselekményt. A legtöbben a karakterek csak sodródnak az előre megírt vonalon, még az illúziója sincs meg a szabadságnak.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

            A Divinity és a Pillars az igazi RPG-k napjainkban (Skyrim meg az ujkori Fallout hozzájuk képest mobiljáték), közük nincs a linearitáshoz pláne nem az ölj meg 10 farkast questekhez. Óriási mennyiségű párbeszéd/történet, valóban többféleképpen megoldható questek, komplex rendszerek, stb.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            remek, hogy több féle képpen oldhatod meg, ha a vége ugynaz lesz (mondjuk annyiban eltérve, hogy A helyett B frakció főnökét kell a végén legyakni)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Ha a Tyranny tetszett, akkor a Pillars of Eternity játékok talán jobban bejönnének neked. Ugyanúgy Obsidian címek, és a Tyranny valójában egy mellékága volt a Pillars of Eternity játékok fejlesztésének. Divinity: Original Sin 1-2 szintén ugyanaz a klasszikus RPG vonal. A második részben már dungeon master játékos is beszállhat a multiplayer módba, ahol élőben lehet alakítani a játékmenetet custom összerakott modulokban is. Elég gazdag CRPG mindegyik.

            Friss ropogós CRPG cím még az egy hónapja megjelent Pathfinder: Kingmaker is, ami önsanyargató rajongóknak készült játék a nehézsége miatt. Szerintem D:OS 2-nek nyomába sem ér, de időmilliomos CRPG rajongóknak ez is kötelező.

            A pár napja megjelent Red Dead Redemption 2 meg egy igazi next-gen RPG egy hatalmas nyílt világban, ami tele van részletesen kidolgozott helyszínekkel, történetekkel, nagyszerű szereplőkkel, rengeteg loot, crafting, mászkálás, akció, felfedezés. Ott tényleg "ú b+" élmények vannak ha játszod, és nem csak Twitchen nézed.

            Kingdom Come: Deliverance szintén nem mondható lineárisnak, bár a harcrendszere miatt kicsit megosztó játék, de az is igazi RPG rajongóknak készült.

            Nyilván nem egyszerű olyan RPG-t fejleszteni, ami alsó hangon is 5 év alatt készül el, ha a stúdiónak szerencséje van. De inkább 8-10 év a reális. Ennek ellenére az elmúlt években azért kijött pár gyöngyszem. Régebben sokkal kevesebb RPG jelent meg. Maga a Baldur's Gate is egy olyan cím volt, ami hosszú idő után cáfolta meg azt a szemléletet, hogy nem éri meg jó RPG-t fejleszteni. Utána indult be igazán az ilyen játékok fejlesztése.

            A Cyberpunk 2077 is ígéretesnek tűnik. Ha már CDPR, akkor szerintem a The Witcher 3 is nagyon jó volt, bár kétségkívül lineárisabb volt a klasszikus szerepjátékokhoz képest. Viszont a látvány, a szereplők, a világ, a zene, a hangok ott nagyon rendben voltak.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            igazából az olyan ötleteket hiányolom a maiakból, mint a Lionheart. Ezért is tetszett a tyranny, mert nem csak egy random sárkányos-orkos-hent-zerg-mentsd meg a királylányt scenario volt. a DOSokat végigjátszottam, volt 1-2 érdekes szál, mint a zsebvilág-ötlet, de azon kívül nem nagyon volt benne újdonság. 🙂 Konzolon nem játszok. 😛

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            A witcher 3 az külön kategória... mert messziről nézve egy szép RPG, de aki hosszabb időt játszik vele és eljut a sztoriban a Vörös Báróig (és ez még igazából a teljes sztori eleje még csak...!), na onnan kezdve durván érezhető, hogy ez egy interaktív movie és horror-fantasy sztori, kibaszottul minőségi kivitelben! A w3 az egy álkapocs szaggató játék, és nem a grafikája vagy a szimpla játékmenete miatt...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • zibuprofen

            Egyszerűen nincs rá igény, itt is már csak a függő "öregek" játszanak, mint pl én is hogy az életük részévé vált az elmúlt 14 évben és csak megszokásból lépnek be, nem tudnak új embereket szerezni. Sokakat még mindig elriaszt hogy fizetős... 3 doboz cigi ára, napi 120Ft. Ha egyszer (amit nagyon remélek) ezek a battle royal szemetek kifulladnak, újra lesz értelme mmorpg-t fejleszteni. Még az igényekre visszatérve, erre a legjobb példa a cod. A modern warfare 1-2 óta minden rész ugyan az csak át van színezve, az új rész meg egy vicc. Ugyan arról a sz@rról a 23. bőrt húzza le és mégis eladási rekordokat dönt, twitchen benne van az első 5-ben és mindenhol jó értékelést kapott, de miért MIÉRT... holott egy trágya. Hát erre van igény.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • pepipapa

          "még most is annyi előfizető van, amiről sok MMORPG csak álmodik"
          Ezt pedig onnan tudod, hogy.....

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Tudni nem tudom, de azért pl mondjuk ha egy széthypolt MMORPG-hez nézzük pl SWTOR (lehetne sorolni), amik sehol sincsenek. Amit tudni hogy 3.4 milla ember megvette a játékot, aki akkor be is fizetett tutira, legyen annyira rossz hogy felére esett akkor is kb 1.7 milla nagy eséllyel lehet azért a játékosszám. Ez csak tipp semmivel nem tudom alátámasztani, de annyira biztos nem borzalmas a szám.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            wildstar? anyone? 😀

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Sajnálom a Wildstart, mert a koncepció jópofa és a kivitelezés minőségi, de gyakorlatilag semmivel sem mutatott fel többet, mint a jelenlegi wow egy vicces sci-fi skinnel.
            Amiért sokan drukkoltunk neki, hogy hátha visszahozza azt, ami a wowból kiveszett: a nehézséget és a közösségi élményt, de ehelyett egy ugyanolyan grindelős "néha multiplayeres" szóló játék lett, mint a jelenlegi wow. Ugyanez a baja amúgy a ESO-nak is: szokványos tucat mmo elder scrolls lore-val.
            Az egyetlen MMO, ami még tartja magát az az EVE, mert van egy masszív keménymagja, de ahhoz tényleg olyan szintű elköteleződés kell, amit csak nagyon kevesen tudnak bevállalni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Megmondoember Vol. 2

            Szerintem a LOTRO is jó (bár utoljára 3 éve játszottam vele), kellően más, mint a WoW. Azon röhögtem, hogy 2014 körül jöttek oda az olyan talentfák, amik a WoW-ból 2012-ben tűntek el, illetve voltak benne olyan fegyverek, mint a Legionban az artifact weaponök.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Lepkemaci

            Ha már a LOTRO szóba került, akkor érdemes megemlíteni, hogy váratlanul bejelentették mostanában, hogy rövidesen jön ott is a "classic". Ha jól emlékszem, még idén, de lusta vagyok utánanézni. Hátha nem hallottatok róla...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            lotrot 2 percig bírtam játszani és letöröltem. nekem az a grafika annyira NEM! volt, hogy fájt. elfet kezdtem és kb a házból jöttem ki, de annyi elég volt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            hát igen, eso még ad lehetőséget a 24/7 ingame életre és díjazza is azt. a wowból ez már kiveszett 🙂 Persze, itt is bohóckodhatsz 24/7, de nem nagyon van olyan érdemi tartalom, amit csak így érhetsz el

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Tamas Deli

      Jaj...

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Collateral damage

      Tényleg olyan hülye vagy, mint aminek kinézel! 🙂

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Makk

    Jól néz ki a grafikai fejlesztés. Azért kíváncsi vagyok, hogy mikor kijön mit várhatunk majd tőle, tényleg vanilla lesz e, valamint esetleg lesz e új content vagy esetleg egy új WoW irányvonal?

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Don Dondon

      Szerintem tök jó lenne pl. egy 1.13-as patch, amiben Naxxramast előreküldjük a jövőben, hogy újra megöljük benne az összes bosst, s megszerezhessük a WoW történetének első igazi double-raid-killjét, hogy aztán a második bukásából visszatérve már előbukkanjon az 1.0-ás patchben még erősebben, ahol végülis tulajdonképpen senki nem tud leverni még egy trash mobot sem 10 évig, amikor is egy prot pala valami bugot kihasználva majd leszólózza az egész raidet.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

    Tulajdonképpen nem bánom, hogy az uj enginnel fog pörögni de a régi warcraft hármasabb volt, pont az volt a pláne benne hogy a viz is olyan "béna", nem egy realisztikus megjelenitést akarok visszakapni plusz az éjszaka még éjszaka volt - ám de ez legyen a legnagyobb belenyúlkálásuk. Na de ha zenéhez hozzámernek érni akkor tutifix hogy rájuk gyújtom a székházat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Don Dondon

    Basszus, akkor nem fog 32 bites XP-n futni? Pedig pont azért vettem egy Pentium 4-es gépet Geforce 6800-as videokártyával, hogy meglegyen a teljese nosztalgia feeling. Még egy WD Velociraptor merevlemez RAID tömböt is szerváltam hozzá. Nem érzem én ezt a classic vonalat...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

      Szigorúan crt-n!

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Don Dondon

        Ááá, nekem 2004-ben volt már egy GABA LCD monitorom! Nem kis burzsoáziának számított, annak ellenére, hogy egyébként szörnyű termék volt - bár Sulinettel nem lehetett rajta nagyot veszteni.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ben2

    Hát ez nagyon ótvarul néz ki. Nem vanilla, nem új, de legalább a kettőből minden, ami szar. Ennek így semmi értelme.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑