World of Warcraft Classic megjelenés -


WARCRAFT model_0417

Készült 2019. április 17. | írta Attila

32

Fegyverek, mountok, egyebek

Az adatbányászok természetesen az éjjel már ízekre is szedték a PTR fájlokat, és az alábbi új modellekre bukkantak.

thrall_0417

Tetszik(0)Nem tetszik(0)

Tags:


  • warruth

    Öröm újra látni az igazi Thrallt ahelyett a kapucnis majom helyett.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • olasz

      Segítsetek már csak kíváncsiságból. Esetleg kikre lehet számítani még a 2 oldalról visszatérő hősként ?

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        A régi karakterek nagy része (pl Falstad, Rehgar, )vissza tért már segítőként, a mission tableös questekhez. Ezek olyan questek amiket nem személyesen, viszel véghez hanem npcket küldesz hogy megcsinálják és %os esély van a sikerre. Warfrontokban feltünik Turalyon és Lady Liadrin, bár mivel ez játék mechanikailag egyfajta bg, az ott meghaló npck nem hallnak meg a történet szerint.Ha lore szempontjából kérdezed akkor bain "börtönbe zárása" előtt ott van mindegyik hordás vezető, és igaz hogy szinkronjuk nincs, de quest szövegként elmondják a véleményüket a playernek. Ha ezekről tudtál és kifejezetten a 8.2re kérdeztél rá akkor nem szóltam, mert az én sem tudom :).

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • ragadozo88

    Remélem nem azért hozzák vissza Thrallt hogy meghaljon.

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • Bangyi

      Szerintem csak annyira ugrik be hogy helyre tegye a dolgokat hogy vissza mehessen a Thrall cave-be.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        Reméljük, mert eddig minden karakter ki írtak akit valaha Metzen szinkronizált, igaz hogy nem tudjuk hogy azért mert ő kilépett vagy eleve így tervezték. Ráadásul Voljin pandáriába új hangot kapott. Igaz hogy ő most spirit formba újra él. Kíváncsi vagyok hogy végül dülőre jutott az elementalokkal, és/vagy megtanulta e használni a shaman képességeket elemental buff nélkül.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
    • olasz

      Remélem igazad lesz. Allis vagyok de remélem rendet rak zöld jézus a horda soraiban. Sylvanas számomra kifejezetten undorító.

      Tetszik(0)Nem tetszik(0)
      • ragadozo88

        Nem ártana, de szerintem Bainek kéne lennie a warchiefnek, mert barátok Anduinnal, így legalább az ő életükben kitartana az alli és horda között a béke.

        Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • Attila Nagy

          Warcraftal játszol és békét szeretnél? whaaaaaat???? o.O

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Az alli és a horda között, mert semmi értelme nincs hogy háborúznak. Rajtuk kívül még van rengetet frakció, akik ellen lehet harcot vívni. Eleve a mount hyjal után ki se kelett volna törnie, de a blizzard a catával valamiért ragaszkodott hozzá hogy a pvp elemeknek muszáj lore szempontból is validnak lenniük. Pedig sok más lehetőség van a pvp biztosítására, akár world pvp akár egyéb elemekkel. pl hogy zsoldosként harcolunk kettő vagy több másik frakcióval.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Amúgy lehetne ezt a harci vonalat nyomni.
            Semmi se bináris. Lesznek pacifisták, és lesznek akik háborúzni akarnak.
            És simán van hely erre, csak...

            Blizz nem lépi meg hogy egy icipicit is sandbox típusú legyen a játék. Helyette a játékos karakter körül forog minden.
            Mi vagyunk az old godok kémje, kasztunk krémje, a warchief és király jobb keze... MINDEN frakció imádottja...
            ami... nem lehet.

            Mi, (a játékos) a frontvonalon kezdtünk szinte minden háborút, és véget is vetünk neki.
            Most mint horda player EGYSZERRE vagyunkl Nzoth, Sylvanas, Saurfang, Baine, Thrall... stb kegyeltje... Ami... ööö... még egy tudathasadásos szuperkémnek is sok lenne ez...

            Itt van ez az old god szál is... Ott a "lehetőség" h leszedjék rólunk Nzoth szemét és... "választhatunk" hogy igen, vagy your story has ended...
            És persze a pármillió játékosból tuti akadnak páran akik szívesen beállnának a szektába.

            Ahogy lehetne csinálni cross frakciót: békefenntartókat akik igenis becsülik h a Arthas és a légió ellen vállvetve harcoltak
            úgy vannak akik ennek ellenére is szét akarják verni egymást (erről szól a mostani kieg, javaslom elolvasni a Good War ingyenes novellát)
            Lesznek akik meg simán átállnának akár a másik oldalra...

            Pl most be a szektába.
            De gondolom a demon hunterek java legionban ellenség lett volna, mert ugyebár elég sok átállt a Légió oldalára mert POWEROVERWHELMING!

            Blizz még egy egyszerű lore choice-t se ad. Mármint, mennyire más lenne az egész játék ha mondjuk ha a választás Sylvanas és Saurfant között a global lore közötti választás lenne?

            A Defience mmorpg erre épített, mivel underground volt, bukott is. De egy WoW esetében, hasonló marketing és design mellett tuti más lenne a dolog...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Alapból én is örülnék ilyen sztori szállnak, csak olyan szempontból lenne gond, hogy az összes karakteremmel a jó oldalra mennék így nem biztos hogy tudnám a másik sztorit. Bár azzal lehet segíteni hogy a jelenetek közösek csak más oldalért harcolnak. Illetve a legjobb az lenne ha minden sztori elem végig játszható lenne, egy karakterrel ami nem a sajátunk, hogy aztán eldöntsük melyiket választjuk vagy csak simán végig lehetne tolni, és a végén választani hogy melyiket szeretnénk lore szempontból a karakternek. Olyanokra gondolok pl mint az Ilidanos, meg a múltbeli mapok ahol velük kell egy sztori elemet végig játszani. Ezért is írtam a fentebb említett, zsoldos dolgot, mert a warcraftban így is vannak frakciók akik allival és hordával semlegesek vagy ellenségesek, de egymással is, és nekik lehetne dolgozni. Viszont a sztori fő vonala sem sérülne. Alapból jó lenne egy rebel sztori line is, alli és horda oldalon, és akkor a békét támogatók harcolnának a lázadók ellen. Azonban akkor mindig kedvezni kell mind a két félnek, és így viszont nem lenne egységes a fellépés a közös ellenséggel. Igaz hogy végül is ally meg horda mindig össze fog közös ellensége ellen, szóval akár itt is mehetne. Mindenesetre a pvp szempontjából a zsoldos vonal kézzel fekvőbb lenne szerintem.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            "Icipicit sandbox" az úgy szerintem semmit sem érne, mert csak megbonyolítaná a történetvezetést, hogy végül minden út a következő kiegészítőbe torkolljon. Eközben pedig igazán komoly választási lehetőséget nem adhatnának, mert csak a Horda vagy a Szövetség tagjának kellene maradnunk, hogy ne bukjuk a közlekedési és kapcsolattartási gócpontok óriási hányadához a hozzáférést.

            Egy EVE Online például lehet teljesen sandbox, mert az első fél év utáni időszakra nincs igazán megírt története, a játékosok által gründolt szervezetek harcolnak egymással. Valódi free-for-all, mert a játékot akár magadban is játszhatod, nincs igazi célja, azt mindenki egyedileg magának határozhatja meg. Nincs új kihívást felhozó kiegészítő, csak content update. Na ez a WoW világában nem megoldható, mert alapvető határvonal van az Alli/Horda között. Ezért volt nagyon erőltetett a pandarenek választási lehetősége, és ezért nem lett a 4 új faj sem bevezetve mind a két oldalon. Démonvadászok esete annyiban volt talán más, hogy őket igazán egyik oldal sem kívánta, mindenki húzta a száját, de ők voltak a szükséges rossz a démonok megállításához. Ellenségem ellensége a barátom alapon.

            Amelyik játékot eleve sandboxnak készítik, ott működik a sandbox, de utólag nagyon nyögvenyelős "sandboxosítani" egy játékot. Ahogy Saurfang esetén sem jelentkezett eddig érdemi különbség a játék végkimenetelében, vagy Baine is megmenekül minden esetben, úgy szerintem a "szem" megtartása vagy levétele sem okoz érdemi változást a végkifejletben. Talán majd valami más "lezáró szöveget" eredményez a két út, mint a shadow priest fegyver Xal’atath megléte/hiánya a horda/alli esetében.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Szerintem egy oldschool valódi faction system megoldaná a dolgot.

            Választhatsz lore releváns repuk között, ami adott flypontokat / townokat unlockol, továbbá mint a régi szép időben enemy faction támadható lesz és/vagy támadni is fog

            A hardcore lore elemek meg mindenkinek játszhatóak, továbbá ha nagyon ütközik akkor ott marad a szokásos "mágikus álruha plot" hogy kikémkedd ami kell, csak ne felejts el jó helyen kilogolni...

            hogy az összes karakteremmel a jó oldalra mennék így nem biztos hogy tudnám a másik sztorit.

            Ilyen tekintetben az egész legion arról szólt h indíts minden kasztból egyet, mert ugyebár az artifact weapon mögött volt a lore. Én 6 fegyót csináltam meg a 33ból... A többi youtube.

            BFA meg ugyanez csak ha érdekel a full sztori akkor indíts egy karit a másik oldalra...
            Megintcsak sokat mondhat el, hogy TBC óta wowozom és nincs double agent achim...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Az artifact olyan szempontból kicsit más, hogy ott minden fegyver esetében jó fiú voltál, viszont Sylvanast semelyik karakteremmel se választanám, még undeaddel se (amúgy a komment írás pillanatában nincs undead karakterem, de ha lenne akkor se :D) illetve az alli horda oldal nekem amúgy se jelent gondot mert mióta wowozok azóta mindig van egyszerre hordás meg allis karim, tört szervereken is így volt meg most eredetin is. Az igaz hogy youtubeon attól még meglehet nézni, csak meg kell találni azt ahol a játékos nem dumál bele a lore közben :D. Alapból nem zavar ha egy videos dumál játék közbe mert általába egy videost akkor nézek ha videosra vagyok kíváncsi. Viszont mikor lore-a vagyok kíváncsi akkor kifejezetten olyanokat szoktam keresni, akik úgy játszák végig hogy közbe nem beszélnek, és nincs face cam sem.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Most kíváncsi lettem hogy vajon mennyire lenne nekik feloldani az alli és a horda rendszert mert mint játékmechanikai értelemben. Mert játszottam olyan tört szerveren, ahol allis és hordás partyba tudta egymást hívni. Legalább is worldben, azt hogy instázni/raidelni/bgzni tudnak e így azt nem teszteltem, mert sok minden más is custom volt rajta, nem csak ez.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            A legjobb megoldás egy pvp sandbox kieg lehetne.
            Egy komplett új kontinens, ahol hordás és allis eredettől függetlenül bárki alakíthat bárkivel guildeket és a guildek önálló frakciókba tömörülhetnének.
            A player frakciók aztán beállthatnák, hogy adott más frakciókkal milyen viszonyt ápolnak, azaz lehetnek szövetségesek, neutrálisak vagy ellenségesek. (Ez kb. az EVE-Online pvp rendszerének az alapja.)

            Ezzel ki lehetne húzni az egész jelenleg pvp rendszer méregfogát, hogy csak két frakció van és akármit is tesz a blizzard, az egyik mindenképpen győztes lesz, a másik meg vesztes, ami a győzteshez pártolás elv alapján idővel tovább romlik. (Lásd warmode: adott shardokban vagy allist nem találsz vagy hordást.)

            Ha viszont több frakció lenne, akkor a legerősebb ellen szövetkeznének a többiek, így kialakulna egyfajta dinamikus egyensúly, ami nem engedné, hogy egy frakció túlságosan megerősödjön a többiek kárára.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Attila

            Nem ez történne. Hanem az történne, hogy a legerősebb frakcióhoz akarna csatlakozni mindenki, aztán meg ez a frakció lenyomná a többiket. De egyébként is, már rég el kellene engedni ezt a world PVP dolgot. Nem működik, nem lehet rendesen jutalmazni, csak az instance-elt PVP pályák működhetnek kiegyensúlyozva.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Egész biztos, hogy a legerősebb frakció nem tudná hosszabb távon leuralni a többit, több okból:

            - az elején ugyebár még nem lehetne tudni, hogy ki a legerősebb, így jó eséllyel már meglévő személyes kapcsolatok alapján állnának össze a frakciók
            - utána pedig az erősebb ellen összefognának a többiek
            - még ha az egyik valamiféle zseniális taktikának köszönhetően le is nyomná a többit, az is csak ideiglenes hegemónia lenne, mert idővel cserélődnek az emberek és más, frissebb, motíváltabb frakció venné át a helyét

            Nem kell amúgy elméleti alapon okoskodni, van rá gyakorlati példa, íme az EVE-Online influence térképe 10 éves távlatban:

            https://www.youtube.com/watch?v=JyQOhZYRswc

            Jól látható, hogy voltak hosszabb-rövidebb időszakok, amikor egy-egy szövetség túlnőtte magát, de egyik sem tartott sokáig.

            Azzal amúgy egyetértek, hogy a wow world pvp úgy hulladék ahogy van és a legegyszerűbb lenne szimplán kidobni a játékból (a pvp kontinenses megoldást úgysem fogják bevezetni).

            Az instancolt pvp-vel meg ugyanaz a gond, mint a world pvp-vel.
            Jelenleg az EU alliance-al kb. játszhatatlanok a random bg-k. 10-ből 8 esetben ruszki premade farmol, a maradék 2-ben horda kap 8 healert, alli nullát. 100-ból 80 esetben úgy rak be a bg-be, hogy az már rég elkezdődött és a horda előnye behozhatatlan.
            Emiatt egyre kevesebb allis bg-zik, emiatt a horda sorbanállás egyre hosszabb, emiatt már a hordások se nagyon lépnek be, azaz maradnak a ruszkik a maradék noob ellen, akik még nem tanulták meg, hogy az ő tevékenységük a játékban "az ingyen HK a ruszkiknak" szerepre korlátozódik.
            Na casual szinten kb. erre korlátozódik jelenleg a pvp.

            Pro szinten persze lehet ratedeket játszani, azzal eddig se volt gond és ezután sem lesz, de az a játékosbázis töredékét érinti.

            A megoldás az lehetne, ha az instancolt bg-kben minden játékost kevernének a csapat kiosztásoknál (beleértve a nem angol nyelvű szervereket is), azaz nem lenne horda meg alli team vagy RU, EU, GER, stb. csak A meg B team mint a rated-eknél, és a csapatokban a játékosokat a healerek száma, pvp rating és ilvl alapján osztanák szét.
            Ezzel gyakorlatilag egy csapásra meg lehetne szüntetni a sorbanállást és minden csapat egyenlő eséllyel indulna és végre számítana valamit az egyéni skill is.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Több helyen írtam, de papagájkodok szivesen... (ha már ingame úgyse tudok mit tenni QQ... )
            Open world legyen egy gigászi dominion map. A legtöbb térképet lehessen warfront mintájára befoglalni.
            Megmaradhatna a warfront maga mint Battle Szimulátor... kiképzés, vagy a sámáni vízió... tökmindegy... tréning marad.

            A valós open world-ben meg ugyanaz menni mint warfront, csak SOKKKKKKKKAL lassabban. Minden egyes kontrollált zóna extra daily questeket adna.Egyszerű de mély, és összehangolt lenne a rendszer.
            Lenne pár WQ ami adná a fát és vasat. Azokból vehetnél guardian foot soldiert, és contributolhatnál a harcfordító wq-ra. Minden nap kapsz mondjuk 200 fát és vasat (ha megcsinálod a megfelelő questeket természetesen), de azokat el tudod költeni a kontrollált pontokon mint a warfronton, így picit korlátozva leszel... most arra költöd hogy melyik másik wq-t akarod könnyebben megcsinálni...

            Aztán minden wq frakciószíntől függően kicsit más, mert ugyebár valahol védened kell a saját elite officered, vagy épp az ellenfelet kell leütni. Lehetne ezeket színezni hogy ne csak egyszerű kötélhúzás legyen. Kicsit vissza a tbc időszakba, amikor 25 wq-d volt. De minden egyes kontrollált map-en sokkal több wq lenne, így te mint játékos döntést kell hogy hozz...
            az npc-ket akarod erősíteni? A várfal legyen javítva/upgradelve? Az ellenfél bányászatát szabotálod? Minden egyes WQ egy picit módosít a kimenetelen, de a daily limit miatt nem dominálhatsz egyedül...

            Második réteg hogy a shardolás normálisabb legyen warmode miatt. A premade csapatok nagyobb eséllyel mennének premade shardba.

            Harmadik réteg egy globál számláló.
            Minden egyes teljesített WQ globálisan számolná a rendszer. Nem régió, GLOBÁL.
            Súlyozott átlagolást tennék hogy egy pve shardon teljesített küldik 1 pont, egy warmode on shard több... illetve ideje lenne pvp warftontot csinálni ami szintén dobna a latba.
            ÉS daily reset-nél a teljesített számnok alapján átmegy a következő phase-be a térkép. Az adott controll point most piros/kék, az npc-ken ott a buff/weapon/armor upgrade...
            Ha elég contribution lement akkor egy raidboss, vagy Island Exp hasonló zsoldoscsapatok mennek vadászni játékosokat...

            És máris van egy open world rendszer ami görgeti a játékot mindig maga előtt, mert egy régi térkép nem válik elavulttá, hisz a frakció büszkesége többmillió játékosnál nem hagyja azt a másszínű foltot.

            Az esetleges balansz kilengésre meg ott van a plot device:
            invasion... akár a másik frakciótól akár semlegestől.

            További térképek behozatala és extra phasing pontok behozása meg igazi metajátékokat eredményezne.

            Ezen értem hogy a WoW-ot sandboxosítani kellene. Full sandbox game nem lehet, de egy efféle phasing rendszer sokat dobna az élményen. Mert ha már több térkép van, akkor beindul hogy azok össze legyenek kapcsolva.
            Eleve minden egyes kontrollált map adna minden frakció npc-nek +1% statot. Más térkép direkt hatással lehetne másokra. Egy kikötő kontrollálása flottákat spawnolna a szomszéd map-en. A balansz érdekében adnám hogy kell szomszéd frakciót kontrollálni a nagy térképen, mert utánpótlás nélkül nehéz egy bázist az ellenfél vonala mögött fenntartani...
            A map "set" bonusokról ne is beszéljük...

            Így a játék faék-egyszerű lenne... adott napi X warfront quested. Ellenben lehetőség sokkal több lenne.
            A cél hogy nem szabad hatalmat adni a játékosnak, de a cselekedete nagyon is számítson.
            Mivel a számláló globális, így nem számít hogy egy szervert dominálja-e egy frakció (meg a shardolással ez javítható) és a double agent-ek tuti lennének, de mit számít millió játékos esetében?

            És tess... ennyivel fixálnám a játékot. És az open world máris élettelibb lenne, lenne értelme kimenni, és egy halom "junk item" amit proffok gyártanak máris értelmet nyernek (gondolok arra a méregdrága wc papírra amit battle flagnek neveznek pl) és az földön található temporary buffok is mennyivel vicesebbé tennék a dolgot...

            És nem átírni kell a wow-ot, csak azt ami már eleve benn van a játékban át kell fésülni és globál phasinget csinálni daily resettel.
            Részleteiben meg lehet brainstormingolni hogy milyen controll point-ért lehetne harcolni és milyen wq/contributiont adna...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Szolo

            A valós open world pvp szerintem már ott elbukna, hogy EU szinten biztosan nem hasonló a horda-alli arány, így semmiképpen sem lehetne kiegyensúlyozott shardokat kialakítani, főleg nem minden időben. Szerintem hordásból van sokkal több.

            Másik gond az lenne, hogy a történetmesélés szerint aktuális területre, vagy adott alapanyag "termőterületére" most oda tud menni mindenki, de egyik oldal zónájába a másik oldal nem tudna mélyen behatolni, mert minden sarkon ellenséges őrjáratok lennének. Mint most az ellenséges frakció fővárosaiban.

            Nagyon jó lenne az open world pvp, de a WoW nem arra lett kialakítva.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Nekem tetszene ez a rendszer, de sajnos azt az alapproblémát, hogy a játékosokat két csoportra osztották és a kéttőből az egyik mindenképpen győztes lesz a másik meg vesztes, a győzteshez húzás miatt önerősítő folyamatot indít el.
            Így a vége mindig az lesz, hogy az egyik frakcióból elfogynak a játékosok, ami a másik játékát is tönkreteszi, mert nincs ki ellen játszani.

            Jelenleg ezt a problémát a blizzard úgy próbálja megoldani, hogy növeli a jutalmat a vesztes oldalon, hogy azzal motíválja játékban maradásra az embereket a rossz esélyek ellenére is.
            Csakhogy ez teljesen nyilvánvalóan nem működik.
            Ha pl. a vesztes BG-ért is jár érdemi jutalom, akkor tele lesz a BG botokkal és afk-zókkal.
            Ha csak a nyerésért, akkor a vesztes oldal frusztrációja nő és a végén nagyobb lesz az elvándorlás, mint jutalom nélkül.

            Ez történik most a BG-kért járó conquest pontokkal. Ha próbálod megcsinálni azt a napi egy nyavajás epic BG-t a 65 pontért, de egymás után tízszer berak AV-ba, ahol a ruszki premade már az utolsó temetőt farmolja és az állás 699-015, akkor egy idő után hagyod a fenébe az egész pvp-t, vagy magát a wowot.
            Ehhez képest még az is jobb lenne, ha semmi jutalom nem járna a BG-ért, mert akkor csak azok lépnének be, akik csak magáért a játékért pvpznek, de persze idővel ők is abbahagynák, mert senki sem szeret konstans veszteni.

            A pvp warfrontok és sandbox zónák tehát valóban minőségi játszóterek lehetnének, de frakció balansz nélkül ugyanúgy elhalnának, mint eddig minden pvp kísérlet. Frakció balansz meg egyszerűen lehetetlen két frakcióval.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Az efféle unbalasz problémákat hivatott lenne megoldani pár dolog:
            1. plot... amikor egy lore hős megjelenik a csatatéren.
            2. invasion...
            3. neutral frakciók beszállnak a buliba...
            4. minél közelebb vagy a fővárosodhoz annál erősebb vagy...
            Ezerféle képpen lehetne ezt finomhangolni... de felmerül a kérdés most egyenlő esélyeket akarunk vagy egyenlő eredményeket? Mert ha az utóbbi akkor le kell lőni az összes szervert a bánatba és fogni az egész budzsetet animációs sorozatba tenni...

            Eleve ha mondjuk minden térkép kontrollálható lenne (a kezdőterületeket leszámítva és egyéb lore releváns helyek) akkor a szervereket össze kéne vonni idővel, mert kevés a játékos ha 170 map aktív nem pedig 4...
            Mert értem hogy egyetlen térkép unbalansz lenne, de ha több tucat térképen megy a háború, az már azért más.
            Ha mélyen tervezném a dolgot az idegen frakciók itt jönnének képbe...

            Mondjuk a bloodtrollok hátbatámadják a hordát akik amúgy dominálnak... akkor egy spec even nyílna meg: ha ignorálják a harmadik frakciót, akkor semlegessé válik a zóna. És azért elég sok ellenség van most is... A játékosok választhatnak két frakcióból. A blizz kezében meg ott van minden más. A lényeg hogy legyen hatással a világra a történet és a játékos. Mert az vicc hogy jön a gonosz, csak épp nem érzek semmi drámát...
            "segíccség, gyün a világvége"
            *2 autoattack után meghal a rareeliteraidbossisten*
            -_-
            "tenkjúhíró"

            De másik dolog, hogy az npc-k erejét nagyon változtatni kéne... Mert jelenleg az npc-ken úgy megyünk át mint forró kés a vajon. Egy efféle globális harcban még kevesebb erőt adnék a játékosoknak.

            De ha mondjuk nem egy, hanem több tucat térkép menne szimultán, ellenben a játékos limitálva van warfront questekkel, akkor eleve frakción belüli megosztottág lenne, mert lesz akár klán, aki egy adott zónát akar megfogni, lesz aki megy előre mint a homár, lesz aki meg turtle módot akar...

            Mivel a rendszer brutális vérfrissítést adna és mint írtam, a számláló globális... a fene se tudja megmondani hányan vennének részt benne, és mennyien tolnák komolyabban a játékot emiatt?
            Én személy szerint alig játszok már... egész catáig nagyon aktívan proffession orientált voltam... élveztem hogy szükség volt a portékáimra. Manapság meg egyetlen játékos képes egy egész szervert ellátni, ami brutális túlkínálatot eredményez... olyannyira hogy semmi értelmét nem látom időt és energiát fektetni bármilyen professionbe.
            Reményeim szerint ez szűnne meg egy ilyen rendszertől, hisz az elején a játékosok rájönnek hogy van egy halom "broken" item amit lehet open world használni.

            Mert jelen pillanatban a "pvp statisztika" nem több mint mennyu unatkozó pszichopata állat van... Én személy szerint vissza se ütök... minek? Úgyis 20vs1 a szitu. Meg minek vesződni ha nincs semmi jutalom...
            Kivéve ha tényleg hatással vagyunk a térképre és a lore-ra...

            Az unbalanszokat meg a warfront questekkel meg lehetne oldani:
            Nem elég bevenni egy zónát... A kitűzött zászlóból nem lesz castle/stronghold hamar...
            Minden kontrollált zóna adjon +1% statot az npc-nek.
            De a warfronton lévő armor, weapon, buff ugyebár még extra.
            Ha már több térkép van, akkor minden szomszédos kontrollált térkép adhatna extra buffot. Hisz a háború ereje elfogy ha nincs utánpótlás...

            PvE és PvP questek mást adnak...
            Azért kár lenne elhamarkodottan kijelenteni hogy 8millió játékos ennyire kiszámítható...
            Mert igen... van aki easy win-t akar és rerollol a győztes oldalra.
            Ahogy van aki meg kihívásnak veszi a dolgot, raidet szervez, betankol flask, poti, battle flaggel, hálóvetővel és engineer-el + elmegy még egy naga invasiont kiütni buffért meg alkudokzik egyet Bonszandival...
            A másik meg megy sírni fórumra, hogy kéri a mostani állapotot, sőt csak afkolni akar a garrisonjában...

            Ez lenne a "balansz" titka... limitált egy játékos, de a lehetőség és a kimenetel meg rengeteg. És te csak 1 súlyozott átlag leszel egy 8milliós skálán...
            Mert ez is elférne már a játékba hogy a játékos észrevegye hogy ő a horda/ally tagja, nem pedig maga a frakció...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            "de felmerül a kérdés most egyenlő esélyeket akarunk vagy egyenlő eredményeket?"

            Igen, ez a frakció balansz alapvető kérdése, az egyenlő esély.

            Csakhogy milyen szinten értjük az egyenlő esélyeket?

            Az allinak és a hordának legyen ugyanakkora az esélye győzelemre, vagy az egyes játékosoknak, akik csatlakoznak a harchoz?
            Mert a kettő nem ugyanaz.

            Ha ugyanis a hordások ötször annyian vannak, mint az allisok és több a pro pvp játékosuk, attól még a horda-alli esélyeket lehet egyenlőnek tekinteni, mondván, hogy hát toborozzon az alli több jó játékost.

            Csakhogy a valóságban nincs olyan, hogy horda vagy alli, nincs közösség, egyesület vagy akármi, ami mint önálló intézmény képes lenne önállóan cselekedni.
            Két csoportra osztott játékos tömeg van és az egyéneken múlik, hogy ki hova áll be.

            Ezért abból kiindulni, hogy a hordán vagy az allin bármi is múlik értelmetlen, mert a frakciók nem többek, mint a játékosokra tűzött logók.
            Az egyes játékos semmilyen módon nem tudja befolyásolni, hogy hányan csatlakozzanak a hordához vagy az allihoz, ezért sosem fogja elfogadni, hogy egyenlőek a feltételek csak azért, mert általában véve megvan a matematikai esélye, hogy ugyanannyi játékosa legyen az allinak, mint a hordának.

            Ilyen probléma a való életben is előfordul: jellemzően a nagyobb inzétmények, mint máv, posta, vagy a bankok gyakran úgy viselkednek az ügyfelekkel, mintha azok valamiféle egységes közösség tagjai lennének: "az utasok", "az ügyfelek".
            Így amikor a pénztáraknák feltorlódik a tömeg és az emberek elégedetlenek, hajlamosak beszólogatni, hogy "ha az ügyfelek nem lökdösnék egymást, akkor gyorsabban haladna a sor", vagy "ha az utasok nem állnának meg az ajtóban sokkal többen felférnének a buszra".
            Csakhogy az egyes ember szempontjából ennek semmi értelme. Ha a hülyegyerek elállja a busz ajtót, én mint egyén mit tudok csinálni? Rúgjam seggbe?

            Ha a Gátlástalan Vállalkozó Gipsz Jakab elém tolakodik a pénztárnál mit tudok csinálni? Üssem le?

            A lényeg: az ügyfelek moderálása nem az ügyfelek, hanem az intézmény dolga, mert nem létezik olyan, hogy "ügyfelek". Egyes emberek vannak, akikre ezt a szót aggatták, de ezek az embereknek nem tudnak közösségként funkcionálni, mert nekik csak az intézményhez van közük, nem pedig egymáshoz.

            És láss csodát, ha kirakják a sorbanálló kordont, ha bevezetik a számhúzó rendszert, ha a buszsofőr az összes ajtót kinyitja a megállóban, akkor csökken a sorbanállás, lökdösődés, idegesség. Mert azonnal működőképessé válik a rendszer, ha az intézmény hajlandó moderálni az ügyfeleit.

            Na a wowban pont ugyanezek a folyamatok zajlanak.

            "A játékosok" ilyenek, meg olyanok, csak "A játékosokon" múlik, stb.
            Nonszensz.
            Amikor mondjuk az egyszeri játékos belép egy random BG-re, akkor egyetlen eleme lesz egy tömegnek. Ami aztán vagy jól funkcionál, vagy nem.
            Ez eddig még rendben lenne, mert ha a tömeg teljesen random, akkor hosszabb távon kiegyenlődnek az egyéni nyerési esélyek is.

            A jelenlegi pvp rendszernek viszont pont az a baja, hogy nem random.
            Allisként nagyságrendileg kisebb az esélyed, hogy normális groupba kerüljél, mint hordásként.
            Ha pedig ruszki premade az ellenfél, akkor totál esélytelen, hogy ugyanolyan hatékonysággal tudja egy véletlenszerűen összerakott csoport koordinálni a játékát, mint a valódi közösségként funkcionáló ellenség.
            És erre hiába mondják, hogy hát szervezzék magukat közösségbe "a játékosok", mert ezzel ugyanaz a probléma, mint a postán a sorbanállással: a játékosok nem tudják közösségbe szervezni magukat, ha random válogatja össze őket a rendszer.

            Innentől pedig az egyén felteszi magában a kérdés: ha A frakciót választva a nyerési esélyeim megduplázódnak, akkor minek görcsöljek a B frakcióval?
            És vagy átáll, vagy kiszáll a játékból.

            Ez pedig elindítja a klasszikus öngerjesztő folyamatot: minél többen lépnek ki az egyik frakcióból, annál nehezebb lesz a dolga a bent maradóknak, ami miatt azok is kilépnek egészen addig, amíg senki sem marad.
            Márpedig ha az egyik oldal kiüresedik, azzal a másik oldal játéka is élvezhetetlenné válik, mert vagy egyedül rohangásznak a pvp zónákban vagy el sem indul a meccs.

            Tehát bármilyen jópofa, kihívásokkal és izgalmakkal teli pvp rendszert is találnak ki, amíg az egyén számára nem tudják biztosítani az egyenlő nyerési esélyeket, azaz a rendszer véletlen szerűségét, addig a rendszer hosszabb távon minden képpen halálra van ítélve.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            Értem a problémát, de bár azon a szinten állna ez a dolog. Látod hogy cdsak egy felületi víziót írok le, a hálórendszert leírni akkor lenne érdemes ha blizz küldene egy levelet hogy tudnék-e részleteket adni, és arra én is csapatot szerveznék, és kérnék kemény statisztikai adatokat.

            Amúgy...
            A legjobb tudomásom szerint globális szinten a két frakció aktivitása amúgy balanszolt.
            De rengeteg szunnyadó játékos van... párom spec 3 hónapja be se lépett, de "aktív" az accountja...
            Én kvázi csak raidre lépek be... engem a semi-hc content érdekel. Megvan a raid lockout, heti kulcs... és off. A loremaster már megvan... már ami logikus, mert azok az elemek hogy csináljak meg egy spec invasion eventet vmi extra módon... kösz nem... Az nem skill, hanem bingo...

            PvP aktivitás szinte semmi, mert jelenleg a warmode on csak pszichopatáknak jó... azért öld le a másikat mert csak... Értem hogy lore szerint háborúban állunk, de mechanikailag SEMMI nincs nekem abból hogy leölöm a másik játékost.
            Legyen egy flypoint, egy controlpoint, egy rich node...
            Mert ha csak az esztelen öldöklés a cél, az nem fogja a háborút erősíteni... Jelenleg a world pvp legideálisabb célja a legjobb esetben is hogy szétb*szd más játékát.
            MMORPG-ben sose lesz balanszolt a world pvp, de általában egy állóháború szokott kialakulni, ami valami jó dolgot ad.
            Jelenleg a world pvp abból áll, hogy akár 5 játékos elég egy 4ezer fős szerveren hogy ragequit-re bírjon százakat... mivel visszaütni fölösleges több okból is:
            1. nincs MIÉRT harcolni, azaz semmi jutalmad nincs abból ha visszaütsz
            2. nincs koordináta amiért harcolni kell. Ez megintcsak a nincs miért, de itt a reakció a reakcióra a követkető: még ha a corpsecamp-et játékosoknak elege van, és képesek is arra hogy partyba szervezpődjenek, az aggresszorok annyit tesznek hogy elfutnak a következő flypontra... és ki a fene fog kergetni egy halom idiótát akinek az az öröme hogy baszogasson másokat? Pláne úgy ha megtehetik azt hogy 20 percre kilogolnak... mit kilogolnak? ÁTLOGOLNAK másik karakterre és csinálják pepitában

            De ezeket is lehet szépíteni a képletben... értem hogy nem lesz közösségi szellem... főleg hogy Lineage2 C3-ban imádtam a háború, a klán és a Dusk and Dawn ötletét, a végeredmény meg az lett hogy mindenki a nyertes oldalt regisztrált, egy háború meg előre lerendezett színjáték volt...

            De itt blizz kezében van a mesélés... Súlyozott átlagolás cselekedetekre, amit titkosít mondjuk... De ezt nem szeretném, mert a saját rendszerem ellen beszélek akkor...

            Eleve a mostani háború azért tört ki mert a horda drasztikus hátrányban van. Sylvanas nem véletlenül támadta be Teldrassilt-t.

            De a játékban nem jön tát ebből SEMMI. Sőt...Kvázi ezt éljük át

            http://www.youtube.com/watch?v=Yf1ZrnumZQQ&t=15m8s
            "With this many firepower how are can we lose?! Of course... in a cutscene..."

            Már arra se veszi a blizz a fáradtságot hogy world eventeket csináljanak. Pedig akár meséléshez is jó lenne ez a rendszer (lore writing) Amikor fórumon sírna a nép hogy miért történt ezmegaz, és annyit válaszolnék hogy "hát... a játékosok döntöttek... ott volt több tucat event..."

            De egy ilyen rendszer integrálásától azt várnám el, hogy a játék egyszerű lenne ugyanígy, csak a cselekvémyeidnek lenne következménye... szó se lenne itt globális theorycraftingról. Azt lenne a cél, hogy ha valaki felmegy elitistjerk, wowhead vagy dataminer oldalra, akkor még a nagy wowszimszakértők is azt tudják mondani a rendszerre hogy max megközelítőleg tudnák megjósolni az eredményt...

            És minden content patch után pár héttel uborkaszezon van... amit blizz subsciption számokkal takargat. Mert én is a 8millió előfizető egyike vagyok, a heti aktivitásom meg 5 óra alatt lehet...
            Hisz bőven van goldom hogy prepotizzak is, de nem fogok annyit ülni a wowban hogy goldból suboljak. Inkább elmegyek sörözni egyet irl és bevállalok egy +fél műszakot helyette...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ben2

            Globálisan még a nyerési arányok is balanszoltak lehetnek, ettől még nem változik semmi az egyén szintjén.

            A fórumokon is mindig ugyanazokat a köröket futják:
            - "allival nem lehet nyerni, 20 játékból 20-at vesztünk"
            - "csakis egyedül Te tehetsz róla, mert én allival 90%-ot nyerek" - mondja az undead rugó

            És még az is lehet, hogy tényleg így van, mert adott battlegroupban, adott napokon, adott időpontokban éppen úgy alakul a horda-alli játékos kiosztás, hogy több az alli healer, kevesebb a noob, a ruszki hordások alszanak, stb.
            Ha ezt kivetítjük az összes játékosra (US és CH is beleértve), akkor lehet, hogy az alli-horda nyerési arány tényleg ~50%.

            Ez viszont azt a játékost, akit 10-ből 9-szer egy eleve elbukott bg-be rak be, a csapattársai 12 éves vérpistikék, akik ész és értelem nélkül rohangásznak a pályán, vagy a háromnegyed csapat csinálja a megszokott és mindig sikertelen taktikát, majd amikor vesztésre állnak átmennek afk-ba, stb. stb. nos ezt a játékost nem vígasztalja, hogy globálisan milyen az alli-horda nyerési arány.
            Egyenlő esélyeket vár el a rendszertől és számára a nyerési esélyek igen távol álnak az egyenlőtől.
            És nem a véletlen faktor a probléma, hogy hol gány a csapat, hol nem, hanem hogy _mindig_ gány, mert abban a shardban (battlegroupban vagy akármiben), azon a napon, abban az időben egy adott poolból válogat a rendszer és ha a pool 90%-a szar, akkor a válogatás is nyilván szar lesz.

            Erre az egyetlen működő megoldás az lehetne, ha a csapatokat mindig a teljes rendelkezésre álló játékosbázisból rakná össze a rendszer függetlenül attól, hogy ki hordás, ki allis és kizárólag azt nézné, hogy az egyén szintjén a lehető legjobb legyen az esélyegyenlőség. Azaz arányosan osztaná el a játékosokat ilvl, pvp rating, role, stb. alapján.

            Ami a world pvp-t illeti, senki sem várja el, hogy balanszolt legyen.
            A world pvp-vel az a baj, hogy a seggfejséget honorálja és a fairplayt bünteti.

            A gankelés pl. elméletileg arra való, hogy spontán world pvp összecsapásokat generáljon nem pedig arra, hogy pszichopaták tönkretegyék mások játékát.
            Ha pl. csak annyit bevezetnének, hogy kap egy debuffot, aki legankel egy másik játékost, hogy ne tudjon mountra ülni, teleportálni, és csökkentené stealthet mondjuk 15 percig, akkor kétszer is meggondolná a hülyegyerek, hogy neki menjen-e a questelőnek, amikor az pár százalék hp-n áll.
            Így csak az gankelne, aki komolyan gondolja, hogy world pvpzni akar.

            De hát ezek mind olyan dolgok, amiket már 15 éve tud a blizzard, 15 éve mindig felmerül a fórumokon ennél sokkal részletesebb formában és még csak válaszra sem méltatják.

            Ezért aztán a legegyszerűbb szimplán úgy venni, mintha a wowban egyáltalán nem lenne pvp.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Tibor Sipos

            A felépített rendszeremben ugyebár végcél lenne hogy globális vagy legalább regionális szerver legyen...

            De maradjunk annyiban hogy inkább a történet kimenetele lenne a fő lényeg. Mert tényleg vívná a játékos a csatát hogy bevegye a térképet és könyvben/hivatalos lore-ban viszontlátnánk ezt.

            Mennyivel felemelőbb érzés olvasni a könyvet és tudod hogy harcoltál abban a csatában.

            És mennyire röhejes volt olvasni amikor a két lore legendás karakter összecsapott és a gondolatod játék után az hogy "hát, ott vertem le Malfurion fele hp-ját, le kellett volna vágni a fejét..."

            Előző kommentem videojában van is ilyen poén a Rastakhan vs Zul cutscene-nél.

            Másik dolog hogy a pve bambi karaktereket is balanszolni kell... Márpedig egy mmorpg háborúnak az a célja hogy az utánpótlást is meg kell oldani. Ezt a warmode on/off-al jól szétbarmolták, pedig ha contribution-t akarsz adni, vagy csak farmolni a matit, amiből a proffok csinálnak dolgokat ami megfordítja egy harc kimenetelét...
            akkor a pvp egy része éppenhogy a stratégiai pontok megszerzése illetve az ellenfél szabotálásán múlik. De ugyebár most már ez nincs, mert ha te matit akarsz farmolni, akkor warmode off, és mehet a grinding...

            TBC-ben nekem igencsak rémlett hogy a gankerek épp a gathering proffosokat támadták először. Ugyebár amikor 3 sec-ig tekerted a gyomot, és t-0.5 secnél kaptad a sap-et hogy elvegye előled...

            Pont az ilyenek miatt volt Free action poti nálam. Levette a cc-t és 10 sec-re immun is voltál. Aztán bedöngöltem a földbe a kis nyavajást.

            Mondjuk PONT ekkor jönne képbe hogy x% jutalom a warmode on-ra... De eleve egy hatalmas probléma a wowban hogy gazdaság kvázi nem létezik, megállás nélküli infláció áll fenn, mert sokszoros goldot lehet szerezni mint amire szükség van. A semmiből teremnek dolgok, és a karakter fogyasztása szinte nulla.Heti 15-20k gold elég szerintem mythic progress-re is. Annyit meg a heti 5-8 óra játékommal ÉN összeszedek, pedig már az enchantolást a nagy "profession get some love" patch el is barmolta (70%-ot estek az enchant árak... 2.2k helyett 800 gold egy enchant már...)

            De ezt a zseni-actiblizz úgy oldotta meg hogy legláissá tette a goldvásárlást és ahhelyett hogy normális goldsinket tenne a játékba az egész gold wow income arra van balanszolva hogy blizzstore-ban költekezhetsz, tehát a wowban szerzett gold income a blizzverse-re van balanszolva... Amit persze fél lépés valutává alakítani már...

            A war update-emben ezt nem akartam írni, de ha idejutottunk, akkor közvetetten erre is hatással lenne. Hisz építkezni kell... Egy játék gazdasága csak akkor ér valamit ha a megszerzett javakat valamire költeni is lehet.
            A "sandboxosításon" meg többek közt azt értem hogy a játékosok tudjanak építkezni, de rombolni is: várfalat építeni kell, npc elite guardokat ruházni kell
            vs
            siege engine nem ingyen van, azerite lőszer nem ócsó, és a gnóm/goblin szabotőrök meg szeretik a pénzt...

            Mert eddig azt említettem hogy a pvp-ben használható consumeble (poti, flask, battle flag, legtöbb enginerr use...) végre értelmet nyerne, hisz jelenleg egy battle-flag-et... hát... sose láttam még bárkit is használni...

            A pvp-t tovább fogja rongálni hogy bejön a fly-ing megint.
            De ezzel se lenne nagy gond... nekem a repüléssel az a bajom, hogy nincs fly content...

            Ha pl. csak annyit bevezetnének, hogy kap egy debuffot, aki legankel egy
            másik játékost, hogy ne tudjon mountra ülni, teleportálni, és
            csökkentené stealthet mondjuk 15 percig,

            Helyette egyenesen buffot kap. Hát gz... Mintha egyenesen fizetést adnál a környék huligánjának hogy kimegy a játszótérre ütni a kölköket...

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • ragadozo88

            Hasonlóra én is gondoltam, csak nem guildekkel, hanem az allianccel meg a hordával semleges vagy ellenséges, frakciókkal, pl black sail bucaneers vagy venture co stb. akikhez lehetne zsoldosként csatlakozni, és ettől függne hogy ki kihez van épp feliratkozva. Illetve ha lore szempontjából ez gondot jelentene, akkor lehetnének kisebb klánok, amik egyfajta npc guildek lennének, és akkor nem emberi vezetők döntenék el hogy ki nyer, hanem mindig lennének helyek amiért lehetne harcolni, de véglegesen senki nem tudná megtartani, így nem borulna a balance. Ha esetleg még is akkor loreal meglehetne indokolni hogy a vesztes csapat mindig erősítést kap, ezért vissza bírta venni területet. Vagy pont az ellenkezője hogy minden fél kénytelen lett vissza vonulni, ezért újra neutral a terület és újra el kell foglalni. Illetve akár azt is meglehetne hogy egy zónáért 2nél több frakció nem harcolna, és akkor egész jól lehetne balanceolni az adott zónát.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
          • Naliviel

            Kövi (és talán az utáni is) valszeg a lila void trutymó feltakarítása lesz, ami a Lángoló Légiónál is nagyobb fenyegetés. Oda biztosan kelleni fog az összefogás, így olyan irányba kell terelni a sztorit, mint ami a Varian-Vol'Jin vonal volt.

            Tetszik(0)Nem tetszik(0)
        • zibuprofen

          Most már Jainával is valamilyen szinten.

          Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Barta Riki

    It's time for the horde to get his TRUE WARCHIEF back!

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
  • Attila

    https://youtu.be/YveYVzc8uwA

    Tetszik(0)Nem tetszik(0)
Back to Top ↑