WARCRAFT bfa_1027

Készült 2018. október 27. | írta Attila

82

A World of Warcraft alulnézetből

Szeretném megosztani néhány gondolatomat a WoW jelenlegi állapotáról és néhány, csak a Battle for Azeroth-ra jellemző újdonságról. Kicsit csapongó leszek, nem is fogok kitérni minden részletre, és azt is meg kell említenem, hogy talpas casual WoW-osként fogok nyilatkozni. A postra se úgy tekintsetek mint valami sokszor átgondolt és megcsócsált elemzésre, hanem csak mint egy vitaindítóra. (Azt úgy is szeretjük itt. 😀 )

Azerite Gear

Az egyik legtöbb kritikát mostanában az Azerite Gear kapja. Sokan panaszkodnak használhatatlan traitekre és a feauture random voltára, és nyilván – főleg a Mythic PVE-sek – joggal teszik mindezt, de a Blizzard azért figyel és a 8.1-es patch-ben már jobb lesz a helyzet. Nekem nem is magával a traitekkel van bajom, hanem úgy általában magával a jelenséggel. Tulajdonképpen miért is kellett ez az egész? Nekem az a határozott benyomásom alakult ki, hogy a WoW fejlesztőin nyomás van és minden egyes kiegészítőben valami őrült innovatív dolgot kell bevezetniük, aminek az eredménye például ez a kissé izzadtságszagú rendszer is. Miért kell ennyire túlbonyolítani az egészet? Vannak PVE talentek, PVP talentek, Glyph-ek (ez utóbbiak meglehetősen béna és lebutított módon) és most még ez is. Értem én, hogy ki kell egyensúlyozni a játékot meg kell az újdonság, de én személy szerint tökre értékelném, ha nem ezekkel a bigyókkal kellene bíbelődnöm, hanem a játék világával.

Warforging, Titanforgig

A dropok random felskálázódását is sokan támadják, pedig ez azért nem is olyan rossz dolog. Annak, aki persze még mindig ott tart, hogy neki már pedig mindenféleképp BiS kell minden slotra, nyilván frusztráló, de az ilyen játékos fordítva ül a lovon. Inkább örülni kellene annak, ha épp jobb esik az alapértelmezettnél, nem? Ráadásul tök jó kis catch up mechanizmus, ami azért nem jön rosszul, ha valaki szeretne előbbre lépni a WQ-k, a Looking for Raidek és a heroic dungeonök világából. Egy Mythic raidernek mindig jobb cuccai lesznek, de nem olyan nagy baj az, ha recruit esetén nem kell felgearelni a frissiben felvett játékost. Meg mindenkinek jár a sikerélmény a 13 eurójáért, nem igaz?

Blacksmithing és úgy egyébként a szakmák

2005-ben még azzal a naiv szándékkal vettem fel a kovács mesterséget, hogy majd tök jó kis cuccokat fogok magamnak craftolni. Ja. Craftoltam is. Vagy 10-et az elmúlt 13 évben. Nem tudok más szakmákról nyilatkozni, de szégyen az, ahogy például a kovácskodással bánik a Blizzard. Ennyi erővel ki is lehetne venni az egészet. Kikérem magamnak, hogy gyakorlatilag nulla haszna van felhúzni.

De úgy általában is nagy baj van a szakmákkal. Értem én, hogy a Blizzard gyakorlatilag a játékosok nyakába önti a lootot meg a csuda jó traiteket, de nem lehetne néhány dolgot a közösségre bízni? Úgy értem, még mindig egy MMO-ról beszélünk. Rosszul vagyok attól, hogy alig vannak enchantok, hogy nem érdemes nézelődni az AH-ban, mert minden baromi drága vagy felesleges, hogy nem tudok magamnak és másoknak hasznos cuccokat gyártani, és kikérem magamnak, hogy nem lehet socketeket fúrni az itemekre. A Blizzardnak néhány területet át kellene adni a „piacból”, gondolok arra, hogy például mondjuk nem lennének cloak dropok, csak tailorok tudnának ilyen cuccokat gyártani. (Ez csak egy ötlet, nem kell belegondolni.) Ez olyan szörnyű dolog lenne? Persze, lehet hogy farmolni kellene a goldot meg a nyersanyagot, de az Azerite-et is kell.

World Questek

Engem annak idején a World of Warcraftot a küldizés szerettette meg, és még most is mindig nagy élvezettel vetem magam a küldetésekbe egy-egy kiegészítő megjelenése után. A World Questek persze nem olyan érdekesek vagy izgalmasak (gyakorlatilag ugyanaz, mint a Legion idején), de tök jó elfoglaltságot adnak, ha épp nincs más. Nem szoktam az összeset megcsinálni, csak amit épp fontosnak tartok, de mindig jó kimerészkedni a világba, mert azért az új területek most is jól sikerültek, sőt sokkal jobban, ha csak azt nézzük, hogy mennyivel elviselhetőbbek gyalogos mounttal a terepviszonyok a Legionhöz képest. Broken Isle azért tudott meglepetéseket okozni.

Island Expeditions

Vicc. Azt kellene felismerni a Blizzardnál, hogy azok a dolgok nem működnek a WoW-ban, amik mögött nincs lore. Izgatottan vártam ezt a feature-t, mert poénosnak tűnt a procedurális terepgenerálás (Hello Diablo 4! 😉 ) meg viccesek az AI által irányított NPC-k is, akik pont ugyanolyan idétlenül ugrálnak, mint a hús-vér játékosok, de maga a scenario zsibbasztóan unalmas. Ezzel valamit kezdeni kell, vagy ugyanarra a sorsra fog jutni, mint a három fős Scenariók. Azokat is, hogy szerette mindenki!

Warfrontok

Sokan fanyalognak emiatt is, és bevallom, hogy az első nekem se jött be, de a másodiknál már kezdtem ráérezni az ízére. Naná, mert kezdjük megérteni, hogy miről is szól ez az egész és hogy mit is kell csinálni. Hamarabb is végeztünk második alkalommal. Sokat kell még dolgozni rajta, lehet hogy a nehézségi szint se az igazi, de jó lesz ez, főleg ha majd lehet menni premaid csapatokkal is.

Végszó

Dióhéjban ennyi, nem akartam túl sok szöveggel fárasztani az olvasót. Vannak még területek, amikre ki tudnék térni, és talán majd más alkalommal sort is fogok erre keríteni. Magáról a kiegészítőről az a véleményem, hogy van benne potenciál, de még ha mindent jól is fog csinálni a Blizzard félő, hogy csupán egy Legion 2.0 lesz. De ne rohanjunk előre! Ki tudja, mit tartogat a Blizzard a tarsolyában? Ami viszont biztos, hogy a következő kiegészítőhöz másképp kell hozzáállniuk a fejlesztőknek, mint ehhez és az előző kettőhöz. Az RNG és a már unalomig ismert formulák további variálása nem fogja elhozni az áhított sikert.

Tetszik(18)Nem tetszik(0)

Tags:


  • Livenell

    Na ja. Én 2007 óta(Kisebb kihagyásokkal) tolom a wowos világot azóta felnőttem. Megváltozott a játék de a világ és az emberek is még régen volt ídő akár napi 10 órát kockulni most már hétvégén 1óra is néha sok. Szerintem a World of Warcraft sok ember emlékezetében nagy nyomot hagyott elérték abban az időben szinte a lehetetlent rengeteg ember együtt tolta a játékot. Még emlékszem Wotlk és Cata idelyén éjjel nappal bármire találtál embert tele volt minden játékosokkal. Akkor már azért persze sokak úgy emlékeznek hogy elindult a lejtőn lefelé de szerintem nem a lejtőn ment le a játék hanem maga a játékos bázis nőtt fel de teljesen. Régen rengetek játékos volt 12 év környékén csak 2004 óta eltelt 14év és azokrol ne is beszéljünk akik már akkor is 17-18 fele jártak. Új játékos bázis nem sok van a wowban, mindenki aki fiatal a másik 100 új játékkal tolja. Maga a wow egyszerre nagyszerű és szomórú a régi játékosok számára. A játék túl nőtte az időt és magát is de a csatát elbukta az idő ellen.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      Én nem látom annyira rossznak a helyzetet, még ha most mintha a szokásosnál is borúsabb lenne az ég. Tény, hogy a WoW most aztán kap hideget, meleget a megfelelő fórumokon. OK! Ez mindig is így volt, de most mintha megváltozott a helyzet, mert egyre inkább úgy tűnik, hogy az emberek nem szidják a WoW-ot, hanem egész egyszerűen lemondanak róla. És ez baj. Nagy baj. Nem ismerem a számokat, a WeakAurás hoax (?) nem érdekel, de lehet hogy tényleg para van. De én még mindig bízok a Blizzardban.

      Nem vagyok a WoW Classic híve, de csak azért mert szerintem hosszútávon nem fogja beváltan a hozzáfűzött reményeket a játékélmény terén. De arra egészen biztosan jó lesz, hogy megint lesz egy kis buzz a WoW körül, és ad némi támpontot, hogy milyen irányba kellene terelni a következő kiegészítőt. I want to believe! Azt kellene figyelembe venni - és ezzel nem tudok vitatkozni - hogy a WoW játékosállománya öregszik, és már nem akar új trükköket tanulni. Egy kicsit slankítottabb játékmenet kellene, és egy változatosabb, felfedezésre csábító világ, meg talán egy kis RP. Mit tudom én. Találják ki. Azért kapják a rengeteg zsozsót.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • majk

        igen, lemondanak róla. sokadik alkalommal hagyom már abba és egyre kevesebb késztetést érzek hogy visszamenjek. pedig még most is szeretek játszani ha van időm(és egyelőre tudok rá időt keríteni) de lassan már bármivel szívesebben játszok mint a wowval, még akkor is ha be van fizetve. ez azért nem hiszem hogy véletlen. a classic totál hidegen hagy, szerintem az aktuális kieggel kéne teljes gőzzel foglalkozni bár nem tudom hogy, csak azt, hogy nem így : ]

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Livenell

        Egyetértek én magam is lemondtam róla a játékok szidni nincs okom és nem is akarom. Wow Classic pár hónapig biztos sokan megnézik majd énis valószinüleg de idő hiányában ez csak a kiváncsiság miatt teszem az régen kimaradt. 😀

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila

          A WoW-nak még mindig hatalmas gravitációja van. Még azokat is érdekel, akik már nem játszanak vele. Azt kellene elérnie a Blizzardnak, hogy visszatérjenek. Meglátjuk, hogy az új menedzsment mit tud kezdeni a helyzettel.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Makk

            Megmondom mi tudna segíteni. Kukázni az egészet ami most van és valami újat alkotni, mert sokan vannak olyanok, akik játszanának vele, de ami most van meg évek óta az nem kell és akkor, ha akar valamit az ember vadásszon privát szerverekre amik meg ki tudja mit hoznak...
            A most újrainduló vanilla erre viszont alkalmas lehetne, hogy azon a vonalon továbbfejlesztik a játékot és lesz új content majd azon belül, na akkor ez előfordulhat.
            Na de én se vagyok olyan naiv, mert ez a Blizzard nem az már aki azokat a legendákat adta amit a mai napig emlegetnek és előszednek az embereket 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            Nem a vanillát kell újra felfejleszteni... tervben volt a WoW 2 Sargeras halála utánra... kb 10K évvel később játszódott volna, mivel Sargeras elpusztítása közben Azeroth is kissé lerongyolódott volna... ahogy tulképpen a mostani módosított sztori line ban is, kapott a szívébe egy bazi nagy karddöfést, ugye. Az új világ 10ezer évvel később játszódott volna, amikor a múlt már feledésbe merült volna, és új civilizációk fejlődtek volna fel, és slusszpoénként a régi világ maradványaira bukkanhatunk volna, a hősök pantheonjában pedig a saját -volt- karaktereink szobrai is lettek volna, mint régmúlt idők dicső hősei... stb. de eldobták ezt. Pedig mekkora feeling lett volna ez is? 🙂

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Dante

            Belinkeled ezt a WoW2-t? 🙂 Nyugi, halál komolyan nem kötekedni akarok, csak tényleg érdekel, mert én ilyet soha sehol nem olvastam Blizzard forrásból, pláne nem ilyen részletességgel :O Nekem ez a WoW 2 mindig ilyen fan-fiction szagú volt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

            Passz... ez még 2007 végefele volt BC idején... amikor ment a latolgatás mi fog még következni.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Tibor Sipos

          Személy szerint a lore miatt játszom.
          Olvasom a questeket, kábé úgy fogom fel a wowot mint egy ineraktív visual novellát.
          Képzelem mennyire unalmas azoknak akik addont tesznek fel ami automatikusan felveszi és leadja a küldit, hogy powerfarmolva elérjék a max lvl-t és max reput.

          Én még eldöcörészgetek, de megjelenés óta kvázi most kezdem elérni h az adott loremastert kifarmoltam (ami épp megint repu/timegate mögé téve).

          Ha az újabb content patch megint kiszúrja a szemem egy "epic" 20 perces küldisorral és egy 30 másodperces cinematik videóval és osszam be új content patchig...
          Haragudni nem fogok... Azon már jó pár kiegészítóvel ezelőtt átestem
          De akkor visszaállok arra, ha wow max annyi lesz h belogolok a klánraidre, még talán egy altot felhúzok ami pugokra fog járni, és...
          Játszok mást.

          Bár ez blizzt nem érdekli, mert a befektetőknek én leszek a legjobb. 12 eurót otthagytam havi 10 órányi játékért. Pure win. Az meg legyen az én bajom hogy nem akarok 50 karaktersloto megtölteni, mert nekem kicsit fáj, hogy sok embert kilóra megvettek a vojdelffel meg a magyarorkkal, de én csak annyit látok hogy ugyanazt a 120 szintet csapassam végig egy másik fajjal?

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Elvileg azokhoz is van lore, hogy hogyan csatlakoznak :), bár mivel még nem repuztam ki ezért nem tudom hogy pontosan milyen, és mennyi tartalommal.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Bangyi

        Classic rövid távon nagy bevételeket fog hozni, de 2-4 hónap után WoW számokat nézve "kihalt" lesz.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

          Nyerő lottószámok, esetleg?:)

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • weckermann

          Szerintem pont fordítva, az első hónapban a sok tourist játékos kihullik, de egy 4-6 hónap után meg simán túlszárnyalja a retail verziót, és valószínűleg onnantól kezdve mindig jobban fog teljesíteni, csak az kell, hogy amennyire lehet autentikus legyen.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Megmondoember Vol. 2

            Ezt teljes mértékben kizártnak tartom.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • weckermann

            EQ és RuneScape esetében pedig ez történt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Saturas

    Még egy dologról ejtsünk szót, ami a class balance. Na az a vicc. Az, hogy több spec is ennyire használhatatlan legyen, amikor prepatchben és bétában is jeleztük a gondokat, szerintem példa nélküli.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Attila

      A class balance mindig is szar volt a WoW-ban, ez már szinte közhely. Vicces, hogy a Lich Kingben például a Death Knightok voltak a sztárok PVP-ben, most meg a legnagyobb csicskák. Ugyanez a helyzet a prot warriorokkal, akik nélkül nem volt raid vanilla alatt, most meg úgy próbálják őket összekaparni. Ez egy végtelen történet, én már fel se kapom a fejem.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Don Dondon

        Hát azért Legion szerintem egy picit kiegyenlítettebb volt. Most megint van szerepenként 2-3 olyan spec, ami kb. használhatatlan - nem csak az endgameben, de úgy általában is nagy hátrány, ha valaki resto sámán vagy az említett prot warrior. Előző kiegészítőben jó volt, mert az elején kitűzték, hogy minden classot újraterveznek az artifact fegyó miatt, hogy mind egyedi legyen és meglegyen benne a fun factor, de most - hogy nem volt ilyen - megint szétcsúsznak a szerepek és nehézségek.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

        LichKingben szétvertem a DK-at egy retri paladinnal...viszont egy arcane mage simán szarrá szopatott. Míg az arcane mage-t a DK szétcsapta...

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • László Gebei

    Ezt így 5x ilyen hosszú verzióban is szívesen olvastam volna. Egyetértek a leírtakkal, a proffok helyzete számomta külön fájó pont. Anno lelkes JC-s voltam, manapság ha valamit az aktuális új mainemnek húzok, az mindig a herba/alch/cooking és ezzel le is van fedve a raidelés és a felesleg eladásából való pénz generálás. Kissé unalmas de működik, ettől független szívesen kraftolnám a páncélokat.. tényleg, engineeringel most mi a helyzet?

    Kérünk még ilyen vita indítókat! 🙂

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szolo

    Nekem alapvetően jobban tetszik a BfA, mint a Legion, de van sok probléma azért.

    Azerite Gear: Hiába sugallják, hogy minden trait majdnem ugyanolyan hasznos, a valóságban a traitek nagyobbik része egyszerűen értelmetlen. Vagy a spec játékstílusához nem igazodó általános trait, vagy csak speciális esetre alkalmas trait, de oda nagyon hasznos. Ezt mondjuk Blizzard is felismerte, és több alternatívát nyújt majd 8.1-től.

    Warforging, titaforging csak akkor zavaró, ha tényleg elszabadul, és adott esetben akár 380-as (jellemzően oroszról) kiderül a harc során, hogy az alapokkal sincs tisztában, csak szerencsés volt lootoláskor.

    Szakmák a már leírtakon felül azért is problémásak, mert hiába gyárthatnál akár 385-ös felszerelést a 2 slotba, ha az Expulsom nincs meg hozzá. Még a Blood of Sargeras is kisebb akadály volt. Jelenleg skinner/lw alt nélkül következő raid tierig sem jönne össze elég alapanyag egy 355/370/385 craftoláshoz, nem hogy ez 2x, és akkor még az rng-t nem is néztem a 385-ösnél, aminél már tényleg jó statokat kéne kapni.

    WQ nem lenne rossz ötlet, csak sokadjára már unalmas ugyanazokat tolni, meg ami 300-on még kihívás volt, az 340 fölött már nem is téma. Annyit meg egy alttal is bárki elér. Legion alatt próbálkoztak a felszerelés szintjéhez igazodó nehézséggel, de akkor meg csak levették az emberek a cuccokat. Dinamikus WQ rendszer kéne, ahol véletlenszerűen kapnánk feladatokat egy nagy halmazból.

    Island Expedition és a Warfront egy nagy bukás a szememben. Normális felszereléssel a mythic szintű sziget is könnyű, heti szintet letolják az emberek, aztán annyi. Ugyanez a helyzet a Warfont vonatkozásában. Egyet letolnak a 370-esért, és kész. Arathi Highlands dettó, csak végigszaladják resetenként a lootért. Acsihuszárok és pet/mount/transmog gyűjtők talán aktívabban csinálják.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Megmondoember Vol. 2

      Skinner/LW vagyok és nem túl sok HC killel (ha jól számolom, 26 db), valamint farmolás nélkül már a múlt héten elkészült a craftolt 385-ös csizmám. Persze a gatya irreális lenne, de azért az nem igaz, hogy egyet se lehet lecraftolni ésszerű eltöltött idő után. Természetesen nem vettem AH-ból se zöldeket se alapanyagokat. Ilyen szempontból hasznosabb az LW, mint Legionban volt, ott konkrétan egy db itemet nem volt értelme craftolni magamnak.
      A többihez:
      Azerite Gear engem nem zavar annyira, csak a szokásos AP farmolás, de az annál jobban. Nem szeretem, ha ennyire köteleznek valamire. A traitek közt meg óriási a különbség, de ezt hamar helyre lehet hozni.
      Warforged/TF rendszer egyáltalán nem zavaró, elitista hisztinek tartom az egész "problémát". Kimondottan örülök, ha valami felproccol, akár csak egy socketet vagy +5 ilvl-t is. A nagyon magas TF meg piszok ritka, valljuk meg.
      WQ: Jók, igazából majd idővel baromi uncsi lesz mind, de az Incursion segít ezen, mint az inváziók Legionben.
      Island Expedition: Hót fos az egész, már a harmadikat is untam. Le se nyomom még a heti 40k pontig se, sőt többnyire egyet se csinálok meg. Ezen a petek se segítenek, meg az én esetemben az se, ha esetleg valamivel több AP-t adnak majd. Baromi unlmasak még 5 perc erejéig is valamiért.
      A Warfront nekem alapvetően tetszik, bár azt is csak egyszer nyomom le a 370-es cuccért, de legalább alapvetően élvezhető. Nagyon kell, hogy további WF-ek is jöjjenek, Darkshore pl. jó választásnak tűnik.

      Én nem látom tragikusnak a BfA helyzetét, a Legion is menet közben lett elég jó a gyakori új contenttel. Az meg itt is fog jönni, úgy látszik.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szolo

        "Persze a gatya irreális lenne, de azért az nem igaz, hogy egyet se lehet lecraftolni ésszerű eltöltött idő után."
        Igen, a nekem kesztyű, neked csizma eddigre meglehetett 385-ösig, ha csak az egyiket "szintezted". Nekem mire gyárthattam volna valamelyiket, már nem volt upgrade, ezért inkább párhuzamosan fejlesztettem a kettőt, mert mindkét slotba ugyanolyan eséllyel eshet raidből. Most a 370 nem upgrade, 385-re meg nincs még elég Expulsom. Te 120 Expulsom árán szereztél egy 385-ös csizmát, én 160 árán lehetőséget 385-ös kesztyű/gatya kombóra, de mire meglesz az újabb 110 Expulsom (ami újabb 2 hónap farmolás eredménye), addigra már várhatóan jön a következő raid magasabb szintekkel.

        Egyedül az alkimista tudja időben kihasználni a lehetőséget, ha olyan a másik profession.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Tibor Sipos

      Valahol értem az Azerite Geart.
      Azért tény h az se jó, hogy 4 item slotod fix volt, és hiába esne akár 410es item, nem fogod a 360es 4es set bonuszt kidobni...

      Bár... nem értem mi a bánatért nem lehetne a set bónuszokat mondjuk proffessionöknek adni egy rohadt paragonfarm rendszer helyett?

      Az azerite bonuszok...
      A kedvencem a demolock egyik traitje ami rohadt jól hangzik papíron:
      demonbolt 4.5 sec cast-es spell 66.7% (mi a rákért nem lehetne 0.1-el kevesebb) spellpower dmg. ad 2 shardot.
      A Shadowbolt 2 sec cast 34.5% spellpower. 1 shardot termel.

      namármost van a demonic core, ami instanttá teszi a demonboltodat. Kvázi erről szól a demolock.
      Amúgy elég gyakori az az instant demonbolt.

      Erre van egy trait, ami azt tudja hogy ha idézel Felhuntereket (20 sec cd-vel) akkor van 20% esélyed, hogy a következő NEM INSTANT demonboltod valami brutálisat fog durranni.
      Alap demonbolt sebez mondjuk 3k-t, akkor az így boostolt lövésed extra 12k dmg-et lő.

      Epicül hangzik...
      Mi a baj?
      - Addon nélkül nem fogod látni h procolt-e.
      - hacsak nem target dummy-t lősz, esélytelen h te 4 secig ráérsz castolni bármilyen fighton.
      - egyszer kirpbóáltam a talentet és hamarabb lejárt az extra dmg buff, minstem képes voltam ellőnni az instant spelljeimet, ami közé kell "fillert tenni" mert ha nem égeted el a shardokat, akkor az dps loss.

      Kieg vége fele biztos vicces lesz ahol már 40% haste-l fut majd mindenki, de addigis az a trait egy epic downgrade.
      Gondolom versa crit builddel biztos vicces lehet majd, de még mindig 20% os proc esély egy 20 sec-es spellre...
      Jaúúúúúú sok videót kell felvenni hogy készíts egy "epic broken demolock" montász clickbaitet youtube-ra 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Adi91

        A Fire mage-k Legionos BiS Legendaryjáról nem hallottál? 😀 Annak olyan sikere volt, hogy abból talent lett, és ugyanezt tudta amit leírsz, csak nem demonboltra, hanem Pyroblastra.

        Én amúgy szerettem, amikor Fire-ön játszottam, eléggé OP volt a vége felé 20 millás critekkel szúrkodni az ellenségek seggét 🙂 (Arról meg nem beszélve, hogy ST-ben tényleg nagyon erős volt az a legó)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Butters Stotch Leopold

    Tanulok matekdogára mint az állat és 4est kapok. A másik szarik rá kap egy 1est. De aztán beproccol neki az upgrade és kap egy titanforged 5öst. Nevetséges rendszer. Főleg úgy hogy már kiegként kell egy item lvl squish.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kerecsen Levente

    Nagyon felemás ez a BFA. Kezdjük a questekkel:

    Nekem az etalon a Cata volt. Nagyon ötletes, humoros, popkulturális utalásokkal teleszőtt, jó achie-kal megfűszerezett kiegészítő volt a questek terén. Ehhez viszonyítva a BFA allis questjei zseniálisak voltak, nálam ez a nyomozásos küldetésstílus rendkívül bejött, hozta a Cata-s szintet. Viszont a Hordás... Meh. Nagyon nagy a kontraszt. A Nazmiros loa segítés nem volt rossz, de alapvetően az egész unalmas volt. Különösen Zuldazar. Nagyon sajnáltam, hogy így alakult.

    A kiegészítő azt sejtette, hogy itt most végre egy jó nagy alli-horda konfliktus lesz. Ehhez képest szinte semmi nem ösztönöz arra, hogy megtámadjuk egymást. Néha megy egy kis egymásra vadászás, meg van egy daily quest, meg a bounty hunter megjelenése a mappon, de az esetek túlnyomó többségében inkább mindenki megvárja, amíg a másik elhúz a faszba a WQ helyéről, és ha ott van még pár másik játékos a saját frakciójából gyorsabb lecsapni az egyszem ellenséges frakció tagot, míg megvárni, amíg lecsapja az elitet. Nekem ez nagy csalódás.

    Warfrontból nagyon hiányzik, hogy az ellenséges frakció kisebb létszámmal, de közreműködhessen megakadályozni az ellenfelet a vár elfoglalásában. Kultikus szereplőket kell megölni (?), és semmi esélyük győzni. Nekem sokkal izgalmasabb lenne, ha lennének olyan ellenfél játékosok, akik azon ügyködnének, hogy ne sikerüljön. Még akár úgy is, hogy NPC-k bőrébe bújnak, vagy valami.

    WQ-k borzalmasan unalmasak, nagyon frusztráló, hogy két hónapra azért kötöttek a játékhoz, hogy meglegyen a repu... Fujj! Ennél sokkal jobb volt, amikor artifact power meg resource miatt kelletek (és az se volt jó).

    Islandek nyűgök, de legalább opcionálisak. Ha nem premade mész be, akkor gyakran futsz botokba, legalábbis éjjel. Adhatnának okot oda járni.

    Az Azerite-hez nincs mit hozzátenni. Tök felesleges, de minden kiegbe kell ilyen frusztráló szarság.

    Az új fajokkal se voltak valami fantáziadúsak, de nem rossz, az elmegy.

    A szakmák már Legionben is elég feleslegesek voltak. Én mining/herbát tolok, ésszerű okokból.

    Alapvetően bizakodó vagyok, hogy van valami a tarsolyukban, amitől ez a kieg egyedi meg jó lesz. Jobb érzésem van vele, mint a Draenorral meg a Pandával, nagyon kíváncsi vagyok a story-ra, de a játékélménnyel sürgősen kezdeni kell valamit.

    Jó okot kell adjanak a srácok, hogy ne merüljek majd el teljesen a Vanilla világában és hagyjam hátra a modern Azerothot...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szabolcs Galambos

      catában felhúztad a karit max szintre és nem maradt max 1 zónád, semmi más outdoor q. nem volt. 2. karinál ez ugye már 0-ra redukálódott. 🙁

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Cata-ban nekem az tette be a kaput (a régi zónák szétbarmolásán túl), hogy elérted a max. levelt és ugyanannak a spellnek a magasab rank-ja konkrétan ugyanannyit sebzett és healelt mint az előző, de háromszor annyi mana-t fogyasztott, és nem lehetett megtartani a korábbi rankot. Azaz a játék büntetett a szintlépésért. Agyrém.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Don Dondon

    -Azerite: Pont azt próbálják vele ellensúlyozni, amit az előző kiegészítőben kifogásoltak a játékosok a gearelésben - ez azért elég régóta megy így, szerintem mára elég tűrhető lett az item rendszer, nekem inkább tetszik, mint nem - még ha a Legion artifactek traitjei szerintem fantáziadúsabbak is voltak.
    -Szakmák: Nem nagyon szoktam más MMO-kkal játszani, de ahogy hallom, mára mindben lebutították használhatatlanra a craftolást. Ennek én sem örülök, de annak mindenképp van egy pozitív oldala, hogy nem tudnak a tehetősebb játékosok azzal előnyre szert tenni, hogy megveszik pénzért a tokent és abból a fegyverzetüket (BoP item craftolása is leginkább pénzkérdés, a Hydrocore és társai szinte mindenkinek elérhetően farmolható).
    -World quest: Ez mondjuk inkább csalódás nekem - a teknősös minigamekkel nem tudom hova akartak kilyukadni - elsőre vicces, másodikra uncsi, de hogy utána semmi kedve nincs az embernek megcsinálni őket, az biztos. Kb. olyan érzés, mintha a játék szerver oldalán ilyenkor pszichológusok ülnek, akik elemzik a problémamegoldó képességeim, hogy melyik irányba küldöm a Comenius Logót. Egyébként többnyire gördülékeny és hibamentes a rendszer, de találkoztam egy-két furcsa phasinggel is, amikor egy szigeten fél óráig kergette 50 játékos a csiga lassúsággal spawnoló NPC-ket, mert volt egy csapat, aki megtagelte őket, így másnak nem járt a kill a questhez. Mi a megoldás? Csinálnak mások is groupot és az ő általuk megtagelt mobokért mások nem kapnak majd quest progresst.
    -Expedition/Warfront: Én pont fordítva látom, de nem lehetünk mind egyformák.
    -Végszó: A potenciál szerintem is megvan benne, de rohadt bugos volt 8.0-tól kezdve, ami lehet, hogy visszaveti a fejlesztést. Persze nem voltak ezek olyan mellbevágó bugok, de egy-kettőnél néztem, hogy ezt vajon hogy hozhatták össze vagy mekkora fejetlenség lehet mára a WoW kódbázisában, hogy ilyen furcsa hibajelenségeket tud produkálni a játék. Dungeonökre haragszom még egy kicsit, mert van 1-2 mókás köztük, amit biztos jó lesz még a kiegészítő végén is újrajátszani M+-on (Motherlode, Waycrest Manor), de Temple of Sethralis, Underrot, King's Rest vagy Tol Dagor nagyon ellenszenves, szerintem most nem volt a csúcson a dungeon design team.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • pepipapa

      "Nem nagyon szoktam más MMO-kkal játszani, de ahogy hallom, mára mindben lebutították használhatatlanra a craftolást"
      Hat nem...sot, nagyon nem....

      https://youtu.be/XqQzshaBlwI

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Kovács Tamás

    Én úgy érzem, hogy nagyon régóta félrecsúszott ez az egész. Nagyon régóta nincs meg az a szociális aspektusa a játéknak, ami miatt MMORPG-nek lehetett nevezni. Az utolsó 3 kiegészítőben egyre jobban úgy éreztem, mintha valami mobilos minijáték gyűjteménnyel játszanék.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/arathor/hokusai evoken

    Az egyik legjobb kiegészitő művészi szempontból, a zenék MINDEN zónában, a környezet designja és a lore. Mind nagyon jó-tökéletesre vizsgázik a Panda óta először. Szóval ilyen szempontból okés a kieg.

    De sajnos a game design bedönti hamar.
    - Azeriten traitek nekem leginkább ilyen "csak csináljunk valamit" történetnek tünik, lényegében semmi komoly pluszt nem ad hozzá a gameplayhez. A Legionos fegyverrel mókoláshoz akar hasonlitani, ami tényleg frankó volt (egyszer), ahhoz viszonyitva viszont már kevés.
    - Forge rendszer. Azóta rühellem amióta megjelent, tovább értékteleniti az itemeket az amúgyis kaotikus 4 szintes ilvl környezetben. Szerintem a luck mivolta megöli hogy catchupként mechanizmusként tekintsük rá, én azt mondom hogy a BC-s badge rendszer volt arra a legjobb megoldás evör.
    - Szakmáknak már régóta RIP. Lassan már enchant/gem slotok sincsenek nemhogy majd geart farigcsálsz magadnak hogy jó legyen. Egyedül az Alchemy a régi mert a consumablet nem tudják kivágni a játékből (?) de ó Transmute specializáció, mi lett veled! Nem is értem miért kell ennyire tudatosan butitani a profokat... Emlékszem mennyit farmoltam a Dragonscale armorért anno és Karazhanban simán valid volt, ez miért nem járható ut már?
    - Engem valahogy a WQ-k jobban kiégetnek mint a régi daily quest rendszer. Talán azért mert állandóan csinálhatod őket, szemben régen amikor már csak akkor mentél rá az exa után ha pénzt akartál farmolni. Most meg az azerite questek és a ládák miatt kötelező, ami 2+2 évig már nem biztos hogy annyira szórakoztató, főleg hogy még csak nem is random eventek.
    - Szigetek: scenarios 2.0, dögunalom. Pandában is felháboritoan fos volt, most sem lett jobb még ha egy fokkal játszhatóbb is. Megint egy kötelező kör amitöl az 5. perc után bealszom.
    - Warfrontok. What's the fuckin' point?? Ezt sem tudom hovatenni, szintén kvázikötelező mert jó a questreward de pvp formában lehet hogy mókásabb lenne mert ez igy megint a bealvás kategória. Azt hiszem erre mondták hogy rts feel lesz in action? Ha lenne egy durvább resource rendszere amire nagyon odakéne figyelni mondjuk durva koordinációt igénylő bossfightokkal akkor azt mondom oké de ez igy ebben a formában egy vicc. egy újabb pótcselekvés. Még egy strigula a mennyiségi szórakoztatás mellett a minőségivel szemben.
    - Játékmechanika. Ez minden gond forrása szerintem. Minden ténykedés sokkal érdekesebb lenne ha nem lenne mondjuk összesen 4-5 aktiv raid spellem (questeléshez 2-3) és smafu. Kiegről kiegre egyre kisebb az action barom, konkrétan Diablo szinten vagyunk már. Ha már az alap mechanikákban dögunalom van, nincs egy nagy készlet amiből tudsz reagálni csomó dologra, akkor rakhatsz be annyi és olyan contentet amit nem szégyellsz csak az meg pont a contentre tolja a felelősséget hogy az egyedül szórakoztasson.
    De már régen elengedtem, Classic bejelentve szóval felőlem olyan irányba mennek el amibe akarnak. 🙂 A lore miatt esetleg megnézem a jövőbeli kiegészitőket de inkább World of Diabloba kéne átvinni az egészet, jobbat tenne mindkét franchisenak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Zegna

    Jelenleg nem tolom a wowot, de nekem még egy dolog nem tetszik. Régebben egy kiegen belül a raid cuccok között nem volt akkora rés, mint most. Mindig volt pár item (főleg trinket, ring) amelyek akár jobbak voltak, mint a következő raid itemjei. Járt még oda is az ember akár farmolni később is. A jelenlegi rendszer nagy kuka részemről. Jön egy új raid, emelkedik mindenhol az ilvl és az előző raid cuccai mennek mind kukába, mert a lfr verzió is jobbat dob. Oké, itt most nem agyonforgolt mythic raid itemről beszélek.
    Egyedi, akár BOP-os craftolt cuccok és + lehetőségek (+socket, engi, jobb enchant) hiányoznak. Craft szakmák semmit nem érnek már régóta, ó Istenem a régi jó kis rare droppos BC receptek milyen jók voltak. Vagy akár a vanillás AQ enchant receptek.
    WQ: totál unalom lett a vége legionben is (vége? már 2 hét után főleg 5-7 karival).
    Artifact/azerite farm? Bocs, hányás az egész. Ideig fun, utána gáz.
    Titanforging? Elmegy, bár bitang nagy történések nem voltak velem. Néha ösztönző 1-1 LFR/NORMAL boss letolására.
    Nekem hiányzik a régebbi raidelések feelingje. Jelenleg minden számít: ezer addon :S, bivaly gép, bitang net, millió macro, stb. Nekem ezek nem mindig jönnek be, főleg amikor új patch jön és kezdesz mindent nulláról, ha kicsit változik a classod talentje, stat értéke, stb.
    Ami sztem jó opció volt anno, az a reforging system. Például legion végén az ARMS warrioroknak nullára redukálták szinte a mastery statot (szinte csak az kellett), bakker nem is volt más armorom, mert vagy kukáztam, de inkább oda adtam másnak upgradre a cuccokat.
    Class balance, crap mint általában oly régóta.
    Idő? baromi sok kell. A balance végett már nem elég 1-2 kari. EmeraldNight. és Nightholdnál használtam 3-4et. Antorusnál 6ot. (ARMS, SP/piciHOLY, Cement/piciResto, BM, DHvegyes, kicsiRETRI/TANK)
    Ha csak pár karival tolsz sima normalt és hc-t + wq= nagyon melózni nem kell már mellette. 25 évesen több idő is volt rá, meg azért nem kellett ennyit bogarászni.
    1 ideig toltam F2P veterán 20as BG-zést is, na az nagyobb fun volt sokszor, mint a mostani rendszer. Szerettem a régi oldschool world/bg pvp-t. Sajnos ez a bracket kicsit kihaló félben van

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Adi91

    Hmm, amikor a kieg előtti postokban ekéztem a csodás Azerite rendszert mindenki mondta, hogy csak sírni tudok 🙂 🙂 🙂 Nahát, nem lett jó? Ki hitte volna, hogy így lesz?

    Pedig lehetett látni előre, hogy egy trágya lesz. Egyébként számos visszajelzés is született róla a béta fórumok alatt, hogy ez a rendszer így nem kóser, de kb. semmit nem változtattak rajta. Majd most, hogy nem csak a béta tesztelőktől jött visszajelzés, hogy ez szar változtatnak rajta. Ki érti ezt? Ha a bétában is van visszajelzés, miért nem módosítják már akkor? Miért tolnak ki olyat, amiről vannak visszajelzések h szar?

    Na de jöjjön akkor az én véleményem, így pár hónap után:

    Azerite Gear: Ahogy vártam. Most nem voltam rest, visszakerestem. Július 13 körül ezt írtam: "És akkor arra nem is tértem ki, hogy a kieg legnagyobb featurejének beharangozott Azerite armor rendszer mekkora egy hulladék
    gané fos lesz."
    Ezt a véleményt tartom azóta is. A secondary statok nagyon hiányoznak ezekről a geardarabokról, de ez a legkisebb gond. Nézzük el a teljesen retardált randomságát is a dolognak.
    De az, hogy folyamatosan ugyanazokat a traiteket kell kinyitogtatni, csak mindig nagyobb nyaklánc iLVL-ért, hát az kritikán aluli. Hiába több valami 30 iLVL-el, a traitek ugyanazok, de cserébe vagy 8 szinttel nagyobb nyaklánc kellene hozzá, hogy az egyszer unlockolt traiteket újra unlockold. A legszomorúbb az egészben, hogy ha nem vagy egy nagy farmhuszár, akkor mire kimaxolnád az adott AG traitjeit már túl is adsz rajta. Én szerintem az egész kieg alatt még 1 Azerite-on sem értem el a legbelső traitet. Nem lennék meglepődve, ha sürge malac vágtában visszahoznák a TIER SET-eket. Az értelmesebb rendszer volt sokkal.

    Nyaklánc: Kapcsolódik az előző ponthoz is. A fejlesztőknek nem teljesen ment át a Legion után, hogy ez ma már nem annyira menő content, és nem szeretik az emberek. Egy bizonyos szintig tök okés, de egy idő után végeláthatatlan grindolós fossá válik, és az embernek egyszercsak elege lesz belőle. Hiába csökken folyamatosan az egy-egy szinthez kellő mennyiség, hiába nem kell már 3-szor is kifarmolni az AP-t (az a Legion szégyene volt btw.), a rendszert ezek a változtatások nem mentik meg, fos marad. És akkor a nyaklánc: A Legion-ben a fegyverek BASZÓK voltak, iLVL-ben messze a többi itemed felé magasodtak. Ez elvárható, egy Legendarynál is jobb minősítésű item esetén. Mi a helyzet itt? LÓFASZ. Ha eleget grindolsz (lásd fentebb erről kifejtett véleményem), akkor lehet, hogy kicsit jobb iLVL-ű a nyakláncod, mint a mythic raid iLVL. De ennek mindennél nagyobbnak kéne lennie, hiszen azért Artifact. Ez is olyan visszás. Remélem a következő kiegben már nem lesz ilyen hulladék fejlesztgetős szar. Vagy ha lesz is valami értelmesebb szintezési megoldást találnak rá, mint ezt az exponenciálisan növekvő ganét.

    Islandek és Warfrontok: Nagy reményt fűztem ehhez a kettőhöz, mert ezek voltak a legjobban beharangozott contentjei a kiegnek. Az Island még szórakoztató is a heti mennyiség erejéig, de ott se látom a hiper-AI-t amit beígértek. Emlékszem olyan nagyröptű mondatok hangzottak el, hogy "egy átlag WOW játoksnak nagyon szokatlan lesz az Island, mert sokkal másabb módon mozognak majd a mobok, gondolkoznak, elbújnak [los miatt], stb." --> Na hát ebből semmi nem lett igaz. Az Islandeken ugyanolyan scriptelt kriptaszökevény az AI mint bárhol máshol. Ezt leszámítva a feature kevésbé rossz, de nem hozza az elvárt és beharangozott szintet.

    A Warfront meg semmi másra nem jó, mint hogy 2 hetente kicsit kihúzza a lustább - grindolni nem szerető játékosokat AP szinten a maga 5000 AP-jával, illetve War resource küldijeivel. Tegnap toltam le a 3. warfrontot, és egyszerűen érdektelen az egész. Fa szedés, meg vas gyűjtés? Azt a peon-ok csinálták a warcratban, mi meg tudtommal hősök vagyunk. Mondjuk a retro hangulat nem rossz - egyszer. De utána az egész totál unalomba fullad. Nem jövök lázba attól, hogy harmadszor is elfoglaljuk ugyanazt a várat.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tibor Sipos

    A személyes problémám a WoW-al nagyon röviden hogy nem egy mmo és pláne nem rpg.

    Egy single player story based hack n slash multiplayer elemekkel...
    A blizzard kezd összeomlani annyiban, hogy nem lehet végtelenségig fejlődni. Igenis fenntartható dolgot kell alkotni.
    A játékot pillanatnyilag úgy írnám le mint egy gigászi nagy lobby ahol sorban állunk instanced based menetekre, ami annyira gusztustalanul alulhangolt, hogy a játékosok ahhelyett hogy összedolgoznának és megoldást keresnének, minden úgy látja, hogy a világ direktbe és élvezettel szabotálja azt ami nekik alanyi jogon járna...

    Itt igyekeztem összeszedni:
    https://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17624482777?page=1

    Mechanikailag nem nagyon kéne változtatni a játékon, mert minden elem benne van, hogy egy jól működő és élvezhető dolog legyen az egész. Igazából csak a database-t kellene hangolni és összekötni kicsit.

    Szerintem a Classic WoW nem azért volt jó, mert új volt, vagy mert "hardcore volt"
    Ha a vanilla wow-ot elemeire szedjük egy rémálom volt.
    Ellenben a classic wowban az outdoor content volt az igazi végjáték. És minden dungeon, insta segítette az open world-ben való túlélést.

    Csapatokat kellett szerezni, ésszel kellett pullolni. Ahogy szereztél jobb itemeket, nem haltál annyit, kevesebb nyílvessző kellett valami megöléséhez, nem kellett minden pull után enni-inni, tüzet rakni, stb...

    A mostani WoWban minden feature igazából egy felzárkózó mechanizmus egy opcionális nehézségi szintre.
    Azaz A mean feature, a warfront is heti egy 370es itemet ad, így ha már hc raidet ütöd, máris nem sok keresnivalód lesz a csaatamezőn.
    Ráadásul a legnagyobb patch javaslat az volt h az afk-ereket lehessen kickelni ahhelyett h legyen valami veszélyérzet a játékban?

    Ez meg a másik baj. Miért az elkényeztetett rinyagépekre kell hallgatni? Persze gondolom rövidtávon jó üzlet 20-30 millió hülyegyereket lehúzni, de lassan kezd odajutni a WoW hogy nincs elég hűséges subscriber.
    Minden egyes kiegészítő ugyanaz más köntösben.
    Az aktuális kontent 3-8 zónából áll, ezzel az EGÉSZ hóbelebancolt maradék világ csak fölöslegesen foglalja a helyet a vinyómon. És a mostani 8.1 is pici finomhangolást és Invasion pontokat fog hozni... Hurrá... Már "alig" várom.
    Végképp csalódott leszek ha a nagy epic lore megint 3 quest lesz heti timegate mögé pakolva.

    Miért nem lehetne egy kiegészítő az amit a neve is sugall?
    Kiegészíti a meglévő játékot?

    Erre lenne is megoldás, a fenti linkben írtam is javaslatcsomagot, nem tökélertes, de persze a vérpistik akik egy rohadt incremental idle game-t szeretnek játszani lehurrogják a bánatba.

    Szerintem az open world kéne h az endgame legyen.
    Elvégre ott vannak a matik craftoláshoz, ott az arany, ott a repufarm, stb...
    Amit én csinálnék?
    A warfrontot tuningolni kellene. Legyen következménye a rossz döntéseknek. (nem csak warfrontban) Több szintre emelném a játék elemét.
    A contribution ne csak 500 ap-t adjon (a legion után alig vártam h még egy rohadt paragonredszert nyomjanak le a torkomon...) hanem minden egyes proffession contribution a megfelelő base statjait növelje egy warfront npc-nek.
    Blacksmith hp/armor a male frakció katonáknak. Herba a buffokat növelje... stb stb...
    A másik frakció meg amíg uralja a zónát a heti questek erősítség a falakat az őrök dmg-ét, stb stb...
    PErsze ezt az egészet globálisan kellene csinálni és capelni. Kis balansszal máris meg lehetne oldani hogy egy heti prepare legyen de igenis számítsanak a warfronton belüli döntések.
    Lemegy a háború, tartson mondjuk 1 hétig, és aki nyert az a frakció uralja a zónát.

    Mivel a contributionhöz szükséges dolgok a zónában vannak, így mindkét fél hajtana a győzelemre.
    Egy 20vs20 pvp warfront egyszerű, mert van egy adott számú lezajlott meccs és gypzelmi arány.
    De a pve-seknél ez picit nehezebb, de gyanítom h súlyozott átlagolásos pontrendszerrel megoldható lenne. Vagy már legalább azzal hogy egy warfront ne egy afk speedrun legyen.
    Amúgy lehetséges warfrontot elveszíteni?

    Az uralt terület se kizárólagos hozzáférést jelentene. Csupán a frakció patroljai mászkálnának, így a vesztes félnek picit nehezebb lenne farmolni.
    PvP játékosoknak mókásabb, mert kezdődne a metajáték. Kell a mati, de a pvp-sek gankelik a farmereket nehogy tudjanak contributiont adni, míg a másik pvp-sek meg a gankereket vadásszák.

    Így máris egy halom hülye craftolható dolog értelmet nyert.
    Pl tailorosként ott vannak a Battle Flag-ek, amik jó buffot adnak...
    csak éppenséggel SEHOL az égegyadta világon nem éri meg használni! Islend Expedition még Mythic szinten is faceroll. Warfront, meg... említettem már hogy udnertuned afk free loot az egész?

    Szal jönne az hogy szélesítse blizz a dolgot:
    A warfront ad jó matikat, amik persze gearelik mind a pvp és pve plazereket és erősítik a frakció npc-ket.
    A raidek során a sanguicellből készített dolgok egyszer vagy personal use, vagy megintcsak egy epic contribution, és mondjuk adjon valami izgalmat open worldre.
    Mondjuk azzal lehessen megidézni a raidbosst ami meg ledöngölni a másik frakciót open world (vanilla alterac valley raidboss summon? A mechanika ott van, csak... nincs használva)

    PvP ugyanez. Teljesen mindegy mi, csak a lényeg h a phat loot visszafordítható legyen a rendszerbe.

    Mert a játék túl lineáris, ahhelyett hogy oda vissza dobálna egy picit.

    És it jönne a móka:
    Amint bevezetik az új warfrontot be lehetne hozni egy meta warfront rendszert:
    Kb mint a set bónuszok. Ha a frakció ural több zónát, akkor az extra dolgokat adna.
    Személy szerint van Eastern Kingdom és Kalimdor.
    A lore specifikus helyek nem contollálhatóak. (pl kezdőterületek) De van mondjuk 50 térkép = 50 warfront. Kezdetben 25/25 arány.
    Minden egyes zóna +1% frakció npc stat bónusz.
    És legyenek zone set bonuszok, amik lore szerint logikusak is.

    Igen... kicsit sandboxos a játék így, de épp ez lenne egy mmo lényege.
    Persze néha-néha ezek a gusztustalan semleges frakciók beszólnának, így ha időnként nincs egy régi raid kitakaríítva (ahonnan persze kell amúgyis a zóna specifikus contribution) akkor az adott ellenséges frakció belerodnít a battle for azerothba és elveszi a zónát...

    Tessék. Semmi új mechanika, csak egy picit az adatbázist át kell írni, és akkor máris van egy endless game, amit ha szüneteltetsz is, később visszaszállhatsz.

    Hogy mi az esélye h egy ilyesmit blizzard meglépne?
    Valszeg akkor ha max 200ezer subja maradna akik ezt akarnák.

    De addigis amíg azoka vérpistik játszanak akik nyavajognak hogy miért nem lehet gm parancsokat játékosoknak használni, és hogy egész héten mythic dungeonözött a kevés szabadidejébenés nem kapott 395 titanforge-t pls fíkszít, addig úgy tűnik az a szabály lesz hogy pénz beszél kutyaszar ugat.

    A befektetőket nem érdekli hogy mi egy jó játék.
    Ők tőzsdéznek és monopoliznak.
    Ha azt látják hogy a clicker idle gamek-re milliók dobnak ki pénzt, akkor valami nagyokos ki fogja jelenteni hogy a wowba legyen beépítve egy idle game meg farmville.
    (az más kérdés hogy aki farmvillezni akar az nyílvánvalóan nem wowozni akar *duh*)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Dagimaczi

      A wowban farmwillezni szoktam ugyan, de nagyon unom már:(

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szabolcs Galambos

      -azért amit írtál, nem 2 katt a db-ben 😀
      - tldr: kutya ugat, pénz beszél, a stakeholderek az istenek
      - imádom, amikor ilyen executive olyan lead akármifaszom dizájner meg content manager nyilatkozik, de látszik, hogy ötlete az nincs, mert nem a játékkal él. látszik mindegyiken, hogy kirakatbábuk és nem szerelemből csinálják a játékot, hanem pénzért.
      - mi tetszik a kiegben fenntartások nélkül? A grafikai dizájn és a zene. Arra nincs okunk panaszkodni.
      - miért ne férne meg az afkclickwin mellett az érdemi játékmenet? Mert "ezt a fejlesztést ki fizeti meg?" sajnos egyre inkább ezt látom tendenciának.
      - hab a tortán: a tesztelők drágák, majd a vevő lesz a tesztelő, javítjuk ha valami kiszúrja a zsákot.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        Összességében valóban nem két katt, de nem lehetetlen szerintem.
        Nem utolsósorban most mennyivel jobb az h van 4 secodnary stat, annak 12 kombinációja, és +5 ilvl-ként megfelelője. Az egész játékban minden slotra igazából van 12 item*5 ilvl.
        Jelenleg van rajtam egy gyűrű ami ad 100 hastet és 70 critet, köv raid contetben ugyanezt a gyűrűstatot fogom farmolni, csak 140/110-es értékkel...

        Phasing system LK óta a játékban van, a warfront meg talán már WoD óta a map is erre épül h a döntésed alapján módosul a térkép.

        A warfront rohadt élvezetes... lenne ha nem kb olyan szintű lenne a kihívás mintha egy mobajáték creepjeit és tornyait kéne leütni enemy championök nélkül.

        Persze hogy esnek lefele a subok, mert lassan a hüyle is látja, hogy mechanikailag panda óta ugyanazért hajtunk csak épp másból esik ki. Igen... egy idő után unalmas.

        Na nem mintha a classic jobb lett volna. Igen... ilyen tekintetben sokat fejlődött a játék. Igen... egy dance-dance revolution szerű dps rota valóban izgalmasabb mint
        "cast shadowbolt rank8
        Ismételd míg él az ellenfeled"

        De a mostani karaktermechanikákat beletennék a classic vagy akár a tbc hírhedt attunement rendszerébe, megkockáztatom h egy epic hangulat lenne.
        Vanillában és tbc-ben volt egy világ, de mindenki be volt skatulyázva (tegye fel a kezét aki paladin volt és buffolta a wipeolt raidet entrance előtt?)

        Most maguk a classok jók, de a világ harmadgyenge, és valamiért azt hiszi valaki h ráugrasztani a játékost 50x ugyanarra a megunt világra az játékélmény.
        A replayability kicsit máshol kezdődik szerintem.
        A Binding of Isaac, Rouge Legacy vagy bármilyen már rougelite játék élvezhetően újrajátszható.
        De most az h most egy csillámelffel, vagy egy barna orkkal speedrunoljam a világot...
        Miben lesz másabb a játék egy maghar warriorral mint egy troll warriorral? A kezdőterület más lesz, de az open world ugyanúgy elavult, unalmas, alultuningolt.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      Bármi, ami pvp alapú az halott ügy, így a blizzard nem is próbálkozik vele. Ha a warftont zónák pvp alapúak lennének, akkor az elején még lenne némi feszültség, aztán szerverenként az egyik frakció leuralná a területet a másik meg teljesen elhanyagolná, leszámítva azt a pár noob-ot, akinek nem szóltak, hogy ne menjen oda.
      Ez a kétoldalú pvp rendszer miatt van így: ha két félre osztod a játékosokat, akkor az egyik győzni fog, a másik veszíteni és az emberek meg szépen átszivárognak a győzteshez, ezzel hosszú távra is bebetonozzák a pozíciókat.

      Talán egy olyan kieg lehetne a megoldás, ahol mondjuk egy teljesen új világot lehetne elfoglalni, ahol nincs horda vagy alliance csak guildek és játékosok vannak és bárki kedvére szövetkezhet bárkivel. Akkor meg lehetne csinálni amit mondasz, hogy a pvp alapú sandbox adna dinamikát a játékba. Ha kettőnél több frakció lenne, akkor egyik sem tudna a többi fejére nőni, mert amint túlnyerné magát az egyik, a többiek közös erővel levernék.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szolo

        Elképzelhető, hogy az történne, amit írtál, de míg szinte teljes vanillában AV szinte megnyerhetetlen volt az alli számára a horda bázisának kialakítása miatt, mégis folyamatosan volt jelentkező alli oldaláról is. Alli várólista is 3-5 órás volt. Nem is a győzelemért, hanem a harcért jelentkeztél be.
        Értelmet és súlyt kellene adni a mostani warfront csatáknak is, hogy ne 30 perces zerg legyen, hanem akár fél napos csaták is kerekedjenek, aminek a végén bár csak az egyik oldal győz, de a másikak is úgy léphetnek ki, hogy nem feltörölték velük a padlót, hanem megizzasztották a győztest a harcban, megtettek mindent a győzelemért, és majd legközelebb eljön az ő idejük is.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Ha a blizzard jelenleg annyit sem hajlandó változtatni, hogy ne eressze rá a ruszkikat az EU szerverekre, akkor a warfront is kb. arról szólna, hogy az oroszok beállnának hk-t farmolni, mindenki más meg szopna. Ugyanezt csinálják AV-n és IoTs-on is, mitől lenne más egy warfront?
          Ha pedig nem meccs alapon működne, hanem pvp zónaként, akkot garantáltan az lenne, amiről feljebb írtam: az egyik frakció folyamatosan kontroll alatt tartaná a területet, a másik pedig egy idő után még csak nem is próbálkozna.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Mindenképpen meccs alapon működjön, az nem is kérdés.
            A régi ladder rendszer miatt a régi AV is hk-farmolásról szólt részben, mégsem zavart senkit egy ellenséges hk-farmoló csapat, mert amíg az ellenfél egy része hk-farmolt minket, addig nem tudták a küldetéseket csinálni, vagy nem tudták a bázisra visszahordani a nyersanyagokat. Mindkét oldalon általában szerveződtek strike-force csapatok, de azok sem hk-farmolásra mentek, hanem a másik oldal akadályozására, hogy a mieinknek előnyt szerezzenek. Például temetőfoglalásra, hogy az elenfél távolabb éledjen újra. A régi AV egy 6-8 órás komplex minijáték volt küldetésekkel, gyűjtögetésekkel, hullámzó frontvonallal.
            Direkt hk-farmolás nem volt kifizetődő, mert fél óráig talán kellemetlen volt nekünk, hogy hk-farmoltak minket, de azalatt mi meg "feltápláltuk" az őreinket/bossainkat, és a fél órányi célzott hk-farmolása miatt az ellenfél óriási hátrányba került, mert anno egy guard is 62-es "raidmob" szintűre volt fejleszthető (nem dota/hots/lol, vagy a mostani warfront újratermelődő mobjaival voltak egyenlőek), köztes mini-boss raidboss szintű volt, míg a végső boss az aktuális raid-endboss szintjén volt.
            Mostani AV sehol sincs a régihez képest, ne abból következtess.
            Ruszkik persze bejöhetnének hk-farmolni, de nekik sem érné meg, mert eleinte egyáltalán nem egy központi helyen lennének a karakterek, ahol tömegesen farmolhatnák őket, hanem a térképen szétszóródva a questek/gyűjtögetés miatt. Későbbi játékrészben pedig bár lenne egy kvázi frontvonal, de ott sem alakulna ki olyan helyzet, mint IoC Workshop előtt, mert nem a head-on megközelítés volt a hatékony.
            Amikor bejelentették a warfront rendszert, reméltem ezt hozzák vissza a küldetésekkel/gyűjtögetéssel, de ebben is csalódnom kellett.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Egyet kell hogy értsek.

            Én is azt hittem h a WF pont az oldschool AV feelinget adja majd vissza.
            Persze nem hiányzik egy 27 órás bg sem, de open wolrd-ben szívesen mennék be a pvp mező közepére.
            A helyzet az h szinte minden feature mintha erre mutatott volna:
            - contributiuon system
            - warmode h a bambi játékosok ne sírjanak h a csúnya pvp-sek megtámadják
            - a bounty hunting system

            Amúgy legjobb tudomásos szerint AV-n a horda volt bukó oldalon, mert az alli temetői sokkal jobb pozícióban voltak
            Az egyik flag egy choke ponton volt ahol beálltak a domb tetejére és büntetlenül lőhettek szét mindent
            és a horda tornyoknak van egy ronda hátránya hogy a zászló losban van, így ha egy allis csavarja a zászlót, akkor elég egy knockback hogy lelökd a tuskó orkot, míg az allinál 3 archer guard lőtt folyton, és még ha tekered is a zászlót, esélyes hogy valaki kintről interrutpolni tud.

            De tény h ez a zergrush taktika elég unalmas tud lenni. Sztem TBC óta nem is bg-ztem tisztességesen. Ott is csak azért toltam mert látni akartam Frostit AV-n. Jó pár meccs kellett mire ráeszméltem hogy amit a leírásokban olvastam az már a múlt volt akkor is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Horda bázisa nem vízszintesen, hanem függőlegesen terjedt ki (szerpentinen vitt az út a tornyok között). Emiatt a kapun berongyoló ellenség megkapta a teljes szerpentinen elhelyezkedő őrök zárótüzét, ami nagy eséllyel a támadók jelentős részét ha nem is ölte meg, de komolyan lesebezte.
            Alli bázisának egyetlen imba adottsága a híd volt, de amint azon átpusholt a horda, bajban voltunk, míg minket a szerpentinen végig lőttek az őrök a horda tornyaiból, plusz az npc-ket is simán behúztuk, míg az alli bázison az npc-k simán kikerülhetőek voltak a horda számára. Ettől függetlenül minden vanilla AV-t élveztem. Ott tényleg nem a győzelem, hanem a részvétel volt az élmény.
            Később igazítottak valamennyit a horda bázisának erején.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Kis összefoglaló:
            https://www.youtube.com/watch?v=zbpgWkPbNc4

            Meg egy másik, kicist rövidebb:
            https://www.youtube.com/watch?v=xQj2fbUGaDE&t=2s

            Nagyon tudnék örülni ha egy OPCIONÁLIS Oldschool AV-t betennének.
            Mai napig nem értem miért nem teszik...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            Én állandóan bent lennék. Jobban élveztem, mint a raidelést.
            Viszont valószínűleg nem sokan lennének hajlandóak 4-20 órát harcolni bent, 30 percenként cserélődő emberekre pedig nem lehetne taktikát kitalálni.
            Körülbelül ugyanezt várom Classic világától is. A kemény mag marad, de a puhák hamar lemorzsolódnak, mert kiégnek, miután 2 hét alatt csak 20 körüli szintre érnek el, és fél éven belül nem igazán kerülnek 60 környékére, ha a régi rendszert hozzák vissza.

            http://www.warcraftrealms.com/bg_list.php?id=0&b=av&p=1809 oldalon megtalálhatók a csaták eredményei táblázatos formában. 50,6-49,3 alli javára. Ez azért nem azt mutatja, hogy alli vagy horda akkora előnyben lett volna állandóan. Végigpörgetve látszik, hogy egyik időszakban horda, másikban alli volt nyerésben. Feltételezhetően attól függően, hogy melyik oldalnak segítő patch jött ki.
            Különböző időszakokban, de mind a két oldal volt könnyebb és nehezebb helyzetben is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        Az általam javasolt warfont zone kontroll kapásból úgy kezdődne h globálissá kell tenni a rendszert, ami fél lépés a CRZ-től.

        Továbbá a zone controllnál a warfront igen sorsdöntő hogy kéne legyen, de már az egész elkezdődne a prep fázisnál.
        A contribution amellett h adna AP-t a játékosnak az npc bizonyos statjait is növelné.
        A pve raiderek és a bg/arénahouszárok is bérelhetnének vmi speckó extrát outdoor patrol vagy warfront miniboss formájában.

        Továbbá ha van tétje a dolognak gyanítom másképp zajlana sokkal egy csata.
        Mert az h belogolok, és igazából 6 játékos leveri azt a scenariot ami 20 emberre van kitalálva egy ingyen 370-ös cuccért... Persze h a kutya nem töri magát.
        Sőt... még meg a rinya fórumon, h kéne egy plusz "nehézségi fokozat", h megnézett egy tankspot videót, hol a bis epic cserébe?

        De ha zone controll van... kapásból ott egy raklapnyi érdekes craftolt item, amit... szerintem annál tovább senki nem gyártott amíg adott skillpontot. (tailornél kapoásból a battle flagek, de gyanítom h mindegyik proffnak van valami kis érdekes craftolható cucca)

        Továbbá mindig vannak játékosok akik elég mazoisták és a gyengébb oldalra mennek, mert... megfordítani az eredményt izgalmasabb mint sorbanállni ételosztásnál...

        De ha tudnám hogy kell megpróbálnék modolni egy privát szervert, mert szerintem balaszolható a dolog.
        Az más kérdés hogy rengeteg játékos a balanszot egyenlő eredménynek tartja nem pedig egyenlő esélynek...

        Mondjuk ha valamelyik fél kontrollálja a zónát a következő "bónuszok" lennének:
        - a frakció npc-i +1% statot kapnak (mert ha már Battle for Azeroth akkor a kezdő- és lore szerinti neutral zónákon kívül mindenhol kéne 1-1 warfront legyen)
        - ha már több warfront, akkor legyen "warfront zone-set bonus", azaz 2-3 megtartott zóna adna valami phasingelt extrát (extra mount speed, plusz startégiai FP, etc...)
        - a zóna ami kontrollálva van ott a frakció patroljai mennének a térképen, így a következő WF contribution cuccai picit nehezebbé válna az vesztes oldlanak, de igencsak messze állna a lehetetlentől.

        Preparation időben mondjuk menne vmi spec item szedés, ami gyorsítja a fák és a vas respawn idejét, vagy akár ritkítja a védekező oldal minionjait.
        Pl legyen egy weekly quest ami épp szabotálja a függőhidat.

        Pve játékosok csak csinálják
        pvp játékosoknál... máris van tétje h üsd a másikat.

        És persze kiemelném megint:
        globális kell hogy legyen a contribution.

        Kicsiny naiv agyszöveteimben megjelenik a kép, hogy akár open world-re specelt klánok is megjelennének.
        Hisz a lényege a teljes térkép dominationnek hogy lehetetlen legyen egy játékosnak minden warftonton ott lennie, de ne érezze már fölöslegesnek ha úgy dönt hogy mégis megy valahova, mert igenis számít ha unalmas idejében dire maulba járna.

        Lehetne ezt szépen és ügyesen csinálni, anélkül hogy no-lifer neckbeard gyűjtőtégellyé tegyék a játékot.
        Csak annyi hogy igenis legyen már értelme annak amit betettek a játékba.

        A minap épp megkaptm a WQ phallanx Battle flag-et, és azon merengtem h csak kéne az a rank3...
        DE MÉGIS MI A JÓ BÜDÖS FENÉNEK?!
        Enchantál meg a gyengébb gyűrűencsi wq-t kaptam meg és megint... mire jó az?
        Legalább úgy épülne a rendszer h az erősebb enchantot úgy kapod h a gyengébbre rávésetsz egy amplifiert...

        De proffessionnel is ugyanazt csinálják mint a játékkal. Kiegenként van 20 dolog, amiból 2 ha talán hasznos. Persze h gyorsan túltelített lesz a piac.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Naliviel

    Ha a Blizzard sikeresre akarta volna az Island Expeditiont akkor így nézett volna ki: 100 játékos érkezik egy hajón, azonban váratlanul hajótörést szenvednek. Mivel még nem voltak kikötésre felkészülve így a játékosokon nem volt rajtuk a gear és ezt csak az expedition végeztével kapják vissza. A játékosokat a víz különböző irányokba sodorja és így különböző helyekről kell nekivágni a szigetet felfedezni, illetve a szétszórtan megtalálható ideiglenes random geart illetve kincseket összegyűjteni. Mivel a játékosok nem tudják mikor szabadulnak a szigetről így csak egy lehetőség van a biztos túlélésre: ha a többieknek nem hagynak nyersanyagot, tehát mind a 100 játékos egymás ellen van. Res nincs, aki meghalt kiesett és ha már csak egy játékos maradt életben akkor érkezik egy arra járó hajó, ami kimenekíti a szigetről és még jutalmul egy csirkevacsora is jár.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Dagimaczi

      miért jó neked, hogy kb 10 ember játszana vele? :DD

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        Nem volt valami Brawl ami erre épített? (nem pvp-zek, ezért komolyan kérdezem)

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Szabolcs Galambos

      hozzátenném, hogy apálykor volt a hajótörés és jön a dagály, ami ellepi a szigetet. véletlen? aligha! 😀 😀

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Peter Orosz

      Jo lenne egy pubg wowba ? Sokaknak biztos, de arra is gondolj, hogy a wow motorjaval 100 playert + esetleges npcket is megjeleniteni live mekkora eroforras igenyes dolog a pcket illetoen... Sokaknak koztuk nekem is mar egy worldbossnal felgyulemlett embersereg is megfekteti a gepet... (pedig sokszor nincs ott 100 player) ... Amugy a mechanika kitalalt es jol mukodne sok player sok orat tolna bele megfelelo reward eseten...

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Naliviel

        Az ötletet természetesen nem gondoltam komolyan, isten kegyelmezz egy WoW battle royaletól. Mondjuk az már más kérdés, hogy lehet lenne rá igény (sajnos).

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Peter Orosz

          Mobilon,konzolon kulon jatekkent elkepzelheto egyebkent es nem megvalosthatatlan... wow temaju battleroyale a 2019-es blizzcon nagy bejelentese... 🙂

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Kérlek ne adj ötleteket a magyar nyelvet beszélő, FS olvasó Blizzard munkatársaknak.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            hát ha ettől jut eszükbe, az eléggé epicfail. Én amúgy Diablo BR-re számítok

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Lepkemaci

      Persze viccelsz, de öt éve van már hasonló mini game MMO-ban, amit Southsun Survival-nak hívnak.

      Minden játékos egy tábortűztől indul Immobile debuff megszűnése után, majd egy darabig mindenki immunis minden sebzésre a játék elején. Gyűjteni kell fegyvereket, muníciót, csapdákat, skilleket, kaját a folyamatos túléléshez. Az nyer aki az utolsó túlélő marad a szigeten. Aki meghal, az szellemmé változik és mist formban gyűjthet erőforrásokat a maradék túlélők szívatására. Mindenki folyamatosan éhezik, fogy a HP, ezért a begyűjtött fejadagok elfogyasztásával kell elkerülni az éhhalált.

      Nem volt soha igazán népszerű ez a játékmód, és a legtöbb játékos nem is tud róla, hogy hogy, melyik NPC-nél, meg mikor lehet elérni, de mindenesetre egy érdekes elem volt a játékban, aminek megvolt a közönsége. A játéktér ebben még nem szűkül, és ez nyilván nem a mostani Battle Royale őrület szüleménye. Sokkal inkább a Hunger Games ihlette valamikor 2012-ben. Beta alatt is volt hasonló event, ami nem mini game volt, hanem egy zónában minden játékos részt vett benne, aki belépett.

      Így néz ki ez az instance-olt GW2 mini game:

      https://youtu.be/YegS0iAnZV4

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ben2

    Egyetértek a cikkel, főleg a szakmák részével. Nevetségesen drágán lehet nevetségesen nulla itemeket craftolni.
    Ha már kritika annyit tennék hozzá, hogy amíg a Blizzard nem választja szét a nem angol nyelvű EU szervereket az EU angol szerverektől, addig a random BG megmarad botrányszar szerencsejátéknak. 10-ből 9 bg valamelyik nem angol szerver ellen megy, azaz orosz, német vagy francia szerverek ellen, ami kb. annyit jelent, hogy premade a pug ellen. És bár nem lehetetlen nyerni ellenük (ahogy általában lehet jó puggal rossz premade ellen is nyerni) a győzelem esélye a töredéke annak, mintha pug harcolna pug ellen.
    A legrosszabbak persze a ruszkik, akiknek nem elég, hogy simán legyalulják az ellenfelet de direkt rámennek a hk farmolásra, hogy minél szarabb legyen mindenkinek. Így a legtöbb esetben aki meglát egy cyril karaktert az ellenfél névtábláján, már lép is ki a BG-ről, mert a 15 perc deserter debuff még mindig jobb, mint oroszok ellen vergődni a végtelenségig.
    Aztán csodálkoznak, hogy brutál hosszú a hordának a bg queue, mert a normál EU szervereken mindenki csak addig BG-zik, amíg a napi egy győzelemért járó conquest összejön aztán hagyja a ...-ba az egészet.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Ensomhet

      Ráadásul akár prestige level, akár itemlevel alapján is lehetne csoportosítani a jelentkezőket, hogy még kiegyensúlyozottabb legyen a dolog (nem tudom van-e ilyen rendszer beépítve, nem tűnt úgy).

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ben2

        Azt még meg tudom érteni, hogy nem tudnak 100%-osan kiegyensúlyozott csapatokat összeállítani, különben brutálisan megnőne a sorbanállás, de amennyi nem-angol szerver bgzik simán ellehetnének a saját battlegroupjukban.
        A másik, hogy nem csak hordának kellene engedélyezni a mercenary módot, hanem mindenkinek. Így aki kiegyensúlyozottabb bgre vágyik és nem izgatja a lore vagy a pvp frakció repu, az keveredhetne akár a hordás, akár az allis csapattal, ezzel a sorbanállás is egycsapásra megoldódna, mert amint összejön a létszám indulhatna a BG, a healereket, magas ratingű játékosokat, stb. meg rendesen el lehetne osztani.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Ensomhet

    Grafika, design: ezzel nincs gond, hangulatosak, szépek, jól kidolgozottak a területek (főleg az alliance rész, bár abból kevesebbet láttam). Szerintem van stílusa a játéknak, hiába régicske az engine.

    Történet: NEM. Annak ellenére, hogy nem vagyok egy lore-buzi, questszövegeket se nagyon olvasom el, úgy érzem, hogy mesterkélt és erőltetett az egész konfliktus, főleg miután közös küzdelem volt valami naaagy gonosz ellen. Értem én, hogy kell bele a szembenállás, mert akkor minek van két frakció, mitől WARcraft, de vagy én lettem pacifista vagy nagyon meguntam már, de semmi kedvem alliance ellen harcolni, főleg ha nem érzem jogosnak.
    A területeket nézve az alliance környezetet sokkal szívesebben játszottam volna a Lovecraft-világgal, mint ezt a trollos-indián-afrikai-törzsi témát (de ez szubjektív).

    Azerite, talent és gear rendszer: elbaszott így. Béna traitek, specek szerinti gyűjtögetés, a legendary fegyverek által képességpimpelés és fejlődésérzés hiánya / visszabutulás érzése. Szerintem úgy kellett volna, hogy marad a 2es / 4es bónusz úgy, hogy 5 féle tárgyon oszlik meg, és spec váltásnál dinamikusan alakulnak a bónuszok. Az azerite traitek mehettek volna a nyakláncra, vagy pontoka alapján gyűjtve vagy acheivmentek után, profokból tanulva, bossokból, myth+-ból, tehát valami teljesítmény után beszerezve (kvázi majdnem ugyanaz lenne, mint régen a glyph rendszer volt). A warforged / titanforged egy faszság, be se kellett volna hozni, nem tetszik, hogy nem tudok egy fix bis listát összeállítani, ezzel szemben a reforge szerintem tök jó volt, adta a gear testreszabáságnak érzését. Az ilyen indestructible / speed / avoidance spéci dolgok maradhattak volna rajta. Az is jópofa lenne, ha sokféle két itemes bónuszt adó tárgypárosok lennénk, mint pl. Waycrestben a trinket + gyűrű.

    Szakmák: jelenlegi formában teljesen rossz, és nem is értem miért nem foglalkoznak vele, vagy miért nem látják ezt, pedig rengeteg dologgal fel lehetne dobni: épülhetnének egymásra, pl. a kovács tudjon gyártani tárgyakat, ami jó bányásznak, ruhaelemeket, amik kellenek tailornak / lw-nek, socketet, mint régen; az alchemys tudhatna kajákhoz és inscripthez összetevőket, lehessen enchantot rakni sokkal többféle dologra stbstb. A gyártók tudjanak jó és hasznos tárgyakat gyártani úgy, hogy hosszú farm / questsorozatot kell csinálni hozzá, hogy megtanulják. Bizonyos bossokból lehessen recepteket, alapanyagokat szerezni - tényleg rengeteg variáció lenne és szerintem ezzel szívesen is foglalkoznának az emberek, ezzel szemben JCvel tudok gyártani 300-as kék gyűrűt sockettel? Mégis minek...

    5 fős dungeon / mythic+ rendszer: szerintem ezek elég korrektek, maga az m+ rendszer jó, kellően nehezek a dungeonok, ha valamit balfasz módon csinál az ember, nem szakít, nem dispellez, akkor könnyű elhasalni.

    Raid: tűrhető, bár szerintem nem helyes, hogy az első boss mythicben sokkal könnyebb, mint a heroicban az utolsó.

    World quest: timesink, mint mindig, egynél többször szerintem úgyse érdekes megcsinálni, max kötelező mértékig.

    Island Expedition és Warfront: scenario 2.0, azokat is utáltam. Ezeket eleve csak PvP-re kellett volna megcsinálni.

    Ami még kitérnék, hogy nem értem miért kell nulla teljesítményt is viszonylag jó gearrel jutalmazni? Gondolok itt főleg a warfrontból jövő 370es tárgyakra.

    PVP: kiváló ötlet, hogy végre külön szedték a 40 fős BG-ket a normálisaktól. Ezen kívül abból a néhány randomból nem tudok nagy következtetéseket levonni, nem éreztem semmit extrém erősnek vagy gyengének.
    Viszont olyan szarvashibák maradtak benn, mint pl. a Southshore brawl, az erős örökkel körbevette városban való 29 perc álldogálással, aminek így semmi értelme.

    Zavaró az is, hogy régóta létező bugot nem javítanak, jelesül hogy a disc priest alig használható wanddal, mert heal/dps váltogatás közben állandóan egyfajta "belső gcd" jön létre, megtörve a kényelmes, gördülékeny használatot. S ha már GCD, teljes faszság volt GCD-re rakni az ilyen rapture / apoptheosis / avengening wrath féle képességeket, hisz ezeknek pont az a lényege, hogy shithappend pillanatban gyorsan le lehessen kezelni a bajt...

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Szabolcs Galambos

    ha értelmet nyernének a resource-ok, amikből fasza cuccok lennének és csak land-only contested zónában lehetne beszerezni, akkor lehetne rendes outdoor pvp + ha felskálázna pvp esetén a játék, mint WHO-ban, akkor az agyatlan gank is már kevésbé lenne csábító

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      A pvp bajai a játék alapjaiból származnak, így nem nagyon lehet velük mit kezdeni. Eleve a pvp nem 1v1-re balanszolt és mindenki az unfair előnyökre játszik. Így ha a classod éppen nem a dev-ek kedvence, akkor minek world pvpznél? Hogy te legyél az ingyen HK a többieknek?
      De ha meg is oldanák az 1v1 balanszot és a felskálázást, akkor csapatokba verődve a túlerő miatt gankelnének le.
      A wowban akkor lehetne igazi world pvp, ha olyan lenne a szövetségi rendszer mint az EVE-ben. Azaz nem csak horda-alli oldalak lennének, hanem a guildek maguk alakíthatnának saját frakciókat.
      Ez azért fontos, mert így nem alakul ki öngerjesztő folyamat, mint most: az alli szar pvp-ben, ezért a pvp játékosok átállnak hordásnak, mire ettől még szarabb lesz az alli, ezért még többen állnak át. Pl. manapság az alli playerek nem kapcsolják be a warmode-ot, mert a horda mindig túlerőben van, emiatt aztán mindig túlerőben is lesz.
      Ha több frakció lenne, akkor sosem alakulna ki domináns oldal, mert a többiek összefognának ellenük, így kialakulna egyfajta dinamikus egyensúly. A wowban a pvp egyensúly ehhez képest abból áll, hogy néha kiadnak egy közleményt, hogy az alli-horda nyerési arány 50-50% és ezt kell a saját tapasztalataid ellenére elhinni.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szabolcs Galambos

        sajnos az sem megoldás, ha büntetik a gankelést akár ingame, akár megnövelt havidíj etc. mivel a legtöbb ilyen faszkalap leszarja, hogy neki hátránya származik belőle. az egyetlen kézzelfoghatómegoldás talán a statsquish volna a gyökerekre. mittudomén -90%stat az egész accountra 24 órára.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          Az 1v1 gankelést már az is komolyan visszaszorítaná, ha a támadónak lenne veszteni valója. Jelenleg azon bukhat egyedül, ha a nála erősebbe köt bele, de ha nem teljesen idióta, akkor leveri a másikat és mire az visszaérne a hullájához ő már sehol sincs.
          Valójában elég lenne mondjuk egy "no-stealth" debuffot rárakni, ami 15 percen keresztül combatban tartja, így a másiknak lenne esélye bosszút állni. Ezen kívül ha valakit egy adott időn belül mondjuk háromszor kinyírnak world pvpben, akkor kaphatna egy 2 perces mindenre immunitást adó buffot, hogy el tudjon menekülni, ezzel ki lehetne iktatni a campelést.
          Eddig az volt a blizzard fő érve az ilyen megoldások ellen, hogy a rendszer nem teszi lehetővé, hogy a world pvpre más szabályok legyenek érvényesek, mint a bgkre vagy az arena-ra, de ez már régóta nem így van, gyakorlatilag teljesen szét tudják választani őket, így az egyetlen oka, hogy nem tesznek semmit, az a nemakarás.
          Persze most már mindenkinek ott a lehetőség, hogy kikapcsolja a warmode-ot, de az nem megoldás a pvp problémákra, mert ezzel valójában csak kiiktatják a world pvp-t a játékból: amelyik frakció erősebb (értsd: horda), az kiszorítja a másikat a warmodeból, így viszont nekik sem lesz kit megtámadniuk és a végén senki sem pvpzik.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            hát ez a horda erősebb elég bullshit amúgy, 1 hét késéssel lett bfa-m, és addig az allied raceek miatt rarguson farmoltam a reput. első nap na milyen jó lesz wm on, hogy legyen pár aoe képességem. 1 órán át felváltva ült rajtam mindig más, mire el tudtam menni kikapcsolni a wmt. gyakorlatilag 10:90 volt a h:a arány.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Gondolom ez szerver függő, mert arathoron meg senki sem warmode-ozik alliból, megy is a sírás, hogy aki megpróbálja, arra tíz hordás ugrik azonnal. Amúgy az arányok pont azt mutatják, amiről beszéltem: elég ha egyszer kicsit megborul az egyensúly, az emberek az egyik oldalon azonnal kikapcsolják a warmodeot és teljesen eltűnik az a frakció a world pvpből, így a másiknak sem lesz értelme warmodeozni, mert nincs ki ellen.
            A szintezés meg eleve olyan gyors, hogy warmode nélkül is alig pár nap 110-től 120-ig.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Hááát...
            Most egy szerveren mondjuk van 4-6ezer játékos.
            Most az hogy 3-5 hülyegyerek leüt mindenkit aki egyedül van, még nem teszi a teljes globális frakciót pszichopatává.

            Én warmode ON játszok, és semmi extra nincs.
            Az esetek igen jelentős részében ignoráljuk egymás létét. Nincs semmi tétje megölni a másikat.

            Persze van egy-két játékos aki imádja meglepni a másikat. Nagy valószínűséggel rugó vagy cicadruida
            másik nagy esélyes versenyző az akinek van valami beteg burst spellje
            Vagy egyszerűen csak lesben áll és megvárja míg ellövöd a nagy cd-det, és akkor csap nyakon.

            harmadik "pvp" az hogy egy csapat épp azon élvezkedik h leüsse a másikat.

            Személy szerint azta csodabuffot arra adnám, ha legalább egy csapat játékos összecsap. Mert pillanatnyilag a gankelés egyenesen promotált.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szabolcs Galambos

            a másik hátulütője a WMON-nak, hogy eliteknél nem az elit öl meg, hanem a másik frakció összegyűlt játékosainak az aoe-je (nem feltétlenül akaratlagosan - volt, hogy worldbossnál odamentem és 30ból csak 2 vérpisti esett nekem)

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Tibor Sipos

          Nem hiszem h nagyon tudod büntetni a gankelést.
          MINDEN szabályban van kiskapu.
          Lineage2-ben a pvp a következőképpen zajlott (mondjuk én cronicle 2 vagy 3ban játszottam anni tizensok éve)
          Amint megütöttél egy játékost pvp bekapcsolt és még volt is talán egy extra health bá CP címen.
          Ha úgy ölted meg a másikat hogy az nem ütött vissza, akkor PK rangot kaptál, azaz Player versus player helyett PlayerKiller lettél.
          Egy rohadt messziról látható vérvörös volt a healthbarod, és ha meghaltál akár 90% itemedet droppolhattad.
          És több xp-t vesztettél halállal.

          Szerinted megállított ez bárkit is a gankelésben?
          Sőt... elég fondorlatosan kikényszerítették a játékosokat h PK legyen.

          Kicsit utánanézve a jelenlegi rendszer is elég érdekes már.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tibor Sipos

        Open world PvP balansz soha nem lesz.
        Egy mmo-ban a pvp SO-HA-SE volt fair. Mindenki azt élvezte hogy oneshotolta a másikat. Ha ezt nem tudja, akkor partyban mennek. Ha úgy se megy... akkor raidek...
        Az open world pvp mindig arról szólt hogy ki tud több vérengző hülyegyereket maga mellé állítani.

        Fentebb írtam meg linkeltem is a Bnet fórum linket ahol kifejtettem h mi változtathatna.
        Mert nincs tétje a pvp-nek. SEMMI. Legalábbis ami jutalom van belőle azt akár pet battle-l is elérheted...

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • ben2

          A túlerőből származó előnnyel nincs is semmi baj.
          Anno a BG-k előtt a gankelés arról szólt, hogy leverem az altodat, hozod a mainedet, leverem a mainedet, hozod a guildedet én is hozom a guildemet és spontán henteljük egymást órákon át.
          Aztán szép lassan az egész world pvp átment "rugó 1shootol, mire visszaérsz már haza teleportált". Ennek így semmi érteme. Vagy balanszoljanak 1v1-re és ne tudjon a ganker eltűnni, vagy hagyják a world pvp-t a fenébe.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Meridian74 – “CEU-t Arábiába!”

    A World Questek izzadtságszagúan lemásolt dolog a Warhammer Onlineból (ami már nem létezik sajnos...) De ha már másolnak, akkor teték volna úgy mint a vanilla WoW-al, ami szintén mindenféléből összekoppintott dolog volt.

    Mondjuk a World Questek nem egylépcsősek lennének... hanem kezdődik első lépéssel, és közösen (mindenkinek együtt melózva akik ott vannak) elvégezni, majd jönne a második fázis... majd a harmadik... és végül egy miniboss. A Warhammerben ilyesmik voltak.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Tt

    A Neverwinter című ingyenes mmo, ami a Dungeons & Dragons alapjaira épül, lore szempontjából bármelyik szituációban úgy alázza le a WoW-ot, hogy az köpni-nyelni nem tud. Egyetlen hibája, hogy nem sandbox, azaz mindig tölt amikor átmész egy új területre, viszont ha ezen túl tudsz lépni, akkor remek szórakozást nyújt.
    https://youtu.be/KylodxKpt8M

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • weckermann

      Ez a játék nem p2w? Akárhányszor ránéztem, mindig p2w-t kiáltottak rá. Ez mennyire igaz?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Tt

        Inkább csak annyiban p2w, hogy amiket meg lehet venni valós pénzért, annak igazán csak PVP-ben van értelme. PVE-ben mindent meg tudsz oldani azokkal a cuccokkal, amiket a játék dobál vagy jutalomként kapod. Illetve az elején csak 2 karaktered lehet, itt is valós pénzért lehet több karakternek helyet venni. Meg nagy ritkán dobál epic ládákat, ami szintén csak valós pénzért vett kulccsal nyitható, a többi az kozmetikai elem, ennyi kb.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • https://www.nsa.gov/ Sam Fisher

    Részemről a War Mode az, ami nagyon zavaró. A kasztok le vannak butítva a végtelenségig, erre a WM-ben megnyithatsz régen alapnak számító skilleket, vagy olyanokat, amik érdekessé teszik a kasztodat, feldobnák a rotát és hasonló. De egy hozzám hasonló PvE játékos nem fogja bekapcsolni, mert nem azért játszom, hogy küldizés közben az életemért küzdjek az unatkozó, gankelő PvP geares játékosok miatt. A kieg elején jó volt, hiszen kevés hordás jött át az allis területekre, aki meg igen, az nem a gankre ment, de most már nincs értelme bekapcsolni, mert abból áll az egész, hogy menekülök a cirill betűs noliferek elől.
    Szakmákkal a másik hatalmas probléma, hogy eszméletlen mennyiségű mati kell a cuccokhoz, és pl. szintezés közben nem segít. Jó lenne, ha tudnék magamnak craftolni geart, ami kicsit jobb, mint amit a küldi ad, és kicsit rosszabb, mint amit az insta. De most tudok csinálni 111-re geart, meg 116-ra, meg 120-ra. Kösz.
    A legnagyobb gyilkosa a játéknak viszont (a time gate tartalom mellett) az RNG. Hetek teltek el nálam érdemleges loot nélkül. Napikból ugyanaz a waist esett. MM hunterként folyamatosan survival fegyvert ajánlott / dobott a játék. Raidek dobták a vicc AP-t. Jöhetne vissza (és elvileg fog is) a currency rendszer, ahol én döntöm el, mit veszek meg a karakteremnek. A használhatatlan emissary rewardok legyenek választhatóak (mail, leather stb.) és BoA-k, legalább ennyivel előrébb lenne az altok húzása. Tabard adjon reput küldikért, instáért. Iszonyat dühítő ez a mesterséges lassítás. Ha már kifizettem a játékot, had döntsem el én, hogy mennyi idő alatt akarom az exaltedet kifarmolni. Nem nagy dolgok ezek, de jelentősen nőne a játékélmény.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • ben2

      A craftolást szvsz az expulsom rendszer teszi teljesen használhatatlanná. Kb. 9 item szétszedéséből lesz 1 db. és van olyan craftolható 320-as item, amihez 30 darab kell. Miközben néhány ratyi world quest meg 340-est ad.
      Ugyanez a helyzet a repus itemekkel: 355-öst vehetsz ha megvan az exalted, de mire eléred, már simán 370-esben rohangálsz.

      Így a gearelődésből teljesen kimaradnak a szakmák és a repuk, marad az agyatlan wq és warfront grindelés.
      A tailor régebben legalább tudott némi pénzt keresni táskákból, de 30 slotos táskát minek 32-esre cserélni? Amikor még 16-os táskáról váltottál 18-ra vagy 20-ra érezhető volt a különbség, most csak annyi, hogy tovább hordozgatod magaddal a szemetet.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • Szolo

        385-ös itemhez nehéz összegyűjteni a szükséges expulsom mennyiséget, de egy 32-es táskához, vagy 320-as itemhez azért nem olyan nehéz. Trinket fixen expulsomot ad, és általában napi 2-4 WQ trinketet ad. Ha napi 1 táska/item nem is, de heti 4 táska, itemből meg több is megvan kevés befektetéssel.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Jazoo

    Az azerite traitek többsége hulladék. Mintha csak placeholdernek lenne benne, csak hogy úgy tűnjön mintha lennének opciók, alternatívák. A Legionban sokkal több késztetést érzett az ember az AP farmra, mert a fegyverekkel egy szép kis talentfa szerűséget kapott, ráadásul folyamatos fejlődést mellé. Most a nyakláncnál ez nincs meg, mert egyrészt túl fapados az azerite gear, kvázi 1 választható opcióval speccenként, ráadásul elsőnek megkapja az ember az erős traitet és utánna csak egyre gyengébbek jönnének. Szóval nincs ok az AP farmra.

    Eddig messze ez a legrosszabb rendszer eddig. Még a régi setbonus-os megoldás is jobb volt...ráadásul jól néztek ki a set-ek. Most meg vegyesfelvágott hulladék az egész. Mindenki transmogot használ, nem az item eredeti kinézetét, ami gáz.

    A WQ -t is sokkal kevesebben tolnak, mert nem illeszkednek a rewardok a játékoshoz. Még a casualok is jobb geart találnak máshol, mint a WQ reward-ok. A repuzás is hamar értelmét veszíti.

    Láthatóan feladták a "bring the player, not the class" elvet. Megint vannak kritikus buffok, ability-k amik csak 1-1 class/spec kombó esetén érhetőek el. Pl. a healereknek nagyon gáz, hogy csak retri pala adhat BoW-ot, ami jellemzően nincs a raidben és az az egyetlen értelmes mana regen növelő buff a játékban. Vagy ott van pl. a Zul-os mass dispelles mechanika. Ha nincs papod, ott meg is állsz.

    A szakmák utoljára talán a BC-ben voltak a helyükön, azóta csak roleplay töltelék az összes. Az alkimia külön érdekes, mert egyrészt hasznos, másrészt hiába lootolod a csak bossokból eső alapanyagokat, mert nincs rá egyetlen recept sem. Ráadásul szerintük természetes, hogy ezt csak a 8.1-ben javítják...talán. Ahelyett hogy beraktak volna pár alkimista trinketet, ahogy korábban tették. Én már többször javasoltam, hogy azonnali gear loot helyett inkább csak alapanyagokat és recepteket kellene dobnia a bossoknak, amiből a crafter rakná össze az armorokat, fegyvereket.

    A szigetezésből nekem csak annyi maradt meg, hogy rohanni kell, nincs idő szétnézni. Ebben a formájában kuka az egész. Már hetek óta nem csinálom, se ezt, se a WQ-kat.

    A World Bossok sem érnek semmit. Egyrészt nulla kihívást jelentenek, másrészt 1 boss kivételével mindegyik csak hulladékokat dob. Ahogy a WQ-k ezek a lootok is túlságosan alacsony szintűek.

    A followeres rendszer is totál érdektelen. Nincs miért csinálni.

    A warforge, titanforge rendszer már a Legionban is rossz volt.

    Az egész kieg. eddig egy nagyon béna Legion utánzat...ha a mechanika és a rendszer oldaláról nézem. A területek, a questek, a lore hozza a szintet, de minden más nulla.

    Én se WQ-t, se szigetet, se Mythic-et, se M+ -t nem toltam legalább egy hónapja. Egyszerűen ezek most túl unalmasak, haszontalanok. Mythic raidet tolnék, de oda meg a hülye realm lock miatt nem lehet bejutni. (mindig más realm-okra hirdetnek, a miénkre sosem)

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑